abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:49:15 #126
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_164178824
Gezocht: iemand die voor Rwanda juicht en veel foto's van zwemster Johanna Umurungi gaat zoeken *;
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_164184523
De Olympische ploeg van Niger is uitgebreid met vier sporters. Naast de eerder genoemde judoka en taekwondoka zullen er bij zowel het sprinten als het zwemmen een man en een vrouw deelnemen op uitnodiging.

Op de foto zien we Djibo Ousseini (17, links) en Mariama Mahamadou (19, rechts), die de 400 meter gaan lopen. In het midden staan de zwemmers Mouctar Albachir (21, tweede van links) en Roukaya Moussa Mahamane (19, tweede van rechts), die in actie zullen komen op de 50 meter vrije slag.

Hier is de hele delegatie. Ze zijn gisteren in Rio aangekomen. Afgelopen vrijdag waren ze op bezoek bij president Issoufou.
pi_164185153
Met dank aan heywoodu:

Team Swaziland is onderweg naar Rio. Wie de vlag gaat dragen blijft nog een verrassing. Phumlile en Sibusiso komen in de 2e week in actie dus ik verwacht ze allebei bij de openingsceremonie *O*
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 augustus 2016 @ 21:28:39 #129
284411 crew  heywoodu
pi_164186377
Chef de mission van Kiribati met een shirt met in grote letters Cook Islands:

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 augustus 2016 @ 21:29:30 #130
284411 crew  heywoodu
pi_164186398
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 20:28 schreef Nepthys het volgende:
De Olympische ploeg van Niger is uitgebreid met vier sporters. Naast de eerder genoemde judoka en taekwondoka zullen er bij zowel het sprinten als het zwemmen een man en een vrouw deelnemen op uitnodiging.

[ afbeelding ]
Op de foto zien we Djibo Ousseini (17, links) en Mariama Mahamadou (19, rechts), die de 400 meter gaan lopen. In het midden staan de zwemmers Mouctar Albachir (21, tweede van links) en Roukaya Moussa Mahamane (19, tweede van rechts), die in actie zullen komen op de 50 meter vrije slag.

Hier is de hele delegatie. Ze zijn gisteren in Rio aangekomen. Afgelopen vrijdag waren ze op bezoek bij president Issoufou.
[ afbeelding ]
Mag ik bij het taekwondo mee juichen? Ik heb wat centen op de man uit Niger *O*
  woensdag 3 augustus 2016 @ 10:29:50 #131
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_164194339
Hordenloopster Katy Sealy uit Suffolk (maar haar vader is in Belize geboren) kwam een Tour-winnaar tegen in Rio:

Brandon Jones is klaar voor de 200 meter:

En Renick James (r.) doet mee aan het judo-toernooi (-100 kg):

Intussen wacht Belize een tropische storm...
Tropische storm Earl trekt richting Belize
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 augustus 2016 @ 12:20:13 #132
284411 crew  heywoodu
pi_164196554
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:23 schreef heywoodu het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Deze heldin gaat in Rio voor een medaille. "Mijn doel is een medaille", liet ze immers weten _O_

Lenchu Kuenzang, zoals ze volgens Bhutanese media heet, is uiteraard al keihard aan het trainen. Zo schiet ze maar liefst honderd patronen per dag! Ze is agente bij de Koninklijke Bhutanese Politie en traint al sinds april. Als dat geen garantie voor succes is weet ik het ook niet meer.

Naast het afvuren van honderd patronen is er uiteraard ook fysieke training. Zo wurmt Lenchu zich elke ochtend een uur lang in allerlei yogaposities en is ze elke avond een uur in de sportschool te vinden :9~

"Haar resultaten laten zien dat ze heel dicht in de buurt komt van het niveau van de wereldtop"
, liet trainer Dorji Phuba ook nog even los. Dit gaat een medaille worden mensen, ik voel het!

Nog even de laatste puntjes op de i schieten met de trainer:

[ afbeelding ]
Zij mag de Bhutanese vlag dragen *O*
  Trouwste user 2022 donderdag 4 augustus 2016 @ 07:33:12 #133
7889 tong80
Spleenheup
pi_164216425
_O_ :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_164216586
Brunei heeft in Rio 3 deelnemers.

Een badmintoner, Jasper Yu Woo, heeft een wildcard gekregen.

En 2 sprinters op de 100 m voor mannen, Mohamed Ismail, en 100 m voor vrouwen, Maizurah Rahim.

Beide sprinters zijn toegelaten dmv universality slots. Soort van wildcard, omdat de IOC wilt dat er mannen en vrouwen meedoen, als deze niet zijn gekwalificeerd. (als ik het goed begrepen heb :@ )
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 4 augustus 2016 @ 11:03:43 #135
284411 crew  heywoodu
pi_164219018
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:07 schreef ErwinDikkie het volgende:
Brunei heeft in Rio 3 deelnemers.

Een badmintoner, Jasper Yu Woo, heeft een wildcard gekregen.

En 2 sprinters op de 100 m voor mannen, Mohamed Ismail, en 100 m voor vrouwen, Maizurah Rahim.

Beide sprinters zijn toegelaten dmv universality slots. Soort van wildcard, omdat de IOC wilt dat er mannen en vrouwen meedoen, als deze niet zijn gekwalificeerd. (als ik het goed begrepen heb :@ )
Klopt ^O^

Als een land bijvoorbeeld 50 mannen heeft in de atletiek, maar 0 vrouwen, mogen ze ook een vrouw sturen :) (of andersom natuurlijk)

Paar dagen geleden kwam ik deze foto trouwens tegen van de ploeg van Brunei, op de Instagram van de badmintonner:
https://www.instagram.com/p/BIjHDhUDHpA/
pi_164219692
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 11:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Klopt ^O^

Als een land bijvoorbeeld 50 mannen heeft in de atletiek, maar 0 vrouwen, mogen ze ook een vrouw sturen :) (of andersom natuurlijk)

Paar dagen geleden kwam ik deze foto trouwens tegen van de ploeg van Brunei, op de Instagram van de badmintonner:
https://www.instagram.com/p/BIjHDhUDHpA/
Heb geen instagram, dus daar kijk ik niet op :D.

Aziė doet het in het algemeen goed met badminton, maar onze Jasper zal niet verassen. Hopelijk heb ik het mis.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  donderdag 4 augustus 2016 @ 12:29:59 #137
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_164220601
Mag ik Syrie?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 4 augustus 2016 @ 12:32:31 #138
284411 crew  heywoodu
pi_164220637
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 12:29 schreef Immerdebestebob het volgende:
Mag ik Syrie?
:Y
  donderdag 4 augustus 2016 @ 12:33:03 #139
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_164220649
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 12:32 schreef heywoodu het volgende:

[..]

:Y
Hopelijk doet die Syrische hoogspringgod het goed.
pi_164221858
Het damesvoetbalteam uit Zimbabwe is gestart met een 6-1 nederlaag tegen Duitsland. Kudakwashe Basopo heeft de enige goal gescoord voor Zimbabwe (eigen goal van Eunice Chibanda niet meegerekend :P). Het kan dus alleen maar beter gaan in de volgende wedstrijden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_164222340
*O* Dominica *O*

Voor deze Olympische Spelen heb ik dit kleine eiland in de Caraļben geadopteerd. Dit land hoort uiteraard niet verward te worden met de veel grotere Dominicaanse Republiek, hoewel inwoners van beide landen Dominicanen heten. Je spreekt de namen van beide landen ook anders uit, Dominica hoor je uit te spreken als DOM-i-NIE-ka. Het land heet zo omdat het op een zondag 'ontdekt' is, en dominica betekent zondag in het Latijn. Het land is lange tijd een kolonie geweest van eerst Frankrijk en daarna Engeland en beide talen komen dan ook voor op het eiland. Het eiland staat vooral bekend op zijn mooie natuur, zoals je ook kan zien in de vlag. De papegaai in de vlag komt alleen op Dominica voor.

Op sportgebied stelt Dominica niets voor. Het land deed pas voor het eerst mee aan de Olympische Spelen in 1996, en de zes deelnemers dat het toen had is nog altijd het grootste aantal Olympische deelnemers dat Dominica ooit gehad heeft. Dominica heeft tot nu toe maar aan twee sporten deelgenomen: atletiek en zwemmen (het is niet moeilijk te zien waarom). Dit jaar doen ze alleen mee aan atletiek en wel met een enorm aantal van twee atleten. Het moet wel gezegd worden dat één atleet zich via de limieten heeft geplaatst en niet via de universality plaatsen. De twee atleten die de Dominicaanse eer hoog gaan houden dit jaar zijn Yordanis Durańona en Thea LaFond, beiden bij het illustere onderdeel hinkstapspringen! B-) Ik heb geen flauw idee wie van beiden de vlag gaat dragen, dus dat wordt nog een grote verrassing :7

Dit is Durańona aan het werk in New York.

Yordanis Durańona is geboren in 1988 en is zoals je misschien uit zijn naam kan afleiden is hij helemaal geen Dominicaan, maar een Cubaan. Net als vele andere Cubanen doet hij aan hinkstapspringen, maar hij was in eigen land niet goed genoeg, dus nu komt hij maar voor Dominica uit. Wel zo praktisch als je Olympische ambities hebt. Hij heeft een PR van 17.20 meter en als hij dat haalt zal hij sowieso niet laatste worden, wat al een prestatie op zich is voor Dominica.

Thea LaFond in actie.

Thea LaFond is de tweede deelnemer voor Dominica. Geboren in 1994, is zij op jonge leeftijd verhuist naar Dominica met haar familie. Om die reden komt ze nu uit voor Dominica, want ondertussen woont Thea in de VS, waar ze net klaar is met studeren. Haar PR is 13.41 meter op het hinkstapspringen, maar ze doet tussendoor ook af en toe hoogspringen en verspringen. Hopelijk kan ze straks een nieuw PR springen en een goede prestatie afleveren voor Dominica ^O^ .
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 4 augustus 2016 @ 14:16:44 #142
284411 crew  heywoodu
pi_164222505
Als Durańona in de vorm van zijn leven is zou hij wel eens in de buurt van de medailles kunnen komen, met wat mazzel ^O^
pi_164222852
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 14:16 schreef heywoodu het volgende:
Als Durańona in de vorm van zijn leven is zou hij wel eens in de buurt van de medailles kunnen komen, met wat mazzel ^O^
Met mijn steun gaat hij uiteraard goed presteren *)

Overigens is het inwoneraantal van Dominica te vergelijken met Andorra, om alles even in verhouding te zetten :+
pi_164224969
De 13-jarige Gaurika Singh uit Nepal is de jongste deelnemer aan deze Olympische Spelen

Hier op de foto met de medailles die ze won op de Zuid Aziatische Spelen in februari.

http://www.bbc.com/news/world-asia-36963290
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_164225189
Ik kwam deze foto nog tegen van #TeamNepal

boven (vlnr): Jit Bahadur Moktan (boogschieten), Gaurika Singh (zwemmen, 100m rugslag), Hari Rimal (atletiek, 5000m)
onder (vlnr): Nisha Rawal (taekwondo), Phupu Lahmu Khatri (judo), Sirish Gurung (zwemmen, 100m vrij), Saraswoti Bhattarai (atletiek, 1500m)

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 04-08-2016 17:17:49 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 4 augustus 2016 @ 17:13:28 #146
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_164225978
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:44 schreef Felagund het volgende:
Het damesvoetbalteam uit Zimbabwe is gestart met een 6-1 nederlaag tegen Duitsland. Kudakwashe Basopo heeft de enige goal gescoord voor Zimbabwe (eigen goal van Eunice Chibanda niet meegerekend :P). Het kan dus alleen maar beter gaan in de volgende wedstrijden.
Ik denk het niet :')
pi_164227827
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:13 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik denk het niet :')
Beter dan 6-1 moet wel lukken toch? Bovendien is Duitsland waarschijnlijk de sterkste tegenstander in de poulefase.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  donderdag 4 augustus 2016 @ 19:08:55 #148
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_164227924
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 19:04 schreef Felagund het volgende:

[..]

Beter dan 6-1 moet wel lukken toch? Bovendien is Duitsland waarschijnlijk de sterkste tegenstander in de poulefase.
Ik bedoelde meer dat ik denk dat ze niet meer gaan scoren. 4-0 vind ik qua uitslag wel erger denk ik.
pi_164227956
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 19:08 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer dat ik denk dat ze niet meer gaan scoren. 4-0 vind ik qua uitslag wel erger denk ik.
Duitsland speelde ook zwak.
pi_164237972
Het mooie Tonga trekt met maar liefst 7 sporters naar Rio, de grootste delegatie sinds 1984! _O_

Deze vechters zijn:
Twee boogschieters: Arne Jensen (niet die van de meisjes met de rode haren) en Lusitania Tatafu!
Twee atleten: Siueni Filimone en Taina Halasima!
Twee zwemmers: Amini Fonua en Irene Prescott!
En zelfs een taekwondoka: Pita Taufatofua!
^O^ ^O^ ^O^

Van dit heldenteam is Pita gekozen om vannacht de vlag te dragen!

Voor Pita is het een #droom die uitkomt!

Na het vlagzwaaien mag hij met de voetjes omhoog want hij komt pas op de voorlaatste dag in actie. Zet het in je agenda: op 20 augustus gaat hij hopelijk strijden om het goud. 8-)

De andere atleten komen ook allemaal op vrijdag en zaterdag in actie. Goed gepland dus van onze Tongese strijders!
Arne Jensen: vrijdag, 5 augustus
Lusitania Tatafu: vrijdag, 5 augustus
Siueni Filimone: zaterdag, 13 augustus
Taina Halasima: vrijdag, 12 augustus
Amini Fonua: zaterdag, 6 augustus
Irene Prescott: vrijdag, 12 augustus

[ Bericht 0% gewijzigd door Arth_NL op 06-08-2016 04:28:17 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')