abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163024488
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 06:50 schreef JubaUrbicus het volgende:
Waarom zouden moslims een herdenking moeten bijwonen van homo's?
Pragmatische public relations. Als jouw religie gezien wordt als een die liegen, stelen en moorden verheerlijkt is het handig om daar tegenin te gaan, zeker als er weer eens iets gebeurt dat dat negatieve beeld bevestigt.
Tenzij je a la de Jehovas getuigen een fetish hebt voor vervolging of je religie idd verachtelijk is natuurlijk. Dan hoeft het niet.
pi_163024525
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 06:44 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Valt tegen - homoacceptatie is zwaar afgenomen. Pakweg 30 jaar geleden dacht men bij "homo" aan mensen als Jos Brink,Albert Mol en Andre van Duin. De huishomos waar je iedere avond even voor ging zitten. En alleen wat jankende SPers en een opkomende Janmaat hadden het toen nog over moslims.
Toen werd er net gedaan of ze geen homo waren volgens mij.
pi_163024532
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 07:03 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Pragmatische public relations. Als jouw religie gezien wordt als een die liegen, stelen en moorden verheerlijkt is het handig om daar tegenin te gaan, zeker als er weer eens iets gebeurt dat dat negatieve beeld bevestigt.
Tenzij je a la de Jehovas getuigen een fetish hebt voor vervolging of je religie idd verachtelijk is natuurlijk. Dan hoeft het niet.
Jehova's zijn weer meer actief merk ik op.
  woensdag 15 juni 2016 @ 07:37:14 #214
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_163024689
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 07:03 schreef Kassamiep het volgende:
of je religie idd verachtelijk is natuurlijk
Mijn vingers jeuken om dit een pleonasme te noemen.

Wanneer houdt het eindelijk eens op dat mensen in een hoekje gezet worden, worden veracht, verguisd, weggezet als minderwaardig, enkel en alleen omdat ze anders zijn dan de zelfbenoemde moreel superieuren die hun superioriteit uit sprookjesboeken menen te mogen afleiden?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_163024714
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 07:37 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Mijn vingers jeuken om dit een pleonasme te noemen.

Wanneer houdt het eindelijk eens op dat mensen in een hoekje gezet worden, worden veracht, verguisd, weggezet als minderwaardig, enkel en alleen omdat ze anders zijn dan de zelfbenoemde moreel superieuren die hun superioriteit uit sprookjesboeken menen te mogen afleiden?
Dat stopt nooit.
pi_163024723
quote:
Waarom zouden moslims een herdenking moeten bijwonen van homo's? Moslims hebben de pest aan homo's per definitie dus dat zou tegenstrijdig moeten zijn met hun religie, daarnaast vinden moslims dit soort aanslagen in het westen niet bijzonder omdat dit soort aanslagen in vergelijking met hetgeen Amerika uitmoord in het midden oosten niks is. Moslims denken namelijk zo: Als wij doden in het westen moeten herdenken, dan zouden we ELKE dag doden uit het midden oosten moeten herdenken. Wat hebben moslims in Nederland met Amerika te maken? Dit is voor moslims een ver van bed show en ga zo door, wij in Nederland gaan ook geen herdenkingen bijwonen van Turken die overleden zijn in aanslagen in Ankara en elders en of in Libanon of elders. Dit is voor ons Nederlanders namelijk niet interessant en een ver van onze bed show.
Het zijn voornamelijk andere moslims die moslims in de wereld vermoorden. Niemand verwacht trouwens dat moslims in het Midden-Oosten herdenkingen gaan organiseren vanwege de aanslag in Orlando.
Het zou alleen wel gepast zijn als Nederlandse moslims meedoen met de herdenkingen in Nederland, maar die zie je dan weer niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_163024877
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 07:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het zijn voornamelijk andere moslims die moslims in de wereld vermoorden. Niemand verwacht trouwens dat moslims in het Midden-Oosten herdenkingen gaan organiseren vanwege de aanslag in Orlando.
Het zou alleen wel gepast zijn als Nederlandse moslims meedoen met de herdenkingen in Nederland, maar die zie je dan weer niet.
Moslims hoeven helemaal niks, een ieder mag zelf bepalen waar hij/zij aan meedoet en niemand moet verplicht worden om iets te doen. Ik ben zelf moslim en voel me absoluut niet verbonden met achterlijke moordenaars die in naam van Islam moorden net zoals een democraat in Nederland zich niet verbonden voelt met een democraat die in naam van democratie en vrijheid moord in Afghanistan en Irak (zie: Amerika invasie 2003). Herdenkingen zijn daarnaast zaken die niet worden aangemoedigd in de Islamitische theologie (mainstream sunni islam) en wordt theologisch gezien afgekeurd. Persoonlijk vind ik dat herdenkingen hypocriet en zal ik mezelf nooit naar zo'n herdenking begeven en al helemaal niet als het om Amerikaanse slachtoffers gaat. Het heeft niks met mij te maken en het is (helaas) een norm in de wereld, als ik die 50 homos in Orlando ga herdenken terwijl er in de Arabische wereld 150 doodgaan door dezelfde psychopaten (isis), dan voel ik me hypocriet. Nee voor mij geen herdenkingen als het een ver van mijn bed show is. Maar stel er gebeurt iets in Amsterdam bijvoorbeeld, dan zou ik er wel anders op reageren omdat het vlak bij mij gebeurt natuurlijk. Waarschijnlijk zou ik dan wel iets ondervinden. Maar zolang er aanslagen in landen zoals Amerika of in het Midden Oosten plaatsvinden, ja klote voor hun natuurlijk, maar ik ga daar echt niet bij stil staan ofzo. Dit is de wereld nou eenmaal, anders blijven we doorgaan met herdenken en ik ga Amerika (of het westen) echt niet een speciale behandeling geven ofzo....
pi_163024943
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 07:55 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Moslims hoeven helemaal niks, een ieder mag zelf bepalen waar hij/zij aan meedoet en niemand moet verplicht worden om iets te doen. Ik ben zelf moslim en voel me absoluut niet verbonden met achterlijke moordenaars die in naam van Islam moorden net zoals een democraat in Nederland zich niet verbonden voelt met een democraat die in naam van democratie en vrijheid moord in Afghanistan en Irak (zie: Amerika invasie 2003). Herdenkingen zijn daarnaast zaken die niet worden aangemoedigd in de Islamitische theologie (mainstream sunni islam) en wordt theologisch gezien afgekeurd. Persoonlijk vind ik dat herdenkingen hypocriet en zal ik mezelf nooit naar zo'n herdenking begeven en al helemaal niet als het om Amerikaanse slachtoffers gaat. Het heeft niks met mij te maken en het is (helaas) een norm in de wereld, als ik die 50 homos in Orlando ga herdenken terwijl er in de Arabische wereld 150 doodgaan door dezelfde psychopaten (isis), dan voel ik me hypocriet. Nee voor mij geen herdenkingen als het een ver van mijn bed show is. Maar stel er gebeurt iets in Amsterdam bijvoorbeeld, dan zou ik er wel anders op reageren omdat het vlak bij mij gebeurt natuurlijk. Waarschijnlijk zou ik dan wel iets ondervinden. Maar zolang er aanslagen in landen zoals Amerika of in het Midden Oosten plaatsvinden, ja klote voor hun natuurlijk, maar ik ga daar echt niet bij stil staan ofzo. Dit is de wereld nou eenmaal, anders blijven we doorgaan met herdenken en ik ga Amerika (of het westen) echt niet een speciale behandeling geven ofzo....
Het zou verstandig zijn wel iets te laten horen. Ook over IS bijv.
pi_163024965
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 05:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Weet ik maar de suggestie om een sponsorloop te houden werd gedaan nav die moord in Parijs.
Een sponsorloop voor wat? :?
pi_163024988
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het zou verstandig zijn wel iets te laten horen. Ook over IS bijv.
De gehele Arabische wereld is tegen IS, 98% van de moslims is tegen IS. Je zou de Arabische kanalen er eens op moeten nakijken, de haat van de Arabieren en moslims tegen ISIS is hartstikke groot. Ook in Nederland hebben bijna alle islam organisaties zich uitgesproken tegen IS, ik ken geen moslim die IS goedkeurt. Imams hebben zich uitgesproken tegen IS. Zelfs Al Qaida is tegen IS... Geloof mij maar, de haat tegen ISIS zit er goed in bij ons Arabieren en moslims.
pi_163025003
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:05 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

De gehele Arabische wereld is tegen IS, 98% van de moslims is tegen IS. Je zou de Arabische kanalen er eens op moeten nakijken, de haat van de Arabieren en moslims tegen ISIS is hartstikke groot. Ook in Nederland hebben bijna alle islam organisaties zich uitgesproken tegen IS, ik ken geen moslim die IS goedkeurt. Imams hebben zich uitgesproken tegen IS. Zelfs Al Qaida is tegen IS... Geloof mij maar, de haat tegen ISIS zit er goed in bij ons Arabieren en moslims.
Mooi. Ik merk er weinig van.
pi_163025040
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 07:55 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

zal ik mezelf nooit naar zo'n herdenking begeven en al helemaal niet als het om Amerikaanse slachtoffers gaat. Het heeft niks met mij te maken en het is (helaas) een norm in de wereld, als ik die 50 homos in Orlando ga herdenken terwijl er in de Arabische wereld 150 doodgaan door dezelfde psychopaten (isis), dan voel ik me hypocriet.
Dat je niet treurt om Amerikaanse soldaten die tijdens een missie sneuvelden, ach. Maar dit waren gewoon burgers die neergemaait werden terwijl ze er een gezellige avond van probeerden te maken. Dat het toevallig Amerikaanse burgers waren zou niet uit moeten maken.

En probeer alsjeblieft je afkeer van homo's een beetje te verbergen, het siert je niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_163025134
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 07:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Waarom zou ik mee moeten doen? Omdat ik moslim ben? Denk het niet, Job.
pi_163025145
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 05:05 schreef Braindead2000 het volgende:
Alleen maar eisen, eisen, eisen kunnen ze want hun geloof is zoooo belangrijk. Moskeeën, islamitische scholen, het recht om hun religie niet te beledigen enz enz. 30 dagen vasten kunnen ze ook maar hun poot een uurtje buiten de deur te steken om met een herdenking mee te doen dat kunnen ze niet. Terwijl hun zogenaamde pure, vredelievende geloof, die het allerbelangrijkst is, door het slijk wordt gehaald door dit soort aanslagen. Nogmaals, waarom zijn ze nauwelijks te bekennen bij herdenkingen van aanslagen uit naam van hun god?
:') Je zag ze in Belgie en Frankrijk ook. Wat is je punt nou?
pi_163025201
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:19 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

:') Je zag ze in Belgie en Frankrijk ook. Wat is je punt nou?
Dat was een farce.
pi_163025222
Vanuit de wereld van moslims verwacht je gewoon openlijk veel meer harde kritiek. Dat blijft uit.
pi_163025253
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat was een farce.
Als ze er wel staan dan is het ineens nep, als ze er niet staan dan is het ook niet goed.

Echt behoorlijk vermoeiend dit.
pi_163025269
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Als ze er wel staan dan is het ineens nep, als ze er niet staan dan is het ook niet goed.

Echt behoorlijk vermoeiend dit.
Men stond er weinig. Maar daar gaat het mij verder niet over. Laat wat meer horen. Maar er is geen leider.
pi_163025298
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:26 schreef Jaroon het volgende:
Vanuit de wereld van moslims verwacht je gewoon openlijk veel meer harde kritiek. Dat blijft uit.
Waarom zouden die al de maffe stromingen gaan verdedigen?
pi_163025305
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men stond er weinig. Maar daar gaat het mij verder niet over. Laat wat meer horen. Maar er is geen leider.
Dat onzinnige gezeur altijd over uitspreken en openlijk zeggen tegen te zijn. Het heeft blijkbaar geen nut, zijn altijd mensen die zeggen dat het een farce is. Net zoals jij net deed.
  woensdag 15 juni 2016 @ 08:32:30 #231
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163025306
quote:
Waarom zouden moslims een herdenking moeten bijwonen van homo's? Moslims hebben de pest aan homo's per definitie dus dat zou tegenstrijdig moeten zijn met hun religie, daarnaast vinden moslims dit soort aanslagen in het westen niet bijzonder omdat dit soort aanslagen in vergelijking met hetgeen Amerika uitmoord in het midden oosten niks is. Moslims denken namelijk zo: Als wij doden in het westen moeten herdenken, dan zouden we ELKE dag doden uit het midden oosten moeten herdenken. Wat hebben moslims in Nederland met Amerika te maken? Dit is voor moslims een ver van bed show en ga zo door, wij in Nederland gaan ook geen herdenkingen bijwonen van Turken die overleden zijn in aanslagen in Ankara en elders en of in Libanon of elders. Dit is voor ons Nederlanders namelijk niet interessant en een ver van onze bed show.
En toch voor elke scheet van Israël de straat op. Dat strookt niet met jouw uitleg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twiitch op 15-06-2016 08:42:38 ]
Graag op anoniem
pi_163025315
quote:
5s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:31 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Waarom zouden die al de maffe stromingen gaan verdedigen?
Omdat het dezelfde religie is.
pi_163025321
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:32 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat onzinnige gezeur altijd over uitspreken en openlijk zeggen tegen te zijn. Het heeft blijkbaar geen nut, zijn altijd mensen die zeggen dat het een farce is. Net zoals jij net deed.
DAT was een farce. Ja. Meer openlijk uitspreken tegen de misstanden. Dat zou helpen. Het gebeurt te weinig.
pi_163025335
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

DAT was een farce. Ja. Meer openlijk uitspreken tegen de misstanden. Dat zou helpen. Het gebeurt te weinig.
Hoe weet jij nou met welke motieven die mensen daar stonden?
pi_163025341
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Omdat het dezelfde religie is.
Dat is net zoveel gelul als dat christenlijken hetzelfde geloof hebben.
  woensdag 15 juni 2016 @ 08:45:44 #236
3542 Gia
User under construction
pi_163025427
Het is onzin dat moslims zich in bochten moeten wringen om toch vooral kenbaar te maken tegen dit soort terreurdaden te zijn.
Verder is het ook onzin om te stellen dat dit niks met de islam te maken heeft.

In de islam wordt homofilie gezien als een besmettelijke ziekte die bestreden moet worden.
Deze dader was homo, dus 'besmet', en hij gaf daar andere homo's de schuld van.
En dat ligt aan niets anders dan zijn religieuze opvoeding.
Ik denk dat het niet eens te maken heeft met Isis, maar met een persoonlijk motief, dus.

Maar goed, het ligt wel aan zijn geloof.
Maar anderen zijn daar niet verantwoordelijk voor.
pi_163025443
De katholieke kerk heeft ook een ding met homo's.
pi_163025449
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:35 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat is net zoveel gelul als dat christenlijken hetzelfde geloof hebben.
Ik heb geloof ik nog nergens ooit gelezen over zelfmoordaanslagen door christenen op
moslims, wel andersom of heb ik iets gemist? :o
  woensdag 15 juni 2016 @ 08:47:45 #239
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_163025450
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Mooi. Ik merk er weinig van.
Moet je met je vochtige hoofd eens uit het Gooi komen en de wijde wereld in trekken. :{

Zolang ik elk jaar van veel mensen de vraag krijg "Mag je ook geen water??" weet ik dat het fout blijft gaan. 0 interesse en als er dan wat gebeurt uit onkunde de hele religie bashen. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_163025457
quote:
11s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
De katholieke kerk heeft ook een ding met homo's.
Dat zijn pedofielen, ook niet écht goed :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')