Van harte gefeliciteerd!! Dan zitten we dicht bij elkaar. Kei leuk.quote:Op maandag 29 augustus 2016 23:19 schreef Loj het volgende:
Hoi!
Mag ik hier ook mee komen schrijven?
10 juni 2017 wordt onze dag en als m'n schoonouders het weten mag iedereen het weten
Superleuk!quote:Op maandag 29 augustus 2016 23:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Van harte gefeliciteerd!! Dan zitten we dicht bij elkaar. Kei leuk.
Trouwlocatie, trouwfeest locatie, band en fotograaf liggen vast.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 18:01 schreef Loj het volgende:
[..]
Superleuk!
Ik wou eigenlijk de 17de trouwen, maar de perfecte locatie zat dan al vol
Dus dan maar een weekje eerder!
Hoe ver ben je met de planningen?
sorry, heb niet het hele topic teruggelezendus misschien heb je het al lang verteld
quote:Op maandag 29 augustus 2016 23:19 schreef Loj het volgende:
Hoi!
Mag ik hier ook mee komen schrijven?
10 juni 2017 wordt onze dag en als m'n schoonouders het weten mag iedereen het weten
Met zoveel kinderen is dat ook allemaal erg belangrijk inderdaad. Klinkt erg leuk.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 02:54 schreef Loj het volgende:
Tnx gm
(Vandaar dat de wens voor een derde een jaartje wordt uitgesteld)
Wij hebben een locatie die vooral erg kindvriendelijk is. Een stuk binnen met een terras ervoor. Er zit heel land omheen en mogen zelf kiezen waar we de tent neerzetten om (hopelijk) buiten te trouwen. Verder een speeltuin en dierenweide voor het terras, dus de kinderen gaan zich prima vermaken
(We hebben 12 daggastkinderen)
Oh en bbq'en! Ofwel alles lekker chill en informeel.
En jullie?
Fotograaf moet ik nog zoeken... Maar een van m'n beste vriendinnetjes (Cwen) is ook een weddingplanner, dus ik huur jaar voor een paar uur in om met dat soort dingen te helpen
Wij gaan toevallig naar 1 trouwbeurs maar dat komt meer omdat het op een locatie gehouden wordt waar wij eventueel foto's willen laten maken. Dan kunnen we nu meteen even goed rond kijkenquote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:40 schreef Mixende_match het volgende:
Ooh bbq!dat wilt mn vriend ook erg graag. Toen we elkaar leerde kennen gingen we erg vaak bbq in het park enzo dus goede herinneringen.
Gaan jullie ook naar trouwbeurzen enzo of is daar niet zo veel aan?
wat mij betreft mogen wij ook wel in de OP, maar dan met de wat vage aanduiding: voorjaar 2017 Symphonic en Doedezemaarquote:Op woensdag 31 augustus 2016 22:05 schreef Diconnected het volgende:
Heb wat data die ik hier voorbij zag komen toegevoegd in de OP
Je staat erbijquote:Op donderdag 1 september 2016 12:36 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
wat mij betreft mogen wij ook wel in de OP, maar dan met de wat vage aanduiding: voorjaar 2017 Symphonic en Doedezemaar
Ligt eraan wat voor een locatie maar meestal zit het er wel al bijquote:Op vrijdag 2 september 2016 12:28 schreef Mixende_match het volgende:
Vraagje, (er zullen exht veel vragen komen hoor) wij hebben een cateraar in de familie maar is het wel handig om eigen cateraar te nemen? Vaak zit dat vaak toch al bij de locatie?
Hnm dann gaan we maar s goed zoekenquote:Op vrijdag 2 september 2016 12:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor een locatie maar meestal zit het er wel al bij
en wil je op die dag ook echt familie aan het werk zetten?
Ow zoquote:Op vrijdag 2 september 2016 13:14 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
Hnm dann gaan we maar s goed zoeken
Hij werkt zelf niet hij zet zijn mensen aan het werk haha ;-) maar hij wilt heel graag voor ons de catering verzorgen. Mijn vriend is Hindoestaan dus willen we ook Hindoestaans/Surinaamse catering.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 2 september 2016 23:38 schreef Loj het volgende:
Het relaxe en vooral de ontbrekende tafelindeling lijkt ons super fijn!
Wij hebben nog rondgekeken naar locaties zonder verplichte drankafname, wij kunnen aan zeer goedkope drank komen, maar daar was niets leuks te vinden.
Wat tof mixende! Hindoestaans, jammie!Ik snap je gevoel wel. Maar doe je eigen ding. Want die dag draait het toch echt helemaal om jullie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I solemnly swear i'm up to no good
Wij hebben nog rondgekeken naar locaties zonder verplichte drankafname, wij kunnen aan zeer goedkope drank komen, maar daar was niets leuks te vinden.
Wat tof mixende! Hindoestaans, jammie!Wat een naar loj. Ze zet er op de dag van bekendmaking al meteen zo'n vaart achter. Komt niet heel lief over. Ik zou je ma over drie weken meenemen. Gewoon omdat het kanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb je lief mijn hele leven
xenos heeft papieren vlaggetjes ( en nog wat andere dingetjes) en verder haal ik de boel van Ebay. Wibra heeft ook trouwdingetjes, weet alleen zo ff niet of er ook vlaggetjes bij zitten.quote:Op zaterdag 3 september 2016 21:03 schreef Klare het volgende:
Hebben jullie nog tips waar ik versieringen kan vinden? Wilde het zaaltje een beetje aankleden en zat zelf te denken aan witte vlaggetjes enzo. Maar kan alleen maar een plastic variant vinden en dat vind ik wel erg goedkoop eruit zien.
Google levert genoeg leuks op. Ik had van die honeycombs in onze trouwtinten.quote:Op zaterdag 3 september 2016 21:03 schreef Klare het volgende:
Hebben jullie nog tips waar ik versieringen kan vinden? Wilde het zaaltje een beetje aankleden en zat zelf te denken aan witte vlaggetjes enzo. Maar kan alleen maar een plastic variant vinden en dat vind ik wel erg goedkoop eruit zien.
Etsy?quote:Op zaterdag 3 september 2016 21:03 schreef Klare het volgende:
Wat tof mixende! Hindoestaans, jammie!Echt niet gek dat je er verdrietig van bent, vind ik. Mijn broer trouwde 6 weken na mij, en dat is gewoon niet leuk. Steeds als je het over jouw bruiloft hebt, komt het gesprek dan ook automatisch op die andere trouwerij, die andere jurk, hún locatie en hún fotograaf etc. Ik weet niet in hoeverre dat gaat voor jou, maar mijn tip: maak het bespreekbaar. Hier heeft het toen echt voor veel scheve gezichten bij alle partijen gezorgd, tot we gewoon een keer met z'n vieren om de tafel zijn gaan zitten en e.e.a. uitspraken. Je mag best zeggen dat je het jammer vindt dat het 'exclusieve' er nu een beetje af is, toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wat hierboven al gezegd wordt: uiteindelijk is het jullie dag en al trouwt je zus er een dag voor of na jou: jouw bruiloft is voor jou toch de mooiste![]()
Daar is de bestelling nu geplaatst. Niet helemaal wat ik wil maar geloof dat het gewoon niet bestaat. Als het goed is bij allemaal verschillende leveranciers dus dan zouden er ook geen btw kosten gerekend moeten worden. Ben benieuwd...quote:
Weddingdecoquote:Op zaterdag 3 september 2016 21:03 schreef Klare het volgende:
Daar was wat ik wilde hebben uitverkocht. Waar ga je de deco verkopen? Kan altijd even kijken of er nog wat tussen zit.quote:Op zondag 4 september 2016 21:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Weddingdecois wat duurder maar ze hebben erg leuke spullen! Ik ga aankomende week mijn deco verkopen voor als je interesse hebt
Op een tweedehands Facebook groep. Ik stuur je wel even een linkje als het erop staatquote:Op maandag 5 september 2016 08:19 schreef Klare het volgende:
[..]
Daar was wat ik wilde hebben uitverkocht. Waar ga je de deco verkopen? Kan altijd even kijken of er nog wat tussen zit.
VenusFlyTrap: gefeliciteerd!
Wat tof mixende! Hindoestaans, jammie!Hnm ik begrijp je wel, wat hier al gezegd wordt lekker niks van aantrekken. Mijn zus reageerde niet een enthousiast haar vriend heeft me niet eens gefeliciteerd.. probeer bij je eigen geluk te staan en denk lekker aan jullie saampjes, daar doen jullie het voor <3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.~ Bonito La Risa ~
Mag ik in de OP? 11-05-2017quote:
Hier Google Spreadsheets en Wunderlist... ging prima!quote:Op woensdag 7 september 2016 10:09 schreef Sarabi het volgende:
Ik zweer bij TickTick in combinatie met Google Spreadsheetsbeide makkelijk te delen met mijn partner
Je staat erbij in de OP hoorquote:Op woensdag 7 september 2016 10:04 schreef VenusFlyTrap het volgende:
[..]
Mag ik in de OP? 11-05-2017
Gister wat bijgekletst met wat vriendinnen. Een is mijn getuige en gaat ook mijn vrijgezellenfeest organiseren. Als ze terug is van vakantie gaan we ook rustig kijken voor trouwjurken. Ondertussen Pinterest ik me een ons!
Jullie nog tips om orde te zien in de chaos?
Voor het eerst dat ik dingen een beetje organiseer geloof ik. De eerste dingen staan al in excel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
wij doen iets soortgelijks, geen zin om ¤800 voor een ambtenaar te betalen. Geregistreerd partnerschap was op een gratis dinsdag begin dit jaar en nu gaan we dat dit voorjaar omzetten in een huwelijk, heel onromantisch met een handtekening aan de balie en dan op de locatie een eigen ceremonie met een bekende. Hoe we het samen met haar precies gaan invullen wordt gaandeweg wel duidelijk, muziek is in elk geval een belangrijk onderdeel.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:00 schreef Loj het volgende:
Jurk
Al een idee wat je precies wil?
Hier kwamen we erachter dat we ¤650,- moeten betalen voor een half uurtje ambtenaar(we willen een hele korte ceremonie)
Nu is het plan om op maandag gratis te trouwen en dan een eigen ceremonie in elkaar te zetten voor de zaterdag. Iemand daar ervaring mee?
Hoi, ben jij mijquote:Op dinsdag 13 september 2016 17:03 schreef Sarabi het volgende:
Wat ik nu denk dat ik wil in een jurk: strak, kant en een opengewerkte rug. Maar wie weet wat ik denk als ik jurken ga passen
Ik vond de ceremonie ook wel erg duurkomt ook wel omdat we op locatie trouwen.
Ik heb ook een tijd over kort getwijfeldquote:Op dinsdag 13 september 2016 17:12 schreef Loj het volgende:
[..]
Hoi, ben jij mij
Ik denk dus nu ook kant (niet te) strak en open rug...
Maar ik twijfel ook nog over kort..
Te belachelijk duur! Ik dacht aan ¤250,- maar t is bijna het driedubbele! Bij ons is ook alles op 1 locatie.
Maar ik heb nog geen idee hoe ik de ceremonie zou willen..
Jup, wij hebben op donderdag een handtekening gezet op het gemeentehuis (niet gratis, want dat is een omzetting nooit), en op vrijdag hebben we een symbolische ceremonie gehad waarbij mijn zwager (man van mijn zus) de 'ambtenaar' was. We hadden het niet anders gewild.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:00 schreef Loj het volgende:
Jurk
Hier kwamen we erachter dat we ¤650,- moeten betalen voor een half uurtje ambtenaar(we willen een hele korte ceremonie)
Nu is het plan om op maandag gratis te trouwen en dan een eigen ceremonie in elkaar te zetten voor de zaterdag. Iemand daar ervaring mee?
Wat zet je dan op je uitnodiging? 'Wij gaan maandag x trouwen en dat vieren we op zaterdag x'?quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:00 schreef Loj het volgende:
Jurk
Maar is dat ook ¤650 euro leuk? Want dat is de vraag waar het dan om gaatquote:Op dinsdag 13 september 2016 17:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat zet je dan op je uitnodiging? 'Wij gaan maandag x trouwen en dat vieren we op zaterdag x'?
Het lijkt mij leuker dat je trouwdag ook echt de dag is dat je trouwt en dat met iedereen viert.
Je hoeft het natuurlijk niet te vertellen.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat zet je dan op je uitnodiging? 'Wij gaan maandag x trouwen en dat vieren we op zaterdag x'?
Het lijkt mij leuker dat je trouwdag ook echt de dag is dat je trouwt en dat met iedereen viert.
Geld kost het volgens mij sowieso. In veel gemeentes is het gratis trouwen echt alleen nog voor de aantoonbaar armlastigen.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Maar is dat ook ¤650 euro leuk? Want dat is de vraag waar het dan om gaat
Wij twijfelen nog. Zijn nog kaartjes voor toch?quote:Op woensdag 14 september 2016 11:18 schreef Sarabi het volgende:
Gaan er nog meer mensen naar de Trouwbeleving/Trouwbeurs in Veghel zondag? Eens kijken of onze fotograaf ons nog herkend. En kijken of we die locatie als een van de fotolocaties willen gebruiken.
Ik ga met (natuurlijk) mijn verloofde, ceremoniemeester en misschien nog schoonmoeder/moeder. Daarna nog met zijn allen bij onze trouwlocatie kijken en eten.
Toegang is gratis dus ging er van uit dat we geen kaartjes moesten reserveren....nu ga ik twijfelenquote:Op woensdag 14 september 2016 11:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wij twijfelen nog. Zijn nog kaartjes voor toch?
Kan ook zijn dat dat weer een andere beurs was hoor.quote:Op woensdag 14 september 2016 11:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Toegang is gratis dus ging er van uit dat we geen kaartjes moesten reserveren....nu ga ik twijfelen
Kan niets vinden over kaartjes dus dat zal wel goed zitten. Dus dan kan je nog even langer twijfelen of je gaat.quote:Op woensdag 14 september 2016 11:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat dat weer een andere beurs was hoor.
Whaha nee. Dat vind ik best wel lastig.quote:Op woensdag 14 september 2016 11:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kan niets vinden over kaartjes dus dat zal wel goed zitten. Dus dan kan je nog even langer twijfelen of je gaat.
Weet jij al waar je de foto's wil laten maken?
Ja wij ook....we vonden zijn foto's in de Koekbouw wel erg tof dus daarom gaan we daar zondag kijken. En dan denk ik dat we hem nog maar gewoon iets van natuur in de buurt laten kiezen. Weet hij vast mooiere plekjes dan wij.quote:Op woensdag 14 september 2016 11:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Whaha nee. Dat vind ik best wel lastig.
Ja oud meer is mooi en Strijp S ook.quote:Op woensdag 14 september 2016 11:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja wij ook....we vonden zijn foto's in de Koekbouw wel erg tof dus daarom gaan we daar zondag kijken. En dan denk ik dat we hem nog maar gewoon iets van natuur in de buurt laten kiezen. Weet hij vast mooiere plekjes dan wij.
En eventueel nog navragen of we op onze locatie nog kort wat foto's kunnen laten maken.
wij doen de omzetting aan de balie op de vrijdagochtend en dan 's middags de eigen ceremonie op de locatie en daarna buffet en feest. Dus da's dezelfde datum en die komt ook in onze ringen te staan. Op de site van onze gemeente staat dat er alleen kosten aan het omzetten verbonden zijn als we daar een ceremonie bij willen, dus ik denk dat we met de kosten voor de partnerschapsakte klaar zijn eigenlijk.quote:Op woensdag 14 september 2016 11:16 schreef SV-tje het volgende:
Ik hoor het inderdaad steeds vaker dat mensen gratis trouwen door de week en later op locatie een ceremonie doen. Maar wat hanteer je dan als trouwdag? Voor mij is juist het ja woord geven en het getrouwd zijn waar ik het voor doe, als ik dat al een aantal dagen eerder zou doen zou het voor mij toch echt heel anders zijn. Wij betalen 714euro omdat we op zaterdag buiten het gemeentehuis trouwen, dus echt de hoofdprijs.
Dat is dan ook flink uitgekleed.quote:Op woensdag 14 september 2016 15:53 schreef Serinde het volgende:
Wij moeten 615 betalen aan de Gemeente (Utrecht). Dit is excl trouwboekje het tarief voor zaterdag op locatie. Gelukkig wel een geregistreerde locatie anders werd het nog duurderOmdat we zo'n grote zak geld er tegenaan smijten, wil ik wel dat die dag ook echt onze trouwdag is. Het uurtje trouwen wordt meteen meer dan 3x zo duur door het tarief dat de locatie vraagt voor de plek voor de duur van de ceremonie
![]()
Binnenkort maar eens bij de gemeente de datum vast gaan leggen. In sommige gemeentes kan dat al digitaal; in Utrecht helaas nog niet. Maar dan moeten we eerst de 2 andere getuigen nog vragen
Gratis trouwen kan overigens ook in onze gemeente nog gewoon en daarvoor hoef je helemaal niet aan te tonen dat je het niet breed hebt. Het is mogelijk voor iedereen. Je krijgt dan alleen geen praatje, een vast tijdstip en naast de getuigen mag je niemand meenemen.
Wij gaan aan het eind van het jaar maar eens bij twee mensen lactosevrij taart proeven. Ben zo nieuwsgierig!quote:Op donderdag 15 september 2016 11:10 schreef Sarabi het volgende:
We zijn nu bezig met uit te zoeken wie onze taart gaat maken.
Vanmiddag ook afspraak voor de jurk maken
Oja daar komt wel iets meer bij kijken.quote:Op donderdag 15 september 2016 11:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wij gaan aan het eind van het jaar maar eens bij twee mensen lactosevrij taart proeven. Ben zo nieuwsgierig!
Ben 26 is toch heel gemiddeld? Hier is ie ver boven de 30 en ga toch gewoon strakke modellen proberenquote:Op donderdag 15 september 2016 12:23 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Ik ben aan de zware kant (BMI van 26) en ben benieuwd hoe dit invloed gaat hebben op het passen van de jurken. En ik was een hele stoere meid vroeger dus jaren geen jurken aan gehad... Tot ik m'n verloofde leerde kennen <3
Taarten proeven, wat leuk! Lijkt me een hele leuke voorbereiding op de dag.
Wij gaan proeven bij de Ouwe Taart en nog een bakker in Loon op Zand, maar die kan ik niet meer vinden...quote:Op donderdag 15 september 2016 12:56 schreef Doedezemaar het volgende:
De bakker hier om de hoek heeft een, laten we het voorzichtig uitdrukken, bijzondere kijk op feestelijke taarten, echt heel erg. Symphonic doe je sowieso geen plezier met een mierzoete taart met fondant en marsepein en we vinden de meeste taarten ook niet echt mooi. Zou zomaar kunnen dat het gewoon Hemataarten met eigen afbeelding worden ofzo, gewoon iets heel anders.
Dat was ook lang ons plan. Maar uiteindelijk nu toch maar voor een echte bruidstaart gegaan.quote:Op donderdag 15 september 2016 12:56 schreef Doedezemaar het volgende:
De bakker hier om de hoek heeft een, laten we het voorzichtig uitdrukken, bijzondere kijk op feestelijke taarten, echt heel erg. Symphonic doe je sowieso geen plezier met een mierzoete taart met fondant en marsepein en we vinden de meeste taarten ook niet echt mooi. Zou zomaar kunnen dat het gewoon Hemataarten met eigen afbeelding worden ofzo, gewoon iets heel anders.
Je kan altijd in gesprek gaan en kijken wat de mogelijkheden zijn. De taarten die mijn bakker maakt voor bruidsparen zijn vaak ook heel anders dan de taarten in de winkelquote:Op donderdag 15 september 2016 12:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Was ook aan het kijken voor taarten maar heb geen idee waar te beginnen. Die bij onze bakker die heerlijke taarten maakt vind ik alleen niet mooi
Inderdaadquote:Op donderdag 15 september 2016 13:56 schreef Puala het volgende:
[..]
Je kan altijd in gesprek gaan en kijken wat de mogelijkheden zijn. De taarten die mijn bakker maakt voor bruidsparen zijn vaak ook heel anders dan de taarten in de winkel
Ik snap niet wat het verschil is tussen een trouwtaart van de bakker en een bruidstaart... Maar misschien mis ik iets.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:23 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Inderdaad
En anders ga je op facebook/fora/google gewoon eens zoeken en mail je wat bakkers in de buurt met voorbeeldjes van wat je wel leuk vindt.
Tussen een trouwtaart en een bruidstaart zit geen verschil volgens mij.quote:Op donderdag 15 september 2016 15:07 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik snap niet wat het verschil is tussen een trouwtaart van de bakker en een bruidstaart... Maar misschien mis ik iets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |