Trump heeft ook faillissementen gehad maar is toen volgens mij op eigen kracht weer teruggekomen.quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:50 schreef Gambetta het volgende:
Geen self-made man in ieder geval, gezien zijn achtergrond komt hij per definitie niet in aanmerking voor die kwalificatie. Ross Perot, dat was een self-made man.
Nee, ik kijk geen filmpjes die mensen hier posten.quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:48 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké. Heb je een stukje van dat filmpje gezien dat ik om 19.24 u. postte?
Oké.quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, ik kijk geen filmpjes die mensen hier posten.
Ja leuk, wat heeft dat er mee te maken? Hij was de zoon van een schatrijke vastgoedmagnaat en heeft in die hoedanigheid enorme voordelen genoten zoals de "small loan of a million dollars" die hij van zijn vader kreeg toen hij voor zichzelf begon. Per definitie geen self-made man.quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:51 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Trump heeft ook faillissementen gehad maar is toen volgens mij op eigen kracht weer teruggekomen.
Dat hij het op dat moment op eigen kracht moest doen.quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:54 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Ja leuk, wat heeft dat er mee te maken?
Ik vind het prima als hij geen self-made man is maar succesvol is hij wel en dat is toch vooral zijn eigen verdienste denk ik.quote:Hij was de zoon van een schatrijke vastgoedmagnaat en heeft in die hoedanigheid enorme voordelen genoten zoals de "small loan of a million dollars" die hij van zijn vader kreeg toen hij voor zichzelf begon. Per definitie geen self-made man.
Als hij president wordt, beoordeel je dan alles wat hij doet als negatief of geef je hem dan een kans? Ik vraag het omdat er heel veel mensen zijn die zo doen. Trump doet dat bijvoorbeeld zelf bij Obama en dat vind ik ook zwak. Trump heeft volgens mij één keer iets positiefs over Obama gezegd. Ik vind het jammer als mensen zich niet over hun persoonlijke antipathie kunnen zetten om neutraal te kijken naar wat iemand doet.quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:56 schreef Monolith het volgende:
Afgezien daarvan zijn die faillissementen doorgaans gewoon netjes op de belastingbetaler afgewenteld en waren het geen persoonlijke faillissementen. Daar zorgen juristen en fiscalisten wel voor.
Ja, is prima hoor. Maar het is wel iemand die dingen voor elkaar krijgt, in zijn bedrijf en nu ook met de verkiezingen. Er waren voordat hij besloot mee te doen aan de race veel mensen die zeiden dat dat nooit van de grond zou komen (ik neem aan ook mensen uit dit forum) en moet je nu eens zien.quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:58 schreef Gambetta het volgende:
Oké, zijn we het erover eens dat het geen self-made man is.
Het zijn allemaal vrij hypothetische vragen. Ik heb niet zoveel met fanboys, waarvan er hier veel rondlopen. Mocht de man onverhoopt president worden dan reken ik hem wel af op zijn functioneren, maar zijn volstrekte onbegrip van economie, geopolitiek en meer vrij voor een presidentschap relevante zaken stemt mij niet hoopvol.quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:59 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Als hij president wordt, beoordeel je dan alles wat hij doet als negatief of geef je hem dan een kans? Ik vraag het omdat er heel veel mensen zijn die zo doen. Trump doet dat bijvoorbeeld zelf bij Obama en dat vind ik ook zwak. Trump heeft volgens mij één keer iets positiefs over Obama gezegd. Ik vind het jammer als mensen zich niet over hun persoonlijke antipathie kunnen zetten om neutraal te kijken naar wat iemand doet.
Hij kan goed onderhandelen, hij is slim en hij heeft gezond verstand. En hij heeft volgens mij op het gebied van het landsbelang/de economie wel wat goede ideeën.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zijn allemaal vrij hypothetische vragen. Ik heb niet zoveel met fanboys, waarvan er hier veel rondlopen. Mocht de man onverhoopt president worden dan reken ik hem wel af op zijn functioneren, maar zijn volstrekte onbegrip van economie, geopolitiek en meer vrij voor een presidentschap relevante zaken stemt mij niet hoopvol.
Ik zie vooral een volstrekt gebrek aan inhoud in je posts. De meest Trump fans komen niet verder dan zijn vermeende zakelijke successen en 'hij is eigenlijk heel slim!' of zijn gewoon fan van zijn xenofobie. De man grossiert vooralsnog enkel in volstrekt onsamenhangend gezwets.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:03 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hij kan goed onderhandelen en hij is slim. En hoe heeft volgens mij op het gebied van economie wel wat goede ideeën.
Dat hij de grenscontroles enorm wil verscherpen lijkt me een goed idee. Dat hij wil zorgen dat het werk in Amerika niet allemaal naar andere landen gaat lijkt me een goed idee. Ik vind het goed hoe hij praat over het leger (dat hij het zo sterk wil maken dat ze het nooit nodig hebben).quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie vooral een volstrekt gebrek aan inhoud in je posts. De meest Trump fans komen niet verder dan zijn vermeende zakelijke successen en 'hij is eigenlijk heel slim!' of zijn gewoon fan van zijn xenofobie. De man grossiert vooralsnog enkel in volstrekt onsamenhangend gezwets.
[...]
Dat begrijpen verstokte Clinton fans niet. Die hangen meer aan haar slappe nietszeggende gezwets en vergeten gewoon dat dat mens al een aantal faillisementen, FBI onderzoeken (waar zelfs mensen heel onverwachts overleden) en oorlogen op haar naam heeft staan. Maar dat maakt allemaal niets uit hoor want ze is reuze "betrouwbaar".quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:03 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hij kan goed onderhandelen, hij is slim en hij heeft gezond verstand. En hij heeft volgens mij op het gebied van het landsbelang/de economie wel wat goede ideeën.
Dank voor de prachtige uitleg, maar je vermeldt nergens of in de geschiedenis momenten zijn geweest waarop de belastingbetaler massaal een politieke voorkeur heeft en vervolgens toch verliest bij verkiezingen.quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat verbaast me niets. Ik zal het je even uitleggen. Verkiezingen zijn geen nieuwe fenomeen. Die worden in veel landen al wel één of twee eeuwen lang gehouden. Daarbij worden regelmatig partijen gekozen die veel mensen absoluut niet zinnen. Dat heeft niet geleid tot één of andere vage swing in wie er nu wel of niet belasting betaald.
Obama is zo ongeveer de reïncarnatie van de duivel volgens veel Republikeinen. Niets wijst er op dat de hoeveelheid belastingontduiking daardoor flink is gestegen.
Dit is de eerste verkiezing die ik zo op de voet volg, ja. Dat doet verder niks af aan mijn claim dat een land een probleem kan hebben als belastingbetalers het massaal niet eens zijn met beleidsplannen van de overheid. Nogmaals, ben jij werkzaam in de private sector?quote:Deze claim is gewoon te onnozel voor woorden. Daarom krijg ik ook het idee dat je nou niet bepaald al jarenlang de politiek volgt en, sterker nog, dat dit één van je eerste verkiezingen is. Dat hoop ik eigenlijk voor je.
Was dat niet de geweldige truuk met Bush?quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:14 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dank voor de prachtige uitleg, maar je vermeldt nergens of in de geschiedenis momenten zijn geweest waarop de belastingbetaler massaal een politieke voorkeur heeft en vervolgens toch verliest bij verkiezingen.
Dat er jaren meer mensen vertrekken naar Mexico dan erbij komen wordt daarbij echter niet vermeld. Dat arbeidsmigratie vanuit Mexico een positief economisch effect heeft ook niet. Afgezien daarvan is het natuurlijk een illusie om te doen alsof dat soort zaken 'het beste voor het land' zouden zijn. Het zijn vooral morele opvattingen. Trump verkoopt graag de illusie van fort Verenigde Staten, wat een vrij onnozel concept is.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:09 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat hij de grenscontroles enorm wil verscherpen lijkt me een goed idee. Dat hij wil zorgen dat het werk in Amerika niet allemaal naar andere landen gaat lijkt me een goed idee. Ik vind het goed hoe hij praat over het leger (dat hij het zo sterk wil maken dat ze het nooit nodig hebben).
Ik heb niet de pretentie dat ik inhoudelijk zo veel te melden heb, maar wat heb jij in onze discussie tot nu toe voor inhoudelijks gezegd? Je zegt dat je hem een clown vind die grossier in onsamenhangend gezwets en dat hij geen enkel verstand heeft van economie etc.
Dat vind ik niet helemaal, vooral niet als het gaat om de massaimmigratie uit moslimlanden. Met strenge grenscontroles verklein je de kans aanzienlijk dat er meer terroristen het land binnenkomen dan er al zijn.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat er jaren meer mensen vertrekken naar Mexico dan erbij komen wordt daarbij echter niet vermeld. Dat arbeidsmigratie vanuit Mexico een positief economisch effect heeft ook niet. Afgezien daarvan is het natuurlijk een illusie om te doen alsof dat soort zaken 'het beste voor het land' zouden zijn. Het zijn vooral morele opvattingen. Trump verkoopt graag de illusie van fort Verenigde Staten, wat een vrij onnozel concept is.
Maar hij heeft wel aantoonbaar veel ervaring met het creëren van banen. Met alle ondernemingen die hij heeft opgezet. Een voorbeeld dat hij laatst noemde, iis een bedrijf in volgens mij Indiana dat naar Mexico zou gaan. Hij wil proberen het in de VS te houden. Of dat kan, weet ik niet, maar als het bedrijf kan blijven gaat de werkgelegenheid er daar niet op achteruit. Maar ik denk dat de concretere plannen nog wel komen.quote:Dat hij wil zien zorgen voor werkgelegenheid in de VS is natuurlijk een volstrekte non-opmerking. Dat wil elke president. Interessanter is het om te zien hoe ze dat willen bereiken. De plannetjes die Trump heeft opgeworpen lijken eerder lose-lose scenario's en zijn ook vooral gebaseerd op de illusie dat je ongeautomatiseerd werk even terug kunt laten komen of in stand kunt houden.
Veel industrieën keren allang weer terug naar de VS, maar dan wel grotendeels gerobotiseerd, zonder de behoefte aan laaggeschoolde fabrieksarbeiders.
Maar hij is wel gewend efficiënt met geld om te moeten gaan, en politici zijn daar vaak niet zo goed in doordat ze die prikkel niet hebben (doordat het belastinggeld is).quote:Hij wil het leger zo groot maken dat hij het niet nodig heeft? Volstrekt onnozele statement natuurlijk. Kost klauwen vol met geld en staat volstrekt haaks op al zijn bezuinigingsplannen en vermeende isolationisme. Het is natuurlijk ook gewoon een bij elkaar geraapt zooitje statements dat onderling volstrekt tegenstrijdig is.
quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:28 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat vind ik niet helemaal, vooral niet als het gaat om de massaimmigratie uit moslimlanden. Met strenge grenscontroles verklein je de kans aanzienlijk dat er meer terroristen het land binnenkomen dan er al zijn.
We hebben in Europa de zegeningen gezien van open grenzen. En dat staat heel veel Amerikanen bij.
[..]
Maar hij heeft wel aantoonbaar veel ervaring met het creëren van banen. Met alle ondernemingen die hij heeft opgezet. Een voorbeeld dat hij laatst noemde, iis een bedrijf in volgens mij Indiana dat naar Mexico zou gaan. Hij wil proberen het in de VS te houden. Of dat kan, weet ik niet, maar als het bedrijf kan blijven gaat de werkgelegenheid er daar niet op achteruit. Maar ik denk dat de concretere plannen nog wel komen.
Als je een bedrijf naar Mexico laat gaan omdat zij puur op loonkosten kunnen besparen, terwijl jouw mensen werkeloos worden en aan de geld tiet gaan zuigen van de USA, dan lijkt mij het niet zo vreemd om maar eens wat extra maatregelen te opperen zoals extra zware belastingen voor dit soort bedrijven, iets waar Trump ook op doelt.
[..]
Maar hij is wel gewend efficiënt met geld om te moeten gaan, en politici zijn daar vaak niet zo goed in doordat ze die prikkel niet hebben (doordat het belastinggeld is).
Of Tump daar goed in is is nog afwachten maar hij zal er beter in zijn dan Clinton met haar verspil handje.
Het kan natuurlijk goed zijn dat het heel erg tegenvalt als hij president wordt en dat je helemaal gelijk hebt. Maar ik sluit niet uit dat de VS erop vooruitgaat als hij president wordt (het probleem daarvan is alleen dat veel mensen die tegen Trump zijn dat niet zullen erkennen, hoe succesvol hij ook zou zijn.)
Met welke massa-immigratie uit moslimlanden heeft de VS precies te maken?quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:28 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat vind ik niet helemaal, vooral niet als het gaat om de massaimmigratie uit moslimlanden. Met strenge grenscontroles verklein je de kans aanzienlijk dat er meer terroristen het land binnenkomen dan er al zijn.
Bedrijven dwingen ergens te blijven is vooral veel fantasie.quote:[..]
Maar hij heeft wel aantoonbaar veel ervaring met het creëren van banen. Met alle ondernemingen die hij heeft opgezet. Een voorbeeld dat hij laatst noemde, iis een bedrijf in volgens mij Indiana dat naar Mexico zou gaan. Hij wil proberen het in de VS te houden. Of dat kan, weet ik niet, maar als het bedrijf kan blijven gaat de werkgelegenheid er daar niet op achteruit. Maar ik denk dat de concretere plannen nog wel komen.
Ik heb nergens iets gezegd over hoe hij het als president gaat doen. Ik beoordeel hem enkel op zijn plannen en uitspraken. Als hij dan net als Cruz de belastingen enorm wil verlagen en ook een solide financieel beleid wil voeren, dan moet hij flink snijden in de uitgaven. Aangezien hij op defensiegebied kennelijk de uitgaven flink wil uitbreiden zal hij dat enorme gat moeten opvullen met keihard snijden in zaken als zorg, onderwijs en sociale zekerheid.quote:[..]
Maar hij is wel gewend efficiënt met geld om te moeten gaan, en politici zijn daar vaak niet zo goed in doordat ze die prikkel niet hebben (doordat het belastinggeld is).
Het kan natuurlijk goed zijn dat het heel erg tegenvalt als hij president wordt en dat je helemaal gelijk hebt. Maar ik sluit niet uit dat de VS erop vooruitgaat als hij president wordt (het probleem daarvan is alleen dat veel mensen die tegen Trump zijn dat niet zullen erkennen, hoe succesvol hij ook zou zijn.)
Misschien moet ik 'massa' weglaten maar ik begreep dat er nogal wat mensen uit moslimlanden de VS in willen. Ik kan me voorstellen dat ze die goed willen screenen. Dat kan ik me trouwens voorstellen met alle immigranten.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Met welke massa-immigratie uit moslimlanden heeft de VS precies te maken?
Maar als je het belastingtechnisch voordeliger kunt maken kan dat misschien helpen. Of bedoel je dat je een vijandige overname niet kunt tegenhouden?quote:[..]
Bedrijven dwingen ergens te blijven is vooral veel fantasie.
Wat ik bedoel is: geef je hem een eerlijke kans, dus beoordeel je de dingen die hij doet op hun merites, zonder je aversie tegen Trump? Maar ik begreep volgens mij net dat je dat in principe wel doet.quote:[..]
Ik heb nergens iets gezegd over hoe hij het als president gaat doen.
Ik snap wat je bedoelt. Hij wil het leger sterker maken maar ik denk dat hij wel wil proberen om slim te investeren en niet per se heel veel geld wil uitgeven. Maar mee eens dat het makkelijk is om te zeggen dat je aan zaken veel geld gaat uitgevben als je er niet bij vertelt waar dat vandaan komt. Maar goed, het moment zal nog wel komen waarop hij daarvoor een - hopelijk plausibele - verklaring heeft. Maar ook hier, ik denk dat veel Trumptegenstanders het er al ongeacht wat hij zegt al mee oneens zijn.quote:Ik beoordeel hem enkel op zijn plannen en uitspraken. Als hij dan net als Cruz de belastingen enorm wil verlagen en ook een solide financieel beleid wil voeren, dan moet hij flink snijden in de uitgaven. Aangezien hij op defensiegebied kennelijk de uitgaven flink wil uitbreiden zal hij dat enorme gat moeten opvullen met keihard snijden in zaken als zorg, onderwijs en sociale zekerheid.
Vertel me, waar is dit niet waar?quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:11 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Sjonge wat een eenzijdig gejank is dit..... lachwekkend gewoon...
Nee, dat valt het niet.quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:33 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Maar wat vind je dan van de getallen? 14 incidenten op 250k - 500k? Dit valt toch in het niet bij de acties van anti-Trump protestors?
Heb je het verhaal van Trump University niet gehoord? Die man heeft door leugen en bedrog dat bedrag bij elkaar gesprokkeldquote:Op zaterdag 30 april 2016 19:56 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat hij het op dat moment op eigen kracht moest doen.
[..]
Ik vind het prima als hij geen self-made man is maar succesvol is hij wel en dat is toch vooral zijn eigen verdienste denk ik.
Nee. Maar ik neem aan dat dat Trumpaanhangers dat anders zien. Net zoals de Hillary-aanhangers meestal een verhaal hebben over al die e-mails. Snap je wat ik bedoel?quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Heb je het verhaal van Trump University niet gehoord? Die man heeft door leugen en bedrog dat bedrag bij elkaar gesprokkeld
Ga je ook alle toeristen eerst een maand in quarantaine zetten? Hoe zit dat met mensen die komen voor conferenties, congressen, zakenreizen, studie, in havens, enzovoort? Een hermetisch gesloten VS is vrij onrealistisch.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:48 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Misschien moet ik 'massa' weglaten maar ik begreep dat er nogal wat mensen uit moslimlanden de VS in willen. Ik kan me voorstellen dat ze die goed willen screenen. Dat kan ik me trouwens voorstellen met alle immigranten.
Ik bedoel vooral dat je een bedrijf nergens toe kunt dwingen. Die hebben 101 manieren om zo'n vestiging te sluiten, af te slanken, failliet te laten gaan, enzovoort. Natuurlijk kun je zo'n bedrijf zwaar gaan subsidiëren om te blijven, maar dat is ook niet echt een structurele oplossing en lost het verdwijnen van laaggeschoolde fabrieksarbeid in brede zin ook niet op.quote:[..]
Maar als je het belastingtechnisch voordeliger kunt maken kan dat misschien helpen. Of bedoel je dat je een vijandige overname niet kunt tegenhouden?
Als ik de plannen van een kandidaat bekijk, dan verwacht ik een solide financieel plaatje. Dat is bij Sanders gewoon het geval, al betekent dat wel flinke belastingverhogingen voor veel Amerikanen, maar dat is ook nodig om zijn plannen te bekostigen. Bij Trump is het een verzameling van minder belasting, meer uitgeven en het tekort laten verdwijnen. Dat kan natuurlijk niet.quote:[..]
Wat ik bedoel is: geef je hem een eerlijke kans, dus beoordeel je de dingen die hij doet op hun merites, zonder je aversie tegen Trump? Maar ik begreep volgens mij net dat je dat in principe wel doet.
[..]
Ik snap wat je bedoelt. Hij wil het leger sterker maken maar ik denk dat hij wel wil proberen om slim te investeren en niet per se heel veel geld wil uitgeven. Maar mee eens dat het makkelijk is om te zeggen dat je aan zaken veel geld gaat uitgevben als je er niet bij vertelt waar dat vandaan komt. Maar goed, het moment zal nog wel komen waarop hij daarvoor een - hopelijk plausibele - verklaring heeft. Maar ook hier, ik denk dat veel Trumptegenstanders het er al ongeacht wat hij zegt al mee oneens zijn.
Het verhaal is eigenlijk heel simpel: ALLE kandidaten hebben wel iets en de overgebleven kandidaten zijn eigenlijk de meest twijfelachtige gevallen.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:56 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee. Maar ik neem aan dat dat Trumpaanhangers dat anders zien. Net zoals de Hillary-aanhangers meestal een verhaal hebben over al die e-mails. Snap je wat ik bedoel?
Maar laten we even zeggen dat het waar is, wat ik prima vind, ik vraag me af of voor bijvoorbeeld Hillary en Cruz niet gewoon hetzelfde geldt. Cruz heeft zelfs in deze race gefraudeerd in het begin met Ben Carson (al zien Hillary-aanhangers dat mogelijk anders) en Hillary lijkt me nou ook niet brandschoon.
Maar hij is een zakenman en dat doet hij goed. Er zijn enorm veel mensen die zaken met hem willen doen. En ze kunnen ook naar een ander gaan.
Ja het is een goede zakenman, maar wel een smerige. Misschien is dat ook wel in mindere of meerdere mate met elkaar verbonden althans.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:56 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee. Maar ik neem aan dat dat Trumpaanhangers dat anders zien. Net zoals de Hillary-aanhangers meestal een verhaal hebben over al die e-mails. Snap je wat ik bedoel?
Maar laten we even zeggen dat het waar is, wat ik prima vind, ik vraag me af of voor bijvoorbeeld Hillary en Cruz niet gewoon hetzelfde geldt. Cruz heeft zelfs in deze race gefraudeerd in het begin met Ben Carson (al zien Hillary-aanhangers dat mogelijk anders) en Hillary lijkt me nou ook niet brandschoon.
Maar hij is een zakenman en dat doet hij goed. Er zijn enorm veel mensen die zaken met hem willen doen. En ze kunnen ook naar een ander gaan.
Dat ze in elk geval papieren bij zich hebben en het liefst een check of ze gezocht worden of iets dergelijks (weet niet of dat standaard gebeurt.)quote:Op zaterdag 30 april 2016 21:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ga je ook alle toeristen eerst een maand in quarantaine zetten? Hoe zit dat met mensen die komen voor conferenties, congressen, zakenreizen, studie, in havens, enzovoort? Een hermetisch gesloten VS is vrij onrealistisch.
Nee, mee eens.quote:[..]
Ik bedoel vooral dat je een bedrijf nergens toe kunt dwingen. Die hebben 101 manieren om zo'n vestiging te sluiten, af te slanken, failliet te laten gaan, enzovoort. Natuurlijk kun je zo'n bedrijf zwaar gaan subsidiëren om te blijven, maar dat is ook niet echt een structurele oplossing en lost het verdwijnen van laaggeschoolde fabrieksarbeid in brede zin ook niet op.
Ik mis ook een 'totaalplaatje' maar daar heb ik ook nog niet echt naar gezocht. Sanders heeft dat dan kennelijk al en dat zou ook voor Trump wel handig zijn.quote:[..]
Als ik de plannen van een kandidaat bekijk, dan verwacht ik een solide financieel plaatje. Dat is bij Sanders gewoon het geval, al betekent dat wel flinke belastingverhogingen voor veel Amerikanen, maar dat is ook nodig om zijn plannen te bekostigen. Bij Trump is het een verzameling van minder belasting, meer uitgeven en het tekort laten verdwijnen. Dat kan natuurlijk niet.
Zeg, waarom is het wanneer een Trump supporter wordt neer gehoekt erg, en wanneer een Trump supporter iemand neer hoekt niet?quote:Op zondag 1 mei 2016 04:28 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Ga zo door met het verdedigen van dit tuig.
In principe is het even erg, maar er zijn wat mij betreft verzachtende omstandigheden die ik nu al tig keer heb uitgelegd. Als je naar een bijeenkomst gaat van duizenden politieke tegenstanders om daar doelbewust de boel te saboteren moet je niet gaan janken als je een keer een klap krijgt.quote:Op zondag 1 mei 2016 04:45 schreef OMG het volgende:
[..]
Zeg, waarom is het wanneer een Trump supporter wordt neer gehoekt erg, en wanneer een Trump supporter iemand neer hoekt niet?
Die vraag ontwijk je nu al de hele tijd. Geweld tegen Trumpets = erg, geweld door Trumpets = niet erg. Waarom is dat?
Die zijn er niet.quote:Op zondag 1 mei 2016 05:08 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
In principe is het even erg, maar er zijn wat mij betreft verzachtende omstandigheden die ik nu al tig keer heb uitgelegd.
Dat protesters worden afgevoerd snap ik best, dat jij het dan geen probleem vind om iemand die al op z'n weg naar buiten is nog even even een klap te geven dan weer niet.quote:Als je naar een bijeenkomst gaat van duizenden politieke tegenstanders om daar doelbewust de boel te saboteren moet je niet gaan janken als je een keer een klap krijgt.
Voor een Trump fan toch frappant dat je al het aanzetten van geweld van Trump aan z'n supporters tegen protestors hebt gemist. En dat bijvoorbeeld een Trump al aanbood de legal fees voor mensen te betalen.quote:Ook al was het even erg, dan alsnog ben je verkeerd bezig door alleen maar de spotlight te zetten op geweld van Trump supporters.
Daarnaast is de schaal van geweld van anti-Trump protestors vele, vele malen groter dan de paar incidentjes van Trump supporters.
Maar blijf vooral doorgaan met het verdedigen van dit tuig.
Volgens mij was zijn reactie daarop de vraag om een voorbeeld naar een situatie waarin een Trumpaanhanger iemand fysiek aanvalt.quote:Op zondag 1 mei 2016 04:45 schreef OMG het volgende:
[..]
Zeg, waarom is het wanneer een Trump supporter wordt neer gehoekt erg, en wanneer een Trump supporter iemand neer hoekt niet?
Die vraag ontwijk je nu al de hele tijd. Geweld tegen Trumpets = erg, geweld door Trumpets = niet erg. Waarom is dat?
Wat is jouw punt?quote:Op zondag 1 mei 2016 04:28 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Ga zo door met het verdedigen van dit tuig.
Zaken kort en klein slaan en roven is een typische vorm van het uiten van links ongenoegen. Betere reclame voor het gelijk van Trump is bijna niet mogelijk.quote:Op zondag 1 mei 2016 10:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat is jouw punt?
Ik zie hier een groep jongeren waarvan een deel baldadig is (een deel weet wel waar grenzen te trekken, zie het meisje wat aan het einde probeert jongens te doen stoppen met het beuken op de auto, het schrijven op de auto en zo). En? Wat wil je hiermee zeggen? Dat er ook agressie is richting Trump-supporters en niet enkel van Trump-supporters? Zo ja, wat zegt dat dan? Dat Trump een zeer polemiserende invloed heeft op mensen?
Ik vind Trump een gruwelijke kandidaat maar ik denk dat ik Cruz toch nog wat enger vind.
Dat is maar de vraaag. Als zakenman is Trump weinig succesvol, in tegenstelling tot het imago wat hij heeft/had. Hij heeft veel faillissementen achter de rug en bij dat wat wel succesvol is geworden werd het werk door andere mensen uitgevoerd waarbij Trump niet veel meer deed dan wat geld investeren. Als hij het vermogen wat hij kreeg van zijn vader had belegd dan had hij nu ongeveer net zo veel vermogen gehad als wat hij nu heeft.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:03 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hij kan goed onderhandelen, hij is slim en hij heeft gezond verstand. En hij heeft volgens mij op het gebied van het landsbelang/de economie wel wat goede ideeën.
Ik zal hier later op reageren, ik wil eerst even zijn antwoord afwachten.quote:Op zondag 1 mei 2016 10:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zaken kort en klein slaan en roven is een typische vorm van het uiten van links ongenoegen. Betere reclame voor het gelijk van Trump is bijna niet mogelijk.
Ik denk dat zelfs haar fans haar niet betrouwbaar zullen vinden.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:12 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat begrijpen verstokte Clinton fans niet. Die hangen meer aan haar slappe nietszeggende gezwets en vergeten gewoon dat dat mens al een aantal faillisementen, FBI onderzoeken (waar zelfs mensen heel onverwachts overleden) en oorlogen op haar naam heeft staan. Maar dat maakt allemaal niets uit hoor want ze is reuze "betrouwbaar".![]()
![]()
Als Trump het land volledig naar de Filistijnen helpt, is jouw ongelijk over Libertarisme dan bewezen?quote:Op zondag 1 mei 2016 10:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zaken kort en klein slaan en roven is een typische vorm van het uiten van links ongenoegen. Betere reclame voor het gelijk van Trump is bijna niet mogelijk.
Open alsjeblieft niet dat blik met wormen, dat kan in de libertariërdraad worden besproken. Die draad is juist opgericht omdat het in alle discussies afdwaalde naar een discussie over libertarisme.quote:Op zondag 1 mei 2016 10:31 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Als Trump het land volledig naar de Filistijnen helpt, is jouw ongelijk over Libertarisme dan bewezen?
Het was een ja/nee vraag.quote:Op zondag 1 mei 2016 10:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Open alsjeblieft niet dat blik met wormen, dat kan in de libertariërdraad worden besproken. Die draad is juist opgericht omdat het in alle discussies afdwaalde naar een discussie over libertarisme.
Ik weet niet of dat het vaker voorkwam maar bij Bush was dat inderdaad het geval. Verder was het ook nog eens de vraag of dat Bush jr. wel meer kiesmannen had gewonnen, er werden schimmige spelletjes met voter suppression gespeeld (Hillary heeft er veel van geleerdquote:Op zaterdag 30 april 2016 20:19 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Was dat niet de geweldige truuk met Bush?
Overigens zijn er, volgens mij, meer voorbeelden te vinden dat procentueel een groter deel van de bevolking voor een Presidents kandidaat had gestemd maar toch een ander toch President werd vanwege dat idiote kiesmannen systeem...
Nee want die kent geen grote overheid met een almachtige president. Dat is een kenmerk van collectivisme en democratie.quote:Op zondag 1 mei 2016 10:31 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Als Trump het land volledig naar de Filistijnen helpt, is jouw ongelijk over Libertarisme dan bewezen?
Je kunt voor 7 dollar 99 kartonnen Trump maskers kopen. De achterkant daarvan lijkt bijzonder veel op Hitlerquote:Op zaterdag 30 april 2016 13:04 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Ik vind hem niet vrij negatief in deze context. Hij is juist voor het samenkomen van het volk en meer eerlijkheid.
Ik heb bovendien niet gezegd dat Trump 'Hitler is'. Ze hebben alleen qua inhoud wat gemeen in de trant dat Trump geen moeite heeft ongenuanceerde uitspraken te doen over bijvoorbeeld de Mexicanen, uitspraken zoals: 'THEY BRING US DOWN! They really do, They are rapists, murderers'. En dat hij moeite doet om geen afstand te nemen van de White Supremacists.
Dat is lang niet het zelfde als Hitler maar het heeft de zelfde scheidende, negatieve ondertoon, een geforceerde wij-zij mentaliteit.
quote:Trump flops in Arizona delegate fight
The GOP front-runner flashed more strength than ever in the shadow primary — but still suffered stinging defeats.
(...)
Though the mogul's campaign showed more muscle than ever in this shadow primary, he walked away in defeat in Arizona — losing about 40 of the 55 delegate slots that were up for grabs on the day. That's despite a dominant primary win there on March 22 and a furious attempt by supporters to guarantee the election of allies to the national convention.
(...)
And Cruz wasn't done racking up victories on Trump's turf. In Virginia, where Trump beat Cruz by a two-to-one margin in a March 1 primary, Cruz's forces captured at least 10 of the 13 delegates on the ballot. The Texas senator won 18 of 24 delegates in local Missouri conventions, even though Trump won that state on primary day as well.
In all, Cruz won about 80 delegate slots on the day of the more than 170 up for grabs. Another handful went to Ohio Gov. John Kasich, and even Marco Rubio — who dropped out of the race on March 15 — scored about seven supportive delegates. Another dozen haven't revealed who they support yet.
It wasn't a totally lost day for Trump. The mogul scored strong victories in Massachusetts delegate fights and held his own in Arkansas and Alaska, showing an organizational strength that has escaped him in dozens of state and local delegate battles so far. On the day, Trump earned about 60 delegates, far fewer than the results of the state primaries and caucuses dictated, but enough to stave off catastrophe
(...)
http://www.politico.com/s(...)gop-delegates-222673
Het begint er zo langzamerhand toch wel op te lijken dat Indiana cruciaal wordt.quote:
Hoe komt het dat Trump nog steeds geheel onnodig zoveel gedelegeerden verliest?quote:
Trump is nieuw binnen de partij, en het proces om gedelegeerden te selecteren is een lokaal partijfeestje; hij heeft dus geen interne mensen op de juiste plaats. Cruz wordt door de partijbonzen als een eigen conservatieve kandidaat gezien, terwijl Trump een gevaar vormt voor de bijna 50 jaar lange strategie van het Amerikaans conservatisme (Nixons Southern Strategy).quote:Op zondag 1 mei 2016 12:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe komt het dat Trump nog steeds geheel onnodig zoveel gedelegeerden verliest?
Is het niet mogelijk voor hem om te regelen dat mensen voor hem naar die lokale partijfeestjes gaan die regelen dat de gedelegeerden correct (proportioneel met de stemverhouding als niet het winner takes all principe geldt) worden verdeeld? Sanders is bij de Democraten de outsider maar hij heeft juist in Nevada extra gedelegeerden gewonnen omdat die voor Hillary niet kwamen opdagen of iets in die geest (ik ben nog niet een hele goede uitleg tegengekomen over die mechanismes).quote:Op zondag 1 mei 2016 13:15 schreef Montov het volgende:
[..]
Trump is nieuw binnen de partij, en het proces om gedelegeerden te selecteren is een lokaal partijfeestje; hij heeft dus geen interne mensen op de juiste plaats. Cruz wordt door de partijbonzen als een eigen conservatieve kandidaat gezien, terwijl Trump een gevaar vormt voor de bijna 50 jaar lange strategie van het Amerikaans conservatisme (Nixons Southern Strategy).
Aangezien Trump via zijn media-campagne voornamelijk invloed wilde uitoefenen op enkele beleidsonderdelen binnen de GOP is hij nu veel te laat om de GOP tot de zijne te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |