Dat herken ik; met name omdat mijn zoons het leven veel leuker vinden dan ik.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:29 schreef Perrin het volgende:
Het bizarste vind ik dat ik nu ik vader ben voel dat ik zonder twijfel mijn leven zou geven als het dat van mijn zoontje zou redden.
Vooraf had ik niet gedacht dat ik daar zo over kon voelen.
Ja. Dat je je leven zou geven voor je kind.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:29 schreef Perrin het volgende:
Het bizarste vind ik dat ik nu ik vader ben voel dat ik zonder twijfel mijn leven zou geven als het dat van mijn zoontje zou redden.
The selfish gene.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:29 schreef Perrin het volgende:
Zo'n uitspraak vind ik dan weer een beetje jammer. Mijn leven is blijkbaar incompleet? Zo voel ik dat bepaald niet.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:32 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. Dat je je leven zou geven voor je kind.
Terwijl je soms zo boos kunt zijn om futiliteiten als niet willen slapen, zeuren etc. Mooi hè. Het maakt je een compleet mens.
Elke ouder hoopt dat zijn voortbrengsel meer waard is dan hij zelf is. Zelden waar, trouwens.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
The selfish gene.Is gewoon biologie.
Ik denk dat ik een goede moeder zou kunnen zijn. Ik wil het alleen niet. Dat weet ik al mijn hele leven. Het past niet bij mijn leven.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:40 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Elke ouder hoopt dat zijn voortbrengsel meer waard is dan hij zelf is. Zelden waar, trouwens.
Denken 'bewust kindervrijen' eigenlijk dat zij het beste zijn dat de wereld kan overkomen? Of juist dat hun genen niet multipliceerwaardig zijn?
Ik denk niet dat ik een goede moeder zou zijnquote:Op woensdag 11 mei 2016 23:40 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Elke ouder hoopt dat zijn voortbrengsel meer waard is dan hij zelf is. Zelden waar, trouwens.
Denken 'bewust kindervrijen' eigenlijk dat zij het beste zijn dat de wereld kan overkomen? Of juist dat hun genen niet multipliceerwaardig zijn?
Misschien hebben ze er gewoon geen behoefte aan een miniatuurversie van zichzelf te verkloten.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:40 schreef mrspoeZ het volgende:
Denken 'bewust kindervrijen' eigenlijk dat zij het beste zijn dat de wereld kan overkomen?
Oh. Je hoeft je zeker niet aangesproken te voelen. Was geen steek onder water.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:39 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zo'n uitspraak vind ik dan weer een beetje jammer. Mijn leven is blijkbaar incompleet? Zo voel ik dat bepaald niet.
Ok.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:48 schreef agter het volgende:
[..]
Oh. Je hoeft je zeker niet aangesproken te voelen. Was geen steek onder water.
Meer dat ultieme liefde en boosheid in één middag de Revu kunnen passeren.
En dat ik dat niet gewend was voor ik een kind had.
Dat is toch ook een prima keuze.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een goede moeder zou kunnen zijn. Ik wil het alleen niet. Dat weet ik al mijn hele leven. Het past niet bij mijn leven.
De meeste mensen niet denk/hoop ik.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:49 schreef agter het volgende:
[..]
Dat is toch ook een prima keuze.
Ik vind het niet raar of gek ofzo.
quote:
Dat dus. Ik heb veel bewondering voor ouders die heel bewust met hun ouderschap bezig zijn. Maar ik ken ook voorbeelden van mensen die nooit kinderen hadden moeten krijgen en ik vind dat rampzalig.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:54 schreef agter het volgende:
[..]![]()
En ouderschap valt ook soms best wel tegen.
Ik raad het niemand aan die er niet volledig achter staat.
Ik denk dat "bewust kindvrijen" zich er bewust van zijn dat er ontstellend veel energie in een kind moet worden gestoken en je vervolgens alleen maar een matig mens als bijdrage hebt gedaan aan de maandag ochtend files van de toekomst.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:40 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Ik wou soms dat het voor mij ook zo vanzelfsprekend voelde om kinderen te krijgen. Scheelt een hoop gedoe en getwijfel.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:48 schreef Isegrim het volgende:
Het is gewoon een heel persoonlijke keus. Ik heb geen oordeel over de keus van de ander. Ik vind het wél jammer dat het krijgen van kinderen de 'default keus' is, met als gevolg dat er heel veel mensen zijn die weinig bewust nadenken over zo'n keus. Dat vind ik vooral jammer voor de kinderen die het betreft en voor de samenleving als geheel. Er zijn teveel kinderen die niet krijgen waar ze recht op hebben.
In het jeugdorgwerkgelegenheidskader zijn zulke ouders Welkom hoor.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Maar ik ken ook voorbeelden van mensen die nooit kinderen hadden moeten krijgen en ik vind dat rampzalig.
Ik (wij) zijn er bewust mee bezig. Maar ik weet niet of dat zoveel beter is.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat dus. Ik heb veel bewondering voor ouders die heel bewust met hun ouderschap bezig zijn. Maar ik ken ook voorbeelden van mensen die nooit kinderen hadden moeten krijgen en ik vind dat rampzalig.
En een bijdrage aan jouw pensioen en zorg. Dat ook. Maar ja, wie dan(nog) leeft, die dan (niet meer) zorgt.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat "bewust kindvrijen" zich er bewust van zijn dat er ontstellend veel energie in een kind moet worden gestoken en je vervolgens alleen maar een matig mens als bijdrage hebt gedaan aan de maandag ochtend files van de toekomst.
Gewoon een nieuw tandwieltje voor de machine dus.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:01 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
En een bijdrage aan jouw pensioen en zorg. Dat ook. Maar ja, wie dan(nog) leeft, die dan (niet meer) zorgt.
Meedraaien voor pensioen is nu niet echt de reden geweest voor ons om een kind te willen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 00:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Gewoon een nieuw tandwieltje voor de machine dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |