abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161746163
quote:
15s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:58 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Nou nee, de realiteit (hoe moskeeën georganiseerd zijn) wijst uit dat ik gelijk zal krijgen. Waarom zou je er dan überhaupt aan beginnen?
Het is geen moskee he?
pi_161746164
quote:
9s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:56 schreef Tem het volgende:

[..]

Je verwacht dit soort reacties niet.
Tja, als je niet snapt dat religie geen plaats heeft binnen onderwijs dan is het wel een beetje makkelijk om te scoren tegen je. Maar goed, we hebben het er wel over als jou de toegang ontzegd wordt omdat er gelovigen bezig zijn en jij niet tot hun kringetje behoort.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_161746172
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:58 schreef Tem het volgende:

[..]

Het is geen moskee he?
Nee, het praat alleen zo, doet alleen zo, ziet er alleen zo uit en dezelfde regels gelden er.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_161746183
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:58 schreef Tem het volgende:

[..]

Het is geen moskee he?
Nee, een gebedsruimte. Of denk je bij het woord stilteruimte aan zoiets als een stiltecoupé in de trein?
pi_161746195
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Punt is dat we dat al zien. Moslims bidden gescheiden, dus dat zal in zo'n stilteruimte ook het geval zijn. Moslims spreken elkaar aan op hun religieuze plichten, dus dat zal in dit geval ook zo zijn.

Prima verder, moeten zij weten, maar als universiteit/hogeschool moet je dat niet faciliteren.
Ze gaan toch alleen een stilteruimte faciliteren die voor iedereen beschikbaar is? Trouwens, genoeg instellingen dien dat al zonder al het gedoe wat je beschrijft.
pi_161746207
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:00 schreef Tem het volgende:

[..]

Ze gaan toch alleen een stilteruimte faciliteren die voor iedereen beschikbaar is? Trouwens, genoeg instellingen dien dat al zonder al het gedoe wat je beschrijft.
Heb je een voorbeeld?
pi_161746219
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, een gebedsruimte. Of denk je bij het woord stilteruimte aan zoiets als een stiltecoupé in de trein?
Nee hoor, ik weet wel wat het betekent. Het wordt nu alleen zo gebracht dat het louter voor moslims zou zijn en dat is volgens mij niet het geval als ik de site van de TU mag geloven.
pi_161746229
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Heb je een voorbeeld?
Erasmus universiteit. Werkt daar prima
  woensdag 27 april 2016 @ 10:06:18 #129
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_161746281
Hoeveel moslims zijn er eigenlijk op tu delft?
  woensdag 27 april 2016 @ 10:06:20 #130
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161746282
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:01 schreef Tem het volgende:

[..]

Nee hoor, ik weet wel wat het betekent. Het wordt nu alleen zo gebracht dat het louter voor moslims zou zijn en dat is volgens mij niet het geval als ik de site van de TU mag geloven.
In de realiteit zijn het voornamelijk moslims die een aparte ruimte willen hebben. Je gaat als boeddhist of christen allicht niet gaan bivakkeren in een ruimte die ingericht is als moskee (de Arabische klok is één ding maar voor je het weet ligt het er vol met islamitische gebedsmatjes), waardoor het uiteindelijk de facto verandert in een moskee.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_161746337
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:02 schreef Tem het volgende:

[..]

Uit een oude Trouw:

quote:
Opvallender is dat ook de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR), die geen religieuze wortels heeft, een aparte islamitische gebedsruimte heeft. Die is er al vijftien jaar, zegt voorlichter Jacco Neleman. "We hebben die gecreëerd nadat studenten erom vroegen." De ruimte ligt naar het oosten en heeft zowel een mannen- als een vrouwengedeelte. "Er wordt veel gebruik van gemaakt."
En nog even het gedoe dat ik hier beschreef:
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:24 schreef Jigzoz het volgende:

Totdat er geëist wordt dat de ruimte gesplitst wordt zodat mannen en vrouwen niet door elkaar heen zitten.
  woensdag 27 april 2016 @ 10:15:20 #132
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_161746425
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:06 schreef Daarnaast het volgende:
Aardig wat denk ik.. redelijke groep iraniers. En vast ook wel master studenten uit Indonesië Maleisië,misschien wat uit het midden oosten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 27 april 2016 @ 10:58:09 #133
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_161747066
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:06 schreef Daarnaast het volgende:
Het zijn de beste studenten, zeker in de exacte vakken. Die wil je met man en macht binnenhouden. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 27 april 2016 @ 10:59:39 #134
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_161747092
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Uit een oude Trouw:

[..]

[..]

Na jaren veel Christelijke invloeden weggekregen en beginnen we weer opnieuw met islamitische gebruiken.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_161747098
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:39 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Geen idee of dat standaard zo is. In de moskeeën in Leuven waar ik woon alleszins het geval (ja ik heb die bezocht uit nieuwsgierigheid).
Ik ben geen expert maar ben wel in moskeeen geweest. Een doek heb ik nooit gezien. Wel dat gescheiden bidden.
pi_161747261
Elke universiteit heeft een verplichte kolfruimte. Waarom gewoon niet die gebruiken?

Dat er niet genoeg ruimte op de uni is, is een non-argument, je hoeft namelijk geen moskee aan te wijzen. Er zijn genoeg lege ruimtes in de pauzes en 1 ruimte kan voor meer dingen gebruikt worden.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_161747402
Ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt waar een ruimte is voor stilte of gebed. Andere mensen wel?
pi_161747481
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 07:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Voor de mensen die niet weten dat bovenstaande idioot een troll is: Saudi-Arabië is een soort koninklijke IS waar onschuldige mensen gruwelijk worden gemarteld, publiekelijk worden onthoofd, waar geen enkele vrijheid van meningsuiting bestaat, waar op atheïsme de doodstraf staat, enzovoort.

Daarnaast staat de economie van SA op instorten door de aanhoudend lage olieprijs. Niet dat het jaren geleden zoveel beter toefen was op economisch gebied voor de bevolking. De rijkdom komt uitsluitend ten goede aan de toplaag. De rest van de bevolking is straatarm. SA geeft verder geen fuck om de armen.

Of heel plat in getallen, het BBP per hoofd van de bevolking:
NL: 48.222 dollar
SA: 14.486 dollar

Iedereen die positief doet over dat kutland is óf gestoord, óf een nazistische klootzak met een extreme afkeer van mensenrechten.
Of provoceert.
Ik had het eerder ook al opgemerkt hoor.
I´m back.
  woensdag 27 april 2016 @ 11:16:32 #139
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161747524
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:12 schreef Jaroon het volgende:
Ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt waar een ruimte is voor stilte of gebed. Andere mensen wel?
Wel bedrijven waar mensen even tijd krijgen om te bidden, maar dat gebeurt dan gewoon in een lege vergaderruimte.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_161747578
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Uit een oude Trouw:

[..]

[..]

Bericht uit 2012 waarin wordt gesteld dat het er al 15 jaar is.

Daarnaast bestaat het niet meer in die vorm dus is je stelling niet meer actueel.

quote:
De ruimte in het V-gebouw, waar voorheen de Erasmus Shop was gevestigd, is een tijdelijke locatie en vervangt de huidige gebedsruimte voor moslims in het N-gebouw, die half december wordt gesloten. Deze gebedsruimte voldeed niet meer en paste bovendien niet bij het seculiere karakter van de Erasmus Universiteit. De bedoeling is het stiltecentrum op termijn een definitieve, nog nader te bepalen plek te geven op de campus.
http://www.eur.nl/efb/inf(...)ecentrum-woudestein/
pi_161747690
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:18 schreef Tem het volgende:

[..]

Bericht uit 2012 waarin wordt gesteld dat het er al 15 jaar is.

Daarnaast bestaat het niet meer in die vorm dus is je stelling niet meer actueel.

[..]

http://www.eur.nl/efb/inf(...)ecentrum-woudestein/
Mijn stelling was dat moslims in een stilteruimte bidden waarbij mannen en vrouwen gescheiden zijn, dat ze elkaar aanspreken binnen de universiteit op islamitische plichten en dat je dat als universiteit niet moet faciliteren. Hoe is die stelling door dat bericht niet meer actueel?
  woensdag 27 april 2016 @ 11:28:52 #142
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_161747956
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 08:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Als je geen principes hebt. En dat kan soms.
:D toch nog even reageren:D

Rij jij een auto?
Gebruik je petrochemische producten zoals plastics?

Dan ben je net zo verantwoordelijk voor de rijkdom van de Arabieren als ik. Zou je zelf kunnen zeggen dat ik als expat ze geld kost, terwijl jij alleen geld oplevert.

Zolang ik hier zelf geen huishoudelijke hulp misbruik of hoofden afhak kan ik prima met mezelf leven.

Ik denk dat de mensen hier gewoon nog niet rijp zijn voor westerse normen en waarden en vrijheden. En die hoeven we ze ook niet op te dringen. Wel moeten we zorgen dat hun invloed in het westen beperkt blijft.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_161747957
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mijn stelling was dat moslims in een stilteruimte bidden waarbij mannen en vrouwen gescheiden zijn, dat ze elkaar aanspreken binnen de universiteit op islamitische plichten en dat je dat als universiteit niet moet faciliteren. Hoe is die stelling door dat bericht niet meer actueel?
Het is irrelevant in de discussie over een stilteruimte in de vorm zoals die wordt gefaciliteerd. Aangezien je ziet dat dit helemaal niet op die manier wordt ingeschoten maar al aannames doet dat het weleens het geval zou kunnen zijn vind ik wat voorbarig.

Als je tegen religie bent op universiteiten is dat prima en jouw opvatting. Wanneer je met allemaal mogelijk randzaken aankomt die nog helemaal niet spelen vind ik met meer cherrypicking in je strijd tegen religie.

A. De ruimte is er nog helemaal niet op de TU
B. Het wordt geen ruimte louter voor moslims of een moskee maar een ruimte waar plek is voor alle religies en mensen die behoefte hebben aan bezinning. Zelfde manier zoals die er dus is op de Erasmus Universiteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2016 11:29:17 ]
  woensdag 27 april 2016 @ 11:35:13 #144
13462 BansheeBoy
pi_161748138
quote:
10s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:28 schreef nixxx het volgende:

Zolang ik hier zelf geen huishoudelijke hulp misbruik of hoofden afhak kan ik prima met mezelf leven.
Zit je in Saudi-Arabië?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_161748175
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:28 schreef Tem het volgende:

[..]

Het is irrelevant in de discussie over een stilteruimte in de vorm zoals die wordt gefaciliteerd. Aangezien je ziet dat dit helemaal niet op die manier wordt ingeschoten maar al aannames doet dat het weleens het geval zou kunnen zijn vind ik wat voorbarig.

Als je tegen religie bent op universiteiten is dat prima en jouw opvatting. Wanneer je met allemaal mogelijk randzaken aankomt die nog helemaal niet spelen vind ik met meer cherrypicking in je strijd tegen religie.

A. De ruimte is er nog helemaal niet op de TU
B. Het wordt geen ruimte louter voor moslims of een moskee maar een ruimte waar plek is voor alle religies en mensen die behoefte hebben aan bezinning. Zelfde manier zoals die er dus is op de Erasmus Universiteit.
Volgens mij ben jij de kwijt weg en ga je nu beweren dat het cherrypicking en strijden tegen religie is. Ik denk eerder dat hij zich verdedigt tegen andere randzaken op een uni ipv het bestrijden. Bestrijden doe je als je iets bestaands wil vernietigen. Verdedigen doe je als je iets nieuws wil weren.

Die feiten die jij noemt zijn zo, maar het punt waar het om gaat is of religie dan wel daadwerkelijk gefaciliteerd moet worden.

En ja dat punt is niet aan de orde maar daar gaat de discussie schijnbaar wel over.
  woensdag 27 april 2016 @ 11:47:24 #146
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_161748479
quote:
15s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zit je in Saudi-Arabië?

Op het moment sta ik in Saudi Arabie
pi_161748609
quote:
10s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:28 schreef nixxx het volgende:

[..]

:D toch nog even reageren:D

Rij jij een auto?
Gebruik je petrochemische producten zoals plastics?

Dan ben je net zo verantwoordelijk voor de rijkdom van de Arabieren als ik. Zou je zelf kunnen zeggen dat ik als expat ze geld kost, terwijl jij alleen geld oplevert.

Ik denk dat de mensen hier gewoon nog niet rijp zijn voor westerse normen en waarden en vrijheden. En die hoeven we ze ook niet op te dringen. Wel moeten we zorgen dat hun invloed in het westen beperkt blijft.
Weet ik. Ik pleit mijzelf niet vrij. Ik ben mij er wel bewust van en maak andere keuzes als het kan.
  woensdag 27 april 2016 @ 11:55:31 #148
13462 BansheeBoy
pi_161748710
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:47 schreef nixxx het volgende:

[..]

Op het moment sta ik in Saudi Arabie
In welke stad? :)

woensdag 27 april 2016 @ 11:55:57 #149
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_161748719
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Weet ik. Ik pleit mijzelf niet vrij. Ik ben mij er wel bewust van en maak andere keuzes als het kan.
ik beschuldig je ook niet al zie ik zo teruglezend dat het wel zo over kan komen. Het is gewoon een imperfecte wereld waar we maar mee moeten leven. Bro-hug? ;)
  woensdag 27 april 2016 @ 11:57:04 #150
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_161748760
quote:
15s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

In welke stad? :)

Een aramco kamp.
pi_161748808
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:55 schreef nixxx het volgende:

[..]

ik beschuldig je ook niet al zie ik zo teruglezend dat het wel zo over kan komen. Het is gewoon een imperfecte wereld waar we maar mee moeten leven. Bro-hug? ;)
Dat laatste....;)
pi_161749071
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Heb je een voorbeeld?
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:02 schreef Tem het volgende:

[..]

Dit klopt. Gisteren dankzij deze discussie pas ontdekt waar die zich überhaupt bevindt. Ik ga er later deze week even een kijkje nemen uit interesse.
pi_161749128
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:12 schreef Jaroon het volgende:
Ik niet. Maar vind het wel mooi dat dat op een universiteit wel kan. Toch een plaats waar intellectuele vrijheid moet heersen.

Wat ongetwijfeld nu de reactie zal krijgen dat religie anti-intellectueel is, maar goed.
pi_161749253
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:07 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik niet. Maar vind het wel mooi dat dat op een universiteit wel kan. Toch een plaats waar intellectuele vrijheid moet heersen.

Wat ongetwijfeld nu de reactie zal krijgen dat religie anti-intellectueel is, maar goed.
Het gaat niet over intellectueel. Het gaat over geloof.
pi_161749420
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:11 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja, de lui die in dat gekke boekje de hele dag koekeloeren zijn toch de "geleerden" met het hoogste aanzien in islamitische kringen hoor. Ook in christelijke kringen wordt het hineininterpreteren van bijbelse teksten gewaardeerd als intellectuele arbeid.
I´m back.
pi_161749501
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:11 schreef Jaroon het volgende:

[..]

In de rest van de maatschappij is het (helaas) wellicht anders, maar op een universiteit moet gewoon vrijheid heersen. Niet mensen van alles en nog wat gaan verbieden. Als ze willen bidden in zo'n ruimte, moet je ze die kans lekker geven. Werkelijk niemand die er last van heeft, behalve mensen die nooit op die universiteit komen en op internet lezen dat er zogenaamd weer gekropen wordt voor de moslims en dan voor anderen willen bepalen wat wel en niet mag.
  woensdag 27 april 2016 @ 12:21:11 #157
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161749536
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, de lui die in dat gekke boekje de hele dag koekeloeren zijn toch de "geleerden" met het hoogste aanzien in islamitische kringen hoor. Ook in christelijke kringen wordt het hineininterpreteren van bijbelse teksten gewaardeerd als intellectuele arbeid.
Ja, de diverse religies hebben nogal de neiging om woorden te misbruiken voor eigen doeleinden. Bekende voorbeelden: "geleerde", "wetenschap", "vader", "broeder", "zuster", etc.

Nogal absurd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161749561
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar intelectueel moet leren en onderwijzen. Moet niet per definitie gepraktiseerd worden. Dat hoort thuis in een eigen omgeving.

Gelijke monniken, gelijke kappen.
pi_161749596
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:20 schreef Kaas- het volgende:

[..]

In de rest van de maatschappij is het (helaas) wellicht anders, maar op een universiteit moet gewoon vrijheid heersen. Niet mensen van alles en nog wat gaan verbieden. Als ze willen bidden in zo'n ruimte, moet je ze die kans lekker geven. Werkelijk niemand die er last van heeft, behalve mensen die nooit op die universiteit komen en op internet lezen dat er zogenaamd weer gekropen wordt voor de moslims en dan voor anderen willen bepalen wat wel en niet mag.
Juist. De bestaande ruimte bied al genoeg mogelijkheid.
pi_161749611
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:36 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij de kwijt weg en ga je nu beweren dat het cherrypicking en strijden tegen religie is. Ik denk eerder dat hij zich verdedigt tegen andere randzaken op een uni ipv het bestrijden. Bestrijden doe je als je iets bestaands wil vernietigen. Verdedigen doe je als je iets nieuws wil weren.

Die feiten die jij noemt zijn zo, maar het punt waar het om gaat is of religie dan wel daadwerkelijk gefaciliteerd moet worden.

En ja dat punt is niet aan de orde maar daar gaat de discussie schijnbaar wel over.
Nee, zijn punt was dat mensen geintimideerd/gemanipuleerd zullen worden om deel te nemen aan het gebed en dan voornamelijk door gelovige moslims. Als de verdenking of angst voor manipulatie of intimidatie de beweegreden is kan je heel veel zaken weren op scholen die tevens niets met religie te maken hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2016 12:40:34 ]
pi_161749626
Dit zou voor het bedrijfsleven ook betekenen dat je er rekening mee moet houden. Niet dus.
pi_161749648
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:23 schreef Tem het volgende:

[..]

Nee, zijn punt was dat mensen geintimideerd/gemanipuleerd zullen worden om deel te nemen aan het gebed en dan voornamelijk door gelovige moslims. Als de verdenking of angst voor van manipulatie of intimidatie de beweegreden is kan je heel veel zaken weren op scholen die tevens niets met religie te maken hebben.
Ah zo, nee dat hoort niet de beweegreden te zijn.

Excusez moi
pi_161749707
wat is dit nou toch voor een onzin? toen ik er in 1992 studeerde aan TWI was daar een gebeds/stilteruimte en dat vond iedereen heel normaal.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_161749774
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, de diverse religies hebben nogal de neiging om woorden te misbruiken voor eigen doeleinden. Bekende voorbeelden: "geleerde", "wetenschap", "vader", "broeder", "zuster", etc.

Nogal absurd.
Ja, geeft een aantal dingen weer idd. Geleerde en wetenschap bezien wij in het westen over het algemeen in de context van empirisme en rationalisme. En broederschap en zusterschap staat voor wie deze termen gebruikt in het teken van inclusiviteit.
Moslims zitten nog in een periode voor de Verlichting, een pre-moderne fase, waarin wij in het westen ons ook bevonden grofweg voordat de Renaissance begon.
En het broeder- en zusterschap dien ten gevolge heeft een exclusief kenmerk. Niet iedereen is broeder en zuster.
I´m back.
pi_161749782
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:27 schreef simmu het volgende:
wat is dit nou toch voor een onzin? toen ik er in 1992 studeerde aan TWI was daar een gebeds/stilteruimte en dat vond iedereen heel normaal.
Nogmaals, is ook normaal.

Daar gaat het nu ook niet over.
pi_161749834
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:27 schreef simmu het volgende:
Nederland wordt minder liberaal. Ironisch genoeg niet dankzij moslims, maar dankzij autochtonen.
  woensdag 27 april 2016 @ 12:32:54 #167
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161749895
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:31 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nederland wordt minder liberaal. Ironisch genoeg niet dankzij moslims, maar dankzij autochtonen.
Spijker op z'n kop.
pi_161749956
quote:

[..]

Wel dankzij geloof. Men claimt ineens weer meer.
pi_161749961
quote:

[..]

Post van de dag dit ^O^
pi_161750016
quote:

[..]

Daarover bestaan verschillende meningen, stel ik me zo voor.
I´m back.
pi_161750035
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:35 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Post van de dag dit ^O^
Omdat het jouw mening reflecteert, niet vanwege de juistheid van de inhoud, bedoel je?
I´m back.
pi_161750115
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Omdat het jouw mening reflecteert, niet vanwege de juistheid van de inhoud, bedoel je?
Vind je dit nou echt bijster interessant om te weten?
pi_161750131
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:40 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Vind je dit nou echt bijster interessant om te weten?
Ja, natuurlijk.
I´m back.
pi_161750132
quote:

[..]

Ik ben nu benieuwd of er nu een inhoudelijke discussie gaat komen. :)
pi_161750152
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:41 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Ik ben nu benieuwd of er nu een inhoudelijke discussie gaat komen. :)
Dat zal wel niet, zo te merken.
I´m back.
pi_161750188
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk.
Ik vind het een inhoudelijke juiste constatering en het reflecteert mijn mening. Beide dus.
pi_161750204
Inhoudelijk is: vinden mensen dat er dan ook zo'n ruimte moet zijn op een bedrijf?
pi_161750223
quote:

[..]

Daarover bestaan verschillende meningen, stel ik me zo voor.
Ongetwijfeld, alleen kan ik me daar lastig in inleven. Een liberale houding omvat dat je andersdenken ook alle ruimte gunt in het dagelijkse leven, uiteraard zolang zij zich aan de wet houden. Die liberale houding is aan het weg-ebben in Nederland en in dit specifieke geval komt dat aantoonbaar vanuit de autochtone hoek. Ironisch genoeg zelfs van de ooit liberale partij.

Dat de VVD zich moest heruitvinden van liberaal naar conservatief-populistisch om weer een machtsfactor te worden is ook een duidelijk signaal van waar onze maatschappij op afgestevend is.
  woensdag 27 april 2016 @ 12:45:00 #179
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161750253
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:43 schreef Jaroon het volgende:

Inhoudelijk is: vinden mensen dat er dan ook zo'n ruimte moet zijn op een bedrijf?
Een collega van me gaat elke middag er even tussenuit om te bidden in een naburige gebedsruimte. Daar heeft niemand een probleem mee, zolang hij z'n uren maar gewoon maakt.

Die gebedsruimte bevindt zich niet in de kantoorruimte van het bedrijf, en ik zie het ook niet gebeuren dat zo'n ruimte daar gaat komen. Als mensen het zelf regelen, en het niet ten koste gaat van hun arbeidsprestaties, prima.
pi_161750270
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:43 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, alleen kan ik me daar lastig in inleven. Een liberale houding omvat dat je andersdenken ook alle ruimte gunt in het dagelijkse leven, uiteraard zolang zij zich aan de wet houden. Die liberale houding is aan het weg-ebben in Nederland en in dit specifieke geval komt dat aantoonbaar vanuit de autochtone hoek. Ironisch genoeg zelfs van de ooit liberale partij.
Ik heb nog geen partij meegemaakt die zoveel vrijheden wil afpakken als de Partij voor de vrijheid.
pi_161750297
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een collega van me gaat elke middag er even tussenuit om te bidden in een naburige gebedsruimte. Daar heeft niemand een probleem mee, zolang hij z'n uren maar gewoon maakt.

Die gebedsruimte bevindt zich niet in de kantoorruimte van het bedrijf, en ik zie het ook niet gebeuren dat zo'n ruimte daar gaat komen. Als mensen het zelf regelen, en het niet ten koste gaat van hun arbeidsprestaties, prima.
Daar is ook niets mis mee. Als het kan binnen tijd en men niets eist. Dat doet men ook eigenlijk nooit.
  woensdag 27 april 2016 @ 12:49:05 #182
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161750361
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:45 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik heb nog geen partij meegemaakt die zoveel vrijheden wil afpakken als de Partij voor de vrijheid.
Haha, ja... de naam van die partij is idd wel behoorlijk paradoxaal.
pi_161750368
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:43 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, alleen kan ik me daar lastig in inleven. Een liberale houding omvat dat je andersdenken ook alle ruimte gunt in het dagelijkse leven, uiteraard zolang zij zich aan de wet houden. Die liberale houding is aan het weg-ebben in Nederland en in dit specifieke geval komt dat duidelijk vanuit de autochtone hoek. Grappig genoeg zelfs van de ooit liberale partij.
Een ander zou dus met even veel recht kunnen volhouden dat NL door een actief ontmoedigingsbeleid aan te houden binnen de kaders van de wet en de democratische rechtsorde, probeert te voorkomen dat de samenleving steeds meer onder invloed komt van een uiterst onliberaal gedachtegoed en op die manier dus juist het open en liberale karakter zoals zich dit na WO2 heeft kunnen ontwikkelen in NL tracht te waarborgen.
I´m back.
pi_161750472
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Een ander zou dus met even veel recht kunnen volhouden dat NL door een actief ontmoedigingsbeleid aan te houden binnen de kaders van de wet en de democratische rechtsorde, probeert te voorkomen dat de samenleving steeds meer onder invloed komt van een uiterst onliberaal gedachtegoed en op die manier dus juist het open en liberale karakter zoals zich dit na WO2 heeft kunnen ontwikkelen in NL tracht te waarborgen.
De samenleving komt niet onder invloed van moslims te staan indien je mensen die het al zijn een plekje om te bidden gunt. Gewoon niet zo moeilijk doen over anderen en hun interesses en elkaar lekker z'n eigen ding laten doen.
pi_161750516
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:53 schreef Kaas- het volgende:

[..]

De samenleving komt niet onder invloed van moslims te staan indien je mensen die het al zijn een plekje om te bidden gunt. Gewoon niet zo moeilijk doen over anderen en hun interesses en elkaar lekker z'n eigen ding laten doen.
Wat ik zeg, daar wordt dus verschillend over gedacht. Probleem is dat als jouw visie onwaar is, dan ben je straks te laat om er iets aan te veranderen. Als die andere visie onwaar is, kun je dat ontmoedigingsbeleid laten vieren en is er nog geen man over boord.
I´m back.
  woensdag 27 april 2016 @ 12:56:57 #186
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161750553
Het gaat om een gebedsruimte he, zou wel lachen zijn als dat straks vol zit met joden en christenen :P
  woensdag 27 april 2016 @ 12:57:48 #187
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161750575
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:56 schreef Flow3r het volgende:
Het gaat om een gebedsruimte he, zou wel lachen zijn als dat straks vol zit met joden en christenen :P
Ja, of als atheisten daar massaal gaan mediteren. :+
pi_161750582
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ik zeg, daar wordt dus verschillend over gedacht. Probleem is dat als jouw visie onwaar is, dan ben je straks te laat om er iets aan te veranderen. Als die andere visie onwaar is, kun je dat ontmoedigingsbeleid laten vieren en is er nog geen man over boord.
Tuurlijk joh, als dat klokje van 10 bij 10 cm van mij lekker mag blijven hangen is dit land straks verloren. Het is wel goed met je,
  woensdag 27 april 2016 @ 12:58:27 #189
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161750586
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, of als atheisten daar massaal gaan mediteren. :+
Bijvoorbeeld *)
pi_161750588
quote:

[..]

Gewoon dingen prive houden. Dat werkt ook prima. Mijn ex is een boeddhist. Die vraag ook niet om speciale ruimte. Die zoekt het thuis wel. Straks moet je rekening houden met ramadan. Dat ben ik ook niet echt van plan. Ik heb meegemaakt in Afrika dat iemand een poort niet open doet omdat hij aan het bidden is. Dat is je enige taak.
pi_161750608
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:58 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, als dat klokje van 10 bij 10 cm van mij lekker mag blijven hangen is dit land straks verloren. Het is wel goed met je,
Wel een stelling poneren, maar als iemand er op reageert gepikeerd zijn. Ook een sign of the times? :D.
I´m back.
pi_161750621
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:58 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Gewoon dingen prive houden. Dat werkt ook prima. Mijn ex is een boeddhist. Die vraag ook niet om speciale ruimte. Die zoekt het thuis wel. Straks moet je rekening houden met ramadan. Dat ben ik ook niet echt van plan. Ik heb meegemaakt in Afrika dat iemand een poort niet open doet omdat hij aan het bidden is. Dat is je enige taak.
Het is toch ook juist privé als ze het in een gebedsruimte doen in plaats van midden in de aula tussen alle niet-gelovigen?
  woensdag 27 april 2016 @ 12:59:59 #193
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161750622
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:58 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Over Afrika gesproken... ik heb daar ook kerkjes gezien waar moslims en christenen tesamen diensten organiseren, omdat er eenvoudig geen geld is voor het bouwen van meer kerkjes. In goed overleg kan het dus best.
pi_161750641
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wel een stelling poneren, maar als iemand er op reageert gepikeerd zijn. Ook een sign of the times? :D.
Ik ben niet gepikeerd, ik verloor gewoon mijn interesse in je als gevolg van die stelling.
pi_161750650
quote:

[..]

Klopt en allemaal in 1 hokje en niet in aparte hokjes.
pi_161750655
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:58 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het gaat over je mark maken.
pi_161750676
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:00 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik ben niet gepikeerd, ik verloor gewoon mijn interesse in je als gevolg van die stelling.
Ja, dus als iemand op je stelling reageert al snel je interesse verliezen. Ook een sign of the times? Of gewoon een karaktertrek? :D.
I´m back.
pi_161750695
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Over Afrika gesproken... ik heb daar ook kerkjes gezien waar moslims en christenen tesamen diensten organiseren, omdat er eenvoudig geen geld is voor het bouwen van meer kerkjes. In goed overleg kan het dus best.
Wat ik heb gezien werkt ook prima samen. Samen bidden ken ik niet. Moslims deden daar in elk geval niet moeilijk.
pi_161750712
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dus als iemand op je stelling reageert al snel je interesse verliezen. ook een sign of the times? Of gewoon een karaktertrek? :D.
Een karaktertrek. Ik trek mij relatief vaak halverwege een discussie terug op Fok nadat ik de interesse in een discussiepartner verlies. Er lopen hier niet ontzettend veel mensen rond die je interesse vast kunnen houden.
pi_161750793
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:03 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Een karaktertrek. Ik trek mij relatief vaak halverwege een discussie terug op Fok nadat ik de interesse in een discussiepartner verlies. Er lopen hier niet ontzettend veel mensen rond die je interesse vast kunnen houden.
Hihi, wel mensen die interesse wekken :P
pi_161750804
Treurig, maar wie ben ik om een vrome moslim zijn salat te bemoeilijken.
pi_161750826
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:03 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik ook al dat het een karaktertrekje was van je. :D.
I´m back.
pi_161750836
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:06 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Hihi, wel mensen die interesse wekken :P
Ik begin altijd optimistisch. :P
pi_161750841
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik ook al dat het een karaktertrekje was van je. :D.
Dat klopt dus ook.
pi_161750850
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:06 schreef Odaiba het volgende:
Treurig, maar wie ben ik om een vrome moslim zijn salat te bemoeilijken.
Treurig, maar wie ben ik om een veganist zijn salade te bemoeilijken.
pi_161750856
Nou ja, de TU moet het maar uitvogelen. Mij lijkt het echt verschrikkelijk dom om er wel aan te beginnen.
pi_161750864
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:07 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik begin altijd optimistisch. :P
Merk ik ;)
pi_161750880
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:07 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Treurig, maar wie ben ik om een veganist zijn salade te bemoeilijken.
Ik zag m al aankomen _O-
pi_161750952
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:07 schreef Jigzoz het volgende:
Nou ja, de TU moet het maar uitvogelen. Mij lijkt het echt verschrikkelijk dom om er wel aan te beginnen.
Lijkt mij ook, ik hoop dat hun wel weten wat voor grenzen ze willen stellen wat betreft waarden en normen. En zich niet laten overtuigen door druk, geld, of andere zaken.

Maar ik neem aan dat velen dit ook wel inzien.
pi_161751013
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:08 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik zag m al aankomen _O-
Haha ik wil inhoud, geen random zin :P

Ik ben wat dat betreft misschien teveel gefocust op inhoud maar dan kom je ergens snel in een gesprek waar we ook willen zijn. In plaats van gevoel en gedachten spuien die nergens op gebaseerd zijn.
pi_161751072
Moet je als bedrijf ook beginnen aan een geloofsruimte? Dat is de volgende stap. Dan is het hek van de dam. Je hebt alle vrijheden in dit land. Vraag niet teveel. Net als die oproep tot gebed in Enschede. Hoe hard mag het? Dan ga je te ver.
pi_161751097
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:12 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Haha ik wil inhoud, geen random zin :P

Ik ben wat dat betreft misschien teveel gefocust op inhoud maar dan kom je ergens snel in een gesprek waar we ook willen zijn. In plaats van gevoel en gedachten spuien die nergens op gebaseerd zijn.
Laat ze gewoon bidden joh. ik zie het probleem niet.
pi_161751110
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:14 schreef Jaroon het volgende:
Moet je als bedrijf ook beginnen aan een geloofsruimte? Dat is de volgende stap. Dan is het hek van de dam. Je hebt alle vrijheden in dit land. Vraag niet teveel. Net als die oproep tot gebed in Enschede. Hoe hard mag het? Dan ga je te ver.
Ja, in menig bedrijf is dit in de ondernemingsraad wel al besproken idd. Althans in die bedrijven waar je veel moslims hebt werken.
I´m back.
  woensdag 27 april 2016 @ 13:15:30 #214
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161751114
quote:
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen een bedrijf dat tegemoet komt aan wensen onder het personeel en zeggen dat bedrijven daartoe verplicht zijn.

Dat laatste zou ik absoluut niet voor zijn.
pi_161751145
quote:
Alleen al de vraagstelling doet mijn nekharen krullen. Hoe hard mag het? En niet de vraag: Mag hij aan? Maar afijn, bij de leest blijven :P
pi_161751177
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:14 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Laat ze gewoon bidden joh. ik zie het probleem niet.
Tuurlijk doen ze al jaren en daar is de ruimte al voor aanwezig en dat stemt mij goed :)

Dat is Nederland.
pi_161751194
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, in menig bedrijf is dit in de ondernemingsraad wel al besproken idd. Althans in die bedrijven waar je veel moslims hebt werken.
En bijna nergens is zo'n ruimte. Dat kan ook niet.
  woensdag 27 april 2016 @ 13:17:47 #218
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161751199
quote:

[..]

Nederland wordt minder liberaal.
Bizar statement. Eerder het omgekeerde.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161751214
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:16 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Alleen al de vraagstelling doet mijn nekharen krullen. Hoe hard mag het? En niet de vraag: Mag hij aan? Maar afijn, bij de leest blijven :P
Dat was de vraagstelling daar. En je huis keldert in waarde.
  woensdag 27 april 2016 @ 13:18:35 #220
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_161751220
quote:
15s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het zijn de beste studenten, zeker in de exacte vakken. Die wil je met man en macht binnenhouden. :{

Beter wegsturen voordat ze atoombommen maken voor IS.
pi_161751245
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:17 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En bijna nergens is zo'n ruimte. Dat kan ook niet.
Klopt, wordt dan wel vaak weggestemd binnen de ondernemingsraad. Maar ja, anderen zullen weer zeggen dat een ondernemingsraad vaak niet een representatieve afspiegeling is van het werknemersbestand hè. Of dat we in NL dus steeds onliberaler aan het worden zijn wrs.
I´m back.
pi_161751274
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat was de vraagstelling daar. En je huis keldert in waarde.
Als we anderen maar wat gunnen toch? Geven en nemen? :P :')
pi_161751348
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:20 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Als we anderen maar wat gunnen toch? Geven en nemen? :P :')
Vooral geven. Daar lijkt het toch wat op.
pi_161751403
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Vooral geven. Daar lijkt het toch wat op.
Ja, geef je niet, dan krijg je dus het verwijt naar je hoofd dat we steeds onliberaler aan het worden zijn. En dat is eng.
I´m back.
pi_161751435
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, geef je niet, dan krijg je dus het verwijt naar je hoofd dat we steeds onliberaler aan het worden zijn. En dat is eng.
En daarmaakt men duidelijk misbruik van. En dat is vooral 1 geloof. De Islam.
pi_161751436
quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bizar statement. Eerder het omgekeerde.
Nee, je kan niet een polariserend en vrijheden beperkend gedachtegoed de ruimte geven en dan verwachten dat er meer vrijheid komt. Ik heb die conclusie altijd al enorm bizar gevonden. Er is ook nergens een voorbeeld te vinden dat het zo zou werken.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_161751446
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jup, er komt een moment dat je bevrediging omslaat in een point of no return. Na dat geweldige punt moeten we weer met beide benen op de aarde komen. En dat voelt kut.
pi_161751472
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja, de islam nestelt zich in het cement van de samenleving.
I´m back.
pi_161751480
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat denk ik nu ook, het grootste zieligheidsproject heden ten dage.

Doden en gewonden en al het leed in acht nemende. Dat is en blijft treurig. Maar wij moeten ons laten leiden door verstand, niet door randzaken.
pi_161751504
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:27 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Jup, er komt een moment dat je bevrediging omslaat in een point of no return. Na dat geweldige punt moeten we weer met beide benen op de aarde komen. En dat voelt kut.
Op een point van no-return, kun je in feite niet meer terugkeren met je beide benen op de aarde hè.
I´m back.
pi_161751545
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Op een point van no-return, kun je in feite niet meer terugkeren met je beide benen op de aarde hè.
Nuja, ik dacht aan een situatie op bepaalde lakens of dekens. Dan kan het gelukkig wel :) :P
pi_161751618
Het gevaar van de Islam is dat men steeds ontkent dat daar gevaar vandaan komt. Dat is duidelijk wel zo. Dat zie ik ook binnen familie. Waarom gaat het zo vaak fout?
pi_161751633
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:27 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, je kan niet een polariserend en vrijheden beperkend gedachtegoed de ruimte geven en dan verwachten dat er meer vrijheid komt. Ik heb die conclusie altijd al enorm bizar gevonden. Er is ook nergens een voorbeeld te vinden dat het zo zou werken.
Tja, de Toefjes en de Kaasjes van deze wereld, zie hierboven, zien dit wat je hier zegt als een kenmerk van het steeds onliberaler worden van de NLse samenleving hoor.
I´m back.
  woensdag 27 april 2016 @ 13:37:50 #234
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161751683
Daarnaast heeft liberaal verder niets te maken met het wel of niet inwilligen van eisen van religieuze minderheden op universiteiten.
  woensdag 27 april 2016 @ 13:40:05 #235
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161751725
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:27 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Hebben we het hier nou over de PVV of over de Islam? :D
pi_161751752
quote:

[..]

quote:
3s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:37 schreef Fir3fly het volgende:
Daarnaast heeft liberaal verder niets te maken met het wel of niet inwilligen van eisen van religieuze minderheden op universiteiten.
Je ziet wat hij schreef, we worden steeds minder liberaal.
I´m back.
pi_161751759
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:34 schreef Jaroon het volgende:
Het gevaar van de Islam is dat men steeds ontkent dat daar gevaar vandaan komt. Dat is duidelijk wel zo. Dat zie ik ook binnen familie. Waarom gaat het zo vaak fout?
Mijn gevoel zegt; ze missen verlichting. Het redeneren en de logica die wij westersen bezitten, dat ontbreekt ze. Puur omdat ze dat niet kunnen. Ik spreek nu even vrijuit en val me daar ook niet op aan want dit is mijn denkwijze:

Ayaan Hirsi Ali kan wel op hetzelfde niveau als ons redeneren en denken. Die laat zich niet leiden door gevoelens. Evenals die beste man bij Elsevier, die soms leuke inzichten heeft.. asfhin Ellian heet die. Die mensen geloven wel in een god en ik denk de god van de Koran. Maar hun hebben al hun eigen verlichting meegemaakt tenminste zo redeneer ik.

Moslims kotsen hun uit omdat hun nu anders denken maar misschien nog wel in de god van de Koran geloven. Hoe tegenstrijdig kam je zijn?

En dat bedoel ik met denkwijze, immigranten kunnen denken en redeneren maar ons word dat met de paplepel in gegoten. Wij hebben vrijheid om alles te onderzoeken dat hebben die mensen niet gekend.

Dus val me niet aan op zaken die er niet toe doen, zo redeneer ik even en het klinkt aardig logisch. In de zin dat deze gedachten niet bewezen kunnen worden.
  woensdag 27 april 2016 @ 13:42:27 #238
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161751772
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Beide natuurlijk. Maar het blijft natuurlijk gniffelen om de ironie van die laatste V in de PVV.
pi_161751775
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

De PVV heeft iig geen reet te vertellen in NL en daar hoeven we ons ook niet aan aan te passen hè.
I´m back.
  woensdag 27 april 2016 @ 13:43:53 #240
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161751792
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De PVV heeft iig geen reet te vertellen in NL en daar hoeven we ons ook niet aan aan te passen hè.
Ik zou zeggen dat de PVV beter vertegenwoordigd is in de tweede kamer dan de Islam. Staatsrechtelijk maak ik me meer zorgen om de eerste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')