abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162102608
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:57 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

zeker, alleen niet tegen de kinderen :)
Eens. :)
Make my day!
pi_162102663
Dus.. Een vrouw om kinderen bij te verwekken, en een ander om daarna seks mee te blijven hebben..

Moet te regelen zijn. Nu nog even flink rijk worden.
"Pools are perfect for holding water"
  Milf woensdag 11 mei 2016 @ 22:16:19 #103
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_162103252
Ik ben een alleenstaande ouder met 24/7 de zorg en een 36-urige werkweek.
Het is zwaar, het is inleveren en het zijn tropenjaren. Maar spijt? Nee. M'n dochter is m'n alles en houd zielsveel van der. Als ze straks groter is dan heb ik weer wat meer tijd voor mezelf. Voor nu geniet ik van m'n meiske en soms droom ook ik over behangrollen en plaksel ;). Het enige waar ik soms tegen aanloop is het geregel als ik een keertje een avond weg/uit wil (wat overigens door sommige ouders al als een doodzonde wordt beschouwd! Hoe durf je om eigen behoeftes te hebben! :r ) en het geregel met schoolvakanties en werk. Elke keer weer in de rats of je wel vrij kunt krijgen tijdens de schoolvakanties.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 11 mei 2016 @ 22:19:16 #104
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_162103396
quote:
Krista herkent dat afscheid nemen. "Ik werd op mijn 31ste moeder van mijn eerste kind. Ik was altijd best slank, maar door mijn zwangerschap kwam ik 19 kilo aan. Bij mijn tweede zwangerschap was dat zelfs 28 kilo. Dag lichaam! Daar moet je aan wennen en dat moet je verwerken."
Dan ga je toch gewoon sporten lui varken. :')
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 11 mei 2016 @ 22:21:27 #105
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162103506
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:19 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Dan ga je toch gewoon sporten lui varken. :')
Gewoon doorvreten en de kinderen de schuld geven.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_162103883
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:56 schreef Disana het volgende:
Het is niet fijn om opgevoed te worden door een moeder die spijt heeft.
Maar dat zegt ze toch ook niet of heb ik te snel gelezen?

Ik heb ook dingen gedaan die ik niet had gedaan als ik opnieuw kon beginnen. Maar spijt? Nee. Van bepaalde dingen wel uiteraard maar je kan prima iets niet doen bij een herstart zonder er spijt van te hebben.
pi_162103981
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:54 schreef agter het volgende:

[..]

In de OP staat ook duidelijk dat spijt niet aan de orde is. Toch?
Nou, het kromme is dat ze idd zegt dat ze spijt te ver vindt gaan, maar daarnaast herhaalt ze een paar keer dat het haar achteraf niet waard was. Klinkt in mijn ogen toch echt als spijt...

Ik juich het alleen maar toe als de niet zo mooie kanten van het moeder-/ouderschap bloot worden gelegd, maar om te zeggen dat eea het achteraf niet waard was en dan met dingen als striae aankomen vind ik echt 8)7 :r

Verder vind ik het ook heel gek om zo te denken en dan toch dríe kinderen te hebben... waarom het niet bij één hebben gelaten dan, als het je zo vies tegenviel?
Tails tell tales
  † In Memoriam † woensdag 11 mei 2016 @ 22:31:07 #108
137949 Disana
pi_162104012
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:28 schreef Maharajah het volgende:

[..]

Maar dat zegt ze toch ook niet of heb ik te snel gelezen?

Ik heb ook dingen gedaan die ik niet had gedaan als ik opnieuw kon beginnen. Maar spijt? Nee. Van bepaalde dingen wel uiteraard maar je kan prima iets niet doen bij een herstart zonder er spijt van te hebben.
Ik schreef het in zijn algemeenheid: het is niet plezierig als je opgroeit in de wetenschap dat je moeder je liever niet had gekregen. Zoiets richt schade aan.
  woensdag 11 mei 2016 @ 22:31:15 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_162104020
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 15:50 schreef valek het volgende:
Er wordt met geen woord gerept over de vader. Voor hem moet het toch ook een hele verandering zijn?
Op zondag 3 extra plakjes vlees aansnijden
The End Times are wild
  woensdag 11 mei 2016 @ 22:33:09 #110
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_162104124
Jezus.... straie. Ja dat heeft echt mijn leven kapot gemaakt.

Het feit dat je altijd moe bent, alles moet plannen, zelden downtime hebt niet. Maar oh nee... die straie.

Overigens is kinderen krijgen zwaar. Maar je wil dat niet horen als je graag kinderen wil. En dan heb ik nog relatief normale kinderen. ;)

Maar slaap is een illusie en carriere, zeker als moeder, is een uitdaging. Dan krijg je vragen als "Vind je niet dat je veel werkt?" Met 0.7 fte. Maar dat vragen ze nou nooit aan mijn man die 50+ uur werkt...
  woensdag 11 mei 2016 @ 22:33:52 #111
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_162104165
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:28 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Soms... soms lijkt het me heerlijk om lekker een beetje part-time te werken en de ander carriere te laten maken. Zelf lekker 2,5 dag werken per week en een beetje zorgen voor de opgroeiende kinderen en het huishouden in de andere 2,5 dag. En nog wat yogales, vriendinnenclubjes en sporten...

Wat dat betreft hebben vrouwen het lang zo slecht niet. Voordelen en nadelen voor de gemiddelde vrouw in NL. ;)
lekker generaliserend zeg, ik werk 32 uur en mijn man ook. We verdelen werk en zorg voor ons kind fifty fifty. Dat is een keuze. Dat jij en je vrouw nog in de jaren 50 leven is jullie eigen keuze. Als je geen kids had gehad had jij waarschijnlijk ook gewoon fulltime gewerkt. Dit heeft niks te maken met 'slechter' worden door de keuze voor kinderen.
pi_162104255
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:30 schreef Forbry het volgende:

[..]

Nou, het kromme is dat ze idd zegt dat ze spijt te ver vindt gaan, maar daarnaast herhaalt ze een paar keer dat het haar achteraf niet waard was. Klinkt in mijn ogen toch echt als spijt...

Ik juich het alleen maar toe als de niet zo mooie kanten van het moeder-/ouderschap bloot worden gelegd, maar om te zeggen dat eea het achteraf niet waard was en dan met dingen als striae aankomen vind ik echt 8)7 :r

Verder vind ik het ook heel gek om zo te denken en dan toch dríe kinderen te hebben... waarom het niet bij één hebben gelaten dan, als het je zo vies tegenviel?
Het gaat over verschillende vrouwen in de OP he, volgens mij staat nergens dat die Britse een heel nest heeft geworpen.
Edit: er staat wel kinderen, dus wel meervoud.
Tap tap tap
  woensdag 11 mei 2016 @ 22:37:34 #113
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_162104352
Oja, en ik kan me totaal niet vinden in wat die muts uit de op zegt. Alsof ze een pistool tegen d'r kop kreeg gedurende 6 jaar om er 3 uit te poepen, kom op zeg. Je weet dat er van alles bij komt kijken, ook striae ja. Ik vind het fantastisch om een kind te hebben. Dat ik dat ooit zou zeggen is bijzonder, want ik wilde ze nooit heel graag.
pi_162104510
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:35 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het gaat over verschillende vrouwen in de OP he, volgens mij staat nergens dat die Britse een heel nest heeft geworpen.
Edit: er staat wel kinderen, dus wel meervoud.
Je hebt gelijk dat het om verschillende vrouwen gaat en dat ik ze als één persoon benaderde, maar idd, er staat dus wel 'kinderén' bij de vrouw die het achteraf niet waard vond...
Tails tell tales
  woensdag 11 mei 2016 @ 22:40:42 #115
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_162104523
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:37 schreef Aventura het volgende:
Oja, en ik kan me totaal niet vinden in wat die muts uit de op zegt. Alsof ze een pistool tegen d'r kop kreeg gedurende 6 jaar om er 3 uit te poepen, kom op zeg. Je weet dat er van alles bij komt kijken, ook striae ja. Ik vind het fantastisch om een kind te hebben. Dat ik dat ooit zou zeggen is bijzonder, want ik wilde ze nooit heel graag.
Amen.
pi_162104532
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:33 schreef Aventura het volgende:

[..]

lekker generaliserend zeg, ik werk 32 uur en mijn man ook. We verdelen werk en zorg voor ons kind fifty fifty. Dat is een keuze. Dat jij en je vrouw nog in de jaren 50 leven is jullie eigen keuze. Als je geen kids had gehad had jij waarschijnlijk ook gewoon fulltime gewerkt. Dit heeft niks te maken met 'slechter' worden door de keuze voor kinderen.
gemiddeld genomen werkt een man in NL fulltime en een vrouw part-time. Dat zegt niets over jouw situatie.

Ik reageerde vooral op het gebruikelijke geneuzel dat het voor vrouwen altijd zo zwaar en zielig is :P. Aan de man wordt zelden gedacht. Dus heel direct heeft het niet te maken met dat het slechter wordt met het krijgen van kinderen. behalve dan dat vrouwen er veel over zeiken. En de mannen fulltime moeten blijven werken EN allerlei zorgtaken EN de rest moeten doen. Gewoon om eens even lekker tegen de draad in te doen.

Maargoed.
Whatever...
pi_162104781
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

gemiddeld genomen werkt een man in NL fulltime en een vrouw part-time. Dat zegt niets over jouw situatie.

Ik reageerde vooral op het gebruikelijke geneuzel dat het voor vrouwen altijd zo zwaar en zielig is :P. Aan de man wordt zelden gedacht. Dus heel direct heeft het niet te maken met dat het slechter wordt met het krijgen van kinderen. behalve dan dat vrouwen er veel over zeiken. En de mannen fulltime moeten blijven werken EN allerlei zorgtaken EN de rest moeten doen. Gewoon om eens even lekker tegen de draad in te doen.

Maargoed.
De meeste mannen die ik ken die fulltime werken doen echt veel minder qua zorg- en huishoudelijke taken dan de vrouwen die 'slechts' parttime werken, maar daarnaast dus wel veel meer met de kinderen en het huishouden bezig zijn...
Tails tell tales
pi_162104998
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 14:12 schreef eight het volgende:
Vreemd dat dit zo'n taboe is. Je hoort geregeld dat een moeder na de bevalling depressief raakt.

Dat de seks na een bevalling niet meer hetzelfde is geldt voor een man natuurlijk ook.

Dat de voorlichting niet goed is vind ik flauwekul. Hoeveel boeken zijn er wel niet geschreven over dit onderwerp? Ouders kunnen toch ook zelf op zoek gaan naar die info, ze hoeven toch niet alles aangedragen te krijgen?
Zijn al die boeken ook door alle ouders gelezen? Dat er ergens een boek ligt, betekent niet dat de gemiddelde a.s. ouder goed geïnformeerd is. De meeste boeken voldoen dan ook alleen als je meerder soorten boeken over het onderwerp leest.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 14:15 schreef Grrrrrrrr het volgende: [..] Dat vind ik echt gehuil. Ja, als je bewust voor kinderen kiest horen die imho idd het belangrijkste te zijn in je leven. Of wil je ze een plekje geven ergens tussen 'de hond' en 'mijn carrière!'? :')

[...]
Wat een onzin. Kinderen zijn een aspect van je leven, niet het belangrijkste.
  woensdag 11 mei 2016 @ 22:51:42 #119
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_162105036
Ik zou nooit parttime willen werken en dan ook meer zorgtaken op me moeten nemen en huishoudster en kokkin zijn. Dan ben je dus eigenlijk een veredelde huisvrouw die wat zakcentjes bij elkaar sprokkelt. Ik vind dan dat je aan het kortste eind trekt. Want je moet altijd rennen, doet alles maar half goed. Dan zou ik liever degene zijn die fulltime werkt. Lekker 's morgens zo de deir uit lopen, hele dag een beetje koffiedrinken met mijn collega's en dan naar huis waar een maaltijd klaar staat waarvoor ik niet naar de winkel heb gehoeven en die ik niet heb moeten bedenken en bereiden en dat alles in een schoon huis. Echt, ik vind dat de 'gemiddelde man' dan toch beter af is.
  woensdag 11 mei 2016 @ 22:55:43 #120
38496 Perrin
pi_162105205
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:51 schreef Aventura het volgende:
Ik zou nooit parttime willen werken en dan ook meer zorgtaken op me moeten nemen en huishoudster en kokkin zijn. Dan ben je dus eigenlijk een veredelde huisvrouw die wat zakcentjes bij elkaar sprokkelt. Ik vind dan dat je aan het kortste eind trekt. Want je moet altijd rennen, doet alles maar half goed. Dan zou ik liever degene zijn die fulltime werkt. Lekker 's morgens zo de deir uit lopen, hele dag een beetje koffiedrinken met mijn collega's en dan naar huis waar een maaltijd klaar staat waarvoor ik niet naar de winkel heb gehoeven en die ik niet heb moeten bedenken en bereiden en dat alles in een schoon huis. Echt, ik vind dat de 'gemiddelde man' dan toch beter af is.
Correct. :@
pi_162105215
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:45 schreef Forbry het volgende:

[..]

De meeste mannen die ik ken die fulltime werken doen echt veel minder qua zorg- en huishoudelijke taken dan de vrouwen die 'slechts' parttime werken, maar daarnaast dus wel veel meer met de kinderen en het huishouden bezig zijn...
Vaders van jonge kinderen hebben gemiddeld minder echt vrije tijd dan moeders

http://www.voorwerkendeouders.nl/bibliotheek?item=136

Dat vrouwen dat anders aanvoelen dan mannen is ook wel onderzocht:

http://www.nrc.nl/next/20(...)aagde-gevoel-1596192

Maargoed, on-topic... het is af en toe behoorlijk pittig om kinderen te hebben...
Whatever...
pi_162105225
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar als een man zegt dat hij liever geen kinderen had gehad dan is de algemene verontwaardiging daarover veel minder, en doet men zelfs graag alsof de arme vent er destijds gewoon "ingeluisd" is door zijn vrouw/vriendin.

Als moeders zeggen dat ze liever geen kinderen zouden hebben gehad dan valt de hele wereld over ze heen.
En dan was dat vroeger vooral omdat je als vrouw geen hoger doel diende te hebben dan vrouw en moeder zijn, maar tegenwoordig omdat een kind krijgen meestal een keuze is, en het dus een gevalletje spijt over een bewuste keuze is.

Overigens vind ik het gemiep zoals in de OP genoemd ook geen echte redenen voor spijt, dat zijn van die egoïstische argumenten over je veranderende lichaam.
Er zijn wat mij betreft nog voldoende redenen over om spijt te hebben, maar dat je striae opvoert als spijt-argument vind ik te oppervlakkig voor woorden, dan had je idd beter geen kinderen kunnen krijgen.

Het vervelendst aan het hele verhaal is idd wel dat het voor kinderen niet goed is om op te groeien met de gedachte dat hun ouder(s) hen liever niet gehad zouden hebben.
Ik heb er totaal geen problemen mee gehad, toen mijn moeder zei dat ze geen vier kinderen gehad zou hebben als in haar tijd goede voorbehoedsmiddelen waren. Dat is wat ieder op z'n tien vingers natellen kon. Die grote gezinnen waren zo groot omdat er nu eenmaal kinderen kwamen bij een normaal huwelijk of omdat de pastoor/dominee je achter de vodden zat. Je kreejg al of niet kinderen, kon proberen het aantal wat te beïnvloeden en door de bank genomen hield je van elk van je kinderen.
De sexuele revolutie mag dan in de jaren '60 plaatsgevonden hebben, het duurde nog een tijd voor het tot bijna het hele land doorgedrongen was dat geboortebeperking niet zondig was.

quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:34 schreef CherryLips het volgende: [..]

Want die uitspraak betekent dat deze vrouw haar kind haat en in de kelder heeft opgesloten, alleen appelmoes voert en regelmatig slaat. Ook als je er spijt van hebt, kun je - hoop ik - met hart en ziel van je kind houden.
Kinderen zonder toezicht in de tuin laten spelen, schijnt al reden tot alarm te zijn.

quote:
9s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:54 schreef Lothiriel het volgende:
Spijt hebben van het krijgen van je kind gaat wel erg ver. Dat het tegenvalt is één ding, maar hoe kun je je kind nog graag zien als je wenst dat het nooit bestaan had? Leuk ook voor het kind in kwestie, weten dat je eigenlijk niet gewenst bent. Mensen - mannen én vrouwen - moeten eens nadenken voor ze kindjes maken. En achteraf niet miepen. Iedereen weet wel dat kinderen hebben geen rozengeur en maneschijn is, lijkt me? Hoe oppervlakkig ook om te klagen over striae. Je sociaal leven wat er flink onder kan lijden lijkt me een beter argument om niet aan kinderen te beginnen. Lichamelijke ongemakken zijn voor een groot deel weg te werken achteraf, onder meer door te gaan sporten.

En nu ga ik een heleboel vrouwelijke users over me heen krijgen :D
Mwah, ik had een collega die voltijds werkte en toen voor een kind ging. Ze had binnen een paar jaar spijt en als je het weer terugduwen kon, dan had ze het direct gedaan ook al hield ze van haar kind. Dat waren andere tijden, ze werd in het geheel niet veroordeeld. Iedereen zag dat ze overbelast was.

Veel mensen zien niet in, dat ze de volledige kindertijd moeten overwegen. Een baby is na de eerste paar maanden vrij makkelijk. Je pakt het hier op en zet het daar neer. Met kleuters wordt dat lastiger. Maar dat/of je sociale leven instort, hangt toch wel van meerdere factoren af.
pi_162105248
quote:
Krista herkent dat afscheid nemen. "Ik werd op mijn 31ste moeder van mijn eerste kind. Ik was altijd best slank, maar door mijn zwangerschap kwam ik 19 kilo aan. Bij mijn tweede zwangerschap was dat zelfs 28 kilo. Dag lichaam! Daar moet je aan wennen en dat moet je verwerken."
Iets zegt mij dat je niet zoveel aankwam door je zwangerschap, maar doordat je man nu echt aan je vastzit en je lekker kan vreten.
quote:
De hele dag werken is echt superchill ja. Daarom plegen mannen veel vaker zelfmoord, gaan ze eerder dood en kunnen ze van die stomme kutdingen zoals spelen met de kinderen ontwijken. Het voordeel is ook dat je niet een uurtje per week hoeft te stoffen en de was richting de wasmachine te tillen EN WEER HELEMAAL ERUIT!!!
pi_162105269
quote:
7s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:29 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

En de kinderbescherming moet kunnen zeggen: jij bent niet geschikt als ouder.
:')
pi_162105293
quote:
Echt, ik vind dat de 'gemiddelde man' dan toch beter af is.
eens!!
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_162105304
Ik denk dat dit best regelmatig voorkomt, maar dat het een gigantisch taboe is.

Ik ben bewust kindvrij. Mijn moeder heeft wel eens gezegd dat ze mogelijk dezelfde keus zou maken als ze het over zou doen. Ik heb daar totaal geen problemen mee. Dat zegt namelijk niets over wat zij voor mij voelt.
  woensdag 11 mei 2016 @ 22:59:51 #127
38496 Perrin
pi_162105366
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:58 schreef Isegrim het volgende:

Ik ben bewust kindvrij. Mijn moeder heeft wel eens gezegd dat ze mogelijk dezelfde keus zou maken als ze het over zou doen. Ik heb daar totaal geen problemen mee. Dat zegt namelijk niets over wat zij voor mij voelt.
"Ik hou heel veel van je, maar met de kennis van nu was ik liever kinderloos"

Daar zou ik toch wel van balen, eerlijkgezegd.
pi_162105402
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:58 schreef Isegrim het volgende:

Echt wel.
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:57 schreef Apotheose het volgende:

[..]

eens!!
wees trots op je irrationele narcisme!!
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:45 schreef Forbry het volgende:

[..]

En zo hoort het ook als die vrouwen minder werken.
  woensdag 11 mei 2016 @ 23:01:27 #129
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_162105430
Ik vind de term kindvrij al erg beledigend eigenlijk. Kinderloos snap ik (dat betekent niets meer dan zonder kinderen), kindvrij klinkt alsof kinderen hebben een ziekte is. 'Ik ben herpesvrij'.
Prrrrr
pi_162105464
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:01 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik vind de term kindvrij al erg beledigend eigenlijk. Kinderloos snap ik (dat betekent niets meer dan zonder kinderen), kindvrij klinkt alsof kinderen hebben een ziekte is. 'Ik ben herpesvrij'.
Kinderen zijn een van de duurste soa's.
  woensdag 11 mei 2016 @ 23:02:17 #131
38496 Perrin
pi_162105465
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:01 schreef mrspoeZ het volgende:
Technisch gezien ben je wel wat vrijer, wellicht.
pi_162105538
Ik gebruik zeer weloverwogen 'kindvrij', júist omdat 'kinderloos' veelal wordt gebruikt door mensen die wél heel graag kinderen zouden willen maar die het niet gegund is.
  woensdag 11 mei 2016 @ 23:04:19 #133
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_162105551
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Kinderen zijn een van de duurste soa's.
Want een kind is een ziekte?
Dat je er geen wil is prima hoor, moet je zelf weten, maar 'bewust kinderlozen' maken er een veel groter issue van dan degenen die wel kinderen hebben. Zoiets als vegetariërs die vleeseters veroordelen.
Prrrrr
pi_162105610
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:59 schreef Perrin het volgende:

[..]

"Ik hou heel veel van je, maar met de kennis van nu was ik liever kinderloos"

Daar zou ik toch wel van balen, eerlijkgezegd.
Dat is niet wat ze zei. Maar ik zou niet weten waarom ik daarvan zou balen. Als ze een andere keus had gemaakt had ik niet bestaan en bij mijn weten lijdt er niemand aan niet-bestaan.
pi_162105632
Dat staat los van het feit dat je naast moeder/vader ook nog gewoon wel gewoon je eigen identiteit als vrouw/man-los-van-je-kinderen mag (in mijn ogen: zelfs móet) hebben, maar ik vind dat als (goede) ouder je kinderen toch echt het allerbelangrijkste zouden moeten zijn...

quote:
Ik ben zelf geen moeder, maar zo zie ik dat ook... veels te veel bordjes die tegelijkertijd omhoog moeten worden gehouden... je hebt zelden écht rust.
Tails tell tales
pi_162105656
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:55 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Vaders van jonge kinderen hebben gemiddeld minder echt vrije tijd dan moeders

http://www.voorwerkendeouders.nl/bibliotheek?item=136

Dat vrouwen dat anders aanvoelen dan mannen is ook wel onderzocht:

http://www.nrc.nl/next/20(...)aagde-gevoel-1596192

Maargoed, on-topic... het is af en toe behoorlijk pittig om kinderen te hebben...
"Bij vrouwen is vrije tijd meer versnipperd dan bij mannen. Die tijd is ook minder echt ‘vrij’ – nog even de was opvouwen tijdens het kijken naar een film – en ze brengen een groter deel van hun vrije tijd door in het gezelschap van hun kinderen. Op je vrije dag naar de speeltuin is ongetwijfeld leuk, zegt Portegijs, maar mogelijk niet de állerleukste invulling van de vrije tijd van de moeder."
Tails tell tales
pi_162105696
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:07 schreef Forbry het volgende:

[..]

"Bij vrouwen is vrije tijd meer versnipperd dan bij mannen. Die tijd is ook minder echt ‘vrij’ – nog even de was opvouwen tijdens het kijken naar een film – en ze brengen een groter deel van hun vrije tijd door in het gezelschap van hun kinderen. Op je vrije dag naar de speeltuin is ongetwijfeld leuk, zegt Portegijs, maar mogelijk niet de állerleukste invulling van de vrije tijd van de moeder."
Een film kijken :o Frozen zeker.
Tap tap tap
pi_162105735
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:07 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dat zijn ook gewoon zorgtaken.Concreet houden mannen gewoon minder vrije tijd over. Vrouwen meer, maar die voelen zich minder vrij.
Whatever...
  woensdag 11 mei 2016 @ 23:11:05 #139
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_162105819
quote:
Ik werk fulltime (naast een studie), loop 's morgens de deur uit, beetje koffiedrinken met mijn collega's heel de dag en als ik thuis kom ga ik lekker koken met wat ik in het weekend allemaal gekocht heb, wil ik de verhalen van mijn kinderen horen, en zorgen we samen dat het huis schoon is. Ik zou niet anders willen. Soms (nou ja voorheen) zijn mijn kinderen een week niet thuis; dan vind ik het twee dagen héérlijk rustig en daarna denk ik 'jeminee, wat een leeg leven heeft iemand die niets heeft om voor naar huis te gaan.'
Prrrrr
pi_162105828
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:30 schreef Forbry het volgende: [..]

Het achteraf niet waard vinden, is wel zuur voor de kinderen. Maar dan ontbreekt er toch wel wat belangrijks in dat gezin.

De balans op maken gebeurt meestal later en vaak als het al te laat is. Dat je in onevenwichtig gezin een tweede kind neemt, is best plausibel: denken dat de balans dan vanzelf beter wordt. Kinderen die met elkaar spelen en zo. Of ouders die dan niet zo bovenop het ene kind zitten. Bij het derde kind is het wèl de vraag waarom in vredesnaam nóg een kind gemaakt wordt, terwijl het met eentje en met twee al niet goed liep. Helaas zijn veel kinderen die ter wereld komen ongelukjes of vervangkinderen.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:31 schreef Disana het volgende: [..]Ik schreef het in zijn algemeenheid: het is niet plezierig als je opgroeit in de wetenschap dat je moeder je liever niet had gekregen. Zoiets richt schade aan.
Bij die overgevoelige zieltjes van tegenwoordig waarschijnlijk wel, ja. Maar in feite zeggen die moeders wat anders. Ze zeggen niet: jij en jij, jullie wil ik niet; ze zeggen het in zijn algemeenheid. Dit in tegenstelling tot ouders die op alle mogelijke manieren één van hun kinderen laten weten dat het ongewenst is, om wie ze zijn (moetje, persoonlijkheid, lijkt te veel op die en die) of omdat het zomaar of toevallig de zondebok is.
pi_162105830
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:08 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat zijn ook gewoon zorgtaken.Concreet houden mannen gewoon minder vrije tijd over. Vrouwen meer, maar die voelen zich minder vrij.
Het punt is volgens mij dat dat voor die vrouwen onder vrije tijd valt, maar in wezen dus geen vrije tijd is... (nogmaals, ik ben zelf geen moeder).
Tails tell tales
pi_162105893
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:11 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Ik werk fulltime (naast een studie), loop 's morgens de deur uit, beetje koffiedrinken met mijn collega's heel de dag en als ik thuis kom ga ik lekker koken met wat ik in het weekend allemaal gekocht heb, wil ik de verhalen van mijn kinderen horen, en zorgen we samen dat het huis schoon is. Ik zou niet anders willen. Soms (nou ja voorheen) zijn mijn kinderen een week niet thuis; dan vind ik het twee dagen héérlijk rustig en daarna denk ik 'jeminee, wat een leeg leven heeft iemand die niets heeft om voor naar huis te gaan.'
Lekker in m'n ondergoed op de bank liggen, chips eten en een horrorfilm kijken *O*

;(
Tap tap tap
  woensdag 11 mei 2016 @ 23:15:26 #143
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_162105935
Ja das een paar keer leuk. En dan kom je de twintigste keer thuis met als vooruitzicht: chips, huispak, film ... ? Is het dan nog leuk?

Serieuze vraag hoor, ik zou mezelf zo overbodig voelen.
Prrrrr
pi_162105997
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:15 schreef mrspoeZ het volgende:
Ja das een paar keer leuk. En dan kom je de twintigste keer thuis met als vooruitzicht: chips, huispak, film ... ? Is het dan nog leuk?

Ja, dat zal wel zo wezen, maar je kunt je toch wel voorstellen dat we allemaal mensen zijn. En dat allerlei mensen andere dingen weer leuk en belangrijk vinden.
pi_162106031
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:15 schreef mrspoeZ het volgende:

Soms wel hoor, zit je de hele avond op Fok of een serie te kijken.
Maar als ik bij vrienden ben geweest met kinderen, ben ik blij als ik weer in de rust van m'n eigen huis ben en gewoon een paar afleveringen GoT achter elkaar kan kijken. Maar ik heb ook geen relatie, dat is het grotere 'gemis' denk ik.
Tap tap tap
  woensdag 11 mei 2016 @ 23:21:02 #146
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_162106116
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:18 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Soms wel hoor, zit je de hele avond op Fok of een serie te kijken.
Maar als ik bij vrienden ben geweest met kinderen, ben ik blij als ik weer in de rust van m'n eigen huis ben en gewoon een paar afleveringen GoT achter elkaar kan kijken. Maar ik heb ook geen relatie, dat is het grotere 'gemis' denk ik.
[/quote]
Oh maar dat snap ik helemaal, die soms. Ik doe ook wel eens een avond niets, zit ik de hele avond stomme series te kijken of een boek te lezen. Maar wat je zegt, dat is soms.

Misschien is het 'iets hebben om voor thuis te komen' ook wel in te vullen door een relatie, dat weet ik niet.
Prrrrr
pi_162106180
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:56 schreef Glazenmaker het volgende:[..]

Iets zegt mij dat je niet zoveel aankwam door je zwangerschap, maar doordat je man nu echt aan je vastzit en je lekker kan vreten.

[..]

De hele dag werken is echt superchill ja. Daarom plegen mannen veel vaker zelfmoord, gaan ze eerder dood en kunnen ze van die stomme kutdingen zoals spelen met de kinderen ontwijken. Het voordeel is ook dat je niet een uurtje per week hoeft te stoffen en de was richting de wasmachine te tillen EN WEER HELEMAAL ERUIT!!!
En ophangen en na het drogen afhalen, strijken, vouwen, opbergen.

Mannen plegen vaker zelfmoord omdat ze slechter zijn in emoties verwerken, uiten, etc. Daardoor denken ze te snel dat ze volledig vastgelopen zijn en geen (andere) uitweg zien.

Hele dag werken of hele dag huisvrouw zijn, de meeste vrouwen kiezen voor werken, onder de (volwassen) mensen zijn en verzuren als ze alleen nog maar het huishouden hebben.
pi_162106235
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:11 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Ik heb nu al medelijden met je als straks je kinderen zelfstandig wonen & leven en jij met die grote leegte van geen kinderen in huis zit. Moet je op je oudere dag nog leren om jezelf bezig te houden en jezelf de moeite waard te vinden.
  woensdag 11 mei 2016 @ 23:26:01 #149
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_162106273
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:24 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik heb nu al medelijden met je als straks je kinderen zelfstandig wonen & leven en jij met die grote leegte van geen kinderen in huis zit. Moet je op je oudere dag nog leren om jezelf bezig te houden en jezelf de moeite waard te vinden.
Wat lief. Ik maak me daar ook zorgen om, hoor, ik hoop dat ze nog een paar jaar thuis blijven. Misschien kan ik dan bij jou komen thuiszorgen, op je zolderkamer?
Prrrrr
pi_162106286
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:26 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Wat lief. Ik maak me daar ook zorgen om, hoor, ik hoop dat ze nog een paar jaar thuis blijven.
Ik kan je wel gezelschap houden O+
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')