Heb je een voorbeeld?quote:Op woensdag 27 april 2016 10:00 schreef Tem het volgende:
[..]
Ze gaan toch alleen een stilteruimte faciliteren die voor iedereen beschikbaar is? Trouwens, genoeg instellingen dien dat al zonder al het gedoe wat je beschrijft.
Nee hoor, ik weet wel wat het betekent. Het wordt nu alleen zo gebracht dat het louter voor moslims zou zijn en dat is volgens mij niet het geval als ik de site van de TU mag geloven.quote:Op woensdag 27 april 2016 09:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, een gebedsruimte. Of denk je bij het woord stilteruimte aan zoiets als een stiltecoupé in de trein?
In de realiteit zijn het voornamelijk moslims die een aparte ruimte willen hebben. Je gaat als boeddhist of christen allicht niet gaan bivakkeren in een ruimte die ingericht is als moskee (de Arabische klok is één ding maar voor je het weet ligt het er vol met islamitische gebedsmatjes), waardoor het uiteindelijk de facto verandert in een moskee.quote:Op woensdag 27 april 2016 10:01 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee hoor, ik weet wel wat het betekent. Het wordt nu alleen zo gebracht dat het louter voor moslims zou zijn en dat is volgens mij niet het geval als ik de site van de TU mag geloven.
Uit een oude Trouw:quote:
En nog even het gedoe dat ik hier beschreef:quote:Opvallender is dat ook de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR), die geen religieuze wortels heeft, een aparte islamitische gebedsruimte heeft. Die is er al vijftien jaar, zegt voorlichter Jacco Neleman. "We hebben die gecreëerd nadat studenten erom vroegen." De ruimte ligt naar het oosten en heeft zowel een mannen- als een vrouwengedeelte. "Er wordt veel gebruik van gemaakt."
quote:Op woensdag 27 april 2016 09:24 schreef Jigzoz het volgende:
Totdat er geëist wordt dat de ruimte gesplitst wordt zodat mannen en vrouwen niet door elkaar heen zitten.
Aardig wat denk ik.. redelijke groep iraniers. En vast ook wel master studenten uit Indonesië Maleisië,misschien wat uit het midden oosten.quote:Op woensdag 27 april 2016 10:06 schreef Daarnaast het volgende:
Hoeveel moslims zijn er eigenlijk op tu delft?
Het zijn de beste studenten, zeker in de exacte vakken. Die wil je met man en macht binnenhouden.quote:Op woensdag 27 april 2016 10:06 schreef Daarnaast het volgende:
Hoeveel moslims zijn er eigenlijk op tu delft?
Na jaren veel Christelijke invloeden weggekregen en beginnen we weer opnieuw met islamitische gebruiken.quote:Op woensdag 27 april 2016 10:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Uit een oude Trouw:
[..]
En nog even het gedoe dat ik hier beschreef:
[..]
Ik ben geen expert maar ben wel in moskeeen geweest. Een doek heb ik nooit gezien. Wel dat gescheiden bidden.quote:Op woensdag 27 april 2016 09:39 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Geen idee of dat standaard zo is. In de moskeeën in Leuven waar ik woon alleszins het geval (ja ik heb die bezocht uit nieuwsgierigheid).
Of provoceert.quote:Op woensdag 27 april 2016 07:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Voor de mensen die niet weten dat bovenstaande idioot een troll is: Saudi-Arabië is een soort koninklijke IS waar onschuldige mensen gruwelijk worden gemarteld, publiekelijk worden onthoofd, waar geen enkele vrijheid van meningsuiting bestaat, waar op atheïsme de doodstraf staat, enzovoort.
Daarnaast staat de economie van SA op instorten door de aanhoudend lage olieprijs. Niet dat het jaren geleden zoveel beter toefen was op economisch gebied voor de bevolking. De rijkdom komt uitsluitend ten goede aan de toplaag. De rest van de bevolking is straatarm. SA geeft verder geen fuck om de armen.
Of heel plat in getallen, het BBP per hoofd van de bevolking:
NL: 48.222 dollar
SA: 14.486 dollar
Iedereen die positief doet over dat kutland is óf gestoord, óf een nazistische klootzak met een extreme afkeer van mensenrechten.
Wel bedrijven waar mensen even tijd krijgen om te bidden, maar dat gebeurt dan gewoon in een lege vergaderruimte.quote:Op woensdag 27 april 2016 11:12 schreef Jaroon het volgende:
Ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt waar een ruimte is voor stilte of gebed. Andere mensen wel?
Bericht uit 2012 waarin wordt gesteld dat het er al 15 jaar is.quote:Op woensdag 27 april 2016 10:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Uit een oude Trouw:
[..]
En nog even het gedoe dat ik hier beschreef:
[..]
http://www.eur.nl/efb/inf(...)ecentrum-woudestein/quote:De ruimte in het V-gebouw, waar voorheen de Erasmus Shop was gevestigd, is een tijdelijke locatie en vervangt de huidige gebedsruimte voor moslims in het N-gebouw, die half december wordt gesloten. Deze gebedsruimte voldeed niet meer en paste bovendien niet bij het seculiere karakter van de Erasmus Universiteit. De bedoeling is het stiltecentrum op termijn een definitieve, nog nader te bepalen plek te geven op de campus.
Mijn stelling was dat moslims in een stilteruimte bidden waarbij mannen en vrouwen gescheiden zijn, dat ze elkaar aanspreken binnen de universiteit op islamitische plichten en dat je dat als universiteit niet moet faciliteren. Hoe is die stelling door dat bericht niet meer actueel?quote:Op woensdag 27 april 2016 11:18 schreef Tem het volgende:
[..]
Bericht uit 2012 waarin wordt gesteld dat het er al 15 jaar is.
Daarnaast bestaat het niet meer in die vorm dus is je stelling niet meer actueel.
[..]
http://www.eur.nl/efb/inf(...)ecentrum-woudestein/
quote:Op woensdag 27 april 2016 08:01 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als je geen principes hebt. En dat kan soms.
Het is irrelevant in de discussie over een stilteruimte in de vorm zoals die wordt gefaciliteerd. Aangezien je ziet dat dit helemaal niet op die manier wordt ingeschoten maar al aannames doet dat het weleens het geval zou kunnen zijn vind ik wat voorbarig.quote:Op woensdag 27 april 2016 11:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mijn stelling was dat moslims in een stilteruimte bidden waarbij mannen en vrouwen gescheiden zijn, dat ze elkaar aanspreken binnen de universiteit op islamitische plichten en dat je dat als universiteit niet moet faciliteren. Hoe is die stelling door dat bericht niet meer actueel?
Zit je in Saudi-Arabië?quote:Op woensdag 27 april 2016 11:28 schreef nixxx het volgende:
Zolang ik hier zelf geen huishoudelijke hulp misbruik of hoofden afhak kan ik prima met mezelf leven.
Volgens mij ben jij de kwijt weg en ga je nu beweren dat het cherrypicking en strijden tegen religie is. Ik denk eerder dat hij zich verdedigt tegen andere randzaken op een uni ipv het bestrijden. Bestrijden doe je als je iets bestaands wil vernietigen. Verdedigen doe je als je iets nieuws wil weren.quote:Op woensdag 27 april 2016 11:28 schreef Tem het volgende:
[..]
Het is irrelevant in de discussie over een stilteruimte in de vorm zoals die wordt gefaciliteerd. Aangezien je ziet dat dit helemaal niet op die manier wordt ingeschoten maar al aannames doet dat het weleens het geval zou kunnen zijn vind ik wat voorbarig.
Als je tegen religie bent op universiteiten is dat prima en jouw opvatting. Wanneer je met allemaal mogelijk randzaken aankomt die nog helemaal niet spelen vind ik met meer cherrypicking in je strijd tegen religie.
A. De ruimte is er nog helemaal niet op de TU
B. Het wordt geen ruimte louter voor moslims of een moskee maar een ruimte waar plek is voor alle religies en mensen die behoefte hebben aan bezinning. Zelfde manier zoals die er dus is op de Erasmus Universiteit.
Op het moment sta ik in Saudi Arabiequote:
Weet ik. Ik pleit mijzelf niet vrij. Ik ben mij er wel bewust van en maak andere keuzes als het kan.quote:Op woensdag 27 april 2016 11:28 schreef nixxx het volgende:
[..]toch nog even reageren:D
Rij jij een auto?
Gebruik je petrochemische producten zoals plastics?
Dan ben je net zo verantwoordelijk voor de rijkdom van de Arabieren als ik. Zou je zelf kunnen zeggen dat ik als expat ze geld kost, terwijl jij alleen geld oplevert.
Zolang ik hier zelf geen huishoudelijke hulp misbruik of hoofden afhak kan ik prima met mezelf leven.
Ik denk dat de mensen hier gewoon nog niet rijp zijn voor westerse normen en waarden en vrijheden. En die hoeven we ze ook niet op te dringen. Wel moeten we zorgen dat hun invloed in het westen beperkt blijft.
In welke stad?quote:
ik beschuldig je ook niet al zie ik zo teruglezend dat het wel zo over kan komen. Het is gewoon een imperfecte wereld waar we maar mee moeten leven. Bro-hug?quote:Op woensdag 27 april 2016 11:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Weet ik. Ik pleit mijzelf niet vrij. Ik ben mij er wel bewust van en maak andere keuzes als het kan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |