SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:55 schreef Bloesem. het volgende:
Hallo! Ik ben dus getrouwd gisterenHet was echt een droomdag
Zoveel liefde, zoveel moois en zoveel gelachen
Van harte gefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I solemnly swear i'm up to no good
Op verzoek van mijn oud-huisgenootje, zou haar (trouw)fotografie-site ook in de OP mogen?quote:
Modjes? Ik kan hem niet meer aanpassen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 15:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Op verzoek van mijn oud-huisgenootje, zou haar (trouw)fotografie-site ook in de OP mogen?
http://www.sophielouisefotografie.nl/
quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:55 schreef Bloesem. het volgende:
Hallo! Ik ben dus getrouwd gisterenHet was echt een droomdag
Zoveel liefde, zoveel moois en zoveel gelachen
Gefeliciteerd!! Mooie foto inderdaad. Grappig, ik heb jullie op FB ook voorbij zien komen, iemand in mijn vriendenlijst had een bericht van Grotografie geliked.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankjes zijn niet lang geleden (2 topics?) ook voorbij gekomen. Wij doen geen bedankjes.
Haha grappig! Kleine wereldquote:Op donderdag 30 juni 2016 11:00 schreef Serinde het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!! Mooie foto inderdaad. Grappig, ik heb jullie op FB ook voorbij zien komen, iemand in mijn vriendenlijst had een bericht van Grotografie geliked.
Bedankjes zijn niet lang geleden (2 topics?) ook voorbij gekomen. Wij doen geen bedankjes.
Echt? Ben niet anders gewend eigenlijk of ligt dat aan de kringen waarin ik me bevindquote:Op donderdag 30 juni 2016 12:56 schreef Stormqueen het volgende:
Veel booze hier momenteel, dat werd drie jaar geleden nog raar gevonden
Wij hadden kleine flesjes rosé
Ik heb nog nooit booze gekregen. Of überhaupt een bedankje...quote:Op donderdag 30 juni 2016 14:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Echt? Ben niet anders gewend eigenlijk of ligt dat aan de kringen waarin ik me bevind
dat vond ik ook echt een heel tof idee. Mochten we onze ten year anniversary gaan vieren doe ik dat ook (dan zullen er ook wel een stuk meer kinderen zijn, dubbel score).quote:Op donderdag 30 juni 2016 14:56 schreef laziness het volgende:
Wij hadden een snoeptafel waar men zelf mocht scheppen als bedankje.
Uiteraard veel te veel dus we aten nog een jaar lang snoep uit van die mooie glazen potten
Heel veel plezier!quote:
Wij ookquote:
Wij hadden kartonnen boekjes van de actionquote:Op donderdag 30 juni 2016 20:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bij ons krijgen de gasten een transparant doosje met meringues mee, met een gepersonaliseerde sticker erop (in de stijl van de uitnodiging).
Bloesem, op die foto van JM hebben jullie iets van een boekje vast. Stonden daar jullie geloftes of iets dergelijks is? Wat had je precies? Ik zoek nog iets om onze geloftes er iets leuker uit te laten zien dan een opgevouwen A4'tje..
Wat was er mis mee?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 15:06 schreef MaJo het volgende:
Mijn jurk was nog niet goed helaasmoet dus nog een keer naar de coupeuse. Dan maar weer een ritje naar Vlissingen volgend weekend
Ze hadden het ingenomen aan de bovenkant bij mijn boezem maar niet aan de onderkant waardoor er een soort rare flap ontstondquote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:52 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat was er mis mee?
Mijn coupeuse wil een jasje op maat bij mijn jurk maken. Mag dus tussendoor nog een keer extra gaan passen.
Fijn!quote:Op zaterdag 2 juli 2016 21:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ze hadden het ingenomen aan de bovenkant bij mijn boezem maar niet aan de onderkant waardoor er een soort rare flap ontstonden toen ik ging zitten scheurde er een steekje los dus die gaan ze ook weer vastzetten. Maar hij zat weer als gegoten
Uiteindelijk 4 locaties gezien en er drie weggestreept. Naast de locatie die we al gezien hebben nu dus nog een locatie op ons lijstje...quote:Op zondag 3 juli 2016 08:33 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Fijn!
Vandaag op de toptrouwlocatieroute lekker trouwlocaties kijken. Er staan er drie op ons lijstje, ben zo benieuwd!
Spannend! Welke locaties twijfelen jullie tussen?quote:Op zondag 3 juli 2016 16:17 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Uiteindelijk 4 locaties gezien en er drie weggestreept. Naast de locatie die we al gezien hebben nu dus nog een locatie op ons lijstje...
Dat wordt kiezen![]()
Van de ene locatie is de offerte al binnen, de andere laat al drie weken op zich wachten met de offerte. Frustrerend! Ben zo benieuwd hoeveel het scheelt tussen die twee.
Landgoed Ulvenhart en Klooster Nieuwkerk in Goirle.quote:Op zondag 3 juli 2016 18:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Spannend! Welke locaties twijfelen jullie tussen?
Hier nog 12 dagen te gaan, vind het nu wel echt spannend worden
Wat klote! Virtuele knuffel en sterkte!quote:Op maandag 4 juli 2016 17:35 schreef Crohnjurist het volgende:
Wil iemand me weer uit de OP halen.. Bruiloft gaat niet door en weet ook nog niet of onze relatie het gaat overleven...
Jemig wat kut zeg. Heel veel sterktequote:Op maandag 4 juli 2016 17:35 schreef Crohnjurist het volgende:
Wil iemand me weer uit de OP halen.. Bruiloft gaat niet door en weet ook nog niet of onze relatie het gaat overleven...
Zien er beiden goed uit!quote:Op maandag 4 juli 2016 08:01 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Landgoed Ulvenhart en Klooster Nieuwkerk in Goirle.
Eerste heeft mooiere binnenruimte en feestzaal, tweede is buiten mooier en heeft betere en mooiere hotelkamers. Prijs is nagenoeg gelijk.
Ah neequote:Op maandag 4 juli 2016 17:35 schreef Crohnjurist het volgende:
Het wat rot! Sterktequote:Op maandag 4 juli 2016 17:35 schreef Crohnjurist het volgende:
Offertes zijn binnen en de knoop is doorgehakt. Het wordt het kloosterquote:Op maandag 4 juli 2016 22:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zien er beiden goed uit!Mijn voorkeur gaat naar het klooster maar trouw zelf ook in een kasteel
Maar je hebt de offerte van de tweede nu dus ook binnen?
[..]
Ah neeSterkte
Oh wow, da's balen. Ik neem aan dat zo'n bureau je dan wel een alternatief biedt?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Gefeliciteerd, Silver! Het klinkt geweldig!
Crohnjurist, wat heftig! Sterkte.
De weersvoorspellingen voor vrijdag worden steeds slechter en het evenementenbureau belt net dat de zanger die we hadden geboekt last minute verhinderd is. No stress verder.
Ik heb alleen nog wat crappy telefoonfoto's. Fotograaf ging zaterdag voor 2 weken op reis..quote:Op dinsdag 5 juli 2016 19:26 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd Sjois! Klinkt fantastischGa je nog foto's showen?
We hebben vandaag de ringen opgehaald, nu wordt het helemaal echt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
Jaa! We waren zo blij met het bloemenwerk. De kleinzoon van onze oude buurman is net startende met een eigen bedrijfje, is net klaar met het VMBO-bloemschikken en die hebben we de kans gegeven en onze bruiloft was zijn eerste opdracht. Zoveel complimenten over de bloemen gehad!quote:Op woensdag 6 juli 2016 21:55 schreef Bloesem. het volgende:
Wat een gaaf boeket! En dat strikje van de hond
quote:Op woensdag 6 juli 2016 20:59 schreef SilverSjoiis het volgende:
[..]
Ik heb alleen nog wat crappy telefoonfoto's. Fotograaf ging zaterdag voor 2 weken op reis..Jullie zien er prachtig uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En die hond, wat een moppie!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Modecaquote:Op donderdag 7 juli 2016 08:48 schreef Tink89 het volgende:
Prachtig!
Ik ga voor een boeket van papieren vlinders (wij hebben iets met vlinders), maar anders zou ik om de naam van je bloembinder gevraagd hebben. Complimenten!
En wat voor merk is je jurk? Hij lijkt op die van mij...
Ik had ook regen, maar het heeft onze dag geen moment in de weg gestaan!quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dank je!
Hele dag regen voorspeld..
Nee, Atifa! En nu?
Welk onderdeel was dat? Wat klink je gelukkig, gefeliciteerd! Ga je nog foto's met ons delen?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 06:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het heeft hier geplensd van de regen op precies de verkeerde momenten en één onderdeel van de dag is daardoor ook wel behoorlijk in het water gevallen (waar ik op dat moment van teleurstelling even flink om heb gejankt).
Maar alle clichés zijn waar, want we hebben alsnog een geweldige dag gehad die in een roes voorbij is gegaan..
De locatie pakte alle wijzigingen door de regen geweldig op, de styliste heeft er een plaatje van gemaakt, de sweet table was mooier en lekkerder dan ik me voor had kunnen stellen, onze fotografe was natuurlijk de allerbeste en bovenal, we waren de hele dag omringd door heel veel heel erg lieve mensen.
We zijn getrouwd!.
Mijn jurkdiehettochnietwas hangt bij Nikita's bruidsmode in Wanroij. En als ik een tweedehands jurk kocht, zou ik hem wel gereinigd willen hebben. Je hebt toch gezweet en de onderkant heeft over de grond gesleept.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:20 schreef Mariposas het volgende:
Gefeliciteerd DaD! Wat jammer dat je alles kunt plannen, behalve het weer... Hoe was de vervangende zanger?
Zijn er hier reeds-getrouwden die hun jurk hebben verkocht? Ik wil er echt graag van af, maar de enige reacties die ik op marktplaats heb gehad, waren van mannen die 'm wilde passen.
via zo'n inkoper/bemiddelaar houd ik er echt niets aan over, bovendien eisen de meeste dat de jurk professioneel is gereinigd, dat heb ik niet gedaan aangezien de jurk niet vies is.
Dit.quote:Op zondag 10 juli 2016 09:30 schreef Tink89 het volgende:
En als ik een tweedehands jurk kocht, zou ik hem wel gereinigd willen hebben. Je hebt toch gezweet en de onderkant heeft over de grond gesleept.
Leuk dat je je jurk nu hebt! Ik heb in de tijd voor de bruiloft heel vaak even gespiekt.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 23:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Welk onderdeel was dat? Wat klink je gelukkig, gefeliciteerd! Ga je nog foto's met ons delen?
Ik heb vandaag de jurk gehaaldNu kan het echt beginnen
Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar best verdrietig van bent. Je planned het al jaren, geeft er veel geld aan uit en dan is het toch behoorlijk balen als het, letterlijk, in het water valt. Je hebt zo'n plaatje in je hoofd en dat komt dan toch niet uitquote:Op zondag 10 juli 2016 14:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Leuk dat je je jurk nu hebt! Ik heb in de tijd voor de bruiloft heel vaak even gespiekt.. Over reinigen gesproken, mijn jurk is wel echt verschrikkelijk vies geworden.
.
Het onderdeel dat in het water viel, was de aankomst in de sloep. Het idee: aankomen met mooi weer, iedereen staat aan de waterkant te wachten, hoera. De realiteit: aankomen in de spoelende regen, mensen staan nog helemaal niet klaar.. Dat was zo anders dan hoe ik het voor me zag. Wel heel lief: we gingen vanochtend nog even een paar uurtjes varen en toen hoefden we de huur van het bootje van vanochtend niet te betalen, omdat de verhuurder - die vrijdag onze schipper was - het zo sneu vond dat het zo hard regende tijdens ons tochtje vrijdag.
En heel eerlijk, hoewel we een geweldige dag gehad hebben, heb ik de day after toch nog wel wat traantjes weggepinkt bij het idee hoe het had kunnen zijn (toen was het namelijk wel heel mooi weer). De dag was mooi, begrijp me niet verkeerd, maar het was niet de dag waar ik al jaren van droomde. En dat vind ik best wel even slikken, nog. Het is niet alsof ik een tweede kans ga krijgen.
Maar goed, foto's!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De foto's zijn gemaakt door Grotografie..
De onderkant is nauwelijks vies en gezweet heb ik er niet in. Bruiloft was niet zo lang en geen feest of diner. En zelf zou ik het ook liever gereinigd hebben, maar dat kost ongeveer ¤120,-. Ik denk niet dat ik meer dan ¤200,- voor de jurk krijg dus ik ga 'm dan echt niet laten reinigen...quote:Op zondag 10 juli 2016 09:30 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Mijn jurkdiehettochnietwas hangt bij Nikita's bruidsmode in Wanroij. En als ik een tweedehands jurk kocht, zou ik hem wel gereinigd willen hebben. Je hebt toch gezweet en de onderkant heeft over de grond gesleept.
Kun je niet gewoon zeggen dat je het hebt laten reinigen?quote:Op zondag 10 juli 2016 19:54 schreef Mariposas het volgende:
[..]
De onderkant is nauwelijks vies en gezweet heb ik er niet in. Bruiloft was niet zo lang en geen feest of diner. En zelf zou ik het ook liever gereinigd hebben, maar dat kost ongeveer ¤120,-. Ik denk niet dat ik meer dan ¤200,- voor de jurk krijg dus ik ga 'm dan echt niet laten reinigen...
Je moet het dmv bon kunnen aantonen.quote:Op zondag 10 juli 2016 21:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon zeggen dat je het hebt laten reinigen?
En de bruidsboerderij? Die kopen ook wat goedkopere jurken in...quote:Op zondag 10 juli 2016 21:25 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Je moet het dmv bon kunnen aantonen.
Hmmm ja dat gaat niet lukkenquote:Op zondag 10 juli 2016 21:25 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Je moet het dmv bon kunnen aantonen.
Ga ik naar kijken, thnx! Het is overigens niet echt een goedkope jurk maar lastig verkoopbaar: het is een maat 34 (rits, dus niet verstelbaar), en ook geen populair merk als Sincerity, pronovias of Ladybird.quote:Op zondag 10 juli 2016 21:26 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En de bruidsboerderij? Die kopen ook wat goedkopere jurken in...
Nee nog niet, alleen 100 x op marktplaats gezet. Maar ik ga even op fb zoeken!quote:Op zondag 10 juli 2016 21:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hmmm ja dat gaat niet lukkenHeb je al eens in de tweehandsspullen voor bruidjes groep op Facebook gekeken?
Het heet "tweedehands bruids spullen"quote:Op zondag 10 juli 2016 21:34 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Nee nog niet, alleen 100 x op marktplaats gezet. Maar ik ga even op fb zoeken!
Klinkt ondanks alles toch als een mooie dag!quote:Op maandag 11 juli 2016 15:42 schreef Atifa het volgende:
Hoi vanuit Florence!
Onze dag was geweldig, ook regen en daarom niet de verwachte en gehoopte bruidsceremonie, maar de foto's met getuigen en familie waren buiten, en voor ons twee hebben we letterlijk last minute een binnenlocatie geregeld. Ondanks kleine tegenslagen (bruidsmeisjes ziek, taxi die niet kwam opdagen na het feest, mensen die onaangekondigd niet op kwamen dagen), hebben we vooral genoten.
(huwelijksreis is heerlijk, al heeft de eigenaresse van ons appartement volgende week gisteren ineens laten weten niet meer te kunnen. Lekker genieten. ;D )
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 12:40 schreef MaJo het volgende:
Thanks meiden! De dag was echt fantastisch, had niet beter gekund. Fantastisch weer, lieve mensen, toffe band en de fijnste fotografen! Het was echt een droombruiloft. Sommige dingen liepen anders dan gepland maar werden daardoor alleen maar beter. Het was echt fantastisch![]()
Hier een sneak peak:Het was echt een sprookje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 12:40 schreef MaJo het volgende:
Thanks meiden! De dag was echt fantastisch, had niet beter gekund. Fantastisch weer, lieve mensen, toffe band en de fijnste fotografen! Het was echt een droombruiloft. Sommige dingen liepen anders dan gepland maar werden daardoor alleen maar beter. Het was echt fantastisch![]()
Hier een sneak peak:Ik zag die foto net op Facebook staanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan weet je nu wie ik benquote:Op zaterdag 16 juli 2016 12:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik zag die foto net op Facebook staan
Ik heb Puala op Facebookquote:Op zaterdag 16 juli 2016 13:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dan weet je nu wie ik benvia iemand van fok zeker?
Ik ook in de besloten groep. Vond het zo'n mooie foto aangezien wij ook n brug hebben op onze locatie en in de schemer daar weg zullen gaan.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 12:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik zag die foto net op Facebook staan
Wat leuk! Ik vind het ook zo mooi die schemerquote:Op zaterdag 16 juli 2016 22:17 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik ook in de besloten groep. Vond het zo'n mooie foto aangezien wij ook n brug hebben op onze locatie en in de schemer daar weg zullen gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo blij met onze fotograaf![]()
![]()
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Wij lenen de auto (zilvergrijze of knalblauwe of mayonaisegele kever) van vrienden. Geen idee of ze dat ook commercieel doen...quote:Op donderdag 21 juli 2016 23:09 schreef Sarabi het volgende:
Die eerste is super MaJo
Heeft iemand trouwens nog tips qua trouwvervoer (liefst Brabant)
Grappigquote:Op vrijdag 22 juli 2016 13:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
Die bovenste foto had ik al via een like voorbij zien komen op FB, maar ik had niet door dat jij dat was, MaJo..
Maar heb je nu alleen nog maar deze drie foto's gekregen van de fotograaf, of begrijp ik je verkeerd?
Het lastige was ook dat ze de volgende dag alweer een andere bruiloft hadden (ze werken met z'n tweeën) en dat slechts 1 van ben alle foto's uitkiest en bewerkt. Het waren er 6800quote:Op vrijdag 22 juli 2016 14:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oeh, dan blijft het wel lekker spannend!
Wij hadden de volgende ochtend al een preview van dertig foto's en we krijgen zo de rest, hoor ik net. Whiii!.
Wij gaan het niet doen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 17:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wb dat boek. Wij zitten daar een beetje over in dubio.
Ik vind de albums bij onze fotograaf nogal aan de prijs
Ja komt nog eens bij dat ik het ook zelf kan en dan helemaal naar ons idee.quote:
Mij lijkt het ook leuk om zelf te doen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 18:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja komt nog eens bij dat ik het ook zelf kan en dan helemaal naar ons idee.
Maarja wel weer een bak werk natuurlijk
Ligt natuurlijk ook maar net aan de mogelijkheden die je zelf hebt.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:11 schreef Chell het volgende:
De albums die een fotograaf kan laten maken zijn ook echt van compleet andere kwaliteit dan de albums die je als particulier kunt bestellen. Dus los van de opmaak - - die je inderdaad misschien zelf ook zou kunnen- krijg je dus wel een heel ander product. Qua papier, binding, omslag, drukkwaliteit enzovoort.
Maar ja, daar hangt idd wel echt een prijskaartje aan. Ik ga vanaf komend jaar alleen nog inclusief albums leveren, achteraf kan het toch vaak niet meer uit het budget, terwijl een mooi album zó tof is!
Preciesquote:Op zaterdag 23 juli 2016 13:24 schreef Sarabi het volgende:
Als het alleen inclusief album zou kunnen zou ik denk ik niet voor die fotograaf gegaan zijn, terwijl we toch echt verliefd zijn op zijn foto's.
Denk dat veel creatieve mensen het toch erg leuk vinden om de optie te hebben om het zelf te doen.
Wij hebben REW productions, wij vonden zijn filmpjes heel mooi en niet duur.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn moeder heeft in mei een hersenbloeding gehad. En met haar geheugen is het goed mis. Korte termijn wordt niet opgeslagen naar lange termijn en sommige dingen is ze helemaal vergeten zoals onze trouwplannen , verhuizing enzovoorts.
Nu willen wij daarom nu ook een videograaf voor op onze bruiloft. Zodat we het daarna nog heel vaak kunnen laten zien.
Weet iemand een goede die nou ook weer niet de wereld kost?
Ik ga er naar kijken dankjewelquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:31 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wij hebben REW productions, wij vonden zijn filmpjes heel mooi en niet duur.
Van harte gefeliciteerdquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 06:56 schreef CoolGuy het volgende:
Gisteravond mijn vriendin ten huwelijk gevraagd.ik ga dus trouwen dus ik mag me ook in dit topic melden
Dankquote:
Wat schattigquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 08:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
DankIk wilde t eigenlijk over een maand doen, op vakantie, maar kon niet meer wachten dus gisteravond gedaan
Als je een stoeptegel romantisch vind dan zijn mijn vriend en ik best romantisch.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 12:22 schreef MohMi het volgende:
Er mag nog een datum in de OP: 17 april 2016 : MohMi en SSS
Nooit geweten dat Fok! stiekem zo vol zat met romantici
'De stoeptegel...in al zijn grilligheid en schijnbare hardheid één van de meest onbegrepen voorwerpen in de westerse wereld. Waar hij ogenschijnlijk iedere vorm van emotie via zijn groeven van zich af laat glijden, komt de werkelijkheid dusdanig knallend binnen dat de stoeptegel ieder jaar een klein stukje verder wegzakt onder het gewicht van het leed...het leed, dat liefdesverdriet heet...'quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 12:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Als je een stoeptegel romantisch vind dan zijn mijn vriend en ik best romantisch.
En gefeliciteerd![]()
Whahahaquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 12:26 schreef MohMi het volgende:
[..]
'De stoeptegel...in al zijn grilligheid en schijnbare hardheid één van de meest onbegrepen voorwerpen in de westerse wereld. Waar hij ogenschijnlijk iedere vorm van emotie via zijn groeven van zich af laat glijden, komt de werkelijkheid dusdanig knallend binnen dat de stoeptegel ieder jaar een klein stukje verder wegzakt onder het gewicht van het leed...het leed, dat liefdesverdriet heet...'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat nou veel duurder dan die standaard dingen?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kan me juist heel goed voorstellen dat ze nergens iets hebben wat je leuk vindt..
Wij hebben onze kaarten dus ook laten ontwerpen..
Ik vond het heel erg meevallen. We hadden 15 kaarten voor daggasten, 65 kaarten voor feestgasten, en 30 menukaarten (met daarin nog varianten vanwege dieetwensen) voor het diner, voor ¤264,-. In de praktijk kregen we overal véél meer van omdat er nu eenmaal een bepaald aantal kaarten van een vel papier komt, maar dat is dus niet aan ons doorberekend.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Is dat nou veel duurder dan die standaard dingen?
Dat valt echt ontzettend mee inderdaad. Je woont zeker niet in de buurt van Brabantquote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik vond het heel erg meevallen. We hadden 15 kaarten voor daggasten, 65 kaarten voor feestgasten, en 30 menukaarten (met daarin nog varianten vanwege dieetwensen) voor het diner, voor ¤264,-. In de praktijk kregen we overal véél meer van omdat er nu eenmaal een bepaald aantal kaarten van een vel papier komt, maar dat is dus niet aan ons doorberekend.
Nee, in Groningen.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dat valt echt ontzettend mee inderdaad. Je woont zeker niet in de buurt van Brabant
Oh dat is helemaal makkelijk.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee, in Groningen.. Maar we hebben de kaarten gewoon laten ontwerpen door iemand online.
Dat valt goed meequote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik vond het heel erg meevallen. We hadden 15 kaarten voor daggasten, 65 kaarten voor feestgasten, en 30 menukaarten (met daarin nog varianten vanwege dieetwensen) voor het diner, voor ¤264,-. In de praktijk kregen we overal véél meer van omdat er nu eenmaal een bepaald aantal kaarten van een vel papier komt, maar dat is dus niet aan ons doorberekend.
Same here.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:41 schreef laziness het volgende:
Je jurk zit zo strak ingesnoerd dat je met een strapless jurk niet hoeft te hijsen hoor![]()
Nul keer hoeven doen op 15 uur 'm aan hebben.
Je kunt gewoon ademen, dansen, eten, etc hoorquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Strak ingesnoerd zitten lijkt me ook een verschrikking. Nee, echt geen strapless voor mij
Ik wilde absoluut zeer zeker weten voor geen goud een (semi)strapless jurk, en ook geen kleur en vooral een lange sleep en n soort sissi jurk...quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Strak ingesnoerd zitten lijkt me ook een verschrikking. Nee, echt geen strapless voor mij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:46 schreef Lotusss het volgende:
Gisteren EINDELIJK getrouwd. Dag was precies zoals wij dat wilden. Lekker informeel en aparte locatie en een super dj.
Weer zat ook mee, met een lekker windje ter afkoeling en 's avonds een mooie natuurlijke lichtshow!
Alles hebben we zelf gepland en geregeld, en we hebben elke minuut genoten!GefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fuck the EBU.
Hoe kan je alles al gepland hebben als je gisteren gevraagd bent?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:23 schreef Doedezemaar het volgende:
Gisteravond ben ik eindelijk officieel gevraagd, dus nu mag ik hier ook meeschrijven. We hebben het grootste deel van de bruiloft al gepland en binnenkort ga ik met mijn beste vriendin en mijn schoonmoeder op zoek naar een jurk. Dat is een beetje ingewikkeld: ik hou van mooie kleding en de boel leuk aankleden, maar zo'n trouwjurk is toch wel een andere categorie. Ik wil in elk geval geen strapless jurk, geen zin om de hele dag te lopen hijsen, en ze staan me echt niet. Ik weet vooral wat ik niet wil, dat helpt wel een beetje, maar toch. Sowieso wordt het ook niet spierwit, maar ivoor ofzo. En eigenlijk vind ik het ook veel te veel geld voor een jurk die je 1 dag draagt. Toch wil ik er een, en dan niet eentje die het dan maar moet zijn omdat hij betaalbaar is, maar eentje die echt bij me past.
Inmiddels zijn we druk bezig om allerlei decoratie etc via Ebay te verzamelen, dat is echt heel leuk om mee bezig te zijn. Oh en mijn schoenen heb ik ook al, die kwam ik bij toeval in een kringloopwinkel tegen
Ziet er heel gaaf uitquote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:39 schreef Joel_87 het volgende:
Toevallig kom ik dit topic tegen, en laat ik dit jaar nou ook getrouwd zijn met m'n droomvrouw
Even pronken met een paar foto's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Buiten getrouwd![]()
[ afbeelding ]
Diner wel binnen
quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:46 schreef Lotusss het volgende:
Gisteren EINDELIJK getrouwd. Dag was precies zoals wij dat wilden. Lekker informeel en aparte locatie en een super dj.
Weer zat ook mee, met een lekker windje ter afkoeling en 's avonds een mooie natuurlijke lichtshow!
Alles hebben we zelf gepland en geregeld, en we hebben elke minuut genoten!Gefeliciteerd meis!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben wel heel benieuwd hoe jullie eruit zagen
Midden in de zomer? Houd er dan rekening mee dat veel mensen op vakantie zijn en je dus ruim van tevoren moet aankondigen dat je gaat trouwen. Daarnaast zijn veel locaties duurder in het weekend en zitten ze (voor volgend jaar) op de vrijdagen in mei en september mogelijk al vol omdat die erg populair zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:30 schreef Mixende_match het volgende:
Jeej, ik ben afgelopen weekend ook gevraagd! alleen wij weten dus echt niks van trouwen en dat soort dingen. Duss ik ga mezelf eens lekker inlezen en rondkijken. Nog geen datum geprikt.. Hoe bepaal je dat? We willen zowieso in de zomer
![]()
aiquote:Op zondag 28 augustus 2016 22:36 schreef MaJo het volgende:
Ik heb mijn trouwjurk online gezet om te verkopen en krijg alleen maar reacties van gekkiesEerst een stel swingers die 10x benadrukten hoe grote kont zij wel niet had en of dat wel goed uit zou komen in de jurk en 1 man die als vrouw door het leven wil gaan
Naja, niet midden in de zomer, meer mei/juni. We willen graag de ceremonie buiten en t feest vinnen of iets in die richting.. Maar dat is dan 9/10 manden (voor ons) wel snel ;-) Maar anders is het weer erg lang wachten.. Twijfel.... Ik stuur je ff pm voor je linkje, ben benieuwdquote:Op maandag 29 augustus 2016 14:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Midden in de zomer? Houd er dan rekening mee dat veel mensen op vakantie zijn en je dus ruim van tevoren moet aankondigen dat je gaat trouwen. Daarnaast zijn veel locaties duurder in het weekend en zitten ze (voor volgend jaar) op de vrijdagen in mei en september mogelijk al vol omdat die erg populair zijn.
Die factoren kunnen meetellenWij wilden per se een 29ste (eventueel kan ik je het linkje naar m'n blog waarin ik uitleg waarom even pm'en).
Btw: mag Nikita's bruidsmode (tweedehands en nieuw) in de OP?
Dan mag je wel prettig opschieten. Hele populaire trouwdata dus als je nog een keuze in locatie wil en fotograaf enzo moet je er misschien actie in gaan zetten.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:49 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
Naja, niet midden in de zomer, meer mei/juni. We willen graag de ceremonie buiten en t feest vinnen of iets in die richting.. Maar dat is dan 9/10 manden (voor ons) wel snel ;-) Maar anders is het weer erg lang wachten.. Twijfel.... Ik stuur je ff pm voor je linkje, ben benieuwd
Jaaa, daarom denken we erover om het 2018 te doen, maar dat klinkt nog zoooo ver weg. Maar aan de andere kant, we zijn ook bezig met het kopen van een huis... En 2018 geeft ons meer rust en ruimte om alles te plannen en evt het huis te verbouwen..quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dan mag je wel prettig opschieten. Hele populaire trouwdata dus als je nog een keuze in locatie wil en fotograaf enzo moet je er misschien actie in gaan zetten.
Ik was gisteren precies een jaar verloofd. En wij willen perse in juni trouwen dus hebben wij het een jaar later gepland
nu dus juni 2017.
Leuke zaak, ben ik ook geweest voor mijn jurk. Lieve mensen ook!quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Btw: mag Nikita's bruidsmode (tweedehands en nieuw) in de OP?
Dat speelde bij ons ook mee idd. Nieuwbouw huis werd afgelopen januari opgeleverd.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:00 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
Jaaa, daarom denken we erover om het 2018 te doen, maar dat klinkt nog zoooo ver weg. Maar aan de andere kant, we zijn ook bezig met het kopen van een huis... En 2018 geeft ons meer rust en ruimte om alles te plannen en evt het huis te verbouwen..
Dat wist ik al. Bijna nergens zijn de vermaakkosten inbegrepen. Voor dat geld maken ze bijvoorbeeld ook een sjaal van een deel van je sleep, maken ze van een vetersluiting een ritssluiting of andersom enz. Ik vind 175 euro dan niet veel.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:56 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Leuke zaak, ben ik ook geweest voor mijn jurk. Lieve mensen ook!
(houd wel rekening ermee dat zij je jurk ook afpassen, en dat dat nog eens zo'n 175,- kost
Ik heb geen winkel gehad waar het erbij zat. Hangt misschien ook af van de prijs van je jurk?quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:30 schreef Sarabi het volgende:
De winkel waar ik naartoe wil zitten de kosten er wel bij, dacht dat dat bij de meeste zo was?
Van harte gefeliciteerd!! Dan zitten we dicht bij elkaar. Kei leuk.quote:Op maandag 29 augustus 2016 23:19 schreef Loj het volgende:
Hoi!
Mag ik hier ook mee komen schrijven?
10 juni 2017 wordt onze dag en als m'n schoonouders het weten mag iedereen het weten
Superleuk!quote:Op maandag 29 augustus 2016 23:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Van harte gefeliciteerd!! Dan zitten we dicht bij elkaar. Kei leuk.
Trouwlocatie, trouwfeest locatie, band en fotograaf liggen vast.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 18:01 schreef Loj het volgende:
[..]
Superleuk!
Ik wou eigenlijk de 17de trouwen, maar de perfecte locatie zat dan al vol
Dus dan maar een weekje eerder!
Hoe ver ben je met de planningen?
sorry, heb niet het hele topic teruggelezendus misschien heb je het al lang verteld
quote:Op maandag 29 augustus 2016 23:19 schreef Loj het volgende:
Hoi!
Mag ik hier ook mee komen schrijven?
10 juni 2017 wordt onze dag en als m'n schoonouders het weten mag iedereen het weten
Met zoveel kinderen is dat ook allemaal erg belangrijk inderdaad. Klinkt erg leuk.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 02:54 schreef Loj het volgende:
Tnx gm
(Vandaar dat de wens voor een derde een jaartje wordt uitgesteld)
Wij hebben een locatie die vooral erg kindvriendelijk is. Een stuk binnen met een terras ervoor. Er zit heel land omheen en mogen zelf kiezen waar we de tent neerzetten om (hopelijk) buiten te trouwen. Verder een speeltuin en dierenweide voor het terras, dus de kinderen gaan zich prima vermaken
(We hebben 12 daggastkinderen)
Oh en bbq'en! Ofwel alles lekker chill en informeel.
En jullie?
Fotograaf moet ik nog zoeken... Maar een van m'n beste vriendinnetjes (Cwen) is ook een weddingplanner, dus ik huur jaar voor een paar uur in om met dat soort dingen te helpen
Wij gaan toevallig naar 1 trouwbeurs maar dat komt meer omdat het op een locatie gehouden wordt waar wij eventueel foto's willen laten maken. Dan kunnen we nu meteen even goed rond kijkenquote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:40 schreef Mixende_match het volgende:
Ooh bbq!dat wilt mn vriend ook erg graag. Toen we elkaar leerde kennen gingen we erg vaak bbq in het park enzo dus goede herinneringen.
Gaan jullie ook naar trouwbeurzen enzo of is daar niet zo veel aan?
wat mij betreft mogen wij ook wel in de OP, maar dan met de wat vage aanduiding: voorjaar 2017 Symphonic en Doedezemaarquote:Op woensdag 31 augustus 2016 22:05 schreef Diconnected het volgende:
Heb wat data die ik hier voorbij zag komen toegevoegd in de OP
Je staat erbijquote:Op donderdag 1 september 2016 12:36 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
wat mij betreft mogen wij ook wel in de OP, maar dan met de wat vage aanduiding: voorjaar 2017 Symphonic en Doedezemaar
Ligt eraan wat voor een locatie maar meestal zit het er wel al bijquote:Op vrijdag 2 september 2016 12:28 schreef Mixende_match het volgende:
Vraagje, (er zullen exht veel vragen komen hoor) wij hebben een cateraar in de familie maar is het wel handig om eigen cateraar te nemen? Vaak zit dat vaak toch al bij de locatie?
Hnm dann gaan we maar s goed zoekenquote:Op vrijdag 2 september 2016 12:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor een locatie maar meestal zit het er wel al bij
en wil je op die dag ook echt familie aan het werk zetten?
Ow zoquote:Op vrijdag 2 september 2016 13:14 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
Hnm dann gaan we maar s goed zoeken
Hij werkt zelf niet hij zet zijn mensen aan het werk haha ;-) maar hij wilt heel graag voor ons de catering verzorgen. Mijn vriend is Hindoestaan dus willen we ook Hindoestaans/Surinaamse catering.
quote:Op vrijdag 2 september 2016 23:38 schreef Loj het volgende:
Het relaxe en vooral de ontbrekende tafelindeling lijkt ons super fijn!
Wij hebben nog rondgekeken naar locaties zonder verplichte drankafname, wij kunnen aan zeer goedkope drank komen, maar daar was niets leuks te vinden.
Wat tof mixende! Hindoestaans, jammie!Ik snap je gevoel wel. Maar doe je eigen ding. Want die dag draait het toch echt helemaal om jullie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben nog rondgekeken naar locaties zonder verplichte drankafname, wij kunnen aan zeer goedkope drank komen, maar daar was niets leuks te vinden.
Wat tof mixende! Hindoestaans, jammie!Wat een naar loj. Ze zet er op de dag van bekendmaking al meteen zo'n vaart achter. Komt niet heel lief over. Ik zou je ma over drie weken meenemen. Gewoon omdat het kanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb je lief mijn hele leven
xenos heeft papieren vlaggetjes ( en nog wat andere dingetjes) en verder haal ik de boel van Ebay. Wibra heeft ook trouwdingetjes, weet alleen zo ff niet of er ook vlaggetjes bij zitten.quote:Op zaterdag 3 september 2016 21:03 schreef Klare het volgende:
Hebben jullie nog tips waar ik versieringen kan vinden? Wilde het zaaltje een beetje aankleden en zat zelf te denken aan witte vlaggetjes enzo. Maar kan alleen maar een plastic variant vinden en dat vind ik wel erg goedkoop eruit zien.
Google levert genoeg leuks op. Ik had van die honeycombs in onze trouwtinten.quote:Op zaterdag 3 september 2016 21:03 schreef Klare het volgende:
Hebben jullie nog tips waar ik versieringen kan vinden? Wilde het zaaltje een beetje aankleden en zat zelf te denken aan witte vlaggetjes enzo. Maar kan alleen maar een plastic variant vinden en dat vind ik wel erg goedkoop eruit zien.
Etsy?quote:Op zaterdag 3 september 2016 21:03 schreef Klare het volgende:
Wat tof mixende! Hindoestaans, jammie!Echt niet gek dat je er verdrietig van bent, vind ik. Mijn broer trouwde 6 weken na mij, en dat is gewoon niet leuk. Steeds als je het over jouw bruiloft hebt, komt het gesprek dan ook automatisch op die andere trouwerij, die andere jurk, hún locatie en hún fotograaf etc. Ik weet niet in hoeverre dat gaat voor jou, maar mijn tip: maak het bespreekbaar. Hier heeft het toen echt voor veel scheve gezichten bij alle partijen gezorgd, tot we gewoon een keer met z'n vieren om de tafel zijn gaan zitten en e.e.a. uitspraken. Je mag best zeggen dat je het jammer vindt dat het 'exclusieve' er nu een beetje af is, toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wat hierboven al gezegd wordt: uiteindelijk is het jullie dag en al trouwt je zus er een dag voor of na jou: jouw bruiloft is voor jou toch de mooiste![]()
Daar is de bestelling nu geplaatst. Niet helemaal wat ik wil maar geloof dat het gewoon niet bestaat. Als het goed is bij allemaal verschillende leveranciers dus dan zouden er ook geen btw kosten gerekend moeten worden. Ben benieuwd...quote:
Weddingdecoquote:Op zaterdag 3 september 2016 21:03 schreef Klare het volgende:
Daar was wat ik wilde hebben uitverkocht. Waar ga je de deco verkopen? Kan altijd even kijken of er nog wat tussen zit.quote:Op zondag 4 september 2016 21:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Weddingdecois wat duurder maar ze hebben erg leuke spullen! Ik ga aankomende week mijn deco verkopen voor als je interesse hebt
Op een tweedehands Facebook groep. Ik stuur je wel even een linkje als het erop staatquote:Op maandag 5 september 2016 08:19 schreef Klare het volgende:
[..]
Daar was wat ik wilde hebben uitverkocht. Waar ga je de deco verkopen? Kan altijd even kijken of er nog wat tussen zit.
VenusFlyTrap: gefeliciteerd!
Wat tof mixende! Hindoestaans, jammie!Hnm ik begrijp je wel, wat hier al gezegd wordt lekker niks van aantrekken. Mijn zus reageerde niet een enthousiast haar vriend heeft me niet eens gefeliciteerd.. probeer bij je eigen geluk te staan en denk lekker aan jullie saampjes, daar doen jullie het voor <3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.~ Bonito La Risa ~
Mag ik in de OP? 11-05-2017quote:
Hier Google Spreadsheets en Wunderlist... ging prima!quote:Op woensdag 7 september 2016 10:09 schreef Sarabi het volgende:
Ik zweer bij TickTick in combinatie met Google Spreadsheetsbeide makkelijk te delen met mijn partner
Je staat erbij in de OP hoorquote:Op woensdag 7 september 2016 10:04 schreef VenusFlyTrap het volgende:
[..]
Mag ik in de OP? 11-05-2017
Gister wat bijgekletst met wat vriendinnen. Een is mijn getuige en gaat ook mijn vrijgezellenfeest organiseren. Als ze terug is van vakantie gaan we ook rustig kijken voor trouwjurken. Ondertussen Pinterest ik me een ons!
Jullie nog tips om orde te zien in de chaos?
Voor het eerst dat ik dingen een beetje organiseer geloof ik. De eerste dingen staan al in excel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
wij doen iets soortgelijks, geen zin om ¤800 voor een ambtenaar te betalen. Geregistreerd partnerschap was op een gratis dinsdag begin dit jaar en nu gaan we dat dit voorjaar omzetten in een huwelijk, heel onromantisch met een handtekening aan de balie en dan op de locatie een eigen ceremonie met een bekende. Hoe we het samen met haar precies gaan invullen wordt gaandeweg wel duidelijk, muziek is in elk geval een belangrijk onderdeel.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:00 schreef Loj het volgende:
Jurk
Al een idee wat je precies wil?
Hier kwamen we erachter dat we ¤650,- moeten betalen voor een half uurtje ambtenaar(we willen een hele korte ceremonie)
Nu is het plan om op maandag gratis te trouwen en dan een eigen ceremonie in elkaar te zetten voor de zaterdag. Iemand daar ervaring mee?
Hoi, ben jij mijquote:Op dinsdag 13 september 2016 17:03 schreef Sarabi het volgende:
Wat ik nu denk dat ik wil in een jurk: strak, kant en een opengewerkte rug. Maar wie weet wat ik denk als ik jurken ga passen
Ik vond de ceremonie ook wel erg duurkomt ook wel omdat we op locatie trouwen.
Ik heb ook een tijd over kort getwijfeldquote:Op dinsdag 13 september 2016 17:12 schreef Loj het volgende:
[..]
Hoi, ben jij mij
Ik denk dus nu ook kant (niet te) strak en open rug...
Maar ik twijfel ook nog over kort..
Te belachelijk duur! Ik dacht aan ¤250,- maar t is bijna het driedubbele! Bij ons is ook alles op 1 locatie.
Maar ik heb nog geen idee hoe ik de ceremonie zou willen..
Jup, wij hebben op donderdag een handtekening gezet op het gemeentehuis (niet gratis, want dat is een omzetting nooit), en op vrijdag hebben we een symbolische ceremonie gehad waarbij mijn zwager (man van mijn zus) de 'ambtenaar' was. We hadden het niet anders gewild.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:00 schreef Loj het volgende:
Jurk
Hier kwamen we erachter dat we ¤650,- moeten betalen voor een half uurtje ambtenaar(we willen een hele korte ceremonie)
Nu is het plan om op maandag gratis te trouwen en dan een eigen ceremonie in elkaar te zetten voor de zaterdag. Iemand daar ervaring mee?
Wat zet je dan op je uitnodiging? 'Wij gaan maandag x trouwen en dat vieren we op zaterdag x'?quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:00 schreef Loj het volgende:
Jurk
Maar is dat ook ¤650 euro leuk? Want dat is de vraag waar het dan om gaatquote:Op dinsdag 13 september 2016 17:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat zet je dan op je uitnodiging? 'Wij gaan maandag x trouwen en dat vieren we op zaterdag x'?
Het lijkt mij leuker dat je trouwdag ook echt de dag is dat je trouwt en dat met iedereen viert.
Je hoeft het natuurlijk niet te vertellen.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat zet je dan op je uitnodiging? 'Wij gaan maandag x trouwen en dat vieren we op zaterdag x'?
Het lijkt mij leuker dat je trouwdag ook echt de dag is dat je trouwt en dat met iedereen viert.
Geld kost het volgens mij sowieso. In veel gemeentes is het gratis trouwen echt alleen nog voor de aantoonbaar armlastigen.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Maar is dat ook ¤650 euro leuk? Want dat is de vraag waar het dan om gaat
Wij twijfelen nog. Zijn nog kaartjes voor toch?quote:Op woensdag 14 september 2016 11:18 schreef Sarabi het volgende:
Gaan er nog meer mensen naar de Trouwbeleving/Trouwbeurs in Veghel zondag? Eens kijken of onze fotograaf ons nog herkend. En kijken of we die locatie als een van de fotolocaties willen gebruiken.
Ik ga met (natuurlijk) mijn verloofde, ceremoniemeester en misschien nog schoonmoeder/moeder. Daarna nog met zijn allen bij onze trouwlocatie kijken en eten.
Toegang is gratis dus ging er van uit dat we geen kaartjes moesten reserveren....nu ga ik twijfelenquote:Op woensdag 14 september 2016 11:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wij twijfelen nog. Zijn nog kaartjes voor toch?
Kan ook zijn dat dat weer een andere beurs was hoor.quote:Op woensdag 14 september 2016 11:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Toegang is gratis dus ging er van uit dat we geen kaartjes moesten reserveren....nu ga ik twijfelen
Kan niets vinden over kaartjes dus dat zal wel goed zitten. Dus dan kan je nog even langer twijfelen of je gaat.quote:Op woensdag 14 september 2016 11:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat dat weer een andere beurs was hoor.
Whaha nee. Dat vind ik best wel lastig.quote:Op woensdag 14 september 2016 11:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kan niets vinden over kaartjes dus dat zal wel goed zitten. Dus dan kan je nog even langer twijfelen of je gaat.
Weet jij al waar je de foto's wil laten maken?
Ja wij ook....we vonden zijn foto's in de Koekbouw wel erg tof dus daarom gaan we daar zondag kijken. En dan denk ik dat we hem nog maar gewoon iets van natuur in de buurt laten kiezen. Weet hij vast mooiere plekjes dan wij.quote:Op woensdag 14 september 2016 11:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Whaha nee. Dat vind ik best wel lastig.
Ja oud meer is mooi en Strijp S ook.quote:Op woensdag 14 september 2016 11:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja wij ook....we vonden zijn foto's in de Koekbouw wel erg tof dus daarom gaan we daar zondag kijken. En dan denk ik dat we hem nog maar gewoon iets van natuur in de buurt laten kiezen. Weet hij vast mooiere plekjes dan wij.
En eventueel nog navragen of we op onze locatie nog kort wat foto's kunnen laten maken.
wij doen de omzetting aan de balie op de vrijdagochtend en dan 's middags de eigen ceremonie op de locatie en daarna buffet en feest. Dus da's dezelfde datum en die komt ook in onze ringen te staan. Op de site van onze gemeente staat dat er alleen kosten aan het omzetten verbonden zijn als we daar een ceremonie bij willen, dus ik denk dat we met de kosten voor de partnerschapsakte klaar zijn eigenlijk.quote:Op woensdag 14 september 2016 11:16 schreef SV-tje het volgende:
Ik hoor het inderdaad steeds vaker dat mensen gratis trouwen door de week en later op locatie een ceremonie doen. Maar wat hanteer je dan als trouwdag? Voor mij is juist het ja woord geven en het getrouwd zijn waar ik het voor doe, als ik dat al een aantal dagen eerder zou doen zou het voor mij toch echt heel anders zijn. Wij betalen 714euro omdat we op zaterdag buiten het gemeentehuis trouwen, dus echt de hoofdprijs.
Dat is dan ook flink uitgekleed.quote:Op woensdag 14 september 2016 15:53 schreef Serinde het volgende:
Wij moeten 615 betalen aan de Gemeente (Utrecht). Dit is excl trouwboekje het tarief voor zaterdag op locatie. Gelukkig wel een geregistreerde locatie anders werd het nog duurderOmdat we zo'n grote zak geld er tegenaan smijten, wil ik wel dat die dag ook echt onze trouwdag is. Het uurtje trouwen wordt meteen meer dan 3x zo duur door het tarief dat de locatie vraagt voor de plek voor de duur van de ceremonie
![]()
Binnenkort maar eens bij de gemeente de datum vast gaan leggen. In sommige gemeentes kan dat al digitaal; in Utrecht helaas nog niet. Maar dan moeten we eerst de 2 andere getuigen nog vragen
Gratis trouwen kan overigens ook in onze gemeente nog gewoon en daarvoor hoef je helemaal niet aan te tonen dat je het niet breed hebt. Het is mogelijk voor iedereen. Je krijgt dan alleen geen praatje, een vast tijdstip en naast de getuigen mag je niemand meenemen.
Wij gaan aan het eind van het jaar maar eens bij twee mensen lactosevrij taart proeven. Ben zo nieuwsgierig!quote:Op donderdag 15 september 2016 11:10 schreef Sarabi het volgende:
We zijn nu bezig met uit te zoeken wie onze taart gaat maken.
Vanmiddag ook afspraak voor de jurk maken
Oja daar komt wel iets meer bij kijken.quote:Op donderdag 15 september 2016 11:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wij gaan aan het eind van het jaar maar eens bij twee mensen lactosevrij taart proeven. Ben zo nieuwsgierig!
Ben 26 is toch heel gemiddeld? Hier is ie ver boven de 30 en ga toch gewoon strakke modellen proberenquote:Op donderdag 15 september 2016 12:23 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Ik ben aan de zware kant (BMI van 26) en ben benieuwd hoe dit invloed gaat hebben op het passen van de jurken. En ik was een hele stoere meid vroeger dus jaren geen jurken aan gehad... Tot ik m'n verloofde leerde kennen <3
Taarten proeven, wat leuk! Lijkt me een hele leuke voorbereiding op de dag.
Wij gaan proeven bij de Ouwe Taart en nog een bakker in Loon op Zand, maar die kan ik niet meer vinden...quote:Op donderdag 15 september 2016 12:56 schreef Doedezemaar het volgende:
De bakker hier om de hoek heeft een, laten we het voorzichtig uitdrukken, bijzondere kijk op feestelijke taarten, echt heel erg. Symphonic doe je sowieso geen plezier met een mierzoete taart met fondant en marsepein en we vinden de meeste taarten ook niet echt mooi. Zou zomaar kunnen dat het gewoon Hemataarten met eigen afbeelding worden ofzo, gewoon iets heel anders.
Dat was ook lang ons plan. Maar uiteindelijk nu toch maar voor een echte bruidstaart gegaan.quote:Op donderdag 15 september 2016 12:56 schreef Doedezemaar het volgende:
De bakker hier om de hoek heeft een, laten we het voorzichtig uitdrukken, bijzondere kijk op feestelijke taarten, echt heel erg. Symphonic doe je sowieso geen plezier met een mierzoete taart met fondant en marsepein en we vinden de meeste taarten ook niet echt mooi. Zou zomaar kunnen dat het gewoon Hemataarten met eigen afbeelding worden ofzo, gewoon iets heel anders.
Je kan altijd in gesprek gaan en kijken wat de mogelijkheden zijn. De taarten die mijn bakker maakt voor bruidsparen zijn vaak ook heel anders dan de taarten in de winkelquote:Op donderdag 15 september 2016 12:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Was ook aan het kijken voor taarten maar heb geen idee waar te beginnen. Die bij onze bakker die heerlijke taarten maakt vind ik alleen niet mooi
Inderdaadquote:Op donderdag 15 september 2016 13:56 schreef Puala het volgende:
[..]
Je kan altijd in gesprek gaan en kijken wat de mogelijkheden zijn. De taarten die mijn bakker maakt voor bruidsparen zijn vaak ook heel anders dan de taarten in de winkel
Ik snap niet wat het verschil is tussen een trouwtaart van de bakker en een bruidstaart... Maar misschien mis ik iets.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:23 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Inderdaad
En anders ga je op facebook/fora/google gewoon eens zoeken en mail je wat bakkers in de buurt met voorbeeldjes van wat je wel leuk vindt.
Tussen een trouwtaart en een bruidstaart zit geen verschil volgens mij.quote:Op donderdag 15 september 2016 15:07 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik snap niet wat het verschil is tussen een trouwtaart van de bakker en een bruidstaart... Maar misschien mis ik iets.
Ik ben ook nog steeds hier in het topic (nog 2 weken tot onze trouwdag)quote:Op donderdag 15 september 2016 13:38 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wij gaan proeven bij de Ouwe Taart en nog een bakker in Loon op Zand, maar die kan ik niet meer vinden...
Edit: gevonden! Partyalot. Van een user hier![]()
Als je je zorgen maakt om de taart, kun je hier btw maar beter niet naar kijken:
https://www.buzzfeed.com/(...)bffbtasty#.pyYVqa525
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |