Bian is betrokkener bij Jehovah. Je merkt dat hij banden heeft.quote:Op woensdag 29 juni 2016 12:52 schreef falling_away het volgende:
[..]
O:, Hij quote uit de nieuwe wereld vertaling - zijn argumenten komen direct uit de lectuur van de JG's - Zijn dogma's zijn hetzelfde als de JG's - hij negeert mij omdat ik misschien wel uitgesloten ben etc.
"If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck"
Overigens is zijn toon vrijwel hetzelfde als Bianconeri.. zou niet weten waarom hem dat dan minder JG zou maken.
Het hele gedoe met de 144.000 vergeten? Ken je feiten man.quote:Op woensdag 29 juni 2016 12:27 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Dat IS dus niet zo. Hou eens op met die voortdurende stelligheden.
Of moet ik die opvatten als bewust gebrachte leugens?
Je bent niet de enige...quote:Op woensdag 29 juni 2016 13:20 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Toen ik nog niets had met JG quotte ik ook altijd JG lectuur omdat dat mijn enige kennis van de bijbel was. Ik las hun lectuur, geloofde wat ze schreven
Ik denk dat hij bewust niet al te betrokken overkomt zodat hij geen stempel op zich gedukt krijgt en zo makkelijker kan discussieren.quote:Op woensdag 29 juni 2016 13:20 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Bian is betrokkener bij Jehovah. Je merkt dat hij banden heeft.
Loeki111 quote JG, maar is niet betrokken. Toen ik nog niets had met JG quotte ik ook altijd JG lectuur omdat dat mijn enige kennis van de bijbel was. Ik las hun lectuur, geloofde wat ze schreven maar was niet een van hen. Voelde me niet een van hen.
Wat niet wil zeggen dat álles symboliek is. Tjonge.quote:Op woensdag 29 juni 2016 13:21 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Het hele gedoe met de 144.000 vergeten? Ken je feiten man.
Die zijn niet corrupt omdat Marc Verhoeven dat zegt hoor. Internet wijsheid en linkjes, moe word ik daarvan.quote:Op woensdag 29 juni 2016 13:35 schreef Manke het volgende:
De grondtrksten van de nieuwe wereld vertaling zijn corrupt
http://www.verhoevenmarc.be/PDF/NWV.pdf
http://www.verhoevenmarc.be/PDF/waaromGeenJG.pdf
Van: http://www.verhoevenmarc.be/jg.htm
Ook de naam nieuwe wereld vertaling, iedere complotgekkie en 'alerte' christenen hebben het over de komst van de nieuwe wereld orde.
Nee..quote:Op woensdag 29 juni 2016 13:40 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Wat niet wil zeggen dat álles symboliek is. Tjonge.
Dus: lezen vanuit de context.
Nee, ik schreef 'lezen vanuit de context'. Daarmee bedoel ik dus de BIJBELSE context.quote:Op woensdag 29 juni 2016 13:44 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Nee..niet alles, maar wat wel en niet symbolisch gelezen moet worden bepaalt....het WT-genootschap.
![]()
En daarvoor wordt zonodig de bijbel aangepast: Nieuwe Wereldvertaling.
tv en de jg's zullen het je niet vertellen. Hij zegt het niet, maar onderbouwt het ook met feiten.quote:Op woensdag 29 juni 2016 13:43 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Die zijn niet corrupt omdat Marc Verhoeven dat zegt hoor. Internet wijsheid en linkjes, moe word ik daarvan.
Het hele boek (Openbaring) is het relaas van een waanzinnige. Het heeft totaal geen nut je in de inhoud of context te verdiepen. Dat hadden de oude kerkvaders in de eerste eeuwen ook al door. Dat JG (of althans het WT genootschap) dčnken de inhoud te begrijpen zegt mij genoeg over deze beweging.quote:Op woensdag 29 juni 2016 13:55 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Nee, ik schreef 'lezen vanuit de context'. Daarmee bedoel ik dus de BIJBELSE context.
Zoek dit punt over het al dan niet letterlijk nemen van dat aantal zelf eens uit op basis van wat je leest in een bijbel. Geef me je overwegingen en conclusie eens.
Dan kun je eens stoppen met babbelen en beginnen met denken.
Wederom een zwaktebod gezien je bewering even tevoren.quote:Op woensdag 29 juni 2016 14:00 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Het hele boek (Openbaring) is het relaas van een waanzinnige. Het heeft totaal geen nut je in de inhoud of context te verdiepen. Dat hadden de oude kerkvaders in de eerste eeuwen ook al door. Dat JG (of althans het WT genootschap) dčnken de inhoud te begrijpen zegt mij genoeg over deze beweging.
Stop met nabauwen en beginzelf eens na te denken. En zie de hele bijbel (OT en NT apart!) eens in zijn context in plaats van je blind te staren op de inhoud.
Noem het liever onderzoekende.quote:Op woensdag 29 juni 2016 14:56 schreef Loekie111 het volgende:
Jij bent het prototype van een zoekende
Jg zijn geen joden hč loekie, dat is de contekst.quote:Op woensdag 29 juni 2016 13:40 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Wat niet wil zeggen dat álles symboliek is. Tjonge.
Dus: lezen vanuit de context.
Maar Loekie heeft wel joods bloed hč.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:01 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Jg zijn geen joden hč loekie, dat is de contekst.
Je moet dat eens aan een échte jood proberen te verkopen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:12 schreef Loekie111 het volgende:
Hoe dan ook, de Joden stonden inmiddels niet meer onder het Wetsverbond.
Geen tittel en jota toch, dus welquote:Op woensdag 29 juni 2016 17:12 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Maar Loekie heeft wel joods bloed hč.
Hoe dan ook, de Joden stonden inmiddels niet meer onder het Wetsverbond. Vele Joden dachten dat wel, maar de basis ontbrak.
Deze keer ben ik het volledig met je eens.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:13 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Je kunt een leven lang onderzoeken. Maar als je in de verkeerde hoek zoekt, vind je niets.
quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:51 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Deze keer ben ik het volledig met je eens.
quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:49 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Geen tittel en jota toch, dus wel
"Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden."
Uiteraard moet men in de context lezen. Maar een verhaal dat zegt dat ALLE mannelijke personen gedood moeten worden inclusief de baby's spreekt voor zich. Daar hoeven geen vertalers aan te pas te komen, want er is woord Chinees bijquote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:38 schreef Panterjong het volgende:
[..]
O ja, dat verhaal. Dank je.
Verder moet je toch altijd teksten in zijn context lezen om ze enigszins te kunnen begrijpen maar dat maakt jouw stelling niet minder waar.
Alles wat niet van Christus is vind jij eng, en slecht. Dus ja, jij vit op andere religies.quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:05 schreef Loekie111 het volgende:
Vit ik hier zo frequent op andere religies dan?
Het is eerder het lak hebben aan de bijbel door de Christenheid wat ik zo nu en dan eens benoem. Het is een vorm van zich boven God stellen.
Daarnaast, kijk zelf eens wat er allemaal in naam van god, Allah of welke god ook is gebeurd. Dat mag en moet worden veroordeeld.
Het zorgt er in elk geval voor dat je minder serieus genomen dient te worden...quote:Of ik bang zou zijn of niet, wat voegt dat aan welke discussie maar iets toe?
Waarom zou je mij vragen waar ik bang voor ben? Als je overal komt ben je nergens bang voor. Als je in een dierenasiel komt ben je niet bang voor honden en katten, als je in een religieuze omgeving komt ben je daar niet bang voor. Als je denkt dat iets een slechte sfeer meebrengt (placebo) dan ben je er wel bang voor.quote:Jij leest theosofie, bezoekt boeddhistisch kloosters, je bent dus op zoek naar antwoorden op vragen. Moet ik jou dan vragen waar jij bang voor bent?
Voor demonen ben ik evenmin bang; ik weet waar de grens voor hen is gesteld. Neemt niet weg dat ze een vervelende sfeer meebrengen.
TRU / Is de Islam de religie van de duivel/het demonenrijk?quote:Waar heb ik evolutionisme gelijk gesteld aan satanisme of luciferisme? Zelfs het woord luciferisme heb ik niet eerder genoemd. Hoge hoed?
Je hebt wel spelregels, want als ik jou verwijs naar een bioloog als Dawkings dan mag dit niet. Neen, ik moet dit allemaal zelf op papier hebben, anders telt het niet. Dus je bent bezig met spelregels verzinnen waar ik bij sta. Want zelf lepel je de Traditie op, en doe je alsof dit allemaal waar is zonder dat je zelf daar bewijzen voor hebt. Je bent bijvoorbeeld niet bij Job geweest toen hij een boekwerk schreef, en toch doe je alsof hij dit heeft gedaan, terwijl dit enkel en alleen Traditie is.quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:12 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Ik heb geen spelregels en al had ik die, dan hield toch niemand zich er aan.
Zie hierboven, jij bent hier de naprater. Van enkele website van creationisten en van de Traditie. Meer doe je niet. Met logisch nadenken heeft het in elk geval niks te maken.quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:12 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Als je ergens een mening over hebt en die ventileert als feit, moet je die kunnen onderbouwen. Kun je dat niet, dan ben je slechts een naprater zonder zelf te denken. Dom en soms gevaarlijk.
En dus krijg ik een opmerking in de trant van: hier heb je een boek, lees dat maar.
Dat is vanzelfsprekend zwak en flauw.
Weet je echt niks, of doe je maar alsof? Door onze DNA te vergelijken weten we dat chimpansees en mensen een voorouder hebben gehad. Onze DNA is ongeveer 96% gelijk. En zo kun je andere dieren ook vergelijken.quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:12 schreef Loekie111 het volgende:
DNA toont dat dieren veranderen. Kun je die uitspraak toelichten?
Sorry hoor, maar heb jij jouw eigen bijdragen al eens nagelezen? Je bent hier de alwetende profeet, iedereen heeft het verkeerd, zelfs wetenschappers en professoren, jij hebt de enige ware religie. Ik sta tenminste open voor alles, al is het misschien op een botte manier dat ik mij uitdruk. Boeiend? Je kan mensen ook op een aardige manier op de tenen trappen, en dat laatste doe jij. Soms denk ik dat jij een troll bent, soms ook niet.quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:19 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel wat gewend ben als het op aanvallend, op de man en onvriendelijk aankomt, denk maar even na.
Maar om welke reden zou je je verlagen tot ongemanierdheid?
Dit staat verder los van die slechte sfeer, dat trek je uit z'n verband.
Dit bedoel ik nou, je doet alsof jouw gesprekspartner nietsnutten zijn en jij alles weet. Normaal negeer ik mensen zoals jij. Moet ook denken aan mijn bloeddruk.quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:25 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Niks toon. Eenvoudig zoals het er staat. Wat denk je hoeveel mensen ik over hun religie heb gesproken? Daar zitten zelfs theosofen bij, al kom je die niet zo vaak tegen.
Dat het leven ingewikkelder is dan wij soms vermoeden.quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:26 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Welke antwoorden op vragen heeft de theosofie of het boeddhisme je opgeleverd?
Snap je niet dat je hiermee ALLES kan goedpraten? Dan kan je zelfs de aanslagen van IS goedpraten, want "Allah bepaalt alles en mag alles bepalen" als hij inderdaad God is. Als je dit niet snapt moet je terug naar school voor een lesje logisch redenerenquote:Op woensdag 29 juni 2016 00:34 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
God bepaald en mág bepalen als hij inderdaad God is. Als jij bepaalde beslissingen nog niet begrijpt, heb je misschien wat huiswerk te doen.
Een almachtige God kan ook zijn macht tonen door de REDE, dan loopt iedereen achter hem aan en is het hier een paradijs. Maar daar is jouw God zeker te lui voor? Dus laat hij al die mensen afslachten, zelfs kinderen en baby's. Visualiseer het eens, dan praat je niet meer zo makkelijk.quote:Het staat een mens vrij om bewust tegen Gods beslissingen in te gaan, net als het God vrij staat daar een straf tegenover te stellen.
Let wel, diezelfde mensen zullen in principe een opstanding krijgen en in die zin is er nog niet eens al te veel aan de hand.
Maar de wraak van de Almachtige Groenteman, die woont in het Steelpannetje zal nog veel groter zijn!quote:Maar met God kun je eenmaal beter geen loopje nemen. Dat zal nog wel blijken, hoewel de afloop dan wel definitief is.
Lees je eerst even in kerel, voordat je nog meer onzin schrijft. Een beetje van Wikipedia dingen halen, zonder de boeken zelf te lezen, het is om je kapot te lachen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:49 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Blavatsky had ook een bloedhekel aan Joden.
Citaat van de Wiki:
"Hitler creëerde in elk geval een zeer haatdragende en schampere karikatuur van "de Jood" en vuurde die af op zijn publiek. Hitler is in zijn rassentheorie zeker beďnvloed geweest door de Geheime leer van de theosofische occultiste Helena Blavatsky die het vermeende Arische ras als "vijfde kosmische gangmaker" een belangrijke rol toebedeelde en die schreef over de "(voorbijgaande) inferioriteit van de Semitische volkeren".
Zo bezien kan die Blavatsky weleens de grootste massa moordenaar aller tijde zijn.
Een griezelige tante, zeer waarschijnlijk onder rechtstreekse demonen beďnvloeding, die vriendin van jou.
Maar ze beweerde niet dat JHWH niet bestond. Alleen, waar zou die haat vandaan zijn gekomen. Dat zijn vragen waar je even bij stil kunt staan. Voorlopig heb je nog niets in de gaten.
Jij zou het ook niet waarderen als ik een toelichting gaf met de term kaboutertjes, of atomen die intelligentie hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:51 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Je vroeg om een toelichting, niet of je ooit een engel o.i.d. hebt gezien.
En weer beticht je mij van ziende blind te zijn, oftewel, mijnheer Loekie weet het allemaal het beste en de rest is ziende blind. Maar of je ooit leest wat de ander zegt? Ik waag het te betwijfelen. Misschien te ver heen?quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:53 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Is wederom niet waar het om ging.
Verder verraad je antwoord een vergaande vorm van ziende blind.
"Maar om te vervullen, ik maak jou rechtvaardig, alsof je je aan de complete wet hebt gehouden. Maar moord en overspel beginnen nu wel in het hart"quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:49 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Definieer jij de échte Jood eens.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:48 schreef ATON het volgende:
[..]
Je moet dat eens aan een échte jood proberen te verkopen.
Iemand die zich aan de Wet houdt.quote:
Technisch gezien zijn de JG niet eens christenen en hebben ze de bijbel aangepast naar hun leer.quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:38 schreef Molurus het volgende:
Wow, dit topic is qua aantal delen het JG topic aan het inhalen.
Beetje jammer dat het vooral is omdat de JGs verhuisd zijn van dat topic naar dit topic.
Definieer jij de christenen eens.quote:Op woensdag 29 juni 2016 19:21 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Technisch gezien zijn de JG niet eens christenen en hebben ze de bijbel aangepast naar hun leer.
In de letterlijke betekenis van het woord Jood 'ben ik het deze keer volledig met je eens'.quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:11 schreef ATON het volgende:
[..]De échte volgelingen van Jezus zijn .... joden.
joh 7:19quote:Op woensdag 29 juni 2016 19:20 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Iemand die zich aan de Wet houdt.
Ja, lastig genoeg. Maar 't praat iets makkelijker met mijn komaf (hoewel dat nou weer niet zo veel voorstelt; grappig is dat ze dan steevast letten op uiterlijke kenmerken. Dat geeft gelijk het probleem met de definitie al aan).quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:48 schreef ATON het volgende:
[..]
Je moet dat eens aan een échte jood proberen te verkopen.
Als ie de juiste definitie had, had hij die uitspraak niet gedaan.quote:Op woensdag 29 juni 2016 19:24 schreef Berjan1986II het volgende:
[..]
Definieer jij de christenen eens.
Filippenzen 2:quote:Op woensdag 29 juni 2016 19:24 schreef Berjan1986II het volgende:
[..]
Definieer jij de christenen eens.
Maar de vraag is of dat terecht is of niet.quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:16 schreef Berjan1986II het volgende:
Uiteraard moet men in de context lezen. Maar een verhaal dat zegt dat ALLE mannelijke personen gedood moeten worden inclusief de baby's spreekt voor zich. Daar hoeven geen vertalers aan te pas te komen, want er is woord Chinees bij
Door bemiddeling van Christus heeft God de Wet uit de weg geruimd, lees het maar na in Kolossenzen 2:13-23.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:49 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:16 schreef Berjan1986II het volgende:
Alles wat niet van Christus is vind jij eng, en slecht. Dus ja, jij vit op andere religies.
Het probleem is dat een christen per definitie niet serieus wordt genomen. Zelfs Jezus werd niet serieus genomen en het kostte een miljoen Joden het leven.quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:16 schreef Berjan1986II het volgende:
Het zorgt er in elk geval voor dat je minder serieus genomen dient te worden...
Wat stel je je hierbij voor? Dat de atheisten als ze doodgaan aan de hemelpoort staan en denken "kut, nou kom ik er niet in!"?quote:Op woensdag 29 juni 2016 19:54 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Het probleem is dat een christen per definitie niet serieus wordt genomen. Zelfs Jezus werd niet serieus genomen en het kostte een miljoen Joden het leven.
In de toekomst gaat het veel meer levens kosten. Als je dan jezelf maar niet voor je hoofd slaat omdat je ware christenen niet serieus hebt genomen die hetzelfde werk doen dat Jezus deed.
Leg dat eens uit, ik zie het verband niet.quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:16 schreef Berjan1986II het volgende:
Waarom zou je mij vragen waar ik bang voor ben? Als je overal komt ben je nergens bang voor. Als je in een dierenasiel komt ben je niet bang voor honden en katten, als je in een religieuze omgeving komt ben je daar niet bang voor. Als je denkt dat iets een slechte sfeer meebrengt (placebo) dan ben je er wel bang voor.
Maar waar heb ik nu evolutionisme gelijk gesteld aan satanisme of luciferisme?quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:16 schreef Berjan1986II het volgende:
ergens onderaan. Dan noem je evolutietheorie en Schrifkritiek in een zin, en dan zeg je "ze hebben gemeen dat ze YHWH ontkennen". Tevens heb je ook wel degelijk uitgehaald naar al die zaken en ze met satanisme vergeleken, omdat ze YHWH ontkennen, net zoals de demonen dit doen.
Volgens mij heb jij een gespleten persoonlijkheid, je weet zelf niet meer wat je schreef.quote:Op woensdag 29 juni 2016 20:01 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Maar waar heb ik nu evolutionisme gelijk gesteld aan satanisme of luciferisme?
Satanisme lijkt mij toch wezenlijk verschillend van evolutionisme.
Los van de vraag wat de bron is van dergelijke leugentjes.
Da's vreemd, want ik heb zelf eens Dawkins aangehaald.quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:16 schreef Berjan1986II het volgende:
Je hebt wel spelregels, want als ik jou verwijs naar een bioloog als Dawkings dan mag dit niet. Neen, ik moet dit allemaal zelf op papier hebben, anders telt het niet. Dus je bent bezig met spelregels verzinnen waar ik bij sta. Want zelf lepel je de Traditie op, en doe je alsof dit allemaal waar is zonder dat je zelf daar bewijzen voor hebt. Je bent bijvoorbeeld niet bij Job geweest toen hij een boekwerk schreef, en toch doe je alsof hij dit heeft gedaan, terwijl dit enkel en alleen Traditie is.
Wil je dan zo goed zijn te melden wat ik daarvan heb nagepraat?quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:16 schreef Berjan1986II het volgende:
Zie hierboven, jij bent hier de naprater. Van enkele website van creationisten en van de Traditie. Meer doe je niet. Met logisch nadenken heeft het in elk geval niks te maken.
Bijzonder standpunt. Denk je dat het bestaan van de Christelijke god aannemelijk gemaakt zou kunnen worden zonder Bijbel? (Niet dat de Bijbel op dat punt veel helpt, maar dit kan potentieel veel bijbeldiscussies overbodig maken.)quote:Op woensdag 29 juni 2016 20:08 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Maar ik trap niet in trucjes als 'hier heb je een boek, lees dat maar'; daarmee zoek je de vrijheid tot stellig beweren zonder motivatie.
Jij beweert dat DNA toont dat dieren veranderen en ik vraag je om toelichting.quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:16 schreef Berjan1986II het volgende:
DNA toont dat dieren veranderen. Kun je die uitspraak toelichten?
Weet je echt niks, of doe je maar alsof? Door onze DNA te vergelijken weten we dat chimpansees en mensen een voorouder hebben gehad. Onze DNA is ongeveer 96% gelijk. En zo kun je andere dieren ook vergelijken.
Het is 98,8%.quote:Op woensdag 29 juni 2016 20:15 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Dat ons DNA voor 96% gelijk is aan dat van een Chimpansee is geen toelichting.
neequote:Op woensdag 29 juni 2016 20:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Bijzonder standpunt. Denk je dat het bestaan van de Christelijke god aannemelijk gemaakt zou kunnen worden zonder Bijbel? (Niet dat de Bijbel op dat punt veel helpt, maar dit kan potentieel veel bijbeldiscussies overbodig maken.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |