abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juni 2016 @ 08:58:27 #276
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_163384828
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:54 schreef ATON het volgende:

[..]

Heb je geschreven en toegeschreven van dezelfde auteur al gelezen ? ;)
Nog niet. Deze staat nog op mn verlanglijstje.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:08:03 #277
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_163384908
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 00:55 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Ach welnee! Je begrijpt eenvoudig niets van de inhoud. Anders kwam je niet met die flauwe kul.
Je slaat volledig de plank mis.
Zou je de volgende keer dit soort opmerkingen willen onderbouwen. Nu doet het afbreuk aan het dialoog. Als iedereen zou zeggen 'ik snap het, en jij snapt het niet' of iets in die trant wordt niemand wijzer.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:45:28 #278
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163385272
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:08 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Zou je de volgende keer dit soort opmerkingen willen onderbouwen. Nu doet het afbreuk aan het dialoog. Als iedereen zou zeggen 'ik snap het, en jij snapt het niet' of iets in die trant wordt niemand wijzer.
Een belangrijk deel van zijn geloof is gebaseerd op de letterlijke uitleg van Openbaringen. Zonder dat Bijbelboek valt de basis van het JG geloof weg.
pi_163385352
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:58 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Nog niet. Deze staat nog op mn verlanglijstje.
^O^
pi_163385358
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:45 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Een belangrijk deel van zijn geloof is gebaseerd op de letterlijke uitleg van Openbaringen. Zonder dat Bijbelboek valt de basis van het JG geloof weg.
Ik betwijfel of (dat) hij een JG is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2016 09:55:03 ]
pi_163385480
quote:

[..]

https://nl.wikipedia.org/(...)ohannes#Canoniciteit
Dit probleem stelt zich niet enkel bij de JG's, maar bij alle gelovigen, en niet enkel bij Openbaringen. Ze lezen deze teksten door een hedendaagse bril en houden totaal geen rekening met het feit dat men toen meer beeldspraak gebruikten.
pi_163387697
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 01:20 schreef ATON het volgende:

[..]

Is dat alles wat je hiertegen kan aanvoeren ? Is het zo moeilijk met argumenten te komen aanzetten, me eens duidelijk maken waar ik de plank mis sla en niet enkel wat gekakel laten horen?
Wat ik me al een tijdje afvraag is of dom zijn, een van de voorwaarden is lid te worden van de JG's, of is het onder invloed van de JG's dan men zo kakeldom kan worden.
Nee, maar had geen tijd en zin meer; dan wordt een mens weleens melig. Zo reageer jij overigens zo vaak; doe ik het ook een keer.
En enig begrip: in m'n vrije tijd ben ik aan een andere klus begonnen (restauratie klassieke bus) en dan staat m'n hoofd minder naar 'geestelijke zaken'. Hopelijk wordt dat succesvoller dan jou wat basale waarheden bijbrengen.

Waar je de plank mis slaat is natuurlijk niet zo even onder woorden gebracht.
Wat je voor jezelf kunt doen, is de boeken Openbaring en Daniël voor jezelf eens te lezen en te letten op de vele overeenkomsten tussen beide boeken. Beide boeken gaan voor een belangrijk deel over exact hetzelfde; daarmee blijkt jouw opmerking al volkomen onzinnig.

Daarnaast heb je werkelijk in het geheel geen inzicht in Gods woord, dat verklaart jouw voortdurende onzinnig speculatieve opmerkingen.
pi_163387828
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:54 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik betwijfel of (dat) hij een JG is.
Ik niet :D
Hij discussieert niet meer met mij omdat ik misschien wel uitgesloten ben.

F&L / [Centraal] Bijbel en Christendom #18
Alpha kenny one
pi_163387835
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:14 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Nee, maar had geen tijd en zin meer; dan wordt een mens weleens melig. Zo reageer jij overigens zo vaak; doe ik het ook een keer.
En enig begrip: in m'n vrije tijd ben ik aan een andere klus begonnen (restauratie klassieke bus) en dan staat m'n hoofd minder naar 'geestelijke zaken'. Hopelijk wordt dat succesvoller dan jou wat basale waarheden bijbrengen.

Waar je de plank mis slaat is natuurlijk niet zo even onder woorden gebracht.
Wat je voor jezelf kunt doen, is de boeken Openbaring en Daniël voor jezelf eens te lezen en te letten op de vele overeenkomsten tussen beide boeken. Beide boeken gaan voor een belangrijk deel over exact hetzelfde; daarmee blijkt jouw opmerking al volkomen onzinnig.

Daarnaast heb je werkelijk in het geheel geen inzicht in Gods woord, dat verklaart jouw voortdurende onzinnig speculatieve opmerkingen.
Werk jij maar verder aan je bus. Hopelijk heb je daar meer verstand van.
pi_163387839
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:04 schreef ATON het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/(...)ohannes#Canoniciteit
Dit probleem stelt zich niet enkel bij de JG's, maar bij alle gelovigen, en niet enkel bij Openbaringen. Ze lezen deze teksten door een hedendaagse bril en houden totaal geen rekening met het feit dat men toen meer beeldspraak gebruikten.
Wederom volledig onzin.

Wat lees je nu in het eerste vers van Openbaring 1?
Ik citeer:
"Een openbaring door Jezus Christus, die God hem gegeven heeft om aan zijn slaven de dingen te tonen die binnenkort gebeuren moeten. En hij heeft zijn engel uitgezonden en [haar] door bemiddeling van hem in tekenen aan zijn slaaf Joha̱nnes meegedeeld," 

Hier gaat het dus om tekenen, om symboliek. Dat kun je per definitie niet letterlijk opvatten en dat gebeurt dus ook niet.
pi_163387849
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:22 schreef ATON het volgende:

[..]

Werk jij maar verder aan je bus. Hopelijk heb je daar meer verstand van.
Yep. Maar waar heb jij nu eigenlijk verstand van?

Misschien toch maar eens beginnen met een vergelijk tussen de boeken Daniël en Openbaring?
pi_163387911
quote:

[..]

Dat IS dus niet zo. Hou eens op met die voortdurende stelligheden.
Of moet ik die opvatten als bewust gebrachte leugens?
pi_163387917
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:08 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Jajaja.
Aton riep dat Openbaring is geschreven naar aanleiding van een verloren droom, het herstel van David's Rijk.
Ik heb hem verwezen naar het bijbelboek Daniël, gezien de vele overeenkomsten met Openbaring. Hieruit blijkt duidelijk de onzinnigheid van de opmerking al.
Natuurlijk kan ik ingaan op de inhoud, maar het is boter aan de galg; niemand hier is daar in geïnteresseerd. Waarom al die moeite doen dan?
Een verloren droom

[ Bericht 25% gewijzigd door Loekie111 op 29-06-2016 12:36:28 ]
pi_163387941
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:22 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ik niet :D
Hij discussieert niet meer met mij omdat ik misschien wel uitgesloten ben.

F&L / [Centraal] Bijbel en Christendom #18
Voor de show.
Om de indruk te wekken. Hij zegt het ook niet plain, laat het in het midden.
Lees hem es. Dat klinkt niet als JG. Al weet hij er wel wat van, met de nadruk op WAT. Maar niet zo betrokken bij Jehovah zoals een JG zou zijn.
pi_163387969
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:29 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Voor de show.
Lees hem es. Dat klinkt niet als JG. Al weet hij er wel wat van, met de nadruk op WAT. Maar niet zo betrokken bij Jehovah zoals een JG zou zijn.
Eindelijk iemand die kan analyseren.
  woensdag 29 juni 2016 @ 12:36:13 #291
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163388070
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:22 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Wederom volledig onzin.

Wat lees je nu in het eerste vers van Openbaring 1?
Ik citeer:
"Een openbaring door Jezus Christus, die God hem gegeven heeft om aan zijn slaven de dingen te tonen die binnenkort gebeuren moeten. En hij heeft zijn engel uitgezonden en [haar] door bemiddeling van hem in tekenen aan zijn slaaf Joha̱nnes meegedeeld," 

Hier gaat het dus om tekenen, om symboliek. Dat kun je per definitie niet letterlijk opvatten en dat gebeurt dus ook niet.
wat is binnenkort? 2000 vc was de vloed en Jezus noemde hen ancients. 2000 nc is dan niet binnenkort
pi_163388075
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:23 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Yep. Maar waar heb jij nu eigenlijk verstand van?

Misschien toch maar eens beginnen met een vergelijk tussen de boeken Daniël en Openbaring?
Waarom?
pi_163388093
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:29 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Voor de show.
Nee hij wil het niet toegeven omdat mensen anders bevooroordeeld zijn. Toen ik zijn eerste posts las een paar delen terug herkende ik de JG schrijf- en discussiestijl meteen. Evenals zijn quotes uit de nieuwe wereldvertaling. Veel van zijn argumenten komen ook direct uit de JG lectuur.
Alpha kenny one
  woensdag 29 juni 2016 @ 12:42:23 #294
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163388189
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:18 schreef Panterjong het volgende:

[..]

De eindtijd waar Openbaringen over spreekt is de tijd waarin het joodse volk verkeerde op het moment dat het boek geschreven werd. Het boek zegt niets over onze huidige tijd. De tempel lag in puin, de oorlog was verloren, velen waren afgevoerd naar Rome en waren inmiddels in dienst van het Romeinse leger en als klap op de vuurpijl had de tot koning gezalfde davidstelg gefaald de troon over te nemen van de vazalkoning. Er was niet veel meer van het volk Gods over.
Je kan alles wel willen verklaren. Maar als een boek geschreven is voor een groep ingewijden in die tijd dan is doet het geen recht aan het boek verbanden te leggen met de toekomst of onze huidige tijd. De ingewijden van toen wisten precies wat de schrijver met zijn woorden bedoelden.
maar waarom staan die zaken ook in het oude testament (de gebeurtenissen na de 'eindtijd' die ik opsomde) , geschreven voor de Romeinse overheersing er was?
pi_163388194
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:37 schreef falling_away het volgende:

[..]

Nee hij wil het niet toegeven omdat mensen anders bevooroordeeld zijn. Toen ik zijn eerste posts las een paar delen terug herkende ik de JG schrijf- en discussiestijl meteen. Evenals zijn quotes uit de nieuwe wereldvertaling. Veel van zijn argumenten komen ook direct uit de JG lectuur.
Wat een arrogante dan. Whaaha!

Maar nee, dat zegt niet dat hij het is.
pi_163388268
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:21 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Je kan het gebruiken om dingen in onze huidige tijd te verklaren. Zoals dat gedoe met dat merkteken en zo. Het is je goed recht. Mijn inziens is het nutteloze bangmakerij ontstaan vanuit een traditie om zoveel mogelijk mensen over te halen te geloven in het gedachtegoed van Paulus en zijn school.

Net als heel dat gedoe dat Jezus de zoon van God is. Dat is toch alleen maar in de bijbel geslopen om de Romeinen gunstig te stemmen. Jezus zou zich in zijn graf omdraaien als die zou weten dat ze hem zien als de zoon van God. De goden van de romeinen hadden goden. De God van Israel niet.
Jezus was een Davide en kwam om het koninkrijk God op de aarde te schapen, oftewel Jeruzalem de stad van Goud in ere te herstellen. Dat is de enige hemel voor een jood als Jezus.

Maar los daarvan denk je echt dat de ingewijden van toen zoiets hadden van. O dit gaat niet over de verwoesting van de tempel, dit gaat niet over die lafaard van een overheerser, het gaat niet over de gevolgen voor de troonopvolging nu onze messias gefaald heeft en door de Romeinen aan het kruis is genageld terwijl ons eigen volk daar volgens de evangelisten de schuld van krijgt. Neen niets van dat alles. Het gaat over het jaar 2016 waarin het beest Europa haar eigen hoofd Engeland afhakt en waar het kleine pikkie Nederland er slap bij hangt. Of wat je er ook in zou mogen zien?
Die Messias had zijn taak volbracht, niks meer of minder.
Openbaring heeft niks te maken met de verwoesting van de tempel, mocht je dat bedoelen; dat lag alweer een kwart eeuw in het verleden.
Je moet Openbaring eens rustig gaan lezen en proberen info te krijgen over al die beesten, die hoer e.d. die je er in tegenkomt. Lees je oprecht en vanuit de context, dan kom je een heel eind; de antwoorden staan er in. Aanvullende info komt van het boek Daniël en in mindere mate Ezechiël.
Daarnaast moet je proberen je de 'taal' van de bijbel i.h.a. eigen te maken.
pi_163388413
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:36 schreef Manke het volgende:

[..]

wat is binnenkort? 2000 vc was de vloed en Jezus noemde hen ancients. 2000 nc is dan niet binnenkort
Binnenkort is een rekkelijk begrip. Maar je moet het verband zien met de tijd van het einde uit de evangelieverslagen. Daar wordt een duidelijke afbakening in de tijd aangegeven. Was verder overigens niet het punt van discussie.
pi_163388451
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:42 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Wat een arrogante dan. Whaaha!

Maar nee, dat zegt niet dat hij het is.
O:, Hij quote uit de nieuwe wereld vertaling - zijn argumenten komen direct uit de lectuur van de JG's - Zijn dogma's zijn hetzelfde als de JG's - hij negeert mij omdat ik misschien wel uitgesloten ben etc.

"If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck"

Overigens is zijn toon vrijwel hetzelfde als Bianconeri.. zou niet weten waarom hem dat dan minder JG zou maken.
Alpha kenny one
pi_163388502
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:18 schreef Panterjong het volgende:

[..]

De eindtijd waar Openbaringen over spreekt is de tijd waarin het joodse volk verkeerde op het moment dat het boek geschreven werd. Het boek zegt niets over onze huidige tijd. De tempel lag in puin, de oorlog was verloren, velen waren afgevoerd naar Rome en waren inmiddels in dienst van het Romeinse leger en als klap op de vuurpijl had de tot koning gezalfde davidstelg gefaald de troon over te nemen van de vazalkoning. Er was niet veel meer van het volk Gods over.
Je kan alles wel willen verklaren. Maar als een boek geschreven is voor een groep ingewijden in die tijd dan is doet het geen recht aan het boek verbanden te leggen met de toekomst of onze huidige tijd. De ingewijden van toen wisten precies wat de schrijver met zijn woorden bedoelden.
Maar het gaat op dat moment al helemaal niet meer over het letterlijke Israël. Dat had voor God afgedaan omdat dat volk de Messias had verworpen. Was overigens ruim tevoren geprofeteerd ook.
pi_163388587
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:36 schreef ATON het volgende:

[..]

Waarom?
Is het boek Daniël met hetzelfde doel en vanuit hetzelfde perspectief beschreven als de boeken Daniël en Ezechiël? Zo niet, zie daar (wederom) je antwoord.
Als gezegd, de inhoud van die boeken komt voor een belangrijk deel overeen met Openbaring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')