Eens.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:57 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
zeker, alleen niet tegen de kinderen
Dan ga je toch gewoon sporten lui varken.quote:Krista herkent dat afscheid nemen. "Ik werd op mijn 31ste moeder van mijn eerste kind. Ik was altijd best slank, maar door mijn zwangerschap kwam ik 19 kilo aan. Bij mijn tweede zwangerschap was dat zelfs 28 kilo. Dag lichaam! Daar moet je aan wennen en dat moet je verwerken."
Gewoon doorvreten en de kinderen de schuld geven.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:19 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dan ga je toch gewoon sporten lui varken.
Maar dat zegt ze toch ook niet of heb ik te snel gelezen?quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:56 schreef Disana het volgende:
Het is niet fijn om opgevoed te worden door een moeder die spijt heeft.
Nou, het kromme is dat ze idd zegt dat ze spijt te ver vindt gaan, maar daarnaast herhaalt ze een paar keer dat het haar achteraf niet waard was. Klinkt in mijn ogen toch echt als spijt...quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:54 schreef agter het volgende:
[..]
In de OP staat ook duidelijk dat spijt niet aan de orde is. Toch?
Ik schreef het in zijn algemeenheid: het is niet plezierig als je opgroeit in de wetenschap dat je moeder je liever niet had gekregen. Zoiets richt schade aan.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:28 schreef Maharajah het volgende:
[..]
Maar dat zegt ze toch ook niet of heb ik te snel gelezen?
Ik heb ook dingen gedaan die ik niet had gedaan als ik opnieuw kon beginnen. Maar spijt? Nee. Van bepaalde dingen wel uiteraard maar je kan prima iets niet doen bij een herstart zonder er spijt van te hebben.
Op zondag 3 extra plakjes vlees aansnijdenquote:Op woensdag 11 mei 2016 15:50 schreef valek het volgende:
Er wordt met geen woord gerept over de vader. Voor hem moet het toch ook een hele verandering zijn?
lekker generaliserend zeg, ik werk 32 uur en mijn man ook. We verdelen werk en zorg voor ons kind fifty fifty. Dat is een keuze. Dat jij en je vrouw nog in de jaren 50 leven is jullie eigen keuze. Als je geen kids had gehad had jij waarschijnlijk ook gewoon fulltime gewerkt. Dit heeft niks te maken met 'slechter' worden door de keuze voor kinderen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:28 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Soms... soms lijkt het me heerlijk om lekker een beetje part-time te werken en de ander carriere te laten maken. Zelf lekker 2,5 dag werken per week en een beetje zorgen voor de opgroeiende kinderen en het huishouden in de andere 2,5 dag. En nog wat yogales, vriendinnenclubjes en sporten...
Wat dat betreft hebben vrouwen het lang zo slecht niet. Voordelen en nadelen voor de gemiddelde vrouw in NL.
Het gaat over verschillende vrouwen in de OP he, volgens mij staat nergens dat die Britse een heel nest heeft geworpen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:30 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nou, het kromme is dat ze idd zegt dat ze spijt te ver vindt gaan, maar daarnaast herhaalt ze een paar keer dat het haar achteraf niet waard was. Klinkt in mijn ogen toch echt als spijt...
Ik juich het alleen maar toe als de niet zo mooie kanten van het moeder-/ouderschap bloot worden gelegd, maar om te zeggen dat eea het achteraf niet waard was en dan met dingen als striae aankomen vind ik echt![]()
![]()
Verder vind ik het ook heel gek om zo te denken en dan toch dríe kinderen te hebben... waarom het niet bij één hebben gelaten dan, als het je zo vies tegenviel?
Je hebt gelijk dat het om verschillende vrouwen gaat en dat ik ze als één persoon benaderde, maar idd, er staat dus wel 'kinderén' bij de vrouw die het achteraf niet waard vond...quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het gaat over verschillende vrouwen in de OP he, volgens mij staat nergens dat die Britse een heel nest heeft geworpen.
Edit: er staat wel kinderen, dus wel meervoud.
Amen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:37 schreef Aventura het volgende:
Oja, en ik kan me totaal niet vinden in wat die muts uit de op zegt. Alsof ze een pistool tegen d'r kop kreeg gedurende 6 jaar om er 3 uit te poepen, kom op zeg. Je weet dat er van alles bij komt kijken, ook striae ja. Ik vind het fantastisch om een kind te hebben. Dat ik dat ooit zou zeggen is bijzonder, want ik wilde ze nooit heel graag.
gemiddeld genomen werkt een man in NL fulltime en een vrouw part-time. Dat zegt niets over jouw situatie.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:33 schreef Aventura het volgende:
[..]
lekker generaliserend zeg, ik werk 32 uur en mijn man ook. We verdelen werk en zorg voor ons kind fifty fifty. Dat is een keuze. Dat jij en je vrouw nog in de jaren 50 leven is jullie eigen keuze. Als je geen kids had gehad had jij waarschijnlijk ook gewoon fulltime gewerkt. Dit heeft niks te maken met 'slechter' worden door de keuze voor kinderen.
De meeste mannen die ik ken die fulltime werken doen echt veel minder qua zorg- en huishoudelijke taken dan de vrouwen die 'slechts' parttime werken, maar daarnaast dus wel veel meer met de kinderen en het huishouden bezig zijn...quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:40 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
gemiddeld genomen werkt een man in NL fulltime en een vrouw part-time. Dat zegt niets over jouw situatie.
Ik reageerde vooral op het gebruikelijke geneuzel dat het voor vrouwen altijd zo zwaar en zielig is. Aan de man wordt zelden gedacht. Dus heel direct heeft het niet te maken met dat het slechter wordt met het krijgen van kinderen. behalve dan dat vrouwen er veel over zeiken. En de mannen fulltime moeten blijven werken EN allerlei zorgtaken EN de rest moeten doen. Gewoon om eens even lekker tegen de draad in te doen.
Maargoed.
Zijn al die boeken ook door alle ouders gelezen? Dat er ergens een boek ligt, betekent niet dat de gemiddelde a.s. ouder goed geïnformeerd is. De meeste boeken voldoen dan ook alleen als je meerder soorten boeken over het onderwerp leest.quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:12 schreef eight het volgende:
Vreemd dat dit zo'n taboe is. Je hoort geregeld dat een moeder na de bevalling depressief raakt.
Dat de seks na een bevalling niet meer hetzelfde is geldt voor een man natuurlijk ook.
Dat de voorlichting niet goed is vind ik flauwekul. Hoeveel boeken zijn er wel niet geschreven over dit onderwerp? Ouders kunnen toch ook zelf op zoek gaan naar die info, ze hoeven toch niet alles aangedragen te krijgen?
Wat een onzin. Kinderen zijn een aspect van je leven, niet het belangrijkste.quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:15 schreef Grrrrrrrr het volgende: [..] Dat vind ik echt gehuil. Ja, als je bewust voor kinderen kiest horen die imho idd het belangrijkste te zijn in je leven. Of wil je ze een plekje geven ergens tussen 'de hond' en 'mijn carrière!'?
![]()
[...]
Correct.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:51 schreef Aventura het volgende:
Ik zou nooit parttime willen werken en dan ook meer zorgtaken op me moeten nemen en huishoudster en kokkin zijn. Dan ben je dus eigenlijk een veredelde huisvrouw die wat zakcentjes bij elkaar sprokkelt. Ik vind dan dat je aan het kortste eind trekt. Want je moet altijd rennen, doet alles maar half goed. Dan zou ik liever degene zijn die fulltime werkt. Lekker 's morgens zo de deir uit lopen, hele dag een beetje koffiedrinken met mijn collega's en dan naar huis waar een maaltijd klaar staat waarvoor ik niet naar de winkel heb gehoeven en die ik niet heb moeten bedenken en bereiden en dat alles in een schoon huis. Echt, ik vind dat de 'gemiddelde man' dan toch beter af is.
Vaders van jonge kinderen hebben gemiddeld minder echt vrije tijd dan moedersquote:Op woensdag 11 mei 2016 22:45 schreef Forbry het volgende:
[..]
De meeste mannen die ik ken die fulltime werken doen echt veel minder qua zorg- en huishoudelijke taken dan de vrouwen die 'slechts' parttime werken, maar daarnaast dus wel veel meer met de kinderen en het huishouden bezig zijn...
Ik heb er totaal geen problemen mee gehad, toen mijn moeder zei dat ze geen vier kinderen gehad zou hebben als in haar tijd goede voorbehoedsmiddelen waren. Dat is wat ieder op z'n tien vingers natellen kon. Die grote gezinnen waren zo groot omdat er nu eenmaal kinderen kwamen bij een normaal huwelijk of omdat de pastoor/dominee je achter de vodden zat. Je kreejg al of niet kinderen, kon proberen het aantal wat te beïnvloeden en door de bank genomen hield je van elk van je kinderen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 16:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als een man zegt dat hij liever geen kinderen had gehad dan is de algemene verontwaardiging daarover veel minder, en doet men zelfs graag alsof de arme vent er destijds gewoon "ingeluisd" is door zijn vrouw/vriendin.
Als moeders zeggen dat ze liever geen kinderen zouden hebben gehad dan valt de hele wereld over ze heen.
En dan was dat vroeger vooral omdat je als vrouw geen hoger doel diende te hebben dan vrouw en moeder zijn, maar tegenwoordig omdat een kind krijgen meestal een keuze is, en het dus een gevalletje spijt over een bewuste keuze is.
Overigens vind ik het gemiep zoals in de OP genoemd ook geen echte redenen voor spijt, dat zijn van die egoïstische argumenten over je veranderende lichaam.
Er zijn wat mij betreft nog voldoende redenen over om spijt te hebben, maar dat je striae opvoert als spijt-argument vind ik te oppervlakkig voor woorden, dan had je idd beter geen kinderen kunnen krijgen.
Het vervelendst aan het hele verhaal is idd wel dat het voor kinderen niet goed is om op te groeien met de gedachte dat hun ouder(s) hen liever niet gehad zouden hebben.
Kinderen zonder toezicht in de tuin laten spelen, schijnt al reden tot alarm te zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:34 schreef CherryLips het volgende: [..]
Want die uitspraak betekent dat deze vrouw haar kind haat en in de kelder heeft opgesloten, alleen appelmoes voert en regelmatig slaat. Ook als je er spijt van hebt, kun je - hoop ik - met hart en ziel van je kind houden.
Mwah, ik had een collega die voltijds werkte en toen voor een kind ging. Ze had binnen een paar jaar spijt en als je het weer terugduwen kon, dan had ze het direct gedaan ook al hield ze van haar kind. Dat waren andere tijden, ze werd in het geheel niet veroordeeld. Iedereen zag dat ze overbelast was.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:54 schreef Lothiriel het volgende:
Spijt hebben van het krijgen van je kind gaat wel erg ver. Dat het tegenvalt is één ding, maar hoe kun je je kind nog graag zien als je wenst dat het nooit bestaan had? Leuk ook voor het kind in kwestie, weten dat je eigenlijk niet gewenst bent. Mensen - mannen én vrouwen - moeten eens nadenken voor ze kindjes maken. En achteraf niet miepen. Iedereen weet wel dat kinderen hebben geen rozengeur en maneschijn is, lijkt me? Hoe oppervlakkig ook om te klagen over striae. Je sociaal leven wat er flink onder kan lijden lijkt me een beter argument om niet aan kinderen te beginnen. Lichamelijke ongemakken zijn voor een groot deel weg te werken achteraf, onder meer door te gaan sporten.
En nu ga ik een heleboel vrouwelijke users over me heen krijgen![]()
Iets zegt mij dat je niet zoveel aankwam door je zwangerschap, maar doordat je man nu echt aan je vastzit en je lekker kan vreten.quote:Krista herkent dat afscheid nemen. "Ik werd op mijn 31ste moeder van mijn eerste kind. Ik was altijd best slank, maar door mijn zwangerschap kwam ik 19 kilo aan. Bij mijn tweede zwangerschap was dat zelfs 28 kilo. Dag lichaam! Daar moet je aan wennen en dat moet je verwerken."
De hele dag werken is echt superchill ja. Daarom plegen mannen veel vaker zelfmoord, gaan ze eerder dood en kunnen ze van die stomme kutdingen zoals spelen met de kinderen ontwijken. Het voordeel is ook dat je niet een uurtje per week hoeft te stoffen en de was richting de wasmachine te tillen EN WEER HELEMAAL ERUIT!!!quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:51 schreef Aventura het volgende:
Ik zou nooit parttime willen werken en dan ook meer zorgtaken op me moeten nemen en huishoudster en kokkin zijn. Dan ben je dus eigenlijk een veredelde huisvrouw die wat zakcentjes bij elkaar sprokkelt. Ik vind dan dat je aan het kortste eind trekt. Want je moet altijd rennen, doet alles maar half goed. Dan zou ik liever degene zijn die fulltime werkt. Lekker 's morgens zo de deir uit lopen, hele dag een beetje koffiedrinken met mijn collega's en dan naar huis waar een maaltijd klaar staat waarvoor ik niet naar de winkel heb gehoeven en die ik niet heb moeten bedenken en bereiden en dat alles in een schoon huis. Echt, ik vind dat de 'gemiddelde man' dan toch beter af is.
quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:29 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
En de kinderbescherming moet kunnen zeggen: jij bent niet geschikt als ouder.
eens!!quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:51 schreef Aventura het volgende:
Echt, ik vind dat de 'gemiddelde man' dan toch beter af is.
"Ik hou heel veel van je, maar met de kennis van nu was ik liever kinderloos"quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:58 schreef Isegrim het volgende:
Ik denk dat dit best regelmatig voorkomt, maar dat het een gigantisch taboe is.
Ik ben bewust kindvrij. Mijn moeder heeft wel eens gezegd dat ze mogelijk dezelfde keus zou maken als ze het over zou doen. Ik heb daar totaal geen problemen mee. Dat zegt namelijk niets over wat zij voor mij voelt.
Echt wel.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:58 schreef Isegrim het volgende:
Ik denk dat dit best regelmatig voorkomt, maar dat het een gigantisch taboe is.
Ik ben bewust kindvrij. Mijn moeder heeft wel eens gezegd dat ze mogelijk dezelfde keus zou maken als ze het over zou doen. Ik heb daar totaal geen problemen mee. Dat zegt namelijk niets over wat zij voor mij voelt.
wees trots op je irrationele narcisme!!quote:
En zo hoort het ook als die vrouwen minder werken.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:45 schreef Forbry het volgende:
[..]
De meeste mannen die ik ken die fulltime werken doen echt veel minder qua zorg- en huishoudelijke taken dan de vrouwen die 'slechts' parttime werken, maar daarnaast dus wel veel meer met de kinderen en het huishouden bezig zijn...
Kinderen zijn een van de duurste soa's.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:01 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik vind de term kindvrij al erg beledigend eigenlijk. Kinderloos snap ik (dat betekent niets meer dan zonder kinderen), kindvrij klinkt alsof kinderen hebben een ziekte is. 'Ik ben herpesvrij'.
Technisch gezien ben je wel wat vrijer, wellicht.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:01 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik vind de term kindvrij al erg beledigend eigenlijk. Kinderloos snap ik (dat betekent niets meer dan zonder kinderen), kindvrij klinkt alsof kinderen hebben een ziekte is. 'Ik ben herpesvrij'.
Want een kind is een ziekte?quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kinderen zijn een van de duurste soa's.
Dat is niet wat ze zei. Maar ik zou niet weten waarom ik daarvan zou balen. Als ze een andere keus had gemaakt had ik niet bestaan en bij mijn weten lijdt er niemand aan niet-bestaan.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
"Ik hou heel veel van je, maar met de kennis van nu was ik liever kinderloos"
Daar zou ik toch wel van balen, eerlijkgezegd.
Ik ben zelf geen moeder, maar zo zie ik dat ook... veels te veel bordjes die tegelijkertijd omhoog moeten worden gehouden... je hebt zelden écht rust.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:51 schreef Aventura het volgende:
"Bij vrouwen is vrije tijd meer versnipperd dan bij mannen. Die tijd is ook minder echt ‘vrij’ – nog even de was opvouwen tijdens het kijken naar een film – en ze brengen een groter deel van hun vrije tijd door in het gezelschap van hun kinderen. Op je vrije dag naar de speeltuin is ongetwijfeld leuk, zegt Portegijs, maar mogelijk niet de állerleukste invulling van de vrije tijd van de moeder."quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:55 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Vaders van jonge kinderen hebben gemiddeld minder echt vrije tijd dan moeders
http://www.voorwerkendeouders.nl/bibliotheek?item=136
Dat vrouwen dat anders aanvoelen dan mannen is ook wel onderzocht:
http://www.nrc.nl/next/20(...)aagde-gevoel-1596192
Maargoed, on-topic... het is af en toe behoorlijk pittig om kinderen te hebben...
Een film kijkenquote:Op woensdag 11 mei 2016 23:07 schreef Forbry het volgende:
[..]
"Bij vrouwen is vrije tijd meer versnipperd dan bij mannen. Die tijd is ook minder echt ‘vrij’ – nog even de was opvouwen tijdens het kijken naar een film – en ze brengen een groter deel van hun vrije tijd door in het gezelschap van hun kinderen. Op je vrije dag naar de speeltuin is ongetwijfeld leuk, zegt Portegijs, maar mogelijk niet de állerleukste invulling van de vrije tijd van de moeder."
Dat zijn ook gewoon zorgtaken.Concreet houden mannen gewoon minder vrije tijd over. Vrouwen meer, maar die voelen zich minder vrij.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:07 schreef Forbry het volgende:
[..]
"Bij vrouwen is vrije tijd meer versnipperd dan bij mannen. Die tijd is ook minder echt ‘vrij’ – nog even de was opvouwen tijdens het kijken naar een film – en ze brengen een groter deel van hun vrije tijd door in het gezelschap van hun kinderen. Op je vrije dag naar de speeltuin is ongetwijfeld leuk, zegt Portegijs, maar mogelijk niet de állerleukste invulling van de vrije tijd van de moeder."
Ik werk fulltime (naast een studie), loop 's morgens de deur uit, beetje koffiedrinken met mijn collega's heel de dag en als ik thuis kom ga ik lekker koken met wat ik in het weekend allemaal gekocht heb, wil ik de verhalen van mijn kinderen horen, en zorgen we samen dat het huis schoon is. Ik zou niet anders willen. Soms (nou ja voorheen) zijn mijn kinderen een week niet thuis; dan vind ik het twee dagen héérlijk rustig en daarna denk ik 'jeminee, wat een leeg leven heeft iemand die niets heeft om voor naar huis te gaan.'quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:51 schreef Aventura het volgende:
Het achteraf niet waard vinden, is wel zuur voor de kinderen. Maar dan ontbreekt er toch wel wat belangrijks in dat gezin.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:30 schreef Forbry het volgende: [..]
Nou, het kromme is dat ze idd zegt dat ze spijt te ver vindt gaan, maar daarnaast herhaalt ze een paar keer dat het haar achteraf niet waard was. Klinkt in mijn ogen toch echt als spijt...
Ik juich het alleen maar toe als de niet zo mooie kanten van het moeder-/ouderschap bloot worden gelegd, maar om te zeggen dat eea het achteraf niet waard was en dan met dingen als striae aankomen vind ik echt![]()
![]()
Verder vind ik het ook heel gek om zo te denken en dan toch dríe kinderen te hebben... waarom het niet bij één hebben gelaten dan, als het je zo vies tegenviel?
Bij die overgevoelige zieltjes van tegenwoordig waarschijnlijk wel, ja. Maar in feite zeggen die moeders wat anders. Ze zeggen niet: jij en jij, jullie wil ik niet; ze zeggen het in zijn algemeenheid. Dit in tegenstelling tot ouders die op alle mogelijke manieren één van hun kinderen laten weten dat het ongewenst is, om wie ze zijn (moetje, persoonlijkheid, lijkt te veel op die en die) of omdat het zomaar of toevallig de zondebok is.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:31 schreef Disana het volgende: [..]Ik schreef het in zijn algemeenheid: het is niet plezierig als je opgroeit in de wetenschap dat je moeder je liever niet had gekregen. Zoiets richt schade aan.
Het punt is volgens mij dat dat voor die vrouwen onder vrije tijd valt, maar in wezen dus geen vrije tijd is... (nogmaals, ik ben zelf geen moeder).quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:08 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat zijn ook gewoon zorgtaken.Concreet houden mannen gewoon minder vrije tijd over. Vrouwen meer, maar die voelen zich minder vrij.
Lekker in m'n ondergoed op de bank liggen, chips eten en een horrorfilm kijkenquote:Op woensdag 11 mei 2016 23:11 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Ik werk fulltime (naast een studie), loop 's morgens de deur uit, beetje koffiedrinken met mijn collega's heel de dag en als ik thuis kom ga ik lekker koken met wat ik in het weekend allemaal gekocht heb, wil ik de verhalen van mijn kinderen horen, en zorgen we samen dat het huis schoon is. Ik zou niet anders willen. Soms (nou ja voorheen) zijn mijn kinderen een week niet thuis; dan vind ik het twee dagen héérlijk rustig en daarna denk ik 'jeminee, wat een leeg leven heeft iemand die niets heeft om voor naar huis te gaan.'
Ja, dat zal wel zo wezen, maar je kunt je toch wel voorstellen dat we allemaal mensen zijn. En dat allerlei mensen andere dingen weer leuk en belangrijk vinden.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:15 schreef mrspoeZ het volgende:
Ja das een paar keer leuk. En dan kom je de twintigste keer thuis met als vooruitzicht: chips, huispak, film ... ? Is het dan nog leuk?
Serieuze vraag hoor, ik zou mezelf zo overbodig voelen.
Soms wel hoor, zit je de hele avond op Fok of een serie te kijken.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:15 schreef mrspoeZ het volgende:
Ja das een paar keer leuk. En dan kom je de twintigste keer thuis met als vooruitzicht: chips, huispak, film ... ? Is het dan nog leuk?
Serieuze vraag hoor, ik zou mezelf zo overbodig voelen.
Op woensdag 11 mei 2016 23:18 schreef CherryLips het volgende:
En ophangen en na het drogen afhalen, strijken, vouwen, opbergen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:56 schreef Glazenmaker het volgende:[..]
Iets zegt mij dat je niet zoveel aankwam door je zwangerschap, maar doordat je man nu echt aan je vastzit en je lekker kan vreten.
[..]
De hele dag werken is echt superchill ja. Daarom plegen mannen veel vaker zelfmoord, gaan ze eerder dood en kunnen ze van die stomme kutdingen zoals spelen met de kinderen ontwijken. Het voordeel is ook dat je niet een uurtje per week hoeft te stoffen en de was richting de wasmachine te tillen EN WEER HELEMAAL ERUIT!!!
Ik heb nu al medelijden met je als straks je kinderen zelfstandig wonen & leven en jij met die grote leegte van geen kinderen in huis zit. Moet je op je oudere dag nog leren om jezelf bezig te houden en jezelf de moeite waard te vinden.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:11 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Ik werk fulltime (naast een studie), loop 's morgens de deur uit, beetje koffiedrinken met mijn collega's heel de dag en als ik thuis kom ga ik lekker koken met wat ik in het weekend allemaal gekocht heb, wil ik de verhalen van mijn kinderen horen, en zorgen we samen dat het huis schoon is. Ik zou niet anders willen. Soms (nou ja voorheen) zijn mijn kinderen een week niet thuis; dan vind ik het twee dagen héérlijk rustig en daarna denk ik 'jeminee, wat een leeg leven heeft iemand die niets heeft om voor naar huis te gaan.'
Wat lief. Ik maak me daar ook zorgen om, hoor, ik hoop dat ze nog een paar jaar thuis blijven. Misschien kan ik dan bij jou komen thuiszorgen, op je zolderkamer?quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:24 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik heb nu al medelijden met je als straks je kinderen zelfstandig wonen & leven en jij met die grote leegte van geen kinderen in huis zit. Moet je op je oudere dag nog leren om jezelf bezig te houden en jezelf de moeite waard te vinden.
Ik kan je wel gezelschap houdenquote:Op woensdag 11 mei 2016 23:26 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Wat lief. Ik maak me daar ook zorgen om, hoor, ik hoop dat ze nog een paar jaar thuis blijven.
Dat herken ik; met name omdat mijn zoons het leven veel leuker vinden dan ik.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:29 schreef Perrin het volgende:
Het bizarste vind ik dat ik nu ik vader ben voel dat ik zonder twijfel mijn leven zou geven als het dat van mijn zoontje zou redden.
Vooraf had ik niet gedacht dat ik daar zo over kon voelen.
Ja. Dat je je leven zou geven voor je kind.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:29 schreef Perrin het volgende:
Het bizarste vind ik dat ik nu ik vader ben voel dat ik zonder twijfel mijn leven zou geven als het dat van mijn zoontje zou redden.
The selfish gene.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:29 schreef Perrin het volgende:
Zo'n uitspraak vind ik dan weer een beetje jammer. Mijn leven is blijkbaar incompleet? Zo voel ik dat bepaald niet.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:32 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. Dat je je leven zou geven voor je kind.
Terwijl je soms zo boos kunt zijn om futiliteiten als niet willen slapen, zeuren etc. Mooi hè. Het maakt je een compleet mens.
Elke ouder hoopt dat zijn voortbrengsel meer waard is dan hij zelf is. Zelden waar, trouwens.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
The selfish gene.Is gewoon biologie.
Ik denk dat ik een goede moeder zou kunnen zijn. Ik wil het alleen niet. Dat weet ik al mijn hele leven. Het past niet bij mijn leven.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:40 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Elke ouder hoopt dat zijn voortbrengsel meer waard is dan hij zelf is. Zelden waar, trouwens.
Denken 'bewust kindervrijen' eigenlijk dat zij het beste zijn dat de wereld kan overkomen? Of juist dat hun genen niet multipliceerwaardig zijn?
Ik denk niet dat ik een goede moeder zou zijnquote:Op woensdag 11 mei 2016 23:40 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Elke ouder hoopt dat zijn voortbrengsel meer waard is dan hij zelf is. Zelden waar, trouwens.
Denken 'bewust kindervrijen' eigenlijk dat zij het beste zijn dat de wereld kan overkomen? Of juist dat hun genen niet multipliceerwaardig zijn?
Misschien hebben ze er gewoon geen behoefte aan een miniatuurversie van zichzelf te verkloten.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:40 schreef mrspoeZ het volgende:
Denken 'bewust kindervrijen' eigenlijk dat zij het beste zijn dat de wereld kan overkomen?
Oh. Je hoeft je zeker niet aangesproken te voelen. Was geen steek onder water.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:39 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zo'n uitspraak vind ik dan weer een beetje jammer. Mijn leven is blijkbaar incompleet? Zo voel ik dat bepaald niet.
Ok.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:48 schreef agter het volgende:
[..]
Oh. Je hoeft je zeker niet aangesproken te voelen. Was geen steek onder water.
Meer dat ultieme liefde en boosheid in één middag de Revu kunnen passeren.
En dat ik dat niet gewend was voor ik een kind had.
Dat is toch ook een prima keuze.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een goede moeder zou kunnen zijn. Ik wil het alleen niet. Dat weet ik al mijn hele leven. Het past niet bij mijn leven.
De meeste mensen niet denk/hoop ik.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:49 schreef agter het volgende:
[..]
Dat is toch ook een prima keuze.
Ik vind het niet raar of gek ofzo.
quote:
Dat dus. Ik heb veel bewondering voor ouders die heel bewust met hun ouderschap bezig zijn. Maar ik ken ook voorbeelden van mensen die nooit kinderen hadden moeten krijgen en ik vind dat rampzalig.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:54 schreef agter het volgende:
[..]![]()
En ouderschap valt ook soms best wel tegen.
Ik raad het niemand aan die er niet volledig achter staat.
Ik denk dat "bewust kindvrijen" zich er bewust van zijn dat er ontstellend veel energie in een kind moet worden gestoken en je vervolgens alleen maar een matig mens als bijdrage hebt gedaan aan de maandag ochtend files van de toekomst.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:40 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Ik wou soms dat het voor mij ook zo vanzelfsprekend voelde om kinderen te krijgen. Scheelt een hoop gedoe en getwijfel.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:48 schreef Isegrim het volgende:
Het is gewoon een heel persoonlijke keus. Ik heb geen oordeel over de keus van de ander. Ik vind het wél jammer dat het krijgen van kinderen de 'default keus' is, met als gevolg dat er heel veel mensen zijn die weinig bewust nadenken over zo'n keus. Dat vind ik vooral jammer voor de kinderen die het betreft en voor de samenleving als geheel. Er zijn teveel kinderen die niet krijgen waar ze recht op hebben.
In het jeugdorgwerkgelegenheidskader zijn zulke ouders Welkom hoor.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Maar ik ken ook voorbeelden van mensen die nooit kinderen hadden moeten krijgen en ik vind dat rampzalig.
Ik (wij) zijn er bewust mee bezig. Maar ik weet niet of dat zoveel beter is.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat dus. Ik heb veel bewondering voor ouders die heel bewust met hun ouderschap bezig zijn. Maar ik ken ook voorbeelden van mensen die nooit kinderen hadden moeten krijgen en ik vind dat rampzalig.
En een bijdrage aan jouw pensioen en zorg. Dat ook. Maar ja, wie dan(nog) leeft, die dan (niet meer) zorgt.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat "bewust kindvrijen" zich er bewust van zijn dat er ontstellend veel energie in een kind moet worden gestoken en je vervolgens alleen maar een matig mens als bijdrage hebt gedaan aan de maandag ochtend files van de toekomst.
Gewoon een nieuw tandwieltje voor de machine dus.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:01 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
En een bijdrage aan jouw pensioen en zorg. Dat ook. Maar ja, wie dan(nog) leeft, die dan (niet meer) zorgt.
Meedraaien voor pensioen is nu niet echt de reden geweest voor ons om een kind te willen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Gewoon een nieuw tandwieltje voor de machine dus.
Maar om nou een kind te nemen (ja ja ik weet het) zodat hij over veertig jaar m'n kont kan afvegen, vind ik ook niet echt een goede reden. Maar m'n opa is vorig jaar overleden en m'n oma is volledig afhankelijk van m'n vader en oom, eigenlijk draait alles ondertussen om haar. Dan vraag ik me weleens af hoe dat met mij moet gaan, helemaal alleenquote:Op donderdag 12 mei 2016 00:01 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
En een bijdrage aan jouw pensioen en zorg. Dat ook. Maar ja, wie dan(nog) leeft, die dan (niet meer) zorgt.
quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:59 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
In het jeugdorgwerkgelegenheidskader zijn zulke ouders Welkom hoor.
Maar dat is uiteindelijk wel wat je hebt geproduceerd. En ik snap dat we gehardwired zijn om uiteindelijk een perverse zelfkastijdende vorm van voldoening te halen uit het ondankbare geschreeuw en getier en gekras van een emotionele tiener.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:03 schreef agter het volgende:
[..]
Meedraaien voor pensioen is nu niet echt de reden geweest voor ons om een kind te willen.
Idd, maar het zelf meemaken is toch weer anders dan erover lezenquote:Op woensdag 11 mei 2016 23:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
The selfish gene.Is gewoon biologie.
Daar kan ik me iets bij indenken.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd, maar het zelf meemaken is toch weer anders dan erover lezen
Het is dan ook weer hetzelfde outrage geriedel van altijd. Oh oh oh wat worden vrouwen en hun meningen toch onderdrukt . In werkelijkheid kan 90% van Nederland hier gewoon totale begrip voor opbrengen maar dat verkoopt geen geile clicks clickerdiclickchaching.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:08 schreef snakelady het volgende:
Ik denk dat iedere ouder wel eens denkt "waar ben ik aan begonnen!!!".
Ik was ook niet onder de indruk dat dat geheim was.
Dat is zeker niet zo hard gezegd. Want als mijn dochter vindt dat haar toekomst niet in NL ligt, draagt ze niets bij aan onze pensioenen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Maar dat is uiteindelijk wel wat je hebt geproduceerd. En ik snap dat we gehardwired zijn om uiteindelijk een perverse zelfkastijdende vorm van voldoening te halen uit het ondankbare geschreeuw en getier en gekras van een emotionele tiener.
Maarja. Je kan ook leuke dingen met je leven gaan doen
(dit alles gezegd hebbende sluit ik niet uit dat ik mij vanuit biologische drangen genoodzaakt ga voelen om te bestuiven voor het nageslacht maar als je het rationeel bekijkt is leuk anders)
Wat een mooie postquote:Op woensdag 11 mei 2016 23:26 schreef agter het volgende:
Weet je, ik heb nu een gezin.
Niet meer 2 volwassenen, die 'egocentrisch' naar zichzelf kijken en naar de opbrengst van die specifieke relatie.
Er is een resultaat van onze liefde; namelijk ons kind.
En dat, naast zoveel meer, bindt ons in alles.
Dat we de tafel dekken op zondagmorgen. Juist voor onze 4-jarige dochter. zij mag eieren klutsen en het brood roosteren.
Met haar serveren we ontbijt op bed voor de langst slapende ouder op zaterdag.
Zoveel warmte en liefde.
Maar ook heb ik soms gevoelens van niet vrij zijn. Altijd maar zorgen.
Beiden zijn oprecht eerlijke gevoelens. Daar schaam ik me niet voor.
En dat het ouderschap soms tegen valt. Ja. Dat is zo.
En vaak ook niet.
Nee.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:12 schreef Isegrim het volgende:
Er is volgens mij wel een verschil tussen af en toe denken "Waar ben ik eigenlijk aan begonnen?" (acceptabel) en je realiseren dat je een keus hebt gemaakt die je niet opnieuw zou maken als je de tijd kon terugdraaien (niet acceptabel?).
ja. Zo is het toch?quote:
Komen nog zulke leuke dingen aan voor jullie (hoop ik)quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:24 schreef agter het volgende:
[..]
ja. Zo is het toch?
Met Pasen eieren schilderen voor elkaar.
En met kerst de boom halen en optuigen. En dan die schittering zien in hun ogen.
Het leven is zo mooi.
Maar ook de poes of opa die dood gaat.
Dat alles is het leven wat je uitlegt en doorgeeft aan elkaar. Nu doen we het samen. Straks kan ze het zelf.
Ik vind het mooi.
Ja, dit...quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:12 schreef Isegrim het volgende:
Er is volgens mij wel een verschil tussen af en toe denken "Waar ben ik eigenlijk aan begonnen?" (acceptabel) en je realiseren dat je een keus hebt gemaakt die je niet opnieuw zou maken als je de tijd kon terugdraaien (niet acceptabel?).
"Ik hou van mijn kinderen, maar achteraf was het me niet waard." vind ik toch wel wat heftiger dan dat...quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:08 schreef snakelady het volgende:
Hoezo met weemoed? over welke leeftijdscategorie heb je 't hier?quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat is er mooier dan een blaag met diarree die met weemoed een moederborst zoekt.²
Toch wel van 0 tot 2. Op latere leeftijd ziet een jongen de vrouwentool toch meer als een leuk speeltje.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hoezo met weemoed? over welke leeftijdscategorie heb je 't hier?
Ik geloof dat wij echt geluk hebben met onze vier kinderen. Ze gaan allen tussen half 8 en 8 uur naar bed en zelden dat we er nog eentje horen of zien, af en toe om te plassen maar dat is het dan ook wel.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Soms wel hoor, zit je de hele avond op Fok of een serie te kijken.
Maar als ik bij vrienden ben geweest met kinderen, ben ik blij als ik weer in de rust van m'n eigen huis ben en gewoon een paar afleveringen GoT achter elkaar kan kijken. Maar ik heb ook geen relatie, dat is het grotere 'gemis' denk ik.
Ik moet zeggen dat ik dat gevoel ook nooit heb gehad, maar nogmaals, wij hebben enorm geluk gehad met onze kinderen, allemaal gezond en slapen allen goed de nacht door.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:31 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, dit...
[..]
"Ik hou van mijn kinderen, maar achteraf was het me niet waard." vind ik toch wel wat heftiger dan dat...
Het is een stukje people management. En als je op personeelszaken al denkt dat iedereen naar de hel mag lopen, dan is het ouderschap geen goed idee. Ik ben van plan een wekelijkse vergadering te houden met mijn kind, eerst gewoon om de knelpunten een beetje te evalueren.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:08 schreef snakelady het volgende:
Nou ja, als ik dat stuk zo lees, zijn dingen als striae een paar van de grootste problemenquote:Op donderdag 12 mei 2016 00:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik dat gevoel ook nooit heb gehad, maar nogmaals, wij hebben enorm geluk gehad met onze kinderen, allemaal gezond en slapen allen goed de nacht door.
En ik hoor vaak dat dat nu echt grootste probleem is, de slapelozen nachten.
En daarbij een bonusstelsel invoeren op basis van prestaties.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is een stukje people management. En als je op personeelszaken al denkt dat iedereen naar de hel mag lopen, dan is het ouderschap geen goed idee. Ik ben van plan een wekelijkse vergadering te houden met mijn kind, eerst gewoon om de knelpunten een beetje te evalueren.
* Beathoven noteert.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En daarbij een bonusstelsel invoeren op basis van prestaties.
Dit is de periode van rimpels en grijze haren.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:46 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nou ja, als ik dat stuk zo lees, zijn dingen als striae een paar van de grootste problemen![]()
Zelf lijken slapeloze nachten mij idd zo'n beetje het meest 'killing'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |