Natuurlijk het enige wat ze niet hebben zijn de lichamelijke problemen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:50 schreef valek het volgende:
Er wordt met geen woord gerept over de vader. Voor hem moet het toch ook een hele verandering zijn?
Nee tuurlijk niet, want vaders worden niet om 3 uur 's nachts wakker door dat gejank.quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:52 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Natuurlijk het enige wat ze niet hebben zijn de lichamelijke problemen.
Maar als een man zegt dat hij liever geen kinderen had gehad dan is de algemene verontwaardiging daarover veel minder, en doet men zelfs graag alsof de arme vent er destijds gewoon "ingeluisd" is door zijn vrouw/vriendin.quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:50 schreef valek het volgende:
Er wordt met geen woord gerept over de vader. Voor hem moet het toch ook een hele verandering zijn?
Lees es wat ik schrijf. Of ben je nou aan het trollen...quote:Op woensdag 11 mei 2016 16:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet, want vaders worden niet om 3 uur 's nachts wakker door dat gejank.Vaders zijn anno 2016 totaaaaaal niet betrokken bij de opvoeding, toch?
Denk je dat echt? Dat vind ik naïef. Ik denk dat niemand precies weet hoe zwaar het gaat zijnquote:Op woensdag 11 mei 2016 13:55 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Vind het vooral gek. Je weet toch waar je aan begint.Stond hier echt van te kijken.
Dit is mij een groot raadsel. Er zijn er al bijna 7.5 miljard. Noemen ze het later vaak ook nog een wonder, zo'n nieuw mensquote:Op woensdag 11 mei 2016 17:24 schreef Kim-Holland het volgende:
Niet iedereen is geschikt voor het ouderschap. Toch willen ze per se kinderen op de wereld zetten, met alle gevolgen van dien..
De vraag is waarom?
Hoe mensen dat idee van het belangrijkste in je leven invullen loopt ook nog wel enorm uiteen. Zelf krijg ik nogal jeuk van mensen die alles in hun leven om hun kinderen laten draaien: sociaal leven alleen als de kids ook mee kunnen, geen hobbies voor hunzelf meer, etc. Ik heb het idee dat dat heilige huisje wat ouder/moederschap betreft ook vooral door mensen met zo'n insteek gefundeerd wordt.quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat vind ik echt gehuil. Ja, als je bewust voor kinderen kiest horen die imho idd het belangrijkste te zijn in je leven. Of wil je ze een plekje geven ergens tussen 'de hond' en 'mijn carrière!'?![]()
Dat gaat bijna vanzelf als ik zo om me heen kijk. Voor hobby's en sociaal leven is vaak nauwelijks tijd meer. In ieder geval niet op de manier van voor dat er kinderen waren. Dus ga je die zaken 'om de kinderen heen bouwen' als het ware.quote:Op woensdag 11 mei 2016 17:53 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Hoe mensen dat idee van het belangrijkste in je leven invullen loopt ook nog wel enorm uiteen. Zelf krijg ik nogal jeuk van mensen die alles in hun leven om hun kinderen laten draaien: sociaal leven alleen als de kids ook mee kunnen, geen hobbies voor hunzelf meer, etc. Ik heb het idee dat dat heilige huisje wat ouder/moederschap betreft ook vooral door mensen met zo'n insteek gefundeerd wordt.
KDV, BSO en grootouders.quote:Op woensdag 11 mei 2016 17:58 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Gewoon een nanny, gouvernante en een min.
Niks aan de hand dan.
Ikke wel. Althans een voorstelling ervan.quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:05 schreef Sjeen het volgende:
Echt? Jij wist wat je te wachten stond? Ik niet...
verstandig mensquote:Op woensdag 11 mei 2016 20:01 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Ikke wel. Althans een voorstelling ervan.
Ik heb dus geen kinderen.
Dat dacht mijn buurvrouw ook, lekker uitstellen tot midden-eind 30 en dan lukt het niet meteen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:39 schreef Physsic het volgende:
Ik zie kinderen krijgen (nog) echt niet zitten. Ik begrijp ook best dat je daar een groot deel van je 'eigen leven' voor moet inleveren. Zeker wanneer je de pech hebt dat je een zwaar gehandicapt kind krijgt, wat echt 24uur per dag zorg nodig heeft bijvoorbeeld. Dat lijkt me een behoorlijke klap op je relatie ook.
Toch denk ik dat veel mensen op een gegeven moment toch iets gaan missen wanneer ze zouden hebben gekozen voor een kinderloos leven. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, voor sommige mensen zouden kinderen echt niet in hun leven passen.
quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:12 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat dacht mijn buurvrouw ook, lekker uitstellen tot midden-eind 30 en dan lukt het niet meteen.
Ze hebben nu een aantal katten
Ik snap het wel en vind het niet zo gek. Zeker als je een gehandicapt kind krijgt is heheel zwaar, afhankelijk van de handicaps en de rest van de omgeving natuulijk. Maar ik begrijp dat je dat kindachteraf misschien liever niet had gekregen, ookal is het er nu wel en houd je er van en zorg je ervoor.quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:05 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Misschien dat het besef pas later komt. Wij hadden het misschien ook bij 1 moeten laten, dan hadden wij nu geen meervoudig gehandicapt meisje gehad en was ons leven "normaal"
Soms... soms lijkt het me heerlijk om lekker een beetje part-time te werken en de ander carriere te laten maken. Zelf lekker 2,5 dag werken per week en een beetje zorgen voor de opgroeiende kinderen en het huishouden in de andere 2,5 dag. En nog wat yogales, vriendinnenclubjes en sporten...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |