Maar om nou een kind te nemen (ja ja ik weet het) zodat hij over veertig jaar m'n kont kan afvegen, vind ik ook niet echt een goede reden. Maar m'n opa is vorig jaar overleden en m'n oma is volledig afhankelijk van m'n vader en oom, eigenlijk draait alles ondertussen om haar. Dan vraag ik me weleens af hoe dat met mij moet gaan, helemaal alleenquote:Op donderdag 12 mei 2016 00:01 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
En een bijdrage aan jouw pensioen en zorg. Dat ook. Maar ja, wie dan(nog) leeft, die dan (niet meer) zorgt.
quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:59 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
In het jeugdorgwerkgelegenheidskader zijn zulke ouders Welkom hoor.
Maar dat is uiteindelijk wel wat je hebt geproduceerd. En ik snap dat we gehardwired zijn om uiteindelijk een perverse zelfkastijdende vorm van voldoening te halen uit het ondankbare geschreeuw en getier en gekras van een emotionele tiener.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:03 schreef agter het volgende:
[..]
Meedraaien voor pensioen is nu niet echt de reden geweest voor ons om een kind te willen.
Idd, maar het zelf meemaken is toch weer anders dan erover lezenquote:Op woensdag 11 mei 2016 23:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
The selfish gene.Is gewoon biologie.
Daar kan ik me iets bij indenken.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd, maar het zelf meemaken is toch weer anders dan erover lezen
Het is dan ook weer hetzelfde outrage geriedel van altijd. Oh oh oh wat worden vrouwen en hun meningen toch onderdrukt . In werkelijkheid kan 90% van Nederland hier gewoon totale begrip voor opbrengen maar dat verkoopt geen geile clicks clickerdiclickchaching.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:08 schreef snakelady het volgende:
Ik denk dat iedere ouder wel eens denkt "waar ben ik aan begonnen!!!".
Ik was ook niet onder de indruk dat dat geheim was.
Dat is zeker niet zo hard gezegd. Want als mijn dochter vindt dat haar toekomst niet in NL ligt, draagt ze niets bij aan onze pensioenen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Maar dat is uiteindelijk wel wat je hebt geproduceerd. En ik snap dat we gehardwired zijn om uiteindelijk een perverse zelfkastijdende vorm van voldoening te halen uit het ondankbare geschreeuw en getier en gekras van een emotionele tiener.
Maarja. Je kan ook leuke dingen met je leven gaan doen
(dit alles gezegd hebbende sluit ik niet uit dat ik mij vanuit biologische drangen genoodzaakt ga voelen om te bestuiven voor het nageslacht maar als je het rationeel bekijkt is leuk anders)
Wat een mooie postquote:Op woensdag 11 mei 2016 23:26 schreef agter het volgende:
Weet je, ik heb nu een gezin.
Niet meer 2 volwassenen, die 'egocentrisch' naar zichzelf kijken en naar de opbrengst van die specifieke relatie.
Er is een resultaat van onze liefde; namelijk ons kind.
En dat, naast zoveel meer, bindt ons in alles.
Dat we de tafel dekken op zondagmorgen. Juist voor onze 4-jarige dochter. zij mag eieren klutsen en het brood roosteren.
Met haar serveren we ontbijt op bed voor de langst slapende ouder op zaterdag.
Zoveel warmte en liefde.
Maar ook heb ik soms gevoelens van niet vrij zijn. Altijd maar zorgen.
Beiden zijn oprecht eerlijke gevoelens. Daar schaam ik me niet voor.
En dat het ouderschap soms tegen valt. Ja. Dat is zo.
En vaak ook niet.
Nee.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:12 schreef Isegrim het volgende:
Er is volgens mij wel een verschil tussen af en toe denken "Waar ben ik eigenlijk aan begonnen?" (acceptabel) en je realiseren dat je een keus hebt gemaakt die je niet opnieuw zou maken als je de tijd kon terugdraaien (niet acceptabel?).
ja. Zo is het toch?quote:
Komen nog zulke leuke dingen aan voor jullie (hoop ik)quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:24 schreef agter het volgende:
[..]
ja. Zo is het toch?
Met Pasen eieren schilderen voor elkaar.
En met kerst de boom halen en optuigen. En dan die schittering zien in hun ogen.
Het leven is zo mooi.
Maar ook de poes of opa die dood gaat.
Dat alles is het leven wat je uitlegt en doorgeeft aan elkaar. Nu doen we het samen. Straks kan ze het zelf.
Ik vind het mooi.
Ja, dit...quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:12 schreef Isegrim het volgende:
Er is volgens mij wel een verschil tussen af en toe denken "Waar ben ik eigenlijk aan begonnen?" (acceptabel) en je realiseren dat je een keus hebt gemaakt die je niet opnieuw zou maken als je de tijd kon terugdraaien (niet acceptabel?).
"Ik hou van mijn kinderen, maar achteraf was het me niet waard." vind ik toch wel wat heftiger dan dat...quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:08 schreef snakelady het volgende:
Hoezo met weemoed? over welke leeftijdscategorie heb je 't hier?quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat is er mooier dan een blaag met diarree die met weemoed een moederborst zoekt.˛
Toch wel van 0 tot 2. Op latere leeftijd ziet een jongen de vrouwentool toch meer als een leuk speeltje.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hoezo met weemoed? over welke leeftijdscategorie heb je 't hier?
Ik geloof dat wij echt geluk hebben met onze vier kinderen. Ze gaan allen tussen half 8 en 8 uur naar bed en zelden dat we er nog eentje horen of zien, af en toe om te plassen maar dat is het dan ook wel.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Soms wel hoor, zit je de hele avond op Fok of een serie te kijken.
Maar als ik bij vrienden ben geweest met kinderen, ben ik blij als ik weer in de rust van m'n eigen huis ben en gewoon een paar afleveringen GoT achter elkaar kan kijken. Maar ik heb ook geen relatie, dat is het grotere 'gemis' denk ik.
Ik moet zeggen dat ik dat gevoel ook nooit heb gehad, maar nogmaals, wij hebben enorm geluk gehad met onze kinderen, allemaal gezond en slapen allen goed de nacht door.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:31 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, dit...
[..]
"Ik hou van mijn kinderen, maar achteraf was het me niet waard." vind ik toch wel wat heftiger dan dat...
Het is een stukje people management. En als je op personeelszaken al denkt dat iedereen naar de hel mag lopen, dan is het ouderschap geen goed idee. Ik ben van plan een wekelijkse vergadering te houden met mijn kind, eerst gewoon om de knelpunten een beetje te evalueren.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:08 schreef snakelady het volgende:
Nou ja, als ik dat stuk zo lees, zijn dingen als striae een paar van de grootste problemenquote:Op donderdag 12 mei 2016 00:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik dat gevoel ook nooit heb gehad, maar nogmaals, wij hebben enorm geluk gehad met onze kinderen, allemaal gezond en slapen allen goed de nacht door.
En ik hoor vaak dat dat nu echt grootste probleem is, de slapelozen nachten.
En daarbij een bonusstelsel invoeren op basis van prestaties.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is een stukje people management. En als je op personeelszaken al denkt dat iedereen naar de hel mag lopen, dan is het ouderschap geen goed idee. Ik ben van plan een wekelijkse vergadering te houden met mijn kind, eerst gewoon om de knelpunten een beetje te evalueren.
* Beathoven noteert.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En daarbij een bonusstelsel invoeren op basis van prestaties.
Dit is de periode van rimpels en grijze haren.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:46 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nou ja, als ik dat stuk zo lees, zijn dingen als striae een paar van de grootste problemen![]()
Zelf lijken slapeloze nachten mij idd zo'n beetje het meest 'killing'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |