En de kinderbescherming moet kunnen zeggen: jij bent niet geschikt als ouder.quote:'Een moeder moet kunnen zeggen: ik had liever geen kind gehad'
Liever niet dat zo'n incapabele organisatie daar wat over te zeggen heeft.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:29 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
En de kinderbescherming moet kunnen zeggen: jij bent niet geschikt als ouder.
Als je er niet honderd procent achter staat, moet je er niet aan beginnen. Ik ben bewust kinderloos en heb het idee dat ik beter spijt kan hebben geen kinderen te hebben dan dat ik er spijt van krijg dat ik ze wel heb. Als iemand het nog snapt.quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:39 schreef Physsic het volgende:
Ik zie kinderen krijgen (nog) echt niet zitten. Ik begrijp ook best dat je daar een groot deel van je 'eigen leven' voor moet inleveren. Zeker wanneer je de pech hebt dat je een zwaar gehandicapt kind krijgt, wat echt 24uur per dag zorg nodig heeft bijvoorbeeld. Dat lijkt me een behoorlijke klap op je relatie ook.
Toch denk ik dat veel mensen op een gegeven moment toch iets gaan missen wanneer ze zouden hebben gekozen voor een kinderloos leven. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, voor sommige mensen zouden kinderen echt niet in hun leven passen.
Ik zou geen genoeg hebben aan 2,5 dag voor het huishouden en gezinquote:Op woensdag 11 mei 2016 21:28 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Soms... soms lijkt het me heerlijk om lekker een beetje part-time te werken en de ander carriere te laten maken. Zelf lekker 2,5 dag werken per week en een beetje zorgen voor de opgroeiende kinderen en het huishouden in de andere 2,5 dag. En nog wat yogales, vriendinnenclubjes en sporten...
Wat dat betreft hebben vrouwen het lang zo slecht niet. Voordelen en nadelen voor de gemiddelde vrouw in NL.
Want die uitspraak betekent dat deze vrouw haar kind haat en in de kelder heeft opgesloten, alleen appelmoes voert en regelmatig slaat. Ook als je er spijt van hebt, kun je - hoop ik - met hart en ziel van je kind houden.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:29 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe weinig tijd een gemiddelde vader heeft voor zijn leven naast het werk... Want als je ziet wat daar allemaal van wordt verwacht in de resterende tijd...quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zou geen genoeg hebben aan 2,5 dag voor het huishouden en gezinen je sociale leven en relatie er ook nog bij gepropt.
Ik heb ook nooit gesnapt hoe mijn ouders dat vroeger deden met een eigen zaak en drie kinders.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:34 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe weinig tijd een gemiddelde vader heeft voor zijn leven naast het werk... Want als je ziet wat daar allemaal van wordt verwacht in de resterende tijd...
Nouja, dat is dan ook de reden dat veel ouders, moeder en vaders het ouderschap soms retezwaar vinden. EN soms zelfs spijt hebben. Zeker momenteel, want zie de hypotheek maar eens te betalen op 1 loon met alle andere bijkomende kosten... (en ik verdien gvd 3x modaal)quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit gesnapt hoe mijn ouders dat vroeger deden met een eigen zaak en drie kinders.
De vakantie alleen al, met z'n vijven en de halve inboedel in een Opel kadet naar Duitsland.
Waarom?quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:29 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Die werkt ook parttime.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:34 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe weinig tijd een gemiddelde vader heeft voor zijn leven naast het werk... Want als je ziet wat daar allemaal van wordt verwacht in de resterende tijd...
Dat ligt dan toch wel aan je keuzes.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:37 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nouja, dat is dan ook de reden dat veel ouders, moeder en vaders het ouderschap soms retezwaar vinden. EN soms zelfs spijt hebben. Zeker momenteel, want zie de hypotheek maar eens te betalen op 1 loon met alle andere bijkomende kosten... (en ik verdien gvd 3x modaal)
Ik weet niet of je kinderen zowel de schuld kunt geven van allerlei dingen waar ze als persoon en individu nooit invloed op hebben kunnen uitoefenen, daarin zo ver kunt gaan dat je er schaamteloos over van wal steekt en ze nog steeds een gedegen opvoeding kunt geven. Er zijn meer manieren om mensen kapot te maken dan eenzame opsluiting en geseling.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Want die uitspraak betekent dat deze vrouw haar kind haat en in de kelder heeft opgesloten, alleen appelmoes voert en regelmatig slaat. Ook als je er spijt van hebt, kun je - hoop ik - met hart en ziel van je kind houden.
Veel mannen wel hoor.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:44 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De gemiddelde vader? nah. Jouw vent misschien wel..
Specificeer dat eens? Want een beetje afschuif-gelul kunnen we allemaal wel.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:46 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Iemand moet voor jullie voordeeltjes betalen...
Misschien krijgen kinderen er meer van mee dan je denkt, een soort wrok dat altijd op de achtergrond sluimert, maar dat wil niet zeggen dat je geen liefhebbende moeder bent en dat je kinderen afgepakt moeten worden.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:47 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ik weet niet of je kinderen zowel de schuld kunt geven van allerlei dingen waar ze als persoon en individu nooit invloed op hebben kunnen uitoefenen, daarin zo ver kunt gaan dat je er schaamteloos over van wal steekt en ze nog steeds een gedegen opvoeding kunt geven. Er zijn meer manieren om mensen kapot te maken dan eenzame opsluiting en geseling.
"Spijt" is iets anders dan even gek worden van je kinderen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:52 schreef agter het volgende:
Het lijkt me volstrekt gezond dat je je kinderen af en toe achter het behang wil plakken.
En het is ook niet verkeerd om dat eens te ventileren.
In de OP staat ook duidelijk dat spijt niet aan de orde is. Toch?quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
"Spijt" is iets anders dan even gek worden van je kinderen.
Dat kun je zelf ook wel bedenken. De hele verzorgingsstaat bestaat bij de gratie van mensen die veel meer belasting betalen dan ze gebruiken. Dat komt ten goede aan anderen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:49 schreef agter het volgende:
[..]
Specificeer dat eens? Want een beetje afschuif-gelul kunnen we allemaal wel.
Kom op, maak het eens concreet.
zeker, alleen niet tegen de kinderenquote:Op woensdag 11 mei 2016 21:52 schreef agter het volgende:
Het lijkt me volstrekt gezond dat je je kinderen af en toe achter het behang wil plakken.
En het is ook niet verkeerd om dat eens te ventileren.
Een pleeggezin is nog altijd een gelukkigere plaats om leven dan bij een alleenstaande moeder die er niet om schuwt dat ze wou dat ze je geaborteerd had en het laat voelen ook.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Misschien krijgen kinderen er meer van mee dan je denkt, een soort wrok dat altijd op de achtergrond sluimert, maar dat wil niet zeggen dat je geen liefhebbende moeder bent en dat je kinderen afgepakt moeten worden.
Ah. En voor het gemak projecteer je dat maar op mij?quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:56 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat kun je zelf ook wel bedenken. De hele verzorgingsstaat bestaat bij de gratie van mensen die veel meer belasting betalen dan ze gebruiken. Dat komt ten goede aan anderen.
Mensen die minder werken hebben allerlei voordeeltjes want lager inkomen, dus minder belasting, lagere belastingschijf, daarmee veel meer kinderopvangtoeslag etcetc. En alles wat anderen minder betalen, zal de rest collectief moeten opbrengen. Zo simpel is het.
Is allemaal niet erg, maar is wel waar. Heb geen enkel probleem met mensen die beiden 4 dagen werken, of beiden 3 dagen of nog minder.
En ik heb overigens ook veel 1 op 1 contact met mijn kinderen, want belangrijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |