Een "logische" beredenering vol met aannames is volstrekt geen logische beredeneringquote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Zonder bewijs kan je BNW wel sluiten. Met bewijs trouwens ook.
Het is allemaal veel te toevallig dat dit soort dingen net een week voor de brexit gebeuren. En allemaal heel toevallig in het voordeel van het remain kamp. Want eruit willen is gebaseerd op de hekel aan de EU, en de hele emotie is nou verschoven naar iemand die een moord heeft gepleegd die ook nog eens iets nationalistisch zou hebben geroepen. Met andere woorden, alles wat nationalistisch is krijgt nu een wrange bijsmaak.
Geen bewijzen, gewoon logisch redeneren.
Ik vind het wel degelijk logisch. Van begin tot eind is het hele traject met oorzaak en gevolg logisch. Tevens historisch onderbouwd, kijk maar naar het effect op de zetelwinst na de dood van Fortuyn.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:14 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Een "logische" beredenering vol met aannames is volstrekt geen logische beredenering
Het was een extremist die banden had met nazi's.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En dat is alles wat jullie te zeggen hebben? Geen enkel weerwoord? Sluit dan heel BNW maar.
Hij was geidentificeerd als een pro EU persoon.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:32 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Het was een extremist die banden had met nazi's.
Joh! Waarom zou de EU zoiets doen. Met een brexit voor de deurquote:Waarom zou de 'EU' zoiets doen en wie zou daar opdracht voor gegeven hebben?
Graag, maar daar moeten anderen ook aan meewerken. Alleen maar roepen dat iets onzin is hebben we 5 jaar geleden al gehad in TRU, dus richt je pijlen niet alleen op mij maar ook op de onzinroepers.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:36 schreef jogy het volgende:
Maak er wat interessants van zou ik zeggen.
En dan kun je geen nazi zijn omdat?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hij was geidentificeerd als een pro EU persoon.
[..]
Joh! Waarom zou de EU zoiets doen. Met een brexit voor de deur
Er was geen pijl op je gericht hoor.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Graag, maar daar moeten anderen ook aan meewerken. Alleen maar roepen dat iets onzin is hebben we 5 jaar geleden al gehad in TRU, dus richt je pijlen niet alleen op mij maar ook op de onzinroepers.
Onjuist.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
Waarom zou een pro-EU persoon "Free Britain! roepen? Juist.
Tja, dan moeten we even gaan zoeken in de documentatie en de openbare artikelen die zijn vrijgegeven door de schimmige moordbrigade van de EU. Er zijn een miljoen manieren hoe zoiets tot stand kan komen waarvan uiteraard ook een paar honderdduizend die gewoon richten op een extreme idioot met het inzicht van een kanarie.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:44 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
En dan kun je geen nazi zijn omdat?
Wie zou daar opdracht voor moeten geven, 'de EU' is te vaag.
Ik gok toch maar op het laatste.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:46 schreef jogy het volgende:
[..]
Tja, dan moeten we even gaan zoeken in de documentatie en de openbare artikelen die zijn vrijgegeven door de schimmige moordbrigade van de EU. Er zijn een miljoen manieren hoe zoiets tot stand kan komen waarvan uiteraard ook een paar honderdduizend die gewoon richten op een extreme idioot met het inzicht van een kanarie.
Tja.. Het is in ieder geval in dit geval totaal niet vreemd dat men 'false flag' schreeuwt, juist omdat Brexit bijna 20 punten voor stond in de polls en er een 'wonder' nodig was om dit te keren en dan komt opeens de eerste politieke moord in decennia langs die het tij zou kunnen doen keren. Kan je er wel slecht tegen kunnen maar de aanslag heeft de schijn wel heel erg tegen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:48 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik gok toch maar op het laatste.![]()
Echt zo'n niveautje van 'de kogel kwam van links'. Kan daar slecht tegen.
Het is wat het is.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Tja.. Het is in ieder geval in dit geval totaal niet vreemd dat men 'false flag' schreeuwt, juist omdat Brexit bijna 20 punten voor stond in de polls en er een 'wonder' nodig was om dit te keren en dan komt opeens de eerste politieke moord in decennia langs die het tij zou kunnen doen keren. Kan je er wel slecht tegen kunnen maar de aanslag heeft de schijn wel heel erg tegen.
Bedoel je dat de LPF Volkert had ingehuurd?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
=
Want zoals de LPF veel zetels kreeg na de moord op Fortuyn, zo hopen ze nu de twijfelaars naar het voor-kamp te bewegen.
als je problem-reaction-solution begrijpt dan is alles zo zonneklaar wat voor smerige spelletjes gespeeld worden.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nu de stemming over de brexit steeds dichterbij komt en de EU het in de broek doet, hebben ze snel een konijn uit de hoge hoed getoverd: de moord op Jo Cox. Vervolgens laten ze deze ingehuurde Engelse Volkert van der Graaf even "Free Britain!" roepen (of dat maakt een andere ingehuurde vage getuige de media wijs) waardoor veel mensen bewogen worden om toch maar tegen het vertrek uit de EU te stemmen.
Want zoals de LPF veel zetels kreeg na de moord op Fortuyn, zo hopen ze nu de twijfelaars naar het voor-kamp te bewegen. Vooral handig om daarna alle campagnes stil te leggen zodat de gefingeerde "Free Britain!" roep als laatste blijft hangen. Want een grote nettobetaler uit de EU (en dat zijn er niet zoveel) laten gaan kan natuurlijk niet, want dan hou je ook die handophoudende sloeberlanden niet in de EU.
Wat een vies goor tuig is die EU toch. Allemaal eruit en zo snel mogelijk.
Nee. Dat zullen schimmige types in onze regering zijn geweest. Dat dit een zo groot effect zou hebben op de zetelwinst van de LPF had echter niemand voorzien. Daarom riep Kok toen ook iedereen op om toch vooral "met het verstand, en niet met het hart te stemmen". Helaas voor de zittende regering zaten ze toen met een niet langer negeerbare partij die in een klap de tweede partij van Nederland was. Zonder Fortuyn bleek het succes van de LPF echter niet houdbaar.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:27 schreef Zith het volgende:
[..]
Bedoel je dat de LPF Volkert had ingehuurd?
Dan zou ik toch eens wat Britse kranten lezenquote:Op vrijdag 17 juni 2016 17:22 schreef ems. het volgende:
Ik heb geen enkele reden kunnen ontdekken om te concluderen dat het een false flag is. Daarnaast gaat dit nauwelijks invloed hebben op het stemmen.
En dan?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dan zou ik toch eens wat Britse kranten lezen
Dat is mooi want toevallig ben ik een indo met historisch besef.quote:En iedereen met meer historisch besef dan dat van een pinda
Mwa, dat hing nogal van de vermoorde persoon in kwestie af. Mensen die niet van de EU houden zullen na deze moord niet dat opeens wel gaan doen. De vergelijking met Fortuyn vind ik dan ook onterecht.quote:weet vanuit de geschiedenis dat het sentiment altijd richting de sympatie voor de vermoorde persoon uit werkt.
Je kent de gedachtegang van Vogeltjesdans toch wel?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:38 schreef ems. het volgende:
[..]
En dan?
[..]
Dat is mooi want toevallig ben ik een indo met historisch besef.
[..]
Mwa, dat hing nogal van de vermoorde persoon in kwestie af. Mensen die niet van de EU houden zullen na deze moord niet dat opeens wel gaan doen. De vergelijking met Fortuyn vind ik dan ook onterecht.
Zeggen dat "de EU" die muts vermoord heeft is net als zeggen dat "links" Fortuyn de nek had omgedraaid.
Dan kom je er achter hoe er over gedacht wordt en dat steeds minder mensen nog in dat verhaaltje trappen.quote:
Dan kan je dus niet anders dan toegeven dat de hele politieke geschiedenis van moord doordrenkt is.quote:[..]
Dat is mooi want toevallig ben ik een indo met historisch besef.
[..]
Het gaat met name over de twijfelaars, die proberen ze nu over de streep te trekken. Waarom denk je dat er zo keihard wordt geroepen dat die schutter "Free Britain!" heeft gezegd en dat hij in de rechtszaal het woord verraders in de mond heeft genomen? De remain campagne wordt op slinkse wijze zo via de rechtszaal toch nog via de media gevoerd.quote:Mwa, dat hing nogal van de vermoorde persoon in kwestie af. Mensen die niet van de EU houden zullen na deze moord niet dat opeens wel gaan doen. De vergelijking met Fortuyn vind ik dan ook onterecht.
En dat is ook zo, of wil je zeggen dat Volkert van der Graaf niet ultra links was? Ik zie zijn vriendin nog op de foto zitten met Halsema koffie drinken.quote:Zeggen dat "de EU" die muts vermoord heeft is net als zeggen dat "links" Fortuyn de nek had omgedraaid.
Net zoals ze dat bij van der Graaf hebben achterhaald? Ben je gek, die schutter krijgt een paar jaartjes lichte gevangenisstraf van alle gemakken voorzien.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:34 schreef Wantie het volgende:
Een politica wordt vermoord op het moment dat het volk een gevoelige keuze moet maken.
Uiteraard krijgt dat een politiek tintje: pro europa zal roepen dat dit een politieke moord is door iemand van het nee-kamp en anti-europa zal roepen dat het een false flag was om tegenstemmers van gedachten te doen veranderen.
Daar is verder niets bijzonders aan.
gelukkig leeft de dader nog, dus zal het eenvoudiger zijn te achterhalen wat voor vlees hij in zijn kuip heeft en wat het werkelijke motief is.
Klopt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Net zoals ze dat bij van der Graaf hebben achterhaald?
Dat je daar zo luchtig over praat onthult jouw agenda in deze...quote:Ben je gek, die schutter krijgt een paar jaartjes lichte gevangenisstraf van alle gemakken voorzien.
de perfecte Manchurianquote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:54 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Het is wat het is.
Ik geloof er persoonlijk weinig van. Ik denk dat dit gewoon de spreekwoordelijke trigger is geweest van deze man.
Als ik Google zie ik ook dat het een 'loner' was.
The Manchurian Candidate. Ik vond de verfilming uit '62 stukken beter dan de '04 versie. Wat jij?quote:
Ja de traditionele vier partijen verliezen veel zetels de laatste tien jaar.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik vind het wel degelijk logisch. Van begin tot eind is het hele traject met oorzaak en gevolg logisch. Tevens historisch onderbouwd, kijk maar naar het effect op de zetelwinst na de dood van Fortuyn.
Of, als het een duister complot is van de EU meesters, zijn 'ze' niet zo alwetend en machtig als hier wel eens gelooft wordt.quote:Op zondag 19 juni 2016 13:07 schreef Copycat het volgende:
Dus dan is het een complot van de Brexiters? Rumour around the brand?
Een mislukt complot dat daarmee direct de waanbeelden over de almachtige EU onderuitschopt? Nice.quote:Op zondag 19 juni 2016 13:42 schreef jogy het volgende:
Of, als het een duister complot is van de EU meesters, zijn 'ze' niet zo alwetend en machtig als hier wel eens gelooft wordt.
Ik vind dat niet zo'n raar argument eerlijk gezegd. Die gedachtegang kan ik wel volgen in elk geval. Niet dat ik zeg dat het zo is uiteraard.quote:Op zondag 19 juni 2016 13:52 schreef Wantie het volgende:
Precies, verder nogal een raar argument dat Europa gedacht zou hebben van: Oh jee, de brexit zou wel eens door kunnen gaan, laten we een pro-Europa politicus doodschieten!!!
Dat dus ja. Zo verschrikkelijk ver gezocht is het niet. Dat het geen effect lijkt te hebben of zelfs een omgekeerd effect van wat de vrees/wens was is ook weer een interessant gegeven.quote:Op zondag 19 juni 2016 13:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vind dat niet zo'n raar argument eerlijk gezegd. Die gedachtegang kan ik wel volgen in elk geval. Niet dat ik zeg dat het zo is uiteraard.
Blijft maar een poll he. Wat ik al vreemd vind aan die poll is dat ik zo'n beetje alleen maar polls heb gezien waar het 'leave' kamp al groter was dan het stay kamp, en de poll van zerohedge juist het tegenovergestelde laat zien (als ik 'm goed heb bekeken that is).quote:Op zondag 19 juni 2016 14:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat dus ja. Zo verschrikkelijk ver gezocht is het niet. Dat het geen effect lijkt te hebben of zelfs een omgekeerd effect van wat de vrees/wens was is ook weer een interessant gegeven.
Dat mensen zo denken begrijp ik ook wel, maar zoals al blijkt is van te voren niet te voorspellen welk effect de moord zal hebben. Waarom zo'n groot risico lopen? Immers, als hard te maken is dat de EU haar in opdracht heeft omgelegd, dan is Groot Brittannie niet het enige land waarvan het volk uit de Unie wil.quote:Op zondag 19 juni 2016 13:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vind dat niet zo'n raar argument eerlijk gezegd. Die gedachtegang kan ik wel volgen in elk geval. Niet dat ik zeg dat het zo is uiteraard.
Nee, je begrijpt verkeerd wat hier staat:quote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hij was geidentificeerd als een pro EU persoon.
De verspreiders van de theorie vermoeden dat hij een pion is van EU-voorstanders. Daar is verder geen bewijs van. Informatie over de man wijst juist de andere kant op.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
Cox was stabbed and shot, allegedly by a right-wing loner. But some supporters of a British exit from the EU are spreading a conspiracy theory that the suspect, identified as Thomas Mair, 52, is a patsy of pro-EU forces, and that Cox’s murder is a “false flag” aimed at portraying the British right as unhinged and dangerous.
Waarom zou een pro-EU persoon "Free Britain! roepen? Juist.
Jup. Die persoon zal in alle gevallen wel anti EU zijn geweest dus als hij gestuurd is door een of ander psychologisch spelletje heeft hij nooit door gehad dat hij bespeeld werd. Dus het zou wel interessant zijn om erachter te komen tijdens de ondervragingen hoe hij tot zijn daad is gekomen, 'spontaan' of tijdens gesprekken met anderen die hem hebben gestuurd.quote:Op zondag 19 juni 2016 14:42 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt verkeerd wat hier staat:
[..]
De verspreiders van de theorie vermoeden dat hij een pion is van EU-voorstanders. Daar is verder geen bewijs van. Informatie over de man wijst juist de andere kant op.
Is ook logisch trouwens, zelfs als het een false flag was zouden ze natuurlijk niet iemand gebruiken waarvan je na 5 minuten googlen bewijs vindt dat hij juist uit pro-EU kringen komt.
Nou, prima tochquote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dan kom je er achter hoe er over gedacht wordt en dat steeds minder mensen nog in dat verhaaltje trappen.
Ik zie nog steeds niet hoe dat relevant is voor dit verhaal.quote:Dan kan je dus niet anders dan toegeven dat de hele politieke geschiedenis van moord doordrenkt is.
Omdat de motivatie van de dader de mensen interesseert, lijkt me.quote:Het gaat met name over de twijfelaars, die proberen ze nu over de streep te trekken. Waarom denk je dat er zo keihard wordt geroepen dat die schutter "Free Britain!" heeft gezegd en dat hij in de rechtszaal het woord verraders in de mond heeft genomen?
Nee hoor. Hij is vermoord door Volkert, niet door "links".quote:En dat is ook zo
Ten eerste is het dan alsnog zijn daad en zijn verantwoording, ten tweede is ook hiervan de uitkomst vrij onvoorspelbaar.quote:Op zondag 19 juni 2016 14:57 schreef jogy het volgende:
Die persoon zal in alle gevallen wel anti EU zijn geweest dus als hij gestuurd is door een of ander psychologisch spelletje heeft hij nooit door gehad dat hij bespeeld werd.
Hij is ook man -> mannen hebben Pim vermoord!!quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
En dat is ook zo, of wil je zeggen dat Volkert van der Graaf niet ultra links was?
Afgezien dat Femke niet ultralinks is (tenzij je zelf ultrarechts bent, dan is vanuit jouw spectrum heel veel ultralinks), je ziet zijn vriendin.quote:Ik zie zijn vriendin nog op de foto zitten met Halsema koffie drinken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |