abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 mei 2016 @ 16:25:31 #1
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_162039349
De Republikeinse kandidaten

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Rick Perry
Scott Walker
Bobby Jindal
Lindsey Graham
George Pataki
Mike Huckabee
Rand Paul
Rick Santorum
Carly Fiorina
Chris Christie
Jim Gilmore
Jeb Bush
Ben Carson
Marco Rubio
Ted Cruz
John Kasich

De Democratische kandidaten

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

Bernie Sanders presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Lincoln Chafee
Jim Webb
Lawrence Lessig
Martin O'Malley

Poll: Op welke republikein zou jij stemmen?
Jeb Bush
Ben Carson
Chris Christie
Ted Cruz
Carly Fiorina
Jim Gilmore
Lindsey Graham
Mike Huckabee
Bobby Jindal
John Kasich
George Pataki
Rand Paul
Rick Perry
Marco Rubio
Rick Santorum
Donald Trump
Scott Walker
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke democraat zou jij stemmen?
Lincoln Chafee
Hillary Clinton
Martin O'Malley
Bernie Sanders
Jim Webb
Lawrence Lessig
Joe Biden
Tussenstand:

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.

Game on. *O* .
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  maandag 9 mei 2016 @ 16:28:05 #2
66825 Reya
Fier Wallon
pi_162039385
Nummering in de TT bijgesteld.
  maandag 9 mei 2016 @ 16:35:09 #3
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_162039475
twee interessante artikelen over Donald Trump:

Het eerste artikel is van Charles Charles Groenhuijsen, een Nederlands journalist en publicist. Hij is de voormalig Amerika-correspondent van de NOS en heeft 20 jaar in Amerika gewoond.

http://www.nrc.nl/nieuws/2016/05/04/donald-trump-als-president-is-geen-ramp-1618527

Het tweede artikel is van Hans Wiegel, Nederlands voormalig politicus voor de VVD. Hij was ook partijleider en Vicepremier.

http://politiek.tpo.nl/column/donald-trump-hoeft-niet-per-se-een-slecht-president-te-zijn/
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_162039503
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 14:59 schreef Belabor het volgende:

[..]

Hoezo zou je een presidentskandidaat dan afschrijven om het feit dat hij niet meer kan winnen (wat feitelijk gezien niet eens klopt, maar soit.)? Het gaat om de inhoud van zijn plannen en wat de Amerikaanse stemmers willen en veel enthousiasme voor zijn plannen bestaat er nog steeds, dat blijkt bijvoorbeeld wel over het feit dat hij Indiana nog wist te winnen ondanks dat Clinton daar verwacht werd te winnen en hij nog steeds gestaag groeit in de polls voor de komende primaries.

Die makkelijke termen als "Sandersadepten", "fanboys" die hier zo vaak gedropt worden zijn generaliserend en voegen niks toe aan de discussie. Sanders gaat door tot de conventie, zoals hij begin dit jaar zelf al bevestigde. We kunnen met zijn allen zijn beleid prima bekritiseren en daar moet je als voorstander van Sanders ook tegen kunnen. Maar dat kun je doen op basis van feiten of op basis van de onderbuik. En ik vind juist dat je door die onderbuik-posts heen moet prikken. Daarom reageer ik.
Maar Sanders wordt hier niet afgeschreven omdat hij foute of domme plannen heeft, Sanders wordt afgeschreven omdat hij niet genoeg mensen heeft kunnen overtuigen zijn plannen te steunen door op hem te stemmen. Dat is gewoon de realiteit, hij gaat niet meer winnen. En dan vind ik het vrij onnozel en zelfs beledigend tegenover het electoraat om, zoals sommige Sanders..supporters hier doen, te stellen dat zijn plannen toch echt objectief het beste zijn en dat Clinton alleen maar kan winnen vanwege.. het establishment..?
pi_162039520
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 16:05 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Wat stel jij dan voor?

Natuurlijk is er niet altijd gemeenschappelijk belang om tot een compromis te komen. Voor beide kanten niet. Zoals het nu is is er 1 kant die bij voorbaat alles weggeeft (Democraten) en 1 kant die wel zijn poog stijf houdt. Dat is nou niet bepaald een geniale strategie.
Ook dat is niet waar hoor. Probleem is echter dat je met meerderheden in Senaat en Congres feitelijk bijna alles kunt blokkeren. De Democraten hebben het presidentschap, waarmee ze wat executive actions uitvoeren en Obama heeft wel het één en ander middels presidentieel veto tegengehouden.
Feitelijk is het voornamelijk aan de partijen om zowel het presidentschap als een meerderheid in het congres te grijpen om nog enigszins wat gedaan te krijgen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_162039805
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 16:35 schreef martijnde3de het volgende:
twee interessante artikelen over Donald Trump:

Het eerste artikel is van Charles Charles Groenhuijsen, een Nederlands journalist en publicist. Hij is de voormalig Amerika-correspondent van de NOS en heeft 20 jaar in Amerika gewoond.

http://www.nrc.nl/nieuws/2016/05/04/donald-trump-als-president-is-geen-ramp-1618527

Het tweede artikel is van Hans Wiegel, Nederlands voormalig politicus voor de VVD. Hij was ook partijleider en Vicepremier.

http://politiek.tpo.nl/column/donald-trump-hoeft-niet-per-se-een-slecht-president-te-zijn/
Ik ben nooit zo onder de indruk de analyses van Charles.

Om er eens puntsgewijs doorheen te lopen:

quote:
herrieschopper Donald Trump luistert beter naar kiezers dan Hillary, Ted, John en al die andere geflopte kandidaten.
Als hij beter luistert naar 'de kiezer' dan Clinton, dan zou hij toch op z'n minst voor moeten staan in de H2H peilingen of voor moeten lopen qua popular vote? Beiden niet het geval.

quote:
Trump-critici vergeten vaak dat de analyse van het Trump-evangelie klopt: vele miljoenen Amerikanen zijn terecht boos.
Dat populisten het moeten hebben van boosheid is niet echt spannend. Het is ook geen verheffende analyse. Daarbij gebruik maken van het buitenland, de elite en migranten is ook niet bepaald een spannend, nieuw concept.

quote:
Kiezers willen immers – zie ook de enorme populariteit van de even bejaarde als linkse Bernie Sanders – een outsider. Hillary is de ultieme insider. De loopgraven worden niet dichtgegooid, maar juist verder uitgediept. Geen fijn vooruitzicht.
Bernie heeft z'n hele leven in de politiek gezeten. Die zou ik niet willen kwalificeren als een outsider. Daarbij was hij niet zo populair dat hij Clinton wist te verslaan. Ook blijkt duidelijk dat het 'anti-establishment'-sentiment met name sterk leeft bij de Republikeinen.

quote:
Republikeins gouverneur Walter Scott van Florida: „De kiezers hebben gesproken. Ze willen een zakenman, een outsider die Washington eens flink opschudt.”
De beste man heet Rick, niet Walter.

quote:
Republikeinen én Democraten hebben de volkswoede gemist, waar Trump nu zo van profiteert. Daar betalen ze nu een hoge prijs voor. Ze ontkomen niet aan diepgaande zelfanalyse en een eigen variant van Trumps ‘Let’s make America great again’. Dat zal louterend werken.
Hebben ze die gemist? Ik geloof dat de Democraten toch wel heel graag wat van die onvrede hebben willen wegnemen, maar dat het voornamelijk de Republikeinen zijn die veel 'Sanders-achtige' hervormingen hebben geblokkeerd. Het is te makkelijk om maar te doen alsof 'de elite de boosheid niet heeft erkent'.
  maandag 9 mei 2016 @ 16:57:41 #7
66825 Reya
Fier Wallon
pi_162039834
Bij Groenhuijsen heb ik dan ook nog het idee dat hij daadwerkelijk slecht geïnformeerd is, en maar een praatje voor de vaak houdt.
  maandag 9 mei 2016 @ 17:13:35 #8
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_162040163
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 16:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik ben nooit zo onder de indruk de analyses van Charles.

Om er eens puntsgewijs doorheen te lopen:

[..]

Als hij beter luistert naar 'de kiezer' dan Clinton, dan zou hij toch op z'n minst voor moeten staan in de H2H peilingen of voor moeten lopen qua popular vote? Beiden niet het geval.

[..]

Dat populisten het moeten hebben van boosheid is niet echt spannend. Het is ook geen verheffende analyse. Daarbij gebruik maken van het buitenland, de elite en migranten is ook niet bepaald een spannend, nieuw concept.

[..]

Bernie heeft z'n hele leven in de politiek gezeten. Die zou ik niet willen kwalificeren als een outsider. Daarbij was hij niet zo populair dat hij Clinton wist te verslaan. Ook blijkt duidelijk dat het 'anti-establishment'-sentiment met name sterk leeft bij de Republikeinen.

[..]

De beste man heet Rick, niet Walter.

[..]

Hebben ze die gemist? Ik geloof dat de Democraten toch wel heel graag wat van die onvrede hebben willen wegnemen, maar dat het voornamelijk de Republikeinen zijn die veel 'Sanders-achtige' hervormingen hebben geblokkeerd. Het is te makkelijk om maar te doen alsof 'de elite de boosheid niet heeft erkent'.
Grappig dat je er over begint. Ik vond zijn opiniestuk van dit weekend zo stuitend foutief en slecht doordacht dat ik me niet voor kon stellen dat die man twintig jaar in Amerika heeft gewoond.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 9 mei 2016 @ 17:22:46 #9
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_162040299
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 16:36 schreef Gambetta het volgende:
Maar Sanders wordt hier niet afgeschreven omdat hij foute of domme plannen heeft, Sanders wordt afgeschreven omdat hij niet genoeg mensen heeft kunnen overtuigen zijn plannen te steunen door op hem te stemmen.
Ah, dus een Amerikaanse "the winner takes it all"-instelling. Jij ziet dat zo, maar ik vind niet dat je de handdoek in de ring moet gooien als je echt gelooft in je eigen plannen, dan moet je tot het bittere eind doorzetten en mensen proberen te overtuigen. Sanders zal overigens sportief genoeg zijn om bij de conventie gewoon Clinton te feliciteren en zijn nederlaag toe te geven.
quote:
Dat is gewoon de realiteit, hij gaat niet meer winnen. En dan vind ik het vrij onnozel en zelfs beledigend tegenover het electoraat om, zoals sommige Sanders..supporters hier doen, te stellen dat zijn plannen toch echt objectief het beste zijn en dat Clinton alleen maar kan winnen vanwege.. het establishment..?
Het is zeer onwaarschijnlijk dat hij nog gaat winnen, maar niet onmogelijk. Granted, ik geef hem ook nog maar een miniem kleine kans en ga er net zoals de rest gewoon van uit dat het in de GE's Clinton vs Trump gaat worden.

Ik vind het echter in geen enkel opzicht een belediging aan het electoraat om de strijd door te zetten. Ik zou het juist een belediging aan zijn eigen achterban vinden om vroegtijdig op te geven. Sanders komt op mij als een heel oprecht, integer en ook daadkrachtig politicus over en dat laat hij met het voortzetten van zijn campagne ook zien.

Hij zei in januari al dat hij door zou gaan, wat er ook zou gebeuren. Hij houdt zijn woord. Daar is helemaal niks beledigend of onnozel aan.

Mensen die Sanders echt heel erg waarderen zijn gewoon teleurgesteld en dan zeg je soms gewoon wel domme dingen. Maar laten we de discussie daar niet op focussen, want dat leidt nergens toe. Gekscherend erover doen is prima, maar het gaat de hele discussie over Sanders nu in de weg zitten.
pi_162040361
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 17:22 schreef Belabor het volgende:

[..]

Ah, dus een Amerikaanse "the winner takes it all"-instelling. Jij ziet dat zo, maar ik vind niet dat je de handdoek in de ring moet gooien als je echt gelooft in je eigen plannen, dan moet je tot het bittere eind doorzetten en mensen proberen te overtuigen. Sanders zal overigens sportief genoeg zijn om bij de conventie gewoon Clinton te feliciteren en zijn nederlaag toe te geven.

[..]

Het is zeer onwaarschijnlijk dat hij nog gaat winnen, maar niet onmogelijk. Granted, ik geef hem ook nog maar een miniem kleine kans en ga er net zoals de rest gewoon van uit dat het in de GE's Clinton vs Trump gaat worden.

Ik vind het echter in geen enkel opzicht een belediging aan het electoraat om de strijd door te zetten. Ik zou het juist een belediging aan zijn eigen achterban vinden om vroegtijdig op te geven. Sanders komt op mij als een heel oprecht, integer en ook daadkrachtig politicus over en dat laat hij met het voortzetten van zijn campagne ook zien.

Hij zei in januari al dat hij door zou gaan, wat er ook zou gebeuren. Hij houdt zijn woord. Daar is helemaal niks beledigend of onnozel aan.

Mensen die Sanders echt heel erg waarderen zijn gewoon teleurgesteld en dan zeg je soms gewoon wel domme dingen. Maar laten we de discussie daar niet op focussen, want dat leidt nergens toe. Gekscherend erover doen is prima, maar het gaat de hele discussie over Sanders nu in de weg zitten.
Ik schrijf nergens dat het voortzetten van zijn campagne een belediging is voor het electoraat. Ik schrijf dat het beledigend is om te stellen dat Clinton alleen wint omdat ze "establishment" is, omdat ze een vrouw is, en omdat haar supporters niet weten waar ze op stemmen. Dat is een naar sentiment dat regelmatig naar boven komt in dit topic.
pi_162040380
Nog wel een aardig stuk uit de New Yorker over de Democratische campagne tegen Trump:

http://www.newyorker.com/(...)mbid=social_facebook
  maandag 9 mei 2016 @ 17:30:01 #12
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_162040396
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 17:27 schreef Gambetta het volgende:
Ik schrijf nergens dat het voortzetten van zijn campagne een belediging is voor het electoraat. Ik schrijf dat het beledigend is om te stellen dat Clinton alleen wint omdat ze "establishment" is, omdat ze een vrouw is, en omdat haar supporters niet weten waar ze op stemmen. Dat is een naar sentiment dat regelmatig naar boven komt in dit topic.
Dat sentiment is al sinds een aantal delen niet meer in dit topic gedeeld, maar het blijft maar door onder ander jou en 99.999 herhaald worden. Laat het dan lekker rusten en focus je op wat belangrijk is.
pi_162040419
quote:
6s.gif Op maandag 9 mei 2016 17:30 schreef Belabor het volgende:

[..]

Dat sentiment is al sinds een aantal delen niet meer in dit topic gedeeld, maar het blijft maar door onder ander jou en 99.999 herhaald worden. Laat het dan lekker rusten en focus je op wat belangrijk is.
Het wordt op de laatste twee pagina's van het vorige topic letterlijk drie keer naar voren gebracht.
  maandag 9 mei 2016 @ 17:32:39 #14
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_162040442
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 17:31 schreef Gambetta het volgende:
Het wordt op de laatste twee pagina's van het vorige topic letterlijk drie keer naar voren gebracht.
Precies, omdat ik reageerde op 99.999. Maar het is wel prima zo, je punt is gemaakt en ik ben het gedeeltelijk met je eens dat er te emotioneel gereageerd wordt.
pi_162040783
http://www.thepoliticalin(...)ement-rudy-giuliani/

Trump zou volgens bronnen Rudy Giuliani als hoofd van Homeland Security willen aanstellen.
pi_162041263
Nog wel een aardig stuk van Politico over de potentiële leden van een Trump administration:
http://www.politico.com/s(...)on-transition-222944
  maandag 9 mei 2016 @ 18:24:24 #17
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_162041403
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 17:13 schreef Euribob het volgende:

[..]

Grappig dat je er over begint. Ik vond zijn opiniestuk van dit weekend zo stuitend foutief en slecht doordacht dat ik me niet voor kon stellen dat die man twintig jaar in Amerika heeft gewoond.
Als je vooral in DC woont blijft je kennis wel beperkt :)
pi_162041431
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:24 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Als je vooral in DC woont blijft je kennis wel beperkt.
Het gaat natuurlijk niet alleen om waar je woont, maar ook hoeveel media je bijhoudt en dergelijke. Veel verder dan de Washington Post kwam Charles volgens mij niet.
  maandag 9 mei 2016 @ 18:47:36 #19
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_162041872
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet alleen om waar je woont, maar ook hoeveel media je bijhoudt en dergelijke. Veel verder dan de Washington Post kwam Charles volgens mij niet.
Hij zou eens op dit topicje moeten komen, hier zijn een aantal mensen met meer kennis van de VS en de presidentsverkiezingen dan menig Amerika correspondent :)
  maandag 9 mei 2016 @ 18:52:15 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162041995
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 17:13 schreef Euribob het volgende:

[..]

Dat had ik met meisje Brandsma, die zat zogenaamd voor de NOS en wat andere media in Berlijn, zelden iemand zoveel onzin en cliché's over Duitsland horen verkopen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162042460
Die 3e persoonstweets van The Donald zijn altijd zo hilarisch

realDonaldTrump twitterde op maandag 09-05-2016 om 18:56:36 Crooked Hillary Clinton says that she got more primary votes than Donald Trump. But I had 17 people to beat—she had one! reageer retweet
Ryan geeft het op:

Reuters twitterde op maandag 09-05-2016 om 19:06:04 Speaker Ryan says he would step down as Republican convention chair if Trump asks: report https://t.co/xkUSqPYnT6 https://t.co/y8H2a52e0j reageer retweet
pi_162042501
Ik lig dubbel hier.
pi_162042613
Over het geld, gister was meneer 'The king of debt' vandaag mogen wat Trump betreft de geldprinters aan.
CNNAshleigh twitterde op maandag 09-05-2016 om 18:12:22 Trump:US never has to default on debt "because you print the money." @CristinaAlesci explains why it's not so simple https://t.co/boNIqSu3Mh reageer retweet
En Christie mag het Transition Team gaan leiden voor na de campagne tegen 'Hillary Clinton" of "whoever"

maandag 9 mei 2016 @ 19:18:06 #24
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_162042642
Politico in een artikel over de houding en tactiek van Trump sinds zijn tegenstanders afhaakten, heeft nog een mooi citaat over zijn proefballon om belastingen te verhogen op de rijkeren:

quote:
Trump also took issue with coverage of his remark NBC’s “Meet the Press” that suggested that he wanted an increase on taxes.

“I said that I may have to increase the section, and by the way, everybody across the board, businesses, everybody’s getting a tax cut, especially the middle class,” he said on CNN. “And I said that I may have to increase it on the wealthy. I’m not going to allow it to be increased on the middle class. Now if I increase it on the wealthy, they’re still going to pay less than they pay now. I’m not talking about increasing from this point. I’m talking about increasing from my tax proposal.”

http://www.politico.com/s(...)an-opposition-222953
Net zoals met zijn zogenaamde verhoging van het minimumloon: puur loze kreten hopende dat mensen er voor vallen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_162042808
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:18 schreef Montov het volgende:
Politico in een artikel over de houding en tactiek van Trump sinds zijn tegenstanders afhaakten, heeft nog een mooi citaat over zijn proefballon om belastingen te verhogen op de rijkeren:

[..]

Net zoals met zijn zogenaamde verhoging van het minimumloon: puur loze kreten hopende dat mensen er voor vallen.
Ja, hij heeft weer een mooie draai gevonden:

realDonaldTrump twitterde op maandag 09-05-2016 om 19:21:21 I am lowering taxes far more than any other candidate. Any negotiated increase by Congress to my proposal would still be lower than current! reageer retweet
300 columns die de prullenbak in kunnen :')
pi_162042853
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:23 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ja, hij heeft weer een mooie draai gevonden:

realDonaldTrump twitterde op maandag 09-05-2016 om 19:21:21 I am lowering taxes far more than any other candidate. Any negotiated increase by Congress to my proposal would still be lower than current! reageer retweet
300 columns die de prullenbak in kunnen :')
Niet echt, feitelijk geef je op deze manier niet alleen je volstrekte incompetentie toe, maar je tegenstanders ook het materiaal om elk beeld van je neer te zetten dat ze willen.
pi_162043319
Nog een nieuwe analyse van de effecten van de plannen van Sanders:
http://www.politico.com/s(...)pid=sf#ixzz48BEVK1AA
  maandag 9 mei 2016 @ 21:05:38 #28
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_162045793
WaPo factcheckers over hoe Trump feiten blijft verdraaien ondanks alle bewijzen:

quote:
Few stand in Trump’s way as he piles up the Four-Pinocchio whoppers

Trump makes Four-Pinocchio statements over and over again, even though fact checkers have demonstrated them to be false. He appears to care little about the facts; his staff does not even bother to respond to fact-checking inquiries.

(...)

For instance, Trump says he was against the 2003 invasion of Iraq, but research by BuzzFeed found that he did express support for an attack. He said the White House even sent a delegation to tell him to tone down his statements —and we found that also to be false.

(...)

(On Thursday, Bret Baier of Fox News finally pressed Trump on his support for the Iraq War. “I said very weakly, well, blah, blah, blah, yes, I guess,” Trump responded.)

The online version of the Fact Checker keeps a running list of Trump’s Four-Pinocchio statements. He now has 26, which accounts for nearly 70 percent of Trump’s statements that have been fact checked.

https://www.washingtonpos(...)733c56f12_story.html
2 actuele foute claims:

quote:
Fact-checking Donald Trump on 'Meet the Press'

"No, no," Trump said. "I don't think people should sneak in through the cracks. And whether that's an ID or any way you want to do it. But you have to be a citizen to vote."

"Well, of course," Todd replied. "That is the law as it stands already."
Trump disagreed: "No, it's not. I mean, you have places where people just walk in and vote."

Trump is wrong that noncitizens could "just walk in and vote." That claim rates False.

(...)

"We're the highest taxed nation in the world. Our businesses pay more taxes than any businesses in the world. That's why companies are leaving."

This is a version of one of Trump's oft-repeated talking points, and it's inaccurate. The claim rates False.

http://www.politifact.com(...)ld-trump-meet-press/
Géén kloon van tvlxd!
pi_162046373
Al die analyses, al die aanvallen op Trump gaan em niet schaden. Ja, als Europeaan kijken we meewarig naar zo'n blaaskaak, maar vergeet niet dat Nederland ook ver met Fortuyn meeging. Trump doet het alleen nog ietsjes extremer. Trump liegt? Hij beticht Hillary ook van liegen en hij heeft nog gelijk ook.
Zeuren dat ie niet volgens de regels speelt, dat is precies wat ie wil.
Hillary maakt ook niet een bijster sterke indruk op dit moment. Je kan zeggen wat je wil, maar Trump speelt overtuigend de "Lewinsky"-kaart en die is Amerika nog niet vergeten.

Trump moet niet onderschat worden. En Hillary is de slechtste kandidaat die de Democraten kunnen hebben.
pi_162046992
Ah, de Lewinsky-kaart, die zo succesvol was dat Bill in 2001 afscheid nam met een favorability van 65%. Nou dat wordt vast een succes.
  maandag 9 mei 2016 @ 22:00:06 #31
66825 Reya
Fier Wallon
pi_162048057
quote:
We're the highest taxed nation in the world.
Hij is duidelijk niet bekend met België.
  maandag 9 mei 2016 @ 22:02:42 #32
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_162048180
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:41 schreef Monolith het volgende:
Nog een nieuwe analyse van de effecten van de plannen van Sanders:
http://www.politico.com/s(...)pid=sf#ixzz48BEVK1AA
Ik ben benieuwd hoe Bram dit recht gaat praten
Laffe huichelaar
pi_162048417
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:02 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe Bram dit recht gaat praten
Centristische denktank, derhalve niet objectief en dus onzin. Dat is doorgaans het soort non-discussie dat hier gevoerd wordt.
pi_162048468
De race tussen Ayotte en Hassan, één van de senaatsraces, blijft ook spannend in NH:
New Hampshire Senate - Ayotte vs. Hassan
Dartmouth
Ayotte 37, Hassan 35
Ayotte +2
  maandag 9 mei 2016 @ 22:12:53 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162048590
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 21:05 schreef Montov het volgende:
WaPo factcheckers over hoe Trump feiten blijft verdraaien ondanks alle bewijzen:

Wow, een politicus die tijdens een campagne jokt en onzin verkoopt, dat verwacht je niet, foei.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162048711
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wow, een politicus die tijdens een campagne jokt en onzin verkoopt, dat verwacht je niet, foei.
Er zijn gradaties, kijk maar naar de score van Trump op politifact versus die van Clinton.
pi_162049130
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 21:36 schreef Gambetta het volgende:
Ah, de Lewinsky-kaart, die zo succesvol was dat Bill in 2001 afscheid nam met een favorability van 65%. Nou dat wordt vast een succes.
Wie heeft het over Bill? Hillary wil de kandidaat voor de vrouwen zijn. Terwijl ze bij een bedriegende man bleef. Een van haar zogenaamde sterktes kan haar lelijk tegen gaan werken. Ik hoop niet dat Teump wint, maar ik vind Hillary niet veel beter. En dat hebben die Amerikanen ook wel door. Trump beheerst het spelletje op een manier waar 'echte' politici alleen maar van kunnen dromen.
  maandag 9 mei 2016 @ 22:43:15 #38
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_162049681
quote:
9s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:00 schreef Reya het volgende:

[..]

Hij is duidelijk niet bekend met België.
Jawel. Brussels was toch een hellhole?

Al weet hij misschien niet dat Brussel in België ligt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_162050287
Rubio geeft ook aan geen interesse te hebben om running mate van Trump te worden:
http://www.politico.com/story/2016/05/rubio-trump-vp-222980
  maandag 9 mei 2016 @ 23:03:54 #40
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162050385
Tony Abbott, volgens dit filmpje een kruising van Cruz en Trump. :)

ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_162050462
Interessant, een kleine peiling van het stemgedrag van soldaten:
http://www.militarytimes.com/story/military/election/2016/05/09/military-times-survey-donald-trump-beats-hillary-clinton/84132402/

En natuurlijk een herkenbaar patroon deze election:
quote:
“Weakest field of my adult life.”
“Absolutely disgusted by this election cycle.”
“It’s a lose/lose situation no matter what.”
“They all suck.”
  maandag 9 mei 2016 @ 23:11:59 #42
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162050657
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:01 schreef Monolith het volgende:
Rubio geeft ook aan geen interesse te hebben om running mate van Trump te worden:
http://www.politico.com/story/2016/05/rubio-trump-vp-222980
Mooi, want Trump zou hem waarschijnlijk niet als running mate willen. Als hij slim is dan kiest hij iemand die de groepen aanspreekt die nu minder op hem stemmen (religie, kleurtje, vrouwen) en iemand die niet als een aantrekkelijkere opvolger van hem wordt gezien om impeachen te voorkomen.
#NoDAPL
pi_162050937
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mooi, want Trump zou hem waarschijnlijk niet als running mate willen. Als hij slim is dan kiest hij iemand die de groepen aanspreekt die nu minder op hem stemmen (religie, kleurtje, vrouwen) en iemand die niet als een aantrekkelijkere opvolger van hem wordt gezien om impeachen te voorkomen.
Als je het artikel nou had gelezen, dan had je gezien dat Rubio wel degelijk een optie zal zijn volgens Trump, al kun je als buitenstaander het waarheidsgehalte van zo'n uitspraak natuurlijk niet controleren.
Verder heeft Rubio natuurlijk een 'kleurtje'. Die hele impeachmentfantasie is ook meer een wilde fantasie dan dat het een reële optie is. Als de Republikeinen Trump niet moeten, dan kunnen ze gewoon de convention rules herschrijven. Daar hebben ze geen impeachment voor nodig. Maar net als bij een impeachment zullen ze die optie niet gebruiken omdat het simpelweg politieke zelfmoord is.
  maandag 9 mei 2016 @ 23:24:48 #44
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_162051072
Klopt het trouwens dat dit de oudste presidentskandidaten ooit zouden zijn?

Gemiddeld bedoel ik dan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_162051253
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:27 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Wie heeft het over Bill? Hillary wil de kandidaat voor de vrouwen zijn. Terwijl ze bij een bedriegende man bleef. Een van haar zogenaamde sterktes kan haar lelijk tegen gaan werken. Ik hoop niet dat Teump wint, maar ik vind Hillary niet veel beter. En dat hebben die Amerikanen ook wel door. Trump beheerst het spelletje op een manier waar 'echte' politici alleen maar van kunnen dromen.
Waarom zouden mensen/vrouwen het haar kwalijk nemen dat ze bij haar man is gebleven? Er is niets wat daar op wijst. Hillary's favorabilitys schoten de lucht in ten tijden van het Lewinskyschandaal. Daar gaat ze geen stemmen op verliezen.

quote:
Both Hillary and Bill Clinton started 1998 with favorability ratings that were roughly similar. In a poll taken in late January 1998 after the Monica Lewinsky crisis became public and immediately after Bill Clinton's successful State of the Union address, the President's favorability rating was 65%, while the First Lady's was 64%. The significant shift came in August and into September of this past year, as details of the Lewinsky testimony and the Starr report became public. Bill Clinton's favorable numbers dropped, while Hillary Clinton's rating among the public stayed constant, creating a gap between the two–in her favor. By mid-September, for example, Bill Clinton received a 51% favorable rating, while Hillary's was 61%. In the most recent Gallup poll, conducted February 4-8, 1999, Hillary Clinton's favorable rating is at 66% while Bill Clinton's is 11% points lower, at 55%.
pi_162051350
quote:
99s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Klopt het trouwens dat dit de oudste presidentskandidaten ooit zouden zijn?

Gemiddeld bedoel ik dan.
Zou zo maar kunnen. Reagan was in 1984 de oudste kandidaat met 73 dacht ik, maar Mondale was een stuk jonger.
  maandag 9 mei 2016 @ 23:36:52 #47
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162051436
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:20 schreef Monolith het volgende:
Verder heeft Rubio natuurlijk een 'kleurtje'.
Zoals Obama er een heeft maar dan nog minder. ;)

quote:
Die hele impeachmentfantasie is ook meer een wilde fantasie dan dat het een reële optie is. Als de Republikeinen Trump niet moeten, dan kunnen ze gewoon de convention rules herschrijven. Daar hebben ze geen impeachment voor nodig. Maar net als bij een impeachment zullen ze die optie niet gebruiken omdat het simpelweg politieke zelfmoord is.
Die theorie heb ik niet bedacht, je leest er de laatste weken over.
Stel dat ze Trump eruit zouden werken door de regels te veranderen (ja, die vrijheid hebben ze zichzelf gegeven), zouden ze dan enige kans hebben om de verkiezingen te winnen? Ik weet dat Trump, net als Hillary, net zo zeer bij veel mensen heel erg impopulair is als dat hij bij een vaste kern populair is maar als die vaste kern pissed is en daarom niet op de kandidaat stemt...
#NoDAPL
  maandag 9 mei 2016 @ 23:39:20 #48
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162051513
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zou zo maar kunnen. Reagan was in 1984 de oudste kandidaat met 73 dacht ik, maar Mondale was een stuk jonger.
In ieder geval wordt het daarmee moeilijk voor de Republikeinen om te zeuren over Sanders zijn leeftijd als hij de nominatie zou krijgen. Je hoeft maar even naar de bij hen zo geliefde Reagan te verwijzen. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL
  maandag 9 mei 2016 @ 23:44:56 #49
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162051714
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:05 schreef Nintex het volgende:
Interessant, een kleine peiling van het stemgedrag van soldaten:
http://www.militarytimes.com/story/military/election/2016/05/09/military-times-survey-donald-trump-beats-hillary-clinton/84132402/
[ afbeelding ]

En natuurlijk een herkenbaar patroon deze election:

[..]

Weinig verrasasend toch? Met Hillary weet je dat het door blijft gaan met een forse inzet van de troepen in het buitenland, iedereen weet inmiddels dat zij een havik is, ik denk dat je haar rusitg een extremistisch havik mag noemen aangezien zij volgens hooggeplaatste medewerks steeds weer voor de meest extreme optie koos. Laten we hierbij niet vergeten dat de huidige problemen met IS zijn gecreëerd door eerdere milliataire interventies van de USA, de UK en o.a. Nederland. Soldaten willen best vechten voor het volk en het vaderland maar zinloze oorlogen voeren gaat ook voor veel soldaten te ver.

De voormalige vice-voorzitster van de DNC (gedwongen opgestapt omdat ze Sanders steunde) was vroeger een Republikein, de directe aanleiding voor haar om Sanders steunen is het feit dat haar man een millitair is die uitgezonden werd.
#NoDAPL
pi_162051834
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zoals Obama er een heeft maar dan nog minder. ;)
Volgens mij snap je niet zoveel van de etnische groepen in de VS. Rubio is een Hispanic, geen 'African American'. Eerstgenoemde is een grotere groep dan de tweede en bovendien een enorm cruciale omdat ze een belangrijke rol spelen in de grote swing state Florida.

quote:
[..]

Die theorie heb ik niet bedacht, je leest er de laatste weken over.
Stel dat ze Trump eruit zouden werken door de regels te veranderen (ja, die vrijheid hebben ze zichzelf gegeven), zouden ze dan enige kans hebben om de verkiezingen te winnen? Ik weet dat Trump, net als Hillary, net zo zeer bij veel mensen heel erg impopulair is als dat hij bij een vaste kern populair is maar als die vaste kern pissed is en daarom niet op de kandidaat stemt...
Ik lees er niets over. Maar ook al 'lees je erover', dat maakt het nog niet opeens een realistische optie.
Verder gaat het natuurlijk om het effect op de langere termijn, dat zal desastreus zijn bij dit soort acties. Ze zullen liever Trump laten falen in de race of hem als relatieve lame duck laten zitten, voor zover hij al niet gewoon vrij braaf veel standaard Republikeins beleid gaat proberen door te voeren.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 00:37:57 #51
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162052691
http://www.huffingtonpost(...)actly_b_9559188.html
Bekijk het voor je eigen gemak en om dit goede medium te steunen even op de website zelf. Ik plaats het hier aangezien er dan tenminste nog een kans is dat mensen eens iets lezen wat minder bij hun bias aansluit. ;)
Een aanvulling op het artikel: de zenders van Comcast hebben in twee jaar tijd welgeteld twee keer kort en vluchtig aandacht besteed aan TTP/TTIP terwijl dit een van de meest invloedrijke verdragen is die we ooit hebben gehad. Guess what, Comcast is een lobbyïst (geld en al) voor deze verdragen. Media - anders dan dat veel mensen hier denken - zijn hele grote bedrijven die in een heel hard zakenwereldje opereren. Zij hebben zakelijke belangen bij dergelijke verdragen. Het is goed om je bewust te zijn van dergelijke biassen.

quote:
Bernie Sanders Is Exactly Right: The Media Is an Arm of the Ruling Class of This Country

The ruling class of this country not only controls our political and economic systems, but also the mainstream media and in effect, the news that we consume.

Did you know that The Walt Disney Company owns ABC?

How about Time Warner? Did you know it owns CNN?

Did you know that News Corp owns Fox, the Wall Street Journal and the New York Post? Did you know Comcast and GE own MSNBC, NBC News and CNBC?

What about this news source, here? Did you know Verizon, which now owns AOL, owns The Huffington Post? Did you know most people don't know any of this?

As Bernie Sanders said in an interview on The Young Turks, "The media is an arm of the ruling class of this country." We couldn't have said it any better ourselves.

Sanders continued, "I think what you have is a corporate media, which by definition has conflicts of interest." He went on to explain that companies like Disney pay their workers in Disney World $8 or $9 an hour. The terrifying reality is that these same companies own ABC and other major news outlets. No wonder you don't see ABC or MSNBC running specials on the minimum wage or wealth and income inequality.

If the mainstream media began covering our nation's asymmetrical distribution of wealth, if our electorate became more informed about the disintegration of the middleclass, maybe, just maybe, people would rise up and demand real change. That's a notion that absolutely horrifies the executives of Comcast and Disney.

Ask yourself, why isn't there more climate change coverage? Why doesn't CNN spend more time talking about overturning Citizens United? Could it have anything to do with the fact that the corporate media collect huge sums of advertising money from the fossil fuel industry and the super PACs that only exist because of Citizens United?

Do the media executives behind the scenes (and TV screens) want to destroy our planet? Do they support billionaires buying elections? Do they like watching laborers in Disney World work longer hours for lower wages while their companies' profits skyrocket?

Chances are, these executives are mothers and fathers. Chances are, they do care about the American people. They just care much, much more about their profits.

The Media Vs. Bernie Sanders

Today, The Wall Street Journal ran a piece entitled, Bernie Sanders Gets No Respect, which is ironic in itself because the WSJ has generally written off Senator Sanders, just as The New York Times, CNN and MSNBC have written off Senator Sanders.

When the New York Times recently published a positive article about Sanders, it later went to great lengths to edit that piece and make it much less pro-Sanders.

Sanders supporters have grown sick of the media's Clinton bias and most recently, their tendency to include super delegates in their delegate math, which gives Clinton a massive and misleading advantage because super delegates can still switch sides.

CNN, MSNBC and even Google almost always factor the totally-unofficial-super-delegates into their delegate counts, making Clinton look lightyears ahead of Sanders.

If you notice, in the image above, it's the light blue (super delegates) and not the dark blue (pledged delegates) that position Clinton as the clear Democratic frontrunner.

The problem is, in their highly scientific "delegate math," CNN, MSNBC and Google are including the super delegates who haven't even voted yet. This is a dirty and clever little trick designed to conceal the viability of a Sanders' nomination.

Including super delegates at this point is not only misleading, but downright dishonest because the super delegates won't vote until the Democratic National Convention. As they did for Obama in 2008, super delegates can and will transfer their support to Sanders if the Senator continues to win in primaries and caucuses.

Last week, the WSJ reported that Trump needs to win 57% of the remaining delegates to clinch the GOP nomination, stating that he has "a feasible path to winning."

After sweeping three Western caucuses and winning 6 of the last 7 delegate battles, now it's Sanders who needs only 57% of the remaining delegates to surpass Clinton and make the case that super delegates should switch over to his camp.

But of course you'll never hear the WSJ describing Sanders' opportunity as "a feasible path to winning," despite the fact that both he and Trump need the same 57%.

It's not just the media bias that drives Sanders supporters bonkers, it's the lack of coverage their candidate receives, especially in the earlier months of his campaign.

In 2015, for example, ABC World News Tonight allocated a mere 20 seconds to covering the Sanders campaign, while spending over 80 minutes talking about Donald Trump. Similarly, CBS set aside just six minutes to covering Sanders and NBC Nightly News spent less than three.

When social media was buzzing about Sanders' historic upset in Michigan, the mainstream media was quiet. At that time, I published the article: Sanders Massively Outperforms Expectations in Michigan Primary, CNN Ignores It to Cover Trump.

(Image courtesy of Criticl Truth Lives)

Why would the mainstream media want to silence a popular presidential candidate who's educating the American people about our corrupt campaign finance system and vast levels of wealth and income inequality?

Why would the corporate media have a bias towards Hillary Clinton? Why would Time Warner and Comcast, the parent companies behind CNN and MSNBC, be among Clinton's top 10 campaign donors? Could it have anything to do with money?

Could it all be so simple?
#NoDAPL
  dinsdag 10 mei 2016 @ 00:45:57 #52
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162052779
Toevoeging over Comcast haar gelobby voor de TTIP:
quote:
There is even speculation that “The Ed Show” was cancelled by the Democratic Party’s propaganda-operation owned by Comcast Corporation, MSNBC, because its star, Ed Schultz, was that cable-news network’s only host who covered Obama’s proposed ‘trade’ deals; and he was highly critical of them — he was critical of them notwithstanding that his employer,

Comcast is one of the few companies that have been brought in behind closed doors – where our elected Representatives don’t even get to go – to help review and consult with leaders about the global trade agreement. Comcast is hungry for the power they would receive from the TPP because it would gut regulations for all industries, so they had to silence the only voice on their new network that had the courage to talk about how horrible the trade deal would be for American citizens.
http://www.washingtonsblo(...)ming-opposition.html
#NoDAPL
pi_162052864
Ah, 'Time Warner-financiert-de-Clinton-campagne'. Ik had m al zeker een week niet voorbij zien komen.
pi_162053856
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 00:57 schreef Gambetta het volgende:
Ah, 'Time Warner-financiert-de-Clinton-campagne'. Ik had m al zeker een week niet voorbij zien komen.
Het begint wat sneu en wanhopig over te komen allemaal.
pi_162054091
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 00:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
http://www.huffingtonpost(...)actly_b_9559188.html
Bekijk het voor je eigen gemak en om dit goede medium te steunen even op de website zelf. Ik plaats het hier aangezien er dan tenminste nog een kans is dat mensen eens iets lezen wat minder bij hun bias aansluit. ;)
Een aanvulling op het artikel: de zenders van Comcast hebben in twee jaar tijd welgeteld twee keer kort en vluchtig aandacht besteed aan TTP/TTIP terwijl dit een van de meest invloedrijke verdragen is die we ooit hebben gehad. Guess what, Comcast is een lobbyïst (geld en al) voor deze verdragen. Media - anders dan dat veel mensen hier denken - zijn hele grote bedrijven die in een heel hard zakenwereldje opereren. Zij hebben zakelijke belangen bij dergelijke verdragen. Het is goed om je bewust te zijn van dergelijke biassen.

[..]

Aangezien de Huffington Post volgens dit artikel zelf ook onderdeel is van het 'grootkapitaal' zal het kennelijk wel mee vallen met het beïnvloeden van journalisten.

Dat is natuurlijk ook het hele eieren eten Bram. Roepen dat 'een groot bedrijf eigenaar is van medium X', betekent niet dat ze ook gelijk heel veel te zeggen hebben over de inhoud bij zo'n medium, voor zover 'ze' al een aanwijsbare groep mensen is.
pi_162058174
Quinnipiac poll in drie swing states:

- Florida: Clinton 43 - Trump 42;
- Ohio: Clinton 39 - Trump 43;
- Pennsylvania: Clinton 43 - Trump 42.

Margin of error is +/- 3.

https://www.qu.edu/news-a(...)etail?ReleaseID=2345
  dinsdag 10 mei 2016 @ 16:18:48 #57
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_162063489
De Libertarische partij heeft momenteel meer dan 1,5 miljoen leden, een record voor een third-party. Omgerekend is dat ongeveer 1,2% bij de general election.

Maar dat is alleen maar leden, men verwacht dat boze democraten en republikeinen die niet op Trump en Clinton willen stemmen misschien naar de libertarische partij overstappen. Ze komen waarschijnlijk in alle staten + DC op het stembiljet. Ze hebben voor het eerst een kleine kans dat ze de 5% halen.
pi_162063815
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:18 schreef martijnde3de het volgende:
De Libertarische partij heeft momenteel meer dan 1,5 miljoen leden, een record voor een third-party. Omgerekend is dat ongeveer 1,2% bij de general election.

Maar dat is alleen maar leden, men verwacht dat boze democraten en republikeinen die niet op Trump en Clinton willen stemmen misschien naar de libertarische partij overstappen. Ze komen waarschijnlijk in alle staten + DC op het stembiljet. Ze hebben voor het eerst een kleine kans dat ze de 5% halen.
Waarom zouden boze democraten overstappen naar de libertarische partij en niet op de Green Party?
  dinsdag 10 mei 2016 @ 16:35:38 #59
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_162063946
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:18 schreef martijnde3de het volgende:

Een Libertarische partij die stemmen krijgt :') only in 'murica
  dinsdag 10 mei 2016 @ 16:37:25 #60
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_162063994
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:27 schreef KrappeAuto het volgende:

Too close to call dus eigenlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_162064216
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:27 schreef KrappeAuto het volgende:

Check deze korte audioclip van die gasten: https://soundcloud.com/sm(...)nson-in-future-polls

toont wel aan dat het erg schimmig is dat alleen de democraten en republikeinen worden opgenomen in de polls.
pi_162064245
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:35 schreef Knuck-les het volgende:

[..]

In Nederland de laatste keer toch wel 4 of 6 duizend :P
  dinsdag 10 mei 2016 @ 16:54:17 #63
346939 Janneke141
pi_162064297
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:50 schreef Homey het volgende:

[..]

Check deze korte audioclip van die gasten: https://soundcloud.com/sm(...)nson-in-future-polls

toont wel aan dat het erg schimmig is dat alleen de democraten en republikeinen worden opgenomen in de polls.
Precies even schimmig als het niet-opnemen van de Libertarische Partij of de Partij voor Feest in Nederland. Dem+Rep bepaalt de uitslag, klaar.
pi_162064385
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat zal het bij gratie van de Democrats vs Republicans sowieso wel zijn, al zijn de RCP gemiddelden nog iets meer in het voordeel van Clinton dan deze specifieke polls. Je ziet de trend van mannen, blanken en ouderen in het voordeel voor Trump en vrouwen, niet-blanken en jongeren in het voordeel van Clinton wel vrij consistent terug in alle polls.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 16:59:37 #65
346939 Janneke141
pi_162064414
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:58 schreef Monolith het volgende:
RCP gemiddelden
:@
  dinsdag 10 mei 2016 @ 17:00:16 #66
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162064434
quote:

[..]

Als je alle polls bekijk dan verslaat Sanders Trump. Maar bij Clinton is dat noch bij lange na niet zeker.
Dus waarom de Democraten zo voor Clinton gaan is voor mij een raadsel.

FLORIDA: Clinton 43 - Trump 42; Sanders 44 - Trump 42
OHIO: Clinton 39 - Trump 43; Sanders 43 - Trump 41
PENNSYLVANIA: Clinton 43 - Trump 42; Sanders 47 - Trump 41
pi_162064465
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Precies even schimmig als het niet-opnemen van de Libertarische Partij of de Partij voor Feest in Nederland. Dem+Rep bepaalt de uitslag, klaar.
Niet helemaal. De LP in Amerika staat als enige andere partij op alle stembiljetten in alle 50 staten. De vorige keer, zonder media aandacht whatsoever, scoorde ze toch meer dan een miljoen stemmen.

Beweren dat ze niet moeten worden opgenomen in de polls (koud kunstje om een 3e naam bij de polls toe te voegen) omdat ze toch niet winnen, is beweren dat elke club op Ajax en PSV na uit de eredivisie moet worden gezet omdat ze toch niet het kampioenschap kunnen winnen. Leuk, een voetbalcompetitie met alleen maar 2 clubs...

Ik snap overigens wel waarom de democraten en republikeinen achter de schermen de rest bij voorbaat uitsluiten, want ze willen de macht niet delen met andere partijen, laat staan macht verliezen.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 17:10:58 #68
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162064683
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 17:01 schreef Homey het volgende:

[..]

Niet helemaal. De LP in Amerika staat als enige andere partij op alle stembiljetten in alle 50 staten. De vorige keer, zonder media aandacht whatsoever, scoorde ze toch meer dan een miljoen stemmen.

Beweren dat ze niet moeten worden opgenomen in de polls (koud kunstje om een 3e naam bij de polls toe te voegen) omdat ze toch niet winnen, is beweren dat elke club op Ajax en PSV na uit de eredivisie moet worden gezet omdat ze toch niet het kampioenschap kunnen winnen. Leuk, een voetbalcompetitie met alleen maar 2 clubs...

Ik snap overigens wel waarom de democraten en republikeinen achter de schermen de rest bij voorbaat uitsluiten, want ze willen de macht niet delen met andere partijen, laat staan macht verliezen.
Yep, Democratie ten top... _O-
  dinsdag 10 mei 2016 @ 17:18:49 #69
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_162064919
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:35 schreef Knuck-les het volgende:

[..]

In Nederland toch ook?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_162065076
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

:@
Realclearpolitics, die verzamelen alle polls.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 17:26:58 #71
346939 Janneke141
pi_162065102
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 17:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Realclearpolitics, die verzamelen alle polls.
Ah. Dank.
pi_162065402
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 17:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Yep, Democratie ten top... _O-
Het is ook helemaal niet simpel om überhaupt om een ballot te komen. Ik zag een stukje langskomen op Vox van de voormalige campagnemanager van Ralph Nader, waarin aan werd gegeven hoe moeilijk het is om dat al voor elkaar te krijgen. http://www.vox.com/2016/5/9/11538742/ralph-nader-campaign-manager Met name het moeten inhuren van een team advocaten om door middel van procedures door alle barrières heen te komen was vrij tekenend.
pi_162066112
De evangelicals eisen een sociaal conservatieve running mate van Trump als hij hun steun wil:
http://www.politico.com/s(...)vp-is-the-key-222987
  dinsdag 10 mei 2016 @ 18:14:56 #74
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_162066182
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 17:01 schreef Homey het volgende:

[..]

Misschien is het feit dat ze als enige overal als 3rd party geregistreerd staan ook wel de reden dat ze zoveel stemmen krijgen?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_162066200
En de insiders tippen Bob Corker als mogelijke running mate van Trump:
http://www.politico.com/s(...)ice-president-223004
pi_162066209
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:14 schreef Euribob het volgende:

[..]

Misschien is het feit dat ze als enige overal als 3rd party geregistreerd staan ook wel de reden dat ze zoveel stemmen krijgen?
Het is simpel, als je niet op het stembiljet staat, kunnen mensen niet op je stemmen. Maar als je niet in de polls genoemd wordt, kun je nooit veel stemmen krijgen.
pi_162066316
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:16 schreef Homey het volgende:

[..]

Het is simpel, als je niet op het stembiljet staat, kunnen mensen niet op je stemmen. Maar als je niet in de polls genoemd wordt, kun je nooit veel stemmen krijgen.
Dat is niet helemaal waar. In de meeste staten mag je een zogenaamde 'write in candidate' op je biljet zetten.
Uiteraard is het vrij onwaarschijnlijk dat het gebeurt in de presidentsverkiezingen met enig significant effect, maar in primaries en bijvoorbeeld de senaat is dat wel degelijk gebeurd.
pi_162066370
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. In de meeste staten mag je een zogenaamde 'write in candidate' op je biljet zetten.
Uiteraard is het vrij onwaarschijnlijk dat het gebeurt in de presidentsverkiezingen met enig significant effect, maar in primaries en bijvoorbeeld de senaat is dat wel degelijk gebeurd.
Dat is waar. Maar de polls zijn ook erg belangrijk om een andere reden. Je moet namelijk minstens 15% scoren in de polls, om toegelaten te worden in de presidentiele debatten. Maar dan moet je wel in de polls opgenomen worden. Catch22.
pi_162066613
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:26 schreef Homey het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar de polls zijn ook erg belangrijk om een andere reden. Je moet namelijk minstens 15% scoren in de polls, om toegelaten te worden in de presidentiele debatten. Maar dan moet je wel in de polls opgenomen worden. Catch22.
Klopt, maar het is de vraag of debatten nodig zijn. Trump laat zien dat je met 'Celebrity zijn' ook een eind kan komen. Er zijn tegenwoordig ook genoeg andere manieren om campagnes te voeren.
pi_162067541
Nog een stukje van FiveThirtyEight over de Democratische primary in West Virginia:
http://fivethirtyeight.co(...)ig-in-west-virginia/

Interessant om te zien of de polls of het demografische model daar accurater blijkt.
pi_162068210
En daar gaat ie hoor, Benghazi! Vuur, Evil Hillary!

https://www.instagram.com/p/BFPCtFfmhWB/
pi_162068217
quote:

[..]

Jep, hopen voor de Democraten dat dit een uitschieter was, want anders is het panic mode met Trump op voorsprong binnen de margin of error in Ohio.
pi_162068244
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 17:00 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Als je alle polls bekijk dan verslaat Sanders Trump. Maar bij Clinton is dat noch bij lange na niet zeker.
Dus waarom de Democraten zo voor Clinton gaan is voor mij een raadsel.

FLORIDA: Clinton 43 - Trump 42; Sanders 44 - Trump 42
OHIO: Clinton 39 - Trump 43; Sanders 43 - Trump 41
PENNSYLVANIA: Clinton 43 - Trump 42; Sanders 47 - Trump 41
Omdat Sanders nog nauwelijks is aangevallen. Als Trump supporter hoop ik dat Sanders wint, want ik weet dat hij minder kans dan Clinton maakt.
pi_162068490
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:40 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Jep, hopen voor de Democraten dat dit een uitschieter was, want anders is het panic mode met Trump op voorsprong binnen de margin of error in Ohio.
Niet echt, Florida en Pennsylvania zouden vervelender zijn. PA is één van de 19 staten die de Democraten de afgelopen zes verkiezingen wonnen. Als ze die weer winnen samen met Florida, dan hebben ze voldoende electoral votes. Er zijn ook nog staten als North Carolina die eigenlijk meer Republikeins zijn, maar nu redelijk in het voordeel van de Democraten lijken.
Dergelijke marges zijn overigens ook gewoon gebruikelijk in de GE hoor. Obama won in 2008 met ongeveer 4,5% en in 2012 met 3% marge. Redelijk in lijn met de huidige peilingen.
pi_162068664
Gezien deze kandidaten denk ik dat je niet van de standaard map uit kan gaan. Ik zie Hillary bijvoorbeeld wel een republikeins bolwerk winnen en Trump een democrat bolwerk. Ligt er ook een beetje aan wat de campagne strategie is. Kandidaten kiezen er soms voor om alleen in swing states campagne te voeren, omdat ze sommige staten als 'veilig' zien.

Funding ook een belangrijk punt. Trump loopt achter wat geld betreft, omdat Bush al de meeste geldschieters had binnen gehaald voor de general election (en het nodige geld heeft weggepist). De Koch broers hebben naar verluid een miljard klaar liggen om een republikeinse president te krijgen, maar dat zijn geen grote fans van Trump.
pi_162069083
Het propagandakanaal van Poetin ziet Trump ook wel zitten:
http://www.politico.com/m(...)utin-213833?cmpid=sf
  Forum Admin dinsdag 10 mei 2016 @ 20:14:53 #87
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_162069289
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:08 schreef Monolith het volgende:
Het propagandakanaal van Poetin ziet Trump ook wel zitten:
http://www.politico.com/m(...)utin-213833?cmpid=sf
Tja. Niet zo verwonderend. Met Hillary worden de banden zeker niet aangehaald.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_162069551
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Tja. Niet zo verwonderend. Met Hillary worden de banden zeker niet aangehaald.
Ik denk ook vooral dat het vermeende breken met de 'traditionele bondgenoten' Poetin wel aanstaat. Die is natuurlijk niet voor niets al tijden bezig met de wederopbouw van de militaire macht van Rusland en hier en daar wat territoriale uitbreiding. Die heeft meer aan een verdeelde dan een sterke Westerse wereld en een Amerika dat het verder niet zoveel zou interesseren wat Poetin allemaal wil annexeren.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 20:30:29 #89
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_162069854
Cruz terug in de race?
Wanner Cruz Nebraska wint komt hij misschien terug in de race.

http://thehill.com/blogs/(...)-if-he-wins-nebraska
  dinsdag 10 mei 2016 @ 20:45:47 #90
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_162070559
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:30 schreef martijnde3de het volgende:
Cruz terug in de race?
Wanner Cruz Nebraska wint komt hij misschien terug in de race.

http://thehill.com/blogs/(...)-if-he-wins-nebraska
Tijd voor een nieuwe running mate! :D
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 10 mei 2016 @ 21:31:00 #91
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_162073231
Colbert weer met een goed segment over de hilarische Trump:
Géén kloon van tvlxd!
pi_162073757
The Upshot had nog wel een aardige analyse van de huidige stand van zaken in de GE peilingen en potentieel interessante battleground states:

http://mobile.nytimes.com(...)s.com/section/upshot
pi_162074612
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 21:31 schreef Montov het volgende:
Colbert weer met een goed segment over de hilarische Trump:
Man ze proberen Trump echt belachelijk te maken, maar dit soort acties vinden de mensen juist leuk! Het maakt hem menselijk, veel leuker om zo'n persoon te zien dan zo'n saaie Clinton
  dinsdag 10 mei 2016 @ 21:57:31 #94
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_162075108
George W Bush was ook zo menselijk. Maar of je die dommigheid als president wil? Als realityster kan je ook zijn menselijkheid bewonderen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_162075301
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 21:49 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Man ze proberen Trump echt belachelijk te maken, maar dit soort acties vinden de mensen juist leuk! Het maakt hem menselijk, veel leuker om zo'n persoon te zien dan zo'n saaie Clinton
Klopt, net zoals een aantal anti-Trump ads. Het lijkt wel alsof men niet weet hoe ze hem moeten aanpakken.
pi_162077784
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:00 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Klopt, net zoals een aantal anti-Trump ads. Het lijkt wel alsof men niet weet hoe ze hem moeten aanpakken.
Bij de Washington Post beginnen ze al te zweten:
https://www.washingtonpost.com/blogs/post-partisan/wp/2016/05/10/is-trump-confounding-expectations-again/

Dit is weer een herhaling van zetten uit de primaries. Als Trump echt kansloos was (zoals Hillary hem nu framed) dan stond hij op grote achterstand in praktisch iedere poll. Realiteit is dat Trump/Hillary nu al richting de 50/50 gaat. Dat is ook logisch, want peilingen over specifieke standpunten (de moslim ban) tonen aan dat meer dan 50% van de VS daar wel wat in ziet. Inclusief een groot aantal democrats.
pi_162078461
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:40 schreef Nintex het volgende:

[..]

https://www.washingtonpost.com/blogs/post-partisan/wp/2016/05/10/is-trump-confounding-expectations-again/

Dit is weer een herhaling van zetten uit de primaries. Als Trump echt kansloos was (zoals Hillary hem nu framed) dan stond hij op grote achterstand in praktisch iedere poll. Realiteit is dat Trump/Hillary nu al richting de 50/50 gaat. Dat is ook logisch, want peilingen over specifieke standpunten (de moslim ban) tonen aan dat meer dan 50% van de VS daar wel wat in ziet. Inclusief een groot aantal democrats.
Dat is vooral zien wat je wil zien. Kijk je naar de RCP gemiddelden van de afgelopen zes maanden, dan zie je eerder een stijgende trend dan een dalende.
Verder worden GE's altijd op een relatief kleine marge beslist. Obama's overwinning op McCain was met 7% een redelijke landslide qua electoral votes met zo'n 70% en Clinton staat nu ongeveer op hetzelfde niveau.
pi_162078609
De gokmarkten zien Trump ook niet opeens zijn achterstand goedmaken, op PredictWise is de kans op een Democratische overwinning de afgelopen week bijvoorbeeld gestegen van 69% naar 73%.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 23:04:38 #99
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162079358
quote:

[..]

En dat voordat er allerlei sappige geheimen worden gelekt, o.a. over waar Hillary die private en illegaal gebruikte server bij haar thuis voor gebruikte. De details zijn nog niet bekend maar er wordt gefundeerd gespeculeert dat die werd ingezet om te faciliteren om overheidsgunsten te ruilen voor donaties aan hun Clinton Foundation.
Ze maken een fout als ze Hillary nomineren. Dat stel ik niet omdat ik veel liever Sanders als president zou zien dan Hillary. Ik stel dat omdat de partij met Sanders een veel grotere kans maakt om de Republikeinse tegenkandidaat te verslaan. Met Sanders is het een zekerheidje, met Hillary moet je het nog maar afwachten. Sanders is bijna nergens op te pakken: op het zakelijke vlak kan je wat kritiekpuntjes vinden (vuurwapengerelateerd en de uitwerking van de financieringsplannen) maar op het persoonlijke vlak is die man onkreukbaar.
#NoDAPL
pi_162079402
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:40 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dit is trouwens geen Washington Post artikel maar een op-ed van "Joe Scarborough, a former Republican congressman from Florida", waar genoeg op aan te merken is.

quote:
First, Trump is doing better in head-to-head matchups against Clinton than Mitt Romney did vs. Barack Obama. This comes despite the Manhattan billionaire faring poorly with Hispanics, women and other key demographics.
Waar komt dit bijvoorbeeld vandaan? Het is mei en Clinton staat in het RCP-gemiddelde 6,4 procentpunt voor. Als we het RCP-gemiddelde van Obama/Romney erop naslaan zien we dat Romney vanaf april nooit meer dan vijf procentpunt achterstond. Op 10 mei 2012 stond Obama welgeteld 1,5 punt voor. Er waren genoeg peilingen die Romney in deze fase van de race zelfs een lichte voorsprong gaven. Klopt niks van zo'n bewering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')