De vraag lijkt mij vooral: "Wat is de doodsoorzaak geweest?"..quote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:43 schreef RapaNui het volgende:
Vragen rijzen:
- heeft het bruidspaar een maaltijd/gerecht gedeeld?
- hebben ze samen iets gedronken dat een voedselvergiftiging erger maakt?
- heeft de één de ander besmet? Cholera is bijvoorbeeld besmettelijk. Maar dan zouden er meer besmet moeten zijn in dat hotel? Etc.
- Of....?
- Welke inentingen hebben ze genomen voordat ze op reis gingen?
Maar is 1 hapje dan dodelijkquote:Op donderdag 16 juni 2016 22:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, of, "schat, volgens mij is deze kreeft niet goed, proef jij eens?"
Botulinetoxine is bij mij weten smaakloos. Als je een verkeerde (lang dode) kreeft geserveerd krijgt, proef je dat niet, zeker als de kreeft nog eens lekker is gekruid en/of voorzien van een smakelijke saus.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:27 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Maar is 1 hapje dan dodelijk
1 ervan eet het hele bord leeg, de ander proeft een hapje...
1 gestorven aan voedselvergiftiging is dan aannemelijk.. de ander zou er theoretisch alleen goed ziek van geworden zijn ?
Bron: http://drimble.nl/regio/z(...)oven-water-komt.htmlquote:Leidschendam - Net als de hotelketens hebben ook de media op de Dominicaanse Republiek een opvallende stilte ingelast over de dood van het Voorburgse echtpaar Jeroen Venema en Michou de Graaf. ,,Zo gaat dat hier bij ons,” meldt onze bron op het eiland. ,,Plotseling ziet men in dat de belangen...
Dat betwist ik dan ook niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:17 schreef starla het volgende:
Als je mijn post nog eens goed terugleest en deze keer zonder een confirmation bias, dan is het vrij evident dat de kans dat een koppel ziek wordt niet nihil is. Net zoals als ik verkouden ben, mijn echtgenoot dat vaak 3 dagen later ook is.
Het volledige artikel:quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Doofpot
[..]
Bron: http://drimble.nl/regio/z(...)oven-water-komt.html
Dat is het nadeel van die goedkope vakanties in onderontwikkelde gebieden.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:44 schreef Xan21 het volgende:
Ik denk dat die bron het gewoon goed bedoelt hoor, dat land is een zooitje.
Wordt net zo'n verhaal als bij dat Thaise hotel, die hadden iets van 8 doden en nooit opgelost.
Bizar he, ondertussen aan de andere kant van het eilandquote:Op donderdag 16 juni 2016 17:01 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik ben toch eigenlijk wel benieuwd in welk hotel zij zaten, weet iemand dat? Ik ben daar ook zo`n 4x geweest in Punta Cana, allemaal 4,5 ster of 5 sterren hotels, ik heb echt nooit wat te klagen gehad daar, super de luxe, echt het vakantiegevoel.
Dat is dichter bij huis niet anders. Laat je dan hier ook je biefstukje staan?!quote:Op zaterdag 18 juni 2016 04:42 schreef Za het volgende:
[..]
Bizar he, ondertussen aan de andere kant van het eiland
[ afbeelding ]
Echter is Clostridium botulinum een bacterie die zich vermenigvuldigd in omgevingen waar geen zuurstof is, zoals sterk vervuild water, slecht ingemaakte weckpotten, niet iets wat je zal zien in een kreeft die te lang ligtquote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Botulinetoxine is bij mij weten smaakloos. Als je een verkeerde (lang dode) kreeft geserveerd krijgt, proef je dat niet, zeker als de kreeft nog eens lekker is gekruid en/of voorzien van een smakelijke saus.
Botulinetoxine is een van de giftigste stoffen die er zijn. Des te opmerkelijker dat er mensen zijn die dit goedje vrijwillig in hun gezicht laten spuiten (als botox).
Dan maak je de assumptie dat voedselvergiftiging random toeslaat onder de slachtoffers, dat doet het niet, het clustert om bv een dessert of batch gekookte rijst.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:22 schreef Za het volgende:
[..]
Dat betwist ik dan ook niet.
Maar wanneer zoals gesuggereerd werd 50% van de gasten ziek is van het voedsel in hetzelfde resort, en iemand roept dat het daarom "statistisch gezien niet vreemd als er een paar overlijden", dan gaat de logica van de koppels die van elkaars eten proeven niet op, immers 50% van de gasten is ook ziek van het voedsel niet slechts 2, in betreffende suggestie (niet de mijne).
TUI maakt gebruik van deze 2 hotels in Bayahibe, DR:quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:01 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik ben toch eigenlijk wel benieuwd in welk hotel zij zaten, weet iemand dat? Ik ben daar ook zo`n 4x geweest in Punta Cana, allemaal 4,5 ster of 5 sterren hotels, ik heb echt nooit wat te klagen gehad daar, super de luxe, echt het vakantiegevoel.
Die vraag was al geweest...quote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
De vraag lijkt mij vooral: "Wat is de doodsoorzaak geweest?"..
Ze zaten "mogelijk" in Bayahibe, aldus "de bron die anoniem wil blijven" en die ook geen idee heeft waar ze zaten. Alle andere bronnen, waaronder het reisbureau, hebben het over Punta Cana. Dat is een uur reizen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:05 schreef RapaNui het volgende:
[..]
TUI maakt gebruik van deze 2 hotels in Bayahibe, DR:
http://www.tui.nl/zonvaka(...)?clearmodel=1&q=baya
Viva Wyndham Dominicus Beach
Be Live Collection Canoa
Eén van deze twee dus.
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 04:42 schreef Za het volgende:
[..]
Bizar he, ondertussen aan de andere kant van het eiland
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh zeker, en het hoeft geen kreeft te zijn, ook rijst of pasta kan dat zijn. Daarom wordt ook afgeraden rijst van de afhaalchinees de volgende dag nog een keer op te warmen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 09:55 schreef Perrin het volgende:
Idd, of bijv 1 slechte kreeft die zij toevallig deelden. Botuline is dan minder waarschijnlijk, maar er zijn andere dodelijke giffen die zich in een kreeft kunnen ophopen.
https://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/002851.htm
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh zeker, en het hoeft geen kreeft te zijn, ook rijst of pasta kan dat zijn. Daarom wordt ook afgeraden rijst van de afhaalchinees de volgende dag nog een keer op te warmen.
Kook gewoon verse rijst bij de kliekjes babi Pangangquote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:24 schreef Copycat het volgende:
[..]![]()
Maar ... Dan smaakt het juist vaak nog lekkerderder.
Neuh.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Kook gewoon verse rijst bij de kliekjes babi Pangang
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/bacillus-cereus.aspx
Gevaarlijke vakanties daarquote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:05 schreef Xan21 het volgende:
Ook wij hebben onze dochter en haar vriend verloren
http://voorburgsdagblad.n(...)riend-daar-verloren/
Dat is jouw aanname niet de mijne.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 09:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Dan maak je de assumptie dat voedselvergiftiging random toeslaat onder de slachtoffers, dat doet het niet, het clustert om bv een dessert of batch gekookte rijst.
quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Als er zoveel mensen ziek van worden is het statistisch gezien niet vreemd als er een paar overlijden
Wij eten daar de eerste dag lekker van, halen dan een portie voor de volgende dag eraf en die gaat in de koelkast, en wat er over is, wordt afgekoeld en in de vriezer gedaan ....quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh zeker, en het hoeft geen kreeft te zijn, ook rijst of pasta kan dat zijn. Daarom wordt ook afgeraden rijst van de afhaalchinees de volgende dag nog een keer op te warmen.
nou lekker, als je nagaat dat het bij hun ook al een keer in de magnetron is gegaan (wat sowieso al slecht is)quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:48 schreef maily het volgende:
[..]
Wij eten daar de eerste dag lekker van, halen dan een portie voor de volgende dag eraf en die gaat in de koelkast, en wat er over is, wordt afgekoeld en in de vriezer gedaan ....
Het is gewoon altijd "veel te veel" ......
Dit, als dat allemaal zo gevaarlijk zou zijn dan had dit land nog hooguit 500 inwoners gehad...quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:48 schreef maily het volgende:
[..]
Wij eten daar de eerste dag lekker van, halen dan een portie voor de volgende dag eraf en die gaat in de koelkast, en wat er over is, wordt afgekoeld en in de vriezer gedaan ....
Je hebt door dat ik het puur over de rijst heb en niet over de rest van de gerechten?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:48 schreef maily het volgende:
[..]
Wat rijst koken is teveel moeite om het reële risico van een paar flinke diaree en kots dagen te mijden?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit, als dat allemaal zo gevaarlijk zou zijn dan had dit land nog hooguit 500 inwoners gehad...
Stel je toch niet zo aan man. Dat steriele gedoe word je alleen maar slap van, men kan nergens meer tegen tegenwoordig.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat rijst koken is teveel moeite om het reële risico van een paar flinke diaree en kots dagen te mijden?
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Neuh.
Ik hou wel van een beetje living on the edge.
Gekookte rijst neem ik aan?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt door dat ik het puur over de rijst heb en niet over de rest van de gerechten?
Jij hebt er echt verstand van zie ik welquote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Stel je toch niet zo aan man. Dat steriele gedoe word je alleen maar slap van, men kan nergens meer tegen tegenwoordig.
En dit:
[..]
hij heeft wel gelijk, dat is ook bewezen dat de weerstand van mensen die te "netjes" zijn minder is.quote:Op zondag 19 juni 2016 09:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij hebt er echt verstand van zie ik wel
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat heeft hij niet.quote:Op zondag 19 juni 2016 09:30 schreef flibber het volgende:
[..]
hij heeft wel gelijk, dat is ook bewezen dat de weerstand van mensen die te "netjes" zijn minder is.
je hebt "schoon" en je hebt OCD-schoon.
Je weet dat je flink risico's loopt? Je eten is dan 4 keer ofzo opgewarmd.quote:Op zondag 19 juni 2016 09:33 schreef flibber het volgende:
[..]
soms warm ik een bakje op en heb nog over.
zet ik weer in de koelkast en warm het de volgende dag weer op.
Dat "bange" gedoe...
Held, of liever, muilheld.quote:Op zondag 19 juni 2016 09:33 schreef flibber het volgende:
[..]
soms warm ik een bakje op en heb nog over.
zet ik weer in de koelkast en warm het de volgende dag weer op.
Dat "bange" gedoe...
oh ja, super risico...quote:Op zondag 19 juni 2016 09:34 schreef agter het volgende:
[..]
Je weet dat je flink risico's loopt? Je eten is dan 4 keer ofzo opgewarmd.
Zo dacht dit echtpaar er ook overquote:Op zondag 19 juni 2016 09:38 schreef flibber het volgende:
[..]
oh ja, super risico...
ik word al helemaal bang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |