abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162091520
Nou stoer hoor :')
Vrouwen zijn echt labiel :D
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
pi_162091599
Ik vind het leuk hoor, ouder zijn.
Maar ben zo blij dat ik niet fulltime moeder ben. En dat mijn man de zorgtaken met me deelt.
Zou gek worden.
Make my day!
pi_162091633
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 15:34 schreef agter het volgende:
Ik vind het leuk hoor, ouder zijn.
Maar ben zo blij dat ik niet fulltime moeder ben. En dat mijn man de zorgtaken met me deelt.
Zou gek worden.
Ik wil wel parttime neukertje van je worden :D
pi_162091745
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 14:09 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Mag ik gewoon eerlijk zijn? En als je me daardoor anders gaat zien, jammer dan hoor. Je hebt denk ik geen enkel idee hoe zo'n impact het heeft.

En vergeet dit niet: ik hou zielsveel van m'n kinderen en offer mijn leven daar graag voor op. Toch had ik het graag anders gezien.
Ik heb heel veel respect voor jou en je vrouw.
Het lijkt me ontzettend zwaar.
En niemand kiest daarvoor. Maar het is jullie op je pad gekomen. En ik heb bewondering hoe jullie ermee om gaan.
Make my day!
pi_162091753
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 15:31 schreef Ali-Chemicali het volgende:
Nou stoer hoor :')
Vrouwen zijn echt labiel :D
Ruilen? :D
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_162091774
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 15:40 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Je mag mn piemel wel lenen :D
  woensdag 11 mei 2016 @ 15:41:44 #47
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_162091792
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 15:39 schreef agter het volgende:

[..]

Ik heb heel veel respect voor jou en je vrouw.
Het lijkt me ontzettend zwaar.
En niemand kiest daarvoor. Maar het is jullie op je pad gekomen. En ik heb bewondering hoe jullie ermee om gaan.
O+ ^O^
Dank!
pi_162091844
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 15:41 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

O+ ^O^
Dank!
Geen dank. Ik lurk wel eens mee in dat topic in OUD. :)
Make my day!
pi_162091889
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 15:41 schreef Ali-Chemicali het volgende:

[..]

Je mag mn piemel wel lenen :D
ah thanks! Handige dingen zijn dat :P :9
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_162091958
Er wordt met geen woord gerept over de vader. Voor hem moet het toch ook een hele verandering zijn?
History became legend, legend became myth.
pi_162092000
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 15:50 schreef valek het volgende:
Er wordt met geen woord gerept over de vader. Voor hem moet het toch ook een hele verandering zijn?
Natuurlijk het enige wat ze niet hebben zijn de lichamelijke problemen.
pi_162092105
Een moeder moet zich zoiets maar bedenken voor of in de eerste weken van de zwangerschap. Dit soort dingen zijn te voorkomen.
pi_162092235
Het moederschap is zeker niet zaligmakend. Die roze wolk is regelmatig behoorlijk grijs. Maar spijt van je kinderen gaat me dan wel weer wat ver.
  woensdag 11 mei 2016 @ 16:09:07 #54
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_162092344
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 15:52 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Natuurlijk het enige wat ze niet hebben zijn de lichamelijke problemen.
Nee tuurlijk niet, want vaders worden niet om 3 uur 's nachts wakker door dat gejank. :') Vaders zijn anno 2016 totaaaaaal niet betrokken bij de opvoeding, toch?
  woensdag 11 mei 2016 @ 16:09:25 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162092353
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 15:50 schreef valek het volgende:
Maar als een man zegt dat hij liever geen kinderen had gehad dan is de algemene verontwaardiging daarover veel minder, en doet men zelfs graag alsof de arme vent er destijds gewoon "ingeluisd" is door zijn vrouw/vriendin.

Als moeders zeggen dat ze liever geen kinderen zouden hebben gehad dan valt de hele wereld over ze heen.
En dan was dat vroeger vooral omdat je als vrouw geen hoger doel diende te hebben dan vrouw en moeder zijn, maar tegenwoordig omdat een kind krijgen meestal een keuze is, en het dus een gevalletje spijt over een bewuste keuze is.

Overigens vind ik het gemiep zoals in de OP genoemd ook geen echte redenen voor spijt, dat zijn van die egoïstische argumenten over je veranderende lichaam.
Er zijn wat mij betreft nog voldoende redenen over om spijt te hebben, maar dat je striae opvoert als spijt-argument vind ik te oppervlakkig voor woorden, dan had je idd beter geen kinderen kunnen krijgen.

Het vervelendst aan het hele verhaal is idd wel dat het voor kinderen niet goed is om op te groeien met de gedachte dat hun ouder(s) hen liever niet gehad zouden hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_162093632
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee tuurlijk niet, want vaders worden niet om 3 uur 's nachts wakker door dat gejank. :') Vaders zijn anno 2016 totaaaaaal niet betrokken bij de opvoeding, toch?
Lees es wat ik schrijf. Of ben je nou aan het trollen...
pi_162093791
Wat een kutwijf :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_162094025
Niet iedereen is geschikt voor het ouderschap. Toch willen ze per se kinderen op de wereld zetten, met alle gevolgen van dien..
De vraag is waarom?
pi_162094541
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:55 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Vind het vooral gek. Je weet toch waar je aan begint. :@ Stond hier echt van te kijken.
Denk je dat echt? Dat vind ik naïef. Ik denk dat niemand precies weet hoe zwaar het gaat zijn

Er is trouwens een onderzoek dat stelt dat het eerste jaar van je kind zwaarder en meer deprimerend is dan het verliezen van een partner (voor je geluksgevoel). Dat zegt wel wat hoor. Ik snap niet waarom daar niet opener over gepraat word.
Ik ken genoeg vriendinnen die jankend aan de telefoon hingen dat het niet ging. Maar dat tegen andere moeders zeggen doen ze nooit want dan is alleen maar oeh en aah
pi_162094639
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:24 schreef Kim-Holland het volgende:
Niet iedereen is geschikt voor het ouderschap. Toch willen ze per se kinderen op de wereld zetten, met alle gevolgen van dien..
De vraag is waarom?
Dit is mij een groot raadsel. Er zijn er al bijna 7.5 miljard. Noemen ze het later vaak ook nog een wonder, zo'n nieuw mens :')
  woensdag 11 mei 2016 @ 17:53:32 #61
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_162094661
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 14:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat vind ik echt gehuil. Ja, als je bewust voor kinderen kiest horen die imho idd het belangrijkste te zijn in je leven. Of wil je ze een plekje geven ergens tussen 'de hond' en 'mijn carrière!'? :')

Hoe mensen dat idee van het belangrijkste in je leven invullen loopt ook nog wel enorm uiteen. Zelf krijg ik nogal jeuk van mensen die alles in hun leven om hun kinderen laten draaien: sociaal leven alleen als de kids ook mee kunnen, geen hobbies voor hunzelf meer, etc. Ik heb het idee dat dat heilige huisje wat ouder/moederschap betreft ook vooral door mensen met zo'n insteek gefundeerd wordt.

Mensen die schipperen tussen ouder zijn en een verder leven er op na houden (zonder dat hun kinderen daadwerkelijk iets te kort komen) zullen vast wel eens willen klagen over dat dat schijtvermoeiend kan zijn.
pi_162094768
Gewoon een nanny, gouvernante en een min.

Niks aan de hand dan.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_162094832
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:53 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Hoe mensen dat idee van het belangrijkste in je leven invullen loopt ook nog wel enorm uiteen. Zelf krijg ik nogal jeuk van mensen die alles in hun leven om hun kinderen laten draaien: sociaal leven alleen als de kids ook mee kunnen, geen hobbies voor hunzelf meer, etc. Ik heb het idee dat dat heilige huisje wat ouder/moederschap betreft ook vooral door mensen met zo'n insteek gefundeerd wordt.
Dat gaat bijna vanzelf als ik zo om me heen kijk. Voor hobby's en sociaal leven is vaak nauwelijks tijd meer. In ieder geval niet op de manier van voor dat er kinderen waren. Dus ga je die zaken 'om de kinderen heen bouwen' als het ware.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_162095638
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:58 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Gewoon een nanny, gouvernante en een min.

Niks aan de hand dan.
KDV, BSO en grootouders. :D
Make my day!
  woensdag 11 mei 2016 @ 19:09:36 #65
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162096424
Kinderen zijn als McDonalds. Vantevoren zin in en achteraf spijt. :r
pi_162097265
Ik zie kinderen krijgen (nog) echt niet zitten. Ik begrijp ook best dat je daar een groot deel van je 'eigen leven' voor moet inleveren. Zeker wanneer je de pech hebt dat je een zwaar gehandicapt kind krijgt, wat echt 24uur per dag zorg nodig heeft bijvoorbeeld. Dat lijkt me een behoorlijke klap op je relatie ook.

Toch denk ik dat veel mensen op een gegeven moment toch iets gaan missen wanneer ze zouden hebben gekozen voor een kinderloos leven. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, voor sommige mensen zouden kinderen echt niet in hun leven passen.
pi_162097985
quote:
Op woensdag 11 mei 2016 14:05 schreef Sjeen het volgende:
Echt? Jij wist wat je te wachten stond? Ik niet...
Ikke wel. Althans een voorstelling ervan.

Ik heb dus geen kinderen. O+
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 mei 2016 @ 20:19:13 #68
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_162098517
quote:
6s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:01 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Ikke wel. Althans een voorstelling ervan.

Ik heb dus geen kinderen. O+
verstandig mens :Y

Ik had wel een soort van idee, maar ik ben in de afgelopen 12 jaar toch regelmatig zaken tegen gekomen die ik vooraf niet voorzien had.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_162100213
Spijt van kinderen, omdat ze haar slanke en platte buikje kwijt is :') . Werkelijk een vrouwenonderdrukking hier in het westen.
Geen sig.
  woensdag 11 mei 2016 @ 21:10:48 #70
451005 Grems
Clown World
pi_162100425
Kinderen de schuld geven van je extreme gewichtstoename :')

Hoeveel wogen die baby's? Precies, geen 19-28 kilo.
  woensdag 11 mei 2016 @ 21:12:09 #71
451005 Grems
Clown World
pi_162100480
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:39 schreef Physsic het volgende:
Ik zie kinderen krijgen (nog) echt niet zitten. Ik begrijp ook best dat je daar een groot deel van je 'eigen leven' voor moet inleveren. Zeker wanneer je de pech hebt dat je een zwaar gehandicapt kind krijgt, wat echt 24uur per dag zorg nodig heeft bijvoorbeeld. Dat lijkt me een behoorlijke klap op je relatie ook.

Toch denk ik dat veel mensen op een gegeven moment toch iets gaan missen wanneer ze zouden hebben gekozen voor een kinderloos leven. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, voor sommige mensen zouden kinderen echt niet in hun leven passen.
Dat dacht mijn buurvrouw ook, lekker uitstellen tot midden-eind 30 en dan lukt het niet meteen.

Ze hebben nu een aantal katten _O-
pi_162100557
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:12 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat dacht mijn buurvrouw ook, lekker uitstellen tot midden-eind 30 en dan lukt het niet meteen.

Ze hebben nu een aantal katten _O-
:')
Geen sig.
pi_162100688
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 15:45 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ah thanks! Handige dingen zijn dat :P :9
Dm je adres, dan stuur ik hem op ;)
pi_162100744
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 14:05 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Misschien dat het besef pas later komt. Wij hadden het misschien ook bij 1 moeten laten, dan hadden wij nu geen meervoudig gehandicapt meisje gehad en was ons leven "normaal"
Ik snap het wel en vind het niet zo gek. Zeker als je een gehandicapt kind krijgt is heheel zwaar, afhankelijk van de handicaps en de rest van de omgeving natuulijk. Maar ik begrijp dat je dat kindachteraf misschien liever niet had gekregen, ookal is het er nu wel en houd je er van en zorg je ervoor.

Echter vind ik niet dat je je kinderen ermee moet opzadelen.

Zelf twee kinderen en dat vind ik af en toe enorm zwaar omdat je nooit meer eens een weekendje vrij hebt. Je moet er altijd zijn en dat ben je ook. Het kost allemaal veel moeite, tijd, privacy, sexleven en geld. Af en toe gewoon niet zo leuk. En soms ook wel natuurlijk, maar over de leuke kanten van kinderen zijn verhalen genoeg.
Whatever...
pi_162101174
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 15:40 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Soms... soms lijkt het me heerlijk om lekker een beetje part-time te werken en de ander carriere te laten maken. Zelf lekker 2,5 dag werken per week en een beetje zorgen voor de opgroeiende kinderen en het huishouden in de andere 2,5 dag. En nog wat yogales, vriendinnenclubjes en sporten...

Wat dat betreft hebben vrouwen het lang zo slecht niet. Voordelen en nadelen voor de gemiddelde vrouw in NL. ;)
Whatever...
pi_162101182
quote:
'Een moeder moet kunnen zeggen: ik had liever geen kind gehad'
En de kinderbescherming moet kunnen zeggen: jij bent niet geschikt als ouder.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_162101210
quote:
7s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:29 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Liever niet dat zo'n incapabele organisatie daar wat over te zeggen heeft.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_162101250
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:39 schreef Physsic het volgende:

Als je er niet honderd procent achter staat, moet je er niet aan beginnen. Ik ben bewust kinderloos en heb het idee dat ik beter spijt kan hebben geen kinderen te hebben dan dat ik er spijt van krijg dat ik ze wel heb. Als iemand het nog snapt.

Ik las dit artikel net ook op Facebook waar het gedeeld was, met allemaal kotsreacties waarbij die vrouw verketterd werd. Allemaal moeders met het inlevingsvermogen van een krent. Of die graag de schone schijn ophouden en het zelf nooit durven toegeven.
Tap tap tap
pi_162101345
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:28 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Soms... soms lijkt het me heerlijk om lekker een beetje part-time te werken en de ander carriere te laten maken. Zelf lekker 2,5 dag werken per week en een beetje zorgen voor de opgroeiende kinderen en het huishouden in de andere 2,5 dag. En nog wat yogales, vriendinnenclubjes en sporten...

Wat dat betreft hebben vrouwen het lang zo slecht niet. Voordelen en nadelen voor de gemiddelde vrouw in NL. ;)
Ik zou geen genoeg hebben aan 2,5 dag voor het huishouden en gezin :X en je sociale leven en relatie er ook nog bij gepropt.
Tap tap tap
pi_162101400
quote:
7s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:29 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Want die uitspraak betekent dat deze vrouw haar kind haat en in de kelder heeft opgesloten, alleen appelmoes voert en regelmatig slaat. Ook als je er spijt van hebt, kun je - hoop ik - met hart en ziel van je kind houden.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')