abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161746207
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:00 schreef Tem het volgende:

[..]

Ze gaan toch alleen een stilteruimte faciliteren die voor iedereen beschikbaar is? Trouwens, genoeg instellingen dien dat al zonder al het gedoe wat je beschrijft.
Heb je een voorbeeld?
pi_161746219
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, een gebedsruimte. Of denk je bij het woord stilteruimte aan zoiets als een stiltecoupé in de trein?
Nee hoor, ik weet wel wat het betekent. Het wordt nu alleen zo gebracht dat het louter voor moslims zou zijn en dat is volgens mij niet het geval als ik de site van de TU mag geloven.
pi_161746229
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Heb je een voorbeeld?
Erasmus universiteit. Werkt daar prima
  woensdag 27 april 2016 @ 10:06:18 #129
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_161746281
Hoeveel moslims zijn er eigenlijk op tu delft?
  woensdag 27 april 2016 @ 10:06:20 #130
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161746282
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:01 schreef Tem het volgende:

[..]

Nee hoor, ik weet wel wat het betekent. Het wordt nu alleen zo gebracht dat het louter voor moslims zou zijn en dat is volgens mij niet het geval als ik de site van de TU mag geloven.
In de realiteit zijn het voornamelijk moslims die een aparte ruimte willen hebben. Je gaat als boeddhist of christen allicht niet gaan bivakkeren in een ruimte die ingericht is als moskee (de Arabische klok is één ding maar voor je het weet ligt het er vol met islamitische gebedsmatjes), waardoor het uiteindelijk de facto verandert in een moskee.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_161746337
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:02 schreef Tem het volgende:

[..]

Erasmus universiteit. Werkt daar prima
Uit een oude Trouw:

quote:
Opvallender is dat ook de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR), die geen religieuze wortels heeft, een aparte islamitische gebedsruimte heeft. Die is er al vijftien jaar, zegt voorlichter Jacco Neleman. "We hebben die gecreëerd nadat studenten erom vroegen." De ruimte ligt naar het oosten en heeft zowel een mannen- als een vrouwengedeelte. "Er wordt veel gebruik van gemaakt."
En nog even het gedoe dat ik hier beschreef:
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:24 schreef Jigzoz het volgende:

Totdat er geëist wordt dat de ruimte gesplitst wordt zodat mannen en vrouwen niet door elkaar heen zitten.
  woensdag 27 april 2016 @ 10:15:20 #132
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_161746425
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:06 schreef Daarnaast het volgende:
Aardig wat denk ik.. redelijke groep iraniers. En vast ook wel master studenten uit Indonesië Maleisië,misschien wat uit het midden oosten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 27 april 2016 @ 10:58:09 #133
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_161747066
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:06 schreef Daarnaast het volgende:
Het zijn de beste studenten, zeker in de exacte vakken. Die wil je met man en macht binnenhouden. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 27 april 2016 @ 10:59:39 #134
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_161747092
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Uit een oude Trouw:

[..]

[..]

Na jaren veel Christelijke invloeden weggekregen en beginnen we weer opnieuw met islamitische gebruiken.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_161747098
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:39 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Geen idee of dat standaard zo is. In de moskeeën in Leuven waar ik woon alleszins het geval (ja ik heb die bezocht uit nieuwsgierigheid).
Ik ben geen expert maar ben wel in moskeeen geweest. Een doek heb ik nooit gezien. Wel dat gescheiden bidden.
pi_161747261
Elke universiteit heeft een verplichte kolfruimte. Waarom gewoon niet die gebruiken?

Dat er niet genoeg ruimte op de uni is, is een non-argument, je hoeft namelijk geen moskee aan te wijzen. Er zijn genoeg lege ruimtes in de pauzes en 1 ruimte kan voor meer dingen gebruikt worden.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_161747402
Ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt waar een ruimte is voor stilte of gebed. Andere mensen wel?
pi_161747481
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 07:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Voor de mensen die niet weten dat bovenstaande idioot een troll is: Saudi-Arabië is een soort koninklijke IS waar onschuldige mensen gruwelijk worden gemarteld, publiekelijk worden onthoofd, waar geen enkele vrijheid van meningsuiting bestaat, waar op atheïsme de doodstraf staat, enzovoort.

Daarnaast staat de economie van SA op instorten door de aanhoudend lage olieprijs. Niet dat het jaren geleden zoveel beter toefen was op economisch gebied voor de bevolking. De rijkdom komt uitsluitend ten goede aan de toplaag. De rest van de bevolking is straatarm. SA geeft verder geen fuck om de armen.

Of heel plat in getallen, het BBP per hoofd van de bevolking:
NL: 48.222 dollar
SA: 14.486 dollar

Iedereen die positief doet over dat kutland is óf gestoord, óf een nazistische klootzak met een extreme afkeer van mensenrechten.
Of provoceert.
Ik had het eerder ook al opgemerkt hoor.
I´m back.
  woensdag 27 april 2016 @ 11:16:32 #139
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161747524
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:12 schreef Jaroon het volgende:
Ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt waar een ruimte is voor stilte of gebed. Andere mensen wel?
Wel bedrijven waar mensen even tijd krijgen om te bidden, maar dat gebeurt dan gewoon in een lege vergaderruimte.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_161747578
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Uit een oude Trouw:

[..]

[..]

Bericht uit 2012 waarin wordt gesteld dat het er al 15 jaar is.

Daarnaast bestaat het niet meer in die vorm dus is je stelling niet meer actueel.

quote:
De ruimte in het V-gebouw, waar voorheen de Erasmus Shop was gevestigd, is een tijdelijke locatie en vervangt de huidige gebedsruimte voor moslims in het N-gebouw, die half december wordt gesloten. Deze gebedsruimte voldeed niet meer en paste bovendien niet bij het seculiere karakter van de Erasmus Universiteit. De bedoeling is het stiltecentrum op termijn een definitieve, nog nader te bepalen plek te geven op de campus.
http://www.eur.nl/efb/inf(...)ecentrum-woudestein/
pi_161747690
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:18 schreef Tem het volgende:

[..]

Bericht uit 2012 waarin wordt gesteld dat het er al 15 jaar is.

Daarnaast bestaat het niet meer in die vorm dus is je stelling niet meer actueel.

[..]

http://www.eur.nl/efb/inf(...)ecentrum-woudestein/
Mijn stelling was dat moslims in een stilteruimte bidden waarbij mannen en vrouwen gescheiden zijn, dat ze elkaar aanspreken binnen de universiteit op islamitische plichten en dat je dat als universiteit niet moet faciliteren. Hoe is die stelling door dat bericht niet meer actueel?
  woensdag 27 april 2016 @ 11:28:52 #142
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_161747956
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 08:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Als je geen principes hebt. En dat kan soms.
:D toch nog even reageren:D

Rij jij een auto?
Gebruik je petrochemische producten zoals plastics?

Dan ben je net zo verantwoordelijk voor de rijkdom van de Arabieren als ik. Zou je zelf kunnen zeggen dat ik als expat ze geld kost, terwijl jij alleen geld oplevert.

Zolang ik hier zelf geen huishoudelijke hulp misbruik of hoofden afhak kan ik prima met mezelf leven.

Ik denk dat de mensen hier gewoon nog niet rijp zijn voor westerse normen en waarden en vrijheden. En die hoeven we ze ook niet op te dringen. Wel moeten we zorgen dat hun invloed in het westen beperkt blijft.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_161747957
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mijn stelling was dat moslims in een stilteruimte bidden waarbij mannen en vrouwen gescheiden zijn, dat ze elkaar aanspreken binnen de universiteit op islamitische plichten en dat je dat als universiteit niet moet faciliteren. Hoe is die stelling door dat bericht niet meer actueel?
Het is irrelevant in de discussie over een stilteruimte in de vorm zoals die wordt gefaciliteerd. Aangezien je ziet dat dit helemaal niet op die manier wordt ingeschoten maar al aannames doet dat het weleens het geval zou kunnen zijn vind ik wat voorbarig.

Als je tegen religie bent op universiteiten is dat prima en jouw opvatting. Wanneer je met allemaal mogelijk randzaken aankomt die nog helemaal niet spelen vind ik met meer cherrypicking in je strijd tegen religie.

A. De ruimte is er nog helemaal niet op de TU
B. Het wordt geen ruimte louter voor moslims of een moskee maar een ruimte waar plek is voor alle religies en mensen die behoefte hebben aan bezinning. Zelfde manier zoals die er dus is op de Erasmus Universiteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2016 11:29:17 ]
  woensdag 27 april 2016 @ 11:35:13 #144
13462 BansheeBoy
pi_161748138
quote:
10s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:28 schreef nixxx het volgende:

Zolang ik hier zelf geen huishoudelijke hulp misbruik of hoofden afhak kan ik prima met mezelf leven.
Zit je in Saudi-Arabië?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_161748175
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:28 schreef Tem het volgende:

[..]

Het is irrelevant in de discussie over een stilteruimte in de vorm zoals die wordt gefaciliteerd. Aangezien je ziet dat dit helemaal niet op die manier wordt ingeschoten maar al aannames doet dat het weleens het geval zou kunnen zijn vind ik wat voorbarig.

Als je tegen religie bent op universiteiten is dat prima en jouw opvatting. Wanneer je met allemaal mogelijk randzaken aankomt die nog helemaal niet spelen vind ik met meer cherrypicking in je strijd tegen religie.

A. De ruimte is er nog helemaal niet op de TU
B. Het wordt geen ruimte louter voor moslims of een moskee maar een ruimte waar plek is voor alle religies en mensen die behoefte hebben aan bezinning. Zelfde manier zoals die er dus is op de Erasmus Universiteit.
Volgens mij ben jij de kwijt weg en ga je nu beweren dat het cherrypicking en strijden tegen religie is. Ik denk eerder dat hij zich verdedigt tegen andere randzaken op een uni ipv het bestrijden. Bestrijden doe je als je iets bestaands wil vernietigen. Verdedigen doe je als je iets nieuws wil weren.

Die feiten die jij noemt zijn zo, maar het punt waar het om gaat is of religie dan wel daadwerkelijk gefaciliteerd moet worden.

En ja dat punt is niet aan de orde maar daar gaat de discussie schijnbaar wel over.
  woensdag 27 april 2016 @ 11:47:24 #146
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_161748479
quote:
15s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zit je in Saudi-Arabië?

Op het moment sta ik in Saudi Arabie
pi_161748609
quote:
10s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:28 schreef nixxx het volgende:

[..]

:D toch nog even reageren:D

Rij jij een auto?
Gebruik je petrochemische producten zoals plastics?

Dan ben je net zo verantwoordelijk voor de rijkdom van de Arabieren als ik. Zou je zelf kunnen zeggen dat ik als expat ze geld kost, terwijl jij alleen geld oplevert.

Ik denk dat de mensen hier gewoon nog niet rijp zijn voor westerse normen en waarden en vrijheden. En die hoeven we ze ook niet op te dringen. Wel moeten we zorgen dat hun invloed in het westen beperkt blijft.
Weet ik. Ik pleit mijzelf niet vrij. Ik ben mij er wel bewust van en maak andere keuzes als het kan.
  woensdag 27 april 2016 @ 11:55:31 #148
13462 BansheeBoy
pi_161748710
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:47 schreef nixxx het volgende:

[..]

Op het moment sta ik in Saudi Arabie
In welke stad? :)

woensdag 27 april 2016 @ 11:55:57 #149
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_161748719
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Weet ik. Ik pleit mijzelf niet vrij. Ik ben mij er wel bewust van en maak andere keuzes als het kan.
ik beschuldig je ook niet al zie ik zo teruglezend dat het wel zo over kan komen. Het is gewoon een imperfecte wereld waar we maar mee moeten leven. Bro-hug? ;)
  woensdag 27 april 2016 @ 11:57:04 #150
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_161748760
quote:
15s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

In welke stad? :)

Een aramco kamp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')