abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161751436
quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bizar statement. Eerder het omgekeerde.
Nee, je kan niet een polariserend en vrijheden beperkend gedachtegoed de ruimte geven en dan verwachten dat er meer vrijheid komt. Ik heb die conclusie altijd al enorm bizar gevonden. Er is ook nergens een voorbeeld te vinden dat het zo zou werken.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_161751446
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, geef je niet, dan krijg je dus het verwijt naar je hoofd dat we steeds onliberaler aan het worden zijn. En dat is eng.
Jup, er komt een moment dat je bevrediging omslaat in een point of no return. Na dat geweldige punt moeten we weer met beide benen op de aarde komen. En dat voelt kut.
pi_161751472
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En daarmaakt men duidelijk misbruik van. En dat is vooral 1 geloof. De Islam.
Ja, de islam nestelt zich in het cement van de samenleving.
I´m back.
pi_161751480
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En daarmaakt men duidelijk misbruik van. En dat is vooral 1 geloof. De Islam.
Dat denk ik nu ook, het grootste zieligheidsproject heden ten dage.

Doden en gewonden en al het leed in acht nemende. Dat is en blijft treurig. Maar wij moeten ons laten leiden door verstand, niet door randzaken.
pi_161751504
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:27 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Jup, er komt een moment dat je bevrediging omslaat in een point of no return. Na dat geweldige punt moeten we weer met beide benen op de aarde komen. En dat voelt kut.
Op een point van no-return, kun je in feite niet meer terugkeren met je beide benen op de aarde hè.
I´m back.
pi_161751545
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Op een point van no-return, kun je in feite niet meer terugkeren met je beide benen op de aarde hè.
Nuja, ik dacht aan een situatie op bepaalde lakens of dekens. Dan kan het gelukkig wel :) :P
pi_161751618
Het gevaar van de Islam is dat men steeds ontkent dat daar gevaar vandaan komt. Dat is duidelijk wel zo. Dat zie ik ook binnen familie. Waarom gaat het zo vaak fout?
pi_161751633
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:27 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, je kan niet een polariserend en vrijheden beperkend gedachtegoed de ruimte geven en dan verwachten dat er meer vrijheid komt. Ik heb die conclusie altijd al enorm bizar gevonden. Er is ook nergens een voorbeeld te vinden dat het zo zou werken.
Tja, de Toefjes en de Kaasjes van deze wereld, zie hierboven, zien dit wat je hier zegt als een kenmerk van het steeds onliberaler worden van de NLse samenleving hoor.
I´m back.
  woensdag 27 april 2016 @ 13:37:50 #234
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161751683
Daarnaast heeft liberaal verder niets te maken met het wel of niet inwilligen van eisen van religieuze minderheden op universiteiten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 27 april 2016 @ 13:40:05 #235
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161751725
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:27 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Hebben we het hier nou over de PVV of over de Islam? :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161751752
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:31 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nederland wordt minder liberaal. Ironisch genoeg niet dankzij moslims, maar dankzij autochtonen.
quote:
3s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:37 schreef Fir3fly het volgende:
Daarnaast heeft liberaal verder niets te maken met het wel of niet inwilligen van eisen van religieuze minderheden op universiteiten.
Je ziet wat hij schreef, we worden steeds minder liberaal.
I´m back.
pi_161751759
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:34 schreef Jaroon het volgende:
Het gevaar van de Islam is dat men steeds ontkent dat daar gevaar vandaan komt. Dat is duidelijk wel zo. Dat zie ik ook binnen familie. Waarom gaat het zo vaak fout?
Mijn gevoel zegt; ze missen verlichting. Het redeneren en de logica die wij westersen bezitten, dat ontbreekt ze. Puur omdat ze dat niet kunnen. Ik spreek nu even vrijuit en val me daar ook niet op aan want dit is mijn denkwijze:

Ayaan Hirsi Ali kan wel op hetzelfde niveau als ons redeneren en denken. Die laat zich niet leiden door gevoelens. Evenals die beste man bij Elsevier, die soms leuke inzichten heeft.. asfhin Ellian heet die. Die mensen geloven wel in een god en ik denk de god van de Koran. Maar hun hebben al hun eigen verlichting meegemaakt tenminste zo redeneer ik.

Moslims kotsen hun uit omdat hun nu anders denken maar misschien nog wel in de god van de Koran geloven. Hoe tegenstrijdig kam je zijn?

En dat bedoel ik met denkwijze, immigranten kunnen denken en redeneren maar ons word dat met de paplepel in gegoten. Wij hebben vrijheid om alles te onderzoeken dat hebben die mensen niet gekend.

Dus val me niet aan op zaken die er niet toe doen, zo redeneer ik even en het klinkt aardig logisch. In de zin dat deze gedachten niet bewezen kunnen worden.
  woensdag 27 april 2016 @ 13:42:27 #238
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161751772
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Beide natuurlijk. Maar het blijft natuurlijk gniffelen om de ironie van die laatste V in de PVV.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161751775
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

De PVV heeft iig geen reet te vertellen in NL en daar hoeven we ons ook niet aan aan te passen hè.
I´m back.
  woensdag 27 april 2016 @ 13:43:53 #240
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161751792
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De PVV heeft iig geen reet te vertellen in NL en daar hoeven we ons ook niet aan aan te passen hè.
Ik zou zeggen dat de PVV beter vertegenwoordigd is in de tweede kamer dan de Islam. Staatsrechtelijk maak ik me meer zorgen om de eerste.
pi_161751802
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat de PVV beter vertegenwoordigd is in de tweede kamer dan de Islam. Staatsrechtelijk maak ik me meer zorgen om de eerste.
Ja, klopt, maar daar slaan ze geen deuk in een pakje boter.
I´m back.
pi_161751809
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:41 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Mijn gevoel zegt; ze missen verlichting. Het redeneren en de logica die wij westersen bezitten, dat ontbreekt ze. Puur omdat ze dat niet kunnen. Ik spreek nu even vrijuit en val me daar ook niet op aan want dit is mijn denkwijze:

Ayaan Hirsi Ali kan wel op hetzelfde niveau als ons redeneren en denken. Die laat zich niet leiden door gevoelens. Evenals die beste man bij Elsevier, die soms leuke inzichten heeft.. asfhin Ellian heet die. Die mensen geloven wel in een god en ik denk de god van de Koran. Maar hun hebben al hun eigen verlichting meegemaakt tenminste zo redeneer ik.

Moslims kotsen hun uit omdat hun nu anders denken maar misschien nog wel in de god van de Koran geloven. Hoe tegenstrijdig kam je zijn?

En dat bedoel ik met denkwijze, immigranten kunnen denken en redeneren maar ons word dat met de paplepel in gegoten. Wij hebben vrijheid om alles te onderzoeken dat hebben die mensen niet gekend.

Dus val me niet aan op zaken die er niet toe doen, zo redeneer ik even en het klinkt aardig logisch. In de zin dat deze gedachten niet bewezen kunnen worden.
Er zijn veel moslims die wel normaal kunnen denken. Het probleem is dat er hier een gedeelte is die dat soms niet kan. Men praat dingen goed en gaat terug in de tijd. Dan ben je gewoon simpel en hoor je hier niet. Maar die keuze heeft men ook.
  woensdag 27 april 2016 @ 13:45:33 #243
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161751824
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, klopt, maar daar slaan ze geen deuk in een pakje boter.
Nog niet. Maar dat daar verandering in komt bij de volgende verkiezingen is ook weer niet totaal irreeel.
pi_161751834
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er zijn veel moslims die wel normaal kunnen denken. Het probleem is dat er hier een gedeelte is die dat soms niet kan. Men praat dingen goed en gaat terug in de tijd. Dan ben je gewoon simpel en hoor je hier niet. Maar die keuze heeft men ook.
Juist, en die mensen die kunnen denken en redeneren, dat zijn mensen van goud. Als er een kopieerapparaat zou bestaan voor zulke mensen :D
pi_161751840
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nog niet. Maar dat daar verandering in komt bij de volgende verkiezingen is ook weer niet totaal irreeel.
Mwoah, ik persoonlijk vermoed dat VVD weer de grootste gaat worden en dat ze samen met CDA en D66 eventueel aangevuld met GL een regering vormen.
I´m back.
  woensdag 27 april 2016 @ 13:49:06 #246
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161751891
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mwoah, ik persoonlijk vermoed dat VVD weer de grootste gaat worden en dat ze samen met CDA en D66 eventueel aangevuld met GL een regering vormen.
Dat denk ik ook hoor... maar de hele gedachte blijft wel dooretteren, dat doet het eigenlijk al sinds Fortuyn. Vroeg of laat zal er wel zo'n partij aan de macht komen vrees ik.
pi_161751934
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat denk ik ook hoor... maar de hele gedachte blijft wel dooretteren, dat doet het eigenlijk al sinds Fortuyn. Vroeg of laat zal er wel zo'n partij aan de macht komen vrees ik.
Toch zie ik langs die kant niet direct een gevaar voor het open en liberale karakter van NL.
I´m back.
  woensdag 27 april 2016 @ 13:51:30 #248
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161751957
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toch zie ik langs die kant niet direct een gevaar voor het open en liberale karakter van NL.
Als een partij a la de PVV aan de macht komt zie ik wel een gevaar voor het liberale karakter van NL. Ik kan alleen hopen dat dat voorlopig niet gebeurt.
pi_161751968
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja, de Toefjes en de Kaasjes van deze wereld, zie hierboven, zien dit wat je hier zegt als een kenmerk van het steeds onliberaler worden van de NLse samenleving hoor.
Het idee dat je vrijheid niet hoeft te beschermen is erg vreemd. Het is ook een gotspe om te denken dat die vrijheden nu al niet bedreigd worden; van het niet durven dragen van keppeltjes, homosexuelen die steeds voorzichtiger zijn geworden, maar ook voor de jeugd die opgroeid in religieuze gezinnen. Laten we eerst die vrijheden eens beschermen voordat we meer ruimte geven aan religie.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_161751977
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En dan spreek ik weer even vrijuit:

Die mensen (moslims) die kunnen redeneren en denken begrijpen de islam in het algemeen ook niet.

Homoseksualiteit moet een keer geaccepteerd worden, evenals bij het jodendom of christendom. En dat denken die mensen ook. Ben ik van overtuigd.

Maar ik vermoed dat veel van die mensen die ook zo denken, bang zijn voor hun geloof, hun familie. Het zegt al genoeg als een moslim een wijnbar opent en direct de wijnbar kan sluiten door zijn eigen geloof.

De islam moet eens daarom de verlichting meemaken, ik heb weinig gelezen over alevieten maar volgens mij zijn dat de enige weldenkende moslims. Vooruitstrevend en modern. Maar hun worden uitgekotst door elke andere moslim.

Echt een heel vies sfeertje neemt dat islam mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')