abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 28 juli 2016 @ 23:25:20 #101
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_164078264
Een paar dagen geleden heb ik de profielpagina van Reichardt bij de schietbond nog gezien, daar hadden ze wel mogen melden dat hij minister van Sport is geweest, dat zijn de leuke feitjes :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_164078359
Ik adopteer het Olympisch vluchtelingenteam, de officiėle naam voor dit team: "Team of Refugee Olympic Athletes", met IOC-landcode ROA.

Zij zullen strijden onder de Olympische vlag.

Gogo refugees!!!!

Redactie Sport vrijdag 29 juli 2016 @ 12:26:40 #103
274204 crew  Mexicanobakker
pi_164087004

Bevrijd op 15 september 1821, dat is wat er op de vlag staat van Guatemala. Weg met die enge bezetter, enge Spanjaarden, brr. Guatemala is het mooiste land ter wereld, en gaat uiteraard DOMINEREN op de OS 2016. Rio is in de buurt en derhalve gewaarschuwd.

Eerst even een klein geschiedenislesje. De Maya's hadden namelijk dit prachtige land als hun thuisbasis, en niet, zoals sommigen denken, Mexico. Daar kwamen alleen die walgelijke Azteken vandaan, met hun rare agressiviteit en vreemde offers. Helaas kwamen daar een paar flutSpanjaarden die dit verstoorden, maar sinds 1821 is Guatemala onafhankelijk van Spanje, hoezee! In 1840 werd het dan echt een apart land, waarbij koffie-export een belangrijke motor werd. Daarna kwamen er nog een hele tijd allerlei boeven aan de macht, want het land ligt in Latijns-Amerika, dan kan dat haast niet missen. Gelukkig is Guatemala al 30 jaar een prachtig, democratisch land.

De Mayacultuur is zeer duidelijk nog steeds aanwezig: De vele Mayatalen worden nog steeds in dit land gesproken. Ook zijn er natuurlijk nog altijd van die prachtige tempels, waarvan die in Tikal, of Yax Mutal, het bekendste is:

Tegenwoordig zijn ze gewoon onder de vleugels van het grote broertje, de VS, want iedereen is bijna christelijk. Zo'n 90% gelooft in het christendom. Er is wat dat betreft een stukje minder van het mayagedachtengoed over.

Dan nu het sportieve gedeelte van Guatemala. Want daar kan het land toch net iets minder goede prestaties overleggen. In 1952 gingen de Guatemalteekse wielergoden de baan op. Helaas zijn zij niet zo goed als de Britse wielergoden, maar Gustavo Martinez, werd 24e en 26e. Een mooi debuut, zullen we zeggen. Verder gingen er ook nog wat gekken schieten, schermen, hardlopen en zwemmen, maar die namen ze toen al helemaal niet serieus.

Helaas was het zijn enige deelname en ging Guatemala weer ten onder tot 1968. Toen deden ze weer mee, opnieuw met wat wielergoden. Helaas weer niet zo succesvol. Ook in de jaren daarna was het allemaal niet zo boeiend.

In 1984 wel, toen kwamen de snelwandelgoden eindelijk opzetten. Want u moet weten, snelwandelen is echte topsport in dit prachtige land. Zij weten dit genottelijke schouwspel op waarde te schatten. Jose Alonzo kwam tot een 17e plaats op de 50 km. Hij had waarschijnlijk vaak genoeg twee benen van de grond, maar dat boeit niemand.

1988 was ook een leuk jaar. Die maffe Guatemalteken konden ineens voetballen, en skiėn was ook een leuke sport. Fiamma Smith besloot naar een mooie 27e plek te skiėn. Helaas was dit de enige keer dat Guatemala mee deed in de winter. Calgary was dan ook zo lekker dichtbij.

Met dank aan onze vrienden van GETTY is deze prachtige vrouw vastgelegd, samen met een teamgenoot:

De jaren daarna bleven ze knotsgekke dingen doen. Meedoen aan de moderne vijfkamp, zelfs de vrije slagestafettes waren niet veilig. Luis Enrique (nee, niet die rat die voetbaltrainer is) werd zelfs TWAALFDE in Sydney bij het onderdeel steroidenheffen. Een volksfeest. Een twaalfde plek voor Guatemala, die man moest wel volgestopt zijn. Net als al zijn concurrenten overigens.

2004 was het jaar dat Guatemala dan eindelijk ging oogsten. Een Taekwondomedaille was 'on the cards'. Sagastume, bij de mannen -67, verloor de tweede herkansing en kon dus niet door voor de bronzen finale. Ditzelfde gebeurde Carias bij de vrouwen -49. Alles lag bij Heidi Juarez, maar die moest in de bronzen finale tegen de een of andere flutkoreaan. Natuurlijk verloor ze. Wat een WAAR DE LOOS land dat Korea, even de eerste medaille van Guatemala afpakken. In 2007 won ze wel zilver op de panamerikaanse spelen. Waar waren die, vraagt U? Nou, een plaatje zegt genoeg:

Laat het een voorbode zijn. 2008 was een verloren jaar, dus we gaan naar 2012. Snelwandelen is topsport, zei ik U al. Nou, we gaan nu naar de god van de Guatemalteekse sport, uiteraard, een snelwandelaar. Erick Barrondo is zijn naam, en hij werd gewoon 2e in Londen. Achter een of andere lachende Chinees, dus U en ik weten dat hij in werkelijkheid gewoon de beste was. 1:18.57, wat een tijd op de 20 km. Op de 50 km werd hij trouwens gediskwalificeerd door die flutjury, die de pik op hem had.

Ook bij het gewichtheffen waren er weer bazen, en bij de taekwondo. Dat zijn toch ook wel topsporten. Een 11e plaats bij het gewichtheffen, daar doe je het voor. En dan was er nog zeiler Juan Ignacio, 9e in Londen.

Een prachtige mayakop heeft deze man, hij zou de broer van Nairo Quintana kunnen zijn. Dit jaar schijnt hij voor goud te gaan, al werd ie de afgelopen 2 mondiale titeltoernooien gediskwalificeerd. Hopelijk is ie dus niet al te veel gaan zweven door zijn zilveren plak, want dat mag niet bij deze topsport.

Snelwandelen is een prachtige sport, gezien dat Bran, Sanchez, Raymundo,Quiyuch, Ortiz, Poncio en Herrera ook deelnemen. Die Ortiz is de vrouw van Barrondo en kan het ook best aardig. Met een beetje geluk zit daar een mooie top 10 klassering in, of zelfs meer. Die Quiyuch is ook wel een aardige, al loopt hij alleen de 50 km. Daar werd hij vier jaar geleden gediskwalificeerd, solidair met zijn maatje Barrondo.

Er zijn ook andere sporten. Kevin Cordon mag badmintonnen tegen een Chineesje, maar kans geef ik hem niet. Ana Sofia Gomez is wel een aardige meerkampturnster en heeft tijden gehad dat ze het Amerikaantjes moeilijk kon maken op de pan-amerikaanse spelen. Hopelijk kan ze in ieder geval op de meerkampfinale shinen.

Bij het zwemmen doet Valerie Gruest mee. Die kan er helemaal niets van, maar tis toch mooi dat ze iemand mogen laten deelnemen. Lekker in de tweede serie op de 800 rondzwemmen en dan hopen dat je sub 9 uitkomt. Ik heb net als Jeroen Grueter haar maar even gevraagd wat haar PR is, want op internet kun je dat natuurlijk niet vinden. Het schijnt 8.39 te zijn, dus die sub 9 moet er wel in zitten. Lollerdecky zal ze er nog wel niet mee bedreigen, maar een mens mag hopen. Is toch maar 15 seconden achter 'ons' NR.

De broertjes Brol gaan schieten en bij het judo schijnt er ook iemand mee te doen, maar dat boeit niemand. Nog 3 sporten die het bespreken waard zijn. Iedereens favoriet is de moderne vijfkamp, dus Guatemala dient mee te doen op dit toponderdeel. Fernandez is de man die voor een mooie 28e plaats gaat (hij won wel vorig jaar op de pan-amerikaanse spelen), en Brand de vrouw die misschien 24e gaat worden. Hopelijk kloppen deze voorspellingen exact, dan voel ik me echt geweldig.

Bij het gewichtheffen en taekwondo draait Guatemala dus ook altijd goed mee. Helaas geen taekwondokas dit jaar, maar Pineda gaat Guatemala weer op de kaart zetten met een mooie 14e plaats bij het gewichtheffen. Of hij gaat 3 foutpogingen doen bij het trekken, waardoor de natie in rouw zal zijn. Bij het laserzeilen voor mannen doet Ignacio opnieuw mee. Die heeft wel aangetoond een baas te zijn bij de pan-amerikaanse spelen. Hij gaat dit jaar dan ook gewoon een medaille pakken, dat kan niet fout.

Dus, allemaal Guatemala aanmoedigen. Geen wielergoden en geen taekwondoka's, maar Maya's, snelwandelen en de moderne vijfkamp, wat een topshow *O*
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 29 juli 2016 @ 12:36:06 #104
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164087188
Ik hou het wel bij de Boliviaanse snelwandelgoden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 juli 2016 @ 13:03:11 #105
284411 crew  heywoodu
pi_164087732
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:26 schreef Mexicanobakker het volgende:

De broertjes Brol gaan schieten en bij het judo schijnt er ook iemand mee te doen, maar dat boeit niemand.
Jawel, want de broertjes doen niet het dodelijk saaie schieten binnen in een hal, maar het intens spannende kleiduifschieten _O_

Hup Brol ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  vrijdag 29 juli 2016 @ 19:17:59 #106
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_164095289
St Vincent and the Grenadines zendt ook nog twee zwemmers naar Rio. Ik krijg het maar druk met vier atleten op elk een afstand.
Spoilers!
pi_164166522
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport maandag 1 augustus 2016 @ 23:31:13 #108
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_164167579
Ik adopteer Tuvalu
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 1 augustus 2016 @ 23:35:09 #109
284411 crew  heywoodu
pi_164167653
quote:
6s.gif Op maandag 1 augustus 2016 23:31 schreef DeLuna het volgende:
Ik adopteer Tuvalu
Best eng dit, minuut of tien geleden zag ik nog een bericht op de Facebook van hun NOC en ineens claimt iemand hier Tuvalu :o
pi_164167855
Nicaragua
pi_164168926
Iemand nog een beschikbaar land als tip voor me?
  Redactie Sport dinsdag 2 augustus 2016 @ 09:11:05 #112
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_164170108
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 23:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Best eng dit, minuut of tien geleden zag ik nog een bericht op de Facebook van hun NOC en ineens claimt iemand hier Tuvalu :o
Ik ben al een jaar of 5 Tuvalu fan dus dat is het eerste wat ik dacht toen ik dit topic zag. Ik heb zelfs het voetbalshirt van hun nationale elftal :9
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 augustus 2016 @ 09:34:40 #113
7889 tong80
Spleenheup
pi_164170446
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 09:11 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik ben al een jaar of 5 Tuvalu fan dus dat is het eerste wat ik dacht toen ik dit topic zag. Ik heb zelfs het voetbalshirt van hun nationale elftal :9
_O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 augustus 2016 @ 09:36:20 #114
7889 tong80
Spleenheup
pi_164170464
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 01:21 schreef Max23 het volgende:
Iemand nog een beschikbaar land als tip voor me?
Misschien een republiek uit het voormalige Soviet - Unie. Kazichistan, Turkmenistan ? Seychellen ? Madagaskar ? Gambia ? Ik noem maar wat hoor.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 augustus 2016 @ 09:36:35 #115
284411 crew  heywoodu
pi_164170469
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 09:11 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Gaaf :D

Ga je gang dan maar, je staat in de OP *O*
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 augustus 2016 @ 09:38:06 #116
284411 crew  heywoodu
pi_164170496
Of Mauritius, kun je juichen voor een hinkstapspringer en gewichthefster, of de Centraal-Afrikaanse Republiek om hun niet eens heel slechte taekwondoka aan te moedigen, of neem een kijkje wat er nog beschikbaar is in de Oceanische hoek :Y
pi_164170525
De Malediven zullen met vier sporters meedoen in Rio. In het zwemmen gaan quotumplekken naar Aminath Shajan en Ibrahim Nashwan. Op de atletiekbaan zal het eilandenstaatje in de Indische oceaan vertegenwoordigd worden door Hassan Saaid en Afa Ismail.

Nu is de kans vrees ik groter dan een van die atollen daar in de oceaan zinkt dan een van de atleten met eremetaal naar huis gaat, maar goed.
pi_164171689
Ik ga voor de Seychellen :)
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 augustus 2016 @ 11:14:46 #119
7889 tong80
Spleenheup
pi_164172130
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 10:52 schreef Max23 het volgende:
Leuk :)

pi_164172589
quote:
Hoi mede-archipel-in-de-Indische-Oceaan-fan.
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 augustus 2016 @ 11:39:22 #121
7889 tong80
Spleenheup
pi_164172709
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:34 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Hoi mede-archipel-in-de-Indische-Oceaan-fan.
Ha ha ha Wie had dat ooit kunnen bedenken ? :D

Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:53:46 #122
284411 crew  heywoodu
pi_164174594
quote:
^O^

Doet me denken aan de Africa Games van vorig jaar, waar een verspringster (of hinkstapspringster) uit de Seychellen in de tweede ronde van de wedstrijd plotseling op kwam dagen en toch maar mee mocht doen :P
  Redactie Sport dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:58:47 #123
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_164175877

Tuvalu, tot 1 oktober 1978 Ellice-eilanden genoemd, is een Polynesische archipel in de Grote Oceaan ten zuiden van Kiribati, ten noorden van Fiji en Wallis en Futuna en ten oosten van de Salomonseilanden. Het is een van de meest afgelegen landen ter wereld en, na Vaticaanstad en Nauru, het land met het kleinste inwoneraantal. Het staatshoofd is koningin Elizabeth II en Tuvalu is lid van het Gemenebest van Naties.

Tuvalu leefde naast de verkoop van postzegels en de verhuur van visgebieden vooral van ontwikkelingshulp. In 2000 echter werd voor 50 miljoen dollar (dit komt overeen met 4000 dollar per inwoner) het aansprekende internettopleveldomein .tv uitgebracht. De royalty's die Tuvalu ontving van het Amerikaanse bedrijf VeriSign voor het gebruik van het topleveldomein in de eerstvolgende twaalf jaar leverde Tuvalu redelijk wat geld op.

Foppe is een tijdje bondscoach geweest van het Tuvaluaanse elftal, waar ik shirt nr. 37/1000 van bezit :) Het elftal probeert nog steeds om lid te worden van de FIFA.

Er doet welgelteld 1 atleet mee deze keer. Dat is Etimoni Timuani (op de foto links, rechts is Tavevela Noa die in 2012 al mocht deelnemen).

Etimoni Timuani gaat zaterdag 13 augustus Usian Bolt het lastig maken in de heats van de 100 meter bij de atletiek. Timuani heeft voor zijn sprintcarričre in het Tuvaluaanse elftal gespeeld dus hij weet hoe lastig topsport kan zijn. De Tuvaluaan heeft een PR staan van 11.72.
pi_164176113
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]

^O^

Doet me denken aan de Africa Games van vorig jaar, waar een verspringster (of hinkstapspringster) uit de Seychellen in de tweede ronde van de wedstrijd plotseling op kwam dagen en toch maar mee mocht doen :P
Ze hebben een judoka die mee doet, dus de keus was snel gemaakt :P
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:41:51 #125
7889 tong80
Spleenheup
pi_164177034
'De Tuvaluaan heeft een PR staan van 11.72.'

Ik liep handgeklokt, op 15jarige leeftijd, bij de training van het eerste van NIVO Sparta dezelfde tijd. Echter wel op gras in voetbalschoenen. :D

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')