abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162106302
Weet je, ik heb nu een gezin.
Niet meer 2 volwassenen, die 'egocentrisch' naar zichzelf kijken en naar de opbrengst van die specifieke relatie.
Er is een resultaat van onze liefde; namelijk ons kind.
En dat, naast zoveel meer, bindt ons in alles.

Dat we de tafel dekken op zondagmorgen. Juist voor onze 4-jarige dochter. zij mag eieren klutsen en het brood roosteren.
Met haar serveren we ontbijt op bed voor de langst slapende ouder op zaterdag.
Zoveel warmte en liefde.

Maar ook heb ik soms gevoelens van niet vrij zijn. Altijd maar zorgen.

Beiden zijn oprecht eerlijke gevoelens. Daar schaam ik me niet voor.
En dat het ouderschap soms tegen valt. Ja. Dat is zo.
En vaak ook niet.
Make my day!
  woensdag 11 mei 2016 @ 23:29:51 #152
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162106393
Het bizarste vind ik dat ik nu ik vader ben voel dat ik zonder twijfel mijn leven zou geven als het dat van mijn zoontje zou redden.

Vooraf had ik niet gedacht dat ik daar zo over kon voelen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 11 mei 2016 @ 23:31:23 #153
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_162106436
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:29 schreef Perrin het volgende:
Het bizarste vind ik dat ik nu ik vader ben voel dat ik zonder twijfel mijn leven zou geven als het dat van mijn zoontje zou redden.

Dat herken ik; met name omdat mijn zoons het leven veel leuker vinden dan ik.
Prrrrr
pi_162106462
quote:

Ja. Dat je je leven zou geven voor je kind.
Terwijl je soms zo boos kunt zijn om futiliteiten als niet willen slapen, zeuren etc. Mooi hè. Het maakt je een compleet mens.
Make my day!
pi_162106653
quote:

The selfish gene. :) Is gewoon biologie.
pi_162106706
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:32 schreef agter het volgende:

[..]

Ja. Dat je je leven zou geven voor je kind.
Terwijl je soms zo boos kunt zijn om futiliteiten als niet willen slapen, zeuren etc. Mooi hè. Het maakt je een compleet mens.
Zo'n uitspraak vind ik dan weer een beetje jammer. Mijn leven is blijkbaar incompleet? Zo voel ik dat bepaald niet.
  woensdag 11 mei 2016 @ 23:40:05 #157
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_162106740
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:37 schreef Isegrim het volgende:

[..]

The selfish gene. :) Is gewoon biologie.
Elke ouder hoopt dat zijn voortbrengsel meer waard is dan hij zelf is. Zelden waar, trouwens.
Denken 'bewust kindervrijen' eigenlijk dat zij het beste zijn dat de wereld kan overkomen? Of juist dat hun genen niet multipliceerwaardig zijn?
Prrrrr
pi_162106770
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:40 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Elke ouder hoopt dat zijn voortbrengsel meer waard is dan hij zelf is. Zelden waar, trouwens.
Denken 'bewust kindervrijen' eigenlijk dat zij het beste zijn dat de wereld kan overkomen? Of juist dat hun genen niet multipliceerwaardig zijn?
Ik denk dat ik een goede moeder zou kunnen zijn. Ik wil het alleen niet. Dat weet ik al mijn hele leven. Het past niet bij mijn leven.
pi_162106827
Ik zou niet weten waarom 'wij' het beste zouden zijn wat de wereld kan overkomen.

Sterker nog: hoogopgeleiden krijgen bijvoorbeeld steeds minder kinderen, dat is juist fokking slecht voor de wereld! _O-
pi_162106830
quote:

[..]

Ik denk niet dat ik een goede moeder zou zijn :) Ik ben zeer zeker niet het beste dat de wereld kan overkomen :')
Tap tap tap
  woensdag 11 mei 2016 @ 23:45:06 #161
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162106875
quote:
Denken 'bewust kindervrijen' eigenlijk dat zij het beste zijn dat de wereld kan overkomen?
Misschien hebben ze er gewoon geen behoefte aan een miniatuurversie van zichzelf te verkloten.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_162106939
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:39 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Zo'n uitspraak vind ik dan weer een beetje jammer. Mijn leven is blijkbaar incompleet? Zo voel ik dat bepaald niet.
Oh. Je hoeft je zeker niet aangesproken te voelen. Was geen steek onder water.
Meer dat ultieme liefde en boosheid in één middag de Revu kunnen passeren.
En dat ik dat niet gewend was voor ik een kind had.
Make my day!
pi_162106947
Het is gewoon een heel persoonlijke keus. Ik heb geen oordeel over de keus van de ander. Ik vind het wél jammer dat het krijgen van kinderen de 'default keus' is, met als gevolg dat er heel veel mensen zijn die weinig bewust nadenken over zo'n keus. Dat vind ik vooral jammer voor de kinderen die het betreft en voor de samenleving als geheel. Er zijn teveel kinderen die niet krijgen waar ze recht op hebben.
pi_162106957
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:48 schreef agter het volgende:

[..]

Oh. Je hoeft je zeker niet aangesproken te voelen. Was geen steek onder water.
Meer dat ultieme liefde en boosheid in één middag de Revu kunnen passeren.
En dat ik dat niet gewend was voor ik een kind had.
Ok. :)
pi_162106993
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik denk dat ik een goede moeder zou kunnen zijn. Ik wil het alleen niet. Dat weet ik al mijn hele leven. Het past niet bij mijn leven.
Dat is toch ook een prima keuze.
Ik vind het niet raar of gek ofzo.
Make my day!
pi_162107087
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:49 schreef agter het volgende:

[..]

Dat is toch ook een prima keuze.
Ik vind het niet raar of gek ofzo.
De meeste mensen niet denk/hoop ik.

Ik heb de leeftijd bereikt dat mensen er niet meer over lopen te zeiken gelukkig ("Dat komt nog wel" enzo). Heb wel een collega die van mening is dat mensen zonder kinderen een beetje sneu zijn. :')
pi_162107134
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:48 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ok. :)
:)
En ouderschap valt ook soms best wel tegen.
Ik raad het niemand aan die er niet volledig achter staat.
Make my day!
pi_162107173
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:54 schreef agter het volgende:

[..]

:)
En ouderschap valt ook soms best wel tegen.
Ik raad het niemand aan die er niet volledig achter staat.
Dat dus. Ik heb veel bewondering voor ouders die heel bewust met hun ouderschap bezig zijn. Maar ik ken ook voorbeelden van mensen die nooit kinderen hadden moeten krijgen en ik vind dat rampzalig.
  woensdag 11 mei 2016 @ 23:58:05 #169
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_162107223
quote:

[..]

Ik denk dat "bewust kindvrijen" zich er bewust van zijn dat er ontstellend veel energie in een kind moet worden gestoken en je vervolgens alleen maar een matig mens als bijdrage hebt gedaan aan de maandag ochtend files van de toekomst.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_162107243
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:48 schreef Isegrim het volgende:
Het is gewoon een heel persoonlijke keus. Ik heb geen oordeel over de keus van de ander. Ik vind het wél jammer dat het krijgen van kinderen de 'default keus' is, met als gevolg dat er heel veel mensen zijn die weinig bewust nadenken over zo'n keus. Dat vind ik vooral jammer voor de kinderen die het betreft en voor de samenleving als geheel. Er zijn teveel kinderen die niet krijgen waar ze recht op hebben.
Ik wou soms dat het voor mij ook zo vanzelfsprekend voelde om kinderen te krijgen. Scheelt een hoop gedoe en getwijfel.
Tap tap tap
  woensdag 11 mei 2016 @ 23:59:43 #171
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_162107245
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:55 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Maar ik ken ook voorbeelden van mensen die nooit kinderen hadden moeten krijgen en ik vind dat rampzalig.
In het jeugdorgwerkgelegenheidskader zijn zulke ouders Welkom hoor.
Prrrrr
pi_162107252
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:55 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat dus. Ik heb veel bewondering voor ouders die heel bewust met hun ouderschap bezig zijn. Maar ik ken ook voorbeelden van mensen die nooit kinderen hadden moeten krijgen en ik vind dat rampzalig.
Ik (wij) zijn er bewust mee bezig. Maar ik weet niet of dat zoveel beter is.
Uiteindelijk moet een kind gewoon meedraaien in je gezin/leven.
En in de maatschappij.
Make my day!
  donderdag 12 mei 2016 @ 00:01:32 #173
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_162107279
quote:
7s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:58 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat "bewust kindvrijen" zich er bewust van zijn dat er ontstellend veel energie in een kind moet worden gestoken en je vervolgens alleen maar een matig mens als bijdrage hebt gedaan aan de maandag ochtend files van de toekomst.
En een bijdrage aan jouw pensioen en zorg. Dat ook. Maar ja, wie dan(nog) leeft, die dan (niet meer) zorgt.
Prrrrr
  donderdag 12 mei 2016 @ 00:02:05 #174
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_162107286
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:01 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

En een bijdrage aan jouw pensioen en zorg. Dat ook. Maar ja, wie dan(nog) leeft, die dan (niet meer) zorgt.
Gewoon een nieuw tandwieltje voor de machine dus.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_162107308
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Gewoon een nieuw tandwieltje voor de machine dus.
Meedraaien voor pensioen is nu niet echt de reden geweest voor ons om een kind te willen. :D
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')