Omdat het een mooi middel is om de opinie van mensen om te doen slaan.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:32 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Het was een extremist die banden had met nazi's.
Waarom zou de 'EU' zoiets doen en wie zou daar opdracht voor gegeven hebben?
En wat zou verstand dan zijn in jouw ogen?quote:Op donderdag 23 juni 2016 09:56 schreef Copycat het volgende:
Maar dan heb je ook geen hoge pet op van Farage's karakter. Als hij zich laat piepelen door de powers that be.
Polls geven imo trouwens altijd een vertekend beeld: veel schreeuwers en uiteindelijk stemt de zwijgende meerderheid toch voor verstand. Hoop ik iig.
Het heeft iig geval niet geholpen want de brexit is daar.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Omdat het een mooi middel is om de opinie van mensen om te doen slaan.
Nee ondanks alle tegenwerking van deze maatregelen heeft het gezond verstand toch gezegevierd.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:09 schreef Copycat het volgende:
Het moet nu dus eigenlijk een complot zijn van brexiters. Farage die expres onder vreemde omstandigheden niet aanwezig was bij het laatste debat, om de schijn tegen de tegenstanders op te werpen. Cox vermoord voor hetzelfde doel.
welk gezond verstand?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee ondanks alle tegenwerking van deze maatregelen heeft het gezond verstand toch gezegevierd.
De EU is zichzelf compleet verloren in het ondemocratische karakter, de enorme bakken met geld wat er heen gaat, de totaal zieke salarissen en vergoedingen, de belachelijke verhuizing elke maand en de totaal waanzinnige dwangmaatregelen van EU bestuurders (zie Griekenland).quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
welk gezond verstand?
Er is genoeg aan te merken op de werking van de EU maar om er zo dom uit te stappen spreekt nu niet echt van een werkend gezond verstand.
Dat de politieke invloed van Brussel ingeperkt moet worden ben ik helemaal voor maar vrij verkeer van personen en goederen (wat eigenlijk de natuurlijke staat zou moeten zijn) gaan er niet op vooruit door uit de EU te stappen.
Het zal voor het VK wel op een aantal punten slecht uitpakken maar vooralsnog heb ik wel goede hoop (is voor de domme, maar toch!) dat dit blauwe oog voor de EU voordelige gevolgen kan hebben qua democratisch proces in de EU zelf, de hypothetische mogelijkheid dat een land de EU verlaat is plotsklaps een keiharde werkelijkheid geworden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
welk gezond verstand?
Er is genoeg aan te merken op de werking van de EU maar om er zo dom uit te stappen spreekt nu niet echt van een werkend gezond verstand.
Dat de politieke invloed van Brussel ingeperkt moet worden ben ik helemaal voor maar vrij verkeer van personen en goederen (wat eigenlijk de natuurlijke staat zou moeten zijn) gaan er niet op vooruit door uit de EU te stappen.
Eh ja maar dat maakt een vertrek niet logischer of slimmer, dat de EU niet democratisch is had je ook al in mijn reactie kunnen lezen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De EU is zichzelf compleet verloren in het ondemocratische karakter, de enorme bakken met geld wat er heen gaat, de totaal zieke salarissen en vergoedingen, de belachelijke verhuizing elke maand en de totaal waanzinnige dwangmaatregelen van EU bestuurders (zie Griekenland).
Hier ben ik het grotendeels mee eens.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De EU is zichzelf compleet verloren in het ondemocratische karakter, de enorme bakken met geld wat er heen gaat, de totaal zieke salarissen en vergoedingen, de belachelijke verhuizing elke maand en de totaal waanzinnige dwangmaatregelen van EU bestuurders (zie Griekenland).
Ja dat is te hopen maar gezien de reacties zal dat waarschijnlijk ijdele hoop zijnquote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:56 schreef jogy het volgende:
[..]
Het zal voor het VK wel op een aantal punten slecht uitpakken maar vooralsnog heb ik wel goede hoop (is voor de domme, maar toch!) dat dit blauwe oog voor de EU voordelige gevolgen kan hebben qua democratisch proces in de EU zelf, de hypothetische mogelijkheid dat een land de EU verlaat is plotsklaps een keiharde werkelijkheid geworden.
Tuurlijk maakt dat een vertrek wel logischer of slimmer. Als ik bij een bedrijf zou werken dat zo totaal corrupt zou zijn zou ik er ook vertrekken. Puur voor mijn eigen geweten en als signaal dat ik niet wil meewerken aan zulk soort praktijken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
Eh ja maar dat maakt een vertrek niet logischer of slimmer, dat de EU niet democratisch is had je ook al in mijn reactie kunnen lezen.
Maar Japie ben je nu niet je "gezonde verstand" aan het verwarren met je onderbuik, want je reactie bevat alleen maar de populistische oneliners die we kennen van de politici?
Het moet even inwerken op de gekwetste ego's, geef het tijd. Een 'Recht zo die gaat' houding lijkt me nogal onverstandig in ieder geval. Ik hoop dat de EU boven alles ook nog een pragmatische houding aan kan nemen en nieuwe lessen kan leren.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja dat is te hopen maar gezien de reacties zal dat waarschijnlijk ijdele hoop zijn
Ook als dat betekend dat je niet meer kunt betalen voor je woning, je gezin kunt onderhouden etc? Of zou je zoals de meeste mensen zouden doen wachten tot je wat anders hebt en dan pas de stap maken?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tuurlijk maakt dat een vertrek wel logischer of slimmer. Als ik bij een bedrijf zou werken dat zo totaal corrupt zou zijn zou ik er ook vertrekken. Puur voor mijn eigen geweten en als signaal dat ik niet wil meewerken aan zulk soort praktijken.
En jij denkt dat Engeland het juiste voorbeeld wil gevenquote:Lijkt me vrij logisch om als je naar een bepaald soort wereld of systeem toe wil je het juiste voorbeeld geeft. En niet alles telkens maar loopt goed te praten. Dat gebeurt al decennia en heeft totaal niks opgeleverd. Het is zelfs alleen maar erger geworden.
De hele reactie van je japie, feiten kunnen ook gewoon simpele populistische retoriek zijn en zo'n idiote maandelijkse verhuizing doet het natuurlijk wel goed voor de (simplistische) bühne om tegen aan te schoppen maar in het grote geheel is het natuurlijk kleingeld.quote:Zou niet weten over welke oneliners je het hebt, ik noem hier feiten waar jij het mee eens bent.
Denk je dat echte verandering begint bij "oe ik ben bang om dit te doen want anders kan ik zometeen niet meer betalen voor dit of dat"quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ook als dat betekend dat je niet meer kunt betalen voor je woning, je gezin kunt onderhouden etc? Of zou je zoals de meeste mensen zouden doen wachten tot je wat anders hebt en dan pas de stap maken?
Of ben je inmiddels zo financieel onafhankelijk dat het niet meer uitmaakt?
[..]
En jij denkt dat Engeland het juiste voorbeeld wil geven![]()
Voor de welvaart van de bevolking en voor het vrije verkeer van personen en goederen was het verstandiger geweest om te blijven en intern de EU proberen te veranderen.
[..]
De hele reactie van je japie, feiten kunnen ook gewoon simpele populistische retoriek zijn en zo'n idiote maandelijkse verhuizing doet het natuurlijk wel goed voor de (simplistische) bühne om tegen aan te schoppen maar in het grote geheel is het natuurlijk kleingeld.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:51 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Denk je dat echte verandering begint bij "oe ik ben bang om dit te doen want anders kan ik zometeen niet meer betalen voor dit of dat"
eh nee dit laat weer eens zien dat jij niet in staat bent tot begrijpend lezen maar dat is wel vaker opgevallen.quote:Dat laat weer mooi zien hoe totaal vast jij zit in het patroon van je slaafsheid.
Griekenland ging failliet en je kunt de EU van veel de schuld geven (o.a. het toelaten van Gr tot de euro) maar de economische malaise hebben de grieken toch echt aan hunzelf te danken.quote:De mensen in Engeland staan op tegen de elite en dat is mooi om te zien. Eindelijk gebeurt dat eens. Griekenland probeerde het maar werd met harde hand en bedreiging terug gedrongen en nu hebben de engelse burgers het eindelijk wel gedaan.
Als je de vergelijking niet snapt kun je dat ook gewoon aangeven dat lijkt namelijk minder dom dan je huidige uitspraakquote:In het grote geheel kleingeld? Vertel dat maar tegen de mensen die elke week naar de voedselbank moeten....
Denk het ook wel. Het gaat wel even pijn doen in de tijd dat ze hun nieuwe balans moeten vinden denk ik.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 12:49 schreef ems. het volgende:
Interessante tijden in ieder geval. Vooralsnog ben ik vooral sceptisch over de doemscenario's die worden geschetst. Ik vermoed dat het allemaal wel los loopt.
Ik denk dat het totale gebrek aan inspraak wat betreft immigratie de UK de das heeft omgedaan, niet "bangmakerij".quote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:02 schreef Tingo het volgende:
Ik denk dat de bangmakerij over immigratie heeft teveel invloed gehad....
City of London had al een heel gunstige status aparte binnen de EU, deze hebben ze nu straks niet meer. Ik verwacht een exodus van het financiële centrum, met een beetje geluk naar Nederlandquote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:21 schreef Manke het volgende:
City of London staat nu ook losgekoppeld van de EU.
Het welzijn van mijn familie heeft het meeste baat bij verandering. Niet een wereld waarin de rijken steeds rijker worden en de armen armer. Dat jij alleen een korte termijn blik hebt [..] moet je zelf weten. Ik zal altijd voor principes en idealen kiezen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 12:22 schreef Chewie het volgende:
[..]ben je ook een ster in begrijpend lezen
Dus jij zet het welzijn van je familie op het spel vanwege je principes? Of kies jij zoals ieder normaal denkend mens die afhankelijk is van een inkomen er eerst voor om wat anders te vinden en dan pas weg te gaan?
[..]
eh nee dit laat weer eens zien dat jij niet in staat bent tot begrijpend lezen maar dat is wel vaker opgevallen.
[..]
Griekenland ging failliet en je kunt de EU van veel de schuld geven (o.a. het toelaten van Gr tot de euro) maar de economische malaise hebben de grieken toch echt aan hunzelf te danken.
[..]
Als je de vergelijking niet snapt kun je dat ook gewoon aangeven dat lijkt namelijk minder dom dan je huidige uitspraak
Absoluut niet de bedoeling dit. Het doel van de elite is een wereldregering en dat doel is nu compleet weg.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:21 schreef Manke het volgende:
Ik denk dat brexit juist de bedoeling was. City of London staat nu ook losgekoppeld van de EU.
Zeggen dat Cox een onbekende wasquote:Op woensdag 22 juni 2016 21:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Farage is een kopstuk, uit de discussie blijkt dat Cox een onbekende was. Verder staat de pro EU niet met 60% voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |