abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163576542
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 00:23 schreef heywoodu het volgende:
Alle deelnemers in het judo zijn schijnbaar bekend, inclusief een flinke hoeveelheid wildcards voor kleine landen. Oproep aan een ieder: blader de lijst door en kijk of je land erbij staat en wie voor jouw land naar Rio gaat *O*

http://www.judobase.org/#/competition/profile/1339/countries/0
*O*

Nepal heeft er weer een wildcard bij. Dus Phupu Lahmu Khatri (women -63 kg) mag naar de Spelen.

Nu hopen dat er nog een paar wildcards bij komen. Naast taekwando en judo hebben ze ook wildcards voor boogschieten, schieten, boksen en badminton aangevraagd.

Edit: Lees net dat Jit Bahadur Moktan een wildcard heeft voor boogschieten bij mannen individueel. Die had ik gemist. Dat zijn er al 3 voor Nepal.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_163577028
quote:
Alle deelnemers in het judo zijn schijnbaar bekend, inclusief een flinke hoeveelheid wildcards voor kleine landen. Oproep aan een ieder: blader de lijst door en kijk of je land erbij staat en wie voor jouw land naar Rio gaat *O*

Helaas niemand uit Zimbabwe. -O- Maar het team met 30 man/vrouw (inclusief een vrouwenvoetbalteam) is al vrij groot . ^O^
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 juli 2016 @ 17:05:53 #53
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_163583413
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 23:51 schreef Nattekat het volgende:
Carina Garcķa is de negende sport(st)er die uitkomt voor Bolivia. Net zoals een verre landgenoot met Boliviaanse roots komt ze uit op twee schietonderdelen.

Eens kijken of de 10 bereikt kan worden, dat is al behoorlijk wat ten opzichte van de dag dat ik voor Bolivia koos *O*

Ze hebben maar mazzel met zo'n fanatieke supporter, de andere adoptielandjes zijn maar magertjes toegejuicht :Y)
http://totallympics.com/i(...)omment&comment=29042
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_163583558
Mijn land voor deze editie is:
Niger

Uiteraard niet te verwarren met Nigeria. En ook niet met India, wat vlaggen betreft.

Dit snelgroeiende West-Afrikaanse land met rond de 20 miljoen inwoners was voor het eerst aanwezig bij de Zomerspelen van 1964 en doet nu voor de 12e keer mee. In die periode is er één medaille binnengehaald: brons door bokser Issaka Dabore in 1972.

Op deze Spelen zullen er twee Nigerezen in actie komen:

Ahmed Gouma (28) mag op basis van een wildcard meedoen met het judo in de klasse lichtgewicht (-73). Hij is korporaal in het leger en heeft een beurs gekregen om zich full-time met judo bezig te kunnen houden. Uiteraard droomt hij ervan om de volgende medaillewinnaar voor Niger te worden. Trainen doet hij het liefst in zijn vaste dojo in de hoofdstad Niamey. Daar heeft hij de afgelopen maand tijdens het vasten keihard getraind, ondanks dat het er bloedheet is omdat de stroom voor de airconditioning steeds uitvalt.

Abdoul Razak Issoufou Alfaga (21) komt uit in de klasse zwaargewicht (80+) bij het taekwando. Hij heeft zich weten te kwalificeren via een tweede plaats op het Afrikaanse kwalificatietoernooi en staat 15e op de wereldranglijst. Razak kwam voor het eerst in aanraking met taekwando door zijn neef, die later dodelijk verwond werd tijdens een gevecht. Hierdoor mocht hij de sport een tijd lang niet meer beoefenen van zijn vader. In de afgelopen jaren heeft hij veel successen behaald op internationale toernooien, na eerder zo'n beetje alles in Niger wel gewonnen te hebben. Deze reus van 2 meter 7 traint in een taekwondocentrum in Friedrichshafen in Duitsland en is erg optimistisch over zijn kansen, want hij heeft zijn volk die tweede Olympische medaille al beloofd.

Bonne chance team Niger! *O*
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 juli 2016 @ 17:33:40 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_163583844
quote:
:D

Het gaat hard op eens. Rosmery Quispe gaat de marathon lopen (eens wat anders dan snelwandelen) en José Alberto Quintanilla en Karen Torrez hebben beiden een wildcard gekregen voor de 50 meter vrije slag :s)

Met een eventuele wielrenner Oscar Soliz bij het wielrennen erbij staat de teller zelfs op 13.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_163584997
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 17:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het gaat hard op eens. Rosmery Quispe gaat de marathon lopen (eens wat anders dan snelwandelen) en José Alberto Quintanilla en Karen Torrez hebben beiden een wildcard gekregen voor de 50 meter vrije slag :s)

Met een eventuele wielrenner Oscar Soliz bij het wielrennen erbij staat de teller zelfs op 13.
Handige link. Moest even goed zoeken naar mijn landje, Brunei. Ze hebben (nog) 1 deelnemer. Badminton *O* :D :D :D
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 juli 2016 @ 19:13:14 #57
284411 crew  heywoodu
pi_163585620
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 17:14 schreef Nepthys het volgende:
Mijn land voor deze editie is:
Niger
[ afbeelding ]
Uiteraard niet te verwarren met Nigeria. En ook niet met India, wat vlaggen betreft.

Dit snelgroeiende West-Afrikaanse land met rond de 20 miljoen inwoners was voor het eerst aanwezig bij de Zomerspelen van 1964 en doet nu voor de 12e keer mee. In die periode is er één medaille binnengehaald: brons door bokser Issaka Dabore in 1972.

Op deze Spelen zullen er twee Nigerezen in actie komen:

[ afbeelding ]
Ahmed Gouma (28) mag op basis van een wildcard meedoen met het judo in de klasse lichtgewicht (-73). Hij is korporaal in het leger en heeft een beurs gekregen om zich full-time met judo bezig te kunnen houden. Uiteraard droomt hij ervan om de volgende medaillewinnaar voor Niger te worden. Trainen doet hij het liefst in zijn vaste dojo in de hoofdstad Niamey. Daar heeft hij de afgelopen maand tijdens het vasten keihard getraind, ondanks dat het er bloedheet is omdat de stroom voor de airconditioning steeds uitvalt.

[ afbeelding ]
Abdoul Razak Issoufou Alfaga (21) komt uit in de klasse zwaargewicht (80+) bij het taekwando. Hij heeft zich weten te kwalificeren via een tweede plaats op het Afrikaanse kwalificatietoernooi en staat 15e op de wereldranglijst. Razak kwam voor het eerst in aanraking met taekwando door zijn neef, die later dodelijk verwond werd tijdens een gevecht. Hierdoor mocht hij de sport een tijd lang niet meer beoefenen van zijn vader. In de afgelopen jaren heeft hij veel successen behaald op internationale toernooien, na eerder zo'n beetje alles in Niger wel gewonnen te hebben. Deze reus van 2 meter 7 traint in een taekwondocentrum in Friedrichshafen in Duitsland en is erg optimistisch over zijn kansen, want hij heeft zijn volk die tweede Olympische medaille al beloofd.

Bonne chance team Niger! *O*
Ik wilde geld inzetten op die taekwondoka die door de kenners echt als hele gevaarlijke klant voor de medailles gezien wordt, kreeg je 81 keer je inzet voor dus kon je dik mee verdienen (eurootje of vijfduizend wel met wat ik in wilde zetten) :o

Alleen werd de notering recht voor m'n neus gigantisch naar beneden bijgesteld waardoor het de moeite niet meer waard was ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 juli 2016 @ 19:14:23 #58
284411 crew  heywoodu
pi_163585647
Overigens +1 voor de introductie van de Nigerese atleten, altijd leuk om van die achtergrondinfo te lezen :Y
pi_163588134
quote:
Cook Islands will send their largest ever team to the Rio Olympics after two last-minute additions.

Swimmer Wesley Robert, who achieved the Olympic B qualifying standard at last month's Oceania Championship, has been given approval to compete in Brazil by the sport's world governing body FINA and the International Olympic Committee.

Weightlifter Luisa Peters has also secured a universality place to compete at her second Olympic Games in the Women's over 75kg division.

The squad of nine athletes travelling to Rio across five sports - sailing, swimming, weightlifting, canoe slalom and track and field - is the largest ever from the Cook Islands to attend the Olympics, beating the eight who attended the London Games four years ago.
9 sporters te supporten _O_
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 juli 2016 @ 21:05:51 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_163588249
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:00 schreef franklop het volgende:

[..]

9 sporters te supporten _O_
Straks halen ze Bolivia nog in :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 juli 2016 @ 21:08:30 #61
284411 crew  heywoodu
pi_163588321
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Straks halen ze Bolivia nog in :{
Bolivia is natuurlijk niet voor niks officieel uitgeroepen tot op één na slechtste olympische land ooit ~O>

De slechtste landen ooit op de Olympische Spelen
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 juli 2016 @ 21:11:00 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_163588385
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Bolivia is natuurlijk niet voor niks officieel uitgeroepen tot op één na slechtste olympische land ooit ~O>

De slechtste landen ooit op de Olympische Spelen
Toen was ik er nog niet om ze aan te moedigen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_163588532
quote:

helaas geen Swazi-judo :'(
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_163595787
Rexly Theuil - Olympisch judo'er voor mijn geadopteerde land Vanuatu - is vandaag jarig!!!

Eindredactie Sport / Forummod zondag 10 juli 2016 @ 23:50:21 #65
284411 crew  heywoodu
pi_163657891
Supporter gezocht, wie wil Papoea Nieuw-Guinea ondersteunen? *O*

quote:
OLYMPIC QUALIFIER ALERT
Toea Wisil from Papua New Guinea just ran an Olympic Qualifier over 100m Womens. Stopping the clock at 11.29s means a direct Qualifier for Rio being 0.03 under the mark with a perfect tail wind of 1.9m/s.
After yesterdays race of 11.44s Toea said: "I know I can run under 11.30s." Today you proved it, Toea! HUGE CONGRATS to Toea and her Coaching Team Alison and Tony Fairweather!
https://www.facebook.com/(...)9608/?type=3&theater

pi_163659947
ik blijf Swaziland trouw :{w
  maandag 11 juli 2016 @ 19:53:26 #67
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_163672554
St Vincent and the Grenadines is niet alleen het land met de tofste naam ter wereld maar ze zenden ook maar liefst twee atleten uit naar Rio:

Kineke Alexander, liep al eerder de 400 meter in Beijing en Londen, nu hoopt ze verder te komen dan de eerste ronde. Wellicht mag ze weer de vlag dragen, of wordt het haar mannelijke 400m collega zonder Wikipedia-pagina, Brandon Valentine-Parris? Brandon heeft wel een Facebook-pagina en daarop is te zien dat hij best onder de indruk van zichzelf is. En logisch, hij is tenslotte de snelste renner van zijn eiland.
Spoilers!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 11 juli 2016 @ 20:41:53 #68
284411 crew  heywoodu
pi_163673836
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
St Vincent and the Grenadines is niet alleen het land met de tofste naam ter wereld maar ze zenden ook maar liefst twee atleten uit naar Rio:

Kineke Alexander, liep al eerder de 400 meter in Beijing en Londen, nu hoopt ze verder te komen dan de eerste ronde. Wellicht mag ze weer de vlag dragen, of wordt het haar mannelijke 400m collega zonder Wikipedia-pagina, Brandon Valentine-Parris? Brandon heeft wel een Facebook-pagina en daarop is te zien dat hij best onder de indruk van zichzelf is. En logisch, hij is tenslotte de snelste renner van zijn eiland.
quote:
My events are the 200m, 400m, 800m, 400m hurdles and an occasional Triple jump.
Veelzijdige atleet wel :D
  maandag 11 juli 2016 @ 21:00:39 #69
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_163674344
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]

[..]

Veelzijdige atleet wel :D
Zijn Facebookpagina is voor het laatste geüpdatet in 2013 dus ik weet niet hoe actueel dat allemaal nog is.
Spoilers!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 11 juli 2016 @ 21:05:18 #70
284411 crew  heywoodu
pi_163674473
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Zijn Facebookpagina is voor het laatste geüpdatet in 2013 dus ik weet niet hoe actueel dat allemaal nog is.
Wie weet heeft hij inmiddels ook polsstokhoogspringen en kogelslingeren erbij gepakt :7
  maandag 11 juli 2016 @ 21:10:14 #71
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_163674604
quote:
0s.gif Ourl=http://forum.fok.nl/topic/2305989/2/50#p163674473]maandag 11 juli 2016 21:05[/url] schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wie weet heeft hij inmiddels ook polsstokhoogspringen en kogelslingeren erbij gepakt :7
Ik vraag me vooral af of hij de vlag mag dragen w/ Die dame heeft dat al twee keer gedaan.

Ik hoop dat er niet al te veel sporters meer bij komen voor St Vincent. Ik heb juist dat land gekozen omdat ik dit jaar nauwelijks tijd heb om te kijken. Plus dat dat lastig wordt ook 's nachts.
Spoilers!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 12 juli 2016 @ 13:53:49 #72
284411 crew  heywoodu
pi_163687974
Inmiddels is duidelijk wie de tweede vrouwelijke Bhutanese atlete in Rio wordt: de 26-jarige boogschutter Karma *O*

Ze gaat natuurlijk niet voor Jan Lul naar de Spelen, blijkt uit de woorden van de voorzitter van de Bhutanese boogschietbond. "Net als alle anderen verwachten ook wij een aantal olympische medailles." Dat duidt natuurlijk op meervoud, wat er op kan wijzen dat Karma in haar eentje het Bhutanese team voor de landenwedstrijd gaat vormen om zo de Koreanen terug naar Seoul te schieten _O_

In Turkije haalde ze onlangs haar beste prestatie ooit in een van haar "meer dan acht internationale competities sinds ze in 2009 begon": 620 punten in de kwalificatie met 72 pijlen _O_

Die internationaal gezien wat matige score is geen reden om te treuren, want volgens de bondsvoorzitter haalt ze bij wedstrijden in Bhutan natuurlijk veel hogere scores en met die prestaties kan ze het de internationale top bijzonder moeilijk maken :9~

Hup Karma, geef ze van katoen *O*

pi_163697974
Haha mijn Vanatuaanse Facebookvriend Rexly Theuil heeft een random status (bezoek aan Efteling met de kinderen) van mij geliked!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 12 juli 2016 @ 21:05:21 #74
284411 crew  heywoodu
pi_163698252
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 20:55 schreef Nielsch het volgende:
Haha mijn Vanatuaanse Facebookvriend Rexly Theuil heeft een random status (bezoek aan Efteling met de kinderen) van mij geliked!
pi_163704868
Ik ben supporter van Nepal en mijn keuze voor dit land komt doordat mijn alter ego (de Yeti, zie mijn ondertitel) hier vandaan komt.

Nepal

Nepal is vooral bekend vanwege het Himalaya gebergte dat voor een groot deel in dit land ligt. Acht van de tien hoogste bergen ter wereld liggen in Nepal, waaronder de hoogste, De Mount Everest.

Op sportief gebied hebben ze niet veel in de melk te brokkelen. De enige Olympische medaille gewonnen door een Nepalees was in 1924 door Tejbir Bura, op het onderdeel mixed alpinisme als deelnemer aan de expeditie naar de Mount Everest in 1922. En deze medaille werd niet toegekend aan Nepal, maar aan een Mixed team omdat er deelnemers uit diverse landen meededen aan de expeditie.

Het grootste aantal deelnemers van Nepal aan de Olympische Spelen was in 1988 in Seoul met 16 atleten.

Nepal heeft voor deze Olympische Spelen wildcards aangevraagd in 6 sporten. taekwondo, judo, boogschieten, boksen, badminton en schieten. 3 van deze wildcards zijn op dit moment gehonoreerd. Daarnaast hopen ze zich nog te plaatsen voor atletiek en zwemmen.

Nisha Rawal

De 20-jarige studente Nisha Rawal (niet te verwarren met de bekende Indiase actrice met dezelfde naam) heeft een wildcard gekregen voor het taekwondo toernooi in de klasse boven 67 kg en treedt daarmee in de voetsporen van Sangina Baidya en Deepak Bista die respectievelijk in 2004 en 2008 meededen. In 2012 wist Nepal zich niet te kwalificeren.

Samen met nog 5 andere atleten (waaronder de hieronder genoemde Phupu Lhamu Khatri) kreeg ze in januari 2015 een beurs van het Nepalese Olympische Commitee om zich voor te bereiden op plaatsing voor de Spelen.

Nisha Rawal werd dit jaar verkozen tot beste Nepalese taekwondo atleet en nam deel aan het Aziatische kwalificatietoernooi, maar kwam niet verder dan de eerste ronde.

Ze heeft nu echter meer motivatie om te winnen, want de Nepalese producer en acteur Diwakar Don Maharjan van de Nepalese film Relation (waarin teakwondo voorkomt), heeft haar 100.000 Nepalese Roepie (ca 850 Euro) toegezegd als ze haar eerste partij wint. En voor elke volgende partij die ze wint wordt het bedrag nog eens verhoogd met 100.000 roepie.

Nisha Rawal is nu in Zuid-Korea voor een 20-daagse speciale training.

Phupu Lhamu Khatri

De 19-jarige Phupu Lhamu Khatri doet mee aan het judo toernooi in de klasse tot 63 kg. Ze heeft nu al geschiedenis geschreven in Nepal door in februari van dit jaar als tweede Nepalese ooit goud te winnen op de South Asian Games waaraan naast Nepal de landen Afghanistan, Bangladesh, Bhutan, India, de Malediven, Pakistan en Sri Lanka meedoen. Ook won ze een gouden medaille in de Open Junior Judo kampioenschappen die dit jaar in Hongarije gehouden werden. Ook zij is de eerste Nepalese judoka op de Olympische Spelen sinds 2008. Zij is nu op trainingskamp in Hongarije om zich voor te bereiden op de Spelen.

Jit Bahadur Moktan

Boogschutter Jit Bahadur Moktan is de derde Nepalese atleet die zich geplaatst heeft voor de Olympische Spelen. Hij zal aan het individuele mannentoernooi meedoen. Afgelopen week won hij nog 3 gouden medailles op het derde Laxman Kumar Shrestha Memorial National Indoor Archery Tournament. Hij won hier het individuele, team en mixed categorie in het Recurve event.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Trouwste user 2022 woensdag 13 juli 2016 @ 01:16:22 #76
7889 tong80
Spleenheup
pi_163705049
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 20:55 schreef Nielsch het volgende:
Ha ha ha

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 13 juli 2016 @ 01:25:45 #77
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_163705160

Mijn helden van Antigua & Barbuda mogen traditioneel aantreden op de sprintnummers. Ik introduceer op de 100 meter:

Daniel Bailey: de kopman van het team, sinds 2004 een vaste waarde in het olympische team met een prachtig persoonlijk record van 9,91. Daniel wil nog 1 keer schitteren voor zijn land en zal ongetwijfeld weer de vlag mogen dragen.

Cejhae Greene: 20 jaar, een haast onbeschreven blad, maar liep dit jaar al een prachtige tijd van 10,01. Keert dus in bloedvorm.

En tot slot op de 200 meter.

Miguel Francis; nog maar net 21 jaar, maar liet vorig jaar tijdens het WK atletiek al van zich spreken door nipt de finale te missen van de 200 meter. 1 jaar verder en 1 jaar sterker, met een prachtig aangescherpt record van 19,88 gaat hij hoge ogen gooien op de 200 meter.

God speed boys!

Edit:

Om het nog mooier te maken snelde Francis 2 dagen geleden in eigen land naar deze fabelachtige tijd. Die reist in absolute topvorm af naar Rio.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mani89 op 13-07-2016 01:43:02 ]
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_163705468
Is Mongoliė al geclaimed?

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2016 01:53:33 ]
  Trouwste user 2022 woensdag 13 juli 2016 @ 05:01:46 #79
7889 tong80
Spleenheup
pi_163706048

Samoa, officieel de Onafhankelijke Staat Samoa en tot 1997 West-Samoa, is een republiek in Polynesiė. Het land omvat het westelijk gedeelte van de Samoa-eilanden; het oostelijke deel is het Amerikaanse territorium Amerikaans-Samoa. Wikipedia
Hoofdstad: Apia
Landnummer: +685
Bevolking: 190.372 (2013)
Werelddeel: Oceaniė
Valuta: Samoaanse tala
Officiėle talen: Engels, Samoaans

Samoa first participated at the Olympic Games in 1984, and has sent athletes to compete in every Summer Olympic Games since then. The nation has never participated in the Winter Olympic Games.

To date, no athlete competing for Samoa has ever won an Olympic medal.

The National Olympic Committee for Samoa was created in 1983 and recognized by the International Olympic Committee that same year.

Samoan athletes have so far achieved qualifying standards in the following athletics events

Men's 200 m – 1 quota place (Jeremy Dodson)
Men's discus throw – 1 quota place (Alex Rose)
Axel Rose. Ha ha ha

Samoan canoeists have qualified one boat

A K-1 200 m

Samoa has qualified one judoka for the men's heavyweight category (+100 kg) at the Games. Derek Sua earned a continental quota spot from the Oceania region, as the highest-ranked Samoan judoka outside of direct qualifying position in the IJF World Ranking List of May 30, 2016.

Samoa has qualified one male and one female weightlifter for the Rio Olympics by virtue of a top five national finish (for men) and top four (for women), respectively, at the 2016 Oceania Championships.

Nevo Ioane Men's −62 kg
Mary Opeloge Women's −75 kg

:7 :Y ^O^ _O_ *O* w/

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_163708873
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 01:51 schreef isax het volgende:
Is Mongoliė al geclaimed?
Mongoliė staat op de "liefst niet" lijst. (Zie OP).
pi_163802044
Zou ik niet een of ander dealtje kunnen sluiten met het Olympisch comité van de Maldiven? Dat ik ze op social media aanmoedig in ruil voor een gratis vakantie daar? O-)
pi_163802719
Er is nieuws over Swaziland *O*

Phumlile Ndzinisa reist 30 juli van Parijs naar Swaziland om op 1 augustus naar Rio te vertrekken. Waarschijnlijk doet ze mee op de 100m sprint. Haar beste tijd is 11:35

Sibusiso Matsenjwa traint nu samen met het Zambiaanse team en doet mee op de 200 meter. Zijn beste seizoenstijd is 20:87

Go Swaziland *O*
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 juli 2016 @ 10:46:03 #83
284411 crew  heywoodu
pi_163802844
Zei toch dat het wel goed zou komen 8-)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 juli 2016 @ 11:27:19 #84
284411 crew  heywoodu
pi_163875946
Iedereen, zoeken maar *O*

De zwembond heeft de startlijsten bekendgemaakt en daar staan dus ook tig wildcards voor kleine landen in ^O^

http://www.fina.org/sites/default/files/women_final_0.pdf
http://www.fina.org/sites/default/files/men_final.pdf
pi_163876095
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:27 schreef heywoodu het volgende:

De zwembond heeft de startlijsten bekendgemaakt en daar staan dus ook tig wildcards voor kleine landen in ^O^

*O*.

Weer twee deelnemers voor Nepal. Gaurika Singh (facebook) op de 100m rugslag voor vrouwen en Sirish Gurung (facebook) op de 100m vrije slag voor mannen.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 juli 2016 @ 11:40:09 #86
284411 crew  heywoodu
pi_163876204
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:35 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

*O*.

Weer twee deelnemers voor Nepal. Gaurika Singh (facebook) op de 100m rugslag voor vrouwen en Sirish Gurung (facebook) op de 100m vrije slag voor mannen.
13 jaar en dan al een Facebookpagina met 15k likes hebben _O_
pi_163876678
Ik moet wat vaker de Himalayan Times lezen. :)

Naast deze twee zwemmers zijn er ook twee atleten geselecteerd voor de Spelen.

Hari Rimal zal meedoen met de 5000m voor mannen en Saraswoti Bhattarai doet mee aan de 1500m voor vrouwen. (En hier kan ik niet zo snel een facebook of wiki pagina vinden).

Dus er zijn nu al 7 deelnemers uit Nepal. *O*
  Trouwste user 2022 woensdag 20 juli 2016 @ 14:49:34 #88
7889 tong80
Spleenheup
pi_163880453
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:27 schreef heywoodu het volgende:

Geklikt. Is geen beginnen aan :D Samoa.

Trouwste user 2022 woensdag 20 juli 2016 @ 14:50:23 #89
7889 tong80
Spleenheup
pi_163880470
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:00 schreef sasquatsch het volgende:
Ik moet wat vaker de Himalayan Times lezen. :)

Naast deze twee zwemmers zijn er ook twee atleten geselecteerd voor de Spelen.

Hari Rimal zal meedoen met de 5000m voor mannen en Saraswoti Bhattarai doet mee aan de 1500m voor vrouwen. (En hier kan ik niet zo snel een facebook of wiki pagina vinden).

Dus er zijn nu al 7 deelnemers uit Nepal. *O*
Himalayan Times. _O_

Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 juli 2016 @ 15:48:52 #90
284411 crew  heywoodu
pi_163882026
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:49 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hoezo is er geen beginnen aan? Als je een bepaald land steunt zoek je toch gewoon even naar de zwemmers uit dat land?
pi_163882136
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:49 schreef tong80 het volgende:

[..]

quote:
11s.gif Op woensdag 20 juli 2016 15:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hoezo is er geen beginnen aan? Als je een bepaald land steunt zoek je toch gewoon even naar de zwemmers uit dat land?
Evelina Afoa 100m rugslag vrouwen
Brandon Schuster 200m vrij mannen
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 juli 2016 @ 16:29:47 #92
284411 crew  heywoodu
pi_163883257
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 15:52 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

[..]

Schuster _O_

Die komt volgens mij ook al jaren langs bij de grote toernooien.
  Trouwste user 2022 woensdag 20 juli 2016 @ 16:45:43 #93
7889 tong80
Spleenheup
pi_163883828
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 15:52 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

[..]

Cool ha ha ha. Bedankt. :)

Trouwste user 2022 woensdag 20 juli 2016 @ 16:46:03 #94
7889 tong80
Spleenheup
pi_163883841
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 16:29 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Schuster _O_

Die komt volgens mij ook al jaren langs bij de grote toernooien.
Hoe presteerde ie ?

Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 juli 2016 @ 20:05:51 #95
284411 crew  heywoodu
pi_163888355
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 16:46 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hoe presteerde ie ?

69e van de 79 op de 200 meter vrije slag _O_
  Trouwste user 2022 woensdag 20 juli 2016 @ 20:13:47 #96
7889 tong80
Spleenheup
pi_163888599
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 20:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

69e van de 79 op de 200 meter vrije slag _O_
Ha ha :)

:T
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 23 juli 2016 @ 15:16:44 #97
284411 crew  heywoodu
pi_163954729
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 20:13 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ha ha :)

:T
Ik kwam deze net tegen, stukje over de enige deelnemer van Samoa die een medaillekans(je) heeft :)

http://www.samoaobserver.(...)ing-Mary-Opeloge.htm
pi_163955216
Hier een groepsfoto van het Nepalese team, tijdens een uitzwaaisessie met het leger. De meeste atleten zijn lid van de Tribhuvan Army Club.

Alleen Gaurika Singh staat er niet op omdat ze in Londen woont en traint.

http://thehimalayantimes.(...)-luck-olympic-squad/
  Trouwste user 2022 zaterdag 23 juli 2016 @ 18:21:16 #99
7889 tong80
Spleenheup
pi_163958655
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 15:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik kwam deze net tegen, stukje over de enige deelnemer van Samoa die een medaillekans(je) heeft :)

http://www.samoaobserver.(...)ing-Mary-Opeloge.htm
Leuk :)

pi_164077909
Verder over Paraguay. Elf atleten zullen Paraguay vertegenwoordigen in Rio, teams wisten zich niet te plaatsen.

Favorieten voor een medaille zitten er niet tussen, maar misschien kan roeister Gabriela Mosqueira verrassen. Zij werd in Londen 20e, maar is de afgelopen jaren steeds beter geworden. Nog hoger eindigde zwemmer Benjamin Hockin. Hij werd in 2008 8e als lid van de Britse 4x100m-ploeg. Vanaf 2010 ging hij verder als Paraguayaan, met de nodige medailles bij de Zuid-Amerikaanse Kampioenschappen tot gevolg. Hij zwemt in Rio de 100m vrije slag.

Twee opvallende deelnemers zijn Paulo Reichardt en Marcelo Aguirre. Kleiduifschieter Reichardt is een voormalig minister van Sport en maakt als 55-jarige zijn debuut op de Olympische Spelen. Tafeltennisser Aguirre is 23 en gaat al voor de 3e keer naar de Spelen.

In Paraguay zijn ze blij dat golf er weer bij is, want zowel bij de mannen als de vrouwen kwalificeerde een golfer zich. Julieta Granada zal zelfs de vlag dragen bij de openingsceremonie. Andere tickets waren voor een roeier, een zwemster en tennisster Veronica Cepede Royg. Tot slot zijn er ook nog twee marathonlopers die zich in Rotterdam voor Rio plaatsten.

Een deel van de ploeg was bij de teampresentatie, vlnr: Rivarola (roeien), Aguirre (tafeltennis), Zanotti (golf), Riveros (zwemmen), Reichardt (schieten) en Hockin (zwemmen)
Winnaar Wielerprono 2014, 2015
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')