quote:Lijst gekozen landen:
Leatherface: De Malediven
franklop: Cook Islands
Ferdii - Bahama's
roos85 - Namibië
Aguero - Saint Lucia
komrad - Swaziland
MrBanaan1 - Madagascar
Nielsch - Vanuatu
heywoodu - Bhutan
Sasquatsch - Nepal
PippenScottie - Aruba
hh38 - Bermuda
tong80 - Samoa
Nattekat - Bolivia
Mani89 - Antigua en Barbuda
Felagund - Zimbabwe
Pepersaus - Paraguay
zorro28 - Dominica
Arth_NL - Tonga
ijs_beer - Sri Lanka
vaduz - Albanië
Kopiko - Belize
ErwinDikkie - Brunei
lyrsewiete - El Salvador
Blik - Eritrea
Lucky_Strike - St Vincent and the Grenadines
rajknier - Lesotho
Coppi - Oeganda
Mexicanobakker - Guatemala
TheVulture - Amerikaanse Maagdeneilanden
Fatoeman - Angola
Kichaa - Tanzania
RJPS30 - Fiji
TheRipper - Gambia
-0- - Sao Tomé en Principe
Reya - Jordanië
DeLuna - Tuvalu
Max23 - Seychellen
Immerdebestebob - Syrië
Ik vrees dat ik je dan moet teleurstellen, want Fiji staat door de aanwezigheid van de rugbyploeg als grote favoriet in de lijst met reservelanden (zie OP), voor als de kleine delegaties en echte exoten op zijnquote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:59 schreef RJPS30 het volgende:
Hierbij adopteer ik: Fiji.
Gaan goud pakken bij het Rugby (7s).
(hebben dit jaar ook de World League gewonnen)
Net als voor elk ander land geldt dat de kans dat ze niet meedoen nagenoeg nihil isquote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:22 schreef Kichaa het volgende:
Mag ik Tanzania? Het is nog helemaal niet zeker of ze meedoen, maar als ze meedoen, adopteer ik Tanzania.
Dat is het stadion waar Bhutan tegen Montserrat voetbalde in The Other Finalquote:Op maandag 30 mei 2016 13:26 schreef heywoodu het volgende:
De schietbaan ligt overigens in de catacomben van dit magnifieke stadion in Thimphu
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En waar de nationale Bhutaanse boogschutterswedstrijden altijd worden gehoudenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:13 schreef Pepersaus het volgende:
[..]
Dat is het stadion waar Bhutan tegen Montserrat voetbalde in The Other Final
Oh. Niet goed zitten opletten. Maar er is wel een 'persoonlijk binding' aangezien mijn vriendin haar roots in Fiji liggen.....quote:Op dinsdag 31 mei 2016 10:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik je dan moet teleurstellen, want Fiji staat door de aanwezigheid van de rugbyploeg als grote favoriet in de lijst met reservelanden (zie OP), voor als de kleine delegaties en echte exoten op zijn
De jury gaat even in conclaaf, u hoort nog van onsquote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:00 schreef RJPS30 het volgende:
[..]
Oh. Niet goed zitten opletten. Maar er is wel een 'persoonlijk binding' aangezien mijn vriendin haar roots in Fiji liggen.....
Ik zeg doen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:00 schreef RJPS30 het volgende:
[..]
Oh. Niet goed zitten opletten. Maar er is wel een 'persoonlijk binding' aangezien mijn vriendin haar roots in Fiji liggen.....
Mits er vooral ook gedegen aandacht is voor de niet-rugbyers, want juist die rugbyers zijn natuurlijk niet echt exotisch en worden ongetwijfeld al breed zat uitgemetenquote:
Knijnenburg ziet er wel op en top Boliviaans uit volgens mij, dus ik vrees dat er weinig recente Nederlandse connecties zijnquote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:39 schreef Nattekat het volgende:
Bolivia hoeft het toch niet met enkel een stel langzame renners te doen
Martin Michel heeft zich gekwalificeerd via de Zuid-Amerikaanse ranglijst voor de 90kg klasse in het judo en Rudolf Knijnenburg (verdacht Nederlandse naam) komt namens Bolivia uit bij het schieten.
Dat laatste had ik weken geleden al moeten melden, maar had ik gemist
Dat was wel een kleine teleurstelling jaquote:Op woensdag 1 juni 2016 09:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Knijnenburg ziet er wel op en top Boliviaans uit volgens mij, dus ik vrees dat er weinig recente Nederlandse connecties zijn
quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:08 schreef Nielsch het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertussen is het even tijd voor een korte update over mijn geadopteerde land; Vanuatu. Eerst even wat achtergrondinformatie: bovenaan deze post is de vlag van Vanuatu te zien. Het NOC van Vanuatu werd in 1987 opgericht en een jaar later ging het land voor het eerst naar de OS. Sindsdien zijn ze er altijd bijgeweest, voor wat zomerspelen betreft. De winterspelen doen ze niet aan. Nog nooit wist Vanuatu een medaille te winnen. Je kan het NOC ook volgen op Facebook: https://www.facebook.com/(...)tee-212931865446936/
Voor wat betreft 2016 heeft Vanuatu een judoploeg die bestaat uit 1 persoon: Rexly Theuil. Deze man zal uitkomen in de -66 kg categorie. Als je wil kan je hem toevoegen op Facebook. Zelf heb ik net een vriendschapsverzoek verstuurd, al weet ik nog niet of hij dat ook gaat accepteren: https://www.facebook.com/rexly.theuil
Verder gaat er geroeid worden! Luigi Teilemb vormt de roeiploeg en doet mee aan de men's single sculls. Hier zit deze held in zijn bootje:
[ afbeelding ]
Tot slot is er een heuse tafeltennisploeg die wordt gevormd door Yoshua Shing, die er in London 2012 ook al bij was. De man werd geboren in de hoofdstad Port Vila en heeft zijn eigen Wikipedia-pagina: https://en.wikipedia.org/wiki/Yoshua_Shing
Kiek 'em spelen:
![]()
![]()
ALL HAIL VANUATU
![]()
![]()
![]()
Nou niet in z'n reetquote:Op dinsdag 31 mei 2016 23:34 schreef tong80 het volgende:
Heb Yvonne een PB gestuurd over heywoodu nattekat. Ben je met me eens denk ik. Die verdient inmiddels een pluim in z'n reet.
Ha ha haquote:
quote:Swaziland at the 2016 Summer Olympics
From Wikipedia, the free encyclopedia
Swaziland is scheduled to compete at the 2016 Summer Olympics in Rio de Janeiro, Brazil, from 5 to 21 August 2016.
quote:Op donderdag 2 juni 2016 20:49 schreef komrad het volgende:
Nog steeds niets over Swaziland
Wel een informatieve wikipedia pagina:
[..]
Mijn verzoek is geaccepteerd, Rexly Theuil is nu een van mijn Facebook-contacten.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:08 schreef Nielsch het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertussen is het even tijd voor een korte update over mijn geadopteerde land; Vanuatu. Eerst even wat achtergrondinformatie: bovenaan deze post is de vlag van Vanuatu te zien. Het NOC van Vanuatu werd in 1987 opgericht en een jaar later ging het land voor het eerst naar de OS. Sindsdien zijn ze er altijd bijgeweest, voor wat zomerspelen betreft. De winterspelen doen ze niet aan. Nog nooit wist Vanuatu een medaille te winnen. Je kan het NOC ook volgen op Facebook: https://www.facebook.com/(...)tee-212931865446936/
Voor wat betreft 2016 heeft Vanuatu een judoploeg die bestaat uit 1 persoon: Rexly Theuil. Deze man zal uitkomen in de -66 kg categorie. Als je wil kan je hem toevoegen op Facebook. Zelf heb ik net een vriendschapsverzoek verstuurd, al weet ik nog niet of hij dat ook gaat accepteren: https://www.facebook.com/rexly.theuil
Verder gaat er geroeid worden! Luigi Teilemb vormt de roeiploeg en doet mee aan de men's single sculls. Hier zit deze held in zijn bootje:
[ afbeelding ]
Tot slot is er een heuse tafeltennisploeg die wordt gevormd door Yoshua Shing, die er in London 2012 ook al bij was. De man werd geboren in de hoofdstad Port Vila en heeft zijn eigen Wikipedia-pagina: https://en.wikipedia.org/wiki/Yoshua_Shing
Kiek 'em spelen:
![]()
![]()
ALL HAIL VANUATU
![]()
![]()
![]()
In atletiek zijn er geen wildcards, elk land mag sowieso één man en één vrouw sturen, zie:quote:Op vrijdag 3 juni 2016 10:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ndzinisa liep dus een nationaal record deze week, 11.35 in Frankrijk. Helaas wel 0,03 boven de olympische limiet![]()
Geen enkele vrouw uit Swaziland deed vorig jaar mee aan het WK atletiek, dus ik weet niet of ze daar een wildcard kunnen krijgen.
Matsenjwa zit iets verder boven de olympische limiet, maar deed mee aan het WK en zal ongetwijfeld een wildcard krijgen
Volgens mij is het nog steeds wel de bedoeling dat een land dan aan het vorige WK mee heeft gedaan, maar dat kan ik zo even niet vinden.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:22 schreef zorro28 het volgende:
[..]
In atletiek zijn er geen wildcards, elk land mag sowieso één man en één vrouw sturen, zie:
UNIVERSALITY PLACES (UNQUALIFIED ATHLETES)
a. NOCs with no male or female qualified athlete or relay team will be allowed to enter their best male athlete and their best female athlete in one athletic event each, with the exception of the Combined Events, 10,000m and 3000m Steeplechase.
b. This applies equally to unqualified female entries from an NOC with qualified males, and vice versa.
uit het Rio 2016 Qualification System document
Staat niet in dat document iig, en het lijkt mij dat dat document wel alle regels erin heeft staan.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens mij is het nog steeds wel de bedoeling dat een land dan aan het vorige WK mee heeft gedaan, maar dat kan ik zo even niet vinden.
Ik was schijnbaar in de war met zwemmenquote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:46 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Staat niet in dat document iig, en het lijkt mij dat dat document wel alle regels erin heeft staan.
Ah zijn ook zoveel verschillende sporten en kwalificatieprocessenquote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik was schijnbaar in de war met zwemmen
Die door een zware armblessure van een van hun kanoërs enkele honderdsten naast een olympisch ticket grepen daarquote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:31 schreef -0- het volgende:
Ik wil hierbij graag Sao Tomé en Principe adopteren
Klopt op de C2-1000m hebben ze op 0.13 sec. naast een olympisch ticket gegrepen, net achter Mozambique.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die door een zware armblessure van een van hun kanoërs enkele honderdsten naast een olympisch ticket grepen daar
Maar goedgekeurd uiteraard, net als Jordanië
Oh dat kan ik me nog herinneren ja. Die Senegalees had het ticket eigenlijk al, tot ze zich ineens bedachten dat hij op het WK wel ingeschreven stond, maar niet van start was gegaan en dat was de eis voor een wildcardquote:Op zaterdag 4 juni 2016 14:37 schreef -0- het volgende:
[..]
Klopt op de C2-1000m hebben ze op 0.13 sec. naast een olympisch ticket gegrepen, net achter Mozambique.
Op de C1-1000m heeft Buly Da Conceicco Triste zich gekwalificeerd voor Rio. Hij eindigde in de kwalificaties weliswaar 2e achter een Senegalees, maar omdat die niet voldeed aan andere kwalificatie eisen mag hij toch naar de spelen.
quote:
Ha ha ha.quote:Op zondag 19 juni 2016 18:44 schreef Nielsch het volgende:
Hee tong80 jouw Samoa is as we speak live aan het spelen tegen Spanje voor de laatste plek bij rugby sevens. Als ze dat winnen zijn ze wel een medaillekandidaatje...
Update: Spanje wint de finale en Samoa gaat voor rugby niet naar Rio. Daarmee blijft het wel echt een exotisch land.
dat vind ik voor het Rugby toernooi jammerquote:Op zondag 19 juni 2016 18:44 schreef Nielsch het volgende:
Hee tong80 jouw Samoa is as we speak live aan het spelen tegen Spanje voor de laatste plek bij rugby sevens. Als ze dat winnen zijn ze wel een medaillekandidaatje...
Update: Spanje wint de finale en Samoa gaat voor rugby niet naar Rio. Daarmee blijft het wel echt een exotisch land.
Ik ook. Beetje gokspel met dat geseven.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:52 schreef komrad het volgende:
[..]
dat vind ik voor het Rugby toernooi jammer
Ik zie nu pas dat jouw naam niet in de OP kan.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:31 schreef -0- het volgende:
Ik wil hierbij graag Sao Tomé en Principe adopteren
Paniekquote:
Pfff. Kaina vertegenwoordigt Belize al haar halve leven (ze is 30) op internationale toernooien. Nu mag ze niet doordat ze, naar het schijnt, (te) laat was met het inleveren van wat suffe papieren (en Sealey was op tijd).quote:Op zondag 26 juni 2016 16:17 schreef heywoodu het volgende:
Hou ons op de hoogte van deze grote rel aub
quote:Op donderdag 7 juli 2016 00:23 schreef heywoodu het volgende:
Alle deelnemers in het judo zijn schijnbaar bekend, inclusief een flinke hoeveelheid wildcards voor kleine landen. Oproep aan een ieder: blader de lijst door en kijk of je land erbij staat en wie voor jouw land naar Rio gaat
http://www.judobase.org/#/competition/profile/1339/countries/0
Helaas niemand uit Zimbabwe.quote:Op donderdag 7 juli 2016 00:23 schreef heywoodu het volgende:
Alle deelnemers in het judo zijn schijnbaar bekend, inclusief een flinke hoeveelheid wildcards voor kleine landen. Oproep aan een ieder: blader de lijst door en kijk of je land erbij staat en wie voor jouw land naar Rio gaat
http://totallympics.com/i(...)omment&comment=29042quote:Op woensdag 6 juli 2016 23:51 schreef Nattekat het volgende:
Carina García is de negende sport(st)er die uitkomt voor Bolivia. Net zoals een verre landgenoot met Boliviaanse roots komt ze uit op twee schietonderdelen.
Eens kijken of de 10 bereikt kan worden, dat is al behoorlijk wat ten opzichte van de dag dat ik voor Bolivia koos
Ze hebben maar mazzel met zo'n fanatieke supporter, de andere adoptielandjes zijn maar magertjes toegejuicht
quote:Op donderdag 7 juli 2016 17:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
http://totallympics.com/i(...)omment&comment=29042
Handige link. Moest even goed zoeken naar mijn landje, Brunei. Ze hebben (nog) 1 deelnemer. Badmintonquote:Op donderdag 7 juli 2016 17:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat hard op eens. Rosmery Quispe gaat de marathon lopen (eens wat anders dan snelwandelen) en José Alberto Quintanilla en Karen Torrez hebben beiden een wildcard gekregen voor de 50 meter vrije slag
Met een eventuele wielrenner Oscar Soliz bij het wielrennen erbij staat de teller zelfs op 13.
Ik wilde geld inzetten op die taekwondoka die door de kenners echt als hele gevaarlijke klant voor de medailles gezien wordt, kreeg je 81 keer je inzet voor dus kon je dik mee verdienen (eurootje of vijfduizend wel met wat ik in wilde zetten)quote:Op donderdag 7 juli 2016 17:14 schreef Nepthys het volgende:
Mijn land voor deze editie is:
Niger
[ afbeelding ]
Uiteraard niet te verwarren met Nigeria. En ook niet met India, wat vlaggen betreft.
Dit snelgroeiende West-Afrikaanse land met rond de 20 miljoen inwoners was voor het eerst aanwezig bij de Zomerspelen van 1964 en doet nu voor de 12e keer mee. In die periode is er één medaille binnengehaald: brons door bokser Issaka Dabore in 1972.
Op deze Spelen zullen er twee Nigerezen in actie komen:
[ afbeelding ]
Ahmed Gouma (28) mag op basis van een wildcard meedoen met het judo in de klasse lichtgewicht (-73). Hij is korporaal in het leger en heeft een beurs gekregen om zich full-time met judo bezig te kunnen houden. Uiteraard droomt hij ervan om de volgende medaillewinnaar voor Niger te worden. Trainen doet hij het liefst in zijn vaste dojo in de hoofdstad Niamey. Daar heeft hij de afgelopen maand tijdens het vasten keihard getraind, ondanks dat het er bloedheet is omdat de stroom voor de airconditioning steeds uitvalt.
[ afbeelding ]
Abdoul Razak Issoufou Alfaga (21) komt uit in de klasse zwaargewicht (80+) bij het taekwando. Hij heeft zich weten te kwalificeren via een tweede plaats op het Afrikaanse kwalificatietoernooi en staat 15e op de wereldranglijst. Razak kwam voor het eerst in aanraking met taekwando door zijn neef, die later dodelijk verwond werd tijdens een gevecht. Hierdoor mocht hij de sport een tijd lang niet meer beoefenen van zijn vader. In de afgelopen jaren heeft hij veel successen behaald op internationale toernooien, na eerder zo'n beetje alles in Niger wel gewonnen te hebben. Deze reus van 2 meter 7 traint in een taekwondocentrum in Friedrichshafen in Duitsland en is erg optimistisch over zijn kansen, want hij heeft zijn volk die tweede Olympische medaille al beloofd.
Bonne chance team Niger!
9 sporters te supportenquote:Cook Islands will send their largest ever team to the Rio Olympics after two last-minute additions.
Swimmer Wesley Robert, who achieved the Olympic B qualifying standard at last month's Oceania Championship, has been given approval to compete in Brazil by the sport's world governing body FINA and the International Olympic Committee.
Weightlifter Luisa Peters has also secured a universality place to compete at her second Olympic Games in the Women's over 75kg division.
The squad of nine athletes travelling to Rio across five sports - sailing, swimming, weightlifting, canoe slalom and track and field - is the largest ever from the Cook Islands to attend the Olympics, beating the eight who attended the London Games four years ago.
Bolivia is natuurlijk niet voor niks officieel uitgeroepen tot op één na slechtste olympische land ooitquote:
Toen was ik er nog niet om ze aan te moedigen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bolivia is natuurlijk niet voor niks officieel uitgeroepen tot op één na slechtste olympische land ooit![]()
De slechtste landen ooit op de Olympische Spelen
helaas geen Swazi-judoquote:Op donderdag 7 juli 2016 00:23 schreef heywoodu het volgende:
https://www.facebook.com/(...)9608/?type=3&theaterquote:OLYMPIC QUALIFIER ALERT
Toea Wisil from Papua New Guinea just ran an Olympic Qualifier over 100m Womens. Stopping the clock at 11.29s means a direct Qualifier for Rio being 0.03 under the mark with a perfect tail wind of 1.9m/s.
After yesterdays race of 11.44s Toea said: "I know I can run under 11.30s." Today you proved it, Toea! HUGE CONGRATS to Toea and her Coaching Team Alison and Tony Fairweather!
quote:Op maandag 11 juli 2016 19:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
St Vincent and the Grenadines is niet alleen het land met de tofste naam ter wereld maar ze zenden ook maar liefst twee atleten uit naar Rio:
Kineke Alexander, liep al eerder de 400 meter in Beijing en Londen, nu hoopt ze verder te komen dan de eerste ronde. Wellicht mag ze weer de vlag dragen, of wordt het haar mannelijke 400m collega zonder Wikipedia-pagina, Brandon Valentine-Parris? Brandon heeft wel een Facebook-pagina en daarop is te zien dat hij best onder de indruk van zichzelf is. En logisch, hij is tenslotte de snelste renner van zijn eiland.
Veelzijdige atleet welquote:My events are the 200m, 400m, 800m, 400m hurdles and an occasional Triple jump.
Zijn Facebookpagina is voor het laatste geüpdatet in 2013 dus ik weet niet hoe actueel dat allemaal nog is.quote:
Wie weet heeft hij inmiddels ook polsstokhoogspringen en kogelslingeren erbij gepaktquote:Op maandag 11 juli 2016 21:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zijn Facebookpagina is voor het laatste geüpdatet in 2013 dus ik weet niet hoe actueel dat allemaal nog is.
Ik vraag me vooral af of hij de vlag mag dragenquote:Ourl=http://forum.fok.nl/topic/2305989/2/50#p163674473]maandag 11 juli 2016 21:05[/url] schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wie weet heeft hij inmiddels ook polsstokhoogspringen en kogelslingeren erbij gepakt
quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:55 schreef Nielsch het volgende:
Haha mijn Vanatuaanse Facebookvriend Rexly Theuil heeft een random status (bezoek aan Efteling met de kinderen) van mij geliked!
Ha ha haquote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:55 schreef Nielsch het volgende:
Haha mijn Vanatuaanse Facebookvriend Rexly Theuil heeft een random status (bezoek aan Efteling met de kinderen) van mij geliked!
Mongolië staat op de "liefst niet" lijst. (Zie OP).quote:
quote:Op woensdag 20 juli 2016 11:27 schreef heywoodu het volgende:
Iedereen, zoeken maar
De zwembond heeft de startlijsten bekendgemaakt en daar staan dus ook tig wildcards voor kleine landen in![]()
http://www.fina.org/sites/default/files/women_final_0.pdf
http://www.fina.org/sites/default/files/men_final.pdf
13 jaar en dan al een Facebookpagina met 15k likes hebbenquote:Op woensdag 20 juli 2016 11:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..].
Weer twee deelnemers voor Nepal. Gaurika Singh (facebook) op de 100m rugslag voor vrouwen en Sirish Gurung (facebook) op de 100m vrije slag voor mannen.
Geklikt. Is geen beginnen aanquote:Op woensdag 20 juli 2016 11:27 schreef heywoodu het volgende:
Iedereen, zoeken maar
De zwembond heeft de startlijsten bekendgemaakt en daar staan dus ook tig wildcards voor kleine landen in![]()
http://www.fina.org/sites/default/files/women_final_0.pdf
http://www.fina.org/sites/default/files/men_final.pdf
Himalayan Times.quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:00 schreef sasquatsch het volgende:
Ik moet wat vaker de Himalayan Times lezen.
Naast deze twee zwemmers zijn er ook twee atleten geselecteerd voor de Spelen.
Hari Rimal zal meedoen met de 5000m voor mannen en Saraswoti Bhattarai doet mee aan de 1500m voor vrouwen. (En hier kan ik niet zo snel een facebook of wiki pagina vinden).
Dus er zijn nu al 7 deelnemers uit Nepal.
Hoezo is er geen beginnen aan? Als je een bepaald land steunt zoek je toch gewoon even naar de zwemmers uit dat land?quote:
quote:
Evelina Afoa 100m rugslag vrouwenquote:Op woensdag 20 juli 2016 15:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoezo is er geen beginnen aan? Als je een bepaald land steunt zoek je toch gewoon even naar de zwemmers uit dat land?
Schusterquote:Op woensdag 20 juli 2016 15:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
[..]
Evelina Afoa 100m rugslag vrouwen
Brandon Schuster 200m vrij mannen
Cool ha ha ha. Bedankt.quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
[..]
Evelina Afoa 100m rugslag vrouwen
Brandon Schuster 200m vrij mannen
Hoe presteerde ie ?quote:Op woensdag 20 juli 2016 16:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Schuster
Die komt volgens mij ook al jaren langs bij de grote toernooien.
69e van de 79 op de 200 meter vrije slagquote:
Ha haquote:Op woensdag 20 juli 2016 20:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
69e van de 79 op de 200 meter vrije slag
Ik kwam deze net tegen, stukje over de enige deelnemer van Samoa die een medaillekans(je) heeftquote:
Leukquote:Op zaterdag 23 juli 2016 15:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik kwam deze net tegen, stukje over de enige deelnemer van Samoa die een medaillekans(je) heeft
http://www.samoaobserver.(...)ing-Mary-Opeloge.htm
Jawel, want de broertjes doen niet het dodelijk saaie schieten binnen in een hal, maar het intens spannende kleiduifschietenquote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
De broertjes Brol gaan schieten en bij het judo schijnt er ook iemand mee te doen, maar dat boeit niemand.
Best eng dit, minuut of tien geleden zag ik nog een bericht op de Facebook van hun NOC en ineens claimt iemand hier Tuvaluquote:
Ik ben al een jaar of 5 Tuvalu fan dus dat is het eerste wat ik dacht toen ik dit topic zag. Ik heb zelfs het voetbalshirt van hun nationale elftalquote:Op maandag 1 augustus 2016 23:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Best eng dit, minuut of tien geleden zag ik nog een bericht op de Facebook van hun NOC en ineens claimt iemand hier Tuvalu
quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 09:11 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik ben al een jaar of 5 Tuvalu fan dus dat is het eerste wat ik dacht toen ik dit topic zag. Ik heb zelfs het voetbalshirt van hun nationale elftal
Misschien een republiek uit het voormalige Soviet - Unie. Kazichistan, Turkmenistan ? Seychellen ? Madagaskar ? Gambia ? Ik noem maar wat hoor.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 01:21 schreef Max23 het volgende:
Iemand nog een beschikbaar land als tip voor me?
Gaafquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 09:11 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik ben al een jaar of 5 Tuvalu fan dus dat is het eerste wat ik dacht toen ik dit topic zag. Ik heb zelfs het voetbalshirt van hun nationale elftal
Ha ha ha Wie had dat ooit kunnen bedenken ?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:34 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hoi mede-archipel-in-de-Indische-Oceaan-fan.
quote:
Ze hebben een judoka die mee doet, dus de keus was snel gemaaktquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]![]()
Doet me denken aan de Africa Games van vorig jaar, waar een verspringster (of hinkstapspringster) uit de Seychellen in de tweede ronde van de wedstrijd plotseling op kwam dagen en toch maar mee mocht doen
Mag ik bij het taekwondo mee juichen? Ik heb wat centen op de man uit Nigerquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 20:28 schreef Nepthys het volgende:
De Olympische ploeg van Niger is uitgebreid met vier sporters. Naast de eerder genoemde judoka en taekwondoka zullen er bij zowel het sprinten als het zwemmen een man en een vrouw deelnemen op uitnodiging.
[ afbeelding ]
Op de foto zien we Djibo Ousseini (17, links) en Mariama Mahamadou (19, rechts), die de 400 meter gaan lopen. In het midden staan de zwemmers Mouctar Albachir (21, tweede van links) en Roukaya Moussa Mahamane (19, tweede van rechts), die in actie zullen komen op de 50 meter vrije slag.
Hier is de hele delegatie. Ze zijn gisteren in Rio aangekomen. Afgelopen vrijdag waren ze op bezoek bij president Issoufou.
[ afbeelding ]
Zij mag de Bhutanese vlag dragenquote:Op maandag 30 mei 2016 12:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze heldin gaat in Rio voor een medaille. "Mijn doel is een medaille", liet ze immers weten
Lenchu Kuenzang, zoals ze volgens Bhutanese media heet, is uiteraard al keihard aan het trainen. Zo schiet ze maar liefst honderd patronen per dag! Ze is agente bij de Koninklijke Bhutanese Politie en traint al sinds april. Als dat geen garantie voor succes is weet ik het ook niet meer.
Naast het afvuren van honderd patronen is er uiteraard ook fysieke training. Zo wurmt Lenchu zich elke ochtend een uur lang in allerlei yogaposities en is ze elke avond een uur in de sportschool te vinden![]()
"Haar resultaten laten zien dat ze heel dicht in de buurt komt van het niveau van de wereldtop", liet trainer Dorji Phuba ook nog even los. Dit gaat een medaille worden mensen, ik voel het!
Nog even de laatste puntjes op de i schieten met de trainer:
[ afbeelding ]
Kloptquote:Op donderdag 4 augustus 2016 08:07 schreef ErwinDikkie het volgende:
Brunei heeft in Rio 3 deelnemers.
Een badmintoner, Jasper Yu Woo, heeft een wildcard gekregen.
En 2 sprinters op de 100 m voor mannen, Mohamed Ismail, en 100 m voor vrouwen, Maizurah Rahim.
Beide sprinters zijn toegelaten dmv universality slots. Soort van wildcard, omdat de IOC wilt dat er mannen en vrouwen meedoen, als deze niet zijn gekwalificeerd. (als ik het goed begrepen heb)
Heb geen instagram, dus daar kijk ik niet opquote:Op donderdag 4 augustus 2016 11:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Klopt![]()
Als een land bijvoorbeeld 50 mannen heeft in de atletiek, maar 0 vrouwen, mogen ze ook een vrouw sturen(of andersom natuurlijk)
Paar dagen geleden kwam ik deze foto trouwens tegen van de ploeg van Brunei, op de Instagram van de badmintonner:
https://www.instagram.com/p/BIjHDhUDHpA/
quote:
Met mijn steun gaat hij uiteraard goed presterenquote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:16 schreef heywoodu het volgende:
Als Durañona in de vorm van zijn leven is zou hij wel eens in de buurt van de medailles kunnen komen, met wat mazzel
Ik denk het nietquote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:44 schreef Felagund het volgende:
Het damesvoetbalteam uit Zimbabwe is gestart met een 6-1 nederlaag tegen Duitsland. Kudakwashe Basopo heeft de enige goal gescoord voor Zimbabwe (eigen goal van Eunice Chibanda niet meegerekend). Het kan dus alleen maar beter gaan in de volgende wedstrijden.
Beter dan 6-1 moet wel lukken toch? Bovendien is Duitsland waarschijnlijk de sterkste tegenstander in de poulefase.quote:
Ik bedoelde meer dat ik denk dat ze niet meer gaan scoren. 4-0 vind ik qua uitslag wel erger denk ik.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 19:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Beter dan 6-1 moet wel lukken toch? Bovendien is Duitsland waarschijnlijk de sterkste tegenstander in de poulefase.
Duitsland speelde ook zwak.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 19:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat ik denk dat ze niet meer gaan scoren. 4-0 vind ik qua uitslag wel erger denk ik.
Ha ha ha leuk, ik wilde het net posten. Leuk topic op deze manier.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:34 schreef Arth_NL het volgende:
Ook de Tongese schutters hebben booggeschoten voor de ranking.
Lusitania Tatafu heeft haar concurrente uit de Dominicaanse Republiek achter zich weten te houden!![]()
Arne Jensen miste de top-60 op een haar na. Maar dat betekent wel dat hij het in de eliminaties op mag nemen tegen de Nederlander Sjef van den Berg. Succes!
Dank.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 06:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ha ha ha leuk, ik wilde het net posten. Leuk topic op deze manier.
Ze hebben de condooms nog.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:14 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Dank.![]()
Onze Tongese held Pita zorgde ervoor dat tijdens de openingsceremonie ook voor de vrouwen een leuke zit werd.![]()
[ afbeelding ]
Helaas was wel meteen alle olijfolie in het Olympisch dorp op.
Vlaggendrager Shing heeft vandaag helaas met 0-4 verloren van die Mexicaan en daarmee zitten zijn Spelen er alweer op.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 23:22 schreef Nielsch het volgende:
Tafeltennisser Yoshua Shing gaat voor de equipe van Vanuatu de vlag dragen!
Hopelijk heeft dit feestje geen invloed op zijn wedstrijd morgen tegen de Mexicaan Marcos Madrid. De heren strijden dan voor een plek in de 1ste ronde.
Ook in actie komt Luigi Teilemb in de skiff -66 en dat gelijk in heat 1 en baan 1. De eerste de beste zullen we maar zeggen.
Hoe heet de doelman ook alweer die topscorer werd ?quote:Op zondag 7 augustus 2016 16:20 schreef Pepersaus het volgende:
De eerste Paraguayanen zijn in actie gekomen:
Marcelo Aguirre won z'n eerste tafeltenniswedstrijd, maar in de daaropvolgende ronde eindigde zijn Olympische toernooi. Ook bij het tennis is de enige Paraguayaanse uitgeschakeld.
In de lastige omstandigheden van de roeiwestrijden wist Arturo Rivarola zich te plaatsen voor de kwartfinales. Ook Gabriela Mosqueira was goed op weg, maar in de eindsprint moest ze de top 3 laten gaan. Zij mag nog roeien in de herkansingen, maar vanwege de wind zijn die een dag uitgesteld.
Chilavert scoorde idd idioot veel voor een keeper (vrije trappen en penalties), maar weet niet of hij ooit topscorer werd. Alleen Rogerio Ceni scoorde als doelman vaker dan Chilavert.quote:Op zondag 7 augustus 2016 17:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoe heet de doelman ook alweer die topscorer werd ?
Chilavert ?
Mexicaan geloof ik, afgelopen seizoen afscheid genomen. Wel een zwaktebod om je doelman de vrijetrappen te laten nemen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 17:26 schreef Pepersaus het volgende:
[..]
Chilavert scoorde idd idioot veel voor een keeper (vrije trappen en penalties), maar weet niet of hij ooit topscorer werd. Alleen Rogerio Ceni scoorde als doelman vaker dan Chilavert.
Mosqueira ook doorquote:Op zondag 7 augustus 2016 16:20 schreef Pepersaus het volgende:
In de lastige omstandigheden van de roeiwestrijden wist Arturo Rivarola zich te plaatsen voor de kwartfinales. Ook Gabriela Mosqueira was goed op weg, maar in de eindsprint moest ze de top 3 laten gaan. Zij mag nog roeien in de herkansingen...
Close, but no cigarquote:Op maandag 8 augustus 2016 16:25 schreef tong80 het volgende:
Brandon Schuster (Samoa) op de 200 meter vrije slag 46ste geworden van de 48 deelnemers.
Dat is mooi, is Vanuatu nog medailleloos bij de OS?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:36 schreef Nielsch het volgende:
Eerder riep ik dat Luigi Tuilemb van Vanuatu was uitgeschakeld. NIETS IS MINDER WAAR! Via allerlei herkansingen (weet ik veel hoe dat allemaal werkt) is deze held doorgedrongen tot de finale van het roeien! Om precies te zijn: de eenpersoons skiff! Een echte kans op een medaille dus! Aanstaande vrijdag moet het gaan gebeuren!
Bokser Boe Warawara is helaas uitgeschakeld na zijn verlies tegen een of andere Russische dopinggebruiker...
Absoluut. Ik overdrijf misschien een beetje over de medaillekans, maar de finale is bereikt!quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:39 schreef komrad het volgende:
[..]
Dat is mooi, is Vanuatu nog medailleloos bij de OS?
gefeliciteerd ook richting je vriendin. Ik zou wel graag horen hoe het er nu op Fiji aan toe gaat na het eerste goud ooitquote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:00 schreef RJPS30 het volgende:
[..]
Dit ja! Ik zou zeggen, ga eens wat zoeken/navragen etcquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 01:16 schreef komrad het volgende:
[..]
gefeliciteerd ook richting je vriendin. Ik zou wel graag horen hoe het er nu op Fiji aan toe gaat na het eerste goud ooit![]()
en:quote:PM congratulates Fiji 7s team
11:18 Today
Taken from/By:
Report by: Edwin Nand
Prime Minister Voreqe Bainimarama has congratulated the Fiji 7’s team saying this is a wonderful moment in the history of our nation.
Bainimarama says Fiji has won its first Gold Medal at a summer Olympic Games and every Fijian is rejoicing at home and around the world.
The Prime Minister who is with the team in Rio Brazil has conveyed the warmest congratulations to our World Champion Rugby Sevens team on the magnificent achievement.
He adds that all of Fiji has witnessed how much effort the players put into this campaign.
Bainimarama has offered special thanks to coach Ben Ryan and team captain Osea Kolinisau for their inspiring leadership.
He says it’s been a great privilege for him as Prime Minister to be present in Rio De Janeiro on behalf of the Fijian people to provide our collective encouragement and support.
He has witnessed firsthand the commitment and discipline that has produced this victory and has been deeply impressed and proud.
The Prime Minister in his message confirms a wonderful reception awaits our boys when they arrive in Fiji.
Never before has the Fijian spirit soared so high as it does today. Never have we stood so tall as a nation.
Bainimarama has called on Fiji to re-dedicate itself to the task of building our beloved nation. One nation, one people, playing an even greater role in the region and the world.
The march of Team Fiji – of every Fijian – continues.
quote:EXCLUSIVE: Interview with Swazi Bolt in Rio
Sibusiso 'Swazi Bolt' Matsenjwa is currently in Brazil for the 2016 Olympic games. With a season speed of 20.87 seconds our Swazi Bolt will represent Swaziland in the men's 200m on Tuesday August 16.
'Swazi Bolt' proudly raises the Swazi Flag during the Olympics official opening ceremony.
I am personally proud of him for such an achievement. Therefore, I will keep you updated on how he is doing in Rio. Here is what the 28 year old lad had to say on my 1st interview with him.
Hi there? How is Brazil?
'Swazi Bolt' - Brazil is warm and awesome even though I haven't gone to some parts because of training and preparations for my competition on the 15th.
Sibusiso posing with the Olympic torch.
Congratulations on making it to the 2016 Olympics in Rio.
Thank you
How do you feel representing the country in such a huge sporting event? Especially since you were the country’s flag bearer during the official open in?
It's a pleasure and an honour that fuels me with determination to work harder, more especially caring the flag for the second time as I carried it in 2012 Olympics during the closing ceremony in such big games...it's really an honour so to say.
Wow, that is awesome! When you left Swaziland for the Olympics on the 1st of August 2016, what were your expectations of Rio?
The Swazi team at KM3 airport just before leaving Swaziland.
I expected a warm Rio since its rainy region and we called these games 'Summer Olympics' and of-course that is what I found!
Sibusiso after training in Rio.
Lucky you, we are freezing here. Tell me what you will be competing on and when?
Well, sorry about that. I will be competing in the men's 200m on the 16th at about 1100hours Brazilian times.
All the best for your run. In the meantime, what does your day look like?
Thanks. I simply train and rest, attend physic, watch TV, get myself fuelled up with food from the dining hall.
It sounds like the life of a sportsman indeed. Have you met Usain Bolt yet?
I haven't met him personally... But we live on the same block.
In one of his training sessions.
How cool is that! When you do meet him tell him you are Swazi Bolt and get a picture with him please.
LOL, okay.
What would you wish the Swazi nation knew about the 2016 Olympics experience?
Just to know that it's really great to represent your country in such big games in the world and get to mingle with the best of the best.
It's a thrillingly amazing experience...and u meet a lot of people with different perceptions and beliefs.
Wow, well done to you again. Do you miss us (Swaziland)?
Not yet. It's amazing here.
Thank-you, will chat next week.
It's a pleasure, and you're welcome.
E-finale voor de 25ste plaats. ;-) Iedereen roeit een "finale" in de skiff.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:36 schreef Nielsch het volgende:
Eerder riep ik dat Luigi Tuilemb van Vanuatu was uitgeschakeld. NIETS IS MINDER WAAR! Via allerlei herkansingen (weet ik veel hoe dat allemaal werkt) is deze held doorgedrongen tot de finale van het roeien! Om precies te zijn: de eenpersoons skiff! Een echte kans op een medaille dus! Aanstaande vrijdag moet het gaan gebeuren!
Ow okee haha... Nouja op naar de 25ste plaats dan maar!quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 09:28 schreef NealMoonshine het volgende:
[..]
E-finale voor de 25ste plaats. ;-) Iedereen roeit een "finale" in de skiff.
Heel Fiji stond op zijn kop. De dag van de winst is ook uitgeroepen tot nationale feestdag. Ze hebben ook zeer overtuigend het goud binnengesleept. Mooie beelden na afloop van de wedstrijd waar het hele team in een kring ging zingen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 01:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit ja! Ik zou zeggen, ga eens wat zoeken/navragen etc
Wat een kanjers!quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 18:12 schreef Mani89 het volgende:
David Bailey en Cejhae Greene van #TeamAntiguaAndBarbuda hebben zich allebei geplaatst voor de halve finale op het koningsnummer, beide in een tijd van 10.20. Van harte gefeliciteerd mannen!
Jazeker, bovengenoemde mannen samen met Miguel Francis (19.88 op de 200 meter) en Jarid Jarvis. Die kunnen nog wel eens gaan verrassen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 18:27 schreef Aguero het volgende:
[..]
Wat een kanjers!
Hebben jullie ook een estafetteteam?
Ik schrijf ze op voor brons.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 18:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Jazeker, bovengenoemde mannen samen met Miguel Francis (19.88 op de 200 meter) en Jarid Jarvis. Die kunnen nog wel eens gaan verrassen.
Niet onrealistisch nee, ze zijn zeker een van de kanshebbersquote:
Met hun tijd uit de heats in Beijing vorig jaar zouden ze zilver hebben gepakt in de finale en ook vier jaar terug zou 38,01 genoeg zijn geweest voor zilver. (Na DQ van Team USA beide finales)quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 18:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet onrealistisch nee, ze zijn zeker een van de kanshebbers
waarom niet erkend?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 18:56 schreef Mani89 het volgende:
Mijn adoptiekind Francis liep vorige maand trouwens nog een fabelachtige 19.67 op de 200 meter, helaas niet officieel erkend. En nog maar 21 jaar jong.
Zo te lezen is de desbetreffende atletiek baan niet officieel erkend. Het was in ieder geval 2 tienden sneller dan zijn erkende PR van 19.88 een maand eerder.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 18:59 schreef komrad het volgende:
[..]
waarom niet erkend?
Als het een legale tijd was, is hij favoriet voor een medaille ?
GIFje, met dank aan wimderon, Ayala met vlag dusquote:Op zondag 21 augustus 2016 19:49 schreef Pepersaus het volgende:
Voor Paraguay zitten de Spelen er op, Derlys Ayala wist z'n marathon in 2:39:40 af te raffelen.
Oeh, bedankt voor de GIF!quote:Op zondag 21 augustus 2016 19:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
GIFje, met dank aan wimderon, Ayala met vlag dus
De Argentijn Bruno raakte geblesseerd in de slotkilometer, maar Ayala (die bij hem liep) stopte even en spoorde hem aan toch verder te gaan, waarna Bruno zijwaarts huppelend over de finish kwam
[ afbeelding ]
Met terugwerkende kracht.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 07:51 schreef tong80 het volgende:
Wereldgewichthefbond IWF heeft de namen bekendgemaakt van vijftien gewichtheffers die bij hertesten van tijdens de Olympische Spelen van 2008 afgenomen urinestalen alsnog positief bevonden zijn op doping. Het gaat daarbij om maar liefst elf medaillewinnaars, waaronder olympisch kampioenen.
Met name de Chinese vrouwenploeg zit flink in de nesten. Het team won goud in vier van de zeven gewichtsklassen, maar zal er daar naar alle waarschijnlijkheid drie van in moeten leveren. Verder gaat het vooral om gewichtheffers uit de landen waarvan we het wel gewend zijn: Rusland, Oekraïne, Kazakhstan, Wit-Rusland en Azerbeidzjan. Vrijwel alle sporters zijn betrapt op anabole steroïden, behalve de Chinezen - zij zaten aan de groeihormonen. We hebben de gepakte sporters hieronder eens op een rijtje gezet.
Het verdelen van de medailles zal de nodige gevolgen hebben. Zo was het een tumultueuze maand voor de Spaanse Lidia Valentin Perez: in de klasse tot 75 kilogram eindigde ze in Beijing als vijfde, maar daar gaat ze nu vermoedelijk brons voor krijgen. In 2012 werd de Spaanse vierde in Londen, maar aangezien de gehele top-3 onlangs gepakt werd lijkt ze dat goud nu te gaan krijgen. In Rio won ze eerder deze maand olympisch zilver, door daadwerkelijk als tweede te eindigen.
Op Samoa kunnen na acht jaar alsnog de champagneflessen ontkurkt worden. In de klasse boven 75 kilogram worden de nummers twee en drie van de Spelen van 2008 vrijwel zeker uit de uitslag geschrapt en dat betekent 'feest' voor Samoa: Ele Opeloge werd vierde, maar zal vermoedelijk zilver krijgen, de eerste olympische medaille ooit voor Samoa.
Mijn Samoa![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |