abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164371203
En de derde Nepalees die vandaag in actie kwam is klaar. Sirish Gurung zwom in de 100m vrije slag met 57.76 een nieuw Nepalees record en werd daarmee 58ste van de 59 deelnemers.

Zondagnacht komt de volgende Nepalese in actie. Saraswoti Bhattarai loopt dan de 1500m voor vrouwen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_164374298
Ik wil mijn excuses aanbieden aan Stephanie Lovell, ik werd net geïnformeerd over haar geweldige prestaties bij het zeilen in de klasse van ons aller Marit.

Als adoptieouder van Saint Lucia heb ik gefaald maar ik zal mijn leven beteren, morgen kunnen jullie een uitgebreid essay verwachten over Stephanie en de andere topatleten uit Saint Lucia.
Citius, Altius, Fortius.
pi_164374473
Het gaat niet goed met Vanuatu. Nadat de tafeltennisser (Singh) en de roeier (Tuilemb) zijn uitgeschakeld is ook de judo'er Joe Mahit gesneuveld tegen een knakker uit Aruba.

Morgen de laatste kans voor dit sympathieke landje wanneer bokser Boe Warawara (sowieso een geweldige naam) in de 1/16 finale van het bantamgewicht uitkomt tegen dopinggebruiker Vladimir Nikitin uit het dopinggebruik land bij uitstek; Rusland.

Fun fact: als je de eerste twee lettergrepen van zijn achternaam verplaatst met de laatste twee krijg je ook Warawara!

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2016 20:54:27 ]
pi_164374682
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:25 schreef tong80 het volgende:
Brandon Schuster (Samoa) op de 200 meter vrije slag 46ste geworden van de 48 deelnemers. _O_

:P
Close, but no cigar
  Trouwste user 2022 dinsdag 9 augustus 2016 @ 22:12:33 #180
7889 tong80
Spleenheup
pi_164378149
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 20:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Close, but no cigar
:D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_164410894
Aminat Shajan kwam in de series van de 100 vrij dames tot een verdienstelijke 1:05.71. :)
pi_164426520

Saint Lucia dus, dit Caribische eiland van deze prachtige vlag ligt tussen Martinique en Saint Vincent. Het is 539km², ongeveer drie keer zo groot als de gemeente Rotterdam en telt ruim 170 duizend inwoners.
Sinds de Spelen van 1996 in Atlanta heeft dit wonderschone eiland altijd een bescheiden ploeg uitgezonden naar de Olympische Spelen en dat is ook dit jaar het geval met een ploeg van vijf atleten, één meer dan in Londen.

Zoals eerder vermeld is Stephanie Devaux-Lovell inmiddels al een paar dagen in de Laser Radial klasse waar ook Marrit Bouwmeester aan deel neemt. Tot op heden laat Stephanie verdienstelijk haar concurrenten uit onder andere de Kaaimaneilanden en Bermuda achter zich en in de tweede race eindigde Stephanie zelfs als 25e. _O_
Deze prestaties laten zien waarom zij een uitstekende opvolgerster is voor Beth Lygoe die vier jaar terug in Londen de Luciaanse eer hoog hield in dezelfde klasse.

Vandaag gaan we ook onze tweede deelnemer aan de start zien, op de 50 meter vrije slag bij de mannen komt Jordan Augien in actie, hij wist zich via de Universiade te plaatsen voor de Spelen en mag in heat 6 van de 11 zijn opwachting maken met tegenstanders als Mario Todorović en Cristian Quintero. Zijn persoonlijk en nationaal record wat hij vorig jaar tijdens de Pan-American gmes in Canada zwom is 23,08 dus stiekem hopen wij op een tijd onder magische 23 seconden grens.

Na het zwemmen en zeilen wordt het tijd voor de atletiek waar de laatste drie deelnemers in actie zullen gaan komen. Op het koningsnummer zien wij Jahvid Best, een in Calfiornië geboren sprinter met een verleden in de NFL. In 2010 werd Jahvid in de eerste ronde (!) van de draft gekozen door de Detroit Lions. Helaas moest hij na twee jaar en een opeenstapeling van hersenschuddingen en andere blessures zijn carrière beëindigen. Na zijn American Football carrière ging Jahvid met volle overgave voor een ander doel, het bereiken van de Olympische Spelen en dat lukte: met een tijd van 10,16 plaatste hij zich voor Rio en daar wordt hij de eerste voormalig NFL-speler die deelneemt aan de Olympische Spelen.

Maar, het belangrijkste onderdeel voor Saint Lucia is net als vier jaar geleden in Londen het hoogspringen. Toen wisten Darvin Edwards en Levern Spencer zich helaas niet te kwalificeren voor de finale maar dat gaat dit jaar helemaal anders zijn.
Darwin is er niet meer bij en Levern heeft aan Jeanelle Scheper een uitstekende ploeggenoot die elkaar beter maken. Levern is de zevenvoudig (!) kampioen van Centraal Amerika en Caraïben en won vorig jaar in Toronto het hoogspringen bij de Pan-American games met een hoogte van 1,94m, Schepers werd daar knap vijfde.

Tijdens het WK van vorig jaar in Beijing haalden Levern en supertalent Jeanelle (uit 1994) beiden de finale en eindigden respectievelijk twaalfde en zevende.
Dit jaar op het WK indoor haalde Levern opnieuw de finale en eindigde met haar 1,93m op een vijfde plek en slechts drie centimeter verwijderd van het goud. _O_

Deze Spelen beloven dus een enorm succes te worden van Saint Lucia.

Vandaag kunnen we juichen voor Jordan om ongeveer 18:12 en Stephanie vanaf 18:05 en 19:30 in de zevende en achtste race van de Laser Radial klasse.
Citius, Altius, Fortius.
pi_164434303
Helaas werd het geen persoonlijk record vandaag voor Jordan, hij bleef met 23,28 precies twee tienden boven zijn persoonlijke toptijd, daarmee eindigde hij ongeveer in het midden van het veld op de 50 meter vrij op minder dan twee seconden van Govorov maar meer dan zeven seconden sneller dan de Haïtiaan Frantz Dorsainvil.

Toch kunnen we erg trots zijn Jordan.

Citius, Altius, Fortius.
pi_164441234
Eerder riep ik dat Luigi Tuilemb van Vanuatu was uitgeschakeld. NIETS IS MINDER WAAR! Via allerlei herkansingen (weet ik veel hoe dat allemaal werkt) is deze held doorgedrongen tot de finale van het roeien! Om precies te zijn: de eenpersoons skiff! Een echte kans op een medaille dus! Aanstaande vrijdag moet het gaan gebeuren!

Bokser Boe Warawara is helaas uitgeschakeld na zijn verlies tegen een of andere Russische dopinggebruiker...
pi_164441351
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:36 schreef Nielsch het volgende:
Eerder riep ik dat Luigi Tuilemb van Vanuatu was uitgeschakeld. NIETS IS MINDER WAAR! Via allerlei herkansingen (weet ik veel hoe dat allemaal werkt) is deze held doorgedrongen tot de finale van het roeien! Om precies te zijn: de eenpersoons skiff! Een echte kans op een medaille dus! Aanstaande vrijdag moet het gaan gebeuren!

Bokser Boe Warawara is helaas uitgeschakeld na zijn verlies tegen een of andere Russische dopinggebruiker...
Dat is mooi, is Vanuatu nog medailleloos bij de OS?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_164441750
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:39 schreef komrad het volgende:

[..]

Dat is mooi, is Vanuatu nog medailleloos bij de OS?
Absoluut. Ik overdrijf misschien een beetje over de medaillekans, maar de finale is bereikt!
pi_164448737
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:00 schreef RJPS30 het volgende:

[..]

Oh. Niet goed zitten opletten. Maar er is wel een 'persoonlijk binding' aangezien mijn vriendin haar roots in Fiji liggen.....
gefeliciteerd ook richting je vriendin. Ik zou wel graag horen hoe het er nu op Fiji aan toe gaat na het eerste goud ooit :) *O*
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 12 augustus 2016 @ 01:19:11 #188
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_164448780
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 01:16 schreef komrad het volgende:

[..]

gefeliciteerd ook richting je vriendin. Ik zou wel graag horen hoe het er nu op Fiji aan toe gaat na het eerste goud ooit :) *O*
Dit ja! Ik zou zeggen, ga eens wat zoeken/navragen etc :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_164449167
quote:
PM congratulates Fiji 7s team

11:18 Today

Taken from/By:
Report by: Edwin Nand

Prime Minister Voreqe Bainimarama has congratulated the Fiji 7’s team saying this is a wonderful moment in the history of our nation.

Bainimarama says Fiji has won its first Gold Medal at a summer Olympic Games and every Fijian is rejoicing at home and around the world.

The Prime Minister who is with the team in Rio Brazil has conveyed the warmest congratulations to our World Champion Rugby Sevens team on the magnificent achievement.

He adds that all of Fiji has witnessed how much effort the players put into this campaign.

Bainimarama has offered special thanks to coach Ben Ryan and team captain Osea Kolinisau for their inspiring leadership.

He says it’s been a great privilege for him as Prime Minister to be present in Rio De Janeiro on behalf of the Fijian people to provide our collective encouragement and support.

He has witnessed firsthand the commitment and discipline that has produced this victory and has been deeply impressed and proud.

The Prime Minister in his message confirms a wonderful reception awaits our boys when they arrive in Fiji.

Never before has the Fijian spirit soared so high as it does today. Never have we stood so tall as a nation.

Bainimarama has called on Fiji to re-dedicate itself to the task of building our beloved nation. One nation, one people, playing an even greater role in the region and the world.

The march of Team Fiji – of every Fijian – continues.
en:

http://nos.nl/rio2016/art(...)e-medaille-ooit.html

[ Bericht 3% gewijzigd door komrad op 12-08-2016 01:47:57 ]
pi_164449360
En dan nog wat nieuws over mijn adoptieland Swaziland. Morgen gaat Phumlile Ndzinisa proberen de voorrondes op de 100 meter te overleven. Ze loopt in heat 2 in baan 3.

Veel succes Phumlile

Ondertussen heeft Sibusiso 'Swazi Bolt' Matsenjwa een exclusief interview gegeven:

quote:
EXCLUSIVE: Interview with Swazi Bolt in Rio

Sibusiso 'Swazi Bolt' Matsenjwa is currently in Brazil for the 2016 Olympic games. With a season speed of 20.87 seconds our Swazi Bolt will represent Swaziland in the men's 200m on Tuesday August 16.
'Swazi Bolt' proudly raises the Swazi Flag during the Olympics official opening ceremony.

I am personally proud of him for such an achievement. Therefore, I will keep you updated on how he is doing in Rio. Here is what the 28 year old lad had to say on my 1st interview with him.

Hi there? How is Brazil?
'Swazi Bolt' - Brazil is warm and awesome even though I haven't gone to some parts because of training and preparations for my competition on the 15th.
Sibusiso posing with the Olympic torch.

Congratulations on making it to the 2016 Olympics in Rio.
Thank you

How do you feel representing the country in such a huge sporting event? Especially since you were the country’s flag bearer during the official open in?
It's a pleasure and an honour that fuels me with determination to work harder, more especially caring the flag for the second time as I carried it in 2012 Olympics during the closing ceremony in such big games...it's really an honour so to say.

Wow, that is awesome! When you left Swaziland for the Olympics on the 1st of August 2016, what were your expectations of Rio?
The Swazi team at KM3 airport just before leaving Swaziland.
I expected a warm Rio since its rainy region and we called these games 'Summer Olympics' and of-course that is what I found!

Sibusiso after training in Rio.
Lucky you, we are freezing here. Tell me what you will be competing on and when?
Well, sorry about that. I will be competing in the men's 200m on the 16th at about 1100hours Brazilian times.

All the best for your run. In the meantime, what does your day look like?
Thanks. I simply train and rest, attend physic, watch TV, get myself fuelled up with food from the dining hall.

It sounds like the life of a sportsman indeed. Have you met Usain Bolt yet?
I haven't met him personally... But we live on the same block.

In one of his training sessions.
How cool is that! When you do meet him tell him you are Swazi Bolt and get a picture with him please.
LOL, okay.

What would you wish the Swazi nation knew about the 2016 Olympics experience?
Just to know that it's really great to represent your country in such big games in the world and get to mingle with the best of the best.
It's a thrillingly amazing experience...and u meet a lot of people with different perceptions and beliefs.

Wow, well done to you again. Do you miss us (Swaziland)?
Not yet. It's amazing here.

Thank-you, will chat next week.
It's a pleasure, and you're welcome.
pi_164452715
Voor Amini Fonua uit Tonga zitten de spelen er alweer op. De vlaggendrager van vier jaar geleden wist net niet de finale van de 100 meter schoolslag te halen bij het zwemmen. Hij werd vijfenveertigste, slechts vijf seconden verwijderd van een plek in de halve finale. :{

Vanavond gaat Irene Prescott proberen om Ramoni van een gouden plek af te houden in de 50 meter vrije slag bij de dames. :) Om 18:14 doet ze mee in heat 4!
pi_164453169
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:36 schreef Nielsch het volgende:
E-finale voor de 25ste plaats. ;-) Iedereen roeit een "finale" in de skiff.
pi_164453218
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:28 schreef NealMoonshine het volgende:

[..]

E-finale voor de 25ste plaats. ;-) Iedereen roeit een "finale" in de skiff.
Ow okee haha... Nouja op naar de 25ste plaats dan maar!
pi_164477517
Zoals wij weten is Stephanie Devaux-Lovell een verdienstelijk zeilster die zo rond de 25e à 30e plek rond zeilt maar vandaag heeft Stephanie wonder, ehm, zeilinzicht.
In de 8e race van de Laser Radial klasse knalde ze uit de startblokken, lag ze tweede en had ze grote delen van de race zelfs zicht op de overwinning. Uiteindelijk werd het een geweldige derde plek, ruim voor onze eigen Marrit Bouwmeester die vandaag buiten de top-10 eindigde en dus gewoon zeilles kreeg van Stephanie. Zo doen we dat op Saint Lucia.
Ik maak een welverdiende buiging voor deze geweldige prestatie. _O_

https://streamable.com/2x90
Citius, Altius, Fortius.
pi_164479220
Tijd voor een update:

De oudste deelnemer uit Paraguay, Paulo Reichardt, heeft zijn Olympisch debuut gemaakt, hij werd bij het kleiduivenschieten 22e. Dat smaakt natuurlijk naar meer en misschien zien we hem dus terug in Tokio ^O^ .

De Paraguayaanse roeiers kwamen niet goed door de kwartfinales, ze roeiden uiteindelijk beide naar de D-finales (plaatsen 19-24).

Beter nieuws was er op de eerste dag van het golftoernooi, Fabrizio Zanotti begon met een 17e plaats. Op de 2e dag zakte hij wel wat weg, maar de basis ligt er. Hopelijk kan hij Julieta Granada nog wat tips geven voordat de vrouwen de baan op moeten. Naast de golfers zullen er nu nog twee atleten in Rio in actie komen: Carmen Martinez en Derlis Ayala rennen de marathon.
Winnaar Wielerprono 2014, 2015
pi_164479376
Plumlile Ndzinisa heeft vandaag haar voorronde op de 100 meter gelopen. In de 2e heat kwam ze als vijfde over de streep in een tijd van 12.49. Dat viel wat tegen met haar PR van 11.35 en was ook niet genoeg om door te gaan naar de volgende ronde.

Team Swaziland is trots op Plumlile omdat ze doorgezet heeft ondanks een blessure. *O*
pi_164480630
Had Kirgizië gemogen? Die hebben brons.
pi_164480739
Hoe doet mijn vluchtenlingenteam het?
pi_164483277
Saraswati Bhattarai heeft zojuist de 1500m gelopen in de eerste heat. En dat deed ze niet onverdienstelijk. Met 4.33.94 zette ze een nieuw Nepalees record neer en werd ze niet laatste. Het zal helaas niet genoeg zijn voor de finale.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_164484227

Wow. _O_

Inmiddels is het atletiek toernooi ook begonnen en kunnen we ons langzaam opmaken voor het hoogspringen bij de vrouwen en het koningsnummer bij de mannen.
Citius, Altius, Fortius.
pi_164493693
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 01:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dit ja! Ik zou zeggen, ga eens wat zoeken/navragen etc :9
Heel Fiji stond op zijn kop. De dag van de winst is ook uitgeroepen tot nationale feestdag. Ze hebben ook zeer overtuigend het goud binnengesleept. Mooie beelden na afloop van de wedstrijd waar het hele team in een kring ging zingen.
Een neef van ons was aanwezig in Rio en iedereen (spelers, staf, supporters en de PM) zijn na afloop uitgenodigd om met zijn allen de winst te vieren in het hotel/horeca gelegenheid.
pi_164495253
Attentie, attentie!
Jahvid komt zometeen in actie in de series op het koningsnummer tegen de koning zelf, Usain Bolt.
Pas maar op Usain.

Helaas was Usain net iets te snel voor Jahvid en hij liep zelf geen Personal Best met 10,39.

https://streamable.com/i8wg

[ Bericht 16% gewijzigd door Aguero op 13-08-2016 17:47:39 ]
Citius, Altius, Fortius.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:12:54 #203
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_164496869
David Bailey en Cejhae Greene van #TeamAntiguaAndBarbuda hebben zich allebei geplaatst voor de halve finale op het koningsnummer, beide in een tijd van 10.20. Van harte gefeliciteerd mannen!
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_164497224
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 18:12 schreef Mani89 het volgende:
David Bailey en Cejhae Greene van #TeamAntiguaAndBarbuda hebben zich allebei geplaatst voor de halve finale op het koningsnummer, beide in een tijd van 10.20. Van harte gefeliciteerd mannen!
Wat een kanjers!
Hebben jullie ook een estafetteteam?
Citius, Altius, Fortius.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:37:30 #205
168304 Mani89
pi_164497468
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 18:27 schreef Aguero het volgende:

[..]

Wat een kanjers!
Hebben jullie ook een estafetteteam?
Jazeker, bovengenoemde mannen samen met Miguel Francis (19.88 op de 200 meter) en Jarid Jarvis. Die kunnen nog wel eens gaan verrassen.
pi_164497569
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 18:37 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Jazeker, bovengenoemde mannen samen met Miguel Francis (19.88 op de 200 meter) en Jarid Jarvis. Die kunnen nog wel eens gaan verrassen.
Ik schrijf ze op voor brons. ^O^
Citius, Altius, Fortius.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:43:44 #207
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_164497583
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 18:43 schreef Aguero het volgende:

[..]

Ik schrijf ze op voor brons. ^O^
Niet onrealistisch nee, ze zijn zeker een van de kanshebbers :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_164497613
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 18:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Niet onrealistisch nee, ze zijn zeker een van de kanshebbers :Y
Met hun tijd uit de heats in Beijing vorig jaar zouden ze zilver hebben gepakt in de finale en ook vier jaar terug zou 38,01 genoeg zijn geweest voor zilver. (Na DQ van Team USA beide finales)
Citius, Altius, Fortius.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:56:11 #209
168304 Mani89
pi_164497835
Mijn adoptiekind Francis liep vorige maand trouwens nog een fabelachtige 19.67 op de 200 meter, helaas niet officieel erkend. En nog maar 21 jaar jong.

pi_164497888
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 18:56 schreef Mani89 het volgende:
Mijn adoptiekind Francis liep vorige maand trouwens nog een fabelachtige 19.67 op de 200 meter, helaas niet officieel erkend. En nog maar 21 jaar jong.

waarom niet erkend?

Als het een legale tijd was, is hij favoriet voor een medaille ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')