SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Gave beelden man, wat een buiquote:Op maandag 30 mei 2016 19:20 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ging ook wel ff goed los hier..
Enschede kwartiertje geleden:
Holy molyquote:Op maandag 30 mei 2016 19:20 schreef CrashO het volgende:
[..]
Oei, ging hard met die hagelquote:Op maandag 30 mei 2016 19:20 schreef CrashO het volgende:
[..]
Waar is dat eigenlijk?quote:Op maandag 30 mei 2016 19:24 schreef CrashO het volgende:
Straat waar die cam op stond is nu ook een zwembad. Even de telezoom pakken
Ik zit helaas net te ver naar het Noorden.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:25 schreef Revanches het volgende:
Nog FOK!ers uit de regio Noord-Oost Nederland(Emmen, Stadskanaal)?Gaat goed los daar op lightningmaps
Mooie haikuquote:Op maandag 30 mei 2016 19:29 schreef marcel-o het volgende:
hee
een rommel in Rotterdam
maar onweer is er zo goed als uit![]()
zoals verwacht
Wat een systeem, ik zie hier uit mijn raam nog onweer uit hetzelfde buiencomplexquote:
Ja maar waar is dat filmpje dan?quote:Op maandag 30 mei 2016 19:35 schreef Stefanovich het volgende:
Alle straten in enskede zijn nu rivieren![]()
Kreeg net een filmpje door vanuit een kroeg, water lekte langs de spotjes door het plafond naar beneden
Wie is er op 00:18 zo dapper om te gaan hardlopen?quote:Op maandag 30 mei 2016 19:35 schreef CrashO het volgende:
Zo ligt het er nu bij(Enschede, omgeving Meubelplein)
hele gemotiveerde damequote:Op maandag 30 mei 2016 19:40 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wie is er op 00:18 zo dapper om te gaan hardlopen?
Die loopt een hoek in met alleen woningen. Zal wel net volledig ondergehoost zijn in het park (hier vrijwel naast) en nu afdruipen naar huisquote:Op maandag 30 mei 2016 19:40 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wie is er op 00:18 zo dapper om te gaan hardlopen?
ijssel, Zuid-Holland?quote:Op maandag 30 mei 2016 19:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel hoor, in de buurt van de IJssel gaat het los
Hollandse Ijssel neem ik aan.quote:
quote:Op maandag 30 mei 2016 19:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel hoor, in de buurt van de IJssel gaat het los
Eerder rond de dorpjes aan de Lek. De Ijssel komt ie echt niet over.quote:
best potigquote:Op maandag 30 mei 2016 19:44 schreef aloa het volgende:
Die wolkentoppen. Bijna 15 km hoog![]()
[ afbeelding ]
yep, ik ook! Bij Oost knalt het opeens!quote:
Eredivisie genaaidquote:Op maandag 30 mei 2016 19:48 schreef Rabieluh het volgende:
Waarom wordt Enschede zo gestraft? Wat hebben ze de wereld misdaan...
Die komt als het goed is ook over het noorden van provincie Utrecht heen. Zo niet, dan geef ik de hoop op. Al teveel teleurstellingen vandaag met betrekking tot het onweer.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:51 schreef Rabieluh het volgende:
Lijkt een nieuwe soort lijn te ontstaan van noord naar zuid, precies bij Breda sluit ie niet.
Net 4 druppels op het raam, echt.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:51 schreef Nattekat het volgende:
* Nattekat kijkt naar oosten
* Nattekat ziet donkere luchten
* Nattekat maakt klaar voor storm des doods
* Nattekat denkt dat het enorm tegen gaat vallen
In Oldenzaal nu ook weer een plensbui van jewelste. Ook nog een beetje onweer erin.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:50 schreef CrashO het volgende:
Het begint weer in Enschede.. this should be interesting
Straf? Gewoon de gevolgen van een heerlijk vochtig landklimaat. Dat saaie zeeklimaat zonder zomers en winters in de rest van Nederland is juist een straf..quote:Op maandag 30 mei 2016 19:48 schreef Rabieluh het volgende:
Waarom wordt Enschede zo gestraft? Wat hebben ze de wereld misdaan...
Dat....en Munsterman en zijn kornuiten.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:53 schreef pfaf het volgende:
[..]
Straf? Gewoon de gevolgen van een heerlijk vochtig landklimaat. Dat saaie zeeklimaat zonder zomers en winters in de rest van Nederland is juist een straf..
quote:Op maandag 30 mei 2016 19:53 schreef pfaf het volgende:
[..]
Straf? Gewoon de gevolgen van een heerlijk vochtig landklimaat. Dat saaie zeeklimaat zonder zomers en winters in de rest van Nederland is juist een straf..
Waar in Assen? Marsdijk hier, ineens fel onweerquote:
Bijna droog ineens ja...quote:Op maandag 30 mei 2016 19:51 schreef Rabieluh het volgende:
Lijkt een nieuwe soort lijn te ontstaan van noord naar zuid, precies bij Breda sluit ie niet.
Rolde ook, heel veel regen en wat hagel. Rommelt nog steeds in de verte.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:54 schreef Djeez het volgende:
[..]
Waar in Assen? Marsdijk hier, ineens fel onweer
Je bent toch al nat.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
INCOMING!
* Nattekat rent schuilkelder in
Ik voorspel een tegenvallerquote:Op maandag 30 mei 2016 19:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
INCOMING!
* Nattekat rent schuilkelder in
NEEquote:Op maandag 30 mei 2016 19:57 schreef Againzender het volgende:
Gaat boven het Groene Hart ook redelijk los zo te zien.
Hohohoquote:
quote:Op maandag 30 mei 2016 20:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Leek. Ik hoor het bij Groningen. Hier zijn 10 druppels gevallen
Die ambulances zijn wel wat overdreven hoorquote:
volgens piet paulsma gaat dat niet gebeurenquote:Op maandag 30 mei 2016 20:10 schreef Nattekat het volgende:
Dat ding boven het Groene Hart moet even richting het noorden activeren
Mooie plaatjes!quote:Op maandag 30 mei 2016 20:04 schreef Koelkastje het volgende:
Uurtje terug in Twente aan de grens met Duitsland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wou het ook net zeggen. 3 ambulancesquote:Op maandag 30 mei 2016 20:10 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Die ambulances zijn wel wat overdreven hoor
Regent het daar ook ja? meestal is het in Nice wel mooiquote:
quote:Op maandag 30 mei 2016 20:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Regent het daar ook ja? meestal is het in Nice wel mooi
Leiden toevallig?quote:Op maandag 30 mei 2016 20:22 schreef Infection het volgende:
Man man man, denk je dat er een mooie buienlijn op je af komt, is hij na 10 minuten alweer helemaal veranderd in een andere vorm en koers.
Cuykquote:Op maandag 30 mei 2016 20:22 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Leuk voor je motor, garages smullen bij deze beelden. Wat een zwembad.
Nope, de lijn in het noordoosten stevende op Amersfoort af. Maar ondertussen al weer zo goed als afgebogen / uit elkaar gevallen.quote:
Een vriendin van me woont op Stokhorst, daar staat het water in de keuken... word je niet vrolijk vanquote:Op maandag 30 mei 2016 20:23 schreef CrashO het volgende:
[..]
Damn
Haaksbergerstraat staat dus ook weer blank
Omgeving Rotterdam toevallig?quote:Op maandag 30 mei 2016 20:22 schreef Infection het volgende:
Man man man, denk je dat er een mooie buienlijn op je af komt, is hij na 10 minuten alweer helemaal veranderd in een andere vorm en koers.
quote:Op maandag 30 mei 2016 20:24 schreef Melleyn het volgende:
[..]
Omgeving Rotterdam toevallig?
Oh spuit 11
Ja dan ben je wel een beetje een halve tammequote:Op maandag 30 mei 2016 20:25 schreef AGFNick het volgende:
[..]
Dat mensen er überhaupt doorheen rijden
Voorlichtingsdag voor scholieren vandaag.quote:Op maandag 30 mei 2016 20:10 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Die ambulances zijn wel wat overdreven hoor
Dat is echt kut ja.. dat vocht blijft ook overal in hangen.quote:Op maandag 30 mei 2016 20:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Een vriendin van me woont op Stokhorst, daar staat het water in de keuken... word je niet vrolijk van
merk er nog niks vanquote:
En het zakt in elkaar. Weinig grote pitten meer over.quote:Op maandag 30 mei 2016 20:33 schreef Drugshond het volgende:
Einde oefening... Alles gaat nu letterlijk van rechts van links.
Zoals gewoonlijk godverdomme.quote:Op maandag 30 mei 2016 20:37 schreef Cassius het volgende:
Weinig spektakel in Groningen. Wel een aardige plens water, dat wel.
Hier in Zuid twee harde klappen en daarna was het eigenlijk wel over.quote:Op maandag 30 mei 2016 20:37 schreef Cassius het volgende:
Het stelde niet veel voor nee.quote:Op maandag 30 mei 2016 20:37 schreef Cassius het volgende:
Jammer, inderdaadquote:Op maandag 30 mei 2016 20:33 schreef Drugshond het volgende:
Einde oefening... Alles gaat nu letterlijk van rechts van links.
Dat ben ik alweer vergeten. Een jaar of 5 terug is het eens op een nacht keihard losgegaan boven grunn.quote:Op maandag 30 mei 2016 20:28 schreef Slobeend het volgende:
In Groningen is het niks vergeleken met de nacht van 13 april dit jaar. #neverforget
Ik neem eigenlijk aan (gezien postdatum) dat ze een een tikfout gemaakt hebbenquote:
Dat is al jaren zo.quote:Op maandag 30 mei 2016 20:41 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het is een wonder: gerommel in Den Haag.
Ik hoor niets.quote:Op maandag 30 mei 2016 20:41 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het is een wonder: gerommel in Den Haag.
quote:
quote:
Jep. Al ben ik altijd wel op m'n hoede voor zo'n uitsmijter die altijd komt op het moment dat je aanneemt dat de bui wel gepasseerd is.quote:Op maandag 30 mei 2016 20:37 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Hier in Zuid twee harde klappen en daarna was het eigenlijk wel over.
Alsof er ooit straten blank komen te staan in Holland, kom nou, we wonen niet in Enschede.quote:Op maandag 30 mei 2016 20:45 schreef Qunix het volgende:
Jeuj! De eerste flitsen hier in Amsterdam
Gelukkig woon ik op een brede dijk en zie ik niet snel problemen hier
fixedquote:Op maandag 30 mei 2016 20:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alsof er ooit straten blank komen te staan in Holland, kom nou, we wonen niet in Enschede.
quote:
Boven het Westland jaquote:Op maandag 30 mei 2016 20:53 schreef Qunix het volgende:
[..]
En dan onder Den Haag dat ze weer samenkomen
Als dat water over 7 weken daar weg is. Ik wil niet zwemmenquote:
Hier in Alkmaar ook en de eerste regen is ook al gevallenquote:
Holy Crap, zo veel flitsen achter elkaar heb ik niet vaak gezien. Lijkt wel een stroboscoop hier..quote:
te Amsterdam is het noodweer nu echt losgebroken, jeetje wat een regen en geflitsquote:Op maandag 30 mei 2016 21:05 schreef Melleyn het volgende:
Ik ga de hond maar uitlaten, er gebeurt hier toch niks
quote:Op maandag 30 mei 2016 21:06 schreef Nattekat het volgende:
Shit hit the fan, ik herhaal: shit hit te fan!
pics!quote:Op maandag 30 mei 2016 21:06 schreef Nattekat het volgende:
Shit hit the fan, ik herhaal: shit hit te fan!
Straatverlichting mag wel aan nu hier maar wil niet.quote:Op maandag 30 mei 2016 21:09 schreef Infection het volgende:
Die bui bij Amsterdam
https://www.lightningmaps.org
hier ook behoorlijk donker.quote:Op maandag 30 mei 2016 21:10 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Straatverlichting mag wel aan nu hier maar wil niet.
man-man-man.nlquote:melding PRIO 1, SURFER MOGELIJK IN PROBLEMEN HINDELOOPEN
urgentie H spoed
regio 00 KWC Landelijk Kustwacht Centrum
eenheden 1735052 Lichtkrant GMK Friesland
1735099 Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden
1735428 KNRM Station 7421/7422 Opstappers Reddingsboot Hindeloopen
Actie bij Leiden en Zoetermeer nuquote:Op maandag 30 mei 2016 21:14 schreef Mani89 het volgende:
Het schild van Leiden doet zijn werk voortreffelijk tot nu toe.
Jij hebt al gehad, nu is de rest aan de beurtquote:Op maandag 30 mei 2016 21:21 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Waarom is de lijn niet ietsjes langer
Onweer niet echt. Beetje gerommel, paar flitsjes verspreid over urenquote:Op maandag 30 mei 2016 21:24 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Jij hebt al gehad, nu is de rest aan de beurt
Nou, heb jij toch nog geluk, de lijn groeit aan de zuidkant aan.quote:Op maandag 30 mei 2016 21:25 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Onweer niet echt. Beetje gerommel, paar flitsjes verspreid over uren
Meldingen van heavy rain, wateroverlastquote:Op maandag 30 mei 2016 21:28 schreef Infection het volgende:
Wat zijn die blauwe stipjes eigenlijk?
[ afbeelding ]
Onderste regel is de legenda.quote:Op maandag 30 mei 2016 21:28 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie het er net onder staan inderdaad. Had het niet gezien...quote:Op maandag 30 mei 2016 21:29 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Meldingen van heavy rain, wateroverlast
quote:Op maandag 30 mei 2016 21:17 schreef Fred0w het volgende:
Weinig aan de hand hier in Zeeland, wel veel regen.
Schade door windstotenquote:Op maandag 30 mei 2016 21:30 schreef Ajaxfan het volgende:
Wat dat vage kronkeltje tussen de 2 en dat bolletje dan weer is snap ik niet.
Kan beter gaan hordenlopenquote:
quote:Op maandag 30 mei 2016 21:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]Dat wat hij meemaakt, is precies hetzelfde in Den Haag.
Vind het altijd bijzonder hoe vaak Estofex gelijk heeft.quote:Op maandag 30 mei 2016 21:28 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]
In Den Haag onweert het toch gewoon?quote:Op maandag 30 mei 2016 21:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]Dat wat hij meemaakt, is precies hetzelfde in Den Haag.
Laatst zaten ze 2 keer behoorlijk mis, dat viel op omdat ze het normaal heeeeeeeeeeel goed in de smiezen hebben. Goed team daarquote:Op maandag 30 mei 2016 21:36 schreef Remzz het volgende:
[..]
Vind het altijd bijzonder hoe vaak Estofex gelijk heeft.
Richting Zeeland nu ook een lijntje onweerquote:Op maandag 30 mei 2016 21:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik heb zojuist de eerste flits en knal gehoord ja
Nouja mis als ze een level 2 geven is het nog steeds meer aan 15% kans dat er iets plaatsvind binnen 40 km. Dus nog steeds 85% kans dat er niks gebeurd.quote:Op maandag 30 mei 2016 21:38 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Laatst zaten ze 2 keer behoorlijk mis, dat viel op omdat ze het normaal heeeeeeeeeeel goed in de smiezen hebben. Goed team daar.
Voor mijn gevoel de afgelopen maanden ook veel erg onzekere situaties qua weer.quote:Op maandag 30 mei 2016 21:38 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Laatst zaten ze 2 keer behoorlijk mis, dat viel op omdat ze het normaal heeeeeeeeeeel goed in de smiezen hebben. Goed team daar.
quote:Op maandag 30 mei 2016 21:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Deze van zojuist was ook een beste
Ja 3 flitsjes en wat gerommel, komt het totaal toch op 7 he. (waarvan 1 snoeiharde beuk en 3 goeie donders),quote:
Disco!quote:Op maandag 30 mei 2016 21:46 schreef Fred0w het volgende:
webcam Ameland:
https://www.vvvameland.nl/webcam/webcam-strand
Vanavond??quote:Op maandag 30 mei 2016 21:47 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ja 3 flitsjes en wat gerommel, komt het totaal toch op 7 he. (waarvan 1 snoeiharde beuk en 3 goeie donders),
Daar zou ik graag zijn nuquote:Op maandag 30 mei 2016 21:46 schreef Fred0w het volgende:
webcam Ameland:
https://www.vvvameland.nl/webcam/webcam-strand
Rond een uur of half 1, toen 3 uur later uit het niets 2 knallen.quote:Op maandag 30 mei 2016 21:48 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Vanavond??
Ik hoor niks. Alleen geplens.
Toen was ik aan t werk... niet in Breda.quote:Op maandag 30 mei 2016 21:49 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Rond een uur of half 1, toen 3 uur later uit het niets 2 knallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |