http://www.telegraaf.nl/b(...)huwelijksreis__.htmlquote:PUNTA CANA - Twee jonge Nederlanders zijn gisteren tijdens hun huwelijksreis onder mysterieuze omstandigheden overleden in de Dominicaanse Republiek.
Het echtpaar had een huwelijksreis geboekt naar een luxe resort in Punta Cana. „Ze hebben een reguliere dagexcursie naar een natuurgebied gemaakt samen met tal van andere toeristen. Toen we weer terug waren in het hotel werden ze beiden niet goed. Ze zijn met spoed naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis gebracht, waar ze zijn overleden. Naar de doodsoorzaak wordt nog gezocht”, aldus gisteravond de woordvoerster van TUI.
Er is mogelijk sprake van voedselvergiftiging, maar dat kon gisteravond niet worden bevestigd door de touroperator. „Het vreemde is dat andere mensen op die excursie geen klachten hebben, voor zover we nu weten.”
De familie van het paar is inmiddels ingelicht. De lichamen van de twee zijn nog in een ziekenhuis op het eiland. Politie en justitie zijn bezig met een onderzoek. Het ministerie van Buitenlandse Zaken zegt van reisorganisatie TUI de bevestiging te hebben gekregen over het vakantiedrama. Hun overlijden was gisteravond laat nog niet officieel bekendgemaakt door de lokale autoriteiten, maar dat zou snel volgen, aldus een woordvoerster van het ministerie.
quote:Op woensdag 15 juni 2016 15:08 schreef Physsic het volgende:
Ik zag hier een aantal dagen terug iets over (slechte) krab voorbij komen. Wat dat gewoon bullshit, of was dat serieus een mogelijke boosdoener?
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_nog_raadsel__.htmlquote:Dood Nederlands bruidspaar nog raadsel
PUNTA CANA - De plotselinge dood van het jonge echtpaar Jeroen Venema (31) en Michou de Graaf (28) uit Voorburg, dat via TUI op huwelijksreis was in de Dominicaanse Republiek, is nog een raadsel.
Mogelijk komt de lijkschouwer dinsdag met meer informatie over de oorzaak van het mysterie. De lichamen zijn momenteel onder toezicht van de autoriteiten in Santo Domingo. Zo nodig volgt juridisch onderzoek.
Het stel verbleef in het toeristische gebied van Punta Cana en Bayahibe, waar Nederlandse reisorganisaties duizenden vakantiegangers naar toe brengen. TUI heeft diverse resorts onder contract en ook eigen vluchten. Familie van het koppel is maandagavond ingevlogen, bevestigt het ministerie van Buitenlandse Zaken.
De twee Nederlanders hadden volgens TUI zaterdag nog een populaire dagexcursie gemaakt naar een naburig natuurpark en het bounty-eiland Saona, samen met circa veertig andere toeristen. ,,Dat is een reguliere trip die we zelf wekelijks organiseren. Er zijn ons geen eerdere problemen bekend, ook niet in het hotel”, aldus woordvoerster Petra Kok.
Onwel
De Venema’s zouden als lunch kreeft hebben gegeten en ’s avonds aan het diner in hun hotel vlees. Toen ze terugkwamen van de excursie leek er niks aan de hand. ,,Voor zover wij nu weten werden ze pas ’s nachts in hun kamer onwel. Waarom weten we niet. De andere gasten hadden nergens last van”, is het enige dat Kok kan vertellen.
Ze zijn volgens haar zondagochtend naar een privékliniek in de omgeving gebracht voor een medisch onderzoek en medicijnen. Daar zijn ze allebei na enkele uren overleden.
Er wordt volop gespeculeerd over hun uiterst vreemde overlijden. Voedselvergiftiging, een allergie, contact met giftige dieren of vruchten, maar ook gebruik van gevaarlijke drugs, pillen in hun drankjes, medische fouten of een misdrijf worden niet uitgesloten.
Ja, zoiets zou ook nog kunnen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 16:38 schreef Xan21 het volgende:
Denk echt niet dat het de kreeft is geweest, daarna hebben ze ook nog diner gegeten, het probleem begon nadat ze naar hun hotelkamer zijn gegaan.
Quebec sisters’ mysterious deaths at Thailand resort likely linked to pesticide, coroner says
http://news.nationalpost.(...)ticides-coroner-says
In dit verhaal zit er ook een geval van een moeder die de pesticide zelf had aangeschaft waardoor haar twee kinderen zijn overleden.
Dat van de pesticide is inderdaad niet ver gezocht, daar werd ook niet op gedoeld.quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:29 schreef Xan21 het volgende:
Dat idee van de pesticide kwam als eerste in me op, en toen stond er gisteren ook nog een artikel van een vrouw tevens uit Voorburg die ook in dezelfde plaats in Dom Rep. werd vergiftigd en bijna dood was door pesticide onder de leuning van haar tuinstoeltje. Het is dus niet vergezocht.
quote:Op woensdag 15 juni 2016 13:29 schreef Frutsel het volgende:
Poging 2: Ontopic graag, en niet On-eachother, anders blijf je maar weg
Ad 1. Dat zou een correcte stelling zijn bij een oneindig aantal mensen. Maar 7 miljard is verre van oneindig, zoals je misschien wel weet.quote:Op woensdag 15 juni 2016 12:00 schreef hottentot het volgende:
[..]
1. Met 7 Miljard mensen komt door de grote aantallen elke verwaarloosbare mogelijkheid uiteindelijk wel voor. Uitsluiten doe je door feiten, niet door aannames.
2. Dat het zo aannemelijk is dat ze verkeerde dingen hebben binnen gekregen doet daar weinig aan af, het zorgt er alleen voor dat het onderzoek zich eerst in die richting bevind.
Waarom vergeet je de kreeft? Een kreeft is nu typisch iets dat je met zijn tweeën eet. Een bedorven kreeft kan alles verklaren, óók het feit dat andere gasten geen last hebben gehad. Die hebben misschien wel kreeft gegeten, maar dan altijd een andere kreeft.quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:59 schreef Gia het volgende:
Als het voedselvergiftiging zou zijn die in een restaurant opgelopen zou zijn, dan zouden toch zeker wel meer mensen ziek zijn geworden, lijkt me.
Als het voedselvergiftiging is, dan is het iets wat alleen deze twee hebben genuttigd en dan denk ik eerder aan iets wat van thuis is meegenomen. Of iets gekocht in een winkel wat bedorven/over de datum was.
Ben wel benieuwd naar de uitslag van de onderzoeken.
Dat was geen krab maar een kreeft. Geen bullshit, maar tot dusver een van de belangrijkste hypotheses (naast de pesticide). In een dode kreeft kan zich snel botuline of een ander gif ontwikkelen dat snel tot de dood leidt, omdat het verlamming van de spieren voor ademhaling veroorzaakt.quote:Op woensdag 15 juni 2016 15:08 schreef Physsic het volgende:
Ik zag hier een aantal dagen terug iets over (slechte) krab voorbij komen. Wat dat gewoon bullshit, of was dat serieus een mogelijke boosdoener?
Is inderdaad ook al geopperd, maar zou toch wel herkenbare en bekende symptomen hebben gegeven. Wat betreft de symptomen hebben we weinig tot geen informatie.quote:Op woensdag 15 juni 2016 21:31 schreef Walterwhite64 het volgende:
Is veteranenziekte al eens geopperd? Ze hoeven maar uit een kraantje te hebben gedronken wat een paar weken niet is gebruikt om dodelijk ziek te kunnen worden.
Slaapgas in de slaapkamer gespoten door potentiële overvallers dan?quote:Op woensdag 15 juni 2016 21:38 schreef Xan21 het volgende:
Maar bij voedselvergiftiging (de kreeft tijdens lunch) krijg je al snel klachten dacht ik en ze zijn 'pas' 'snachts en volgende ochtend ziek geworden.
De berichten daarboven zijn verwijderd.quote:Op woensdag 15 juni 2016 21:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De hond schoppen voordat hij geblaft heeft.
Trollquote:Op woensdag 15 juni 2016 21:40 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Slaapgas in de slaapkamer gespoten door potentiële overvallers dan?
Dat is als de kreeft bedorven is, maar een kreeft hoeft natuurlijk niet bedorven te zijn om iets verkeerds te bevatten.quote:Op woensdag 15 juni 2016 21:38 schreef Xan21 het volgende:
Maar bij voedselvergiftiging (de kreeft tijdens lunch) krijg je al snel klachten dacht ik en ze zijn 'pas' 'snachts en volgende ochtend ziek geworden.
Typische symptomen van voedselvergiftiging zijn misselijkheid, braken, buikkrampen en diarree die plotseling opkomt, dat wil zeggen binnen 48 uur na het nuttigen van besmet voedsel of drinken. Afhankelijk van de ernst van de vergiftiging, kan iemand ook last krijgen van koorts en rillingen, bloederige ontlasting, uitdroging, en het zenuwstelsel kan schade oplopen. Deze symptomen kunnen een enkel persoon, maar ook een groep mensen, die hetzelfde hebben gegeten, treffen. Dit wordt 'een uitbraak' genoemd.quote:Op woensdag 15 juni 2016 21:38 schreef Xan21 het volgende:
Incubatietijd hiervan maakt dit hoogst onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 15 juni 2016 21:31 schreef Walterwhite64 het volgende:
Is veteranenziekte al eens geopperd? Ze hoeven maar uit een kraantje te hebben gedronken wat een paar weken niet is gebruikt om dodelijk ziek te kunnen worden.
Om die reden laat ik ook altijd een tijdje de kraan lopen als ik ergens kom waar ik niet weet hoe lang de kraan al stil staat. Liefst gloeiend heet. Ook bij thuiskomst van vakantie/weekendje weg.quote:Op woensdag 15 juni 2016 21:31 schreef Walterwhite64 het volgende:
Hangt van het soort vergiftiging af. Bij Salmonella of E. Coli krijg je inderdaad bovengenoemde symptomen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 21:48 schreef roos85 het volgende:
[..]
Typische symptomen van voedselvergiftiging zijn misselijkheid, braken, buikkrampen en diarree die plotseling opkomt, dat wil zeggen binnen 48 uur na het nuttigen van besmet voedsel of drinken. Afhankelijk van de ernst van de vergiftiging, kan iemand ook last krijgen van koorts en rillingen, bloederige ontlasting, uitdroging, en het zenuwstelsel kan schade oplopen. Deze symptomen kunnen een enkel persoon, maar ook een groep mensen, die hetzelfde hebben gegeten, treffen. Dit wordt 'een uitbraak' genoemd.
http://mens-en-gezondheid(...)-en-behandeling.html
In een Dominicaanse krant las ik juist dat ze al snel na het (avond)eten ziek werden, maar pas 's avonds naar de arts gingen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 21:38 schreef Xan21 het volgende:
Oh, na een week pas? Waar is je bron? Ik vond ergens dat het binnen een paar uur al gedaan kan zijn.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:05 schreef Xan21 het volgende:
Verschijnselen en symptomen botuline-toxines:
De eerste verschijnselen, aan de oogspieren, treden ongeveer 12 uur na de vergiftiging op. Daarna raken meer spieren verzwakt en verlamd, maar de patiënt blijft bij bewustzijn en kan niet in slaap komen. De dood volgt na ongeveer een week, meestal door verlamming van de ademhalingsspieren.
Dus ook onwaarschijnlijk...
Dat las ik ook, waarschijnlijk is alles tussen de 10 uur en 2 weken mogelijk.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Oh, na een week pas? Waar is je bron? Ik vond ergens dat het binnen een paar uur al gedaan kan zijn.
Het zal ongetwijfeld ook samenhangen met de hoeveelheid gif.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:08 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat las ik ook, waarschijnlijk is alles tussen de 10 uur en 2 weken mogelijk.
quote:Bij een typische vergiftiging (via eten) kan het enige dagen duren voor het volledige beeld ontstaat. De eerste klachten ontstaan meestal 10-20 uur na een besmette maaltijd. Het kan dan gaan om een droge mond, hevige diarree en een toenemende slappe verlamming. Als de verlamming ernstig is treedt de dood uiteindelijk in door verlamming van de ademhalingsspieren.
Verschijnselen kunnen ontstaan na twee uur tot acht dagen na het eten van besmet voedsel. De ziekte begint met misselijkheid, overgeven, moeheid, duizeligheid, algehele zwakte, een droge mond en buikklachten. Daarna kunnen verschijnselen optreden zoals dubbelzien, wazig zien, slecht kunnen verdragen van licht, moeite met spreken, slap worden van de arm- en beenspieren (slappe verlamming) Er is meestal geen koorts. Er kunnen ademhalingsproblemen optreden. Patiënten kunnen in korte tijd aan de ziekte overlijden.
Tip: je kunt ook een artikel plaatsen ipv een linkquote:Op donderdag 16 juni 2016 11:20 schreef gynaika het volgende:
Update:
http://voorburgsdagblad.n(...)g-van-lijkschouwing/
Zo kwam nogmaals het dringende advies om de lijkschouwing in Nederland te laten doen. Dit in verband met de kans op corruptie op het eiland.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:20 schreef gynaika het volgende:
Update:
http://voorburgsdagblad.n(...)g-van-lijkschouwing/
staat er toch bij - Update dood Jeroen en Michou: ‘Deze week uitslag van lijkschouwing’quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
Tip: je kunt ook een artikel plaatsen ipv een link.
En ik lees niks nieuws, dus vind het niet echt een update?
Het was al bekend dat de uitslag deze week verwacht wordtquote:Op donderdag 16 juni 2016 11:28 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
staat er toch bij - Update dood Jeroen en Michou: ‘Deze week uitslag van lijkschouwing’
Dat krijg je dan ook niet door het drinken van "bedorven" water maar door inademing van waterdamp.quote:Op woensdag 15 juni 2016 21:31 schreef Walterwhite64 het volgende:
Dood is dood. Door een extra onderzoek in Nederland verandert er verder niet veel. Je zou misschien een andere doodsoorzaak kunnen vinden, maar wat dan? Ga je als nabestaanden dan een hotel in de Dom Rep aansprakelijk stellen? Ik vond dat destijds bij de zaak Kremers - Froon ook al zo overdreven, al die extra onderzoeken. Heeft klauwen met geld gekost. Uiteindelijk bleek toen ook dat hun dood door eigen domheid was veroorzaakt.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:30 schreef Xan21 het volgende:
Ja denk dat alleen het stukje over de lijkschouwing nieuw is. Ik zou het ook in NL willen zien gebeuren als het mijn familie was... brrr wat een ellendige situatie voor die families.
Ik ben daar zelf ook geweest, massa's aan toeristen, geen koeling/elektriciteit op dat eiland en iedereen gaat daar uitgebreid lunchen aan een open buffet waarvan alle rauwkost net als de buitenlucht 31c is. Dramatische omstandigheden voor eten dus maar een beetje common sense zou je daar al moeten waarschuwen. Als ik het me goed kon herinneren probeerden ze op het strand ook kreeft te verkopen.quote:en het bounty-eiland Saona
Voor nu alleen nog maar een claim zonder enkel bewijs, maar goed, de gasten die daar zitten hebben nauwelijks internet en zijn mogelijk (nog) niet op de hoogte van het overlijden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Update dood Jeroen en Michou: Vijftig procent hotelgasten ziek door voedsel
Onze bron vanuit de Domicaanse Republiek, die voor onze redactie daar onderzoek doet, meldt vanochtend dat de uit Voorburg omgekomen Jeroen en Michou waarschijnlijk hebben verbleven in een hotel bij de plaats Bayahibe. ,,Wat ik gisteren hoorde van verschillende mensen is dat Jeroen en Michou in een hotel gebleven bij plaats Bayahibe, iets verder dan Punta Cana, In dat gebied zit een aantal luxe hotels, bij een van deze hotels is bijna 50 procent van de gasten ziek door het voedsel. Een bedrijf dat excursies maakt, had gisteren alle reserveringen die van dat hotel kwamen geannuleerd, maar helaas wordt zo iets niet in Nederland geventileerd door de reisorganisaties!”
bron: http://voorburgsdagblad.n(...)n-ziek-door-voedsel/
Wil je dus je darmen eens flink laten doorspoelen, boek dan een gezellig reisje naar de Dominicaanse Republiek!
Als er zoveel mensen ziek van worden is het statistisch gezien niet vreemd als er een paar overlijdenquote:Op donderdag 16 juni 2016 14:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Update dood Jeroen en Michou: Vijftig procent hotelgasten ziek door voedsel
Onze bron vanuit de Domicaanse Republiek, die voor onze redactie daar onderzoek doet, meldt vanochtend dat de uit Voorburg omgekomen Jeroen en Michou waarschijnlijk hebben verbleven in een hotel bij de plaats Bayahibe. ,,Wat ik gisteren hoorde van verschillende mensen is dat Jeroen en Michou in een hotel gebleven bij plaats Bayahibe, iets verder dan Punta Cana, In dat gebied zit een aantal luxe hotels, bij een van deze hotels is bijna 50 procent van de gasten ziek door het voedsel. Een bedrijf dat excursies maakt, had gisteren alle reserveringen die van dat hotel kwamen geannuleerd, maar helaas wordt zo iets niet in Nederland geventileerd door de reisorganisaties!”
bron: http://voorburgsdagblad.n(...)n-ziek-door-voedsel/
Wil je dus je darmen eens flink laten doorspoelen, boek dan een gezellig reisje naar de Dominicaanse Republiek!
Ik twijfel of dat bericht waar is, andere berichten hebben het over een Resort in Punta Cana, niet over Bayahibe (is echt een andere plek, bijna een uur rijden). Maargoed, je kunt vrijwel alles wat uit die hoek komt met een flinke korrel zout nemen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als er zoveel mensen ziek van worden is het statistisch gezien niet vreemd als er een paar overlijden
Bron: http://voorburgsdagblad.n(...)ewerkers-van-hotels/quote:Update dood Jeroen en Michou: Spreekverbod voor medewerkers van hotels
Een aantal hotelketens op de Dominicaanse Republiek heeft hun medewerkers een spreekverbod gegeven om over de dood van Jeroen en Michou te praten. De directies zijn bang voor schending van het imago. Dit blijkt uit onderzoek ter plekke. ,,Er staan grote financiele belangen op het spel,’’ meldt onze bron op het eiland. ,,Toen ik zelf daar voedselvergiftiging kreeg, moest ik een formulier tekenen dat ik het hotel niet ter aansprakelijk zou stellen. Ik mocht anders niet naar de luchthaven. Ik adviseer de familie van Jeroen en Michou in ieder geval om een second opinion door een buitenlandse arts ter plaatse te laten uitvoeren. Dat is veel betrouwbaarder dan een arts van het eiland zelf waar de kans op corruptie nog altijd aanwezig is. Het gaat in deze zaak om ‘big money’.’’
Ik zie niet wat er sensatie is aan dit nieuwsquote:Op donderdag 16 juni 2016 16:53 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Bron: http://voorburgsdagblad.n(...)ewerkers-van-hotels/
Wat meer sensatienieuws van het voorburgs dagblad, uiteraard wel weer zonder duidelijke bron.
Over een kleine maand ben ik mogelijk weer in Bayahibe, ik zal dan eens peilen als e.e.a. nog steeds onduidelijk is.
Dat suggereerde ik ook niet, maar als je een flesje vult kan je t al in de luchtwegen krijgen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 12:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat krijg je dan ook niet door het drinken van "bedorven" water maar door inademing van waterdamp.
Ze posten maar wat daar om bezoekers te krijgen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zie niet wat er sensatie is aan dit nieuws
Bron: http://voorburgsdagblad.n(...)g-van-lijkschouwing/quote:Update dood Jeroen en Michou: ‘Deze week uitslag van lijkschouwing’
Het ministerie van Buitenlandse Zaken verwacht deze week de uitslag binnen te krijgen van de lijkschouwing op het overleden Nederlandse echtpaar Jeroen Venema en Michou de Graaf. Dat heeft een woordvoerder gisteren laten weten aan De Telegraaf. Het pasgetrouwde echtpaar uit Voorburg overleed afgelopen weekeinde tijdens hun vakantie in de Dominicaanse Republiek. Familie van het koppel is sinds maandag in de hoofdstad Santo Domingo. De lichamen zijn daar momenteel onder toezicht van de autoriteiten. Ook gisteren bereikte ons allerlei berichten over de situatie op de Dominicaanse Republiek. Zo kwam nogmaals het dringende advies om de lijkschouwing in Nederland te laten doen. Dit in verband met de kans op corruptie op het eiland.
,,Ik ken een hotel in Punta Cana dat slecht bekend staat. Dat is dan ook gelegen in het minste resort van het eiland. Ik woonde naast dat hotel in het dorpje El Cortecito,” meldt een 61-jarige Voorburgse gisteravond aan onze redactie. ,,Er wordt helemaal niet gekeken naar de regels van betrouwbaar voedsel. Alleen blijft het frappant dat het stel beiden aan voedselvergiftiging zou zijn overleden. Het overlijden is wel nog steeds het ‘nieuws van de dag’ op de Dominicaanse Republiek. De autoriteiten zijn bang dat dit overlijden duizenden toeristen gaat weerhouden om te komen.
foto facebook: Een van de laatste foto’s van Michou van de Graaf
Dat idee heb ik ook....quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:02 schreef Stokkie_ het volgende:
Ze posten maar wat daar om bezoekers te krijgen.
Maar wel allebei toch?quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als er zoveel mensen ziek van worden is het statistisch gezien niet vreemd als er een paar overlijden
Typt lekker veilig he zo vanaf die zolderkamerquote:Op donderdag 16 juni 2016 16:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben altijd voorzichtig mbt voedselvergiftiging, mijn stelregel is, als je twijfelt of iets nog goed is, weggooien. Heb zowat 10 jaar als kok gewerkt en nooit iemand ziek gehad, nooit een opmerking gekregen van de keuringsdienst, in tegenstelling zelfs. Kreeg complimenten.
In dit soort landen let men er niet zo op, en zeker niet voor dagtoeristen.
Klopt en ik ben veel in de derde wereld geweest. Eet alleen wat vers voor je gekookt wordt en alleen fruit wat je moet schillen is een mooie vuistregel. Dus bv geen fruitsalades en sushiquote:Op donderdag 16 juni 2016 19:02 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Typt lekker veilig he zo vanaf die zolderkamerin dat soort landen hebben ze geen keuringsdienst en op een gegeven moment zou je daar toch wat moeten eten en drinken.
Wij naar Bonaire, suckaaaaquote:Op donderdag 16 juni 2016 20:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
In overleg met moeder de vrouw onze vakantie naar de Dominicaanse Republiek maar even gewijzigd naar Ameland.
Statistisch gezien is de kans dat die paar dan net een jong koppel betreft nihil.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, geen uitsluitsel want dat zou inhouden dat een definitieve oorzaak vastgesteld zou zijn.quote:Op woensdag 15 juni 2016 16:54 schreef gynaika het volgende:
Deze week uitsluitsel:
http://www.telegraaf.nl/b(...)k_uitsluitsel__.html
Statistisch gezien is die kans wel wat groter dan nihil aangezien heel veel jonge koppels daar naar toe gaan voor hun huwelijksreis of gewoon een romantische vakantie.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:25 schreef Za het volgende:
[..]
Statistisch gezien is de kans dat die paar dan net een jong koppel betreft nihil.
Mijn post was in antwoord op iemand die meende dat als 50% van alle gasten van een resort ziek zijn geworden van het voedsel, het dan statistisch gezien logisch zou zijn dat er een paar overlijden. Als dat al zo zou zijn, en al zouden er alleen maar koppels zitten, dan is de kans dat het er 2 uit 1 jong koppel betreft nihil.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:42 schreef starla het volgende:
[..]
Statistisch gezien is die kans wel wat groter dan nihil aangezien heel veel jonge koppels daar naar toe gaan voor hun huwelijksreis of gewoon een romantische vakantie.
Toen ik in Punta Cana was in een luxe resort waren het bijna alleen maar stelletjes. Als er een stel was op huwelijksreis versierde het personeel de deur van hun appartement met slingers en een paar ballonnen. Laat ik het zo zeggen, veel deuren waren versierd.
En aangezien een koppel met elkaar optrekt i.p.v. met vreemden en ook met elkaar eet en wellicht zelfs van elkaar eet (proef dit eens schat, heerlijk) wordt die kans groter, met name als het om een besmettelijke ziekte gaat.
Dus nihil lijkt mij het logisch gezien zeker niet.
Heerlijk, een bedorven kreeftenschaartje, met een pittige nasmaak die lekker blijft hangen in je gehemelte.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:42 schreef starla het volgende:
[..]
Statistisch gezien is die kans wel wat groter dan nihil aangezien heel veel jonge koppels daar naar toe gaan voor hun huwelijksreis of gewoon een romantische vakantie.
Toen ik in Punta Cana was in een luxe resort waren het bijna alleen maar stelletjes. Als er een stel was op huwelijksreis versierde het personeel de deur van hun appartement met slingers en een paar ballonnen. Laat ik het zo zeggen, veel deuren waren versierd.
En aangezien een koppel met elkaar optrekt i.p.v. met vreemden en ook met elkaar eet en wellicht zelfs van elkaar eet (proef dit eens schat, heerlijk) wordt die kans groter, met name als het om een besmettelijke ziekte gaat.
Dus nihil lijkt mij het logisch gezien zeker niet.
Helemaal als je kok bent .....quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:34 schreef Stokkie_ het volgende:
Ik vroeg me al af waar ze geweest waren maar zie het nu in een nieuwsbericht:
[..]
Ik ben daar zelf ook geweest, massa's aan toeristen, geen koeling/elektriciteit op dat eiland en iedereen gaat daar uitgebreid lunchen aan een open buffet waarvan alle rauwkost net als de buitenlucht 31c is.Dramatische omstandigheden voor eten dus maar een beetje common sense zou je daar al moeten waarschuwen. Als ik het me goed kon herinneren probeerden ze op het strand ook kreeft te verkopen.
Verder in de resorts daar altijd prima eten gehad overigens.
Duh ....quote:Op donderdag 16 juni 2016 22:59 schreef Xan21 het volgende:
Ik denk niet dat zo onwijze zin hebben om uitgebreid kreeft te gaan zitten eten.
Volgens de logica van Het Gouden Ei juist wel.quote:Op donderdag 16 juni 2016 22:59 schreef Xan21 het volgende:
Ik denk niet dat zo onwijze zin hebben om uitgebreid kreeft te gaan zitten eten.
Nee gelukkig heb jij zoveel toegevoegd hierquote:Op donderdag 16 juni 2016 23:32 schreef TeenWolf het volgende:
Konden niet een paar van deze flauwe users niet naar de DR en daar eten in plaats van dat leuke stelletje?
Nee, want die eten vaak hetzelfde.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:25 schreef Za het volgende:
[..]
Statistisch gezien is de kans dat die paar dan net een jong koppel betreft nihil.
Kan niet tegen flauwe grapjes over de dood van 2 jonge mensen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 23:33 schreef Xan21 het volgende:
[..]
Nee gelukkig heb jij zoveel toegevoegd hier
Wouw. Wat een argument.quote:Op donderdag 16 juni 2016 23:33 schreef Xan21 het volgende:
[..]
Nee gelukkig heb jij zoveel toegevoegd hier
het was geen grap...maar een ander het wel wensen kan welquote:Op donderdag 16 juni 2016 23:36 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Kan niet tegen flauwe grapjes over de dood van 2 jonge mensen.
Ja, wanneer de helft van de gasten ziek is van hetzelfde voer (jouw voorbeeld)quote:Op donderdag 16 juni 2016 23:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, want die eten vaak hetzelfde.
quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoek jij vast recepten voor kraai terwijl we de doodsoorzaak afwachten?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 01:30 schreef Za het volgende:
[..]
Ja, wanneer de helft van de gasten ziek is van hetzelfde voer (jouw voorbeeld)
[..]
Maar statistisch volgens mij wel vreemd dat een echtpaar samen overlijd.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Inderdaadquote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:22 schreef jcdragon het volgende:
Overigens ben ik wel serieus. Na het zien van "Into the wild" vind ik dat men niet zomaar besjes moet plukken en eten.
Zoals ik zei, nee, want ze eten samen. Als een gerecht genoeg bacterieen bevat dat één persoon er aan sterft is het niet zo gek dat er nog iemand aan sterft.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar statistisch volgens mij wel vreemd dat een echtpaar samen overlijd.
To assumequote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:26 schreef maily het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar ik denk ook wel dat ze zich "ingelezen" hebben in de do's en dont's van de Dominicaanse Republiek.
Yep, en dat niet alleen in het Dominicaanse, ook hier heb je extreem giftige planten. Mijn pa had als kind wolfskers gegeten. Drie besjes zijn dodelijk voor een kind. Hij heeft kantje boord gehangenquote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:22 schreef jcdragon het volgende:
Overigens ben ik wel serieus. Na het zien van "Into the wild" vind ik dat men niet zomaar besjes moet plukken en eten.
Voor kinderen, precies. Gezonde, volwassen mensen gaan doorgaans niet dood van een "normale" voedselvergiftiging. Zieken, bejaarden, kinderen, dat komt voor, maar dit geval is toch uitzonderlijk.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Yep, en dat niet alleen in het Dominicaanse, ook hier heb je extreem giftige planten. Mijn pa had als kind wolfskers gegeten. Drie besjes zijn dodelijk voor een kind. Hij heeft kantje boord gehangen
Als je mijn post nog eens goed terugleest en deze keer zonder een confirmation bias, dan is het vrij evident dat de kans dat een koppel ziek wordt niet nihil is. Net zoals als ik verkouden ben, mijn echtgenoot dat vaak 3 dagen later ook is.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:58 schreef Za het volgende:
[..]
Mijn post was in antwoord op iemand die meende dat als 50% van alle gasten van een resort ziek zijn geworden van het voedsel, het dan statistisch gezien logisch zou zijn dat er een paar overlijden. Als dat al zo zou zijn, en al zouden er alleen maar koppels zitten, dan is de kans dat het er 2 uit 1 jong koppel betreft nihil.
Helemaal eens Piet, maar sommige gebruikers hier kunnen moeilijk een dergelijk scenario visualiseren, dus noemen ze de kans maar nihil, wat sowieso een vreselijk ambigue term is. Vaak bedoelen ze dan een kans tussen oneindig klein en 0.1 ofzo, terwijl dat laatste niet eens in de buurt komt van nihil.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik zei, nee, want ze eten samen. Als een gerecht genoeg bacterieen bevat dat één persoon er aan sterft is het niet zo gek dat er nog iemand aan sterft.
Dat klopt maar dan zouden er dus in principe ook veel vaker berichten over dode vakantievierders daar te vinden moeten zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik zei, nee, want ze eten samen. Als een gerecht genoeg bacterieen bevat dat één persoon er aan sterft is het niet zo gek dat er nog iemand aan sterft.
De vraag lijkt mij vooral: "Wat is de doodsoorzaak geweest?"..quote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:43 schreef RapaNui het volgende:
Vragen rijzen:
- heeft het bruidspaar een maaltijd/gerecht gedeeld?
- hebben ze samen iets gedronken dat een voedselvergiftiging erger maakt?
- heeft de één de ander besmet? Cholera is bijvoorbeeld besmettelijk. Maar dan zouden er meer besmet moeten zijn in dat hotel? Etc.
- Of....?
- Welke inentingen hebben ze genomen voordat ze op reis gingen?
Maar is 1 hapje dan dodelijkquote:Op donderdag 16 juni 2016 22:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, of, "schat, volgens mij is deze kreeft niet goed, proef jij eens?"
Botulinetoxine is bij mij weten smaakloos. Als je een verkeerde (lang dode) kreeft geserveerd krijgt, proef je dat niet, zeker als de kreeft nog eens lekker is gekruid en/of voorzien van een smakelijke saus.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:27 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Maar is 1 hapje dan dodelijk
1 ervan eet het hele bord leeg, de ander proeft een hapje...
1 gestorven aan voedselvergiftiging is dan aannemelijk.. de ander zou er theoretisch alleen goed ziek van geworden zijn ?
Bron: http://drimble.nl/regio/z(...)oven-water-komt.htmlquote:Leidschendam - Net als de hotelketens hebben ook de media op de Dominicaanse Republiek een opvallende stilte ingelast over de dood van het Voorburgse echtpaar Jeroen Venema en Michou de Graaf. ,,Zo gaat dat hier bij ons,” meldt onze bron op het eiland. ,,Plotseling ziet men in dat de belangen...
Dat betwist ik dan ook niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:17 schreef starla het volgende:
Als je mijn post nog eens goed terugleest en deze keer zonder een confirmation bias, dan is het vrij evident dat de kans dat een koppel ziek wordt niet nihil is. Net zoals als ik verkouden ben, mijn echtgenoot dat vaak 3 dagen later ook is.
Het volledige artikel:quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Doofpot
[..]
Bron: http://drimble.nl/regio/z(...)oven-water-komt.html
Dat is het nadeel van die goedkope vakanties in onderontwikkelde gebieden.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:44 schreef Xan21 het volgende:
Ik denk dat die bron het gewoon goed bedoelt hoor, dat land is een zooitje.
Wordt net zo'n verhaal als bij dat Thaise hotel, die hadden iets van 8 doden en nooit opgelost.
Bizar he, ondertussen aan de andere kant van het eilandquote:Op donderdag 16 juni 2016 17:01 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik ben toch eigenlijk wel benieuwd in welk hotel zij zaten, weet iemand dat? Ik ben daar ook zo`n 4x geweest in Punta Cana, allemaal 4,5 ster of 5 sterren hotels, ik heb echt nooit wat te klagen gehad daar, super de luxe, echt het vakantiegevoel.
Dat is dichter bij huis niet anders. Laat je dan hier ook je biefstukje staan?!quote:Op zaterdag 18 juni 2016 04:42 schreef Za het volgende:
[..]
Bizar he, ondertussen aan de andere kant van het eiland
[ afbeelding ]
Echter is Clostridium botulinum een bacterie die zich vermenigvuldigd in omgevingen waar geen zuurstof is, zoals sterk vervuild water, slecht ingemaakte weckpotten, niet iets wat je zal zien in een kreeft die te lang ligtquote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Botulinetoxine is bij mij weten smaakloos. Als je een verkeerde (lang dode) kreeft geserveerd krijgt, proef je dat niet, zeker als de kreeft nog eens lekker is gekruid en/of voorzien van een smakelijke saus.
Botulinetoxine is een van de giftigste stoffen die er zijn. Des te opmerkelijker dat er mensen zijn die dit goedje vrijwillig in hun gezicht laten spuiten (als botox).
Dan maak je de assumptie dat voedselvergiftiging random toeslaat onder de slachtoffers, dat doet het niet, het clustert om bv een dessert of batch gekookte rijst.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:22 schreef Za het volgende:
[..]
Dat betwist ik dan ook niet.
Maar wanneer zoals gesuggereerd werd 50% van de gasten ziek is van het voedsel in hetzelfde resort, en iemand roept dat het daarom "statistisch gezien niet vreemd als er een paar overlijden", dan gaat de logica van de koppels die van elkaars eten proeven niet op, immers 50% van de gasten is ook ziek van het voedsel niet slechts 2, in betreffende suggestie (niet de mijne).
TUI maakt gebruik van deze 2 hotels in Bayahibe, DR:quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:01 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik ben toch eigenlijk wel benieuwd in welk hotel zij zaten, weet iemand dat? Ik ben daar ook zo`n 4x geweest in Punta Cana, allemaal 4,5 ster of 5 sterren hotels, ik heb echt nooit wat te klagen gehad daar, super de luxe, echt het vakantiegevoel.
Die vraag was al geweest...quote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
De vraag lijkt mij vooral: "Wat is de doodsoorzaak geweest?"..
Ze zaten "mogelijk" in Bayahibe, aldus "de bron die anoniem wil blijven" en die ook geen idee heeft waar ze zaten. Alle andere bronnen, waaronder het reisbureau, hebben het over Punta Cana. Dat is een uur reizen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:05 schreef RapaNui het volgende:
[..]
TUI maakt gebruik van deze 2 hotels in Bayahibe, DR:
http://www.tui.nl/zonvaka(...)?clearmodel=1&q=baya
Viva Wyndham Dominicus Beach
Be Live Collection Canoa
Eén van deze twee dus.
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 04:42 schreef Za het volgende:
[..]
Bizar he, ondertussen aan de andere kant van het eiland
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh zeker, en het hoeft geen kreeft te zijn, ook rijst of pasta kan dat zijn. Daarom wordt ook afgeraden rijst van de afhaalchinees de volgende dag nog een keer op te warmen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 09:55 schreef Perrin het volgende:
Idd, of bijv 1 slechte kreeft die zij toevallig deelden. Botuline is dan minder waarschijnlijk, maar er zijn andere dodelijke giffen die zich in een kreeft kunnen ophopen.
https://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/002851.htm
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh zeker, en het hoeft geen kreeft te zijn, ook rijst of pasta kan dat zijn. Daarom wordt ook afgeraden rijst van de afhaalchinees de volgende dag nog een keer op te warmen.
Kook gewoon verse rijst bij de kliekjes babi Pangangquote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:24 schreef Copycat het volgende:
[..]![]()
Maar ... Dan smaakt het juist vaak nog lekkerderder.
Neuh.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Kook gewoon verse rijst bij de kliekjes babi Pangang
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/bacillus-cereus.aspx
Gevaarlijke vakanties daarquote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:05 schreef Xan21 het volgende:
Ook wij hebben onze dochter en haar vriend verloren
http://voorburgsdagblad.n(...)riend-daar-verloren/
Dat is jouw aanname niet de mijne.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 09:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Dan maak je de assumptie dat voedselvergiftiging random toeslaat onder de slachtoffers, dat doet het niet, het clustert om bv een dessert of batch gekookte rijst.
quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Wij eten daar de eerste dag lekker van, halen dan een portie voor de volgende dag eraf en die gaat in de koelkast, en wat er over is, wordt afgekoeld en in de vriezer gedaan ....quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh zeker, en het hoeft geen kreeft te zijn, ook rijst of pasta kan dat zijn. Daarom wordt ook afgeraden rijst van de afhaalchinees de volgende dag nog een keer op te warmen.
nou lekker, als je nagaat dat het bij hun ook al een keer in de magnetron is gegaan (wat sowieso al slecht is)quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:48 schreef maily het volgende:
[..]
Wij eten daar de eerste dag lekker van, halen dan een portie voor de volgende dag eraf en die gaat in de koelkast, en wat er over is, wordt afgekoeld en in de vriezer gedaan ....
Het is gewoon altijd "veel te veel" ......
Dit, als dat allemaal zo gevaarlijk zou zijn dan had dit land nog hooguit 500 inwoners gehad...quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:48 schreef maily het volgende:
[..]
Wij eten daar de eerste dag lekker van, halen dan een portie voor de volgende dag eraf en die gaat in de koelkast, en wat er over is, wordt afgekoeld en in de vriezer gedaan ....
Je hebt door dat ik het puur over de rijst heb en niet over de rest van de gerechten?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:48 schreef maily het volgende:
[..]
Wat rijst koken is teveel moeite om het reële risico van een paar flinke diaree en kots dagen te mijden?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit, als dat allemaal zo gevaarlijk zou zijn dan had dit land nog hooguit 500 inwoners gehad...
Stel je toch niet zo aan man. Dat steriele gedoe word je alleen maar slap van, men kan nergens meer tegen tegenwoordig.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat rijst koken is teveel moeite om het reële risico van een paar flinke diaree en kots dagen te mijden?
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Neuh.
Ik hou wel van een beetje living on the edge.
Gekookte rijst neem ik aan?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt door dat ik het puur over de rijst heb en niet over de rest van de gerechten?
Jij hebt er echt verstand van zie ik welquote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Stel je toch niet zo aan man. Dat steriele gedoe word je alleen maar slap van, men kan nergens meer tegen tegenwoordig.
En dit:
[..]
hij heeft wel gelijk, dat is ook bewezen dat de weerstand van mensen die te "netjes" zijn minder is.quote:Op zondag 19 juni 2016 09:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij hebt er echt verstand van zie ik wel
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat heeft hij niet.quote:Op zondag 19 juni 2016 09:30 schreef flibber het volgende:
[..]
hij heeft wel gelijk, dat is ook bewezen dat de weerstand van mensen die te "netjes" zijn minder is.
je hebt "schoon" en je hebt OCD-schoon.
Je weet dat je flink risico's loopt? Je eten is dan 4 keer ofzo opgewarmd.quote:Op zondag 19 juni 2016 09:33 schreef flibber het volgende:
[..]
soms warm ik een bakje op en heb nog over.
zet ik weer in de koelkast en warm het de volgende dag weer op.
Dat "bange" gedoe...
Held, of liever, muilheld.quote:Op zondag 19 juni 2016 09:33 schreef flibber het volgende:
[..]
soms warm ik een bakje op en heb nog over.
zet ik weer in de koelkast en warm het de volgende dag weer op.
Dat "bange" gedoe...
oh ja, super risico...quote:Op zondag 19 juni 2016 09:34 schreef agter het volgende:
[..]
Je weet dat je flink risico's loopt? Je eten is dan 4 keer ofzo opgewarmd.
Zo dacht dit echtpaar er ook overquote:Op zondag 19 juni 2016 09:38 schreef flibber het volgende:
[..]
oh ja, super risico...
ik word al helemaal bang.
De hygienehypothese heeft geen betrekking op bacterien. En zoals de naam doet vermoeden us het nog geen bewezen iets.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Stel je toch niet zo aan man. Dat steriele gedoe word je alleen maar slap van, men kan nergens meer tegen tegenwoordig.
En dit:
[..]
en toeval dat het net nederlands echtpaar is.quote:Op zondag 19 juni 2016 09:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo dacht dit echtpaar er ook over
Herkenbaar.quote:Op zondag 19 juni 2016 09:44 schreef Copycat het volgende:
Enige keer dat ik volgens mijn fikse voedselvergiftiging had was op vakantie in Indonesië. Geloof dat we toen op Bali waren. Of Java. Mijn gok is nog steeds die hamburger Hawaď in een restaurantje. Man, wat voelde ik me beroerd, wist totaal geen raad met mezelf en de pijnscheuten.
Terwijl mijn vriend de zon op zag gaan ergens op de rug van een ezel, dacht ik 'm voor eeuwig in de zee te zien zinken. Gelukkig was het een etmaal later weg.
ooit eens in turkije bij een louge restaurantje wezen eten.quote:Op zondag 19 juni 2016 09:44 schreef Copycat het volgende:
Enige keer dat ik volgens mij een fikse voedselvergiftiging had was op vakantie in Indonesië. Geloof dat we toen op Bali waren. Of Java. Mijn gok is nog steeds die hamburger Hawaď in een restaurantje. Man, wat voelde ik me beroerd, wist totaal geen raad met mezelf en de pijnscheuten.
Terwijl mijn vriend de zon op zag gaan ergens op de rug van een ezel, dacht ik 'm voor eeuwig in de zee te zien zinken. Gelukkig was het een etmaal later weg.
Onbekend en onbekend.quote:Op zondag 19 juni 2016 09:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Komt er eigenlijk nog een NL autopsie en is er bekend wanneer en of die publiek genaakt wordt?
eigenlijk vind ik spuitpoep niet eens erg.quote:Op zondag 19 juni 2016 10:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Onbekend en onbekend.
En leuk al die poepanekdotes, maar jullie kunnen het wel gewoon allemaal navertellen.
Ja, doodgaan is erger.quote:Op zondag 19 juni 2016 10:13 schreef flibber het volgende:
[..]
eigenlijk vind ik spuitpoep niet eens erg.
hoef je vaak ook minder te vegen en je bent helemaal leeg.
ja, nee, noem mij maar een sukkel. In india at ik nooit van kraampjes op straat. Toch een keer de mango niet kunnen weerstaan. Over spuitpoep en projectielkotsen gesproken.quote:Op zondag 19 juni 2016 09:46 schreef flibber het volgende:
[..]
en toeval dat het net nederlands echtpaar is.
er gaan jaarlijks zoveel nederlanders op vakantie en nu een echtpaar dat mogelijk een voedselvergifiting heeft.
ach, als je daarvoor al bang bent.
laatst filmpje gezien dat men oud vet oud riolen schept.quote:Op zondag 19 juni 2016 10:57 schreef Marrije het volgende:
[..]
ja, nee, noem mij maar een sukkel. In india at ik nooit van kraampjes op straat. Toch een keer de mango niet kunnen weerstaan. Over spuitpoep en projectielkotsen gesproken.
India lijkt me gewoon een heel goor land.quote:Op zondag 19 juni 2016 10:57 schreef Marrije het volgende:
[..]
ja, nee, noem mij maar een sukkel. In india at ik nooit van kraampjes op straat. Toch een keer de mango niet kunnen weerstaan. Over spuitpoep en projectielkotsen gesproken.
Waarschijnlijk realiseert hij zich dat niet. Als je een keer ziek bent geweest van oude rijs of nasi, dan leer je het wel af want de buikpijn is bijna ondraaglijk.quote:Op zondag 19 juni 2016 09:34 schreef agter het volgende:
[..]
Je weet dat je flink risico's loopt? Je eten is dan 4 keer ofzo opgewarmd.
Merkwaardig.quote:Op zondag 19 juni 2016 08:32 schreef gynaika het volgende:
Nog geen overlijdensakte Jeroen en Michou:
http://voorburgsdagblad.n(...)te-jeroen-en-michou/
wie ben jij, dat je recht denkt te hebben op medische info van personen die jij niet kent?quote:Op zondag 19 juni 2016 12:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Merkwaardig.
Ik meen me te herinneren dat het ministerie van Buza had verklaard dat er afgelopen week wel een verklaring zou komen?
Het liegen en draaien is al weer begonnen.
Verhitten maakt de gifstoffen niet kapot, alleen de bacterien,quote:Op zondag 19 juni 2016 15:49 schreef Stokkie_ het volgende:
Vlees hangt daar inderdaad gewoon buiten, net als in afrika. Kan verder ook geen kwaad als het maar goed verhit wordt.
Dus in alle 3e wereld landen worden mensen direct ziek na het eten van vlees?quote:Op zondag 19 juni 2016 15:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verhitten maakt de gifstoffen niet kapot, alleen de bacterien,
Lezen blijft lastigquote:Op zondag 19 juni 2016 16:01 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Dus in alle 3e wereld landen worden mensen direct ziek na het eten van vlees?
Wie ben jij, om hier te veronderstellen dat ik ze niet ken?quote:Op zondag 19 juni 2016 15:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
wie ben jij, dat je recht denkt te hebben op medische info van personen die jij niet kent?
zelfs als dat waar zou zijn geeft je dat nog geen recht op medische informatiequote:Op zondag 19 juni 2016 20:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wie ben jij, om hier te veronderstellen dat ik ze niet ken?
Wat zit je nu te zeuren over "recht op"? Het gaat hier niet om normale medische informatie.quote:Op zondag 19 juni 2016 21:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
zelfs als dat waar zou zijn geeft je dat nog geen recht op medische informatie
En met welk belang dienen dan medische gegevens openbaar te worden gemaakt?quote:Op zondag 19 juni 2016 21:03 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wat zit je nu te zeuren over "recht op"? Het gaat hier niet om normale medische informatie.
Deze mensen zijn overleden door een misdrijf, ernstige nalatigheid of iets van soortgelijke strekking. Die zaak moet opgehelderd worden.
Nog eentje met "medische informatie". Is dat besmettelijk?quote:Op zondag 19 juni 2016 21:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
En met welk belang dienen dan medische gegevens openbaar te worden gemaakt?
Ter waarschuwing en voorlichting. Het hele medische dossier hoeft niet openbaart te worden, maar toch wel de kern.quote:Op zondag 19 juni 2016 21:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
En met welk belang dienen dan medische gegevens openbaar te worden gemaakt?
Je hebt gelijk, maar verwoordt het nog te beleefd. Er zijn hier vermoedelijk twee onschuldige mensen vergiftigd - al dan niet opzettelijk.quote:Op zondag 19 juni 2016 21:08 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ter waarschuwing en voorlichting. Het hele medische dossier hoeft niet openbaart te worden, maar toch wel de kern.
Medische informatie, want ze zijn ziek geworden en hebben dat niet overleefd.quote:Op zondag 19 juni 2016 21:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nog eentje met "medische informatie". Is dat besmettelijk?
Nogmaals - het gaat niet om medische informatie. Er zijn twee mensen overleden onder zeer verdachte omstandigheden. Het is gebruikelijk en logisch dat de vrije nieuwsgaring zich daarmee bezighoudt.
Waarschuwing en voorlichting over wat? Dan ga je er van uit dat er iets te waarschuwen valt.quote:Op zondag 19 juni 2016 21:08 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ter waarschuwing en voorlichting. Het hele medische dossier hoeft niet openbaart te worden, maar toch wel de kern.
Bezorgdheid, medeleven en oprechte belangstelling.quote:Op zondag 19 juni 2016 21:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Medische informatie, want ze zijn ziek geworden en hebben dat niet overleefd.
Als deze mensen niet dood waren gegaan maar ernstig ziek waren gebleven dan was het ook geen informatie die zomaar openbaar gemaakt kon worden zonder hun toestemming. Het feit dat ze nu dood zijn verandert daar niet veel aan.
Maar stel nou dat de optie wordt opengehouden dat er opzet in het spel was, naast de optie van een ongeluk of domme pech. Dan kan ik me heel goed voorstellen dat de politie in het belang van het onderzoek ook niet al te makkelijk mogelijke daderinformatie wil vrijgeven.
Wat blijft er dan over behalve het vervullen van sensatiezucht?
Oprechte belangstelling, maar als het je te lang duurt word je pissig. Dan ben je volgens mij meer met jezelf bezig.quote:Op zondag 19 juni 2016 21:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Bezorgdheid, medeleven en oprechte belangstelling.
BuZa zou deze week uitsluitsel gehad moeten hebben.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)k_uitsluitsel__.html
quote:Op zondag 19 juni 2016 21:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Als de oorzaak van hun dood is veroorzaakt door iets of iemand in het resort, dan hebben genoeg mensen er belang bij om het in de doofpot te stoppen. Ik las dat de media daar ook erg terughoudend zijn geworden met hun berichtgeving.. ze zijn bang om toeristen te verliezenquote:Op zondag 19 juni 2016 21:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in godsnaam in de doofpot willen stoppen?
Ach, vroeger heette dat gewoon sensatiegeil.quote:Op zondag 19 juni 2016 21:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Laten we de eerste bevindingen afwachten....quote:Op zondag 19 juni 2016 21:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Waarschuwing en voorlichting over wat? Dan ga je er van uit dat er iets te waarschuwen valt.
Nou, er staat dit:quote:Op zondag 19 juni 2016 21:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
BuZa zou deze week uitsluitsel gehad moeten hebben.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)k_uitsluitsel__.html
Dus ze schatten in dat de uitslag er deze week zou zijn maar er is niets beloofd. En zelfs als ze de uitslag krijgen is het helemaal niet vanzelfsprekend dat die openbaar wordt gemaakt.quote:SANTO DOMINGO - Buitenlandse Zaken verwacht deze week de uitslag binnen te krijgen van de lijkschouwing op het overleden Nederlandse echtpaar Jeroen Venema en Michou de Graaf. Dat heeft een woordvoerder woensdag laten weten aan De Telegraaf.
Dat is mijn aangeboren rechtvaardigheidsgevoel.quote:Op zondag 19 juni 2016 21:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Oprechte belangstelling, maar als het je te lang duurt word je pissig. Dan ben je volgens mij meer met jezelf bezig.
Dat snap ik wel van die Dominicanen, maar waarom onze eigen BuZa, die door ons wordt betaald, nu het zwijgen er toe doet, is vreemd.quote:Op zondag 19 juni 2016 21:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als de oorzaak van hun dood is veroorzaakt door iets of iemand in het resort, dan hebben genoeg mensen er belang bij om het in de doofpot te stoppen. Ik las dat de media daar ook erg terughoudend zijn geworden met hun berichtgeving.. ze zijn bang om toeristen te verliezen
Wat jij wil. Maar het is normaal om dit soort zaken te willen weten. Bovendien ken ik veel mensen in Voorburg en kom er regelmatig.quote:Op zondag 19 juni 2016 21:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ach, vroeger heette dat gewoon sensatiegeil.
BuZa wordt door ons betaald en moeten gewoon informatie verschaffen. Stel dat ik volgende week naar de DR wil. Is dat nu veilig of niet?quote:Op zondag 19 juni 2016 22:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou, er staat dit:
[..]
Dus ze schatten in dat de uitslag er deze week zou zijn maar er is niets beloofd. En zelfs als ze de uitslag krijgen is het helemaal niet vanzelfsprekend dat die openbaar wordt gemaakt.
Blaas toch niet zo hoog van de toren man. Ik denk dat jouw persoonlijke belangen in deze zaak nou niet het belangrijkste zijn.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
BuZa wordt door ons betaald en moeten gewoon informatie verschaffen.
Je bent net een labiele vrouw zeg. Als er reden is een negatief reisadvies af te geven zullen ze dat vast doen. En stel, je hebt een vakantie geboekt, en stel, je durft niet. Nou dan ga je toch gewoon nietquote:Op zondag 19 juni 2016 23:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
BuZa wordt door ons betaald en moeten gewoon informatie verschaffen. Stel dat ik volgende week naar de DR wil. Is dat nu veilig of niet?
Ik blaas wanneer en waarheen ik wil.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Blaas toch niet zo hoog van de toren man. Ik denk dat jouw persoonlijke belangen in deze zaak nou niet het belangrijkste zijn.
Voor jou is een dubbele moord misschien een aardige grap. Voor mij niet.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je bent net een labiele vrouw zeg. Als er reden is een negatief reisadvies af te geven zullen ze dat vast doen. En stel, je hebt een vakantie geboekt, en stel, je durft niet. Nou dan ga je toch gewoon niet
Jij hebt BZ helemaal niet nodig om je conclusies te trekken. Ik zou als ik jou was niet naar de DR gaan.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Voor jou is een dubbele moord misschien een aardige grap. Voor mij niet.
Ik reageerde op jouw bericht. Niet op het nieuwsbericht. Maar stel dat je op vakantie wil en stel je durft niet naar de DR, dan kun je altijd nog een land uitzoeken waar geen moorden gepleegd zijn tot nu toe als je er zo over in zit.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Voor jou is een dubbele moord misschien een aardige grap. Voor mij niet.
Toefjes, meestal kom je intelligenter over dan vandaag. Ik wil helemaal niet naar de DR, maar er zijn ongetwijfeld tientallen of misschien wel honderden Nederlanders die dat wel van plan zijn in de komende maanden. Op dit moment is de situatie echter zo dat je in de DR plotseling door onbekende oorzaak kunt overlijden. En BuZa zwijgt.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik reageerde op jouw bericht. Niet op het nieuwsbericht. Maar stel dat je op vakantie wil en stel je durft niet naar de DR, dan kun je altijd nog een land uitzoeken waar geen moorden gepleegd zijn tot nu toe als je er zo over in zit.
Bron: http://www.misdaadjournal(...)-kan-nog-lang-duren/quote:Ze moeten buiten de andere excursie- en hotelgasten om al dan niet vrijwillig iets binnen hebben gekregen. Er zijn weleens verhalen van toeristen die iets in een drankje krijgen waardoor ze zo versuft raken dat er daarna gemakkelijk ingebroken kan worden. Heb ik in relatie met de Dominicaanse Republiek nog niet gehoord, maar het is een van de opties.
Stel dat ze hier gestorven waren. Hadden we dan het land moeten ontruimen?quote:Op zondag 19 juni 2016 23:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Toefjes, meestal kom je intelligenter over dan vandaag. Ik wil helemaal niet naar de DR, maar er zijn ongetwijfeld tientallen of misschien wel honderden Nederlanders die dat wel van plan zijn in de komende maanden. Op dit moment is de situatie echter zo dat je in de DR plotseling door onbekende oorzaak kunt overlijden. En BuZa zwijgt.
Geen idee. Maar het zijn natuurlijk ambtenaren. Ze ondernemen zelf niets, maar reageren alleen op prikkels van buitenaf. En als er geen prikkels zijn, zoals nu, doen ze ook niets.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Stel dat ze hier gestorven waren. Hadden we dan het land moeten ontruimen?
Maar goed, wat is de reden dat BuZa zwijgt?
Dus ze hebben geen informatie die ze kunnen mededelen? Dat zou wel eens het zwijgen kunnen verklaren. Er zal nog niet veel bekend zijn, en misschien zijn ze wel zo netjes om eerst de families te informeren en daarna de rest van de wereld.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Geen idee. Maar het zijn natuurlijk ambtenaren. Ze ondernemen zelf niets, maar reageren alleen op prikkels van buitenaf. Er is er geen prikkels zijn, zoals nu, doen ze ook niets.
Goed nieuws draagt snel, zegt het oude spreekwoord. Als het bijvoorbeeld een voedselvergiftiging was geweest (relatief goed nieuws), dan hadden we vorige week dat al snel gehoord. In de trant van:quote:Op zondag 19 juni 2016 23:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dus ze hebben geen informatie die ze kunnen mededelen? Dat zou wel eens het zwijgen kunnen verklaren. Er zal nog niet veel bekend zijn, en misschien zijn ze wel zo netjes om eerst de families te informeren en daarna de rest van de wereld.
Morgen stromen de ambtenaren weer op kantoor binnen, dus nieuwe ronde nieuwe kansen.
In Nederland ook. En de wereld zwijgt.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Op dit moment is de situatie echter zo dat je in de DR plotseling door onbekende oorzaak kunt overlijden. En BuZa zwijgt.
En misschien is de familie wel geďnformeerd en heeft de familie te kennen gegeven dat ze het openbaar maken van bepaalde zaken niet wenselijk achten.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dus ze hebben geen informatie die ze kunnen mededelen? Dat zou wel eens het zwijgen kunnen verklaren. Er zal nog niet veel bekend zijn, en misschien zijn ze wel zo netjes om eerst de families te informeren en daarna de rest van de wereld.
Morgen stromen de ambtenaren weer op kantoor binnen, dus nieuwe ronde nieuwe kansen.
Ik denk dat dit meer een staaltje BuZa bashen was dan oprechte interesse naar de slachtoffers.quote:Op maandag 20 juni 2016 00:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
En misschien is de familie wel geďnformeerd en heeft de familie te kennen gegeven dat ze het openbaar maken van bepaalde zaken niet wenselijk achten.
We weten het niet, en eerlijk gezegd is de kans groot dat het ons ook geen bal aangaat.
En mocht je het belangrijk vinden te weten hoe gevaarlijk de Dominicaanse Republiek echt is, dan denk ik dat je sowieso een andere vakantiebestemming moet kiezen.
Hoezo weg op vakantie, de meeste dingen gebeuren thuis in en om het huis.quote:Op maandag 20 juni 2016 00:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat dit meer een staaltje BuZa bashen was dan oprechte interesse naar de slachtoffers.
Zag laatst een item op TV dat in Thailand in een hotel ook 6 mensen plotseling overleden. Iets met pesticiden in de airco als ik het goed onthouden heb. En zo kan er overal wel iets gebeuren. En als je goed zoekt naar dit soort dingen durf je nergens naartoe meer op vakantie.
Laat me raden: De ambtenaren van Binnenlandse zaken hebben hier nog niks over gezegd? En Buitenlandse zaken natuurlijk ook niet, de meeste huizen staan in het buitenland. Driewerf Schande. Heeft heer Kloothommel toch gelijk, de dondersteen.quote:Op maandag 20 juni 2016 08:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoezo weg op vakantie, de meeste dingen gebeuren thuis in en om het huis.
Wat is dat voor een vodje?quote:Op maandag 20 juni 2016 09:36 schreef gynaika het volgende:
Wat gebeurde er in het ziekenhuis?
http://voorburgsdagblad.n(...)r-in-het-ziekenhuis/
quote:
Daar wil je je reet nog niet mee afvegen.quote:Uit onderzoek is vast te komen dat het hotel, waar het op de Domincaanse Republiek overleden Voorburgse echtpaar Jeroen Venema en Michou de Graaf verbleef, een hoge keuringswaarde heeft aan het voedsel. Dit geldt ook voor de andere ressorts in de nabije omgeving op het tropische eiland waar overigens zo’n tien miljoen mensen wonen.
Dat de waarde van keuring hoog is.quote:Op maandag 20 juni 2016 09:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wat is "een hoge keuringswaarde aan het voedsel" ?
Dat werkt van twee kanten. Je kan je ook zelf verdiepen in het land waar je naar toegaat... De DR is redelijk bekend om de touristen die geen idee hebben waar ze naar toe reizen. Overigens wil ik daarbij absoluut niet suggereren dat dit bij specifieke echtpaar het geval was.quote:De reisorganisatie heeft weliswaar in de algemene voorwaarden staan dat zij niet verantwoordelijk zijn voor excursies, maar er geldt altijd nog zoiets als een zorg- en informatieplicht.
aan het voedsel. Juist.quote:Op maandag 20 juni 2016 09:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat de waarde van keuring hoog is.
:p
Sorry nee ....quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt door dat ik het puur over de rijst heb en niet over de rest van de gerechten?
Als je een mail stuurt en zegt dat je "inside informatie" hebt, plaatsen ze dat meteenquote:Op maandag 20 juni 2016 09:52 schreef ijdod het volgende:
Het valt wel op dat het 'Voorburgs Dagblad' weinig meer is dat het plaatselijke krantje, waarbij de journalistieke kwalteiten normaal niet verder komen dan het copy/pasten van de aanbieding van de bakker...
Nee de waardequote:Op maandag 20 juni 2016 10:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat keurt men? De kleuren en knapperigheid.
Ben je nu wéér over me aan het roddelen als ik er niet ben?quote:Op maandag 20 juni 2016 09:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Laat me raden: De ambtenaren van Binnenlandse zaken hebben hier nog niks over gezegd? En Buitenlandse zaken natuurlijk ook niet, de meeste huizen staan in het buitenland. Driewerf Schande. Heeft heer Kloothommel toch gelijk, de dondersteen.
Dat is óf een zeer slechte vertaling, en/óf iemand die de Nederlandse taal niet geheel machtig is.quote:Op maandag 20 juni 2016 09:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wat is "een hoge keuringswaarde aan het voedsel" ?
Sorry, ik dacht dat je er was. Maar dat bleek iemand te zijn die op jou lijkt.quote:Op maandag 20 juni 2016 19:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ben je nu wéér over me aan het roddelen als ik er niet ben?
Ja, het is gek, maar er moet ook af en toe nog gewerkt worden.quote:Op maandag 20 juni 2016 19:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Sorry, ik dacht dat je er was. Maar dat bleek iemand te zijn die op jou lijkt.
Ik dus mooi niet vandaag. Heb zaterdag gewerkt, dus mijn weekend loopt straks ten einde. Het leven is zwaar en meedogenloos.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:47 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, het is gek, maar er moet ook af en toe nog gewerkt worden.
Goede anti-reclame voor dat nare eiland.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 07:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Al weer dag 10 na hun overlijden.
Oorverdovende stilte.
Misschien dat of het Voorburgs Dagblad vandaags de dag met primeur komt te gaan. Het zou de keuringswaarde van de plaatserlijke onderzoekersjournalistiek alsmede de nieuwshongerzucht van onze grootste lezers zekers ter goede komen. Te gaan.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 07:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Al weer dag 10 na hun overlijden.
Oorverdovende stilte.
Zo meldt onze bron op het eiland.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 08:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Misschien dat of het Voorburgs Dagblad vandaags de dag met primeur komt te gaan. Het zou de keuringswaarde van de plaatserlijke onderzoekersjournalistiek alsmede de nieuwshongerzucht van onze grootste lezers zekers ter goede komen. Te gaan.
RIP Domincaanse Republiek!quote:Kees van Putten heeft zijn dochter Anouk verloren op de Domincaanse Republiek, die samen met haar vriend Kim omkwam tijdens een excursie met een vliegtuigje gedurende hun eerste vakantie.
Ze zijn wel consequent:quote:Op dinsdag 21 juni 2016 09:19 schreef Copycat het volgende:
Godverdomme:
[..]
RIP Domincaanse Republiek!
Wel fijn dat de keuringswaarde van het voedsel hoog is in alle ambtsgebieden/jurisdicties van de gerechtshoven van de Domincaanse Republiek.quote:Uit onderzoek is vast te komen dat het hotel, waar het op de Domincaanse Republiek overleden Voorburgse echtpaar Jeroen Venema en Michou de Graaf verbleef, een hoge keuringswaarde heeft aan het voedsel. Dit geldt ook voor de andere ressorts in de nabije omgeving op het tropische eiland waar overigens zo’n tien miljoen mensen wonen.
Absoluut een 100% vergelijkbare situatie ookquote:Op dinsdag 21 juni 2016 09:19 schreef Copycat het volgende:
Godverdomme:
[..]
Wie weet wat voor voedsel tijdens de vlucht geserveerd was. Een bijna directe dood voor de piloot.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:05 schreef Burdie het volgende:
[..]
Absoluut een 100% vergelijkbare situatie ook.
Wil de familie dat niet? Bron?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:33 schreef Wimperkruller het volgende:
Toch wel raar (denk ik?) dat de familie niet wil dat de doodsoorzaak bekend wordt. Ik bedoel: juist als het voedselvergiftiging is dan wil je toch dat mensen het weten zodat het niet nog eens gaat gebeuren?
Dat wil de familie niet. RTLquote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wil de familie dat niet? Bron?
En nee, zo raar vind ik dat niet.
Sommige mensen mogen wel denken dat ze recht hebben op alle informatie omdat zij toevallig op internet zitten en vanuit hun zolderkamer niet anders doen dan misdrijven oplossen, ongeacht of het een misdrijf betreft, maar dat verplicht belanghebbenden (lees: de familie) nog niet om de privacy van de overledenen maar te schenden ten behoeve van wat nieuwsgierigen die er helemaal geen belang bij hebben, behalve het bevredigen van hun nieuwsgierigheid.
Dat lijkt me wel ja. Verkeerde coke of onbedoeld een overdosis.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:37 schreef Poppejans het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)michou-blijft-geheim
Vast drugs dan
Kan iemand dit bericht even hier posten? Ik kan niet op die website komen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 08:43 schreef gynaika het volgende:
Zeven advocaten om de waarheid boven tafel te krijgen:
http://voorburgsdagblad.n(...)en-tafel-te-krijgen/
Ik blijf bij mijn botox-hypothese.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 08:47 schreef Injetta het volgende:
Een 'gewone' voedselvergiftiging lijkt me stug. Ieders lichaam reageert anders. Nu sterven twee jonge gezonde mensen samen kort na elkaar. De oorzaak is dus iets dat een mens heel snel doodt ongeacht hoe sterk en gezond die persoon is. Dan denk je toch eerder aan gif. Gif van een dier? Een bes? Een slechte drug? Ook iets dat alleen zij tweeën hebben gehad.
Tragisch. Zo'n jong stel, met hun leven nog voor zich ineens weg. En ook allebei tegelijk. Bizar...
Kortweg de Dominicaanse RIPubliekquote:Op dinsdag 21 juni 2016 09:19 schreef Copycat het volgende:
Godverdomme:
[..]
Waar maak je dat uit op, dat de familie dat niet wil?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:33 schreef Wimperkruller het volgende:
Toch wel raar (denk ik?) dat de familie niet wil dat de doodsoorzaak bekend wordt. Ik bedoel: juist als het voedselvergiftiging is dan wil je toch dat mensen het weten zodat het niet nog eens gaat gebeuren?
Hallo - die zijn gewoon afgekocht.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wil de familie dat niet? Bron?
En nee, zo raar vind ik dat niet.
Sommige mensen mogen wel denken dat ze recht hebben op alle informatie omdat zij toevallig op internet zitten en vanuit hun zolderkamer niet anders doen dan misdrijven oplossen, ongeacht of het een misdrijf betreft, maar dat verplicht belanghebbenden (lees: de familie) nog niet om de privacy van de overledenen maar te schenden ten behoeve van wat nieuwsgierigen die er helemaal geen belang bij hebben, behalve het bevredigen van hun nieuwsgierigheid.
Kees van Putten heeft zijn dochter Anouk verloren op de Domincaanse Republiek, die samen met haar vriend Kim omkwam tijdens een excursie met een vliegtuigje gedurende hun eerste vakantie. Hij volgt zodoende met grote belangstelling de ontwikkelingen rondom het overleden Voorburgse echtpaar Jeroen en Michou. ,,Ik leef zo met de nabestaanden mee,’’ zegt Kees van Putten. ,,Ik weet hoe het voelt om daar in die omstandigheden te zitten en wil ze graag alle hulp bieden. Wij hebben nu een team van zeven advocaten er op zitten om, ten aanzien van het overlijden van Anouk, mensen op de Dominicaanse Republiek ter verantwoording te roepen. Het is inmiddels al een meters dik dossier, waarbij misleiding door de verkoper van, in ons geval het resort, voorop staat. Hiervoor hebben we al talloze bewijzen naar boven gehaald.’’quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Kan iemand dit bericht even hier posten? Ik kan niet op die website komen.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)michou-blijft-geheimquote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Waar maak je dat uit op, dat de familie dat niet wil?
Daar dus. Ze hebben het autopsierapport ontvangen en willen niet dat de doodsoorzaak naar buiten komt.quote:Het onderzoek naar de doodsoorzaak van het pasgetrouwde stel is vandaag afgerond. De familie heeft het autopsierapport ontvangen maar wil volgens Buitenlandse Zaken niet dat de uitkomst naar buiten wordt gebracht.
Die kermis rondom de situatie is en blijft er toch wel; of je de doodsoorzaak nou wel of niet openbaar maaktquote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:51 schreef motorbloempje het volgende:
Als je niet snapt waarom familieleden geen zin hebben in een hele kermis rondom een al tragisch verlies ga ik het je niet proberen uit te leggen
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit echter onder de pet blijft.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:12 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Die kermis rondom de situatie is en blijft er toch wel; of je de doodsoorzaak nou wel of niet openbaar maakt
Uhu, je gaat mij niet wijs maken dat men op die manier denkt. Als je niet al te achterlijk bent weet je zelf ook wel dat mensen blijven speculeren. Het was toch al nieuws. Lijkt me dus stug dat dat de reden is.quote:
Ze hebben verdriet en geen zin in statements tegenover de media.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het speculeren kan nu verder gaan, maar met een andere vraagstelling. Waarom wil de familie niet dat de doodsoorzaak bekend wordt gemaakt?
1. Het is te gęnant om te vertellen, zoiets als uit de hand gelopen wurgseks of zo.
2. Het heeft te maken met druggebruik door de slachtoffers.
3. Het heeft te maken met een criminele activiteit van de slachtoffers.
4. Er is sprake van een onopzettelijke vergiftiging, maar de familie heeft zwijggeld gekregen.
5. Er is geen speciale reden, maar de familie wil het gewoon niet.
Zijn er nog andere opties?
En geen zin in veroordelende berichten op social media.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:37 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Ze hebben verdriet en geen zin in statements tegenover de media.
Maar die krijg je dus sowieso wel. Maakt niet uit wat er bekend is, mensen maken er een eigen (negatief) verhaal van. En nu al helemaal.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:40 schreef roos85 het volgende:
[..]
En geen zin in veroordelende berichten op social media.
Het is zelfverkozen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het speculeren kan nu verder gaan, maar met een andere vraagstelling. Waarom wil de familie niet dat de doodsoorzaak bekend wordt gemaakt?
1. Het is te gęnant om te vertellen, zoiets als uit de hand gelopen wurgseks of zo.
2. Het heeft te maken met druggebruik door de slachtoffers.
3. Het heeft te maken met een criminele activiteit van de slachtoffers.
4. Er is sprake van een onopzettelijke vergiftiging, maar de familie heeft zwijggeld gekregen.
5. Er is geen speciale reden, maar de familie wil het gewoon niet.
Zijn er nog andere opties?
Hoe weet jij dat nou? Er kunnen wel 1001 redenen zijn van de familie om het niet openbaar te maken. En waarom zouden ze dat moeten? Zodat wij dat weten?quote:
Je bedoelt zelfmoord? Dat is inderdaad een optie waaraan ik nog niet had gedacht. Niet voor de hand liggend, als je kijkt naar de trouwfoto's, maar wellicht heeft zich daar op het eiland iets geks voor gedaan. Bijvoorbeeld: hij gaat vreemd, zij suďcideert zich uit verdriet en vervolgens hij uit wroeging.quote:
Daar kan ik me heel veel bij voorstellen .....quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:37 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Ze hebben verdriet en geen zin in statements tegenover de media.
Ook een reële optie.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:29 schreef frietenstamp het volgende:
Omdat ze eerst willen onderzoeken of en wie er aansprakelijk gesteld kan worden?
Ook niet even toekomstige toeristen waarschuwen dat als ze op vakantie gaan naar dat land, dan ze dan moeten uitkijken met kreeft/drugs/gratiscocktails/oid.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit echter onder de pet blijft.
De familie kan dit wel willen, maar zij hadden naast familie ook vrienden, collega's, en andere bekenden. Al die mensen krijgen dus te horen: ja, ze zijn dood en we vertellen niet waarom. . Onvoorstelbaar.
Kun je een overdosis met opzet nemen? Is het dan niet gewoon zelfmoord?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:09 schreef Geralt het volgende:
1 en 1 is 2; die hebben gewoon of verkeerde drugs gebruikt of een overdosis genomen al dan niet per ongeluk. Meer kan ik er niet van maken.
Drugs vind ik een van de minst waarschijnlijke scenario's. We praten hier over een kleuterjuffrouw.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Kun je een overdosis met opzet nemen? Is het dan niet gewoon zelfmoord?
Sowieso vind ik overdosis een raar woord. Overdosis impliceert een te grote hoeveelheid van 1 bepaalde drugs terwijl de meeste overdoses vaak te wijten valt aan een verkeerde combinatie van verschillende drugs.
En als aangezien het op de dominicaanse republiek is ga ik er maar even vanuit dat het om cocaine gaat. En volgens mij moet je behoorlijk wat snuiven om daarvan dood te gaan door een overdosis. Ik kan het me slecht voorstellen.
Zelfmoord op huwelijksreis?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Kun je een overdosis met opzet nemen? Is het dan niet gewoon zelfmoord?
Sowieso vind ik overdosis een raar woord. Overdosis impliceert een te grote hoeveelheid van 1 bepaalde drugs terwijl de meeste overdoses vaak te wijten valt aan een verkeerde combinatie van verschillende drugs.
En als aangezien het op de dominicaanse republiek is ga ik er maar even vanuit dat het om cocaine gaat. En volgens mij moet je behoorlijk wat snuiven om daarvan dood te gaan door een overdosis. Ik kan het me slecht voorstellen.
Dat lijkt me uitgesloten als je de foto's bekijktquote:
Ik denk als je op tijd van niks 10 gram in je neus knatst dat het toch al bijna redelijk afgelopen met je is.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
En volgens mij moet je behoorlijk wat snuiven om daarvan dood te gaan door een overdosis. Ik kan het me slecht voorstellen.
Ja en? Denk je dat kleuterjuffrouwen in het weekend niet af en toe de neus eens kunnen poederen?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Drugs vind ik een van de minst waarschijnlijke scenario's. We praten hier over een kleuterjuffrouw.
Waarom zou een kleuter juffrouw geen drugs gebruiken, mensen uit alle lagen van de bevolking gebruiken. De meeste mensen kunnen er ook prima mee omgaan. Het is maar een kleine groep problematische gebruikers die drugs hun slechte naam geven.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Drugs vind ik een van de minst waarschijnlijke scenario's. We praten hier over een kleuterjuffrouw.
10 gram in korte tijd zal niet leuk eindigen, maar ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dat bewust doet. Verder is de cocaine daar een stuk purer als hier omdat je daar dichter bij de bron zit. Als je daar gaat gebruiken neem je wrschijnlijk enkele test lijnen. Even zien hoe het valt. Is het slecht kan je het nog weg flikkeren. Het kost daar toch niets.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk als je op tijd van niks 10 gram in je neus knatst dat het toch al bijna redelijk afgelopen met je is.
NMaargoed, dat is slechts een aanname van mij; ik heb geen idee bij welke hoeveelheid en in welk tijdsbestek het echt levensgevaarlijk wordt.
Daarom zei ik wellicht per ongeluk een overdosis? Gewoon hetzelfde gepakt als hier en er niet aan gedacht dat het daar een stuk minder versneden is?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
10 gram in korte tijd zal niet leuk eindigen, maar ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dat bewust doet. Verder is de cocaine daar een stuk purer als hier omdat je daar dichter bij de bron zit. Als je daar gaat gebruiken neem je wrschijnlijk enkele test lijnen. Even zien hoe het valt. Is het slecht kan je het nog weg flikkeren. Het kost daar toch niets.
Met het eerste ben ik het eens.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:52 schreef Geralt het volgende:
Ik vind het in elk geval opmerkelijk dat de ouders de doodsoorzaak stil willen houden.
Dan lijkt mij drugs de meest voor de hand liggende oorzaak eigenlijk.
Nee drugs lijkt jou de makkelijkste oorzaak, terwijl er gewoon nog 99 andere oorzaken kunnen zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Daarom zei ik wellicht per ongeluk een overdosis? Gewoon hetzelfde gepakt als hier en er niet aan gedacht dat het daar een stuk minder versneden is?
Ik vind het in elk geval opmerkelijk dat de ouders de doodsoorzaak stil willen houden.
Dan lijkt mij drugs de meest voor de hand liggende oorzaak eigenlijk.
Zet jij de ouders toch neer als geldwolven die voor een smak geld hun kop wel dichthouden.quote:Op woensdag 22 juni 2016 00:00 schreef alopio het volgende:
[..]
Nee drugs lijkt jou de makkelijkste oorzaak, terwijl er gewoon nog 99 andere oorzaken kunnen zijn.
Maar ga lekker 2 overleden mensen als drug gebruiker neerzetten hier joh.
Alles heeft zijn prijs. De belangen van de toeristensector zijn hoog daar.quote:Op woensdag 22 juni 2016 00:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zet jij de ouders toch neer als geldwolven die voor een smak geld hun kop wel dichthouden.
Het een is niet erger dan het ander hoor
Waar zeg ik dat? Ik geef namelijk geen oorzaak hoor, alleen dat het 99 oorzaken kan hebben.quote:Op woensdag 22 juni 2016 00:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zet jij de ouders toch neer als geldwolven die voor een smak geld hun kop wel dichthouden.
Het een is niet erger dan het ander hoor
Dan hadden ze toch beter gewoon de persoon die het autopsierapport opstelt kunnen afkopen?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Met het eerste ben ik het eens.
Met het tweede niet. Ik denk eerder dat het afgekocht is.
Goed punt.quote:Op woensdag 22 juni 2016 00:26 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dan hadden ze toch beter gewoon de persoon die het autopsierapport opstelt kunnen afkopen?
Die is waarschijnlijk gevoeliger voor geld, niet emotioneel betrokken en de kans is kleiner dat het uiteindelijk toch uitlekt.
Lijkt me overigens nogal een risico, tegen de ouders zeggen dat de doodsoorzaak bekend is, maar dat je dat absoluut niet in de publiciteit wil hebben, want dat gaat je geld kosten (slechte publiciteit enzo). Dus of de ouders bereid zijn om de doodsoorzaak (en eventuele schuldige(n) daaraan) on het tapijt te vegen, in ruil voor een klap geld.
Met een beetje pech raakt je ze daarmee écht op de verkeerde manier en voeren ze dat schandalige voorstel met liefde aan de hongerige pers.
Is toch een vrij nuttige baan zou je zeggenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja en? Denk je dat kleuterjuffrouwen in het weekend niet af en toe de neus eens kunnen poederen?
Er wordt meer gesnoven dan menigeen denkt en onder die snuivers zitten ook genoeg mensen waarvan je het niet zou verwachten. Managers, directeuren, advocaten, ministers etc etc. Waarom zou het dan onwaarschijnlijk zijn OMDAT het een kleuterjuf betreft? Die heeft een nietszeggend kloterig kutbaantje (no offence) en kan prima in het weekend eens de neus volknatsen zonder dat dat verder gevolgen heeft voor haar werk hoor.
Nuttig wel ja, maar het is niet alsof dat ook maar iets voorstelt qua werk enzo.quote:Op woensdag 22 juni 2016 00:47 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Is toch een vrij nuttige baan zou je zeggenmaar ok
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |