abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juni 2016 @ 05:05:02 #201
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163024253
Alleen maar eisen, eisen, eisen kunnen ze want hun geloof is zoooo belangrijk. Moskeeën, islamitische scholen, het recht om hun religie niet te beledigen enz enz. 30 dagen vasten kunnen ze ook maar hun poot een uurtje buiten de deur te steken om met een herdenking mee te doen dat kunnen ze niet. Terwijl hun zogenaamde pure, vredelievende geloof, die het allerbelangrijkst is, door het slijk wordt gehaald door dit soort aanslagen. Nogmaals, waarom zijn ze nauwelijks te bekennen bij herdenkingen van aanslagen uit naam van hun god?
pi_163024256
Wanneer in naam van god een aanslag wordt gepleegd ga ik als afvallige katholiek ook niet in stille tocht of protestmars meelopen.
  woensdag 15 juni 2016 @ 05:09:09 #203
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163024258
quote:
3s.gif Op woensdag 15 juni 2016 05:00 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dit topic gaat over homodisco.
Weet ik maar de suggestie om een sponsorloop te houden werd gedaan nav die moord in Parijs.
  woensdag 15 juni 2016 @ 05:28:16 #204
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163024285
Als hun geloof geschaad wordt door cartoons. Dan spreken ze zich wel uit, dan zijn ze furieus. Wordt hun geloof geschaad ( een aanname die je zou aannemen als als ze werkelijk een vredelievende gematigde vorm van de islam aanhangen) door een aanslag dan zijn ze nergens te vinden. Kennelijk hebben ze diep van binnen dan toch wel begrip voor die aanslagen.
pi_163024287
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 05:28 schreef Braindead2000 het volgende:
Als hun geloof geschaad wordt door cartoons. Dan spreken ze zich wel uit, dan zijn ze furieus. Wordt hun geloof geschaad ( een aanname die je zou aannemen als als ze werkelijk een vredelievende gematigde vorm van de islam aanhangen) door een aanslag dan zijn ze nergens te vinden. Kennelijk hebben ze diep van binnen dan toch wel begrip voor die aanslagen.
Het zijn vooral veel meelopers.
  woensdag 15 juni 2016 @ 05:39:07 #206
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163024297
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2016 05:30 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het zijn vooral veel meelopers.
Kijk, mensen behoren tot allerlei groepjes. Het gaat niet alleen om herdenkingen maar om alles wat betreft gemeenschapszin. Zo kan je de mens onderverdelen in mannen en vrouwen. Zouden altijd alleen mannen gemeenschapszin tonen dan kan je je afvragen waarom vrouwen dat niet doen. Zouden alleen zwartharigen gemeenschapszin tonen en blond- en roodharigen niet dan kan je je afvragen waarom die laatste twee nooit meedoen. Zo kun je je ook afvragen waarom moslims in dit soort gevallen nauwelijks meedoen of zich er nauwelijks tegen uitspreken.
pi_163024299
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 05:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Kijk, mensen behoren tot allerlei groepjes. Het gaat niet alleen om herdenkingen maar om alles wat betreft gemeenschapszin. Zo kan je de mens onderverdelen in mannen en vrouwen. Zouden altijd alleen mannen gemeenschapszin tonen dan kan je je afvragen waarom vrouwen dat niet doen. Zouden alleen zwartharigen gemeenschapszin tonen en blond- en roodharigen niet dan kan je je afvragen waarom die laatste twee nooit meedoen. Zo kun je je ook afvragen waarom moslims in dit soort gevallen nauwelijks meedoen of zich er nauwelijks tegen uitspreken.
Ik krijg het altijd benauwd van die zogenaamde gemeenschapszin, ieder voor zich en god voor ons allen die daar in geloven.
pi_163024302
In Orlando had ook een doorgedraaide Texas redneck kunnen doen, die haten ook homo's.
pi_163024428
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:08 schreef Kijkertje het volgende:
Ik heb wel de indruk dat autochtoon Nederland een stuk 'verlichter' is geworden jegens homo's sinds het een gemakkelijke stok is om moslims mee te slaan.
Valt tegen - homoacceptatie is zwaar afgenomen. Pakweg 30 jaar geleden dacht men bij "homo" aan mensen als Jos Brink,Albert Mol en Andre van Duin. De huishomos waar je iedere avond even voor ging zitten. En alleen wat jankende SPers en een opkomende Janmaat hadden het toen nog over moslims.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kassamiep op 15-06-2016 06:51:59 ]
pi_163024445
Waarom zouden moslims een herdenking moeten bijwonen van homo's? Moslims hebben de pest aan homo's per definitie dus dat zou tegenstrijdig moeten zijn met hun religie, daarnaast vinden moslims dit soort aanslagen in het westen niet bijzonder omdat dit soort aanslagen in vergelijking met hetgeen Amerika uitmoord in het midden oosten niks is. Moslims denken namelijk zo: Als wij doden in het westen moeten herdenken, dan zouden we ELKE dag doden uit het midden oosten moeten herdenken. Wat hebben moslims in Nederland met Amerika te maken? Dit is voor moslims een ver van bed show en ga zo door, wij in Nederland gaan ook geen herdenkingen bijwonen van Turken die overleden zijn in aanslagen in Ankara en elders en of in Libanon of elders. Dit is voor ons Nederlanders namelijk niet interessant en een ver van onze bed show.
pi_163024488
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 06:50 schreef JubaUrbicus het volgende:
Waarom zouden moslims een herdenking moeten bijwonen van homo's?
Pragmatische public relations. Als jouw religie gezien wordt als een die liegen, stelen en moorden verheerlijkt is het handig om daar tegenin te gaan, zeker als er weer eens iets gebeurt dat dat negatieve beeld bevestigt.
Tenzij je a la de Jehovas getuigen een fetish hebt voor vervolging of je religie idd verachtelijk is natuurlijk. Dan hoeft het niet.
pi_163024525
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 06:44 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Valt tegen - homoacceptatie is zwaar afgenomen. Pakweg 30 jaar geleden dacht men bij "homo" aan mensen als Jos Brink,Albert Mol en Andre van Duin. De huishomos waar je iedere avond even voor ging zitten. En alleen wat jankende SPers en een opkomende Janmaat hadden het toen nog over moslims.
Toen werd er net gedaan of ze geen homo waren volgens mij.
pi_163024532
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 07:03 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Pragmatische public relations. Als jouw religie gezien wordt als een die liegen, stelen en moorden verheerlijkt is het handig om daar tegenin te gaan, zeker als er weer eens iets gebeurt dat dat negatieve beeld bevestigt.
Tenzij je a la de Jehovas getuigen een fetish hebt voor vervolging of je religie idd verachtelijk is natuurlijk. Dan hoeft het niet.
Jehova's zijn weer meer actief merk ik op.
  woensdag 15 juni 2016 @ 07:37:14 #214
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_163024689
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 07:03 schreef Kassamiep het volgende:
of je religie idd verachtelijk is natuurlijk
Mijn vingers jeuken om dit een pleonasme te noemen.

Wanneer houdt het eindelijk eens op dat mensen in een hoekje gezet worden, worden veracht, verguisd, weggezet als minderwaardig, enkel en alleen omdat ze anders zijn dan de zelfbenoemde moreel superieuren die hun superioriteit uit sprookjesboeken menen te mogen afleiden?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_163024714
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 07:37 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Mijn vingers jeuken om dit een pleonasme te noemen.

Wanneer houdt het eindelijk eens op dat mensen in een hoekje gezet worden, worden veracht, verguisd, weggezet als minderwaardig, enkel en alleen omdat ze anders zijn dan de zelfbenoemde moreel superieuren die hun superioriteit uit sprookjesboeken menen te mogen afleiden?
Dat stopt nooit.
pi_163024723
quote:
Waarom zouden moslims een herdenking moeten bijwonen van homo's? Moslims hebben de pest aan homo's per definitie dus dat zou tegenstrijdig moeten zijn met hun religie, daarnaast vinden moslims dit soort aanslagen in het westen niet bijzonder omdat dit soort aanslagen in vergelijking met hetgeen Amerika uitmoord in het midden oosten niks is. Moslims denken namelijk zo: Als wij doden in het westen moeten herdenken, dan zouden we ELKE dag doden uit het midden oosten moeten herdenken. Wat hebben moslims in Nederland met Amerika te maken? Dit is voor moslims een ver van bed show en ga zo door, wij in Nederland gaan ook geen herdenkingen bijwonen van Turken die overleden zijn in aanslagen in Ankara en elders en of in Libanon of elders. Dit is voor ons Nederlanders namelijk niet interessant en een ver van onze bed show.
Het zijn voornamelijk andere moslims die moslims in de wereld vermoorden. Niemand verwacht trouwens dat moslims in het Midden-Oosten herdenkingen gaan organiseren vanwege de aanslag in Orlando.
Het zou alleen wel gepast zijn als Nederlandse moslims meedoen met de herdenkingen in Nederland, maar die zie je dan weer niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_163024877
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 07:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het zijn voornamelijk andere moslims die moslims in de wereld vermoorden. Niemand verwacht trouwens dat moslims in het Midden-Oosten herdenkingen gaan organiseren vanwege de aanslag in Orlando.
Het zou alleen wel gepast zijn als Nederlandse moslims meedoen met de herdenkingen in Nederland, maar die zie je dan weer niet.
Moslims hoeven helemaal niks, een ieder mag zelf bepalen waar hij/zij aan meedoet en niemand moet verplicht worden om iets te doen. Ik ben zelf moslim en voel me absoluut niet verbonden met achterlijke moordenaars die in naam van Islam moorden net zoals een democraat in Nederland zich niet verbonden voelt met een democraat die in naam van democratie en vrijheid moord in Afghanistan en Irak (zie: Amerika invasie 2003). Herdenkingen zijn daarnaast zaken die niet worden aangemoedigd in de Islamitische theologie (mainstream sunni islam) en wordt theologisch gezien afgekeurd. Persoonlijk vind ik dat herdenkingen hypocriet en zal ik mezelf nooit naar zo'n herdenking begeven en al helemaal niet als het om Amerikaanse slachtoffers gaat. Het heeft niks met mij te maken en het is (helaas) een norm in de wereld, als ik die 50 homos in Orlando ga herdenken terwijl er in de Arabische wereld 150 doodgaan door dezelfde psychopaten (isis), dan voel ik me hypocriet. Nee voor mij geen herdenkingen als het een ver van mijn bed show is. Maar stel er gebeurt iets in Amsterdam bijvoorbeeld, dan zou ik er wel anders op reageren omdat het vlak bij mij gebeurt natuurlijk. Waarschijnlijk zou ik dan wel iets ondervinden. Maar zolang er aanslagen in landen zoals Amerika of in het Midden Oosten plaatsvinden, ja klote voor hun natuurlijk, maar ik ga daar echt niet bij stil staan ofzo. Dit is de wereld nou eenmaal, anders blijven we doorgaan met herdenken en ik ga Amerika (of het westen) echt niet een speciale behandeling geven ofzo....
pi_163024943
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 07:55 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Moslims hoeven helemaal niks, een ieder mag zelf bepalen waar hij/zij aan meedoet en niemand moet verplicht worden om iets te doen. Ik ben zelf moslim en voel me absoluut niet verbonden met achterlijke moordenaars die in naam van Islam moorden net zoals een democraat in Nederland zich niet verbonden voelt met een democraat die in naam van democratie en vrijheid moord in Afghanistan en Irak (zie: Amerika invasie 2003). Herdenkingen zijn daarnaast zaken die niet worden aangemoedigd in de Islamitische theologie (mainstream sunni islam) en wordt theologisch gezien afgekeurd. Persoonlijk vind ik dat herdenkingen hypocriet en zal ik mezelf nooit naar zo'n herdenking begeven en al helemaal niet als het om Amerikaanse slachtoffers gaat. Het heeft niks met mij te maken en het is (helaas) een norm in de wereld, als ik die 50 homos in Orlando ga herdenken terwijl er in de Arabische wereld 150 doodgaan door dezelfde psychopaten (isis), dan voel ik me hypocriet. Nee voor mij geen herdenkingen als het een ver van mijn bed show is. Maar stel er gebeurt iets in Amsterdam bijvoorbeeld, dan zou ik er wel anders op reageren omdat het vlak bij mij gebeurt natuurlijk. Waarschijnlijk zou ik dan wel iets ondervinden. Maar zolang er aanslagen in landen zoals Amerika of in het Midden Oosten plaatsvinden, ja klote voor hun natuurlijk, maar ik ga daar echt niet bij stil staan ofzo. Dit is de wereld nou eenmaal, anders blijven we doorgaan met herdenken en ik ga Amerika (of het westen) echt niet een speciale behandeling geven ofzo....
Het zou verstandig zijn wel iets te laten horen. Ook over IS bijv.
pi_163024965
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 05:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Weet ik maar de suggestie om een sponsorloop te houden werd gedaan nav die moord in Parijs.
Een sponsorloop voor wat? :?
pi_163024988
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het zou verstandig zijn wel iets te laten horen. Ook over IS bijv.
De gehele Arabische wereld is tegen IS, 98% van de moslims is tegen IS. Je zou de Arabische kanalen er eens op moeten nakijken, de haat van de Arabieren en moslims tegen ISIS is hartstikke groot. Ook in Nederland hebben bijna alle islam organisaties zich uitgesproken tegen IS, ik ken geen moslim die IS goedkeurt. Imams hebben zich uitgesproken tegen IS. Zelfs Al Qaida is tegen IS... Geloof mij maar, de haat tegen ISIS zit er goed in bij ons Arabieren en moslims.
pi_163025003
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:05 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

De gehele Arabische wereld is tegen IS, 98% van de moslims is tegen IS. Je zou de Arabische kanalen er eens op moeten nakijken, de haat van de Arabieren en moslims tegen ISIS is hartstikke groot. Ook in Nederland hebben bijna alle islam organisaties zich uitgesproken tegen IS, ik ken geen moslim die IS goedkeurt. Imams hebben zich uitgesproken tegen IS. Zelfs Al Qaida is tegen IS... Geloof mij maar, de haat tegen ISIS zit er goed in bij ons Arabieren en moslims.
Mooi. Ik merk er weinig van.
pi_163025040
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 07:55 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

zal ik mezelf nooit naar zo'n herdenking begeven en al helemaal niet als het om Amerikaanse slachtoffers gaat. Het heeft niks met mij te maken en het is (helaas) een norm in de wereld, als ik die 50 homos in Orlando ga herdenken terwijl er in de Arabische wereld 150 doodgaan door dezelfde psychopaten (isis), dan voel ik me hypocriet.
Dat je niet treurt om Amerikaanse soldaten die tijdens een missie sneuvelden, ach. Maar dit waren gewoon burgers die neergemaait werden terwijl ze er een gezellige avond van probeerden te maken. Dat het toevallig Amerikaanse burgers waren zou niet uit moeten maken.

En probeer alsjeblieft je afkeer van homo's een beetje te verbergen, het siert je niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_163025134
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 07:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Waarom zou ik mee moeten doen? Omdat ik moslim ben? Denk het niet, Job.
pi_163025145
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 05:05 schreef Braindead2000 het volgende:
Alleen maar eisen, eisen, eisen kunnen ze want hun geloof is zoooo belangrijk. Moskeeën, islamitische scholen, het recht om hun religie niet te beledigen enz enz. 30 dagen vasten kunnen ze ook maar hun poot een uurtje buiten de deur te steken om met een herdenking mee te doen dat kunnen ze niet. Terwijl hun zogenaamde pure, vredelievende geloof, die het allerbelangrijkst is, door het slijk wordt gehaald door dit soort aanslagen. Nogmaals, waarom zijn ze nauwelijks te bekennen bij herdenkingen van aanslagen uit naam van hun god?
:') Je zag ze in Belgie en Frankrijk ook. Wat is je punt nou?
pi_163025201
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:19 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

:') Je zag ze in Belgie en Frankrijk ook. Wat is je punt nou?
Dat was een farce.
pi_163025222
Vanuit de wereld van moslims verwacht je gewoon openlijk veel meer harde kritiek. Dat blijft uit.
pi_163025253
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat was een farce.
Als ze er wel staan dan is het ineens nep, als ze er niet staan dan is het ook niet goed.

Echt behoorlijk vermoeiend dit.
pi_163025269
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Als ze er wel staan dan is het ineens nep, als ze er niet staan dan is het ook niet goed.

Echt behoorlijk vermoeiend dit.
Men stond er weinig. Maar daar gaat het mij verder niet over. Laat wat meer horen. Maar er is geen leider.
pi_163025298
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:26 schreef Jaroon het volgende:
Vanuit de wereld van moslims verwacht je gewoon openlijk veel meer harde kritiek. Dat blijft uit.
Waarom zouden die al de maffe stromingen gaan verdedigen?
pi_163025305
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men stond er weinig. Maar daar gaat het mij verder niet over. Laat wat meer horen. Maar er is geen leider.
Dat onzinnige gezeur altijd over uitspreken en openlijk zeggen tegen te zijn. Het heeft blijkbaar geen nut, zijn altijd mensen die zeggen dat het een farce is. Net zoals jij net deed.
  woensdag 15 juni 2016 @ 08:32:30 #231
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163025306
quote:
En toch voor elke scheet van Israël de straat op. Dat strookt niet met jouw uitleg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twiitch op 15-06-2016 08:42:38 ]
Graag op anoniem
pi_163025315
quote:
5s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:31 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Waarom zouden die al de maffe stromingen gaan verdedigen?
Omdat het dezelfde religie is.
pi_163025321
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:32 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat onzinnige gezeur altijd over uitspreken en openlijk zeggen tegen te zijn. Het heeft blijkbaar geen nut, zijn altijd mensen die zeggen dat het een farce is. Net zoals jij net deed.
DAT was een farce. Ja. Meer openlijk uitspreken tegen de misstanden. Dat zou helpen. Het gebeurt te weinig.
pi_163025335
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

DAT was een farce. Ja. Meer openlijk uitspreken tegen de misstanden. Dat zou helpen. Het gebeurt te weinig.
Hoe weet jij nou met welke motieven die mensen daar stonden?
pi_163025341
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Omdat het dezelfde religie is.
Dat is net zoveel gelul als dat christenlijken hetzelfde geloof hebben.
  woensdag 15 juni 2016 @ 08:45:44 #236
3542 Gia
User under construction
pi_163025427
Het is onzin dat moslims zich in bochten moeten wringen om toch vooral kenbaar te maken tegen dit soort terreurdaden te zijn.
Verder is het ook onzin om te stellen dat dit niks met de islam te maken heeft.

In de islam wordt homofilie gezien als een besmettelijke ziekte die bestreden moet worden.
Deze dader was homo, dus 'besmet', en hij gaf daar andere homo's de schuld van.
En dat ligt aan niets anders dan zijn religieuze opvoeding.
Ik denk dat het niet eens te maken heeft met Isis, maar met een persoonlijk motief, dus.

Maar goed, het ligt wel aan zijn geloof.
Maar anderen zijn daar niet verantwoordelijk voor.
pi_163025443
De katholieke kerk heeft ook een ding met homo's.
pi_163025449
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:35 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat is net zoveel gelul als dat christenlijken hetzelfde geloof hebben.
Ik heb geloof ik nog nergens ooit gelezen over zelfmoordaanslagen door christenen op
moslims, wel andersom of heb ik iets gemist? :o
  woensdag 15 juni 2016 @ 08:47:45 #239
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_163025450
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Mooi. Ik merk er weinig van.
Moet je met je vochtige hoofd eens uit het Gooi komen en de wijde wereld in trekken. :{

Zolang ik elk jaar van veel mensen de vraag krijg "Mag je ook geen water??" weet ik dat het fout blijft gaan. 0 interesse en als er dan wat gebeurt uit onkunde de hele religie bashen. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_163025457
quote:
11s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat zijn pedofielen, ook niet écht goed :')
pi_163025463
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:47 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik heb geloof ik nog nergens ooit gelezen over zelfmoordaanslagen door christenen op
Kruistochten vroeger.
pi_163025477
quote:

[..]

Klopt, christenen doden liever van op afstand, zodat ze zelf niets overkomt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_163025482
quote:
15s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Moet je met je vochtige hoofd eens uit het Gooi komen en de wijde wereld in trekken. :{

Zolang ik elk jaar van veel mensen de vraag krijg "Mag je ook geen water??" weet ik dat het fout blijft gaan. 0 interesse en als er dan wat gebeurt uit onkunde de hele religie bashen. :{

Het is een normale vraag.. Jij verwacht dat iedereen weet wat ramadan nu precies is. Dat is jouw probleem. Wees blij dát mensen nog interesse tonen. Maar je ziet het liever als een probleem.
pi_163025484
quote:
15s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zulke vragen krijgen Vegetariërs ook wist je dat? :')

Eet je geen vlees? :o
Nee
Ook geen vis?
Nee
Ook geen kip? :o

Het is gewoon discriminatie, wat ik je brom :(
pi_163025498
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:50 schreef FANN het volgende:

[..]

Nee
Ook geen vis?
Nee

Dat komt door die vegetariers die dan wel vis eten :')
  woensdag 15 juni 2016 @ 08:51:15 #246
13462 BansheeBoy
pi_163025501
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is een normale vraag.. Jij verwacht dat iedereen weet wat ramadan nu precies is. Dat is jouw probleem. Wees blij dát mensen nog interesse tonen. Maar je ziet het liever als een probleem.
Nee hoor, dat verwacht ik niet. Maar als je jaar in jaar uit dezelfde vragen krijgt. Vaak van dezelfde mensen. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_163025505
quote:
15s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee hoor, dat verwacht ik niet. Maar als je jaar in jaar uit dezelfde vragen krijgt. Vaak van dezelfde mensen. :{

Je hoeft niet mee te doen he. :Y
pi_163025513
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat komt door die vegetariers die dan wel vis eten :')
Ja ik ben er zo eentje, dat dan weer wel :P maar dat heet dan weer anders geloof ik :')

Mijn eega krijgt die vragen héél vaak, die eet helemaal NIKS, nah jah... geen vlees, vis en zéker
geen kip :+
pi_163025522
Het is ook begrijpelijk dat men niet wil dat men naar de islam wijst, dan hoeft de islam niet te veranderen, terwijl die verandering zo broodnodig is. Het is zo jammer.

Ik snap ook niet waarom de gematigde moslims het zo blijven ontkennen, het zou toch ook voor deze groep belangrijk moeten zijn dat de islam verandert zodat het minder geweldadig is, meer tolerant. Daar heb je dan als gematigde moslim toch ook alleen maar profijt van.

Ik snap er werkelijk niets van, het blijven ontkennen is zo tegenstrijdig aan wat men zegt te willen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163025526
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:52 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja ik ben er zo eentje, dat dan weer wel :P maar dat heet dan weer anders geloof ik :')

Mijn eega krijgt die vragen héél vaak, die eet helemaal NIKS, nah jah... geen vlees, vis en zéker
geen kip :+
Dan ben je dus geen vegetarier vind ik :P
pi_163025532
quote:

[..]

Het is een religie die hier niet echt bekend is en dan heeft men vragen. En onthouden......geeft gewoon de mate van interesse aan. Ramadan is iets vreemds (ook voor mij) en dan weet je gewoon weinig. Doe je nu aan Ramadan?
pi_163025537
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee, dat zei ik al, dat heet dan weer anders, omdat je 3x per jaar zalmsalade eet _O-

geen zin om te googelen hoe dat heet :D
pi_163025552
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:53 schreef FANN het volgende:

[..]

Nee, dat zei ik al, dat heet dan weer anders, omdat je 3x per jaar zalmsalade eet _O-

Dat heet gewoon zelf bepalen wat je eet.
  woensdag 15 juni 2016 @ 08:55:28 #254
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163025569
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:50 schreef FANN het volgende:

[..]

Nee
Ook geen vis?
Nee

Religie en eetvoorkeuren zijn dan ook gewoon privé aangelegenheden.
Graag op anoniem
pi_163025571
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:54 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat heet gewoon zelf bepalen wat je eet.
Oh jah... vrije keuze enzo....

Dank je we zijn gelukkig weer on topic :P
pi_163025581
quote:

[..]

Je verkondigt ook al jaren hetzelfde lulverhaal, dan krijg je dat.
  woensdag 15 juni 2016 @ 08:55:56 #257
13462 BansheeBoy
pi_163025583
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:52 schreef truthortruth het volgende:
Ik snap er werkelijk niets van, het blijven ontkennen is zo tegenstrijdig aan wat men zegt te willen.
Je kan blaten totdat je een ons weegt. 1,5 miljard Moslims doen geen vlieg kwaad. Een verstandig mens moet tot de conclusie komen dat daders van dergelijke aanslagen een steekje los hebben zitten. Dit soort gastjes kunnen hun haat net zo baseren op de laatste Suske en Wiske of het testament van wijlen Jos Brink. :{

pi_163025585
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:53 schreef FANN het volgende:

[..]

pescotarier
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_163025589
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:55 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Religie en eetvoorkeuren zijn dan ook gewoon privé aangelegenheden.
dat zeg ik!

Gamma enzo...
pi_163025601
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:56 schreef Wantie het volgende:

[..]

pescotarier
oh ja....... dank :+
pi_163025613
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat was een farce.
Ah ja. Dan doen ze het en dan is het nog niet goed. :')
pi_163025614
quote:
15s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je kan blaten totdat je een ons weegt. 1,5 miljard Moslims doen geen vlieg kwaad. Een verstandig mens moet tot de conclusie komen dat daders van dergelijke aanslagen een steekje los hebben zitten. Dit soort gastjes kunnen hun haat net zo baseren op de laatste Suske en Wiske of het testament van wijlen Jos Brink. :{

Het werkt nergens en het gaat niet over een paar mensen die foute dingen doen. .
  woensdag 15 juni 2016 @ 08:59:10 #263
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163025636
quote:

[..]

Het verschil zit hem vooral in dat in het christelijk geloof de term martelaarschap vooral te maken heeft met vervolging en in islamistische dogma's de term martelaar een bepaalde status verleent omdat men zich heeft opgeofferd voor het geloof en in het paradijs komt met 72 maagden, dus beloond wordt voor deze opoffering.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 15 juni 2016 @ 08:59:59 #264
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163025649
quote:

[..]

Toch gebeurt dat laatste zelden. Het eerste erg vaak. Suske en Wiske roept ook niet op tot het doden van ongelovigen, voor zover ik weet.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_163025650
quote:
Hier word ik dus triest van, dat gewoon compleet ontkennen van al die slachtoffers, echt walgelijk, je bent een verschrikkelijk mens. Ik heb het niet alleen over de slachtoffers in Orlando, maar ook die in Bagdad, Istanbul, Beiroet, etc etc.
In Etterbeek nu ook weer een slachtoffer, en jij walst er over heen als het niet is.
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:03:04 #266
3542 Gia
User under construction
pi_163025695
quote:
11s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
Klopt, maar er worden ook vieringen gehouden bij homohuwelijken.
Zo star is het katholicisme niet.

Andere christelijke stromingen gaan verder in hun homohaat, maar niet tot moord/massamoord toe.
Dat is toch echt voorbehouden aan doorgedraaide leden van de islamitische religie.
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:04:23 #267
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163025723
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:59 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Hier word ik dus triest van, dat gewoon compleet ontkennen van al die slachtoffers, echt walgelijk, je bent een verschrikkelijk mens. Ik heb het niet alleen over de slachtoffers in Orlando, maar ook die in Bagdad, Istanbul, Beiroet, etc etc.
In Etterbeek nu ook weer een slachtoffer, en jij walst er over heen als het niet is.
Ga dan ook niet met die stomme troll in discussie.
Graag op anoniem
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:04:48 #268
13462 BansheeBoy
pi_163025726
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:59 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het moet je vooral triest maken dat je begrijpend lezen niet onder de knie hebt. 1,5 miljard Moslims zijn fris, bonafide en bouncen dagelijks naar hun werk. Ik laat me niet aanpraten dat ons geloof het probleem is omdat 0,1% geen goede antipsychotica voor handen heeft. :{

En ik ga me al helemaal niet openlijk uitspreken. Mocht ik dat doen erken ik dat het probleem in ons geloof zit. Ik zeg dat het probleem bij de daders zit: geestelijk. :{

pi_163025733
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:59 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het verschil zit hem vooral in dat in het christelijk geloof de term martelaarschap vooral te maken heeft met vervolging en in islamistische dogma's de term martelaar een bepaalde status verleent omdat men zich heeft opgeofferd voor het geloof en in het paradijs komt met 72 maagden, dus beloond wordt voor deze opoffering.
en als je als christen een aantal mensen uitmoord kom je juist weer NIET in de hemel,
ook best oneerlijk dan :(
pi_163025748
quote:
15s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het moet je vooral triest maken dat je begrijpend lezen niet onder de knie hebt. 1,5 miljard Moslims zijn fris, bonafide en bouncen dagelijks naar hun werk. Ik laat me niet aanpraten dat ons geloof het probleem is omdat 0,1% geen goede antipsychotica voor handen heeft. :{

En ik ga me al helemaal niet openlijk uitspreken. Mocht ik dat doen erken ik dat het probleem in ons geloof zit. Ik zeg dat het probleem bij de daders zit: geestelijk. :{

Er is duidelijk een probleem. Geen enkel islamitisch land werkt normaal en er zijn veel mensen die elkaar afmaken.
pi_163025765
quote:
Het moet je vooral triest maken dat je begrijpend lezen niet onder de knie hebt. 1,5 miljard Moslims zijn fris, bonafide en bouncen dagelijks naar hun werk.
1.5 miljard mensen, niet moslims. Jij bestempeld ze als moslim, iets waar het meerendeel nooit bewust een keuze voor gemaakt.
pi_163025771
quote:

[..]

Dat geloof van jou is anders wel een veelgebruikt instrument om die geestelijke problemen te uiten.

Islam veroorzaakt meer godsdienstwaanzin dan elk ander geloof is best een aardige hypothese.
pi_163025776
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:07 schreef truthortruth het volgende:

[..]

1.5 miljard mensen, niet moslims. Jij bestempeld ze als moslim, iets waar het meerendeel nooit bewust een keuze voor gemaakt.
Ook weer een punt.
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:08:21 #274
13462 BansheeBoy
pi_163025782
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:07 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Hoeveel Moslims ken jij persoonlijk? :{

pi_163025795
quote:
15s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat zou het uitmaken?
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:09:32 #276
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163025802
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:05 schreef FANN het volgende:

[..]

en als je als christen een aantal mensen uitmoord kom je juist weer NIET in de hemel,
ook best oneerlijk dan :(
Klopt in elk geval dat er geen seksuele beloning zal plaatsvinden. Het heeft volgens mij vooral te maken dat het christelijk en het islamitische geloof vanuit verschillende principes, richtingen worden beleden. Althans in dit specifieke element is dit evident.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_163025818
quote:

[..]

We kennen in elk geval jou allemaal een beetje en als jij representatief bent is dat niet zo best :P
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:11:21 #278
13462 BansheeBoy
pi_163025822
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:07 schreef Mystikvm het volgende:

Islam veroorzaakt meer godsdienstwaanzin dan elk ander geloof is best een aardige hypothese.
Ach, dat kent zoveel factoren. Om dit allemaal maar bij de Islam te leggen is onredelijk naar 1,5 miljard Moslims die zonder problemen mee zouden doen met een sponsorloop of garagesale. :{

pi_163025826
quote:

Ik ken hele aardige moslims, maar dat maakt voor mijn stelling niet uit, integendeel. Zo ken ik ook moslims waarvan ik bijna 100% zeker weet dat als ze niet in een moslim gezin zouden zijn geboren, ze niet vrijelijk gekozen zouden hebben om moslim te worden. En dat is een nog veel groter probleem dan het terrorisme.
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:11:54 #280
13462 BansheeBoy
pi_163025828
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat zou het uitmaken?
Daar kom je achter als je de vraag beantwoord. :{

pi_163025839
quote:
15s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ach, dat kent zoveel factoren. Om dit allemaal maar bij de Islam te leggen is onredelijk naar 1,5 miljard Moslims die zonder problemen mee zouden doen met een sponsorloop of garagesale. :{

En een groot deel zorgt voor veel ellende. En men heeft er geen antwoord op.
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:12:40 #282
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163025843
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat zou het uitmaken?
Best wel wat als je het mij vraagt. Ik ken persoonlijk heel wat moslims, en stuk voor stuk keuren ze geweld en aanslagen in naam van hun religie af.

Maar goed, als je dat zegt dan wordt vaak tegengeworpen dat dat dan "geen echte moslims" zijn. Kennelijk zijn er nogal wat mensen die denken te weten wat de ware Islam is, vooral ook niet-moslims.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163025845
quote:

[..]

Daar kom je achter als je de vraag beantwoord. :{

100en
pi_163025848
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:03 schreef Gia het volgende:

Dat is toch echt voorbehouden aan doorgedraaide leden van de islamitische religie.
Dat onderschat je toch een beetje dan
pi_163025849
Dat maakt mijn mening niet anders.
pi_163025850
quote:

[..]

Ga heen met je 1,5 miljard, als het je straks weer uitkomt ga je weer beginnen over de verschillende stromingen. Je bent gewoon leugenachtig met dit soort claims.
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:14:21 #287
13462 BansheeBoy
pi_163025858
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:11 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik ken hele aardige moslims, maar dat maakt voor mijn stelling niet uit, integendeel.
Het zijn net mensen. :')

Zolang men Moslims blijft benaderen als ware het koalaberen schieten we weinig op. Het vervelende is ook dat we niks van Moslims moeten hebben. Maar oh wat maken we met plezier een uitzondering als we een goede maaltijd kunnen scoren: 2 turkse pizza's voor 3 euro. :')

woensdag 15 juni 2016 @ 09:14:37 #288
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163025863
quote:

[..]

Het is een beetje alsof je constateert dat 98% van de mensen die aanslagen plegen man is en daaruit concludeert dat testosteron een fundamenteel gevaar is voor de samenleving. :)
pi_163025889
quote:
15s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het zijn net mensen. :')

Zolang men Moslims blijft benaderen als ware het koalaberen schieten we weinig op. Het vervelende is ook dat we niks van Moslims moeten hebben. Maar oh wat maken we met plezier een uitzondering als we een goede maaltijd kunnen scoren: 2 turkse pizza's voor 3 euro. :')

Heel simpel. Hoe moet je Moslims benaderen als je zelfs tijdens de ramadan geen simpele vraag mag stellen?
pi_163025893
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is een beetje alsof je constateert dat 98% van de mensen die aanslagen plegen man is en daaruit concludeert dat testosteron een fundamenteel gevaar is voor de samenleving. :)
En weer worden de slachtoffers vergeten in het midden-oosten, waar ook veel vrouwen andere mensen doden met zelfmoord aanslagen.
pi_163025918
quote:

[..]

Moslims zijn, kijkend naar evenredigheid, vaker gewelddadig. Je kunt dan bijna niet meer ontkennen dat islam een rol speelt in de waanzin van deze mensen.

Ik zie niet zo goed in waarom de islam als oorzaak van de godsdienstwaanzin benoemen 1,5 miljard anderen in diskrediet brengt. Het is godsdienstwaanzin, nogal logisch dat de islam daar debet aan is. Het gaat hier om mensen die vanuit een goddelijke opdracht handelen en denken daarvoor in het hiernamaals beloond te worden. Op welke manier is islam daar niet bij betrokken?
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:18:26 #292
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163025922
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:16 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En weer worden de slachtoffers vergeten in het midden-oosten, waar ook veel vrouwen andere mensen doden met zelfmoord aanslagen.
Vandaar dat dat getal (even uit de losse pols) 98% is en niet 100%. Er wordt helemaal niks vergeten.
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:18:40 #293
13462 BansheeBoy
pi_163025928
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ga heen met je 1,5 miljard, als het je straks weer uitkomt ga je weer beginnen over de verschillende stromingen. Je bent gewoon leugenachtig met dit soort claims.
Ik neem het je niet kwalijk. Als je als advocaat of tandarts, wonende in het Gooi en lid van de lokale hockeyclub nooit Moslims in het echte leven ziet of spreekt en je beeld nagenoeg alleen maar baseert op wat de media je voorschotelt. Dan is het gewoon onmogelijk om een eerlijk beeld te vormen. :{

De media fietsen niet met je mee als je naar je werk gaat. De media filmt het niet als je heimelijk water aan de planten van je buurvrouw geeft. De media laat het niet zien als je je belasting betaald.

pi_163025943
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Best wel wat als je het mij vraagt. Ik ken persoonlijk heel wat moslims, en stuk voor stuk keuren ze geweld en aanslagen in naam van hun religie af.

Maar goed, als je dat zegt dan wordt vaak tegengeworpen dat dat dan "geen echte moslims" zijn. Kennelijk zijn er nogal wat mensen die denken te weten wat de ware Islam is, vooral ook niet-moslims.
Een deel van mijn familie is islamitisch. Die keuren het ook af. Nu is een van hen misschien homo. Daar gaat het toch fout. .
pi_163025950
quote:
15s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik neem het je niet kwalijk. Als je als advocaat of tandarts, wonende in het Gooi en lid van de lokale hockeyclub nooit Moslims in het echte leven ziet of spreekt en je beeld nagenoeg alleen maar baseert op wat de media je voorschotelt. Dan is het gewoon onmogelijk om een eerlijk beeld te vormen. :{

De media fietsen niet met je mee als je naar je werk gaat. De media filmt het niet als je heimelijk water aan de planten van je buurvrouw geeft. De media laat het niet zien als je je belasting betaald.

Ga jij nu maar weer de lijken negeren, ik niet....
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:20:41 #296
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_163025954
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt, maar er worden ook vieringen gehouden bij homohuwelijken.
Zo star is het katholicisme niet.

Andere christelijke stromingen gaan verder in hun homohaat, maar niet tot moord/massamoord toe.
Nooit van "Christian Identity" gehoord? Aanslagen op synagogen en abortus klinieken, vermoorden van homo's...
are we infinite or am I alone
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:20:57 #297
3542 Gia
User under construction
pi_163025957
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ze zegt toch ook: Dat heet anders geloof ik.

Zo raar dat anderen voor jou gaan beslissen of je zaken in je leven wel of niet goed aanpakt.
Zo willen moslims ook vaak bepalen of een christen zijn/haar geloof wel goed belijdt.
Nu weer een vleeseter die bepaalt of iemand die zegt geen vlees te eten, dan ook geen vis mag eten.
Mag een geheelonthouder wel alcohol bevattende ontsmettingsdoekjes gebruiken?
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:20:58 #298
13462 BansheeBoy
pi_163025958
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Heel simpel. Hoe moet je Moslims benaderen als je zelfs tijdens de ramadan geen simpele vraag mag stellen?
Dat mag zeker. Ik weet dat we ook altijd normaal antwoord geven. Het principe is alleen dat men o zo veel over de Islam denkt te weten maar er in principe 0 betrokkenheid is. Anders weet je heus wel na 50 jaar Moslims in je land dat ze ook geen water mogen drinken wanneer ze vasten. :{

woensdag 15 juni 2016 @ 09:22:03 #299
13462 BansheeBoy
pi_163025971
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:20 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ga jij nu maar weer de lijken negeren, ik niet....
Ik spreek liever over slachtoffers. Uit eerbied. :{

pi_163026009
quote:
15s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat mag zeker. Ik weet dat we ook altijd normaal antwoord geven. Het principe is alleen dat men o zo veel over de Islam denkt te weten maar er in principe 0 betrokkenheid is. Anders weet je heus wel na 50 jaar Moslims in je land dat ze ook geen water mogen drinken wanneer ze vasten. :{

Dat denk je. Ik ben van oorsprong RK. Daar weet jij vast ook niet veel over. Mijn ex is boeddhist daar weten mensen ook weinig over. Zo gaat dat. Geloof moet gewoon jouw persoonlijke ding zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')