Waar maak je dat uit op, dat de familie dat niet wil?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:33 schreef Wimperkruller het volgende:
Toch wel raar (denk ik?) dat de familie niet wil dat de doodsoorzaak bekend wordt. Ik bedoel: juist als het voedselvergiftiging is dan wil je toch dat mensen het weten zodat het niet nog eens gaat gebeuren?
Hallo - die zijn gewoon afgekocht.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wil de familie dat niet? Bron?
En nee, zo raar vind ik dat niet.
Sommige mensen mogen wel denken dat ze recht hebben op alle informatie omdat zij toevallig op internet zitten en vanuit hun zolderkamer niet anders doen dan misdrijven oplossen, ongeacht of het een misdrijf betreft, maar dat verplicht belanghebbenden (lees: de familie) nog niet om de privacy van de overledenen maar te schenden ten behoeve van wat nieuwsgierigen die er helemaal geen belang bij hebben, behalve het bevredigen van hun nieuwsgierigheid.
Kees van Putten heeft zijn dochter Anouk verloren op de Domincaanse Republiek, die samen met haar vriend Kim omkwam tijdens een excursie met een vliegtuigje gedurende hun eerste vakantie. Hij volgt zodoende met grote belangstelling de ontwikkelingen rondom het overleden Voorburgse echtpaar Jeroen en Michou. ,,Ik leef zo met de nabestaanden mee,’’ zegt Kees van Putten. ,,Ik weet hoe het voelt om daar in die omstandigheden te zitten en wil ze graag alle hulp bieden. Wij hebben nu een team van zeven advocaten er op zitten om, ten aanzien van het overlijden van Anouk, mensen op de Dominicaanse Republiek ter verantwoording te roepen. Het is inmiddels al een meters dik dossier, waarbij misleiding door de verkoper van, in ons geval het resort, voorop staat. Hiervoor hebben we al talloze bewijzen naar boven gehaald.’’quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Kan iemand dit bericht even hier posten? Ik kan niet op die website komen.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)michou-blijft-geheimquote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Waar maak je dat uit op, dat de familie dat niet wil?
Daar dus. Ze hebben het autopsierapport ontvangen en willen niet dat de doodsoorzaak naar buiten komt.quote:Het onderzoek naar de doodsoorzaak van het pasgetrouwde stel is vandaag afgerond. De familie heeft het autopsierapport ontvangen maar wil volgens Buitenlandse Zaken niet dat de uitkomst naar buiten wordt gebracht.
Die kermis rondom de situatie is en blijft er toch wel; of je de doodsoorzaak nou wel of niet openbaar maaktquote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:51 schreef motorbloempje het volgende:
Als je niet snapt waarom familieleden geen zin hebben in een hele kermis rondom een al tragisch verlies ga ik het je niet proberen uit te leggen
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit echter onder de pet blijft.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:12 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Die kermis rondom de situatie is en blijft er toch wel; of je de doodsoorzaak nou wel of niet openbaar maakt
Uhu, je gaat mij niet wijs maken dat men op die manier denkt. Als je niet al te achterlijk bent weet je zelf ook wel dat mensen blijven speculeren. Het was toch al nieuws. Lijkt me dus stug dat dat de reden is.quote:
Ze hebben verdriet en geen zin in statements tegenover de media.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het speculeren kan nu verder gaan, maar met een andere vraagstelling. Waarom wil de familie niet dat de doodsoorzaak bekend wordt gemaakt?
1. Het is te gênant om te vertellen, zoiets als uit de hand gelopen wurgseks of zo.
2. Het heeft te maken met druggebruik door de slachtoffers.
3. Het heeft te maken met een criminele activiteit van de slachtoffers.
4. Er is sprake van een onopzettelijke vergiftiging, maar de familie heeft zwijggeld gekregen.
5. Er is geen speciale reden, maar de familie wil het gewoon niet.
Zijn er nog andere opties?
En geen zin in veroordelende berichten op social media.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:37 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Ze hebben verdriet en geen zin in statements tegenover de media.
Maar die krijg je dus sowieso wel. Maakt niet uit wat er bekend is, mensen maken er een eigen (negatief) verhaal van. En nu al helemaal.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:40 schreef roos85 het volgende:
[..]
En geen zin in veroordelende berichten op social media.
Het is zelfverkozen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het speculeren kan nu verder gaan, maar met een andere vraagstelling. Waarom wil de familie niet dat de doodsoorzaak bekend wordt gemaakt?
1. Het is te gênant om te vertellen, zoiets als uit de hand gelopen wurgseks of zo.
2. Het heeft te maken met druggebruik door de slachtoffers.
3. Het heeft te maken met een criminele activiteit van de slachtoffers.
4. Er is sprake van een onopzettelijke vergiftiging, maar de familie heeft zwijggeld gekregen.
5. Er is geen speciale reden, maar de familie wil het gewoon niet.
Zijn er nog andere opties?
Hoe weet jij dat nou? Er kunnen wel 1001 redenen zijn van de familie om het niet openbaar te maken. En waarom zouden ze dat moeten? Zodat wij dat weten?quote:
Je bedoelt zelfmoord? Dat is inderdaad een optie waaraan ik nog niet had gedacht. Niet voor de hand liggend, als je kijkt naar de trouwfoto's, maar wellicht heeft zich daar op het eiland iets geks voor gedaan. Bijvoorbeeld: hij gaat vreemd, zij suïcideert zich uit verdriet en vervolgens hij uit wroeging.quote:
Daar kan ik me heel veel bij voorstellen .....quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:37 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Ze hebben verdriet en geen zin in statements tegenover de media.
Ook een reële optie.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:29 schreef frietenstamp het volgende:
Omdat ze eerst willen onderzoeken of en wie er aansprakelijk gesteld kan worden?
Ook niet even toekomstige toeristen waarschuwen dat als ze op vakantie gaan naar dat land, dan ze dan moeten uitkijken met kreeft/drugs/gratiscocktails/oid.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit echter onder de pet blijft.
De familie kan dit wel willen, maar zij hadden naast familie ook vrienden, collega's, en andere bekenden. Al die mensen krijgen dus te horen: ja, ze zijn dood en we vertellen niet waarom. . Onvoorstelbaar.
Kun je een overdosis met opzet nemen? Is het dan niet gewoon zelfmoord?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:09 schreef Geralt het volgende:
1 en 1 is 2; die hebben gewoon of verkeerde drugs gebruikt of een overdosis genomen al dan niet per ongeluk. Meer kan ik er niet van maken.
Drugs vind ik een van de minst waarschijnlijke scenario's. We praten hier over een kleuterjuffrouw.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Kun je een overdosis met opzet nemen? Is het dan niet gewoon zelfmoord?
Sowieso vind ik overdosis een raar woord. Overdosis impliceert een te grote hoeveelheid van 1 bepaalde drugs terwijl de meeste overdoses vaak te wijten valt aan een verkeerde combinatie van verschillende drugs.
En als aangezien het op de dominicaanse republiek is ga ik er maar even vanuit dat het om cocaine gaat. En volgens mij moet je behoorlijk wat snuiven om daarvan dood te gaan door een overdosis. Ik kan het me slecht voorstellen.
Zelfmoord op huwelijksreis?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Kun je een overdosis met opzet nemen? Is het dan niet gewoon zelfmoord?
Sowieso vind ik overdosis een raar woord. Overdosis impliceert een te grote hoeveelheid van 1 bepaalde drugs terwijl de meeste overdoses vaak te wijten valt aan een verkeerde combinatie van verschillende drugs.
En als aangezien het op de dominicaanse republiek is ga ik er maar even vanuit dat het om cocaine gaat. En volgens mij moet je behoorlijk wat snuiven om daarvan dood te gaan door een overdosis. Ik kan het me slecht voorstellen.
Dat lijkt me uitgesloten als je de foto's bekijktquote:
Ik denk als je op tijd van niks 10 gram in je neus knatst dat het toch al bijna redelijk afgelopen met je is.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
En volgens mij moet je behoorlijk wat snuiven om daarvan dood te gaan door een overdosis. Ik kan het me slecht voorstellen.
Ja en? Denk je dat kleuterjuffrouwen in het weekend niet af en toe de neus eens kunnen poederen?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Drugs vind ik een van de minst waarschijnlijke scenario's. We praten hier over een kleuterjuffrouw.
Waarom zou een kleuter juffrouw geen drugs gebruiken, mensen uit alle lagen van de bevolking gebruiken. De meeste mensen kunnen er ook prima mee omgaan. Het is maar een kleine groep problematische gebruikers die drugs hun slechte naam geven.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Drugs vind ik een van de minst waarschijnlijke scenario's. We praten hier over een kleuterjuffrouw.
10 gram in korte tijd zal niet leuk eindigen, maar ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dat bewust doet. Verder is de cocaine daar een stuk purer als hier omdat je daar dichter bij de bron zit. Als je daar gaat gebruiken neem je wrschijnlijk enkele test lijnen. Even zien hoe het valt. Is het slecht kan je het nog weg flikkeren. Het kost daar toch niets.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk als je op tijd van niks 10 gram in je neus knatst dat het toch al bijna redelijk afgelopen met je is.
NMaargoed, dat is slechts een aanname van mij; ik heb geen idee bij welke hoeveelheid en in welk tijdsbestek het echt levensgevaarlijk wordt.
Daarom zei ik wellicht per ongeluk een overdosis? Gewoon hetzelfde gepakt als hier en er niet aan gedacht dat het daar een stuk minder versneden is?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
10 gram in korte tijd zal niet leuk eindigen, maar ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dat bewust doet. Verder is de cocaine daar een stuk purer als hier omdat je daar dichter bij de bron zit. Als je daar gaat gebruiken neem je wrschijnlijk enkele test lijnen. Even zien hoe het valt. Is het slecht kan je het nog weg flikkeren. Het kost daar toch niets.
Met het eerste ben ik het eens.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:52 schreef Geralt het volgende:
Ik vind het in elk geval opmerkelijk dat de ouders de doodsoorzaak stil willen houden.
Dan lijkt mij drugs de meest voor de hand liggende oorzaak eigenlijk.
Nee drugs lijkt jou de makkelijkste oorzaak, terwijl er gewoon nog 99 andere oorzaken kunnen zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Daarom zei ik wellicht per ongeluk een overdosis? Gewoon hetzelfde gepakt als hier en er niet aan gedacht dat het daar een stuk minder versneden is?
Ik vind het in elk geval opmerkelijk dat de ouders de doodsoorzaak stil willen houden.
Dan lijkt mij drugs de meest voor de hand liggende oorzaak eigenlijk.
Zet jij de ouders toch neer als geldwolven die voor een smak geld hun kop wel dichthouden.quote:Op woensdag 22 juni 2016 00:00 schreef alopio het volgende:
[..]
Nee drugs lijkt jou de makkelijkste oorzaak, terwijl er gewoon nog 99 andere oorzaken kunnen zijn.
Maar ga lekker 2 overleden mensen als drug gebruiker neerzetten hier joh.
Alles heeft zijn prijs. De belangen van de toeristensector zijn hoog daar.quote:Op woensdag 22 juni 2016 00:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zet jij de ouders toch neer als geldwolven die voor een smak geld hun kop wel dichthouden.
Het een is niet erger dan het ander hoor
Waar zeg ik dat? Ik geef namelijk geen oorzaak hoor, alleen dat het 99 oorzaken kan hebben.quote:Op woensdag 22 juni 2016 00:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zet jij de ouders toch neer als geldwolven die voor een smak geld hun kop wel dichthouden.
Het een is niet erger dan het ander hoor
Dan hadden ze toch beter gewoon de persoon die het autopsierapport opstelt kunnen afkopen?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Met het eerste ben ik het eens.
Met het tweede niet. Ik denk eerder dat het afgekocht is.
Goed punt.quote:Op woensdag 22 juni 2016 00:26 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dan hadden ze toch beter gewoon de persoon die het autopsierapport opstelt kunnen afkopen?
Die is waarschijnlijk gevoeliger voor geld, niet emotioneel betrokken en de kans is kleiner dat het uiteindelijk toch uitlekt.
Lijkt me overigens nogal een risico, tegen de ouders zeggen dat de doodsoorzaak bekend is, maar dat je dat absoluut niet in de publiciteit wil hebben, want dat gaat je geld kosten (slechte publiciteit enzo). Dus of de ouders bereid zijn om de doodsoorzaak (en eventuele schuldige(n) daaraan) on het tapijt te vegen, in ruil voor een klap geld.
Met een beetje pech raakt je ze daarmee écht op de verkeerde manier en voeren ze dat schandalige voorstel met liefde aan de hongerige pers.
Is toch een vrij nuttige baan zou je zeggenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja en? Denk je dat kleuterjuffrouwen in het weekend niet af en toe de neus eens kunnen poederen?
Er wordt meer gesnoven dan menigeen denkt en onder die snuivers zitten ook genoeg mensen waarvan je het niet zou verwachten. Managers, directeuren, advocaten, ministers etc etc. Waarom zou het dan onwaarschijnlijk zijn OMDAT het een kleuterjuf betreft? Die heeft een nietszeggend kloterig kutbaantje (no offence) en kan prima in het weekend eens de neus volknatsen zonder dat dat verder gevolgen heeft voor haar werk hoor.
Nuttig wel ja, maar het is niet alsof dat ook maar iets voorstelt qua werk enzo.quote:Op woensdag 22 juni 2016 00:47 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Is toch een vrij nuttige baan zou je zeggenmaar ok
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |