Het is meer vergelijkbaar met een minister of staatssecretaris. Die worden ook niet verkozen maar met vertrouwen van het parlement aangesteld.quote:Op woensdag 25 mei 2016 18:34 schreef Frits_Teddy het volgende:
Juncker heeft de goedkeuring gehad van het EP en is dus net zo demonstratisch benoemd/verkozen als een eerste kamerlid, indirect namelijk.
Het is meer vergelijkbaar met de minister-president. Die wordt indirect verkozen door de Tweede Kamer, maar bij de verkiezingen weet iedereen welke partij wie in petto heeft voor de post als minister-president in geval ze de verkiezingen winnen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 18:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is meer vergelijkbaar met een minister of staatssecretaris. Die worden ook niet verkozen maar met vertrouwen van het parlement aangesteld.
Ok maar die staan vrijwel altijd ook op de kieslijst en het grote commentaar hier was blijkbaar dat Juncker dat niet deedquote:Op woensdag 25 mei 2016 18:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is meer vergelijkbaar met de minister-president. Die wordt indirect verkozen door de Tweede Kamer, maar bij de verkiezingen weet iedereen welke partij wie in petto heeft voor de post als minister-president in geval ze de verkiezingen winnen.
Niet per se. Bij de PvdA was vorige keer bijv. bekend dat lijsttrekker Samsom in de kamer zou blijven en niet de premier-kandidaat van de PvdA was.quote:Op woensdag 25 mei 2016 18:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ok maar die staan vrijwel altijd ook op de kieslijst en het grote commentaar hier was blijkbaar dat Juncker dat niet deed
Daarom schrijf ik ook vrijwel altijdquote:Op woensdag 25 mei 2016 18:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet per se. Bij de PvdA was vorige keer bijv. bekend dat lijsttrekker Samsom in de kamer zou blijven en niet de premier-kandidaat van de PvdA was.
Ik kan me niet herinneren ooit de mogelijkheid te hebben gehad om op die man te kunnen stemmen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:07 schreef Igen het volgende:
Juncker is een democratisch verkozen politicus.
En extreem-rechts is gewoon in de minderheid in Europa. Gelukkig.
Het drama met Cohen als PvdA-fractieleider laat volgens mij zien dat een goed politicus en een goed bestuurder niet per se dezelfde competenties nodig hebben.quote:Op woensdag 25 mei 2016 18:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarom schrijf ik ook vrijwel altijd.
Ik heb ook nooit op Obama kunnen stemmen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 18:54 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren ooit de mogelijkheid te hebben gehad om op die man te kunnen stemmen.
Er zijn zat boeiende lessen te leren van elders hoe het hier democratischer kan. In, ik meen, Noorwegen zit het parlement gewoon standaard de totale periode van 4 jaar. Valt het kabinet, dan moet men er binnen de bestaande verhoudingen maar gewoon uit zien te komen in plaats van de toch wat laffe uitvlucht van nieuwe verkiezingen te nemen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 18:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Het drama met Cohen als PvdA-fractieleider laat volgens mij zien dat een goed politicus en een goed bestuurder niet per se dezelfde competenties nodig hebben.
In het VK is het dan juist weer zo dat álle ministers tegelijk ook kamerlid zijn en (vanwege hun kiesstelsel) in één kieskring daadwerkelijk de meeste stemmen hebben gekregen. Dat is op zich wel weer heel democratisch.
Toch waren de Europese Christendemocraten er erg duidelijk over dat Juncker hun voorman en kandidaat-voorzitter was bij de laatste EP verkiezingen. En het was heel duidelijk dat het CDA de partijlijn steunde.quote:Op woensdag 25 mei 2016 18:54 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren ooit de mogelijkheid te hebben gehad om op die man te kunnen stemmen.
Een stem op het CDA was een stem op Juncker.quote:Op woensdag 25 mei 2016 18:54 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die indirecte democratie nog indirecter gemaakt. Ik ben het eens met ts.quote:Op woensdag 25 mei 2016 18:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch waren de Europese Christendemocraten er erg duidelijk over dat Juncker hun voorman en kandidaat-voorzitter was bij de laatste EP verkiezingen. En het was heel duidelijk dat het CDA de partijlijn steunde.
Maar jij stemde toch liever op die Artikel50-club?
Neuh, het is gewoon een soort districtenstelsel. Dat is een zeer gebruikelijke systematiek.quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die indirecte democratie nog indirecter gemaakt. Ik ben het eens met ts.
quote:In Villach, Hofer won with 56.2 percent of the votes before the postal ballots were counted.
Hofer also won in Villach Land with 59.3 percent, and in Wolfsberg where he took 67.6 percent. In Hermagor, Hofer won 54.4 percent of the vote.
However, the communist-Green candidate Alexander van der Bellen was allocated the vast majority of the 12,378 postal votes in the four towns, pushing him into the lead in three of them.
En wat is de relatie met dit topic? Mooie website trouwens, ineens is Van der Bellen ook communist?quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:55 schreef PalmRoyale het volgende:
Het Oostenrijkse ministerie van binnenlandse zaken opent een onderzoek naar de gang van zaken in 4 dorpen waar de enveloppen met stembiljetten tegen de regels in op zondag geopend zijn zonder de aanwezigheid van een officiële getuige.
http://newobserveronline.(...)vote-irregularities/
[..]
Fijne bron inderdaadquote:Op woensdag 25 mei 2016 20:07 schreef Frits_Teddy het volgende:
[..]
En wat is de relatie met dit topic? Mooie website trouwens, ineens is Van der Bellen ook communist?
En dat heeft weer niets van doen met een eventuele vermeend dictatoriale EU.quote:Op woensdag 25 mei 2016 20:18 schreef PalmRoyale het volgende:
Dat is idd onzinnig, hij is geen communist. Wat niet onzinnig is, is dat er een onderzoek word geopend naar de gang van zaken omtrent het tellen van de poststemmen.
Maar wat heeft dit met het topic te maken? Een stembureau in Oostenrijk in gebruik voor de Oostenrijkse presidentsverkiezingen heeft niet veel met de EU te maken.quote:Op woensdag 25 mei 2016 20:18 schreef PalmRoyale het volgende:
Dat is idd onzinnig, hij is geen communist. Wat niet onzinnig is, is dat er een onderzoek word geopend naar de gang van zaken omtrent het tellen van de poststemmen.
Natuurlijk wel. De linkse EU elite heeft van tevoren al zeer goed duidelijk gemaakt dat ze alleen van der Bellen als winnaar zullen accepteren en dat rechts van alles wordt uitgesloten. Als nu mocht blijken dat er idd verkiezingsfraude is gepleegd om van der Bellen aan de macht te krijgen dan is het niets ander dan een coup d'état gepleegd door de linkse elite.quote:Op woensdag 25 mei 2016 20:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dat heeft weer niets van doen met een eventuele vermeend dictatoriale EU.
ahhhhh een complottheoriequote:Op woensdag 25 mei 2016 20:59 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. De linkse EU elite heeft van tevoren al zeer goed duidelijk gemaakt dat ze alleen van der Bellen als winnaar zullen accepteren en dat rechts van alles wordt uitgesloten. Als nu mocht blijken dat er idd verkiezingsfraude is gepleegd om van der Bellen aan de macht te krijgen dan is het niets ander dan een coup d'état gepleegd door de linkse elite.
-> BNW?quote:Op woensdag 25 mei 2016 20:59 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. De linkse EU elite heeft van tevoren al zeer goed duidelijk gemaakt dat ze alleen van der Bellen als winnaar zullen accepteren en dat rechts van alles wordt uitgesloten. Als nu mocht blijken dat er idd verkiezingsfraude is gepleegd om van der Bellen aan de macht te krijgen dan is het niets ander dan een coup d'état gepleegd door de linkse elite.
Ha! Je kon er op wachten dat dit kwam natuurlijk. En als het straks in orde blijkt te zijn zie je dat als bevestiging van je verhaal, maar ook als straks blijkt dat ze al open waren. Overigens is het nogal dom om met zo'n klein verschil verkiezingsfraude te plegen, er word dan altijd wel ergens geherteld. Als je fraudeert kun je beter zorgen dat je 70% haalt.quote:Op woensdag 25 mei 2016 20:59 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Geen islamitische dictatuur maar de elite wil wel degelijk een federale, Europese superstaat creëren. Maar om dat te bereiken en de bevolking te kunnen overheersen moet daar wel iets op gevonden worden. Dus worden op grote schaal mensen uit Afrika en het Midden-Oosten binnen gehaald. Mensen die zich veelal veel vaker en sneller voortplanten dan de Europese blanke bevolking. Doordat deze rassen zich sneller voortplanten zal de blanke bevolking uiteindelijk steeds meer in de verdrukking komen en zal zij zich uiteindelijk om te overleven mengen met al deze rassen. Dan krijg je dus een bevolking die bestaat uit mensen van gemengde afkomst, mensen die geen enkele raciale, culturele of regionale binding meer kennen. Oftewel een bevolking die louter bestaat uit individuen. En wat is nu makkelijker om over te heersen, bevolkingsgroepen of individuen?quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:37 schreef Bluesdude het volgende:
Ik kende al het waanidee/propagandaleugen van extreemrechts dat mijnheer EU een islamitische dictatuur wilt maken van Europa.
quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:53 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Geen islamitische dictatuur maar de elite wil wel degelijk een federale, Europese superstaat creëren. Maar om dat te bereiken en de bevolking te kunnen overheersen moet daar wel iets op gevonden worden. Dus worden op grote schaal mensen uit Afrika en het Midden-Oosten binnen gehaald. Mensen die zich veelal veel vaker en sneller voortplanten dan de Europese blanke bevolking. Doordat deze rassen zich sneller voortplanten zal de blanke bevolking uiteindelijk steeds meer in de verdrukking komen en zal zij zich uiteindelijk om te overleven mengen met al deze rassen. Dan krijg je dus een bevolking die bestaat uit mensen van gemengde afkomst, mensen die geen enkele raciale, culturele of regionale binding meer kennen. Oftewel een bevolking die louter bestaat uit individuen. En wat is nu makkelijker om over te heersen, bevolkingsgroepen of individuen?
Heel goed, die uitslag had al alles weg van fraude.quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:55 schreef PalmRoyale het volgende:
Het Oostenrijkse ministerie van binnenlandse zaken opent een onderzoek naar de gang van zaken in 4 dorpen waar de enveloppen met stembiljetten tegen de regels in op zondag geopend zijn zonder de aanwezigheid van een officiële getuige.
http://newobserveronline.(...)vote-irregularities/
[..]
Elite ?quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:53 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Geen islamitische dictatuur maar de elite wil wel degelijk een federale, Europese superstaat creëren.
Dan heeft die elite wel een engelen geduld van jewelste! Ervanuit gaande dat dit plan dus al minimaal 40 jaar bestaat (toen kwamen de eerste Turken en Marokkanen) en kijkende naar de situatie nu, dan duurt dat nog minimaal 200 jaar schat ik zo.quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:53 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Geen islamitische dictatuur maar de elite wil wel degelijk een federale, Europese superstaat creëren. Maar om dat te bereiken en de bevolking te kunnen overheersen moet daar wel iets op gevonden worden. Dus worden op grote schaal mensen uit Afrika en het Midden-Oosten binnen gehaald. Mensen die zich veelal veel vaker en sneller voortplanten dan de Europese blanke bevolking. Doordat deze rassen zich sneller voortplanten zal de blanke bevolking uiteindelijk steeds meer in de verdrukking komen en zal zij zich uiteindelijk om te overleven mengen met al deze rassen. Dan krijg je dus een bevolking die bestaat uit mensen van gemengde afkomst, mensen die geen enkele raciale, culturele of regionale binding meer kennen. Oftewel een bevolking die louter bestaat uit individuen. En wat is nu makkelijker om over te heersen, bevolkingsgroepen of individuen?
Dit plan is al honderden jaren aan de gang en zou deze eeuw toch wel op haar eind moeten lopen. Maar eerste nog de laatste grote oorlog.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:03 schreef Frits_Teddy het volgende:
[..]
Dan heeft die elite wel een engelen geduld van jewelste! Ervanuit gaande dat dit plan dus al minimaal 40 jaar bestaat (toen kwamen de eerste Turken en Marokkanen) en kijkende naar de situatie nu, dan duurt dat nog minimaal 200 jaar schat ik zo.
Al honderden jaren hahaha. Zeker een plan van Julius Cesar? En krijgen we nu een oorlog of raciale mengingen?quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:05 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dit plan is al honderden jaren aan de gang en zou deze eeuw toch wel op haar eind moeten lopen. Maar eerste nog de laatste grote oorlog.
Riiiight.quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:53 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Als het zonder oorlog kan is het ook goed, maar het zit wel in de planning.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:07 schreef Frits_Teddy het volgende:
[..]
Al honderden jaren hahaha. Zeker een plan van Julius Cesar? En krijgen we nu een oorlog of raciale mengingen?
Kunnen we nu alvast even afspreken niet op elk woord over buitenlanders het woord racisme te plakken?quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Riiiight.
Het klopt trouwens voor geen meter. Na één of twee generaties krijgen allochtonen net zo veel kinderen als 'blanke Europeanen'. Je racisme is dus niet alleen verwerpelijk maar ook nog eens feitelijk onjuist.
quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:09 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Kunnen we nu alvast even afspreken niet op elk woord over buitenlanders het woord racisme te plakken?
Hoeveel racistischer wil je het nog hebben?quote:Mensen die zich veelal veel vaker en sneller voortplanten dan de Europese blanke bevolking.
Weet niet eens of je deze onzin nog racisme kunt noemen. Lijkt me eerder een combinatie van frustratie van eigen falen en domheid.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Riiiight.
Het klopt trouwens voor geen meter. Na één of twee generaties krijgen allochtonen net zo veel kinderen als 'blanke Europeanen'. Je racisme is dus niet alleen verwerpelijk maar ook nog eens feitelijk onjuist.
Ja precies en "Ik ben een Nederlander" is straks ook racistisch.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:10 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Hoeveel racistischer wil je het nog hebben?
Luister, als iemand overduidelijk racistische dingen zegt dan moet je dat kunnen benoemen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:12 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja precies en "Ik ben een Nederlander" is straks ook racistisch.
Het woord gaat haar waarde verliezen of er komt een clash ook hier op het forum als het te pas en te onpas gebruikt gaat worden.
Het begint mij inmiddels al behoorlijk te vermoeien moet ik zeggen.
Als iemand zich zwaar kwetsend uitlaat ok prima, maar je moet wel onderscheid mogen maken anders valt er niets meer te discussiëren.
Prima als we racisme gaan degraderen tot het simpelweg onderscheid maken van rassen dan is het dus ook niet meer kwalijk om racist te zijn. Is dat wat je wilt?quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Luister, als iemand overduidelijk racistische dingen zegt dan moet je dat kunnen benoemen.
En als jij je blijkbaar meer stoort aan het benoemen van racisme dan aan racisme zelf, dan zegt dat ook wel genoeg over jou.
Dit is bewezen door wetenschappelijke onderzoeken. Dit geldt ook voor het feit dat mensen met zwarte huidskleur gemiddeld genomen een lager IQ hebben. Dit is al in de vroege jaren '70 onderzocht en nog altijd accuraat.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:10 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Hoeveel racistischer wil je het nog hebben?
Citeer je die onderzoeken dan even? En geef dan ook even een bron die iets recenter is dan de jaren 70, graag.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:20 schreef Dave94 het volgende:
[..]
Dit is bewezen door wetenschappelijke onderzoeken. Dit geldt ook voor het feit dat mensen met zwarte huidskleur gemiddeld genomen een lager IQ hebben. Dit is al in de vroege jaren '70 onderzocht en nog altijd accuraat.
Nee, het klopt gewoon niet. Ik ga er nu geen moeite voor doen, maar zoek de cijfers van het CBS over het vruchtbaarheidscijfer van specifieke groepen niet-westerse allochtonen in de tweede generatie er maar op na.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:20 schreef Dave94 het volgende:
[..]
Dit is bewezen door wetenschappelijke onderzoeken. Dit geldt ook voor het feit dat mensen met zwarte huidskleur gemiddeld genomen een lager IQ hebben. Dit is al in de vroege jaren '70 onderzocht en nog altijd accuraat.
Die hele feitelijk onjuiste prietpraat van "donkere mensen neuken vaker en als we die in Europa krijgen dan komt de blanke in de verdrukking bla bla bla" dat is wel ff wat meer dan alleen "simpelweg onderscheid maken".quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:20 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Prima als we racisme gaan degraderen tot het simpelweg onderscheid maken van rassen dan is het dus ook niet meer kwalijk om racist te zijn. Is dat wat je wilt?
Nou ik vind de gedachte dat als je stelt dat er een bevolkingsgroep meer kinderen krijgt dan een andere bevolkingsgroep de ene groep de andere overstijgt in aantallen behoorlijk redelijk en een volslagen logische gedachte.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Die hele feitelijk onjuiste prietpraat van "donkere mensen neuken vaker en als we die in Europa krijgen dan komt de blanke in de verdrukking bla bla bla" dat is wel ff wat meer dan alleen "simpelweg onderscheid maken".
Als je dat niet kwalijk vindt, dan houdt het wat mij betreft op, dan ben je wat mij betreft gewoon niet voor rede vatbaar.
Bovendien ziet iedereen er dan hetzelfde uit en is er dus geen grond meer voor racisme!quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:31 schreef Gutmensch het volgende:
Als alle rassen vermengen krijgen we mooie mensen met de beste eigenschappen van al,die rassen.
Laat dat dus maar zo snel mogelijk gebeuren.
Dit is een racistische gedachte.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:31 schreef Gutmensch het volgende:
Als alle rassen vermengen krijgen we mooie mensen met de beste eigenschappen van al,die rassen.
Laat dat dus maar zo snel mogelijk gebeuren.
Precies.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bovendien ziet iedereen er dan hetzelfde uit en is er dus geen grond meer voor racisme!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |