SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Tralalalaaa
kijk even goed naar de datumquote:Op maandag 30 mei 2016 14:47 schreef computergirl het volgende:
[..]
Precies , hele dag ook droog
Kan dit niet rijmen met weeralarm
[..]
En dan niet net onder 0541 heen trekken bitte ❤quote:Op maandag 30 mei 2016 14:48 schreef Lonaa het volgende:
Zou dat lijtnje boven in Duitsland over Enschede trekken? Ah toe?
Alles trekt hier al de hele week langs. Of lost op.quote:Op maandag 30 mei 2016 14:50 schreef MaLo het volgende:
[..]
En dan niet net onder 0541 heen trekken bitte ❤
We kunnen Zuid Holland maar beter opdoeken.quote:Op maandag 30 mei 2016 14:41 schreef Take_A_Picture het volgende:
Oeps, sloot ik 'm zomaar.
Anyway, heel Nederland staat nu in het geel volgens het KNMI, behalve provincie Zuid-Holland
Ik weet hetquote:Op maandag 30 mei 2016 14:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Alles trekt hier al de hele week langs. Of lost op.
Ik ook, ik ook!quote:Op maandag 30 mei 2016 14:52 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik weet het![]()
Ik gun ons ook eindelijk wat!
Ik moest zaterdag 2 partijen tennissen, nog nooit zo hard gezweet tijdens het sporten. Blegh.quote:Op maandag 30 mei 2016 14:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ook, ik ook!
En ik wil gewoon naar buiten kunnen zonder BAM zweet overal.
Zoals de lijntjes nu gaan, gaat het inderdaad weer langs ons heen. Maar misschien ontwikkelen zich nog nieuwe gebieden? *hoopvol blijft*quote:Op maandag 30 mei 2016 15:03 schreef Frutsel het volgende:
Inderdaad...steeds meer onweersbuien boven Noord Duitsland nu... es kijken of we er nog wat van gaan mee pikken of dat we wederom in de strook zitten dat alles onder of boven ons langs trekt...
Het lijkt alsof de meest noordelijke buien een lijntje vormen met de rest en het naar het zuiden draait, dan moet het goedkomen.quote:Op maandag 30 mei 2016 15:10 schreef MaLo het volgende:
[..]
Zoals de lijntjes nu gaan, gaat het inderdaad weer langs ons heen. Maar misschien ontwikkelen zich nog nieuwe gebieden? *hoopvol blijft*
Het gaat wel een boogje maken waarschijnlijk, net als de rest van de buien in DLDquote:Op maandag 30 mei 2016 15:28 schreef Ener-G het volgende:
Boven Polen is een aardige lijn aan het opstijgen, komt dat over ons land heen of zal het boven zee blijven of inkakken?
Kijk, daarom gaat het hier niet onweren vandaagquote:Op maandag 30 mei 2016 15:36 schreef dick_laurent het volgende:
Wauw..... dik temperatuurverschil momenteel ook.
Van een ronduit kille 12 graden in Zeeland naar een benauwde bijna zomerse 25 in het NO
[ afbeelding ]
Grappig. Meestal is het andersom en is het Noorden een stuk kouder. Heb er alleen geen zak aan, want ben aan het werkquote:Op maandag 30 mei 2016 15:36 schreef dick_laurent het volgende:
Wauw..... dik temperatuurverschil momenteel ook.
Van een ronduit kille 12 graden in Zeeland naar een benauwde bijna zomerse 25 in het NO
[ afbeelding ]
Volgensmij is er voor het midden ook niet heel veel kans meer dan...quote:Op maandag 30 mei 2016 15:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijk, daarom gaat het hier niet onweren vandaag
Echt, het is koud
Ik ben er ook bang voor jaquote:Op maandag 30 mei 2016 15:38 schreef Frutsel het volgende:
Ik hoop dat dat complexje dat voor Drenthe hangt zich samenvoegt met die enorme bak voor de grens tussen Arnhem en Enschede.
Zul je zien dat dat gebeurd NAdat het hier gepasseerd is
Gelukkig maar dat ik niet in Twenterand zit vanmiddag. Stel je voor dat ik daar toch wat onweer mee zou pakken.quote:Op maandag 30 mei 2016 15:40 schreef Frutsel het volgende:
Wel een dikke pit daar bij Lingen zeg... die zal ten noorden langs gaan, ook Almelo net missen gok ik...
Hellendoorn en/of Ommen gaan stuk...
quote:Op maandag 30 mei 2016 15:42 schreef MaLo het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat ik niet in Twenterand zit vanmiddag. Stel je voor dat ik daar toch wat onweer mee zou pakken.
Hopelijk weten ze onze mooie provincie pas na vijven te bereiken. Ik moet nog op fiets naar huisquote:Op maandag 30 mei 2016 15:47 schreef ondeugend het volgende:
Er ontstaan nogal wat fikse buien oostelijk van mijn mooi Drenthe
Op de Europese radar kan je het heel mooi zien.quote:Op maandag 30 mei 2016 15:48 schreef MaLo het volgende:
Echt he, drie actieve onweersgebieden in Duitsland. Twee lijken er ten noorden van Twente over te trekken en eentje ten zuiden.
Koud? Benauwd zul je bedoelen. Of dat ligt aan het bejaardenhuis hier in Oude Wetering waar ik aan het werk ben (bedden controleren is nogal fysiek, matrassen zijn best wel zwaar, en dan 100x door de knieën om alles na te lopen), ik zie even niet zo snel een thermometer in de kamer waar ik aan het werk ben, maar ik moet het eerste bejaardenhuis nog tegenkomen waar het op de kamers lekker koel is.quote:Op maandag 30 mei 2016 15:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijk, daarom gaat het hier niet onweren vandaag
Echt, het is koud
Zie jij nu ook het Twentse schild?quote:
Volgensmij duurt het nog wel even voordat het NH bereikt.quote:Op maandag 30 mei 2016 16:05 schreef Nouri het volgende:
Moet ik nog eerder weg uit mijn werk in NH of niks aan de hand?
Oh je hebt gelukt die bij Nordhorn is een van de hevigste nu, en gaat richting Enschede-Hengelo.quote:Op maandag 30 mei 2016 16:05 schreef MaLo het volgende:
Gewoon ook VOORBIJ Twente ontstaan nieuwe onweersgebieden. Ten westen van Almelo \ Hengelo. Het is echt niet te geloven.
Pluspuntje: het gebied bij Nordhorn buigt aardig naar het zuiden af ❤ . Kansje!
De zon schijnt weer volopquote:Op maandag 30 mei 2016 16:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Oh je hebt gelukt die bij Nordhorn is een van de hevigste nu, en gaat richting Enschede-Hengelo.
Veel succes met je zandzakjes![]()
![]()
![]()
Komt eraan geduldquote:Op maandag 30 mei 2016 16:22 schreef MaLo het volgende:
[..]
De zon schijnt weer volop. Het waren drie fantastische rommeltjes.
quote:Op maandag 30 mei 2016 16:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
We zijn bijna met je verbonden Dven
Het onweer is vlak voor Oldenzaal weer naar het noorden afgebogen.quote:Op maandag 30 mei 2016 16:24 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Komt eraan geduld, of Nattekat moet in de buurt zijn dan heb je pech helaas.
Wat een formatiequote:Op maandag 30 mei 2016 16:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
We zijn bijna met je verbonden Dven
Quequote:Op maandag 30 mei 2016 16:33 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het onweer is vlak voor Oldenzaal weer naar het noorden afgebogen.![]()
![]()
Ik zag de lucht donker worden, en alleen nog richting het noorden donker worden. Maar vlak nadat ik dat typte, toch een donder en het regent nu ook weer.quote:
Dat was een bestequote:Op maandag 30 mei 2016 16:35 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik zag de lucht donker worden, en alleen nog richting het noorden donker worden. Maar vlak nadat ik dat typte, toch een donder en het regent nu ook weer.
quote:Op maandag 30 mei 2016 16:37 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Die zon heb ik vandaag nog niet gezien.
Dit. Grijs en grauw. En veel wind.quote:Op maandag 30 mei 2016 16:37 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Die zon heb ik vandaag nog niet gezien.
Tik tik tikquote:Op maandag 30 mei 2016 16:42 schreef Koelkastje het volgende:
http://nl.blitzortung.org/live_lightning_maps.php?map=16
Mooi geluid!
Verrassendquote:Op maandag 30 mei 2016 16:41 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Zeker!
Wel jammer dat dit de achterkant is, het ontstaat echt net achter Oldenzaal
Helaas had ik gelijkquote:Op maandag 30 mei 2016 16:41 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Zeker!
Wel jammer dat dit de achterkant is, het ontstaat echt net achter Oldenzaal
De zekeringen van het forceshield zijn eruit geklapt?quote:Op maandag 30 mei 2016 16:47 schreef Rabieluh het volgende:
godberfuck wat een knal in Breda teringtyfus
Ik zag hem net toevallig op lightingmapsquote:Op maandag 30 mei 2016 16:47 schreef Rabieluh het volgende:
godberfuck wat een knal in Breda teringtyfus
Die hebben wel een optater gehad, inslag vlakbij, al paar uur geen onweer of wat en dan deze poffertquote:Op maandag 30 mei 2016 16:47 schreef Infection het volgende:
[..]
De zekeringen van het forceshield zijn eruit geklapt?
Gaat nog wel gebeurenquote:Op maandag 30 mei 2016 16:53 schreef Infection het volgende:
Als die rode pitten nou allemaal even met elkaar verbinden...
hier ook en veel warmer dan een paar uur terug...quote:Op maandag 30 mei 2016 17:01 schreef F1gamer het volgende:
jullie hebben allemaal over regen en onweer
hier nog steeds strak blauwe lucht en zon
Niets blijft gespaard.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:06 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Komt allemaal nog deze kant op, heel die band tot aan Polen
Tegen de tijd dat het in Gouda is krijgen wij alleen miezerquote:Op maandag 30 mei 2016 17:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
230 ontladingen per minuut in dit gedeelte
quote:Op maandag 30 mei 2016 17:08 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Het koelt af
[ afbeelding ]'
Gaat allemaal langzaam dood nu
Het voelt hier in provincie Utrecht anders warmer dan voorheen...quote:Op maandag 30 mei 2016 17:08 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Het koelt af
[ afbeelding ]'
Gaat allemaal langzaam dood nu
Herkenbaar.quote:
Genoeg voor de komende 5 jaar.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:12 schreef Rabieluh het volgende:
Breda heeft z'n portie wel gehad denk ik zo.
Oh, dat was jij. Ik zag de foto al voorbij komen.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:19 schreef INViCTuS het volgende:
Weinig onweer hier, maar wel dikke hagelstenen. Zojuist op twitter geplaatst en geretweet door weerplaza,buienradar en \helga
Neen helaas.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:24 schreef INViCTuS het volgende:
![]()
https://www.facebook.com/rsrc.php/v2/y4/r/-PAXP-deijE.gif
Hier in de stad
10km verderop nog potdichtquote:Op maandag 30 mei 2016 17:26 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wat denk jij, Nattekat? Zal het forcefield Leiden en omstreken werken? Hier in Oude Wetering in ieder geval volop zon nu.
Ja, dat is makkelijk codes afgeven als het onweer er al is.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:11 schreef Infection het volgende:
Code oranje voor het midden, oosten, zuiden en noorden![]()
[ afbeelding ]
Hier in het midden is nog niets hoor.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:27 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ja, dat is makkelijk codes afgeven als het onweer er al is.
Heel even geduld nogquote:Op maandag 30 mei 2016 17:28 schreef Infection het volgende:
[..]
Hier in het midden is nog niets hoor.
quote:Op maandag 30 mei 2016 17:27 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ja, dat is makkelijk codes afgeven als het onweer er al is.
illuminatiquote:Op maandag 30 mei 2016 17:30 schreef Papabear het volgende:
[..]
'Georganiseerde onweersbuien'. Het is een complot!
Zoals die intelligente bui vorig jaar die om Breda heen ging, een bochtje langs Tilburg nam en vervolgens stopte voor Den Bosch.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:30 schreef Papabear het volgende:
[..]
'Georganiseerde onweersbuien'. Het is een complot!
quote:Op maandag 30 mei 2016 17:31 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Zoals die intelligente bui vorig jaar die om Breda heen ging, een bochtje langs Tilburg nam en vervolgens stopte voor Den Bosch.
Ja maar toen had ik mijn tractorbeam aangezet.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:31 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Zoals die intelligente bui vorig jaar die om Breda heen ging, een bochtje langs Tilburg nam en vervolgens stopte voor Den Bosch.
Dat gaat flink wat wateroverlast opleveren, goeie test voor ons land.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:35 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Al die ploffers boven Duitsland tegen Polen komen nog hier naar toe
Weer even terug kijken.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:31 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Hahaha, blijft geweldigquote:
Ja net ten oosten daarvan ook. Flitsen rommels en heel veel waterquote:
Ik zie het...quote:Op maandag 30 mei 2016 17:35 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Al die ploffers boven Duitsland tegen Polen komen nog hier naar toe
En thuis. En droog. En als ik de buienradar mag geloven krijgen we hier alleen wat gespetter, en Amersfoort (net wat zuidelijker) wel een flinke buiquote:Op maandag 30 mei 2016 16:02 schreef Resistor het volgende:
Oh jottum, nu zie ik pas hoe snel die buien gaan.
Gaat 'leuk' worden in de spits zo. Tegen de tijd dat ik thuis ben zal het in Bunschoten wel druppelen.
Bedankt Merkelquote:Op maandag 30 mei 2016 17:41 schreef INViCTuS het volgende:
De Rijn en ijssel worden de komende dagen vrij bruin van kleur, gok ik. Komt veel troep uit Duitsland
Beter laten ze Utrecht overlopen en blijft de sluis bij Bodegraven dichtquote:Op maandag 30 mei 2016 17:41 schreef INViCTuS het volgende:
De Rijn en ijssel worden de komende dagen vrij bruin van kleur, gok ik. Komt veel troep uit Duitsland
Uiteraard. Dat doen we gelukkig paar 4 dagen nu.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
Den Haag zal wel weer de dans ontspringen
Zal je maag wel zijn.quote:
Ik heb wel absurde honger ja, gelukkig zijn m'n 10 vissticks net klaar.quote:
Smaakt ie?quote:Op maandag 30 mei 2016 18:04 schreef Nattekat het volgende:
De bloemkool heeft Leiden bereikt. Ik herhaal: de bloemkool heeft Leiden bereikt.
Nog steeds grauw en saai.
Dat was hier! Althans, volgens een meteoroloog van weerplaza. Vandaar ook die grote hagelstenen die hier vielen en ik plaatste.quote:
Wij krijgen een paar druppeltjes, that's it.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:21 schreef Fred0w het volgende:
Hoe meer naar het westen, hoe minder rode pitten lijkt het wel.
Wind trekt wel aan, lijkt het.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:27 schreef Nattekat het volgende:
Nog steeds droog!
Maar wel een stuk grijzer dan net, en nog steeds koud.
Yep, zon is ook weg hier. En koud idd!quote:Op maandag 30 mei 2016 18:27 schreef Nattekat het volgende:
Nog steeds droog!
Maar wel een stuk grijzer dan net, en nog steeds koud.
Dit topic is vol voordat de regen hier isquote:
Komt het niet vanuit de zee, dan komt het wel vanuit de lucht. We zijn ook nooit veilig in dit landje.quote:
0,5quote:Op maandag 30 mei 2016 18:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Ik woon daar zo boven die 6 van 63
Geen drupel hier, plaatje liegtquote:Op maandag 30 mei 2016 18:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Ripquote:Op maandag 30 mei 2016 18:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Ik woon op één van die smalle lijntjes, wat ongeveer 6.0 inhoudt, maar nog geen druppel gezien.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
twitter:Weerplaza twitterde op maandag 30-05-2016 om 18:37:44Zwaarste regen en #onweer in gebied #CodeOranje. Mogelijk iets uitbreidend naar gele lijn. https://t.co/cjxly6kH46 https://t.co/1mBo3uwgy8 reageer retweet
Dan kijk je niet goedquote:Op maandag 30 mei 2016 18:37 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik woon op één van die smalle lijntjes, wat ongeveer 6.0 inhoudt, maar nog geen druppel gezien.
quote:Op maandag 30 mei 2016 18:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Weerplaza twitterde op maandag 30-05-2016 om 18:37:44Zwaarste regen en #onweer in gebied #CodeOranje. Mogelijk iets uitbreidend naar gele lijn. https://t.co/cjxly6kH46 https://t.co/1mBo3uwgy8 reageer retweet
twitter:henkbaltussen twitterde op maandag 30-05-2016 om 17:54:57Beeld vanuit de trein in Cuijk #noodweer #dieautoheeftlastvannattebougies https://t.co/Lcs1doMzSg reageer retweet
twitter:henkbaltussen twitterde op maandag 30-05-2016 om 18:06:25Wateroverlast in de buurt van super #janlinders in #boxmeer #houdtdeparkeergarageonderJanLindershetditkeerweldroog https://t.co/knl6ar2jNf reageer retweet
Hopelijk nog iets verder westwaarts. Ik zit precies op die oranje lijn.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Weerplaza twitterde op maandag 30-05-2016 om 18:37:44Zwaarste regen en #onweer in gebied #CodeOranje. Mogelijk iets uitbreidend naar gele lijn. https://t.co/cjxly6kH46 https://t.co/1mBo3uwgy8 reageer retweet
quote:Op maandag 30 mei 2016 18:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Is #houdtdeparkeergarageonderJanLindershetditkeerweldroog al trending?![]()
Enschede gaat stukquote:Op maandag 30 mei 2016 18:47 schreef MaLo het volgende:
In Oldenzaal nu keiharde regen en aardig wat gerommel; het zwaartepunt van het onweer lijkt net wat ten zuiden te liggen (Losser / Enschede)
Rommelt en regent nu flink maar niet zo erg als in Enschede denk ijkquote:Op maandag 30 mei 2016 18:45 schreef Houtenbeen het volgende:
Leven jullie nog Koelkastje, Malo en Frutsel?
[ afbeelding ]
Tot nu.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:53 schreef Angry_Bird het volgende:
Het regent nu aardig hard. Al tijdje geen donder gehoord.
Wie ben jij en wat heb je met INViCTuS gegaan?quote:Op maandag 30 mei 2016 18:52 schreef IntenSiVuS het volgende:
[..]
ah, Nijmegen en Arnhem zijn verdwenen zie ik
Bij ons hagelstenen op bed, stroom eraf, de hele reutemeteut.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:01 schreef Lonaa het volgende:
Had iemand al gezegd dat het in Enschede HELEMAAL losgaat?
En blijkbaar is ons kozijn op de oostkant niet waterdicht. Handdoeken en dweilen alles.
quote:Op maandag 30 mei 2016 19:02 schreef pfaf het volgende:
[..]
Bij ons hagelstenen op bed, stroom eraf, de hele reutemeteut.
Benieuwd hoe Hengelo nu is, die hebben doorgaans 10x meer last van wateroverlast door hun lage ligging.quote:
Laagste punt van Enschede, present. Altijd feest hier.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Benieuwd hoe Hengelo nu is, die hebben doorgaans 10x meer last van wateroverlast door hun lage ligging.
Die eerste was niet zo bijzonder... Net beetje regen en wat gedonder in de verte maar meer ook niet. Komt nog een tweede deze kant opquote:Op maandag 30 mei 2016 19:09 schreef Revanches het volgende:
Jaaaa het onweer komt eraan in Groningen!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
45m boven NAP. De straat is alweer droog richting jullie kant aan lopen.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Laagste punt van Enschede, present. Altijd feest hier.
twitter:PolAfoortZuid twitterde op maandag 30-05-2016 om 17:46:42Gezien de te verwachten onweer en bliksem is het park Randenbroek tijdelijk afgesloten door de wijkagent. ^PT https://t.co/WyfSX2RMXZ reageer retweet
Vertel dat ff tegen de straat die hier nog blank staat, en het water dat over de stoeprand komt.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:11 schreef pfaf het volgende:
[..]
45m boven NAP. De straat is alweer droog richting jullie kant aan lopen.
Ik woonde vorig jaar nog op de zevende verdieping van een flat in Vinkhuizen. Met dit weer zaten we dan op de drempel van de voordeur het onweer te aanschouwenquote:Op maandag 30 mei 2016 19:09 schreef Revanches het volgende:
Jaaaa het onweer komt eraan in Groningen!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Ik woon ten noorden van Amersfoort, maar volgensmij trekt het hier allemaal langs heen.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:12 schreef Postbus100 het volgende:
Ondertussen is in Amersfoort Park Randenbroek gesloten. Hier overleden vorig jaar twee meisjes toen ze schuilden voor het onweer.twitter:PolAfoortZuid twitterde op maandag 30-05-2016 om 17:46:42Gezien de te verwachten onweer en bliksem is het park Randenbroek tijdelijk afgesloten door de wijkagent. ^PT https://t.co/WyfSX2RMXZ reageer retweet
In Amersfoort (centrum) rommelt het een beetje. Denk dat er nog wel het een en ander komt, maar niet zo heftig als in sommige delen van Nederland.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:13 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik woon ten noorden van Amersfoort, maar volgensmij trekt het hier allemaal langs heen.
Ooh das supertof inderdaadquote:Op maandag 30 mei 2016 19:13 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik woonde vorig jaar nog op de zevende verdieping van een flat in Vinkhuizen. Met dit weer zaten we dan op de drempel van de voordeur het onweer te aanschouwen![]()
Oei. Dat wordt zandzakken vullenquote:Op maandag 30 mei 2016 19:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het wordt steeds donkerder hier. Gaan we dan nu richting 1 mm neerslag ipv 0,5?
Het is weer licht geworden jaquote:Op maandag 30 mei 2016 18:57 schreef Matel het volgende:
In Apeldoorn valt het heel erg mee tot nu toe. Het is ook alweer droog.
Toch goed dat ze die maatregelen treffen. Maar de kans dat zoiets nog een keer gebeurt lijkt mij erg klein. Althans, op dezelfde plek.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:14 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
In Amersfoort (centrum) rommelt het een beetje. Denk dat er nog wel het een en ander komt, maar niet zo heftig als in sommige delen van Nederland.
twitter:Bloedkees twitterde op maandag 30-05-2016 om 17:25:39Gigantisch onweer met hagelballen hier in de achterhoek, alle lampen staan aan! #onweer #weeronline #noodweer https://t.co/EgCXpYMcQQ reageer retweet
De temperatuurverschillen zijn te groot denk ik. Hier is het op een paar donders na ook niet veel. Alleen bakken met water.quote:
quote:Op maandag 30 mei 2016 19:19 schreef bondage het volgende:
Waar blijven de rampenfoto's trouwens. Ben wel benieuwd hoe Enschede er nu bijligt
Aardig wat brandweersirenes gehoord ook.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:18 schreef Frutsel het volgende:
Veel p2000 meldingen enschede. Oldenzaalse straat losser lonneker onbegaanbaar. Snelwegen stapvoets
Ging ook wel ff goed los hier..quote:Op maandag 30 mei 2016 19:18 schreef Frutsel het volgende:
Veel p2000 meldingen enschede. Oldenzaalse straat losser lonneker onbegaanbaar. Snelwegen stapvoets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |