Andere verkiezing!quote:Op woensdag 4 mei 2016 14:45 schreef Woods het volgende:
[..]
Een stem op de groene is dan zinloos of krijgen ze stoelen in de senaat oid?
Als dat waar is. De goede lezer had dat wel begrepen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 14:50 schreef Monolith het volgende:
Mooie redeneringen ook weer. Ik hoorde iets dat gewoon alleen een gerucht was, maar absoluut schandalig van de Democratische partij dat ze dat doen!
Nee, zo staat het er niet bepaald:quote:Op woensdag 4 mei 2016 14:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als dat waar is. De goede lezer had dat wel begrepen.
'Het is schandalig!quote:Trouwens, hoorde bij TYT gisteren dat in het geval dat Clinton opgepakt wordt voor haar e-mails de DNC Sanders niet zal gaan supporten maar al Clinton haar gedelegeerden naar Biden zal overhevelen. En dat noemt zich de Democratische Partij. Was een roddel, dus geen flauw idee hoeveel er van waar is.
Ik heb begrepen dat 'ie dat niet doet. Dat zou fataal voor HC zijn, de doodssteek.quote:Op woensdag 4 mei 2016 14:00 schreef Woods het volgende:
Ik had hier ooit gelezen dat Sanders eventueel als independent tijdens de verkiezingen kan meedoen?
Dat zal hij ook niet doen want hij wil ook geen Trump als President.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:11 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat 'ie dat niet doet. Dat zou fataal voor HC zijn, de doodssteek.
Oh wacht.
Dat de roddel rond gaat, geloofd wordt en ook nog door semi-serieus nieuwskanaal gebracht wordt als nieuws zegt genoeg lijkt me.quote:Op woensdag 4 mei 2016 14:50 schreef Monolith het volgende:
Mooie redeneringen ook weer. Ik hoorde iets dat gewoon alleen een gerucht was, maar absoluut schandalig van de Democratische partij dat ze dat doen!
Oh wat zegt dat jou dan?quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:15 schreef Knuck-les het volgende:
[..]
Dat de roddel rond gaat, geloofd wordt en ook nog door semi-serieus nieuwskanaal gebracht wordt als nieuws zegt genoeg lijkt me.
My thoughts exactly, jaquote:Op woensdag 4 mei 2016 14:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vind best of two evils nog wat te optimistisch in dit geval, het is eerder de least horrible of two evils.
Hierbij moet je ook nog korte- en langetermijnbelangen afwegen, op de korte termijn is Trump mogelijk slechter, op de lange termijn Hillary.
Google eens op 'everything wrong with the electoral college'. Voor al uw vragen en antwoordenquote:Op woensdag 4 mei 2016 14:39 schreef OMG het volgende:
[..]
Maar hoe roept dit dan vragen op over het nominatiesysteem?
Goh dus er kozen meer vrouwen voor Trump dan Cruz.....wederom een "onverwachte" wending waarmee alle statistieken boys genadeloos onderuit worden gehaald....quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:54 schreef antiderivative het volgende:
Data van Indiana verkiezing:
Indiana Democratic gender data (59% Women, 41% men) (c)CNN
Among Men:
Sanders: 57%
Clinton: 43%
Among Women:
Sanders: 50%
Clinton: 50%
Indiana Republican gender data (53% men, 47% women):
Among Men:
Trump: 59%
Cruz: 33%
Kasich: 6%
Among Women:
Trump: 47%
Cruz: 41%
Kasich: 10%
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gewoon weer wat extra bewijs hoe grondig fucked up deze wereld isquote:Op woensdag 4 mei 2016 15:50 schreef GewoneMan het volgende:
ok ik heb het niet gevolgd maar hoorde in het nieuws dat het serieus zou kunnen dat trump het gaat winnen en dat had ik niet verwacht. denk dat dit slecht nieuws is voor de hele wereld
Da's geen antwoord op de vraag waarom bekwaamheid van kandidaten vragen over het nominatiesysteem zou oproepen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:48 schreef Moira. het volgende:
[..]
Google eens op 'everything wrong with the electoral college'. Voor al uw vragen en antwoorden
het gaat wel over republikeinse kiezers. is iets anders dan in de general election. en volgens mij is die Cruz ook niet zo vrouwvriendelijk.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:57 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Goh dus er kozen meer vrouwen voor Trump dan Cruz.....wederom een "onverwachte" wending waarmee alle statistieken boys genadeloos onderuit worden gehaald....
In deze verkiezingen valt niets meer te voorspellen omdat Trump een poltiek vreemde kandidaat is.quote:Op woensdag 4 mei 2016 16:16 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
het gaat wel over republikeinse kiezers. is iets anders dan in de general election. en volgens mij is die Cruz ook niet zo vrouwvriendelijk.
iemand die zegt dat vrouwen gestraft moeten worden als ze abortus plegen gaat niet een grote meerderheid van vrouwen achter zich krijgen. hoe "politiek vreemd" hij ook isquote:Op woensdag 4 mei 2016 16:18 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
In deze verkiezingen valt niets meer te voorspellen omdat Trump een poltiek vreemde kandidaat is.
Het zou mij niets verbazen als hij de GE gaat winnen...
Dat hangt dan helemaal van de wetgeving van het land af. Als er in de Federale wet van een land staat dat abortus illigaal is dan kan hij dit rustig verklaren.quote:Op woensdag 4 mei 2016 16:19 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
iemand die zegt dat vrouwen gestraft moeten worden als ze abortus plegen gaat niet een grote meerderheid van vrouwen achter zich krijgen. hoe "politiek vreemd" hij ook is
Oké, dank je wel.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:18 schreef Royyy het volgende:
[..]
Als Cruz had gewonnen had hij (in combinatie met Kasich) nog een kans gehad om te voorkomen dat Trump 1237 delegates zou krijgen. Dat zou dan in Cleveland zeer waarschijnlijk tot een brokered convention hebben geleidt, waar Cruz een veel betere kans om te winnen zou hebben dan Trump.
Nu hij in Indiana zo dik heeft verloren, is dat vrijwel onmogelijk geworden.
de vraag is niet wat de wet is maar hoe men daar over denkt. en in niet alle delen van amerika denkt men daar hetzelfde over. Indiana is volgens mij een vrij religieuze staatquote:Op woensdag 4 mei 2016 16:27 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat hangt dan helemaal van de wetgeving van het land af. Als er in de Federale wet van een land staat dat abortus illigaal is dan kan hij dit rustig verklaren.
En aangezien meer dan 50% of de Amerikanen reli gekkies zijn zal dit goed ontvangen worden door velen.
Is dat zo? ik ben niet helemaal op de hoogte van dat email schandaal maar ik begreep dat zelfs een senaatscommissie het niet voor elkaar kreeg om Hilary daarin te beschadigen. Waarom zou ze opeens opgepakt wordenquote:een ander had allang in hechtenis gezeten maar Clinton mag gewoon doorgaan met campagne voeren.
Onderzoeken gaan gewoon door hoor....quote:Op woensdag 4 mei 2016 16:47 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
de vraag is niet wat de wet is maar hoe men daar over denkt. en in niet alle delen van amerika denkt men daar hetzelfde over. Indiana is volgens mij een vrij religieuze staat
[..]
Is dat zo? ik ben niet helemaal op de hoogte van dat email schandaal maar ik begreep dat zelfs een senaatscommissie het niet voor elkaar kreeg om Hilary daarin te beschadigen. Waarom zou ze opeens opgepakt worden
Je gebruikt statistieken om de statistieken-boys onderuit te halen? Hmm.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:57 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Goh dus er kozen meer vrouwen voor Trump dan Cruz.....wederom een "onverwachte" wending waarmee alle statistieken boys genadeloos onderuit worden gehaald....
Net zoals na de claim dat een ruziemaker op een bijeenkomst banden had met ISIS is dit weer een voorbeeld hoe ongeschikt hij is als leider. "Hij was onaardig tegen mij, dus ik maak de eerste de beste beschuldiging die ik op het internet kan vinden".quote:"All I was doing was referring to a picture that was reported and in a magazine, and I think they didn’t deny it. I don’t think anybody denied it," Trump said on ABC's "Good Morning America" when asked if he owed Rafael Cruz an apology. "I don’t know what it was exactly, but it was a major story in a major publication, and it was picked up by many other publications."
"I’m just referring to an article that appeared. I mean, it has nothing to do with me," Trump said in response. "The father was very active in the campaign. He said some very nasty things about me in the morning, you know that, and it was reported. And it wasn’t nice what he said about me. And I just referred him to articles that were in various periodicals."
http://talkingpointsmemo.(...)y-denied-oswald-cruz
Nou en. Zo rollen ze in de USA. Zo gaat het al decennia.quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:17 schreef Montov het volgende:
Na de bizarre claim dat de vader van Cruz op de foto met Oswald staat, wordt Trump nu in de verdediging gedrukt, en hij probeert nu de schuld in de schoenen van een roddelblad te schuiven:
[..]
Net zoals na de claim dat een ruziemaker op een bijeenkomst banden had met ISIS is dit weer een voorbeeld hoe ongeschikt hij is als leider. "Hij was onaardig tegen mij, dus ik maak de eerste de beste beschuldiging die ik op het internet kan vinden".
Zijn er ook weleens voorbeelden van situaties waarin hij wél geschikt overkomt als leider of wanneer hij in jouw ogen überhaupt iets goed doet? Ik vraag het omdat sommige mensen in dit forum alleen bezig lijken te zijn om alles uit de kast te halen om hun eigen standpunt te blijven verdedigen en alles ten gunste van hun eigen stelling interpreteren.quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:17 schreef Montov het volgende:
Na de bizarre claim dat de vader van Cruz op de foto met Oswald staat, wordt Trump nu in de verdediging gedrukt, en hij probeert nu de schuld in de schoenen van een roddelblad te schuiven:
[..]
Net zoals na de claim dat een ruziemaker op een bijeenkomst banden had met ISIS is dit weer een voorbeeld hoe ongeschikt hij is als leider. "Hij was onaardig tegen mij, dus ik maak de eerste de beste beschuldiging die ik op het internet kan vinden".
Ja, heel erg establishment gedrag van Trump. Zal hij nog uberhaupt een outsider zijn in november?quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nou en. Zo rollen ze in de USA. Zo gaat het al decennia.
quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zijn er ook weleens voorbeelden van situaties waarin hij wél geschikt overkomt als leider of wanneer hij in jouw ogen überhaupt iets goed doet? Ik vraag het omdat sommige mensen in dit forum alleen bezig lijken te zijn om alles uit de kast te halen om hun eigen standpunt te blijven verdedigen en alles ten gunste van hun eigen stelling interpreteren.
Ik denk het wel. Met stront smijten is gewoon Amerikaanse cultuur.quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:24 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja, heel erg establishment gedrag van Trump. Zal hij nog uberhaupt een outsider zijn in november?
Je redenering ging de mist in toen je TYT een semi-serieus nieuwskanaal noemde. Ik heb het tijdens de New York primary eventjes gekeken en ik zou het eerder betitelen als de linkse tegenhanger van FOX News.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:15 schreef Knuck-les het volgende:
[..]
Dat de roddel rond gaat, geloofd wordt en ook nog door semi-serieus nieuwskanaal gebracht wordt als nieuws zegt genoeg lijkt me.
De nominatie wordt bepaald volgens het electoral college ja?quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:48 schreef Moira. het volgende:
[..]
Google eens op 'everything wrong with the electoral college'. Voor al uw vragen en antwoorden
exactly.. en de vervuiler betaalt voor het goedkope onderwijs.quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:59 schreef Woods het volgende:
[..]
Legalisatie van wiet, goedkoper onderwijs en tevens milieu mannetje.
Ik denk niet dat het benoemen van goede kwaliteiten van Trump een voorwaarde is om te tonen dat je geen oogkleppen op hebt. Ik ben blij dat Cruz en andere zeer conservatieve kandidaten hebben gefaald deze voorverkiezingen. Met Clinton versus Trump ben ik wel blij; ik heb al eerder betoogd dat ik Cruz en anderen veel schadelijker vindt op langere termijn omdat ze in staat zijn in fundamentalisme te normaliseren in de politieke cultuur. Trump zal in ieder geval veel amusement bieden.quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zijn er ook weleens voorbeelden van situaties waarin hij wél geschikt overkomt als leider of wanneer hij in jouw ogen überhaupt iets goed doet? Ik vraag het omdat sommige mensen in dit forum alleen bezig lijken te zijn om alles uit de kast te halen om hun eigen standpunt te blijven verdedigen en alles ten gunste van hun eigen stelling interpreteren.
Het was toch vooraf wel met vrij veel zekerheid te voorspellen dat hij de Republikeinse kandidaat zou worden? Dat was een grote visvijver met plastic dit jaar. Alleen z'n kansen tegenover een democraat zijn niet zo hoog.quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:50 schreef martijnde3de het volgende:
column van Guus Valk America correspondent van het NRC.
Van weggelachen act tot presidentskandidaat
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-presidentskandidaat
Volgens mij zag alleen Monolith hier het al vroeg aankomen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:53 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het was toch vooraf wel met vrij veel zekerheid te voorspellen dat hij de Republikeinse kandidaat zou worden? Dat was een grote visvijver met plastic dit jaar. Alleen z'n kansen tegenover een democraat zijn niet zo hoog.
Of zou het gewoon georchestreerd zijn vanuit de partijtop?quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:44 schreef Gambetta het volgende:
Kasich heeft een persconferentie gecanceld en brengt vanavond vanuit zijn thuisstaat een statement naar buiten. Verwacht dat ie ook formeel uit de race stapt nu Cruz foetsie is. http://time.com/4317789/john-kasich-republican-convention/
Wat ik vooral onderschat had was de volstrekte incompetentie van de Republikeinse partij om een fatsoenlijke eenheidskandidaat naar voren te schuiven. En hoezeer zelfs de eigen achterban eigenlijk een hekel heeft aan die partij. Niet dat ik ze ongelijk kan geven.quote:Op woensdag 4 mei 2016 18:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Volgens mij zag alleen Monolith hier het al vroeg aankomen.
Ik zag Trump niet als President, maar het was wel vroeg duidelijk dat het in de republikeinse race niet om de redelijkheid en de plannen ging.quote:Op woensdag 4 mei 2016 18:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Volgens mij zag alleen Monolith hier het al vroeg aankomen.
Ik weet niet of het daar ooit over gaat bij de republikeinen eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 4 mei 2016 18:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik zag Trump niet als President, maar het was wel vroeg duidelijk dat het in de republikeinse race niet om de redelijkheid en de plannen ging.
Dat veel republikeinen enerzijds abortus strafbaar willen maken, maar anderzijds niet hardop het logische gevolg daarvan durven uit te spreken zegt meer over hun eigen hypocrisie dan over Trump.quote:Op woensdag 4 mei 2016 16:19 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
iemand die zegt dat vrouwen gestraft moeten worden als ze abortus plegen gaat niet een grote meerderheid van vrouwen achter zich krijgen. hoe "politiek vreemd" hij ook is
Reagan, Bush Sr en McCain waren toch best wel degelijke Republikeinse politici?quote:Op woensdag 4 mei 2016 18:19 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het daar ooit over gaat bij de republikeinen eerlijk gezegd.
Daar ben ik te jong voor!quote:Op woensdag 4 mei 2016 18:21 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Reagan, Bush Sr en McCain waren toch best wel degelijke Republikeinse politici?
Formeel gezien zou bij de conventie nog massaal door superdelegates op Sanders kunnen worden gestemd en feitelijk zijn zelfs de pledged delegates nauwelijks gebonden bij de Democraten.quote:Op woensdag 4 mei 2016 18:14 schreef Woods het volgende:
Zodra Clinton alle gedelegeerden binnen heeft is het over en uit voor Sanders?
quote:Op woensdag 4 mei 2016 18:21 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Reagan, Bush Sr en McCain waren toch best wel degelijke Republikeinse politici?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |