abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161750188
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk.
Ik vind het een inhoudelijke juiste constatering en het reflecteert mijn mening. Beide dus.
pi_161750204
Inhoudelijk is: vinden mensen dat er dan ook zo'n ruimte moet zijn op een bedrijf?
pi_161750223
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daarover bestaan verschillende meningen, stel ik me zo voor.
Ongetwijfeld, alleen kan ik me daar lastig in inleven. Een liberale houding omvat dat je andersdenken ook alle ruimte gunt in het dagelijkse leven, uiteraard zolang zij zich aan de wet houden. Die liberale houding is aan het weg-ebben in Nederland en in dit specifieke geval komt dat aantoonbaar vanuit de autochtone hoek. Ironisch genoeg zelfs van de ooit liberale partij.

Dat de VVD zich moest heruitvinden van liberaal naar conservatief-populistisch om weer een machtsfactor te worden is ook een duidelijk signaal van waar onze maatschappij op afgestevend is.
  woensdag 27 april 2016 @ 12:45:00 #179
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161750253
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:43 schreef Jaroon het volgende:

Inhoudelijk is: vinden mensen dat er dan ook zo'n ruimte moet zijn op een bedrijf?
Een collega van me gaat elke middag er even tussenuit om te bidden in een naburige gebedsruimte. Daar heeft niemand een probleem mee, zolang hij z'n uren maar gewoon maakt.

Die gebedsruimte bevindt zich niet in de kantoorruimte van het bedrijf, en ik zie het ook niet gebeuren dat zo'n ruimte daar gaat komen. Als mensen het zelf regelen, en het niet ten koste gaat van hun arbeidsprestaties, prima.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161750270
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:43 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, alleen kan ik me daar lastig in inleven. Een liberale houding omvat dat je andersdenken ook alle ruimte gunt in het dagelijkse leven, uiteraard zolang zij zich aan de wet houden. Die liberale houding is aan het weg-ebben in Nederland en in dit specifieke geval komt dat aantoonbaar vanuit de autochtone hoek. Ironisch genoeg zelfs van de ooit liberale partij.
Ik heb nog geen partij meegemaakt die zoveel vrijheden wil afpakken als de Partij voor de vrijheid.
pi_161750297
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een collega van me gaat elke middag er even tussenuit om te bidden in een naburige gebedsruimte. Daar heeft niemand een probleem mee, zolang hij z'n uren maar gewoon maakt.

Die gebedsruimte bevindt zich niet in de kantoorruimte van het bedrijf, en ik zie het ook niet gebeuren dat zo'n ruimte daar gaat komen. Als mensen het zelf regelen, en het niet ten koste gaat van hun arbeidsprestaties, prima.
Daar is ook niets mis mee. Als het kan binnen tijd en men niets eist. Dat doet men ook eigenlijk nooit.
  woensdag 27 april 2016 @ 12:49:05 #182
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161750361
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:45 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik heb nog geen partij meegemaakt die zoveel vrijheden wil afpakken als de Partij voor de vrijheid.
Haha, ja... de naam van die partij is idd wel behoorlijk paradoxaal.
pi_161750368
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:43 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, alleen kan ik me daar lastig in inleven. Een liberale houding omvat dat je andersdenken ook alle ruimte gunt in het dagelijkse leven, uiteraard zolang zij zich aan de wet houden. Die liberale houding is aan het weg-ebben in Nederland en in dit specifieke geval komt dat duidelijk vanuit de autochtone hoek. Grappig genoeg zelfs van de ooit liberale partij.
Een ander zou dus met even veel recht kunnen volhouden dat NL door een actief ontmoedigingsbeleid aan te houden binnen de kaders van de wet en de democratische rechtsorde, probeert te voorkomen dat de samenleving steeds meer onder invloed komt van een uiterst onliberaal gedachtegoed en op die manier dus juist het open en liberale karakter zoals zich dit na WO2 heeft kunnen ontwikkelen in NL tracht te waarborgen.
I´m back.
pi_161750472
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Een ander zou dus met even veel recht kunnen volhouden dat NL door een actief ontmoedigingsbeleid aan te houden binnen de kaders van de wet en de democratische rechtsorde, probeert te voorkomen dat de samenleving steeds meer onder invloed komt van een uiterst onliberaal gedachtegoed en op die manier dus juist het open en liberale karakter zoals zich dit na WO2 heeft kunnen ontwikkelen in NL tracht te waarborgen.
De samenleving komt niet onder invloed van moslims te staan indien je mensen die het al zijn een plekje om te bidden gunt. Gewoon niet zo moeilijk doen over anderen en hun interesses en elkaar lekker z'n eigen ding laten doen.
pi_161750516
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:53 schreef Kaas- het volgende:

[..]

De samenleving komt niet onder invloed van moslims te staan indien je mensen die het al zijn een plekje om te bidden gunt. Gewoon niet zo moeilijk doen over anderen en hun interesses en elkaar lekker z'n eigen ding laten doen.
Wat ik zeg, daar wordt dus verschillend over gedacht. Probleem is dat als jouw visie onwaar is, dan ben je straks te laat om er iets aan te veranderen. Als die andere visie onwaar is, kun je dat ontmoedigingsbeleid laten vieren en is er nog geen man over boord.
I´m back.
  woensdag 27 april 2016 @ 12:56:57 #186
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161750553
Het gaat om een gebedsruimte he, zou wel lachen zijn als dat straks vol zit met joden en christenen :P
  woensdag 27 april 2016 @ 12:57:48 #187
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161750575
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:56 schreef Flow3r het volgende:
Het gaat om een gebedsruimte he, zou wel lachen zijn als dat straks vol zit met joden en christenen :P
Ja, of als atheisten daar massaal gaan mediteren. :+
pi_161750582
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ik zeg, daar wordt dus verschillend over gedacht. Probleem is dat als jouw visie onwaar is, dan ben je straks te laat om er iets aan te veranderen. Als die andere visie onwaar is, kun je dat ontmoedigingsbeleid laten vieren en is er nog geen man over boord.
Tuurlijk joh, als dat klokje van 10 bij 10 cm van mij lekker mag blijven hangen is dit land straks verloren. Het is wel goed met je,
  woensdag 27 april 2016 @ 12:58:27 #189
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161750586
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, of als atheisten daar massaal gaan mediteren. :+
Bijvoorbeeld *)
pi_161750588
quote:

[..]

Gewoon dingen prive houden. Dat werkt ook prima. Mijn ex is een boeddhist. Die vraag ook niet om speciale ruimte. Die zoekt het thuis wel. Straks moet je rekening houden met ramadan. Dat ben ik ook niet echt van plan. Ik heb meegemaakt in Afrika dat iemand een poort niet open doet omdat hij aan het bidden is. Dat is je enige taak.
pi_161750608
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:58 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, als dat klokje van 10 bij 10 cm van mij lekker mag blijven hangen is dit land straks verloren. Het is wel goed met je,
Wel een stelling poneren, maar als iemand er op reageert gepikeerd zijn. Ook een sign of the times? :D.
I´m back.
pi_161750621
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:58 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Gewoon dingen prive houden. Dat werkt ook prima. Mijn ex is een boeddhist. Die vraag ook niet om speciale ruimte. Die zoekt het thuis wel. Straks moet je rekening houden met ramadan. Dat ben ik ook niet echt van plan. Ik heb meegemaakt in Afrika dat iemand een poort niet open doet omdat hij aan het bidden is. Dat is je enige taak.
Het is toch ook juist privé als ze het in een gebedsruimte doen in plaats van midden in de aula tussen alle niet-gelovigen?
  woensdag 27 april 2016 @ 12:59:59 #193
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161750622
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:58 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Over Afrika gesproken... ik heb daar ook kerkjes gezien waar moslims en christenen tesamen diensten organiseren, omdat er eenvoudig geen geld is voor het bouwen van meer kerkjes. In goed overleg kan het dus best.
pi_161750641
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wel een stelling poneren, maar als iemand er op reageert gepikeerd zijn. Ook een sign of the times? :D.
Ik ben niet gepikeerd, ik verloor gewoon mijn interesse in je als gevolg van die stelling.
pi_161750650
quote:

[..]

Klopt en allemaal in 1 hokje en niet in aparte hokjes.
pi_161750655
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:58 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het gaat over je mark maken.
pi_161750676
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:00 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik ben niet gepikeerd, ik verloor gewoon mijn interesse in je als gevolg van die stelling.
Ja, dus als iemand op je stelling reageert al snel je interesse verliezen. Ook een sign of the times? Of gewoon een karaktertrek? :D.
I´m back.
pi_161750695
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Over Afrika gesproken... ik heb daar ook kerkjes gezien waar moslims en christenen tesamen diensten organiseren, omdat er eenvoudig geen geld is voor het bouwen van meer kerkjes. In goed overleg kan het dus best.
Wat ik heb gezien werkt ook prima samen. Samen bidden ken ik niet. Moslims deden daar in elk geval niet moeilijk.
pi_161750712
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dus als iemand op je stelling reageert al snel je interesse verliezen. ook een sign of the times? Of gewoon een karaktertrek? :D.
Een karaktertrek. Ik trek mij relatief vaak halverwege een discussie terug op Fok nadat ik de interesse in een discussiepartner verlies. Er lopen hier niet ontzettend veel mensen rond die je interesse vast kunnen houden.
pi_161750793
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:03 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Een karaktertrek. Ik trek mij relatief vaak halverwege een discussie terug op Fok nadat ik de interesse in een discussiepartner verlies. Er lopen hier niet ontzettend veel mensen rond die je interesse vast kunnen houden.
Hihi, wel mensen die interesse wekken :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')