abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161748808
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:55 schreef nixxx het volgende:

[..]

ik beschuldig je ook niet al zie ik zo teruglezend dat het wel zo over kan komen. Het is gewoon een imperfecte wereld waar we maar mee moeten leven. Bro-hug? ;)
Dat laatste....;)
pi_161749071
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Heb je een voorbeeld?
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:02 schreef Tem het volgende:

[..]

Erasmus universiteit. Werkt daar prima
Dit klopt. Gisteren dankzij deze discussie pas ontdekt waar die zich überhaupt bevindt. Ik ga er later deze week even een kijkje nemen uit interesse.
pi_161749128
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:12 schreef Jaroon het volgende:
Ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt waar een ruimte is voor stilte of gebed. Andere mensen wel?
Ik niet. Maar vind het wel mooi dat dat op een universiteit wel kan. Toch een plaats waar intellectuele vrijheid moet heersen.

Wat ongetwijfeld nu de reactie zal krijgen dat religie anti-intellectueel is, maar goed.
pi_161749253
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:07 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik niet. Maar vind het wel mooi dat dat op een universiteit wel kan. Toch een plaats waar intellectuele vrijheid moet heersen.

Wat ongetwijfeld nu de reactie zal krijgen dat religie anti-intellectueel is, maar goed.
Het gaat niet over intellectueel. Het gaat over geloof.
pi_161749420
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:11 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja, de lui die in dat gekke boekje de hele dag koekeloeren zijn toch de "geleerden" met het hoogste aanzien in islamitische kringen hoor. Ook in christelijke kringen wordt het hineininterpreteren van bijbelse teksten gewaardeerd als intellectuele arbeid.
I´m back.
pi_161749501
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:11 schreef Jaroon het volgende:

[..]

In de rest van de maatschappij is het (helaas) wellicht anders, maar op een universiteit moet gewoon vrijheid heersen. Niet mensen van alles en nog wat gaan verbieden. Als ze willen bidden in zo'n ruimte, moet je ze die kans lekker geven. Werkelijk niemand die er last van heeft, behalve mensen die nooit op die universiteit komen en op internet lezen dat er zogenaamd weer gekropen wordt voor de moslims en dan voor anderen willen bepalen wat wel en niet mag.
  woensdag 27 april 2016 @ 12:21:11 #157
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161749536
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, de lui die in dat gekke boekje de hele dag koekeloeren zijn toch de "geleerden" met het hoogste aanzien in islamitische kringen hoor. Ook in christelijke kringen wordt het hineininterpreteren van bijbelse teksten gewaardeerd als intellectuele arbeid.
Ja, de diverse religies hebben nogal de neiging om woorden te misbruiken voor eigen doeleinden. Bekende voorbeelden: "geleerde", "wetenschap", "vader", "broeder", "zuster", etc.

Nogal absurd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161749561
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar intelectueel moet leren en onderwijzen. Moet niet per definitie gepraktiseerd worden. Dat hoort thuis in een eigen omgeving.

Gelijke monniken, gelijke kappen.
pi_161749596
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:20 schreef Kaas- het volgende:

[..]

In de rest van de maatschappij is het (helaas) wellicht anders, maar op een universiteit moet gewoon vrijheid heersen. Niet mensen van alles en nog wat gaan verbieden. Als ze willen bidden in zo'n ruimte, moet je ze die kans lekker geven. Werkelijk niemand die er last van heeft, behalve mensen die nooit op die universiteit komen en op internet lezen dat er zogenaamd weer gekropen wordt voor de moslims en dan voor anderen willen bepalen wat wel en niet mag.
Juist. De bestaande ruimte bied al genoeg mogelijkheid.
pi_161749611
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:36 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij de kwijt weg en ga je nu beweren dat het cherrypicking en strijden tegen religie is. Ik denk eerder dat hij zich verdedigt tegen andere randzaken op een uni ipv het bestrijden. Bestrijden doe je als je iets bestaands wil vernietigen. Verdedigen doe je als je iets nieuws wil weren.

Die feiten die jij noemt zijn zo, maar het punt waar het om gaat is of religie dan wel daadwerkelijk gefaciliteerd moet worden.

En ja dat punt is niet aan de orde maar daar gaat de discussie schijnbaar wel over.
Nee, zijn punt was dat mensen geintimideerd/gemanipuleerd zullen worden om deel te nemen aan het gebed en dan voornamelijk door gelovige moslims. Als de verdenking of angst voor manipulatie of intimidatie de beweegreden is kan je heel veel zaken weren op scholen die tevens niets met religie te maken hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2016 12:40:34 ]
pi_161749626
Dit zou voor het bedrijfsleven ook betekenen dat je er rekening mee moet houden. Niet dus.
pi_161749648
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:23 schreef Tem het volgende:

[..]

Nee, zijn punt was dat mensen geintimideerd/gemanipuleerd zullen worden om deel te nemen aan het gebed en dan voornamelijk door gelovige moslims. Als de verdenking of angst voor van manipulatie of intimidatie de beweegreden is kan je heel veel zaken weren op scholen die tevens niets met religie te maken hebben.
Ah zo, nee dat hoort niet de beweegreden te zijn.

Excusez moi
pi_161749707
wat is dit nou toch voor een onzin? toen ik er in 1992 studeerde aan TWI was daar een gebeds/stilteruimte en dat vond iedereen heel normaal.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_161749774
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, de diverse religies hebben nogal de neiging om woorden te misbruiken voor eigen doeleinden. Bekende voorbeelden: "geleerde", "wetenschap", "vader", "broeder", "zuster", etc.

Nogal absurd.
Ja, geeft een aantal dingen weer idd. Geleerde en wetenschap bezien wij in het westen over het algemeen in de context van empirisme en rationalisme. En broederschap en zusterschap staat voor wie deze termen gebruikt in het teken van inclusiviteit.
Moslims zitten nog in een periode voor de Verlichting, een pre-moderne fase, waarin wij in het westen ons ook bevonden grofweg voordat de Renaissance begon.
En het broeder- en zusterschap dien ten gevolge heeft een exclusief kenmerk. Niet iedereen is broeder en zuster.
I´m back.
pi_161749782
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:27 schreef simmu het volgende:
wat is dit nou toch voor een onzin? toen ik er in 1992 studeerde aan TWI was daar een gebeds/stilteruimte en dat vond iedereen heel normaal.
Nogmaals, is ook normaal.

Daar gaat het nu ook niet over.
pi_161749834
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:27 schreef simmu het volgende:
Nederland wordt minder liberaal. Ironisch genoeg niet dankzij moslims, maar dankzij autochtonen.
  woensdag 27 april 2016 @ 12:32:54 #167
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161749895
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:31 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nederland wordt minder liberaal. Ironisch genoeg niet dankzij moslims, maar dankzij autochtonen.
Spijker op z'n kop.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161749956
quote:

[..]

Wel dankzij geloof. Men claimt ineens weer meer.
pi_161749961
quote:

[..]

Post van de dag dit ^O^
pi_161750016
quote:

[..]

Daarover bestaan verschillende meningen, stel ik me zo voor.
I´m back.
pi_161750035
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:35 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Post van de dag dit ^O^
Omdat het jouw mening reflecteert, niet vanwege de juistheid van de inhoud, bedoel je?
I´m back.
pi_161750115
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Omdat het jouw mening reflecteert, niet vanwege de juistheid van de inhoud, bedoel je?
Vind je dit nou echt bijster interessant om te weten?
pi_161750131
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:40 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Vind je dit nou echt bijster interessant om te weten?
Ja, natuurlijk.
I´m back.
pi_161750132
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben nu benieuwd of er nu een inhoudelijke discussie gaat komen. :)
pi_161750152
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:41 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Ik ben nu benieuwd of er nu een inhoudelijke discussie gaat komen. :)
Dat zal wel niet, zo te merken.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')