abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163088856
Nu de stemming over de brexit steeds dichterbij komt en de EU het in de broek doet, hebben ze snel een konijn uit de hoge hoed getoverd: de moord op Jo Cox. Vervolgens laten ze deze ingehuurde Engelse Volkert van der Graaf even "Free Britain!" roepen (of dat maakt een andere ingehuurde vage getuige de media wijs) waardoor veel mensen bewogen worden om toch maar tegen het vertrek uit de EU te stemmen.

Want zoals de LPF veel zetels kreeg na de moord op Fortuyn, zo hopen ze nu de twijfelaars naar het voor-kamp te bewegen. Vooral handig om daarna alle campagnes stil te leggen zodat de gefingeerde "Free Britain!" roep als laatste blijft hangen. Want een grote nettobetaler uit de EU (en dat zijn er niet zoveel) laten gaan kan natuurlijk niet, want dan hou je ook die handophoudende sloeberlanden niet in de EU.

Wat een vies goor tuig is die EU toch. Allemaal eruit en zo snel mogelijk.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_163089214
Het is allemaal veel te toevallig dat dit soort dingen net een week voor de brexit gebeuren. En allemaal heel toevallig in het voordeel van het remain kamp. Want eruit willen is gebaseerd op de hekel aan de EU, en de hele emotie is nou verschoven naar iemand die een moord heeft gepleegd die ook nog eens iets nationalistisch zou hebben geroepen. Met andere woorden, alles wat nationalistisch is krijgt nu een wrange bijsmaak.

Geen bewijzen, gewoon logisch redeneren.

[ Bericht 34% gewijzigd door jogy op 17-06-2016 16:39:03 ]
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_163089266

Ik ben trouwens niet de enige.
pi_163089293
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:12 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Zonder bewijs kan je BNW wel sluiten. Met bewijs trouwens ook.

Het is allemaal veel te toevallig dat dit soort dingen net een week voor de brexit gebeuren. En allemaal heel toevallig in het voordeel van het remain kamp. Want eruit willen is gebaseerd op de hekel aan de EU, en de hele emotie is nou verschoven naar iemand die een moord heeft gepleegd die ook nog eens iets nationalistisch zou hebben geroepen. Met andere woorden, alles wat nationalistisch is krijgt nu een wrange bijsmaak.

Geen bewijzen, gewoon logisch redeneren.
Een "logische" beredenering vol met aannames is volstrekt geen logische beredenering
pi_163089392
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:14 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Een "logische" beredenering vol met aannames is volstrekt geen logische beredenering
Ik vind het wel degelijk logisch. Van begin tot eind is het hele traject met oorzaak en gevolg logisch. Tevens historisch onderbouwd, kijk maar naar het effect op de zetelwinst na de dood van Fortuyn.
pi_163089506
Cox was stabbed and shot, allegedly by a right-wing loner. But some supporters of a British exit from the EU are spreading a conspiracy theory that the suspect, identified as Thomas Mair, 52, is a patsy of pro-EU forces, and that Cox’s murder is a “false flag” aimed at portraying the British right as unhinged and dangerous.

Waarom zou een pro-EU persoon "Free Britain! roepen? Juist.
pi_163089677
En waarom dan Cox?

Cox, 41, has been very vocal in her campaign against a Brexit and has urged British citizens to vote in favor of remaining in the EU.

Niets beter dan sentimenten op basis van een moord met schijnmotieven want die resulteren historisch altijd naar de tegengestelde partij. I rest my case.
pi_163089959
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:29 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En dat is alles wat jullie te zeggen hebben? Geen enkel weerwoord? Sluit dan heel BNW maar.
Het was een extremist die banden had met nazi's.

Waarom zou de 'EU' zoiets doen en wie zou daar opdracht voor gegeven hebben?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:36:42 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163090083
Godver VD, daar hebben we eigenlijk een reeks voor. ( BNW / Centraal: Verdachte aanslagen en rampen over de hele wereld #4 ) maar aan de andere kant is deze als mogelijke false flag nog niet eens zo heel onwaarschijnlijk, kwam allemaal net even te goed uit, op een heel lugubere manier.

Maak er wat interessants van zou ik zeggen :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:42:29 #10
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_163090252
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:32 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Hij was geidentificeerd als een pro EU persoon.

quote:
Joh! Waarom zou de EU zoiets doen. Met een brexit voor de deur :')
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:43:24 #11
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_163090266
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:36 schreef jogy het volgende:

Maak er wat interessants van zou ik zeggen :).
Graag, maar daar moeten anderen ook aan meewerken. Alleen maar roepen dat iets onzin is hebben we 5 jaar geleden al gehad in TRU, dus richt je pijlen niet alleen op mij maar ook op de onzinroepers.
pi_163090293
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:42 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

[..]

Joh! Waarom zou de EU zoiets doen. Met een brexit voor de deur :')
En dan kun je geen nazi zijn omdat?

Wie zou daar opdracht voor moeten geven, 'de EU' is te vaag.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:44:33 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163090308
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:43 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Graag, maar daar moeten anderen ook aan meewerken. Alleen maar roepen dat iets onzin is hebben we 5 jaar geleden al gehad in TRU, dus richt je pijlen niet alleen op mij maar ook op de onzinroepers.
Er was geen pijl op je gericht hoor.
Vrijheid
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:45:13 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163090341
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:19 schreef vogeltjesdans het volgende:

Onjuist.
Hij riep 'Britain First'.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:46:50 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163090410
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:44 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

En dan kun je geen nazi zijn omdat?

Wie zou daar opdracht voor moeten geven, 'de EU' is te vaag.
Tja, dan moeten we even gaan zoeken in de documentatie en de openbare artikelen die zijn vrijgegeven door de schimmige moordbrigade van de EU. Er zijn een miljoen manieren hoe zoiets tot stand kan komen waarvan uiteraard ook een paar honderdduizend die gewoon richten op een extreme idioot met het inzicht van een kanarie.
Vrijheid
pi_163090457
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:46 schreef jogy het volgende:

[..]

Tja, dan moeten we even gaan zoeken in de documentatie en de openbare artikelen die zijn vrijgegeven door de schimmige moordbrigade van de EU. Er zijn een miljoen manieren hoe zoiets tot stand kan komen waarvan uiteraard ook een paar honderdduizend die gewoon richten op een extreme idioot met het inzicht van een kanarie.
Ik gok toch maar op het laatste. :P

Echt zo'n niveautje van 'de kogel kwam van links'. Kan daar slecht tegen.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:48:39 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163090460
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:45 schreef Copycat het volgende:

[..]

Onjuist.
Hij riep 'Britain First'.
Op zich wel cruciaal ja.
Vrijheid
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:51:12 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163090546
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:48 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik gok toch maar op het laatste. :P

Echt zo'n niveautje van 'de kogel kwam van links'. Kan daar slecht tegen.
Tja.. Het is in ieder geval in dit geval totaal niet vreemd dat men 'false flag' schreeuwt, juist omdat Brexit bijna 20 punten voor stond in de polls en er een 'wonder' nodig was om dit te keren en dan komt opeens de eerste politieke moord in decennia langs die het tij zou kunnen doen keren. Kan je er wel slecht tegen kunnen maar de aanslag heeft de schijn wel heel erg tegen.
Vrijheid
pi_163090642
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:51 schreef jogy het volgende:

[..]

Tja.. Het is in ieder geval in dit geval totaal niet vreemd dat men 'false flag' schreeuwt, juist omdat Brexit bijna 20 punten voor stond in de polls en er een 'wonder' nodig was om dit te keren en dan komt opeens de eerste politieke moord in decennia langs die het tij zou kunnen doen keren. Kan je er wel slecht tegen kunnen maar de aanslag heeft de schijn wel heel erg tegen.
Het is wat het is.

Ik geloof er persoonlijk weinig van. Ik denk dat dit gewoon de spreekwoordelijke trigger is geweest van deze man.

Als ik Google zie ik ook dat het een 'loner' was.
pi_163091260
Ik heb geen enkele reden kunnen ontdekken om te concluderen dat het een false flag is. Daarnaast gaat dit nauwelijks invloed hebben op het stemmen.
Conscience do cost.
  † In Memoriam † vrijdag 17 juni 2016 @ 19:27:04 #21
230491 Zith
pls tip
pi_163094246
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
=
Want zoals de LPF veel zetels kreeg na de moord op Fortuyn, zo hopen ze nu de twijfelaars naar het voor-kamp te bewegen.
Bedoel je dat de LPF Volkert had ingehuurd?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_163097340
Het is duidelijk een complot van de illuminatie.
Ура для россии
  vrijdag 17 juni 2016 @ 23:10:24 #23
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_163101162
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nu de stemming over de brexit steeds dichterbij komt en de EU het in de broek doet, hebben ze snel een konijn uit de hoge hoed getoverd: de moord op Jo Cox. Vervolgens laten ze deze ingehuurde Engelse Volkert van der Graaf even "Free Britain!" roepen (of dat maakt een andere ingehuurde vage getuige de media wijs) waardoor veel mensen bewogen worden om toch maar tegen het vertrek uit de EU te stemmen.

Want zoals de LPF veel zetels kreeg na de moord op Fortuyn, zo hopen ze nu de twijfelaars naar het voor-kamp te bewegen. Vooral handig om daarna alle campagnes stil te leggen zodat de gefingeerde "Free Britain!" roep als laatste blijft hangen. Want een grote nettobetaler uit de EU (en dat zijn er niet zoveel) laten gaan kan natuurlijk niet, want dan hou je ook die handophoudende sloeberlanden niet in de EU.

Wat een vies goor tuig is die EU toch. Allemaal eruit en zo snel mogelijk.
als je problem-reaction-solution begrijpt dan is alles zo zonneklaar wat voor smerige spelletjes gespeeld worden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 14:11:40 #24
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_163109450
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 19:27 schreef Zith het volgende:

[..]

Bedoel je dat de LPF Volkert had ingehuurd?
Nee. Dat zullen schimmige types in onze regering zijn geweest. Dat dit een zo groot effect zou hebben op de zetelwinst van de LPF had echter niemand voorzien. Daarom riep Kok toen ook iedereen op om toch vooral "met het verstand, en niet met het hart te stemmen". Helaas voor de zittende regering zaten ze toen met een niet langer negeerbare partij die in een klap de tweede partij van Nederland was. Zonder Fortuyn bleek het succes van de LPF echter niet houdbaar.

De hele geschiedenis is doorspekt van politieke moorden en ingehuurde types, waarmee de wil van het volk wordt gedwarsboomd. Van de aanslag op Willem van Oranje, Johan de Witt tot aan Pim Fortuyn. Smeerlappen zijn het.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 14:14:23 #25
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_163109524
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:22 schreef ems. het volgende:
Ik heb geen enkele reden kunnen ontdekken om te concluderen dat het een false flag is. Daarnaast gaat dit nauwelijks invloed hebben op het stemmen.
Dan zou ik toch eens wat Britse kranten lezen :') En iedereen met meer historisch besef dan dat van een pinda weet vanuit de geschiedenis dat het sentiment altijd richting de sympatie voor de vermoorde persoon uit werkt.
pi_163110041
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 14:14 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dan zou ik toch eens wat Britse kranten lezen :')
En dan?
quote:
En iedereen met meer historisch besef dan dat van een pinda
Dat is mooi want toevallig ben ik een indo met historisch besef.
quote:
weet vanuit de geschiedenis dat het sentiment altijd richting de sympatie voor de vermoorde persoon uit werkt.
Mwa, dat hing nogal van de vermoorde persoon in kwestie af. Mensen die niet van de EU houden zullen na deze moord niet dat opeens wel gaan doen. De vergelijking met Fortuyn vind ik dan ook onterecht.

Zeggen dat "de EU" die muts vermoord heeft is net als zeggen dat "links" Fortuyn de nek had omgedraaid.
Conscience do cost.
pi_163112932
Als ik de berichten volg krijg ik steeds meer het gevoel dat de daad helemaal niet Brexit gerelateerd is. Het zou me niets verbazen als de motieven van de dader door heel iets anders zijn gedreven en dat zowel het leave- als remainkamp het oppakt als munitie in de campagne.

Ik krijg een beeld van iemand die psychisch in de war is en niet rationeel de moord en gevolgen heeft gepland. Of het nu een psychose was of iemand die gewoon gevoelig is voor suggesties en de gevolgen niet kan overzien laat ik in het midden.

[ Bericht 31% gewijzigd door Fixers op 18-06-2016 16:23:43 ]
pi_163118506
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 14:38 schreef ems. het volgende:

[..]

En dan?

[..]

[..]

Mwa, dat hing nogal van de vermoorde persoon in kwestie af. Mensen die niet van de EU houden zullen na deze moord niet dat opeens wel gaan doen. De vergelijking met Fortuyn vind ik dan ook onterecht.

Zeggen dat "de EU" die muts vermoord heeft is net als zeggen dat "links" Fortuyn de nek had omgedraaid.
Je kent de gedachtegang van Vogeltjesdans toch wel?
pi_163122499
Een politica wordt vermoord op het moment dat het volk een gevoelige keuze moet maken.
Uiteraard krijgt dat een politiek tintje: pro europa zal roepen dat dit een politieke moord is door iemand van het nee-kamp en anti-europa zal roepen dat het een false flag was om tegenstemmers van gedachten te doen veranderen.

Daar is verder niets bijzonders aan.

gelukkig leeft de dader nog, dus zal het eenvoudiger zijn te achterhalen wat voor vlees hij in zijn kuip heeft en wat het werkelijke motief is.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 18 juni 2016 @ 23:22:01 #30
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_163125907
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 14:38 schreef ems. het volgende:

[..]

En dan?
Dan kom je er achter hoe er over gedacht wordt en dat steeds minder mensen nog in dat verhaaltje trappen.

quote:
[..]

[..]
Dan kan je dus niet anders dan toegeven dat de hele politieke geschiedenis van moord doordrenkt is.

quote:
Het gaat met name over de twijfelaars, die proberen ze nu over de streep te trekken. Waarom denk je dat er zo keihard wordt geroepen dat die schutter "Free Britain!" heeft gezegd en dat hij in de rechtszaal het woord verraders in de mond heeft genomen? De remain campagne wordt op slinkse wijze zo via de rechtszaal toch nog via de media gevoerd.

quote:
En dat is ook zo, of wil je zeggen dat Volkert van der Graaf niet ultra links was? Ik zie zijn vriendin nog op de foto zitten met Halsema koffie drinken.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 23:23:36 #31
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_163125970
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:34 schreef Wantie het volgende:
Een politica wordt vermoord op het moment dat het volk een gevoelige keuze moet maken.
Uiteraard krijgt dat een politiek tintje: pro europa zal roepen dat dit een politieke moord is door iemand van het nee-kamp en anti-europa zal roepen dat het een false flag was om tegenstemmers van gedachten te doen veranderen.

Daar is verder niets bijzonders aan.

gelukkig leeft de dader nog, dus zal het eenvoudiger zijn te achterhalen wat voor vlees hij in zijn kuip heeft en wat het werkelijke motief is.
Net zoals ze dat bij van der Graaf hebben achterhaald? Ben je gek, die schutter krijgt een paar jaartjes lichte gevangenisstraf van alle gemakken voorzien.
pi_163126502
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 23:23 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Net zoals ze dat bij van der Graaf hebben achterhaald?
Klopt.

quote:
Ben je gek, die schutter krijgt een paar jaartjes lichte gevangenisstraf van alle gemakken voorzien.
Dat je daar zo luchtig over praat onthult jouw agenda in deze...
  zondag 19 juni 2016 @ 10:47:41 #33
52357 Lambiekje
pi_163132675
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:54 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Het is wat het is.

Ik geloof er persoonlijk weinig van. Ik denk dat dit gewoon de spreekwoordelijke trigger is geweest van deze man.

de perfecte Manchurian
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 19 juni 2016 @ 10:49:55 #34
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163132728
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 10:47 schreef Lambiekje het volgende:
de perfecte Manchurian
The Manchurian Candidate. Ik vond de verfilming uit '62 stukken beter dan de '04 versie. Wat jij?
pi_163132903
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:16 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik vind het wel degelijk logisch. Van begin tot eind is het hele traject met oorzaak en gevolg logisch. Tevens historisch onderbouwd, kijk maar naar het effect op de zetelwinst na de dood van Fortuyn.
Ja de traditionele vier partijen verliezen veel zetels de laatste tien jaar.

Edit: ow sorry dat is natuurlijk net niet de bedoeling van dit topic.
Ik draai het om. Schande, Pim is vermoord door zijn concurrenten zodat hij met zijn partij uit het politieke wereldje zou verdwijnen.
  zondag 19 juni 2016 @ 13:04:36 #36
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163135462
Een kleine stok in de spaken van deze theorie (of een onvoorzien gevolg) is dat de pro brexit kant nog meer omhoog lijkt te zijn geschoten.

http://www.zerohedge.com/(...)eals-stunning-result
Vrijheid
  zondag 19 juni 2016 @ 13:07:13 #37
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163135515
Dus dan is het een complot van de Brexiters? Rumour around the brand?
  zondag 19 juni 2016 @ 13:42:23 #38
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163136265
quote:
11s.gif Op zondag 19 juni 2016 13:07 schreef Copycat het volgende:
Dus dan is het een complot van de Brexiters? Rumour around the brand?
Of, als het een duister complot is van de EU meesters, zijn 'ze' niet zo alwetend en machtig als hier wel eens gelooft wordt.
Vrijheid
  zondag 19 juni 2016 @ 13:46:00 #39
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163136381
quote:
10s.gif Op zondag 19 juni 2016 13:42 schreef jogy het volgende:

Of, als het een duister complot is van de EU meesters, zijn 'ze' niet zo alwetend en machtig als hier wel eens gelooft wordt.
Een mislukt complot dat daarmee direct de waanbeelden over de almachtige EU onderuitschopt? Nice.
pi_163136555
Precies, verder nogal een raar argument dat Europa gedacht zou hebben van: Oh jee, de brexit zou wel eens door kunnen gaan, laten we een pro-Europa politicus doodschieten!!!
pi_163136682
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 13:52 schreef Wantie het volgende:
Precies, verder nogal een raar argument dat Europa gedacht zou hebben van: Oh jee, de brexit zou wel eens door kunnen gaan, laten we een pro-Europa politicus doodschieten!!!
Ik vind dat niet zo'n raar argument eerlijk gezegd. Die gedachtegang kan ik wel volgen in elk geval. Niet dat ik zeg dat het zo is uiteraard.
  zondag 19 juni 2016 @ 14:01:03 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163136753
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 13:58 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik vind dat niet zo'n raar argument eerlijk gezegd. Die gedachtegang kan ik wel volgen in elk geval. Niet dat ik zeg dat het zo is uiteraard.
Dat dus ja. Zo verschrikkelijk ver gezocht is het niet. Dat het geen effect lijkt te hebben of zelfs een omgekeerd effect van wat de vrees/wens was is ook weer een interessant gegeven.
Vrijheid
pi_163136813
quote:
14s.gif Op zondag 19 juni 2016 14:01 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat dus ja. Zo verschrikkelijk ver gezocht is het niet. Dat het geen effect lijkt te hebben of zelfs een omgekeerd effect van wat de vrees/wens was is ook weer een interessant gegeven.
Blijft maar een poll he. Wat ik al vreemd vind aan die poll is dat ik zo'n beetje alleen maar polls heb gezien waar het 'leave' kamp al groter was dan het stay kamp, en de poll van zerohedge juist het tegenovergestelde laat zien (als ik 'm goed heb bekeken that is).

Ben nog wel steeds van plan (haha, dat gaat niet gebeuren dus) om me hier verder in te verdiepen. Sta er compleet blanco in wat dat betreft, het enige wat ik weet is dat er een politica is doodgeschoten die pro EU was, door een gozer die dat niet is. Zou een gezonde neutrale basis moeten zijn voor wat onderzoek, maar geen idee of ik er aan toe ga komen :').
pi_163137355
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 13:58 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat mensen zo denken begrijp ik ook wel, maar zoals al blijkt is van te voren niet te voorspellen welk effect de moord zal hebben. Waarom zo'n groot risico lopen? Immers, als hard te maken is dat de EU haar in opdracht heeft omgelegd, dan is Groot Brittannie niet het enige land waarvan het volk uit de Unie wil.
pi_163137653
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:42 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt verkeerd wat hier staat:

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
Cox was stabbed and shot, allegedly by a right-wing loner. But some supporters of a British exit from the EU are spreading a conspiracy theory that the suspect, identified as Thomas Mair, 52, is a patsy of pro-EU forces, and that Cox’s murder is a “false flag” aimed at portraying the British right as unhinged and dangerous.

De verspreiders van de theorie vermoeden dat hij een pion is van EU-voorstanders. Daar is verder geen bewijs van. Informatie over de man wijst juist de andere kant op.

Is ook logisch trouwens, zelfs als het een false flag was zouden ze natuurlijk niet iemand gebruiken waarvan je na 5 minuten googlen bewijs vindt dat hij juist uit pro-EU kringen komt.
  zondag 19 juni 2016 @ 14:57:20 #46
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163138083
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 14:42 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt verkeerd wat hier staat:

[..]

De verspreiders van de theorie vermoeden dat hij een pion is van EU-voorstanders. Daar is verder geen bewijs van. Informatie over de man wijst juist de andere kant op.

Is ook logisch trouwens, zelfs als het een false flag was zouden ze natuurlijk niet iemand gebruiken waarvan je na 5 minuten googlen bewijs vindt dat hij juist uit pro-EU kringen komt.
Jup. Die persoon zal in alle gevallen wel anti EU zijn geweest dus als hij gestuurd is door een of ander psychologisch spelletje heeft hij nooit door gehad dat hij bespeeld werd. Dus het zou wel interessant zijn om erachter te komen tijdens de ondervragingen hoe hij tot zijn daad is gekomen, 'spontaan' of tijdens gesprekken met anderen die hem hebben gestuurd.
Vrijheid
pi_163138374
Edit: laat de youtube psychoanalyse van emoties hier maar achterwegen

[ Bericht 89% gewijzigd door jogy op 19-06-2016 17:12:13 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_163140283
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 23:22 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dan kom je er achter hoe er over gedacht wordt en dat steeds minder mensen nog in dat verhaaltje trappen.
Nou, prima toch :)

quote:
Dan kan je dus niet anders dan toegeven dat de hele politieke geschiedenis van moord doordrenkt is.
Ik zie nog steeds niet hoe dat relevant is voor dit verhaal.
quote:
Het gaat met name over de twijfelaars, die proberen ze nu over de streep te trekken. Waarom denk je dat er zo keihard wordt geroepen dat die schutter "Free Britain!" heeft gezegd en dat hij in de rechtszaal het woord verraders in de mond heeft genomen?
Omdat de motivatie van de dader de mensen interesseert, lijkt me.
quote:
En dat is ook zo
Nee hoor. Hij is vermoord door Volkert, niet door "links".
Conscience do cost.
pi_163141977
quote:
14s.gif Op zondag 19 juni 2016 14:57 schreef jogy het volgende:
Die persoon zal in alle gevallen wel anti EU zijn geweest dus als hij gestuurd is door een of ander psychologisch spelletje heeft hij nooit door gehad dat hij bespeeld werd.
Ten eerste is het dan alsnog zijn daad en zijn verantwoording, ten tweede is ook hiervan de uitkomst vrij onvoorspelbaar.
pi_163142156
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 23:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
En dat is ook zo, of wil je zeggen dat Volkert van der Graaf niet ultra links was?
Hij is ook man -> mannen hebben Pim vermoord!!
Hij is ook veganist -> veganisten hebben Pim vermoord!
Hij heeft ook Asperger -> autisten hebben Pim vermoord!
etc. etc.

quote:
Ik zie zijn vriendin nog op de foto zitten met Halsema koffie drinken.
Afgezien dat Femke niet ultralinks is (tenzij je zelf ultrarechts bent, dan is vanuit jouw spectrum heel veel ultralinks), je ziet zijn vriendin.
pi_163147098
Het komt ze wel goed uit, net iets te goed inderdaad.
pi_163150738
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 21:09 schreef Aguia het volgende:
bijzondere opmerking.....
  zondag 19 juni 2016 @ 23:16:26 #53
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163151225
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 17:36 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ten eerste is het dan alsnog zijn daad en zijn verantwoording, ten tweede is ook hiervan de uitkomst vrij onvoorspelbaar.
Ehm.. Niet echt. Als iemand al psychologisch (zwakzinnig of zo) kwetsbaar is en mensen nemen er misbruik van dan is een groot deel van de verantwoordelijkheid af te schrijven aan die misbruikende mensen. Het is een als situatie, ja.
Vrijheid
pi_163151762
quote:
14s.gif Op zondag 19 juni 2016 23:16 schreef jogy het volgende:

[..]

Als iemand al psychologisch (zwakzinnig of zo) kwetsbaar is en mensen nemen er misbruik van dan is een groot deel van de verantwoordelijkheid af te schrijven aan die misbruikende mensen.
Mja, te gemakkelijk.
  zondag 19 juni 2016 @ 23:39:53 #55
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_163151856
Dit hele BNW subforum is waarschijnlijk de reden dat Onze Lieve Heer religie heeft uitgevonden, om van het gezeik af te zijn.
Alleen jammer dat tijdens zijn middagdutje de Verlichting de kop opstak.
Al dat werk voor niks geweest.
zonnig Brasil
  maandag 20 juni 2016 @ 09:53:47 #56
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163156598
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 23:35 schreef Wantie het volgende:

[..]

Mja, te gemakkelijk.
Lijk me nog best lastig. Maar je bent het er niet mee eens dat psychisch zwakke mensen makkelijker te beïnvloeden zijn dan mensen die wel (sociaal/mentaal) sterk in hun schoenen staan?
Vrijheid
pi_163156671
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 21:09 schreef Aguia het volgende:
Dat zou kunnen maar zo'n moord verwacht je ook niet snel als ze in de politiek bezig zijn met de bespreking van de jaarlijkse landbouw cijfers.
  maandag 20 juni 2016 @ 10:25:03 #58
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_163157102
"Geen bewijzen, gewoon logisch redeneren."

Bedankt voor het maken van mijn maandag. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_163157421
quote:
5s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:53 schreef jogy het volgende:

[..]

Maar je bent het er niet mee eens dat psychisch zwakke mensen makkelijker te beïnvloeden zijn dan mensen die wel (sociaal/mentaal) sterk in hun schoenen staan?
Maar bij elkaar opgeteld: de EU staat op verlies, dus gaan ze een psychisch zwak persoon indoctrineren dat die een pro-EU politica moet omleggen, met alle onzekerheden van dien.....
pi_163157475
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat zou kunnen maar zo'n moord verwacht je ook niet snel als ze in de politiek bezig zijn met de bespreking van de jaarlijkse landbouw cijfers.
het idee dat het goed uitkomt slaat nergens op. het is niet zo dat de bevolking opeens pro-EU wordt als een popullaire politica die pro-EU is wordt omgelegd.

Sommigen maken de vergelijking met Pim, maar zijn partij kreeg toch minder stemmen dan in de peilingen en hij stond zelf als lijsttrekker op de kieslijst. De partij heeft zetels gewonnen dankzij postume stemmen op hem.
  maandag 20 juni 2016 @ 16:04:54 #61
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163165871
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:40 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar bij elkaar opgeteld: de EU staat op verlies, dus gaan ze een psychisch zwak persoon indoctrineren dat die een pro-EU politica moet omleggen, met alle onzekerheden van dien.....
En een effect die (mocht er een schimmige Pro-EU hitsquad opgezet zijn) die uiteindelijk precies het tegenover gestelde was dan wat ze wilden. Maar dat was uiteindelijk mijn punt niet echt van die laatste post.

Ik ben in ieder geval benieuwd of die man de afgelopen weken/maanden (geen idee hoe ver sommige mensen vooruit kijken, hoe lang is het al bekend dat er een referendum aan komt? ) nieuwe kennissen heeft opgedaan die hem eventueel hebben doen 'radicaliseren' of zo. Of dat hij gewoon altijd al op het randje van de moorddadigheid zat en gewoon 'vanzelf' nog gekker is geworden.

Of we daar ooit een antwoord op krijgen is extreem twijfelachtig lijkt me :').
Vrijheid
  dinsdag 21 juni 2016 @ 14:03:59 #62
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_163186478
quote:
11s.gif Op zondag 19 juni 2016 13:04 schreef jogy het volgende:
Een kleine stok in de spaken van deze theorie (of een onvoorzien gevolg) is dat de pro brexit kant nog meer omhoog lijkt te zijn geschoten.

http://www.zerohedge.com/(...)eals-stunning-result
Eh, nee.

http://www.nu.nl/algemeen(...)it-moord-jo-cox.html
http://www.nrc.nl/next/20(...)eer-over-cox-1628245
http://joostniemoller.nl/2016/06/brexit-van-tafel/
http://stopdebankiers.eu/brexit-wordt-spannend-na-dood-jo-cox/

En dit zijn alleen nog maar de eerste links op google. Maar wel blijft iedere remainer ontkennen dat het er iets mee te maken heeft.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 14:20:26 #63
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163186819
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 14:03 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Eh, nee.

http://www.nu.nl/algemeen(...)it-moord-jo-cox.html
http://www.nrc.nl/next/20(...)eer-over-cox-1628245
http://joostniemoller.nl/2016/06/brexit-van-tafel/
http://stopdebankiers.eu/brexit-wordt-spannend-na-dood-jo-cox/

En dit zijn alleen nog maar de eerste links op google. Maar wel blijft iedere remainer ontkennen dat het er iets mee te maken heeft.
Verschillende berichten in verschillende polls, je verwacht het niet.
Vrijheid
  dinsdag 21 juni 2016 @ 14:31:06 #64
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163187103
Vrijheid
pi_163187239
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:43 schreef Wantie het volgende:

[..]

het idee dat het goed uitkomt slaat nergens op.
Volgens jou.

Ik vind dat idee wel ergens op slaan.
pi_163187791
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 14:36 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Volgens jou.

Ik vind dat idee wel ergens op slaan.
Leg maar uit waarom het goed uitkomt dat op een cruciaal moment een populaire voorstander het loodje legt.
Die persoon is nu haar stem kwijt en kan dus niet langer meehelpen twijfelaars te overtuigen.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 15:40:12 #67
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163188657
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 15:00 schreef Wantie het volgende:

[..]

Leg maar uit waarom het goed uitkomt dat op een cruciaal moment een populaire voorstander het loodje legt.
Die persoon is nu haar stem kwijt en kan dus niet langer meehelpen twijfelaars te overtuigen.
Haar dood overtuigd meer twijfelaars (blijkt nu dus toch) dan ze bij leven ooit voor elkaar had kunnen boksen. Het was een parlementaire nobody eigenlijk. Nu niet meer.
Vrijheid
pi_163188991
quote:

[..]

Wat jogy zegt.
pi_163189219
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 15:40 schreef jogy het volgende:

[..]

Haar dood overtuigd meer twijfelaars (blijkt nu dus toch) dan ze bij leven ooit voor elkaar had kunnen boksen. Het was een parlementaire nobody eigenlijk. Nu niet meer.
Dat moet nog blijken.
de polls schieten nog steeds alle kanten op
pi_163189238
Wel is het zo dat bij een winst van pro europa de tegenstanders dus gaan zeggen dat dat komt door de dood van de politica.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 16:08:44 #71
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163189333
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 16:05 schreef Wantie het volgende:
Wel is het zo dat bij een winst van pro europa de tegenstanders dus gaan zeggen dat dat komt door de dood van de politica.
En dan zouden ze voor de verandering nog een punt kunnen hebben ook. Van een 10 punten voorsprong 4 dagen geleden tot nu ingehaald worden door het blijf kamp. Tja...
Vrijheid
pi_163189389
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 16:04 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat moet nog blijken.
de polls schieten nog steeds alle kanten op
Klopt, maar dat maakt het idee niet compleet onvoorstelbaar in elk geval.
pi_163189396
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 16:08 schreef jogy het volgende:

[..]

En dan zouden ze voor de verandering nog een punt kunnen hebben ook. Van een 10 punten voorsprong 4 dagen geleden tot nu ingehaald worden door het blijf kamp. Tja...
Verschilt per poll, volgens andere polls lag het blijfkamp al voor de moord op een voorsprong.
pi_163189416
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 16:11 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Klopt, maar dat maakt het idee niet compleet onvoorstelbaar in elk geval.
Blijft een te ingewikkeld en onzekere manoeuvre om een politica af te laten schieten door een verwarde man om zo de uitslag te beinvloeden, met het risico dat het plot uit komt en de unie helemaal uit elkaar valt.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 16:34:25 #75
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163189946
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 16:12 schreef Wantie het volgende:

[..]

Blijft een te ingewikkeld en onzekere manoeuvre om een politica af te laten schieten door een verwarde man om zo de uitslag te beinvloeden, met het risico dat het plot uit komt en de unie helemaal uit elkaar valt.
Desperate times.. Van een in principe kansloze strijd naar terug in de running met het risico dat ze alsnog verliezen is hoe dan ook een verbetering. Mensen zijn stiekem best voorspelbaar in grote getale.
Vrijheid
pi_163190285
Tja, de polls zijn nog steeds met weinig marge en de een geeft de brexit een voorsprong, de andere de pro EU.
De strijd zou kansloos zijn als de brexit bij voorbaat een grote voorsprong had op de pro EU. Dat is nooit het geval geweest.

Verder geef je dus zelf ook toe dat ondanks de moord een zege niet gegarandeerd is.
  woensdag 22 juni 2016 @ 20:00:37 #77
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_163222778
quote:

[..]

Omdat een sympatiemoord altijd sentimenten in een bepaalde richting werkt. Hadden ze Farage vermoord dan had de Brexit nu met 60% voor gestaan.
pi_163227388
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 20:00 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Omdat een sympatiemoord altijd sentimenten in een bepaalde richting werkt. Hadden ze Farage vermoord dan had de Brexit nu met 60% voor gestaan.
Farage is een kopstuk, uit de discussie blijkt dat Cox een onbekende was. Verder staat de pro EU niet met 60% voor.
  woensdag 22 juni 2016 @ 23:56:28 #79
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_163231043
Nigel Farage pulls out of Channel 4 referendum debate at the last minute for 'family reasons'

http://www.dailymail.co.u(...)just-hour-start.html
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 23 juni 2016 @ 00:05:27 #80
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163231199
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 23:56 schreef Summers het volgende:
Nigel Farage pulls out of Channel 4 referendum debate at the last minute for 'family reasons'

http://www.dailymail.co.u(...)just-hour-start.html
Wow, just wow.
Vrijheid
  donderdag 23 juni 2016 @ 00:06:19 #81
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163231216
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

Farage is een kopstuk, uit de discussie blijkt dat Cox een onbekende was. Verder staat de pro EU niet met 60% voor.
Dat was een beetje zijn hele punt. Dus.
Vrijheid
  donderdag 23 juni 2016 @ 00:08:54 #82
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_163231236
quote:
11s.gif Op donderdag 23 juni 2016 00:05 schreef jogy het volgende:

[..]

Wow, just wow.
idd wow , op het allerlaatste moment
  donderdag 23 juni 2016 @ 00:14:05 #83
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163231342
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 00:08 schreef Summers het volgende:

[..]

idd wow , op het allerlaatste moment
Hier is op zijn allerminst heavy duty politieke chantage bij komen kijken. Ik kan me niet voorstellen dat Farage het debat over zou slaan al ligt zijn vrouw in het ziekenhuis.
Vrijheid
  donderdag 23 juni 2016 @ 00:22:27 #84
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_163231502
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juni 2016 00:14 schreef jogy het volgende:

[..]

Hier is op zijn allerminst heavy duty politieke chantage bij komen kijken. Ik kan me niet voorstellen dat Farage het debat over zou slaan al ligt zijn vrouw in het ziekenhuis.
Mijn kin hangt eventjes op de grond :{
  donderdag 23 juni 2016 @ 00:30:50 #85
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163231617
Één klein lichtpuntje aan het einde van deze tunnel is wel dat deze smeerboel zo overduidelijk is dat aardig wat mensen door gaan hebben dat democratie een dun laagje fineer is. Ik hoop alleen maar dat dit geen geweldadige onrust gaat veroorzaken in het VK..
Vrijheid
  donderdag 23 juni 2016 @ 08:38:13 #86
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163233232
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juni 2016 00:30 schreef jogy het volgende:
Één klein lichtpuntje aan het einde van deze tunnel is wel dat deze smeerboel zo overduidelijk is dat aardig wat mensen door gaan hebben dat democratie een dun laagje fineer is. Ik hoop alleen maar dat dit geen geweldadige onrust gaat veroorzaken in het VK..
Vind je dat serieus? Overduidelijke smeerboel? Heavy duty politieke chantage? Omdat hij zich vanwege familieperikelen uit een Channel4-debat terugtrekt?
  donderdag 23 juni 2016 @ 09:19:48 #87
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163233690
quote:
11s.gif Op donderdag 23 juni 2016 08:38 schreef Copycat het volgende:

[..]

Vind je dat serieus? Overduidelijke smeerboel? Heavy duty politieke chantage? Omdat hij zich vanwege familieperikelen uit een Channel4-debat terugtrekt?
In deze ben ik de Rubicon over gestapt in het domein van overtuiging van vieze en hele nare 'spelletjes' als ik eerlijk ben. Te veel gekkigheid.
Vrijheid
  donderdag 23 juni 2016 @ 09:20:58 #88
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163233699
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:19 schreef jogy het volgende:

In deze ben ik de Rubicon over gestapt in het domein van overtuiging van vieze en hele nare 'spelletjes' als ik eerlijk ben. Te veel gekkigheid.
Oké ... De moord op Cox is dus inmiddels ook gekkigheid in jouw hoofd?
  donderdag 23 juni 2016 @ 09:25:00 #89
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163233761
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:20 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oké ... De moord op Cox is dus inmiddels ook gekkigheid in jouw hoofd?
Op een lugubere totaal niet 'haha' manier, ja. Ik denk dat er heel ver gegaan is om de publieke opinie de gewenste kant op te schoppen. 100% zeker? Nee. Alsnog niet maar minimaal zo'n 70%
Vrijheid
  donderdag 23 juni 2016 @ 09:26:35 #90
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163233792
Oké.
Ik denk niet dat een ongeleid projectiel als een verwarde man/extremist een probaat middel is met verzekerd resultaat, maar dat ben ik.
  donderdag 23 juni 2016 @ 09:53:44 #91
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163234318
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:26 schreef Copycat het volgende:
Oké.
Ik denk niet dat een ongeleid projectiel als een verwarde man/extremist een probaat middel is met verzekerd resultaat, maar dat ben ik.
Van kansloos (lijkend) in de poll naar nek aan nek vind ik op zich wel een 'mooi' resultaat als je graag wil dat het VK binnen de EU familie blijft. Maar dat ben ik. En dan nog een klein extra zetje door het slotdebat in het water te laten vallen. Je kan zeggen van Farage wat je wil maar zijn sterkste punt is wel (populistische) overtuigingskracht met zijn bewoordingen.

"family reasons", het is bijna een cliché.
Vrijheid
  donderdag 23 juni 2016 @ 09:56:46 #92
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163234378
Maar dan heb je ook geen hoge pet op van Farage's karakter. Als hij zich laat piepelen door de powers that be.
Polls geven imo trouwens altijd een vertekend beeld: veel schreeuwers en uiteindelijk stemt de zwijgende meerderheid toch voor verstand. Hoop ik iig.
  donderdag 23 juni 2016 @ 19:31:50 #93
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163247064
quote:
11s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:56 schreef Copycat het volgende:
Maar dan heb je ook geen hoge pet op van Farage's karakter. Als hij zich laat piepelen door de powers that be.
Polls geven imo trouwens altijd een vertekend beeld: veel schreeuwers en uiteindelijk stemt de zwijgende meerderheid toch voor verstand. Hoop ik iig.
Ik vind Farage een kleurrijk karakter (oh de ironie B-) ) in de Europese politiek en als je terug leest kan je ook mijn andere post lezen dat ik eerder denk dat er wel iets heel zwaars naar hem is gegooid wil hij het slotdebat overslaan. Hij zal vast wel een paar mooie glimmende skeletten in de kast hebben liggen of zo, weet ik het.
Vrijheid
  donderdag 23 juni 2016 @ 22:48:51 #94
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_163252271
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juni 2016 00:14 schreef jogy het volgende:

[..]

idd
na 25 jaar voorbereiding op moment supreme afhaken...
wtf !?
Huig
  vrijdag 24 juni 2016 @ 09:07:19 #95
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163260019
Gefelicondoleert met het resultaat trouwens.
Vrijheid
  vrijdag 24 juni 2016 @ 09:09:35 #96
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163260053
Het moet nu dus eigenlijk een complot zijn van brexiters. Farage die expres onder vreemde omstandigheden niet aanwezig was bij het laatste debat, om de schijn tegen de tegenstanders op te werpen. Cox vermoord voor hetzelfde doel.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 09:23:12 #97
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163260288
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 09:09 schreef Copycat het volgende:
Het moet nu dus eigenlijk een complot zijn van brexiters. Farage die expres onder vreemde omstandigheden niet aanwezig was bij het laatste debat, om de schijn tegen de tegenstanders op te werpen. Cox vermoord voor hetzelfde doel.
Ik geef eerlijk toe dat ik het een verwarrende uitslag vind, dat dan weer wel. :@.
Vrijheid
pi_163260745
Dang baal dat vorig jaar mijn computer gecrashed is, had een bookmark van een site waarop voorspelt werd dat GB uit de EU zou gaan; vervolgens er een Noord Europese Unie en Zuid Europese Unie zou ontstaan...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_163260842
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 09:44 schreef ender_xenocide het volgende:
Dang baal dat vorig jaar mijn computer gecrashed is, had een bookmark van een site waarop voorspelt werd dat GB uit de EU zou gaan; vervolgens er een Noord Europese Unie en Zuid Europese Unie zou ontstaan...
Ik denk dat je die voorspelling wel terug kan vinden, aangezien die vast nog 40-45 keer gedaan is ;).
pi_163260850
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 09:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik denk dat je die voorspelling wel terug kan vinden, aangezien die vast nog 40-45 keer gedaan is ;).
:P zelfs buiten VBL ja
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 10:34:03 #101
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163261971
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:32 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Omdat het een mooi middel is om de opinie van mensen om te doen slaan.
Feyenoord!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 10:37:09 #102
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163262046
quote:
11s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:56 schreef Copycat het volgende:
En wat zou verstand dan zijn in jouw ogen?
Feyenoord!
  Moderator vrijdag 24 juni 2016 @ 10:37:56 #103
249559 crew  Lavenderr
pi_163262065
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:34 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Omdat het een mooi middel is om de opinie van mensen om te doen slaan.
Het heeft iig geval niet geholpen want de brexit is daar.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 10:38:21 #104
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163262077
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 09:09 schreef Copycat het volgende:
Nee ondanks alle tegenwerking van deze maatregelen heeft het gezond verstand toch gezegevierd. ^O^
Feyenoord!
pi_163262289
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:38 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee ondanks alle tegenwerking van deze maatregelen heeft het gezond verstand toch gezegevierd. ^O^
welk gezond verstand?

Er is genoeg aan te merken op de werking van de EU maar om er zo dom uit te stappen spreekt nu niet echt van een werkend gezond verstand.

Dat de politieke invloed van Brussel ingeperkt moet worden ben ik helemaal voor maar vrij verkeer van personen en goederen (wat eigenlijk de natuurlijke staat zou moeten zijn) gaan er niet op vooruit door uit de EU te stappen.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 10:55:04 #106
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163262519
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

welk gezond verstand?

Er is genoeg aan te merken op de werking van de EU maar om er zo dom uit te stappen spreekt nu niet echt van een werkend gezond verstand.

Dat de politieke invloed van Brussel ingeperkt moet worden ben ik helemaal voor maar vrij verkeer van personen en goederen (wat eigenlijk de natuurlijke staat zou moeten zijn) gaan er niet op vooruit door uit de EU te stappen.
De EU is zichzelf compleet verloren in het ondemocratische karakter, de enorme bakken met geld wat er heen gaat, de totaal zieke salarissen en vergoedingen, de belachelijke verhuizing elke maand en de totaal waanzinnige dwangmaatregelen van EU bestuurders (zie Griekenland).
Feyenoord!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 10:56:31 #107
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163262562
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

welk gezond verstand?

Het zal voor het VK wel op een aantal punten slecht uitpakken maar vooralsnog heb ik wel goede hoop (is voor de domme, maar toch!) dat dit blauwe oog voor de EU voordelige gevolgen kan hebben qua democratisch proces in de EU zelf, de hypothetische mogelijkheid dat een land de EU verlaat is plotsklaps een keiharde werkelijkheid geworden.
Vrijheid
pi_163262615
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

De EU is zichzelf compleet verloren in het ondemocratische karakter, de enorme bakken met geld wat er heen gaat, de totaal zieke salarissen en vergoedingen, de belachelijke verhuizing elke maand en de totaal waanzinnige dwangmaatregelen van EU bestuurders (zie Griekenland).
Eh ja maar dat maakt een vertrek niet logischer of slimmer, dat de EU niet democratisch is had je ook al in mijn reactie kunnen lezen.

Maar Japie ben je nu niet je "gezonde verstand" aan het verwarren met je onderbuik, want je reactie bevat alleen maar de populistische oneliners die we kennen van de politici?
  Moderator vrijdag 24 juni 2016 @ 10:58:55 #109
249559 crew  Lavenderr
pi_163262643
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Hier ben ik het grotendeels mee eens.
pi_163262647
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:56 schreef jogy het volgende:

[..]

Het zal voor het VK wel op een aantal punten slecht uitpakken maar vooralsnog heb ik wel goede hoop (is voor de domme, maar toch!) dat dit blauwe oog voor de EU voordelige gevolgen kan hebben qua democratisch proces in de EU zelf, de hypothetische mogelijkheid dat een land de EU verlaat is plotsklaps een keiharde werkelijkheid geworden.
Ja dat is te hopen maar gezien de reacties zal dat waarschijnlijk ijdele hoop zijn
  vrijdag 24 juni 2016 @ 11:01:44 #111
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163262754
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:57 schreef Chewie het volgende:

[..]

Eh ja maar dat maakt een vertrek niet logischer of slimmer, dat de EU niet democratisch is had je ook al in mijn reactie kunnen lezen.

Maar Japie ben je nu niet je "gezonde verstand" aan het verwarren met je onderbuik, want je reactie bevat alleen maar de populistische oneliners die we kennen van de politici?
Tuurlijk maakt dat een vertrek wel logischer of slimmer. Als ik bij een bedrijf zou werken dat zo totaal corrupt zou zijn zou ik er ook vertrekken. Puur voor mijn eigen geweten en als signaal dat ik niet wil meewerken aan zulk soort praktijken.

Lijkt me vrij logisch om als je naar een bepaald soort wereld of systeem toe wil je het juiste voorbeeld geeft. En niet alles telkens maar loopt goed te praten. Dat gebeurt al decennia en heeft totaal niks opgeleverd. Het is zelfs alleen maar erger geworden.

Zou niet weten over welke oneliners je het hebt, ik noem hier feiten waar jij het mee eens bent.
Feyenoord!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 11:01:52 #112
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163262760
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:59 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja dat is te hopen maar gezien de reacties zal dat waarschijnlijk ijdele hoop zijn
Het moet even inwerken op de gekwetste ego's, geef het tijd. Een 'Recht zo die gaat' houding lijkt me nogal onverstandig in ieder geval. Ik hoop dat de EU boven alles ook nog een pragmatische houding aan kan nemen en nieuwe lessen kan leren.
Vrijheid
pi_163262962
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:01 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Tuurlijk maakt dat een vertrek wel logischer of slimmer. Als ik bij een bedrijf zou werken dat zo totaal corrupt zou zijn zou ik er ook vertrekken. Puur voor mijn eigen geweten en als signaal dat ik niet wil meewerken aan zulk soort praktijken.
Ook als dat betekend dat je niet meer kunt betalen voor je woning, je gezin kunt onderhouden etc? Of zou je zoals de meeste mensen zouden doen wachten tot je wat anders hebt en dan pas de stap maken?

Of ben je inmiddels zo financieel onafhankelijk dat het niet meer uitmaakt?

quote:
Lijkt me vrij logisch om als je naar een bepaald soort wereld of systeem toe wil je het juiste voorbeeld geeft. En niet alles telkens maar loopt goed te praten. Dat gebeurt al decennia en heeft totaal niks opgeleverd. Het is zelfs alleen maar erger geworden.
En jij denkt dat Engeland het juiste voorbeeld wil geven :')

Voor de welvaart van de bevolking en voor het vrije verkeer van personen en goederen was het verstandiger geweest om te blijven en intern de EU proberen te veranderen.

quote:
Zou niet weten over welke oneliners je het hebt, ik noem hier feiten waar jij het mee eens bent.
De hele reactie van je japie, feiten kunnen ook gewoon simpele populistische retoriek zijn en zo'n idiote maandelijkse verhuizing doet het natuurlijk wel goed voor de (simplistische) bühne om tegen aan te schoppen maar in het grote geheel is het natuurlijk kleingeld.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 11:51:20 #114
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163263978
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:10 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ook als dat betekend dat je niet meer kunt betalen voor je woning, je gezin kunt onderhouden etc? Of zou je zoals de meeste mensen zouden doen wachten tot je wat anders hebt en dan pas de stap maken?

Of ben je inmiddels zo financieel onafhankelijk dat het niet meer uitmaakt?

[..]

En jij denkt dat Engeland het juiste voorbeeld wil geven :')

Voor de welvaart van de bevolking en voor het vrije verkeer van personen en goederen was het verstandiger geweest om te blijven en intern de EU proberen te veranderen.

[..]

De hele reactie van je japie, feiten kunnen ook gewoon simpele populistische retoriek zijn en zo'n idiote maandelijkse verhuizing doet het natuurlijk wel goed voor de (simplistische) bühne om tegen aan te schoppen maar in het grote geheel is het natuurlijk kleingeld.
Denk je dat echte verandering begint bij "oe ik ben bang om dit te doen want anders kan ik zometeen niet meer betalen voor dit of dat"

Dat laat weer mooi zien hoe totaal vast jij zit in het patroon van je slaafsheid.

De mensen in Engeland staan op tegen de elite en dat is mooi om te zien. Eindelijk gebeurt dat eens. Griekenland probeerde het maar werd met harde hand en bedreiging terug gedrongen en nu hebben de engelse burgers het eindelijk wel gedaan.

In het grote geheel kleingeld? Vertel dat maar tegen de mensen die elke week naar de voedselbank moeten....
Feyenoord!
pi_163264685
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:51 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Denk je dat echte verandering begint bij "oe ik ben bang om dit te doen want anders kan ik zometeen niet meer betalen voor dit of dat"
:') ben je ook een ster in begrijpend lezen

Dus jij zet het welzijn van je familie op het spel vanwege je principes? Of kies jij zoals ieder normaal denkend mens die afhankelijk is van een inkomen er eerst voor om wat anders te vinden en dan pas weg te gaan?

quote:
Dat laat weer mooi zien hoe totaal vast jij zit in het patroon van je slaafsheid.
eh nee dit laat weer eens zien dat jij niet in staat bent tot begrijpend lezen maar dat is wel vaker opgevallen.

quote:
De mensen in Engeland staan op tegen de elite en dat is mooi om te zien. Eindelijk gebeurt dat eens. Griekenland probeerde het maar werd met harde hand en bedreiging terug gedrongen en nu hebben de engelse burgers het eindelijk wel gedaan.
Griekenland ging failliet en je kunt de EU van veel de schuld geven (o.a. het toelaten van Gr tot de euro) maar de economische malaise hebben de grieken toch echt aan hunzelf te danken.

quote:
In het grote geheel kleingeld? Vertel dat maar tegen de mensen die elke week naar de voedselbank moeten....
Als je de vergelijking niet snapt kun je dat ook gewoon aangeven dat lijkt namelijk minder dom dan je huidige uitspraak

[ Bericht 6% gewijzigd door jogy op 24-06-2016 13:39:10 ]
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:38:17 #116
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_163264967
Brexit, wat een aangename verassing , alle doom predikers hebben dus gefaald,Gaat het licht nu uit in engeland haha, maar ze gaan een zware prijs betalen, de brit zal het weten, alles word duurder terwijl er eigenlijk niet veel veranderd. en schengen was al ten dode opgeschreven.
Het is een duidelijke klap in het gezicht van de EU en die komt hard aan.
En zie de beurzen vandaag , gisteren nog allemaal overtuigd van een bremain en in de plussen, vandaag kelderd alles, alsof een kaartenhuis instort.
Brexit *O* *O* *O* op naar een Nexit, hoor die Rutte eens uit zijn nek lullen om een referendum maar te vermijden.
There is only one religion
pi_163265145
Ik had eigenlijk gehoopt op een trial by combat tussen de kampioen van EU en die van Anti-EU.

Verder weet ik niet in hoeverre ik blij ben met Engeland die de EU verlaat. Ik ben geen fan van EU maar ik durf ook niet te zeggen in hoeverre Engeland die z'n biezen pakt van positieve invloed is op Nederland, die in ieder geval (net als Engeland) de komende jaren nog gebonden is aan EU.

Ik had nooit zoveel kritiek op het idee van de EU. Eerder op de uitvoering. En Engeland was wat mij betreft een waardige toevoeging geweest aan mijn visioen van een 'goede' EU.

Interessante tijden in ieder geval. Vooralsnog ben ik vooral sceptisch over de doemscenario's die worden geschetst. Ik vermoed dat het allemaal wel los loopt.
Conscience do cost.
pi_163265411
Ik denk dat de VK kunnen beter binnen ’t EU blijven.
Ik denk dat de bangmakerij over immigratie heeft teveel invloed gehad....(met ’n beetje misplaced patriotisme erbij)
De meeste van m’n vrienden in ’t UK wilden binnen blijven.
Ik denk Farange en Boris johnson lullen zijn.
Interessante is dat 75% van onder-25’s wilden binnen blijven.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:16:11 #119
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163265678
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:49 schreef ems. het volgende:
Interessante tijden in ieder geval. Vooralsnog ben ik vooral sceptisch over de doemscenario's die worden geschetst. Ik vermoed dat het allemaal wel los loopt.
Denk het ook wel. Het gaat wel even pijn doen in de tijd dat ze hun nieuwe balans moeten vinden denk ik.
Vrijheid
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:21:01 #120
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163265777
Ik denk dat brexit juist de bedoeling was. City of London staat nu ook losgekoppeld van de EU.
pi_163265838
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:02 schreef Tingo het volgende:
Ik denk dat de bangmakerij over immigratie heeft teveel invloed gehad....
Ik denk dat het totale gebrek aan inspraak wat betreft immigratie de UK de das heeft omgedaan, niet "bangmakerij".
Conscience do cost.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:27:27 #122
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163265919
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:21 schreef Manke het volgende:
City of London staat nu ook losgekoppeld van de EU.
City of London had al een heel gunstige status aparte binnen de EU, deze hebben ze nu straks niet meer. Ik verwacht een exodus van het financiële centrum, met een beetje geluk naar Nederland :@.
Vrijheid
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:42:07 #123
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163266287
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:22 schreef Chewie het volgende:

[..]

:') ben je ook een ster in begrijpend lezen

Dus jij zet het welzijn van je familie op het spel vanwege je principes? Of kies jij zoals ieder normaal denkend mens die afhankelijk is van een inkomen er eerst voor om wat anders te vinden en dan pas weg te gaan?

[..]

eh nee dit laat weer eens zien dat jij niet in staat bent tot begrijpend lezen maar dat is wel vaker opgevallen.

[..]

Griekenland ging failliet en je kunt de EU van veel de schuld geven (o.a. het toelaten van Gr tot de euro) maar de economische malaise hebben de grieken toch echt aan hunzelf te danken.

[..]

Als je de vergelijking niet snapt kun je dat ook gewoon aangeven dat lijkt namelijk minder dom dan je huidige uitspraak

Het welzijn van mijn familie heeft het meeste baat bij verandering. Niet een wereld waarin de rijken steeds rijker worden en de armen armer. Dat jij alleen een korte termijn blik hebt [..] moet je zelf weten. Ik zal altijd voor principes en idealen kiezen.
.

[ Bericht 15% gewijzigd door jogy op 24-06-2016 13:46:28 ]
Feyenoord!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:43:02 #124
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163266315
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:21 schreef Manke het volgende:
Ik denk dat brexit juist de bedoeling was. City of London staat nu ook losgekoppeld van de EU.
Absoluut niet de bedoeling dit. Het doel van de elite is een wereldregering en dat doel is nu compleet weg.
Feyenoord!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:45:27 #125
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_163266385
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zeggen dat Cox een onbekende was :')
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:47:36 #126
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163266439
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:45 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Zeggen dat Cox een onbekende was :')
Dat was ze zeker, relatief dan. Haar enige echte claim to fame kwam na haar overlijden.

quote:
Helen Joanne "Jo" Cox[2] (née Leadbeater;[3] 22 June 1974 - 16 June 2016) was a British Labour Party politician. She was the Member of Parliament (MP) for the Batley and Spen constituency from her election in May 2015 until her death 13 months later in June 2016, having won the seat with an increased majority for Labour in the 2015 general election.[4]

Working first as a political assistant, she then joined the international humanitarian charity Oxfam, where she rose to become head of policy and advocacy at Oxfam GB. She was selected to contest the Batley and Spen parliamentary seat after the previous incumbent decided not to stand in 2015. Having held the seat for Labour, she became a campaigner on issues relating to the Syrian Civil War, and founded and chaired the all-party parliamentary group Friends of Syria; an obituary appearing in The Independent on the day of her death described her as having "campaigned tirelessly for refugees".[5]
Nou nou.
Vrijheid
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:55:12 #127
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163266634
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Absoluut niet de bedoeling dit. Het doel van de elite is een wereldregering en dat doel is nu compleet weg.
de elite waar je op doelt zijn meesters in the art of deception. Give a little, take a little more

Nog wat religieuze speculatie: De bijbel spreekt over dat 1 van de koppen van het beest (EU ws) vermorzeld wordt (brexit en gevolgen), maar sterker terugkomt door een wonder, de wereld zal hierom verwonderd zijn. 3 leiders zullen plaats maken voor 1: de 'antichrist', wiens naam 666 maakt. laat dat nou net op prins Harry van toepassing zijn, al zijn 3 namen komen volgens het Hebreeuws alfabet uit op 666.
Maar goed. :Y)
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:59:28 #128
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163266758
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:55 schreef Manke het volgende:

[..]

de elite waar je op doelt zijn meesters in the art of deception. Give a little, take a little more

Nog wat religieuze speculatie: De bijbel spreekt over dat 1 van de koppen van het beest (EU ws) vermorzeld wordt (brexit en gevolgen), maar sterker terugkomt door een wonder, de wereld zal hierom verwonderd zijn. 3 leiders zullen plaats maken voor 1: de 'antichrist', wiens naam 666 maakt. laat dat nou net op prins Harry van toepassing zijn, al zijn 3 namen komen volgens het Hebreeuws alfabet uit op 666.
Maar goed. :Y)
Tja ik hecht niet meer zoveel waarde aan zulk soort "voorspellingen" Niemand kan de toekomst voorspellen. En puur kijkend naar hoeveel invloed er is beoefend om de britten voor een bremain te laten stemmen lijkt mij niet dat dit is wat de elite wilde.
Feyenoord!
pi_163266836
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:59 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Tja ik hecht niet meer zoveel waarde aan zulk soort "voorspellingen" Niemand kan de toekomst voorspellen. En puur kijkend naar hoeveel invloed er is beoefend om de britten voor een bremain te laten stemmen lijkt mij niet dat dit is wat de elite wilde.
Blijkbaar was er net wat meer invloed op de mensen voor brexit te laten stemmen. Kunnen we nu concluderen dat "de elite" dat voor ogen had?
Conscience do cost.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 14:04:48 #130
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163266915
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:02 schreef ems. het volgende:

[..]

Blijkbaar was er net wat meer invloed op de mensen voor brexit te laten stemmen. Kunnen we nu concluderen dat "de elite" dat voor ogen had?
Welke invloed dan? De moord op Cox bedoel je zodat mensen door hun sympathie juist voor een Bremain zouden stemmen? Of zo ongeveer alle EU politici met hun dreigementen en het schetsen van de angst scenarios bij een Brexit?
Feyenoord!
pi_163267033
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:04 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Welke invloed dan?
Degene die ervoor heeft gezorgd dat Brexit een feit is geworden.
quote:
De moord op Cox bedoel je zodat mensen door hun sympathie juist voor een Bremain zouden stemmen?
Ik heb al eerder in dit topic aangegeven dat dat nauwelijks van invloed zou zijn en blijkbaar is dat realiteit geworden.
quote:
Of zo ongeveer alle EU politici met hun dreigementen en het schetsen van de angst scenarios bij een Brexit?
EU politici vragen wat zij van een Brexit vinden is dan ook vragen aan een slager wat hij vindt van vlees eten. Daarnaast zijn de brexit-mensen nou ook niet bepaald vrij geweest van angstige scenario's schetsen.

Face it. "De elite" is lang niet zo eensgezind als geschetst wordt. Het zijn net mensen.
Conscience do cost.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 14:09:00 #132
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163267039
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:02 schreef ems. het volgende:

[..]

Neuh, alles wat opvallend was, was ten voordele voor de Bremain groep. Dus dan is een Brexit er doorheen gekomen ondanks die acties. Dit laat mogelijk zien die 'elite' dus totaal niet almachtig zijn, ook tof.
Vrijheid
pi_163267064
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:09 schreef jogy het volgende:

[..]

Neuh, alles wat opvallend was, was ten voordele voor de Bremain groep.
Die mening deel ik niet.
quote:
Dus dan is een Brexit er doorheen gekomen ondanks die acties. Dit laat mogelijk zien die 'elite' dus totaal niet almachtig zijn, ook tof.
Ik geloof sowieso niet in een almachtige elite. :P
Conscience do cost.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 14:12:31 #134
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163267143
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:09 schreef ems. het volgende:

[..]

Die mening deel ik niet.
Die Jo Cox moord had in ieder geval best een heftig effect op de peilingen. Niet heftig genoeg achteraf, maar toch.

quote:
[..]

Ik geloof sowieso niet in een almachtige elite. :P
Ik ook niet helemaal, in ieder geval niet als een eensgezinde groep psychopaten. Er zal wel een 'elite' zijn die achter de schermen rotzooi kan trappen maar zullen dat dan ook wel onderling doen, neemt niet weg dat ik nog steeds overtuigd ben dat de moord op Jo Cox een dubbele bodem had.
Vrijheid
  vrijdag 24 juni 2016 @ 14:18:41 #135
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163267321
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:09 schreef jogy het volgende:

[..]

Neuh, alles wat opvallend was, was ten voordele voor de Bremain groep. Dus dan is een Brexit er doorheen gekomen ondanks die acties. Dit laat mogelijk zien die 'elite' dus totaal niet almachtig zijn, ook tof.
Eens.
Feyenoord!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 14:23:51 #136
116015 SicSicSics
pi_163267478
De elite is dan natuurlijk ook een echte Don Quichot.

Een onzichtbare vijand waar je wel tegen moet zijn, die handig gebruikt wordt om het volk te verenigen maar die eigenlijk niet bestaat.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 14:49:01 #137
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163268141
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:23 schreef SicSicSics het volgende:
De elite is dan natuurlijk ook een echte Don Quichot.

Een onzichtbare vijand waar je wel tegen moet zijn, die handig gebruikt wordt om het volk te verenigen maar die eigenlijk niet bestaat.
Klopt er bestaat inderdaad geen elite in deze wereld.....

Jij hebt net zoveel geld en macht als een familie als de Rotschilds......Of het Vaticaan..... :')
Feyenoord!
pi_163268191
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:49 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jij hebt net zoveel geld en macht als een familie als de Rotschilds......Of het Vaticaan..... :')
Blijf bij het onderwerp graag: de EU en hun praktijken.

Zou jammer zijn als het verzand in een algemene domme discussie waar je niet uit gaat komen over het Vaticaan of de Rothschilds. Bovendien zijn daar genoeg andere topics voor.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 14:56:25 #139
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163268312
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:51 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Blijf bij het onderwerp graag: de EU en hun praktijken.

Zou jammer zijn als het verzand in een algemene domme discussie waar je niet uit gaat komen over het Vaticaan of de Rothschilds. Bovendien zijn daar genoeg andere topics voor.
En jij gaat mij hier even over corrigeren? Begin dan bij degene waar ik op reageerde. Lijkt me wat toepasselijker......
Feyenoord!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 14:57:01 #140
116015 SicSicSics
pi_163268320
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:49 schreef Japie77 het volgende:
Dat zei ik niet. ;)
De elite bestaat niet. Je hebt verder overal bevoorrechte mensen.

Om het even bij Europa te houden. Wie zijn 'de elite' van Europa? En waarom zijn die meer elitair dan een Farage die al zijn halve leven in het EP zit? Of waarom zou een Euro kritische Cameron wél tot die elite behoren?

Zoals ik het verder lees roep je veel, maar zeg je weinig. De elite is voor globalisatie? Nou, dan behoor ik ook tot de elite. :D Ik geloof er niet in dat iedereen z'n eigen boontjes moet doppen. Ik geloof dat we dat beter samen kunnen doen! Ben ik nou onderdeel van de elite? En in welke zin ben ik dan machtig? Daar zou ik dan graag eens gebruik van maken :@
Fine, fuck you then!
pi_163268368
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:56 schreef Japie77 het volgende:

[..]

En jij gaat mij hier even over corrigeren?
Ja. Dat zie je toch?

quote:
Begin dan bij degene waar ik op reageerde. Lijkt me wat toepasselijker......
Lijkt mij niet.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:18:56 #142
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163268742
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:57 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat zei ik niet. ;)
De elite bestaat niet. Je hebt verder overal bevoorrechte mensen.

Om het even bij Europa te houden. Wie zijn 'de elite' van Europa? En waarom zijn die meer elitair dan een Farage die al zijn halve leven in het EP zit? Of waarom zou een Euro kritische Cameron wél tot die elite behoren?

Zoals ik het verder lees roep je veel, maar zeg je weinig. De elite is voor globalisatie? Nou, dan behoor ik ook tot de elite. :D Ik geloof er niet in dat iedereen z'n eigen boontjes moet doppen. Ik geloof dat we dat beter samen kunnen doen! Ben ik nou onderdeel van de elite? En in welke zin ben ik dan machtig? Daar zou ik dan graag eens gebruik van maken :@

Je zegt het hier letterlijk. Maar je gaat het natuurlijk weer terug draaien zoals we van je kennen.

Verder geen zin om hier op in te gaan aangezien je hier niet bent om serieus te discussieren. :W
Feyenoord!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:23:07 #143
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163268827
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:12 schreef jogy het volgende:

Die Jo Cox moord had in ieder geval best een heftig effect op de peilingen. Niet heftig genoeg achteraf, maar toch.

Ik ook niet helemaal, in ieder geval niet als een eensgezinde groep psychopaten. Er zal wel een 'elite' zijn die achter de schermen rotzooi kan trappen maar zullen dat dan ook wel onderling doen, neemt niet weg dat ik nog steeds overtuigd ben dat de moord op Jo Cox een dubbele bodem had.
Maar jij denkt dat the powers that be in Remain een jonge moeder uit hun gelederen wel zou willen opofferen voor een zeer twijfelachtige uitkomst? Nee heb je, ja kun je krijgen?
Ik hoop toch wel op wat meer realiteitszin daar. Waar en of daar ook is :') .
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:23:19 #144
116015 SicSicSics
pi_163268832
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:18 schreef Japie77 het volgende:
Verder geen zin om hier op in te gaan aangezien je hier niet bent om serieus te discussieren. :W
Ik ben serieus benieuwd wat jij nou als de elite beschouwd.
Is de elite het idee Europa?
Is de elite het idee Globalisatie?
Is de eilte iedereen die deze ideeën steunt?
Is de elite alleen een groepje rijke industriëlen die dat doel nastreven?

Wie bedoel je nou precies wanneer je zegt: De mensen in Engeland staan op tegen de elite en dat is mooi om te zien.

Tegen wie zijn ze opgestaan?

Verder zeg ik inderdaad dat de elite die jij bedoelt, niet bestaat. :) Maar dat is een aanname. De elite zoals ze wel vaker naar voren geschoven worden in NWO - BNW verhalen. Die bestaat niet als zodanig.
Fine, fuck you then!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:50:11 #145
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163269342
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar jij denkt dat the powers that be in Remain een jonge moeder uit hun gelederen wel zou willen opofferen voor een zeer twijfelachtige uitkomst? Nee heb je, ja kun je krijgen?
Ik hoop toch wel op wat meer realiteitszin daar. Waar en of daar ook is :') .
Ik denk dat eventuele 'powers that be' (of bepaalde fracties van de verzameling 'elite' groepen die zich her en der er tegenaan bemoeien) zich niet echt emotioneel gaan voelen of enige loyaliteit voelen bij een parlementair niemendalletje die dood meer 'goed' kan doen dan levend. En heel goed zijn (of denken dat ze heel goed zijn) in het bespelen van de publieke opinie. En dat waarschijnlijk goed gepraat bij henzelf (als ze er behoefte aan hebben) dat het voor het groter goed is. Of zo. Ik vermoed hoe dan ook niet echt dat er heel veel empathische mensen zijn in de groepen die zich op schimmige wijze bemoeien met de (wereld) politiek.
Vrijheid
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:01:49 #146
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163269628
En welk goed heeft ze dood precies gedaan?
Juist. En dat risico was er altijd al. Levensgroot. Zo dom schat ik een eventuele elite niet in.

[ Bericht 1% gewijzigd door Copycat op 24-06-2016 16:16:48 ]
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:07:44 #147
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_163269778
De britten op vakantie in grote problemen, pond gecrashed
http://www.telegraaf.nl/d(...)rashend_pond___.html

AMSTERDAM - De eerste gevolgen van het Britse besluit om uit de Europese Unie te treden zijn nu al merkbaar. Vanwege het kelderende pond hebben webshops hun deuren (deels) gesloten. Ook melden Engelsen op vakantie in Europa dat ze niet meer kunnen pinnen.
There is only one religion
pi_163270030
On topic:
De brexit heeft gewonnen, maar of Engeland daar blij mee moet zijn is nog maar de vraag. Dit kan wel eens het begin zijn van het uiteen vallen van het Verenigd Koninkrijk.

[ Bericht 24% gewijzigd door jogy op 24-06-2016 16:20:49 ]
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:20:25 #149
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163270056
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:01 schreef Copycat het volgende:
En welk goed heeft ze dood precies gedaan?
Haar dood heeft de race weer spannend gemaakt blijkbaar.

quote:
Juist. En dat risico was er altijd al. Levensgroot. Zo dom schat ik een eventuele elite niet in.
Het heeft niets met 'dom' te maken. Er is (imo) gegokt en verloren. Meer doen zou alleen maar nog erger opvallen, nu begonnen al relatief veel mensen zich achter de oren te krabben over de timing.
Vrijheid
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:22:47 #150
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163270098
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:20 schreef jogy het volgende:

[..]

[..]

Het heeft niets met 'dom' te maken. Er is (imo) gegokt en verloren. Meer doen zou alleen maar nog erger opvallen, nu begonnen al relatief veel mensen zich achter de oren te krabben over de timing.
Gegokt? Hoe dan?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:22:50 #151
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163270100
Ja precies. Autocorrect deed stom.
Maar haar dood heeft de race spannend gemaakt? Serieus?
Zonder haar dood was er geen spanning, was het een gelopen race?

Ik denk dat deze gok te stompzinnig voor woorden zou zijn. Ook voor de elite die alles kan, maar toch zo doorzichtig is ...
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:26:07 #152
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163270143
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gegokt? Hoe dan?
imo is er gegokt dat de racistische inslag van de moord van een fervente Brexit hooligan op een pro-EU parlementariër de zwevende kiezer zou doen omslaan naar een bremain stem ipv Brexit. En dat er een positief effect was op de peilingen richting Bremain kan je op zich wel ontkennen maar dan zou je fout zitten, de gok was dat het genoeg zou zijn en die bleek achteraf verkeerd te zijn.
Vrijheid
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:26:14 #153
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163270144
Oh wacht en ze hadden dus ook nog Farage gepiepeld zodat hij aan het laatste debat niet kon deelnemen en de winst voor Remain nog groterder zou zijn. Juist.

Slechte gokkers, hoor. Ik zou ze mijn lottonummers niet toevertrouwen.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:27:15 #154
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163270157
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:26 schreef jogy het volgende:

[..]

imo is er gegokt dat de racistische inslag van de moord van een fervente Brexit hooligan op een pro-EU parlementariër de zwevende kiezer zou doen omslaan naar een bremain stem ipv Brexit.
Hoezo gegokt? Dat impliceert een actie.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:27:39 #155
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163270166
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoezo gegokt? Dat impliceert een actie.
Klopt. Daar gaat het hele topic over.
Vrijheid
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:28:45 #156
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163270180
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:27 schreef jogy het volgende:

[..]

Klopt. Daar gaat het hele topic over.
Sorry, ik blijf het moeilijk vinden om te geloven dat iemand kan denken dat die allemaal georkestreerd was door 'de elite'.
pi_163270228
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:12 schreef jogy het volgende:

[..]

Gebeurtenissen hebben effect op mensen, ja. Zo werkt politiek :P Dat ontken ik ook niet.

quote:
Waardoor ben je overtuigd? Met de aanwezige informatie kan ik niet veel meer concluderen dat het een mafketel betrof. Dat bepaalde politieke stromingen daar al dan niet gemeend voordeel van hebben lijkt me niet meer dan een logisch gevolg.

Ik ben trouwens nog steeds niet overtuigd dat de moord op Cox van positieve invloed geweest is op de anti-brexitters. De uitslag onderstreept dit.
Conscience do cost.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:50:25 #158
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163270524
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:32 schreef ems. het volgende:

[..]

Gebeurtenissen hebben effect op mensen, ja. Zo werkt politiek :P Dat ontken ik ook niet.

[..]

Waardoor ben je overtuigd? Met de aanwezige informatie kan ik niet veel meer concluderen dat het een mafketel betrof.
Eens, het betrof een mafketel. Maar is deze dus wel of niet bewust getriggert? Dat is een beetje mijn vraag en mijn antwoord neigt naar 'ja'. En dan wel op zo'n manier dat het dus niet bewijsbaar terug te herleiden is naar een derde partij. Misschien had die mafklapper wel relatief nieuwe 'vrienden' die hem dus hebben overtuigd tot zijn actie. daar heb ik geen idee van, ik heb niet het idee dat de dader zelf één of andere 'deep operative super sleeper agent' was oid. Eerder een ongeleid projectiel die even de gewenste kant op is gericht en losgelaten. Zoiets.

quote:
Dat bepaalde politieke stromingen daar al dan niet gemeend voordeel van hebben lijkt me niet meer dan een logisch gevolg.

Ik ben trouwens nog steeds niet overtuigd dat de moord op Cox van positieve invloed geweest is op de anti-brexitters. De uitslag onderstreept dit.
Een eerdere post van mij hier van dezelfde krant. peiling pre Coxmoord en post Coxmoord

quote:
Van tien punten achterstand in de peiling op Brexit naar nek aan nek. Het heeft een positief Bremain effect gehad maar niet positief genoeg.
Vrijheid
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:52:47 #159
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163270582
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Sorry,
Maakt niet uit.
Vrijheid
pi_163270703
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:50 schreef jogy het volgende:

[..]

Eens, het betrof een mafketel. Maar is deze dus wel of niet bewust getriggert? Dat is een beetje mijn vraag en mijn antwoord neigt naar 'ja'. En dan wel op zo'n manier dat het dus niet bewijsbaar terug te herleiden is naar een derde partij. Misschien had die mafklapper wel relatief nieuwe 'vrienden' die hem dus hebben overtuigd tot zijn actie. daar heb ik geen idee van, ik heb niet het idee dat de dader zelf één of andere 'deep operative super sleeper agent' was oid. Eerder een ongeleid projectiel die even de gewenste kant op is gericht en losgelaten. Zoiets.

[..]

Een eerdere post van mij hier van dezelfde krant. peiling pre Coxmoord en post Coxmoord

[..]

Van tien punten achterstand in de peiling op Brexit naar nek aan nek. Het heeft een positief Bremain effect gehad maar niet positief genoeg.
Er zijn vele peilingen geweest en allen lieten een ander beeld zien.
Sommigen zelfs een stijging bij de brexit na de moord.
pi_163270818
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Sorry, ik blijf het moeilijk vinden om te geloven dat iemand kan denken dat die allemaal georkestreerd was door 'de elite'.
Klopt en zeker geen elite die denkt dat door een gek te manipuleren tot het plegen van een moord de verkiezing te beinvloeden is.
pi_163271258
quote:

[..]

Or disappearance? :)
  Moderator vrijdag 24 juni 2016 @ 20:55:44 #163
249559 crew  Lavenderr
pi_163275098
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 17:35 schreef Tingo het volgende:

[..]

Or disappearance? :)
Dat meen je niet :X
pi_163275143
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 20:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat meen je niet :X
Vanwaar die verbazing?
pi_163275186
quote:

[..]

[..]

Als dat klopt, dan is de elite dus niet een entiteit die alles dicteert wat er gebeurt, maar een tandeloze tijger die enkel probeert bepaalde sturing te geven, maar daar niet altijd in slaagt.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 21:14:44 #166
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_163275617
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 20:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Omdat ik dit zelfs voor Tingo bizar vind.
Nee hoor daar word al dagen over gespeculeerd op internet , alleen niet in dit topic en ben het nog niet tegengekomen op bnw . Typische struisvogelcultuur in nederland ofzo .
  Moderator vrijdag 24 juni 2016 @ 21:25:04 #167
249559 crew  Lavenderr
pi_163275851
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 21:14 schreef Summers het volgende:

[..]

Nee hoor daar word al dagen over gespeculeerd op internet , alleen niet in dit topic en ben het nog niet tegengekomen op bnw . Typische struisvogelcultuur in nederland ofzo .
Huh? Dat ze verdwenen is? Waar slaat dat nou op. Wie verzint dit soort schandalige onzin? . En dat noem je struisvogelcultuur? Denk je dat zelf ook dan?
Af en toe staat mijn verstand stil hier 8)7
  vrijdag 24 juni 2016 @ 21:27:03 #168
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163275901
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 20:58 schreef Wantie het volgende:

[..]

Als dat klopt, dan is de elite dus niet een entiteit die alles dicteert wat er gebeurt, maar een tandeloze tijger die enkel probeert bepaalde sturing te geven, maar daar niet altijd in slaagt.
Tandeloos zeker niet want in dit geval zouden ze er mee weg komen. Ze zijn dan niet almachtig. Dat is ook leuk om te beseffen.
Vrijheid
  vrijdag 24 juni 2016 @ 22:03:50 #169
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163276816
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 20:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Vanwaar die verbazing?
Dat ja. Je bent toch ook niet verbaast wanneer een baby in zijn luier schijt?
Vrijheid
  vrijdag 24 juni 2016 @ 22:53:43 #170
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_163278175
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 21:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Huh? Dat ze verdwenen is? Waar slaat dat nou op. Wie verzint dit soort schandalige onzin? . En dat noem je struisvogelcultuur? Denk je dat zelf ook dan?
Af en toe staat mijn verstand stil hier 8)7
Als jij na 1 zin al weet dat iets onzin is heb ik daar niks meer aan toe te voegen 8)7
  Moderator vrijdag 24 juni 2016 @ 22:58:45 #171
249559 crew  Lavenderr
pi_163278316
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:53 schreef Summers het volgende:

[..]

Als jij na 1 zin al weet dat iets onzin is heb ik daar niks meer aan toe te voegen 8)7
De vrouw is doodgeschoten. Hoe iemand er dan bij komt om te beweren dat ze verdwenen is is me een groot raadsel. Maar blijkbaar denk jij dat er waarheid in die bewering kan zitten omdat je het struisvogelcultuur noemt?
  vrijdag 24 juni 2016 @ 23:15:21 #172
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_163278816
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De vrouw is doodgeschoten. Hoe iemand er dan bij komt om te beweren dat ze verdwenen is is me een groot raadsel. Maar blijkbaar denk jij dat er waarheid in die bewering kan zitten omdat je het struisvogelcultuur noemt?
Allemaal aannames overgenomen van de msm die jij als feit brengt , ik zei alleen dat op internet meerdere kanten worden besproken dan in bnw waar men een beetje achterblijft en te smal denkt en steeds smaller gaat denken . Niet met de tijd mee gaan .
Ik weet niet wat er echt is gebeurd dus ik kan niet alvast zeggen dat iets onzin is , buiten bnw maar wat meer erin verdiepen met ruimdenkende mensen .
pi_163278903
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 23:12 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Je weet toch, dat je deze zaken beter niet kunt aankaarten op BNW better go with the flow :O
Volgens mij heeft ze nooit bestaan. Ik kwam deze theorie op twitter tegen.
Deze kwestie lijkt me hierbij wel opgelost eigenlijk
  vrijdag 24 juni 2016 @ 23:21:31 #174
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163278994
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 23:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Volgens mij heeft ze nooit bestaan. Ik kwam deze theorie op twitter tegen.
Deze kwestie lijkt me hierbij wel opgelost eigenlijk
Ik ben een paar keer per vliegtuig in het Verenigd Koninkrijk geweest maar heb niet de hele tijd naar buiten gekeken dus misschien bestaat het hele land niet. Ik heb niet goed opgelet maar het zou net zo goed een hele grote studio kunnen zijn geweest misschien.
Vrijheid
pi_163279076
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 23:21 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik ben een paar keer per vliegtuig in het Verenigd Koninkrijk geweest maar heb niet de hele tijd naar buiten gekeken dus misschien bestaat het hele land niet. Ik heb niet goed opgelet maar het zou net zo goed een hele grote studio kunnen zijn geweest misschien.
Was het wel leuk? Want dat is ook belangrijk!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 23:26:31 #176
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163279127
Maar ik ga er voor het gemak vanuit dat de dader echt de dader was, dat de vrouw heeft bestaan en ze daadwerkelijk vermoord is. Anders zou de hele complotterij georkestreerd zijn door een verzameling zachthartige mensen die het niet over hun hart kunnen verkrijgen een moord te kunnen plegen, al is het wel een schattige gedachte.
Vrijheid
  vrijdag 24 juni 2016 @ 23:27:44 #177
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163279165
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 23:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Was het wel leuk? Want dat is ook belangrijk!
Net een pretpark. Vond het wel gek dat er een looping zat in de metro.
Vrijheid
  vrijdag 24 juni 2016 @ 23:46:19 #178
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_163279798
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 23:15 schreef Summers het volgende:

[..]

Allemaal aannames overgenomen van de msm die jij als feit brengt , ik zei alleen dat op internet meerdere kanten worden besproken dan in bnw waar men een beetje achterblijft en te smal denkt en steeds smaller gaat denken . Niet met de tijd mee gaan .
Ik weet niet wat er echt is gebeurd dus ik kan niet alvast zeggen dat iets onzin is , buiten bnw maar wat meer erin verdiepen met ruimdenkende mensen .
Dat dus.
Huig
  zaterdag 25 juni 2016 @ 00:15:44 #179
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163280507
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 23:15 schreef Summers het volgende:

[..]

Allemaal aannames overgenomen van de msm die jij als feit brengt, ik zei alleen dat op internet meerdere kanten worden besproken dan in bnw waar men een beetje achterblijft en te smal denkt en steeds smaller gaat denken . Niet met de tijd mee gaan.
Ik weet niet wat er echt is gebeurd dus ik kan niet alvast zeggen dat iets onzin is, buiten bnw maar wat meer erin verdiepen met ruimdenkende mensen.
Op zich fair enough, als een algemene stelling op wat de media brengt en wat er waar van is. Het puntje is echter dat op het moment en al een paar jaar een soort trend is ontstaan waar de meest onwaarschijnlijke optie te veel aandacht krijgt, die onwaarschijnlijke optie is laag hangend fruit van de conspiracy boom, mensen houden er van om laag hangend fruit te pakken want daar hoeven ze geen moeite voor te doen dus krijgen die onwaarschijnlijke opties onevenredig veel aandacht (zie de laatste posts van dit topic) en, naar mijn mening, werkt dat een gerichtere discussie alleen maar tegen. Ik heb het al een x aantal keer gezegd en ik heb niets meegekregen wat het tegenspreekt; De hoaxologie is een psy-op red herring ding wat enkel bestaat om zand in de radars van de complot theorie gemeenschap te werpen. En het werkt perfect, je hoeft alleen maar een paar knuppels met een youtube account, een paar nono's met een twitter en halve garen met een blogspot te hebben die suggesties de wereld in werpen die zo open en door hun vragende karakter niet te ontkrachten zijn dat je links, rechts en in het midden zo vaak aan het facepalmen bent dat je geen tijd meer hebt om zelf verder te zoeken want je knippert twee keer met je ogen en je hele familie is een hoax.
Vrijheid
pi_163282092
Het hele topic heeft een hoog House Of Cards-gehalte. Natuurlijk zullen regeringen vieze trucjes niet schuwen, maar als MI5 of MI6 dit zouden hebben bedacht is dit wel erg knullig uitgevoerd.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_163282405
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 21:27 schreef jogy het volgende:

[..]

Tandeloos zeker niet want in dit geval zouden ze er mee weg komen. Ze zijn dan niet almachtig. Dat is ook leuk om te beseffen.
Tandeloos in de zin dat ze dus geen rechtstreekse sturing kunnen geven
pi_163286490
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:42 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het welzijn van mijn familie heeft het meeste baat bij verandering. Niet een wereld waarin de rijken steeds rijker worden en de armen armer. Dat jij alleen een korte termijn blik hebt [..] moet je zelf weten. Ik zal altijd voor principes en idealen kiezen.
.
Van principes kun je niet eten japie, dat moet toch zelfs jij wel kunnen snappen.

En hoe word jouw familie er beter van als jij stopt met werken omdat de principes van je werkgever je niet aanstaan en er zodoende geen eten meer op tafel komt?

Kun je mij als een simplist wel van het hebben van een korte termijn visie beschuldigen maar dat betekend wel dat ik een visie heb in tegenstelling tot jou.

Of je staat zover van de realiteit af dat je domweg niet snapt dat er mensen zijn die moeten werken om rond te komen maar dan hoor je gewoon bij de 1%.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:40:59 #183
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163292465
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:17 schreef Chewie het volgende:

[..]

Van principes kun je niet eten japie, dat moet toch zelfs jij wel kunnen snappen.

En hoe word jouw familie er beter van als jij stopt met werken omdat de principes van je werkgever je niet aanstaan en er zodoende geen eten meer op tafel komt?

Kun je mij als een simplist wel van het hebben van een korte termijn visie beschuldigen maar dat betekend wel dat ik een visie heb in tegenstelling tot jou.

Of je staat zover van de realiteit af dat je domweg niet snapt dat er mensen zijn die moeten werken om rond te komen maar dan hoor je gewoon bij de 1%.
Grappig dat juist jij een simplist van de korte termijn mij beschuldigt van het hebben van geen visie als ik idealen en principes boven geld stel. :P

Ik denk dat jij je goed aan kan sluiten bij de "visie" van Rutte.

'Visie is als de olifant die het uitzicht belemmert'

http://www.volkskrant.nl/(...)egen-visie~a3502974/
Feyenoord!
  vrijdag 1 juli 2016 @ 12:23:32 #184
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163432042
Zal de laatste aanslag een false flag zijn van de EU, omdat ze Turkije mee willen laten doen met de strijd tegen terrorisme, zodat de EU Turkije sneller kan inlijven, wat ze zo graag willen omdat het economisch uitstekend gaat met Turkije, en voor de EU telt alleen dat.
pi_163433238
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 12:23 schreef Manke het volgende:
Zal de laatste aanslag een false flag zijn van de EU, omdat ze Turkije mee willen laten doen met de strijd tegen terrorisme, zodat de EU Turkije sneller kan inlijven, wat ze zo graag willen omdat het economisch uitstekend gaat met Turkije, en voor de EU telt alleen dat.
Die economie boeit geen kut. Kijk naar de andere landen die wij hebben uitgenodigd. Dus dat zou het argument al niet kunnen zijn. Een buffer creëeren, dat zou een valide argument kunnen zijn imo en dat wordt hiermee absoluut niet bereikt, integendeel zelfs.

Als "wij" alleen dmv aanslagen een doel willen bereiken, dan moeten die aanslagen op ons grondgebied plaatsvinden. Remember, dat is continu de reden om bij een willekeurige regenbui al te roepen dat het een hoax/false flag is.

Er is continu 1 probleem. Dat is de achterban en die is in dit geval bijzonder anti Turkije dus ik zie niet hoe dit überhaupt door de EU georkestreerd zou moeten zijn
  vrijdag 1 juli 2016 @ 14:41:59 #186
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_163435412
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 00:15 schreef jogy het volgende:

[..]

Op zich fair enough, als een algemene stelling op wat de media brengt en wat er waar van is. Het puntje is echter dat op het moment en al een paar jaar een soort trend is ontstaan waar de meest onwaarschijnlijke optie te veel aandacht krijgt,
Als we naar de feiten kijken zou het gewoon een politiek middel zijn die bewezen effectief is en vaker word ingezet , ik begrijp echt niet dat het onwaarschijnlijk is bij een regering die dat al eerder heeft gedaan , thats what they do .

De reden dat de afgelopen jaren meer politiek theater of propaganda is kan ook komen doordat er grote politieke doelen op de agenda staan in onze tijd waar wij aan mee moeten werken en in moeten geloven .
pi_163439671
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 14:41 schreef Summers het volgende:

[..]

Als we naar de feiten kijken zou het gewoon een politiek middel zijn die bewezen effectief is en vaker word ingezet , ik begrijp echt niet dat het onwaarschijnlijk is bij een regering die dat al eerder heeft gedaan , thats what they do .

De reden dat de afgelopen jaren meer politiek theater of propaganda is kan ook komen doordat er grote politieke doelen op de agenda staan in onze tijd waar wij aan mee moeten werken en in moeten geloven .
De verdwijning van Jo Cox lijkt me heel erg verdacht.
Wat voor familie gaat zo rustig 'n publiek statement/tribute op de dorps pleintje binnen 48 uurtjes na zo'n vreselijk dood geven? (shot in the face and stabbed multiple times with a 30cm knife)
Ik geloof er geen reet van.
pi_163440007
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 17:48 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wat voor familie gaat zo rustig 'n publiek statement/tribute op de dorps pleintje binnen 48 uurtjes na zo'n vreselijk dood geven? (shot in the face and stabbed multiple times with a 30cm knife)
Logischer als het over een half jaar had plaatsgevonden? Over tien jaar of binnen het uur? En ze is vermoord toch, wat maakt het uit hoe groot het mes was?

Oftewel, wanneer zou jij het wel geloven... ;)
pi_163440158
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 12:23 schreef Manke het volgende:
Punt is alleen dat Turkije vrij regelmatig doelwit is van aanslagen de afgelopen maanden dus nee, in het grote geheel doet dat niet iets anders nu ineens.

Zou het daar de afgelopen jaren rustig zijn geweest dan had het nog anders kunnen zijn.
pi_163440180
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 17:48 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ah, de psychologie van de koude grond. Alles is nep-isme.

Overigens vind ik verdwijnen een vreemd woord voor iemand die dood is?
  vrijdag 1 juli 2016 @ 19:40:15 #191
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163441711
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 18:14 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Punt is alleen dat Turkije vrij regelmatig doelwit is van aanslagen de afgelopen maanden dus nee, in het grote geheel doet dat niet iets anders nu ineens.

Zou het daar de afgelopen jaren rustig zijn geweest dan had het nog anders kunnen zijn.
Maar nu is het IS, Turkije werd altijd verweten hen te steunen, nu is het een gezamenlijke vijand.
pi_163442378
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 19:40 schreef Manke het volgende:

[..]

Maar nu is het IS, Turkije werd altijd verweten hen te steunen, nu is het een gezamenlijke vijand.
Het is al veel vaker IS geweest in Turkije, ook dat is niet nieuw hieraan.
pi_163442513
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 19:40 schreef Manke het volgende:

[..]

Heeft IS de aanslag opgeëist dan?
pi_163443532
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 18:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Logischer als het over een half jaar had plaatsgevonden? Over tien jaar of binnen het uur? En ze is vermoord toch, wat maakt het uit hoe groot het mes was?

Kom nou - tis net zo stom als die ouders van James Foley ('onthoofd' door Jihadi John en vrienden) die binnen 24 uurtjes overal op TV te zien waren. Belachelijk.
Ik vertrouw niks van Teeveeland.
pi_163449552
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 18:07 schreef opgebaarde het volgende:

Zelfs als het vlak voor hem was gebeurd had hij het niet geloofd.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 03:57:52 #196
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_163452290
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:54 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Het is wat het is.

Dat is dan ook les 1 wanneer er contract killers worden gebruikt. Het is altijd een loner met mentale problemen...wil je voorkomen dat er een uitgebreid onderzoek komt dan is het nogal cruciaal dat de persoon in kwestie

A) alleen handelde, waardoor er geen onderzoek plaats hoeft te vinden naar een hoop zaken met alle gevolgen van dien.
B) niet toerekeningsvatbaar is en dus geen motief had.

Ik weet niet of hier meer achter zit, maar het leek ze wel verdomd goed uit te komen. Brexit campagne stilgelegd, terwijl haar man de wereld (of eigenlijk de Britten) vooral duidelijk wilde maken dat we in haar nagedachtenis zouden moeten strijden waar zij voor stond.

De uitspraak over het schreeuwen van "Britain First" bleek na 2 uurtjes volkomen onzin te zijn. Die ene ooggetuige die meende dit gehoord te hebben (en kuch...heel toevallig...geen onbekende is - zie onderstaande link - ) heeft die bewering ook snel weer ingetrokken en geen van de andere getuige verklaarde en/of bevestigde dit.

http://www.breitbart.com/(...)ess-bnp-member-list/
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_163453884
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 03:57 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Dat is dan ook les 1 wanneer er contract killers worden gebruikt. Het is altijd een loner met mentale problemen...wil je voorkomen dat er een uitgebreid onderzoek komt dan is het nogal cruciaal dat de persoon in kwestie

A) alleen handelde, waardoor er geen onderzoek plaats hoeft te vinden naar een hoop zaken met alle gevolgen van dien.
B) niet toerekeningsvatbaar is en dus geen motief had.

Ik weet niet of hier meer achter zit, maar het leek ze wel verdomd goed uit te komen. Brexit campagne stilgelegd, terwijl haar man de wereld (of eigenlijk de Britten) vooral duidelijk wilde maken dat we in haar nagedachtenis zouden moeten strijden waar zij voor stond.

De uitspraak over het schreeuwen van "Britain First" bleek na 2 uurtjes volkomen onzin te zijn. Die ene ooggetuige die meende dit gehoord te hebben (en kuch...heel toevallig...geen onbekende is - zie onderstaande link - ) heeft die bewering ook snel weer ingetrokken en geen van de andere getuige verklaarde en/of bevestigde dit.

http://www.breitbart.com/(...)ess-bnp-member-list/
een contract killer is geen loner, die heeft dus contact (gehad) met anderen over de aanstaande moord.
Er is dan dus al sprake van een samenzwering waarbij meerdere betrokken zijn.

En volgens jou zit ook nog eens de echtgenoot van het slachtoffer in het complot?
pi_163453900
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 03:57 schreef Dhalsim het volgende:
Dus die link is er al niet.
Wat een politieke moord om brexit te voorkomen dus al minder aannemelijk maakt.
  woensdag 6 juli 2016 @ 08:30:29 #199
52357 Lambiekje
pi_163550509

Wat ... Junker heeft met leiders van andere planeten over Brexit gehad. :)
Exopolitics :o
  woensdag 6 juli 2016 @ 08:32:49 #200
52357 Lambiekje
pi_163550539
quote:
EU Madhouse: Polsbandje als middel tegen aanranding door migranten
Geplaatst op 4 juli 2016 door admin
In het kader van ‘psychiatrische inrichting EU‘ komt vandaag het anti-aanrandingspolsbandje naar u toe. Terwijl Europese meisjes en vrouwen onverminderd en in bosjes tegelijkertijd vrij wild (fair game) zijn in de ogen van de mannelijke immigranten (en u weet, de EU heeft ze graag, liefst 60 miljoen!) is nu een gepaste beschermingsmaatregel voor de Europese vrouw beschikbaar:

Om het probleem van aanrandingen bij Zweedse jonge meisjes tegen te gaan deelt de Zweedse politie nu polsbandjes uit waar vrij vertaald ‘kom niet aan me’ op staat gedrukt. Of de ‘onwetende’ ‘macho’s’, die natuurlijk zijn gehersenspoeld door die mannelijke seksistische Zweedse maatschappij, zich zullen laten afschrikken door deze snoeiharde maatregelen is nog maar de vraag.

Ja, alle immigranten ‘macho’s’ die graag in groepsverband (10+ man) kleine meisjes terroriseren, die laten zich uiteraard afschrikken door … een polsbandje. Ja, je kan je de schrik die deze polsbandjes teweeg brengt in ‘macho’ hoofden slechts voorstellen! Een polsbandje in een taal die ze niet willen, niet kunnen en niet willen kunnen lezen…

De EU, een psychiatrische inrichting, ja, klopt ongeveer wel.
http://langleveeuropa.nl/(...)ding-door-migranten/
Een polsbandje en dan wordt je niet meer verkracht. Dat moet wel heel erg afschrikwekkend zijn.
pi_163551312
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:32 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Een polsbandje en dan wordt je niet meer verkracht. Dat moet wel heel erg afschrikwekkend zijn.
Dit heeft niks met EU-beleid te maken maar meer de wereldvreemde politici in Zweden he. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')