abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:02:49 #1
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_162472965
Weten jullie nog wat altijd over rechts gezegd wordt? Dat ze antidemocratisch en fascistisch zijn? Nou, links is nog veel erger. Jean Claude Juncker, president van de Europese Commissie heeft gezworen alle partijen die hij als extreem rechts beschouwd te blokkeren.
quote:
“There will be no debate or dialogue with the far-right,”
Aldus deze ongekozen politicus.

De EU is hiermee officieel een antidemocratisch, totalitair regime geworden. Deze ongekozen politicus denkt blijkbaar dat hij een groot deel van de Europese bevolking kan negeren of ons kan dicteren op welke partijen wij mogen stemmen. Alles waar de EU voor zou moeten staan is nu dood en links vind het prachtig.

http://www.thetimes.co.uk(...)-far-right-nq5r5tnqq

[ Bericht 9% gewijzigd door Frutsel op 25-05-2016 14:51:10 (andere bron erbij gezet) ]
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_162473130
Juncker is een democratisch verkozen politicus.

En extreem-rechts is gewoon in de minderheid in Europa. Gelukkig.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2016 21:07:38 ]
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:10:34 #3
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162473243
Moeten we neo-nazi's, fascisten en ander ideologisch tuig dan maar serieus gaan nemen? Wil jij graag in debat en dialoog met moslimterroristen? Gaan we ecoterroristen ook een stoel aan de vergadertafel geven?

Junker zegt hier echt niets raars.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:11:52 #4
347012 Akwasi
Geen baas.
pi_162473293
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Moeten we neo-nazi's, fascisten en ander ideologisch tuig dan maar serieus gaan nemen? Wil jij graag in debat en dialoog met moslimterroristen? Gaan we ecoterroristen ook een stoel aan de vergadertafel geven?

Niet gestikt in je eerste loaded question zie ik. :)

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 25-05-2016 14:54:17 ]
Anton Karel Willem Anton Simon Isaak
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:13:04 #5
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162473336
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:11 schreef Akwasi het volgende:

[..]

Niet gestikt in je eerste loaded question zie ik. :)
Goede weerlegging. Ik ben om.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 25-05-2016 14:54:18 ]
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:13:08 #6
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_162473339
Prima, extreemrechts is in de minderheid. Geeft dat de EU het recht het zeer grote deel van de Europese bevolking dat wel rechts stemt te negeren? Nee. Dit is niets anders dan antidemocratisch en wat we nu zien is de aanloop naar het 4e rijk. Links houdt namelijk niet van ware democratie. Waarom denk je dat er zulke grote aantallen ongeschoolde migranten zonder nuttige kwalificaties worden binnen gehaald? Om een bevolking te creëren die voor hun levensonderhoud volledig van de staat afhankelijk is. Deze mensen zullen altijd weer op links stemmen om in leven te blijven. Dat is het ware doel van links.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:14:15 #7
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162473372
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:13 schreef PalmRoyale het volgende:
Prima, extreemrechts is in de minderheid. Geeft dat de EU het recht het zeer grote deel van de Europese bevolking dat wel rechts stemt te negeren? Nee. Dit is niets anders dan antidemocratisch en wat we nu zien is de aanloop naar het 4e rijk. Links houdt namelijk niet van ware democratie. Waarom denk je dat er zulke grote aantallen ongeschoolde migranten zonder nuttige kwalificaties worden binnen gehaald? Om een bevolking te creëren die voor hun levensonderhoud volledig van de staat afhankelijk is. Deze mensen zullen altijd weer op links stemmen om in leven te blijven. Dat is het ware doel van links.
Tuurlijk joh. Het kan niet zijn dat mensen het oprecht met jou oneens zijn. Het moet wel zo zijn dat het allemaal een complot is, gericht tegen de enige mensen die ertoe doen: jij.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:14:50 #8
347012 Akwasi
Geen baas.
pi_162473396
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Goede weerlegging. Ik ben om.
Moet ik je drogredeneringen weerleggen?
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:15:41 #9
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_162473424
Vergadertafels zijn voor fatsoenlijke mensen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:16:13 #10
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162473448
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:14 schreef Akwasi het volgende:

[..]

Moet ik je drogredeneringen weerleggen?
Welke drogredenering? Ik stel slechts de vraag: als we extreemrechtse partijen serieus moeten nemen, moeten we dan ook moslimfundamentalisten serieus gaan nemen, of ecoterroristen? Daar is geen drogreden aan...
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:20:47 #11
347012 Akwasi
Geen baas.
pi_162473574
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Welke drogredenering? Ik stel slechts de vraag: als we extreemrechtse partijen serieus moeten nemen, moeten we dan ook moslimfundamentalisten serieus gaan nemen, of ecoterroristen? Daar is geen drogreden aan...
Je stelt niet 'slechts' een vraag. Je stelt een loaded question. Maar je kan de betekenis altijd googelen, als je daar niet bekend mee bent.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:20:50 #12
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_162473576
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:15 schreef hooibaal het volgende:
Vergadertafels zijn voor fatsoenlijke mensen.
Fatsoenlijke mensen zoals Juncker, die zweert alle partijen met een mening die hij niet deelt te zullen blokkeren? Jaja, zeer fatsoenlijk. Links is zeer bedreven in het goed praten van alles wat in hun straatje past ook al is het antidemocratisch.
pi_162473667
Op een gegeven moment zal het volk het niet meer pikken en zal het eindigen met gewapend verzet.

Deze rat zou niet geerd maar gearresteerd moeten worden voor het proberen omver te werpen van de Nederlandse grondwettelijke regeringsvorm.
pi_162473719
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:20 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Fatsoenlijke mensen zoals Juncker, die zweert alle partijen met een mening die hij niet deelt te zullen blokkeren? Jaja, zeer fatsoenlijk. Links is zeer bedreven in het goed praten van alles wat in hun straatje past ook al is het antidemocratisch.
Juncker is centrum-rechts. Alleen niet extreem-rechts, maar dat maakt het niet gelijk 'links'.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:28:22 #15
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162473842
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:20 schreef Akwasi het volgende:

[..]

Je stelt niet 'slechts' een vraag. Je stelt een loaded question. Maar je kan de betekenis altijd googelen, als je daar niet bekend mee bent.
Nee schattebout, het is geen loaded question. Het feit dat je zo om de hete brei heen draait, geeft aan dat je dat zelf ook best weet. Het is hoogstens een vraag wiens antwoord jij niet leuk vindt. Dan is het wel makkelijk om te gaan zeuren dat het een loaded question is, maar dat maakt het niet zo.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:29:14 #16
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162473875
quote:

[..]

Nee, hij zegt alleen niet in dialoog te willen gaan met extreem-rechtse partijen. Dat is niet het blokkeren van alle partijen wiens mening hij niet deelt.
pi_162473889
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Volgens sommigen moeten we de salafisten idd ruim baan geven, ze beargumenteren dan dat het leidt tot minder radicalisering. Echter het leidt dan wel tot meer extreem-rechts radicalisering en ook kun je er niet van op aan, net zo goed radicaliseert men dan nog.
I´m back.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:30:39 #18
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162473929
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens sommigen moeten we de salafisten idd ruim baan geven, ze beargumenteren dat dan dat het leidt tot minder radicalisering. Echter het leidt dan wel tot meer extreem-rechts radicalisering en ook kun je er niet van op aan, net zo goed radicaliseert men dan.
Wie zijn die sommigen? Ik ken geen politici of opiniemakers die vinden dat salafisten ruim baan moeten krijgen. Naar mijn ervaring is er maar één groep die vindt dat salafisten ruim baan moeten krijgen, en dat zijn de salafisten zelf.
pi_162474000
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wie zijn die sommigen? Ik ken geen politici of opiniemakers die vinden dat salafisten ruim baan moeten krijgen. Naar mijn ervaring is er maar één groep die vindt dat salafisten ruim baan moeten krijgen, en dat zijn de salafisten zelf.
Nee, met name in België en ook hier in NL is het een beetje een topic geweest tijdje geleden (ik heb er zelf nog een topic over geopend ook). Salafisme is niet per se radicalisering namelijk. Er zijn veel non-violente salafisten, was het argument. In België en Frankrijk bijvoorbeeld snapt men niet waarom hoofddoekjes zo erg zijn.
I´m back.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:34:17 #20
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_162474040
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, hij zegt alleen niet in dialoog te willen gaan met extreem-rechtse partijen. Dat is niet het blokkeren van alle partijen wiens mening hij niet deelt.
Nu is het alleen nog extreemrechts maar wacht maar af, dit gaat leiden tot het blokkeren van nog veel meer. Mensen met zulke macht en die geen verantwoording hoeven af te leggen zijn per definitie corrupt en zullen doen wat ze kunnen om hun macht te behouden. Daarnaast het een instelling die pretendeert democratisch te zijn simpelweg niet het recht om politieke partijen te blokkeren.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:34:23 #21
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162474044
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, met name in België en ook hier in NL is het een beetje een topic geweest tijdje geleden (ik heb er zelf nog een topic over geopend ook). Salafisme is niet per se radicalisering namelijk. Er zijn veel non-violente salafisten, was het argument. In België en Frankrijk bijvoorbeeld snapt men niet waarom hoofddoekjes zo erg zijn.
Ik woon ondertussen al 7 jaar in België, en ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat salafisten ruim baan moeten krijgen. Heb je ook concrete voorbeelden?
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:36:05 #22
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162474106
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:34 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Nu is het alleen nog extreemrechts maar wacht maar af, dit gaat leiden tot het blokkeren van nog veel meer. Mensen met zulke macht en die geen verantwoording hoeven af te leggen zijn per definitie corrupt en zullen doen wat ze kunnen om hun macht te behouden. Daarnaast het een instelling die pretendeert democratisch te zijn simpelweg niet het recht om politieke partijen te blokkeren.
Per definitie? Dan hebben jij en ik een heel andere definitie van dat concept.

Maar goed, jij vindt dus ook dat bijvoorbeeld een aan IS gelieerde politieke partij niet geblokkeerd mag worden door het Nederlandse parlement? Immers, dan blokkeert een instelling die pretendeert democratisch te zijn ook een politieke partij.
pi_162474162
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens sommigen moeten we de salafisten idd ruim baan geven, ze beargumenteren dan dat het leidt tot minder radicalisering. Echter het leidt dan wel tot meer extreem-rechts radicalisering en ook kun je er niet van op aan, net zo goed radicaliseert men dan nog.
Het is i.i.g. een mooie analogie.

Salafisme en extreem-rechts zijn onwenselijk.
Salafisme en extreem-rechts zijn in de minderheid.
Salafisme en extreem-rechts geloven dat zij de enige waarheid in pacht hebben, dat 'het systeem' moet worden omvergeworpen om de hele samenleving te kunnen onderwerpen, en dat het een kwestie van tijd is voordat ze een kritische massa hebben vergaard om dat doel te bereiken
Salafisme en extreem-rechts moet je niet negeren. Je moet de zorgen van die mensen serieus nemen, maar alleen met het doel om de voedingsbodem voor de ideologie weg te nemen.
pi_162474182
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Fok weet nieteens wat links is
Ik ben links en zit op FOK! anders, en jij ook. Zo zijn er meer op FOK! hoor. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162474203
"We decide on something, leave it lying around and wait and see what happens. If no one kicks up a fuss, because most people dont understand what has been decided, we continue step by step until there is no turning back."

Was getekend, Jean Claude Juncker.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162474323
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik woon ondertussen al 7 jaar in België, en ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat salafisten ruim baan moeten krijgen. Heb je ook concrete voorbeelden?
Ik probeer hem te zoeken voor je: Montasser AlDe'emeh.
I´m back.
pi_162474350
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Fok weet nieteens wat links is
Leg maar uit dan, als wij dat hier niet weten.
I´m back.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:42:55 #28
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162474363
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat een haarzaaier als Abou Jah Jah een column - en dus een forum - in De Standaard heeft en houdt, heeft me er wel al toe aangezet om m'n abonnement definitief op te zeggen. En daar sta ik niet alleen in :).

Nu is Abou geen salafist (dat beweert hij zelf alleszins), maar neemt hij het wel constant op voor zulk uitschot.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:45:32 #29
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162474461
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik probeer hem te zoeken voor je: Montasser AlDe'emeh.
Montasser AlDe'emeh is ongeveer de meest twijfelachtige figuur in de Vlaamse publieke opinie. :D

Bovendien is dat niet de dialoog die Juncker bedoelt. AlDe'emeh zegt te proberen met jongeren in dialoog te gaan om hun salafisme weg te nemen. Juncker bedoelt dat hij extreemrechts geen echte politieke macht wil geven door hen een plaats aan de vergadertafel te geven. Dat is wel heel iets anders.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:46:20 #30
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162474480
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:42 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Dat een haarzaaier als Abou Jah Jah een column - en dus een forum - in De Standaard heeft en houdt, heeft me er wel al toe aangezet om m'n abonnement definitief op te zeggen. En daar sta ik niet alleen in :).

Nu is Abou geen salafist (dat beweert hij zelf alleszins), maar neemt hij het wel constant op voor zulk uitschot.
Daar noem je er nog zo een. Hij is wel naar Libanon geweest om tegen Israël te vechten.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:49:50 #31
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162474581
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Daar noem je er nog zo een. Hij is wel naar Libanon geweest om tegen Israël te vechten.
Klopt. Maar hij krijgt een best wel grote stem in het debat aangemeten in Vlaanderen, dat kun je moeilijk ontkennen.
- Charlton Heston
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:50:53 #32
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_162474619
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Per definitie? Dan hebben jij en ik een heel andere definitie van dat concept.

Maar goed, jij vindt dus ook dat bijvoorbeeld een aan IS gelieerde politieke partij niet geblokkeerd mag worden door het Nederlandse parlement? Immers, dan blokkeert een instelling die pretendeert democratisch te zijn ook een politieke partij.
Een partij die banden heeft met een terroristische groepering blokkeren is heel wat anders, dat snap je zelf neem ik aan ook wel.
pi_162474639
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Montasser AlDe'emeh is ongeveer de meest twijfelachtige figuur in de Vlaamse publieke opinie. :D

Bovendien is dat niet de dialoog die Juncker bedoelt. AlDe'emeh zegt te proberen met jongeren in dialoog te gaan om hun salafisme weg te nemen. Juncker bedoelt dat hij extreemrechts geen echte politieke macht wil geven door hen een plaats aan de vergadertafel te geven. Dat is wel heel iets anders.
Montasser zegt gewoon dat je het salafisme alle kans moet geven, omdat het niet uit te leggen valt waarom je geen hoofddoekje mag dragen. In principe zegt-ie dat salafisme vrije hand moet worden gelaten, omdat je dan juist radicalisering voorkomt. Alleen mijn kritiek is dat je dan geen garantie hebt.
Verder zegt hij wel dat de imams waarvan in Vlaanderen er maar een handjevol NLs spreken de taal moeten spreken, zodat de afstand met Vlaanderen verkleind kan worden.
Hij is uiteraard strikt tegen radicalisering.
Anders dan ons Jahjahkske, maar dat boek van hem komt binnenkort uit.
Wel bekend van hem is de uitspraak: als jij als autochtoon in B. of NL niets moet hebben van de multiculturele samenleving, dan moet je maar emigreren.
Overigens dat zeggen dus Timmermans en Juncker, niet met zoveel woorden maar toch, dat ook hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 24-05-2016 22:02:53 ]
I´m back.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:55:34 #34
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162474776
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:50 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Een partij die banden heeft met een terroristische groepering blokkeren is heel wat anders, dat snap je zelf neem ik aan ook wel.
Wat nou als ze geen officiële banden hebben met IS, maar alleen een boel van hun gedachtegoed delen? Mogen ze dan wel meepraten, of wil je nog steeds dat ze geblokkeerd worden?
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:58:09 #35
347012 Akwasi
Geen baas.
pi_162474872
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee schattebout, het is geen loaded question. Het feit dat je zo om de hete brei heen draait, geeft aan dat je dat zelf ook best weet. Het is hoogstens een vraag wiens antwoord jij niet leuk vindt. Dan is het wel makkelijk om te gaan zeuren dat het een loaded question is, maar dat maakt het niet zo.
Nee lieverd, omdat jij je definities niet kent wilt niet zeggen dat het niet zo is. Je maakt meerdere fallacies in je vragen. Ik ben helemaal niet ingegaan op de vraag dus je aannames over wat ik vind doe je maar in een ander topic.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:59:01 #36
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162474911
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:58 schreef Akwasi het volgende:

[..]

Nee lieverd, omdat jij je definities niet kent wilt niet zeggen dat het niet zo is. Je maakt meerdere fallacies in je vragen. Ik ben helemaal niet ingegaan op de vraag dus je aannames over wat ik vind doe je maar in een ander topic.
Je zou ook even kunnen zeggen waarom het volgens jou wel een drogreden is.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:59:17 #37
347012 Akwasi
Geen baas.
pi_162474921
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je zou ook even kunnen zeggen waarom het volgens jou wel een drogreden is.
Dat zou ik kunnen doen, je kan ook google gebruiken.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:59:36 #38
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162474933
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:59 schreef Akwasi het volgende:

[..]

Dat zou ik kunnen doen, je kan ook google gebruiken.
Oké, dan moet jij maar even googlen waarom je ongelijk hebt.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:00:20 #39
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_162474960
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat nou als ze geen officiële banden hebben met IS, maar alleen een boel van hun gedachtegoed delen? Mogen ze dan wel meepraten, of wil je nog steeds dat ze geblokkeerd worden?
Zolang ze mensen op een vreedzame manier proberen te overtuigen en anderen niet per definitie uitsluiten mogen ze van mij mee praten.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:02:14 #40
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162475037
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:00 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Zolang ze mensen op een vreedzame manier proberen te overtuigen en anderen niet per definitie uitsluiten mogen ze van mij mee praten.
Extreemrechts sluit anderen per definitie uit.
pi_162475267
quote:

[..]

Fatsoenlijke mensen zoals Juncker, die zweert alle partijen met een mening die hij niet deelt te zullen blokkeren?
Dat zegt hij niet he, wel de tekst goed lezen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_162475758
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:18 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Tja, als "blank zijn" de belangrijkste culturele eigenschap is die de 'bezorgde burgers' kunnen bedenken dan zou je bijna gaan denken dat zo iemand nog gelijk heeft ook. :X
pi_162475814
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat heeft huidskleur er nou weer mee te maken? Is "blank" een cultuur? :')
Mij werd gisteren in een ander topic ook verweten voorstander van een "white genocide" te zijn, dat blijkt weer iets nieuws te zijn.
pi_162475874
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:22 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Waar heb ik dat gezegd?
Nou, extreem rechts sluit links altijd uit van samenwerking. Volgens jou is het gerechtvaardigd om mensen uit te sluiten die meewerken aan de culturele genocide van het Avondland. De conclusie lijkt dan dat elke linkse partij wordt uitgesloten op die grond, en zich derhalve schuldig moet maken aan het voorbereiden van de culturele Endlösung van onze blanke broeders.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:25:41 #45
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162475893
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Tja, als "blank zijn" de belangrijkste culturele eigenschap is die de 'bezorgde burgers' kunnen bedenken dan zou je bijna gaan denken dat zo iemand nog gelijk heeft ook. :X
Nou, Zweden heeft geen cultuur, geen identiteit en geen geschiedenis? 8)7. En los daarvan heeft Zweden heel wat om trots op te zijn hoor. Denk aan een voorloper zijn op het vlak van feminisme en dus gelijkheid man/vrouw. Met betrekking tot vooruitstrevende arbeidswetgeving enzovoort.

Maar he, de middernachtzon vieren is echt belachelijk, beter Kumbaya rond het kampvuur :D. Sorry hoor, maar dit is een debiele uitspraak van deze mevrouw. En dit was dus de leidster van de sociaal-democratische partij :').
- Charlton Heston
pi_162476049
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:25 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Nou, Zweden heeft geen cultuur, geen identiteit en geen geschiedenis? 8)7. En los daarvan heeft Zweden heel wat om trots op te zijn hoor. Denk aan een voorloper zijn op het vlak van feminisme en dus gelijkheid man/vrouw. Met betrekking tot vooruitstrevende arbeidswetgeving enzovoort.

Maar he, de middernachtzon vieren is echt belachelijk, beter Kumbaya rond het kampvuur :D. Sorry hoor, maar dit is een debiele uitspraak van deze mevrouw. En dit was dus de leidster van de sociaal-democratische partij :').
Oh, dat geloof ik ook wel hoor. Maar iemand met een andere huidskleur -niet aan jou gericht, maar waar TS zich blijkbaar heel druk over maakt- kan net zo goed middernachtzon vieren en van goede arbeidsvoorwaarden genieten als ieder ander.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:32:06 #47
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162476262
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Oh, dat geloof ik ook wel hoor. Maar iemand met een andere huidskleur -niet aan jou gericht, maar waar TS zich blijkbaar heel druk over maakt- kan net zo goed middernachtzon vieren en van goede arbeidsvoorwaarden genieten als ieder ander.
Heb je zeker gelijk in, op voorwaarde dat men goed integreert. Je weet ook dat veel zaken die hier als normaal worden beschouwd niet "normaal" zijn in pakweg Somalië waar veel nieuwe Zweden vandaan komen. En ik denk dat het best alarmerend is als de leider van de grootste Zweedse partij met zulke uitspraken komt. Je eigen land downplayen alsof het niks voorstelt, dat lijkt me een totààl verkeerde insteek :N

Maar je hebt zeker gelijk hoor. Dat blanke kleurtje boeit weinig. Wat mij boeit zijn de denkbeelden van deze immigranten. In hoeverre die thuishoren in een West-Europese samenleving :).
- Charlton Heston
pi_162476401
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:07 schreef Igen het volgende:
Ook voor de Europese verkiezingen?
pi_162476440
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:34 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ook voor de Europese verkiezingen?
Ja. Dankzij het Verdrag van Lissabon is hij de eerste democratisch gekozen commissievoorzitter.
pi_162476573
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:32 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Heb je zeker gelijk in, op voorwaarde dat men goed integreert. Je weet ook dat veel zaken die hier als normaal worden beschouwd niet "normaal" zijn in pakweg Somalië waar veel nieuwe Zweden vandaan komen. En ik denk dat het best alarmerend is als de leider van de grootste Zweedse partij met zulke uitspraken komt. Je eigen land downplayen alsof het niks voorstelt, dat lijkt me een totààl verkeerde insteek :N
Eens. Want laten we wel wezen, in Somalië is het een puinzooi en wij hebben hier een van de meest aangename plekken ter wereld om in te leven. Alle reden dus om met trots de nieuweling van onze insteek te proberen te overtuigen ipv. andersom.
pi_162476751
quote:

Extreem links is net zo erg. Allessr extreem is kut.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:43:59 #52
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_162476815
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:42 schreef Maharajah het volgende:

[..]

Extreem links is net zo erg. Allessr extreem is kut.
Het verschil is dat extreemrechts vecht voor het behoud van Europa. Extreemlinks vecht voor de ondergang van Europa.
pi_162477320
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja. Dankzij het Verdrag van Lissabon is hij de eerste democratisch gekozen commissievoorzitter.
Zit je nou bewust te liegen? Hij is helemaal geen democratisch verkozen politicus voor het EP. Zijn politieke partij deed dan wel mee voor de Europese verkiezingen, maar hij hoorde niet bij de 3 gekozen politici voor de CSV (in Luxemburg).
pi_162477377
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:54 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Zit je nou bewust te liegen? Hij is helemaal geen democratisch verkozen politicus voor het EP. Zijn politieke partij deed dan wel mee voor de Europese verkiezingen, maar hij hoorde niet bij de 3 gekozen politici voor de CSV.
Hij was de van te voren al aangewezen commissievoorzitterskandidaat van de EPP, de Europese afdeling van het CDA, die de verkiezingen gewonnen heeft.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:56:08 #55
33189 RM-rf
1/998001
pi_162477396
quote:
nuja, dat niet...

Juncker stond nergens op de kieslijst vor de europese verkiezingen.
Hij was wel door de christendemocratische EVP vooraf aangewezen als hun kandidaat voor het voorzitterschap, maar uiteindelijk is het de Europese Raad (ofwel de regeringen der Lidstaten) die onderling een kandidaat voorzitter bepaald en dan mag het parlement deze enkel goedkeuren of niet..
Hiervoor maakte het an sich niks uit dat Junkcer geen euro-parlementarier was en niet gekozen was bij de voorgaande europese verkiezingen... Ook had de Europese Raad net zo goed een ander kunnen selecteren (Er waren ook regeringsleiders die dat wilde, specifiek Cameron wilde dat de relatie Juncker met de Britten is altijd extreem slecht geweest, met als hoogtepunt het buitensluiten van Gordon Brown uit een overlegszaal tijdens een zogenaamde 'rookpauze')

Dat echt een democratisch proces noemen is een beetje voorbarig en niet geheel juist..
er zijn juist nooit vrije en open verkiezingen voor de positie van Voorzitter geweest en Juncker heeft zich nooit op een kieslijst gesteld om door europese burgers verkozen te worden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_162477415
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat zegt hij niet he, wel de tekst goed lezen.
Dit mag je niet verwachten. Gewoon een gemene lage suggestie. Hoe kan je nou van iemand verwachten dat ze naar de context van een uitspraak kijken als ze op Europa kunnen kankeren?
pi_162477446
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Hij was de van te voren al aangewezen commissievoorzitterskandidaat van de EPP, de Europese afdeling van het CDA, die de verkiezingen gewonnen heeft.
Dus Juncker is een NIET democratisch gekozen politicus.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:56 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nuja, dat niet...

Hij was wel door de christendemocratische EVP vooraf aangewezen als hun kandidaat voor het voorzitterschap, maar uiteindelijk is het de Europese Raad (ofwel de regeringen der Lidstaten) die onderling een kandidaat voorzitter bepaald en dan mag het parlement deze enkel goedkeuren of niet..

Dat echt een democratisch proces noemen is een beetje voorbarig en niet geheel juist..
er zijn juist nooit vrije en open verkiezingen voor de positie van Voorzitter geweest en Juncker heeft zich nooit op een kieslijst gesteld om door europese burgers verkozen te worden
En dan mag de EPP/EVP wel 'de verkiezingen' gewonnen hebben (kan je betwisten met zo'n lage opkomst in sommige landen), maar dat maakt van Juncker nog geen gekozen politicus.
pi_162477470
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Jawel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_162477485
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:43 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Het verschil is dat extreemrechts vecht voor het behoud van Europa. Extreemlinks vecht voor de ondergang van Europa.
Kan je dit soort praat ook daadwerkelijk onderbouwen? Immers juist de extreemrechtse partijen willen een bom leggen onder de Europese samenwerking. Dat zou immers nogal bijdragen aan de ondergang van Europa.
pi_162477536
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:56 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nuja, dat niet...

Formeel heb je gelijk maar de dynamiek was in de praktijk een andere. In het verdrag is vastgelegd dat de Europese Raad een kandidaat moet voordragen die 'recht doet aan de verkiezingsuitslag' en het Europees Parlement heeft met succes afgedwongen dat dat per se de kandidaat moest zijn die de grootste partij vóór de verkiezingen al had aangewezen. In de praktijk had de Europese Raad dus geen mogelijkheid om in de achterkamertjes te rommelen en iedereen die CDA stemde, had kunnen weten dat dat een stem op Juncker was, en heeft ook gekregen waar 'ie op heeft gestemd.
pi_162477583
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Hij is net zo democratisch gekozen als dat Rutte als premier van Nederland democratisch gekozen is.
pi_162477606
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 23:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Hij is net zo democratisch gekozen als dat Rutte als premier van Nederland democratisch gekozen is.
Nee hoor.
pi_162477620
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 23:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Nee hoor.
Jawel hoor.
pi_162477692
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 23:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Jawel hoor.
Nee hoor, Viviane Reding, Georges Bach en Frank Engel waren democratisch gekozen in Luxemburg (namens dat partijtje van Juncker). Volgens jouw Rutte-vergelijking had Viviane Reding dus de positie van Junkcer moeten hebben.
pi_162477746
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 23:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Nee hoor, Viviane Reding, Georges Bach en Frank Engel (namens dat partijtje van Juncker) waren democratisch gekozen in Luxemburg. Volgens jouw Rutte-vergelijking had Viviane Reding dus de positie van Junkcer moeten hebben.
Want de Luxemburgers moeten beslissen voor heel Europa ofzo? :? Ik snap echt niet waar je het over hebt of wat voor rare ideeën je hebt.
pi_162477775
Weet je wat, ik ga naar bed want dit gaat echt helemaal nergens meer over. :z

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2016 23:06:30 ]
pi_162477938
De EVP heeft op voorhand al Juncker genomineerd en de S&D Schulz. De EVP is de grootste geworden en dus werd het Juncker, wat een gebrek aan democratie toch.
pi_162478242
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 23:11 schreef J.B. het volgende:
De EVP heeft op voorhand al Juncker genomineerd en de S&D Schulz. De EVP is de grootste geworden en dus werd het Juncker, wat een gebrek aan democratie toch.
Zeg dat.
  woensdag 25 mei 2016 @ 00:03:25 #69
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162479320
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:12 schreef PalmRoyale het volgende:
Wat extreemrechts uit sluit is een beleid dat ongehinderde massa immigratie toelaat. Een beleid dat zal leiden tot een demografische verandering in Europa die nooit meer ongedaan gemaakt kan worden. Wat extreemrechts uit sluit is de culturele genocide van de blanke Europese bevolking. Genocide is strafbaar onder internationaal recht en partijen die dit aanmoedigen zijn dus per definitie strafbaar bezig en mogen uitgesloten worden.
Geen enkele partij, ook de linkse niet, is voor ongehinderde massa-immigratie. Bovendien zou een culturele genocide op een superstraatcultuur hoogst ongewoon zijn. Zolang de westerse cultuur dominant is, zal die niet verdwijnen.
  woensdag 25 mei 2016 @ 02:32:23 #70
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162480778
quote:

Probeer je nou jezelf voor de gek te houden of weet je dat je onzin verkoopt en probeer je met je onderbuikpropaganda anderen te hersenspoelen? Je plakt het etiket "extreem rechts" op rechts- populistische partijen en stelt ze vervolgens gelijk aan nazi's omdat die ook extreem rechts waren. 8)7
Jij bent degene die er hele enge anti-democratische gedachten op nahoudt. 50% van Oostenrijk heeft op Hofer gestemd. Overal in Europa schieten de populistische partijen omhoog en die mensen wil je allemaal hun stem ontnemen.

De EU-nationalisten als Juncker en zijn kritiekloze, meelopende bewonderaars zijn juist levensgevaarlijk. Ze zullen alles maar ook alles doen om hun macht in stand te houden, hoeveel doden er ook door vallen.
  woensdag 25 mei 2016 @ 02:38:59 #71
198365 Morendo
The Real Deal
pi_162480804
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 23:11 schreef J.B. het volgende:
Nou, de EVP en S&D vormen natuurlijk wel een soort incestueuze kliek. Daar hoef je niet spastisch over te doen uit angst voor 'radicalen'.
Die Lebenslust bringt dich um.
  woensdag 25 mei 2016 @ 02:41:36 #72
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162480815
De ideologie van partijen die een bedreiging zijn voor de macht van de eurofielen opblazen naar facisme/nazisme/extreem rechts en ondertussen wel toetredingsgesprekken voeren en visumvrij-reizen regelen met een echte fascist: Erdogan. 8)7
  woensdag 25 mei 2016 @ 02:48:28 #73
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162480847
quote:

Maar waarom stoppen op EU-niveau daarmee? Dan ben je er vast voor om het ook op landelijk niveau in te voeren. Dus Ukip, PVV, FN, FPÖ verbieden? De stemmers op die partijen door de veiligheidsdiensten in de gate houden? Heropvoedingskampen voor Ukip-, PVV-, FN-, FPÖ- stemmers? Het zijn tenslotte allemaal neo-nazi's.
pi_162480904
quote:
Ik zal jou even op de kiek zetten als je ochtendgymnastiek doet met die roze ninjaturtle van je.
  woensdag 25 mei 2016 @ 08:50:24 #75
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162481869
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 02:32 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Probeer je nou jezelf voor de gek te houden of weet je dat je onzin verkoopt en probeer je met je onderbuikpropaganda anderen te hersenspoelen? Je plakt het etiket "extreem rechts" op rechts- populistische partijen en stelt ze vervolgens gelijk aan nazi's omdat die ook extreem rechts waren. 8)7
Jij bent degene die er hele enge anti-democratische gedachten op nahoudt. 50% van Oostenrijk heeft op Hofer gestemd. Overal in Europa schieten de populistische partijen omhoog en die mensen wil je allemaal hun stem ontnemen.

De EU-nationalisten als Juncker en zijn kritiekloze, meelopende bewonderaars zijn juist levensgevaarlijk. Ze zullen alles maar ook alles doen om hun macht in stand te houden, hoeveel doden er ook door vallen.
Hoeveel doden zijn er al door gevallen? Volgens mij zit dat cijfer ergens tussen -1 en 1.

Bovendien willen noch ik, noch Juncker iemand hun stem ontnemen. Hij zegt alleen dat, als die partijen op democratische wijze verkozen worden, hij niet met hen in dialoog wil. Ook dat is democratie: niet moeten praten met mensen met wie je niet wil praten.
  woensdag 25 mei 2016 @ 08:52:11 #76
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162481895
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 02:48 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar waarom stoppen op EU-niveau daarmee? Dan ben je er vast voor om het ook op landelijk niveau in te voeren. Dus Ukip, PVV, FN, FPÖ verbieden? De stemmers op die partijen door de veiligheidsdiensten in de gate houden? Heropvoedingskampen voor Ukip-, PVV-, FN-, FPÖ- stemmers? Het zijn tenslotte allemaal neo-nazi's.
Ik stel feitelijk voor dat iedereen die het niet eens is met GroenLinks per direct levend door de hakselaar wordt gehaald.

Niet echt natuurlijk, maar als we toch beginnen met makkelijk aan te vallen en vooral onware stropoppen, kunnen we het beter goed doen.
  woensdag 25 mei 2016 @ 09:11:45 #77
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162482244
Juncker mag mij eerst even vertellen wat voor partijen/standpunten hij als extreemrechts ziet. Dit vind ik net zo vaag als de Turkse definitie van terrorist.
  woensdag 25 mei 2016 @ 09:13:39 #78
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162482275
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 08:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hoeveel doden zijn er al door gevallen? Volgens mij zit dat cijfer ergens tussen -1 en 1.

Bovendien willen noch ik, noch Juncker iemand hun stem ontnemen. Hij zegt alleen dat, als die partijen op democratische wijze verkozen worden, hij niet met hen in dialoog wil. Ook dat is democratie: niet moeten praten met mensen met wie je niet wil praten.
Is het je niet opgevallen dat hij vooral zulke felle taal uitslaat als het om anti-EU partijen gaat? Zou het ook kunnen zijn dat hij dit zegt en reacties geeft als "De Britten zullen behandeld worden als deserteurs" ( afgeschoten worden?) omdat hij zijn macht in gevaar ziet komen? Dat het populisme maar een excuus voor hem is? Indien zo: Waarom steun je dan zulke machtsbeluste gevaarlijke mannetjes?
  woensdag 25 mei 2016 @ 09:19:27 #79
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162482361
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 09:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Is het je niet opgevallen dat hij vooral zulke felle taal uitslaat als het om anti-EU partijen gaat? Zou het ook kunnen zijn dat hij dit zegt en reacties geeft als "De Britten zullen behandeld worden als deserteurs" ( afgeschoten worden?) omdat hij zijn macht in gevaar ziet komen? Dat het populisme maar een excuus voor hem is? Indien zo: Waarom steun je dan zulke machtsbeluste gevaarlijke mannetjes?
Kijk, Akwasi, dit is nou een loaded question.

Maar goed. Links is ook vaak anti-EU. Ik lees nergens dat hij links ook van de onderhandelingstafel wil uitsluiten. Ergo: je hele argument valt in duigen.
  woensdag 25 mei 2016 @ 09:22:24 #80
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162482401
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 09:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kijk, Akwasi, dit is nou een loaded question.

Maar goed. Links is ook vaak anti-EU. Ik lees nergens dat hij links ook van de onderhandelingstafel wil uitsluiten. Ergo: je hele argument valt in duigen.
Links is soms EU-kritisch. Dat is niet hetzelfde als het bekende rijtje partijen die de EU per direct af willen schaffen.
pi_162482675
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:13 schreef PalmRoyale het volgende:
Wat jank je nou allemaal? Extreem-rechtsen kunnen zich prima verkiesbaar stellen en in het Europees Parlement komen.
  woensdag 25 mei 2016 @ 09:43:34 #82
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162482749
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 09:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Links is soms EU-kritisch. Dat is niet hetzelfde als het bekende rijtje partijen die de EU per direct af willen schaffen.
Links is net zo goed een bedreiging voor de macht van Juncker. Als het hem daarom te doen is, waarom sluit hij links dan ook niet uit?
  woensdag 25 mei 2016 @ 09:45:15 #83
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162482786
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 09:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Links is net zo goed een bedreiging voor de macht van Juncker. Als het hem daarom te doen is, waarom sluit hij links dan ook niet uit?
Noem mij 1 linkse partij in Europa die de EU wil verlaten.
  woensdag 25 mei 2016 @ 09:47:55 #84
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162482830
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 09:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat is niet de vraag. De vraag moet zijn: noem mij één linkse partij wiens opvattingen een bedreiging vormen voor de macht van Juncker. Dan zeg ik: bijna allemaal.
pi_162482931
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 09:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Griekse KKE sowieso, en de Duitse Die Linke zijn/waren ook niet bijster positief over Europese integratie.
pi_162485938
quote:
_O-
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_162486121
quote:
Weten jullie nog wat altijd over rechts gezegd wordt? Dat ze antidemocratisch en fascistisch zijn? Nou, links is nog veel erger.
:')
Conscience do cost.
pi_162487234
Juncker was weer eens dronken!!!!
pi_162487249
quote:

Moeten we extreem-links serieus nemen?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  woensdag 25 mei 2016 @ 13:35:21 #90
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_162488017
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:42 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Als jij voorstander bent van de huidige massa immigratie die niet zal stoppen en zal leiden tot een demografische verandering die nooit meer ongedaan gemaakt kan worden dan ben je idd voorstander van white genocide.
En ik maar denken dat die gekke rus uit een ander nieuwsbericht de enige is die gekleurde mensen als een bedreiging ziet naar blanke mensen toe. Hier lopen ze ook rond.
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:23:54 #91
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162489100
En terecht, met extreem-rechts valt niet te praten, die moet je gewoon consequent overal van uitsluiten.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:26:59 #92
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162489163
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:59 schreef HSG het volgende:

[..]

Moeten we extreem-links serieus nemen?
Wat mij betreft niet hoor. Maar ik ben het dan ook eens met Juncker dat je extreemrechtse schreeuwpartijtjes ook niet serieus moet nemen.
pi_162489275
Nederland betaalt hoge contributie, moet EU wetten,regels volgen maar nederlands volk heeft bijna niks te zeggen.
grote EU landen bepalen het toch.

de lobby heeft meer invloed op EU regels dan nederlandse burger.
8-)
pi_162489522
Dus omdat Junckers (die helemaal niet van een linkse partij komt) wat roept, is heel links meteen erger dan fascisme?

Sorry maar als dat het niveau van TS is, haak ik bij voorbaat al af.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 25 mei 2016 @ 15:20:06 #95
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162490538

Met zo'n slogan geef je gewoon al aan dat er niet met je te discussiëren valt.
  Moderator woensdag 25 mei 2016 @ 15:21:00 #96
8781 crew  Frutsel
pi_162490572
NWS --> POL

Daar verder :)
  woensdag 25 mei 2016 @ 17:50:12 #97
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_162493702
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2016 15:20 schreef Gutmensch het volgende:
[ afbeelding ]

Met zo'n slogan geef je gewoon al aan dat er niet met je te discussiëren valt.
Ik geloof toch echt dat je er net zelf over begon om rechts en extreem rechts buiten te sluiten.

En nu stel je dat er niet mee te discussiëren valt? :') 8)7
  woensdag 25 mei 2016 @ 18:33:14 #98
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162494467
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 17:50 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ik geloof toch echt dat je er net zelf over begon om rechts en extreem rechts buiten te sluiten.

En nu stel je dat er niet mee te discussiëren valt? :') 8)7
Ik geef slechts aan waarom ik dat vind met een voorbeeld.
pi_162494484
Juncker heeft de goedkeuring gehad van het EP en is dus net zo demonstratisch benoemd/verkozen als een eerste kamerlid, indirect namelijk.
pi_162494681
Het is nu officieel mensen!!
pi_162494705
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:34 schreef Frits_Teddy het volgende:
Juncker heeft de goedkeuring gehad van het EP en is dus net zo demonstratisch benoemd/verkozen als een eerste kamerlid, indirect namelijk.
Het is meer vergelijkbaar met een minister of staatssecretaris. Die worden ook niet verkozen maar met vertrouwen van het parlement aangesteld.
pi_162494748
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is meer vergelijkbaar met een minister of staatssecretaris. Die worden ook niet verkozen maar met vertrouwen van het parlement aangesteld.
Het is meer vergelijkbaar met de minister-president. Die wordt indirect verkozen door de Tweede Kamer, maar bij de verkiezingen weet iedereen welke partij wie in petto heeft voor de post als minister-president in geval ze de verkiezingen winnen.
pi_162494769
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is meer vergelijkbaar met de minister-president. Die wordt indirect verkozen door de Tweede Kamer, maar bij de verkiezingen weet iedereen welke partij wie in petto heeft voor de post als minister-president in geval ze de verkiezingen winnen.
Ok maar die staan vrijwel altijd ook op de kieslijst en het grote commentaar hier was blijkbaar dat Juncker dat niet deed :P
pi_162494807
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ok maar die staan vrijwel altijd ook op de kieslijst en het grote commentaar hier was blijkbaar dat Juncker dat niet deed :P
Niet per se. Bij de PvdA was vorige keer bijv. bekend dat lijsttrekker Samsom in de kamer zou blijven en niet de premier-kandidaat van de PvdA was.
pi_162494945
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet per se. Bij de PvdA was vorige keer bijv. bekend dat lijsttrekker Samsom in de kamer zou blijven en niet de premier-kandidaat van de PvdA was.
Daarom schrijf ik ook vrijwel altijd ;).
  woensdag 25 mei 2016 @ 18:54:37 #106
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_162495032
quote:

Ik kan me niet herinneren ooit de mogelijkheid te hebben gehad om op die man te kunnen stemmen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_162495046
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daarom schrijf ik ook vrijwel altijd ;).
Het drama met Cohen als PvdA-fractieleider laat volgens mij zien dat een goed politicus en een goed bestuurder niet per se dezelfde competenties nodig hebben.

In het VK is het dan juist weer zo dat álle ministers tegelijk ook kamerlid zijn en (vanwege hun kiesstelsel) in één kieskring daadwerkelijk de meeste stemmen hebben gekregen. Dat is op zich wel weer heel democratisch.
pi_162495075
quote:
4s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:54 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren ooit de mogelijkheid te hebben gehad om op die man te kunnen stemmen.
Ik heb ook nooit op Obama kunnen stemmen.

OBAMA IS ONDEMOCRATISCH!!!111!
pi_162495106
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Het drama met Cohen als PvdA-fractieleider laat volgens mij zien dat een goed politicus en een goed bestuurder niet per se dezelfde competenties nodig hebben.

In het VK is het dan juist weer zo dat álle ministers tegelijk ook kamerlid zijn en (vanwege hun kiesstelsel) in één kieskring daadwerkelijk de meeste stemmen hebben gekregen. Dat is op zich wel weer heel democratisch.
Er zijn zat boeiende lessen te leren van elders hoe het hier democratischer kan. In, ik meen, Noorwegen zit het parlement gewoon standaard de totale periode van 4 jaar. Valt het kabinet, dan moet men er binnen de bestaande verhoudingen maar gewoon uit zien te komen in plaats van de toch wat laffe uitvlucht van nieuwe verkiezingen te nemen.
pi_162495147
quote:

[..]

Toch waren de Europese Christendemocraten er erg duidelijk over dat Juncker hun voorman en kandidaat-voorzitter was bij de laatste EP verkiezingen. En het was heel duidelijk dat het CDA de partijlijn steunde.
Maar jij stemde toch liever op die Artikel50-club?
pi_162495184
quote:

[..]

Een stem op het CDA was een stem op Juncker.
Een stem op de VVD of D66 was een stem op Verhofstadt.
Een stem op de PvdA was een stem op Schulz.
Een stem op de SP of PvdD was een stem op Tsipras.
De rechtse eurosceptici hadden geen kandidaat opgesteld omdat ze vonden dat ze daarmee de EU teveel erkenning zouden geven.

Het hoort ook bij je taak als kiezer om je te informeren. Een democratie kan alleen werken als burgers er zelf ook wat voor doen. Als de kiezer te lui is om even op te letten en dan gaat zeuren dat er niet naar hem is geluisterd, tja, wat moet je daarmee.
  woensdag 25 mei 2016 @ 19:00:17 #112
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_162495185
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Toch waren de Europese Christendemocraten er erg duidelijk over dat Juncker hun voorman en kandidaat-voorzitter was bij de laatste EP verkiezingen. En het was heel duidelijk dat het CDA de partijlijn steunde.
Maar jij stemde toch liever op die Artikel50-club?
Die indirecte democratie nog indirecter gemaakt. Ik ben het eens met ts.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_162495240
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:00 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Die indirecte democratie nog indirecter gemaakt. Ik ben het eens met ts.
Neuh, het is gewoon een soort districtenstelsel. Dat is een zeer gebruikelijke systematiek.

Of had jij op een stembiljet met pakweg 500 kieslijsten en 15.000 kandidaten je keuze op willen zoeken?
  woensdag 25 mei 2016 @ 19:55:46 #114
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_162496550
Het Oostenrijkse ministerie van binnenlandse zaken opent een onderzoek naar de gang van zaken in 4 dorpen waar de enveloppen met stembiljetten tegen de regels in op zondag geopend zijn zonder de aanwezigheid van een officiële getuige.
http://newobserveronline.(...)vote-irregularities/

quote:
In Villach, Hofer won with 56.2 percent of the votes before the postal ballots were counted.

Hofer also won in Villach Land with 59.3 percent, and in Wolfsberg where he took 67.6 percent. In Hermagor, Hofer won 54.4 percent of the vote.

However, the communist-Green candidate Alexander van der Bellen was allocated the vast majority of the 12,378 postal votes in the four towns, pushing him into the lead in three of them.
pi_162496886
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:55 schreef PalmRoyale het volgende:
Het Oostenrijkse ministerie van binnenlandse zaken opent een onderzoek naar de gang van zaken in 4 dorpen waar de enveloppen met stembiljetten tegen de regels in op zondag geopend zijn zonder de aanwezigheid van een officiële getuige.

[..]

En wat is de relatie met dit topic? Mooie website trouwens, ineens is Van der Bellen ook communist?
pi_162497228
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 20:07 schreef Frits_Teddy het volgende:

[..]

En wat is de relatie met dit topic? Mooie website trouwens, ineens is Van der Bellen ook communist?
Fijne bron inderdaad _O-
  woensdag 25 mei 2016 @ 20:18:17 #117
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_162497254
Dat is idd onzinnig, hij is geen communist. Wat niet onzinnig is, is dat er een onderzoek word geopend naar de gang van zaken omtrent het tellen van de poststemmen.
pi_162497343
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 20:18 schreef PalmRoyale het volgende:
Dat is idd onzinnig, hij is geen communist. Wat niet onzinnig is, is dat er een onderzoek word geopend naar de gang van zaken omtrent het tellen van de poststemmen.
En dat heeft weer niets van doen met een eventuele vermeend dictatoriale EU.
pi_162497366
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 20:18 schreef PalmRoyale het volgende:
Maar wat heeft dit met het topic te maken? Een stembureau in Oostenrijk in gebruik voor de Oostenrijkse presidentsverkiezingen heeft niet veel met de EU te maken.
  woensdag 25 mei 2016 @ 20:59:10 #120
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_162498650
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 20:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dat heeft weer niets van doen met een eventuele vermeend dictatoriale EU.
Natuurlijk wel. De linkse EU elite heeft van tevoren al zeer goed duidelijk gemaakt dat ze alleen van der Bellen als winnaar zullen accepteren en dat rechts van alles wordt uitgesloten. Als nu mocht blijken dat er idd verkiezingsfraude is gepleegd om van der Bellen aan de macht te krijgen dan is het niets ander dan een coup d'état gepleegd door de linkse elite.
pi_162499378
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 20:59 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. De linkse EU elite heeft van tevoren al zeer goed duidelijk gemaakt dat ze alleen van der Bellen als winnaar zullen accepteren en dat rechts van alles wordt uitgesloten. Als nu mocht blijken dat er idd verkiezingsfraude is gepleegd om van der Bellen aan de macht te krijgen dan is het niets ander dan een coup d'état gepleegd door de linkse elite.
ahhhhh een complottheorie
----->>>>>> BNW
of prullenbak, ken ook
pi_162499396
quote:

[..]

-> BNW?
pi_162499840
quote:

[..]

Ha! Je kon er op wachten dat dit kwam natuurlijk. En als het straks in orde blijkt te zijn zie je dat als bevestiging van je verhaal, maar ook als straks blijkt dat ze al open waren. Overigens is het nogal dom om met zo'n klein verschil verkiezingsfraude te plegen, er word dan altijd wel ergens geherteld. Als je fraudeert kun je beter zorgen dat je 70% haalt.
Inderdaad, ga maar naar BNW. Daag
pi_162499847
Wat is dat toch voor een behoefte om de EU als een spook te willen zien.
Meneer EU die is al een dictatuur of is hard op weg
Mijnheer EU is vooral links, zo wilt het spookbeeld.
Heeft het iets te maken met angst voor vreemdelingen van EU-landen die naar een ander EU-land gaan. Of het idee dat het allemaal geld kost ?
Ik kende al het waanidee/propagandaleugen van extreemrechts dat mijnheer EU een islamitische dictatuur wilt maken van Europa. Enfin.... nu weer een variant van een staatsgreep in Oostenrijk
Staatsgreep in Oostenrijk... dat is toch een hobby van extreemrechts ?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Anschluss
  woensdag 25 mei 2016 @ 21:53:13 #125
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_162500414
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 21:37 schreef Bluesdude het volgende:
Ik kende al het waanidee/propagandaleugen van extreemrechts dat mijnheer EU een islamitische dictatuur wilt maken van Europa.
Geen islamitische dictatuur maar de elite wil wel degelijk een federale, Europese superstaat creëren. Maar om dat te bereiken en de bevolking te kunnen overheersen moet daar wel iets op gevonden worden. Dus worden op grote schaal mensen uit Afrika en het Midden-Oosten binnen gehaald. Mensen die zich veelal veel vaker en sneller voortplanten dan de Europese blanke bevolking. Doordat deze rassen zich sneller voortplanten zal de blanke bevolking uiteindelijk steeds meer in de verdrukking komen en zal zij zich uiteindelijk om te overleven mengen met al deze rassen. Dan krijg je dus een bevolking die bestaat uit mensen van gemengde afkomst, mensen die geen enkele raciale, culturele of regionale binding meer kennen. Oftewel een bevolking die louter bestaat uit individuen. En wat is nu makkelijker om over te heersen, bevolkingsgroepen of individuen?
  woensdag 25 mei 2016 @ 21:54:29 #126
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_162500461
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 21:53 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Geen islamitische dictatuur maar de elite wil wel degelijk een federale, Europese superstaat creëren. Maar om dat te bereiken en de bevolking te kunnen overheersen moet daar wel iets op gevonden worden. Dus worden op grote schaal mensen uit Afrika en het Midden-Oosten binnen gehaald. Mensen die zich veelal veel vaker en sneller voortplanten dan de Europese blanke bevolking. Doordat deze rassen zich sneller voortplanten zal de blanke bevolking uiteindelijk steeds meer in de verdrukking komen en zal zij zich uiteindelijk om te overleven mengen met al deze rassen. Dan krijg je dus een bevolking die bestaat uit mensen van gemengde afkomst, mensen die geen enkele raciale, culturele of regionale binding meer kennen. Oftewel een bevolking die louter bestaat uit individuen. En wat is nu makkelijker om over te heersen, bevolkingsgroepen of individuen?
_O-

Iemand heeft de deur van Paviljoen 3 weer open laten staan, zie ik.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:02:18 #127
440653 BarryOSeven
pi_162500752
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:55 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Heel goed, die uitslag had al alles weg van fraude.
pi_162500799
quote:

[..]

Geen islamitische dictatuur maar de elite wil wel degelijk een federale, Europese superstaat creëren.
Elite ?
Koning Lex? President Rutte ? oppositieleider Roemer ?
Bedoel je die? En hoeveel mensen zijn dat. ? 1000 ofzo....en wanneer komen de complotteurs samen ? Of emailen ze hun boze plannen naar elkaar
pi_162500814
quote:

[..]

Dan heeft die elite wel een engelen geduld van jewelste! Ervanuit gaande dat dit plan dus al minimaal 40 jaar bestaat (toen kwamen de eerste Turken en Marokkanen) en kijkende naar de situatie nu, dan duurt dat nog minimaal 200 jaar schat ik zo.
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:05:08 #130
440653 BarryOSeven
pi_162500864
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:03 schreef Frits_Teddy het volgende:

[..]

Dan heeft die elite wel een engelen geduld van jewelste! Ervanuit gaande dat dit plan dus al minimaal 40 jaar bestaat (toen kwamen de eerste Turken en Marokkanen) en kijkende naar de situatie nu, dan duurt dat nog minimaal 200 jaar schat ik zo.
Dit plan is al honderden jaren aan de gang en zou deze eeuw toch wel op haar eind moeten lopen. Maar eerste nog de laatste grote oorlog. *O*
pi_162500965
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:05 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dit plan is al honderden jaren aan de gang en zou deze eeuw toch wel op haar eind moeten lopen. Maar eerste nog de laatste grote oorlog. *O*
Al honderden jaren hahaha. Zeker een plan van Julius Cesar? En krijgen we nu een oorlog of raciale mengingen?
pi_162500993
quote:

[..]

Riiiight.

Het klopt trouwens voor geen meter. Na één of twee generaties krijgen allochtonen net zo veel kinderen als 'blanke Europeanen'. Je racisme is dus niet alleen verwerpelijk maar ook nog eens feitelijk onjuist.
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:08:35 #133
440653 BarryOSeven
pi_162501007
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:07 schreef Frits_Teddy het volgende:

[..]

Al honderden jaren hahaha. Zeker een plan van Julius Cesar? En krijgen we nu een oorlog of raciale mengingen?
Dat ligt eraan. Als het zonder oorlog kan is het ook goed, maar het zit wel in de planning.
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:09:32 #134
440653 BarryOSeven
pi_162501049
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Riiiight.

Het klopt trouwens voor geen meter. Na één of twee generaties krijgen allochtonen net zo veel kinderen als 'blanke Europeanen'. Je racisme is dus niet alleen verwerpelijk maar ook nog eens feitelijk onjuist.
Kunnen we nu alvast even afspreken niet op elk woord over buitenlanders het woord racisme te plakken?
pi_162501083
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:09 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Kunnen we nu alvast even afspreken niet op elk woord over buitenlanders het woord racisme te plakken?
quote:
Mensen die zich veelal veel vaker en sneller voortplanten dan de Europese blanke bevolking.
Hoeveel racistischer wil je het nog hebben? :')
pi_162501097
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Riiiight.

Weet niet eens of je deze onzin nog racisme kunt noemen. Lijkt me eerder een combinatie van frustratie van eigen falen en domheid.
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:12:09 #137
440653 BarryOSeven
pi_162501164
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:10 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Ja precies en "Ik ben een Nederlander" is straks ook racistisch.

Het woord gaat haar waarde verliezen of er komt een clash ook hier op het forum als het te pas en te onpas gebruikt gaat worden.

Het begint mij inmiddels al behoorlijk te vermoeien moet ik zeggen.

Als iemand zich zwaar kwetsend uitlaat ok prima, maar je moet wel onderscheid mogen maken anders valt er niets meer te discussiëren.
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:15:42 #138
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162501319
Ik ben een Nederlandse Europeaan.
pi_162501367
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:12 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja precies en "Ik ben een Nederlander" is straks ook racistisch.

Het woord gaat haar waarde verliezen of er komt een clash ook hier op het forum als het te pas en te onpas gebruikt gaat worden.

Het begint mij inmiddels al behoorlijk te vermoeien moet ik zeggen.

Als iemand zich zwaar kwetsend uitlaat ok prima, maar je moet wel onderscheid mogen maken anders valt er niets meer te discussiëren.
Luister, als iemand overduidelijk racistische dingen zegt dan moet je dat kunnen benoemen.

En als jij je blijkbaar meer stoort aan het benoemen van racisme dan aan racisme zelf, dan zegt dat ook wel genoeg over jou.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2016 22:17:13 ]
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:20:02 #140
440653 BarryOSeven
pi_162501498
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Luister, als iemand overduidelijk racistische dingen zegt dan moet je dat kunnen benoemen.

En als jij je blijkbaar meer stoort aan het benoemen van racisme dan aan racisme zelf, dan zegt dat ook wel genoeg over jou.
Prima als we racisme gaan degraderen tot het simpelweg onderscheid maken van rassen dan is het dus ook niet meer kwalijk om racist te zijn. Is dat wat je wilt?

Racisme heeft dat negatieve sentiment aan zich, het staat gelijk aan fascisme qua waarde. Als iemand nu stelt dat een arabier wat vaker onveilig neukt dan een europeaan en jij zit dit als zwaar racisme dan moet je ook bedenken wat je er mee aanricht.

Met mij krijg je niet een clash, maar ik denk dat het binnen de maatschappij over grenzen heen gaat van partijen als we zo verder gaan.
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:20:37 #141
401651 Dave94
Hyper-D!
pi_162501521
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:10 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Dit is bewezen door wetenschappelijke onderzoeken. Dit geldt ook voor het feit dat mensen met zwarte huidskleur gemiddeld genomen een lager IQ hebben. Dit is al in de vroege jaren '70 onderzocht en nog altijd accuraat.
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:21:46 #142
66444 Lord_Vetinari
pi_162501566
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:20 schreef Dave94 het volgende:

[..]

Dit is bewezen door wetenschappelijke onderzoeken. Dit geldt ook voor het feit dat mensen met zwarte huidskleur gemiddeld genomen een lager IQ hebben. Dit is al in de vroege jaren '70 onderzocht en nog altijd accuraat.
Citeer je die onderzoeken dan even? En geef dan ook even een bron die iets recenter is dan de jaren 70, graag.
pi_162501613
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:20 schreef Dave94 het volgende:

[..]

Nee, het klopt gewoon niet. Ik ga er nu geen moeite voor doen, maar zoek de cijfers van het CBS over het vruchtbaarheidscijfer van specifieke groepen niet-westerse allochtonen in de tweede generatie er maar op na.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2016 22:23:39 ]
pi_162501819
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:20 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Prima als we racisme gaan degraderen tot het simpelweg onderscheid maken van rassen dan is het dus ook niet meer kwalijk om racist te zijn. Is dat wat je wilt?
Die hele feitelijk onjuiste prietpraat van "donkere mensen neuken vaker en als we die in Europa krijgen dan komt de blanke in de verdrukking bla bla bla" dat is wel ff wat meer dan alleen "simpelweg onderscheid maken". :')

Als je dat niet kwalijk vindt, dan houdt het wat mij betreft op, dan ben je wat mij betreft gewoon niet voor rede vatbaar.
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:29:07 #145
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_162501839
Ik zou zeggen, begin eens te lezen over de Coudenhoven-Kalergi ideologie.
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:30:16 #146
440653 BarryOSeven
pi_162501891
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Die hele feitelijk onjuiste prietpraat van "donkere mensen neuken vaker en als we die in Europa krijgen dan komt de blanke in de verdrukking bla bla bla" dat is wel ff wat meer dan alleen "simpelweg onderscheid maken". :')

Als je dat niet kwalijk vindt, dan houdt het wat mij betreft op, dan ben je wat mij betreft gewoon niet voor rede vatbaar.
Nou ik vind de gedachte dat als je stelt dat er een bevolkingsgroep meer kinderen krijgt dan een andere bevolkingsgroep de ene groep de andere overstijgt in aantallen behoorlijk redelijk en een volslagen logische gedachte.

Pas wanneer er een waardeoordeel aan wordt gehangen spreken we over racisme. Nu niet.
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:31:09 #147
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162501924
Als alle rassen vermengen krijgen we mooie mensen met de beste eigenschappen van al die rassen.
Laat dat dus maar zo snel mogelijk gebeuren.
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:32:39 #148
66444 Lord_Vetinari
pi_162501995
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:31 schreef Gutmensch het volgende:
Als alle rassen vermengen krijgen we mooie mensen met de beste eigenschappen van al,die rassen.
Bovendien ziet iedereen er dan hetzelfde uit en is er dus geen grond meer voor racisme! *O*
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:32:40 #149
440653 BarryOSeven
pi_162501997
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:31 schreef Gutmensch het volgende:
Als alle rassen vermengen krijgen we mooie mensen met de beste eigenschappen van al,die rassen.
Dit is een racistische gedachte. ;)

Maar uiteindelijk is dat natuurlijk het logische gevolg van onze technologische vooruitgang. De vraag is of je de natuur haar gang moet laten gaan of dat je het moet forceren.

Persoonlijk denk ik het eerste, maar we doen het tweede. Ben bang dat zo'n alchemisch experiment met rassen ( ;) ) nog wel eens kan gaan knallen.
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:35:08 #150
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162502112
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bovendien ziet iedereen er dan hetzelfde uit en is er dus geen grond meer voor racisme! *O*
Precies.

Dit is trouwens gewoon onvermijdelijk op de lange termijn en de natuurlijke weg.

Maar het mag wat mij betreft best versneld en aangemoedigd worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')