Eens.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:57 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
zeker, alleen niet tegen de kinderen
Dan ga je toch gewoon sporten lui varken.quote:Krista herkent dat afscheid nemen. "Ik werd op mijn 31ste moeder van mijn eerste kind. Ik was altijd best slank, maar door mijn zwangerschap kwam ik 19 kilo aan. Bij mijn tweede zwangerschap was dat zelfs 28 kilo. Dag lichaam! Daar moet je aan wennen en dat moet je verwerken."
Gewoon doorvreten en de kinderen de schuld geven.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:19 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dan ga je toch gewoon sporten lui varken.
Maar dat zegt ze toch ook niet of heb ik te snel gelezen?quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:56 schreef Disana het volgende:
Het is niet fijn om opgevoed te worden door een moeder die spijt heeft.
Nou, het kromme is dat ze idd zegt dat ze spijt te ver vindt gaan, maar daarnaast herhaalt ze een paar keer dat het haar achteraf niet waard was. Klinkt in mijn ogen toch echt als spijt...quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:54 schreef agter het volgende:
[..]
In de OP staat ook duidelijk dat spijt niet aan de orde is. Toch?
Ik schreef het in zijn algemeenheid: het is niet plezierig als je opgroeit in de wetenschap dat je moeder je liever niet had gekregen. Zoiets richt schade aan.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:28 schreef Maharajah het volgende:
[..]
Maar dat zegt ze toch ook niet of heb ik te snel gelezen?
Ik heb ook dingen gedaan die ik niet had gedaan als ik opnieuw kon beginnen. Maar spijt? Nee. Van bepaalde dingen wel uiteraard maar je kan prima iets niet doen bij een herstart zonder er spijt van te hebben.
Op zondag 3 extra plakjes vlees aansnijdenquote:Op woensdag 11 mei 2016 15:50 schreef valek het volgende:
Er wordt met geen woord gerept over de vader. Voor hem moet het toch ook een hele verandering zijn?
lekker generaliserend zeg, ik werk 32 uur en mijn man ook. We verdelen werk en zorg voor ons kind fifty fifty. Dat is een keuze. Dat jij en je vrouw nog in de jaren 50 leven is jullie eigen keuze. Als je geen kids had gehad had jij waarschijnlijk ook gewoon fulltime gewerkt. Dit heeft niks te maken met 'slechter' worden door de keuze voor kinderen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:28 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Soms... soms lijkt het me heerlijk om lekker een beetje part-time te werken en de ander carriere te laten maken. Zelf lekker 2,5 dag werken per week en een beetje zorgen voor de opgroeiende kinderen en het huishouden in de andere 2,5 dag. En nog wat yogales, vriendinnenclubjes en sporten...
Wat dat betreft hebben vrouwen het lang zo slecht niet. Voordelen en nadelen voor de gemiddelde vrouw in NL.
Het gaat over verschillende vrouwen in de OP he, volgens mij staat nergens dat die Britse een heel nest heeft geworpen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:30 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nou, het kromme is dat ze idd zegt dat ze spijt te ver vindt gaan, maar daarnaast herhaalt ze een paar keer dat het haar achteraf niet waard was. Klinkt in mijn ogen toch echt als spijt...
Ik juich het alleen maar toe als de niet zo mooie kanten van het moeder-/ouderschap bloot worden gelegd, maar om te zeggen dat eea het achteraf niet waard was en dan met dingen als striae aankomen vind ik echt![]()
![]()
Verder vind ik het ook heel gek om zo te denken en dan toch dríe kinderen te hebben... waarom het niet bij één hebben gelaten dan, als het je zo vies tegenviel?
Je hebt gelijk dat het om verschillende vrouwen gaat en dat ik ze als één persoon benaderde, maar idd, er staat dus wel 'kinderén' bij de vrouw die het achteraf niet waard vond...quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het gaat over verschillende vrouwen in de OP he, volgens mij staat nergens dat die Britse een heel nest heeft geworpen.
Edit: er staat wel kinderen, dus wel meervoud.
Amen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:37 schreef Aventura het volgende:
Oja, en ik kan me totaal niet vinden in wat die muts uit de op zegt. Alsof ze een pistool tegen d'r kop kreeg gedurende 6 jaar om er 3 uit te poepen, kom op zeg. Je weet dat er van alles bij komt kijken, ook striae ja. Ik vind het fantastisch om een kind te hebben. Dat ik dat ooit zou zeggen is bijzonder, want ik wilde ze nooit heel graag.
gemiddeld genomen werkt een man in NL fulltime en een vrouw part-time. Dat zegt niets over jouw situatie.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:33 schreef Aventura het volgende:
[..]
lekker generaliserend zeg, ik werk 32 uur en mijn man ook. We verdelen werk en zorg voor ons kind fifty fifty. Dat is een keuze. Dat jij en je vrouw nog in de jaren 50 leven is jullie eigen keuze. Als je geen kids had gehad had jij waarschijnlijk ook gewoon fulltime gewerkt. Dit heeft niks te maken met 'slechter' worden door de keuze voor kinderen.
De meeste mannen die ik ken die fulltime werken doen echt veel minder qua zorg- en huishoudelijke taken dan de vrouwen die 'slechts' parttime werken, maar daarnaast dus wel veel meer met de kinderen en het huishouden bezig zijn...quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:40 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
gemiddeld genomen werkt een man in NL fulltime en een vrouw part-time. Dat zegt niets over jouw situatie.
Ik reageerde vooral op het gebruikelijke geneuzel dat het voor vrouwen altijd zo zwaar en zielig is. Aan de man wordt zelden gedacht. Dus heel direct heeft het niet te maken met dat het slechter wordt met het krijgen van kinderen. behalve dan dat vrouwen er veel over zeiken. En de mannen fulltime moeten blijven werken EN allerlei zorgtaken EN de rest moeten doen. Gewoon om eens even lekker tegen de draad in te doen.
Maargoed.
Zijn al die boeken ook door alle ouders gelezen? Dat er ergens een boek ligt, betekent niet dat de gemiddelde a.s. ouder goed geïnformeerd is. De meeste boeken voldoen dan ook alleen als je meerder soorten boeken over het onderwerp leest.quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:12 schreef eight het volgende:
Vreemd dat dit zo'n taboe is. Je hoort geregeld dat een moeder na de bevalling depressief raakt.
Dat de seks na een bevalling niet meer hetzelfde is geldt voor een man natuurlijk ook.
Dat de voorlichting niet goed is vind ik flauwekul. Hoeveel boeken zijn er wel niet geschreven over dit onderwerp? Ouders kunnen toch ook zelf op zoek gaan naar die info, ze hoeven toch niet alles aangedragen te krijgen?
Wat een onzin. Kinderen zijn een aspect van je leven, niet het belangrijkste.quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:15 schreef Grrrrrrrr het volgende: [..] Dat vind ik echt gehuil. Ja, als je bewust voor kinderen kiest horen die imho idd het belangrijkste te zijn in je leven. Of wil je ze een plekje geven ergens tussen 'de hond' en 'mijn carrière!'?
![]()
[...]
Correct.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:51 schreef Aventura het volgende:
Ik zou nooit parttime willen werken en dan ook meer zorgtaken op me moeten nemen en huishoudster en kokkin zijn. Dan ben je dus eigenlijk een veredelde huisvrouw die wat zakcentjes bij elkaar sprokkelt. Ik vind dan dat je aan het kortste eind trekt. Want je moet altijd rennen, doet alles maar half goed. Dan zou ik liever degene zijn die fulltime werkt. Lekker 's morgens zo de deir uit lopen, hele dag een beetje koffiedrinken met mijn collega's en dan naar huis waar een maaltijd klaar staat waarvoor ik niet naar de winkel heb gehoeven en die ik niet heb moeten bedenken en bereiden en dat alles in een schoon huis. Echt, ik vind dat de 'gemiddelde man' dan toch beter af is.
Vaders van jonge kinderen hebben gemiddeld minder echt vrije tijd dan moedersquote:Op woensdag 11 mei 2016 22:45 schreef Forbry het volgende:
[..]
De meeste mannen die ik ken die fulltime werken doen echt veel minder qua zorg- en huishoudelijke taken dan de vrouwen die 'slechts' parttime werken, maar daarnaast dus wel veel meer met de kinderen en het huishouden bezig zijn...
Ik heb er totaal geen problemen mee gehad, toen mijn moeder zei dat ze geen vier kinderen gehad zou hebben als in haar tijd goede voorbehoedsmiddelen waren. Dat is wat ieder op z'n tien vingers natellen kon. Die grote gezinnen waren zo groot omdat er nu eenmaal kinderen kwamen bij een normaal huwelijk of omdat de pastoor/dominee je achter de vodden zat. Je kreejg al of niet kinderen, kon proberen het aantal wat te beïnvloeden en door de bank genomen hield je van elk van je kinderen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 16:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als een man zegt dat hij liever geen kinderen had gehad dan is de algemene verontwaardiging daarover veel minder, en doet men zelfs graag alsof de arme vent er destijds gewoon "ingeluisd" is door zijn vrouw/vriendin.
Als moeders zeggen dat ze liever geen kinderen zouden hebben gehad dan valt de hele wereld over ze heen.
En dan was dat vroeger vooral omdat je als vrouw geen hoger doel diende te hebben dan vrouw en moeder zijn, maar tegenwoordig omdat een kind krijgen meestal een keuze is, en het dus een gevalletje spijt over een bewuste keuze is.
Overigens vind ik het gemiep zoals in de OP genoemd ook geen echte redenen voor spijt, dat zijn van die egoïstische argumenten over je veranderende lichaam.
Er zijn wat mij betreft nog voldoende redenen over om spijt te hebben, maar dat je striae opvoert als spijt-argument vind ik te oppervlakkig voor woorden, dan had je idd beter geen kinderen kunnen krijgen.
Het vervelendst aan het hele verhaal is idd wel dat het voor kinderen niet goed is om op te groeien met de gedachte dat hun ouder(s) hen liever niet gehad zouden hebben.
Kinderen zonder toezicht in de tuin laten spelen, schijnt al reden tot alarm te zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:34 schreef CherryLips het volgende: [..]
Want die uitspraak betekent dat deze vrouw haar kind haat en in de kelder heeft opgesloten, alleen appelmoes voert en regelmatig slaat. Ook als je er spijt van hebt, kun je - hoop ik - met hart en ziel van je kind houden.
Mwah, ik had een collega die voltijds werkte en toen voor een kind ging. Ze had binnen een paar jaar spijt en als je het weer terugduwen kon, dan had ze het direct gedaan ook al hield ze van haar kind. Dat waren andere tijden, ze werd in het geheel niet veroordeeld. Iedereen zag dat ze overbelast was.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:54 schreef Lothiriel het volgende:
Spijt hebben van het krijgen van je kind gaat wel erg ver. Dat het tegenvalt is één ding, maar hoe kun je je kind nog graag zien als je wenst dat het nooit bestaan had? Leuk ook voor het kind in kwestie, weten dat je eigenlijk niet gewenst bent. Mensen - mannen én vrouwen - moeten eens nadenken voor ze kindjes maken. En achteraf niet miepen. Iedereen weet wel dat kinderen hebben geen rozengeur en maneschijn is, lijkt me? Hoe oppervlakkig ook om te klagen over striae. Je sociaal leven wat er flink onder kan lijden lijkt me een beter argument om niet aan kinderen te beginnen. Lichamelijke ongemakken zijn voor een groot deel weg te werken achteraf, onder meer door te gaan sporten.
En nu ga ik een heleboel vrouwelijke users over me heen krijgen![]()
Iets zegt mij dat je niet zoveel aankwam door je zwangerschap, maar doordat je man nu echt aan je vastzit en je lekker kan vreten.quote:Krista herkent dat afscheid nemen. "Ik werd op mijn 31ste moeder van mijn eerste kind. Ik was altijd best slank, maar door mijn zwangerschap kwam ik 19 kilo aan. Bij mijn tweede zwangerschap was dat zelfs 28 kilo. Dag lichaam! Daar moet je aan wennen en dat moet je verwerken."
De hele dag werken is echt superchill ja. Daarom plegen mannen veel vaker zelfmoord, gaan ze eerder dood en kunnen ze van die stomme kutdingen zoals spelen met de kinderen ontwijken. Het voordeel is ook dat je niet een uurtje per week hoeft te stoffen en de was richting de wasmachine te tillen EN WEER HELEMAAL ERUIT!!!quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:51 schreef Aventura het volgende:
Ik zou nooit parttime willen werken en dan ook meer zorgtaken op me moeten nemen en huishoudster en kokkin zijn. Dan ben je dus eigenlijk een veredelde huisvrouw die wat zakcentjes bij elkaar sprokkelt. Ik vind dan dat je aan het kortste eind trekt. Want je moet altijd rennen, doet alles maar half goed. Dan zou ik liever degene zijn die fulltime werkt. Lekker 's morgens zo de deir uit lopen, hele dag een beetje koffiedrinken met mijn collega's en dan naar huis waar een maaltijd klaar staat waarvoor ik niet naar de winkel heb gehoeven en die ik niet heb moeten bedenken en bereiden en dat alles in een schoon huis. Echt, ik vind dat de 'gemiddelde man' dan toch beter af is.
quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:29 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
En de kinderbescherming moet kunnen zeggen: jij bent niet geschikt als ouder.
eens!!quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:51 schreef Aventura het volgende:
Echt, ik vind dat de 'gemiddelde man' dan toch beter af is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |