Precies dit idd.quote:Op zaterdag 23 april 2016 11:44 schreef belsen het volgende:
Ik ga hier vanavond even goed over nadenken... Een top 50 moet zeker lukken, een top 100 misschien ook wel. Zin in.
Ik zie zo al 3 singlesquote:Op zaterdag 23 april 2016 15:18 schreef bloodymary1 het volgende:
1. Under the Cherry Moon
2. Take me with U
3. Sometimes it snows in April
4. Anna Stesia
5. The Question of U
6. Baby I',m a Star
7. The Beautiful Ones
8. Paisley Park
9. Money don't matter tonight
10. Anotherloverholenyourhead
En als bonus It's gonna be a beautiful night. Maar wel live.
Oh, en Erotic City!
En het allerslechtste meest irritante Princenummer ooit vind ik Kiss.
Volgens mij heb ik er geen een nummer bij dat op single is uitgebracht. Maar die vond ik meestal niet de mooiste.
Ja? Ik bij nader inzien alleen Money don't matter tonight. Take me with U ook soms? Oh, En Anna Stesia natuurlijk! Toch?quote:
Paisley park iig, Anna Stesia weet ik niet.quote:Op zaterdag 23 april 2016 15:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja? Ik bij nader inzien alleen Money don't matter tonight. Take me with U ook soms? Oh, En Anna Stesia natuurlijk! Toch?
Altijd al een van de hoogtepunten van zijn oeuvre gevonden. Ik was ook erg teleurgesteld toen dit als slotnummer op een concert-dvd stond, maar dit slechts anderhalve minuut was onder de aftiteling.quote:Op zaterdag 23 april 2016 15:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Sometimes in snows.. zal 't uiteindelijk heel goed doen,maar ik heb er niet zoveel mee. Altijd wat saai en te lang gevonden.
ALS hij het live speelde was het een hoogtepuntje voor mij.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:15 schreef belsen het volgende:
[..]
Altijd al een van de hoogtepunten van zijn oeuvre gevonden. Ik was ook erg teleurgesteld toen dit als slotnummer op een concert-dvd stond, maar dit slechts anderhalve minuut was onder de aftiteling.
't Is een retepopulair nummer natuurlijk, staat ook niet voor niks in de Top 2000 nu.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:15 schreef belsen het volgende:
[..]
Altijd al een van de hoogtepunten van zijn oeuvre gevonden. Ik was ook erg teleurgesteld toen dit als slotnummer op een concert-dvd stond, maar dit slechts anderhalve minuut was onder de aftiteling.
Ik weet niet of dat na een half jaar nog meespeelt bij de stemmers.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:16 schreef wdn het volgende:
SISIA gaat hoog eindigen dit jaar in de top 2000.
Maar die zat al erg in de lift dit jaar dus valt nu ook op bij de niet Prince fans.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:20 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat na een half jaar nog meespeelt bij de stemmers.
Anders kan het nog druk worden in de top.... eagles/frey, bowie, prince staan te dringen....
Nee, dat is niet de bedoeling. Geen Bangles/Sheena Easton/Sheila E etcquote:Op zondag 24 april 2016 07:29 schreef breaky het volgende:
Mogen er ook liedjes tussen staan die Prince wel geschreven heeft maar waar hij niet de uitvoerende en/of leading artiest was?
Ik heb er wel een liedje van The NPG tussen staan en een duet... Soms is dat natuurlijk ook lastig te peilen bij Prince, want wanneer is iets Prince en wanneer niet.quote:Op zondag 24 april 2016 10:24 schreef ranja het volgende:
[..]
Nee, dat is niet de bedoeling. Geen Bangles/Sheena Easton/Sheila E etc
Tja, meestal is het dan wel Prince &... of .... ft Prince of iets dergelijks. Ik weet niet of Prince als bandlid van NPG te beschouwen is eigenlijk (afgezien van de Prince & The NPG dan natuurlijk).quote:Op zondag 24 april 2016 11:22 schreef belsen het volgende:
Ik heb er wel een liedje van The NPG tussen staan en een duet... Soms is dat natuurlijk ook lastig te peilen bij Prince, want wanneer is iets Prince en wanneer niet.
Hij speelde altijd, soms onder alias, bij The NPG. Die hebben eigenlijk geen werk zonder hem als uitvoerend artiest gemaakt.quote:Op zondag 24 april 2016 11:29 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja, meestal is het dan wel Prince &... of .... ft Prince of iets dergelijks. Ik weet niet of Prince als bandlid van NPG te beschouwen is eigenlijk (afgezien van de Prince & The NPG dan natuurlijk).
40 en 10 inwisselbaar ok, maar 2 nummers op 14 wordt lastig.quote:Op zaterdag 23 april 2016 19:57 schreef Burnett het volgende:
Puur op gevoel..., 40 kan ook op 10 staan...
14. Darling Nikki
14. Tamborine
Ok thanks!quote:Op zondag 24 april 2016 10:24 schreef ranja het volgende:
[..]
Nee, dat is niet de bedoeling. Geen Bangles/Sheena Easton/Sheila E etc
Aangepast, top50 geworden...quote:Op zondag 24 april 2016 12:49 schreef ranja het volgende:
[..]
40 en 10 inwisselbaar ok, maar 2 nummers op 14 wordt lastig.
Top 41 van maken of eentje schrappen?
Prince was ToraTora in de "duistere" NPG periode (met doekje voor zijn gezicht). Officieel was hij daar een lid van de band The NPG. En het album Exodus/Gold Nigga waren dus ook echte The NPG cd's. Niet "Prince & The NPG" of zo.quote:Op zondag 24 april 2016 11:29 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja, meestal is het dan wel Prince &... of .... ft Prince of iets dergelijks. Ik weet niet of Prince als bandlid van NPG te beschouwen is eigenlijk (afgezien van de Prince & The NPG dan natuurlijk).
Is die van een live bootleg ofzo? Nooit zelf uitgebracht toch?quote:
Nope inderdad, staat op demo/outtake bootleg. Maar daar heb ik er wel meer van in mijn lijst staan. Ultiemste bootleg track IMHO is en blijft "People Without".quote:Op zondag 24 april 2016 14:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Is die van een live bootleg ofzo? Nooit zelf uitgebracht toch?
Dat was degene die mij opviel in uw lijstje..., en inderdaad (nog) niet in mijn top50...quote:Op zondag 24 april 2016 14:09 schreef Florint2013 het volgende:
[..]
Nope inderdad, staat op demo/outtake bootleg. Maar daar heb ik er wel meer van in mijn lijst staan. Ultiemste bootleg track IMHO is en blijft "People Without".
Yep.quote:Op zondag 24 april 2016 14:12 schreef Burnett het volgende:
[..]
Dat was degene die mij opviel in uw lijstje..., en inderdaad (nog) niet in mijn top50...
Paard '88 toch?
Nighttown 2002 gedaan?quote:Op zondag 24 april 2016 14:16 schreef Florint2013 het volgende:
[..]
Yep.
Niet bij geweest, maar nadat ik die bootleg hoorde, heb ik altijd geprobeerd bij aftershows te zijn (desondanks enkelen gemist). Die shows waren meestal nog gaver dan de normale concerten.
Yep. Maar meest bijgebleven zijn me toch wel de aftershows in Paradiso 95.quote:
Het zegt mij zo niks in elk geval. Ik zie van welk album het komt en daar ken ik helemaal niks van.quote:Op zaterdag 23 april 2016 21:40 schreef female81 het volgende:
Nummer 3 is wel erg weggezakt in het collectieve geheugen, als het er uberhaupt al ooit in heeft gezeten.
Dat zijn er precies 51quote:Op zondag 24 april 2016 14:00 schreef Florint2013 het volgende:
Niet echt een bruikbare lijst om die met punten te gaan verdelen in een rangorde.
Weinig hits, maar die zijn zo grijs gedraaid, dat ze niet meer echt in mijn Top lijstje staan.
Voor iemand die zo'n liefhebber is, is een lijstje van 10 best wel karig... en dan nog alleen zo'n beetje de bekendste nummers ook.quote:Op zondag 24 april 2016 20:34 schreef cofox het volgende:
Loopt niet echt storm hier vind het ook niet gaat met al lil wayne en marco borsato kontebonkers hier op fok. Toen MJ overlden was waren er in no time 100 topics vol geschreven. Dit val mij vies tegen weinig liefde hier voor Prince![]()
![]()
Het gaat om de beste nummers dus niet om de kwantiteit en volgens mij ben ik vrij om te bepalen wat ik de beste nummers van Prince vind. Maar ik denk dat je maar beter dit topic kan sluiten want er is hier geen liefde voor Prince.quote:Op zondag 24 april 2016 21:00 schreef ranja het volgende:
[..]
Voor iemand die zo'n liefhebber is, is een lijstje van 10 best wel karig... en dan nog alleen zo'n beetje de bekendste nummers ook.
Temptationquote:Op zondag 24 april 2016 19:43 schreef Weltschmerz het volgende:
1. Temptation
2. Darling Nikki
3. When you were mine
4. Kiss
5. The ballad of Dorothy Parker
6. Girls&Boys
7. The Ladder
8. When doves cry
9. Raspberry baret
10. Condition of the heart
Ik heb wel geduld hoorquote:Op zondag 24 april 2016 21:24 schreef cofox het volgende:
Het gaat om de beste nummers dus niet om de kwantiteit en volgens mij ben ik vrij om te bepalen wat ik de beste nummers van Prince vind. Maar ik denk dat je maar beter dit topic kan sluiten want er is hier geen liefde voor Prince.
Prince is ook niet voor iedereen weggelegd. Kwaliteit is niet voor de meute.quote:Op zondag 24 april 2016 20:34 schreef cofox het volgende:
Loopt niet echt storm hier vind het ook niet gaat met al lil wayne en marco borsato kontebonkers hier op fok. Toen MJ overlden was waren er in no time 100 topics vol geschreven. Dit val mij vies tegen weinig liefde hier voor Prince![]()
![]()
Ik moest even luisteren welke dat ook weer was. Vet nummer ja, helemaal vergeten. Ik vind sowieso Around the World in a Day en Parade wel de beste albums.quote:
Ik ben het helemaal niet eens met je lijstjequote:Op zondag 24 april 2016 21:57 schreef Arcee het volgende:
Prince Top 50
[ afbeelding ]
01. Sign O' The Times
02. If I Was Your Girlfriend
03. Raspberry Beret
04. I Could Never Take The Place Of Your Man
05. Kiss
06. When Doves Cry
07. 1999
08. U Got The Look
09. Alphabet St.
10. Mountains
11. Girls & Boys
12. Joy In Repetition
13. Cream
14. Glam Slam
15. Starfish And Coffee
16. The Most Beautiful Girl
17. 7
18. Peach
19. Purple Rain
20. Strange Relationship
21. Darling Nikki
22. Take Me With U
23. Batdance
24. Computer Blue
25. New Power Generation
26. Gold
27. Sexy M.F.
28. Hot Thing
29. I Wish U Heaven
30. The Cross
31. Housequake
32. Strolin'
33. Money Don't Matter 2 Night
34. Gett Off
35. Diamonds And Pearls
36. Thieves In The Temple
37. Controversy
38. Dolphine
39. Paisley Park
40. Now
41. Little Red Corvette
42. My Name Is Prince
43. Can't Stop This Feeling I Got
44. Delirious
45. I Would Die 4 U
46. The Morning Papers
47. Let's Go Crazy
48. Dinner With Delores
49. The Future
50. Partyman
Teurig dat-ie dood is en mooi om met zo'n lijst z'n leven te vieren. Het was een genoegen om 'm samen te stellen.
Prince.
The 80'squote:Op zondag 24 april 2016 22:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Journalist: "Who do you think would win in a fight, you or Michael Jackson?
Prince: "Michael's a lover, not a fighter"
Daar zat/zit ik nou eigenlijk helemaal niet op te wachten.quote:Op zondag 24 april 2016 22:09 schreef cofox het volgende:
Ik blijf het jammer vinden dat Prince en MJ nooit een plaat hebben uitgebracht samen in de jaren 80 jammer dat hun ego's elkaar in de weg zaten in die tijd
Echt wel maar beiden vertoonde in die tijd nog al haantjes gedragquote:Op zondag 24 april 2016 22:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Daar zat/zit ik nou eigenlijk helemaal niet op te wachten.
Maar zo'n compleet andere sound. MJ is helemaal niet funky.quote:Op zondag 24 april 2016 22:20 schreef cofox het volgende:
[..]
Echt wel maar beiden vertoonde in die tijd nog al haantjes gedrag
Komt omdat MJ muziek is voor de massa, Prince zit muzikaal een stuk gewikkelder in elkaar. En daar moet je gehoor voor hebben/van houden.quote:Op zondag 24 april 2016 22:21 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb MJ altijd onwijs overschat gevonden, en Prince werd altijd erg onderschat imo.
Ik vind dat je ze eigenlijk niet mag vergelijken met elkaar, daarom zou het ook tof zijn als ze in the 80's een collaboration hadden gedaan! Beiden zijn toppers iconen en onderdeel van mijn jeugdquote:Op zondag 24 april 2016 22:21 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb MJ altijd onwijs overschat gevonden, en Prince werd altijd erg onderschat imo.
Prince wilde wel maar hij was in die tijd een beetje bang voor MJ die in de 80's toch wel de upperdog was. Jammer gemiste kans beiden blijven ongeëvenaardquote:Op zondag 24 april 2016 22:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Prince deed ook niet mee met Artists for Africa van MJ (We Are The World) omdat hij niet opneemt met andere artiesten. Hij had toen wel een nummer aan dat album gedoneerd.
Bijzonder dat jij dat beter weet dan alle journalisten en biografieën...quote:Op zondag 24 april 2016 22:36 schreef cofox het volgende:
[..]
Prince wilde wel maar hij was in die tijd een beetje bang voor MJ die in de 80's toch wel de upperdog was. Jammer gemiste kans beiden blijven ongeëvenaard
Waarom in hemelsnaam een collaboratie in de 80s?quote:Op zondag 24 april 2016 22:24 schreef cofox het volgende:
[..]
Ik vind dat je ze eigenlijk niet mag vergelijken met elkaar, daarom zou het ook tof zijn als ze in the 80's een collaboration hadden gedaan! Beiden zijn toppers iconen en onderdeel van mijn jeugd
Ja ik heb Prince hier des tijd in 88 over gesproken ik werkte toen in het Paard van Troje in Den Haagquote:Op zondag 24 april 2016 22:36 schreef cofox het volgende:
[..]
Prince wilde wel maar hij was in die tijd een beetje bang voor MJ die in de 80's toch wel de upperdog was. Jammer gemiste kans beiden blijven ongeëvenaard
Herinner je nog de clip "Partyman"?quote:Op zondag 24 april 2016 22:36 schreef cofox het volgende:
[..]
Dat mag toch? Prince eigen versie staat op de CD single van Peach.quote:Op zondag 24 april 2016 23:29 schreef oh-oh het volgende:
Met een eervolle vermelding voor Nothing Compares 2U, die zeker in mijn top 10 zou staan als ie zou mogen.
Ik wil 'm wel even voor je hernummeren, hoor.quote:Op zondag 24 april 2016 23:40 schreef oh-oh het volgende:
Crap, geen zin om die hele tijst opnieuw te doen
Schiet je wel opquote:Op zondag 24 april 2016 23:43 schreef oh-oh het volgende:
Ik doe het zo wel even zelf want ik ga niet gewoon schuiven
Wow... ja!!quote:
Op de 'grote' zenders heb ik 'Come on' ook nooit gehoord. Toevallig luisterde ik in 1998 nogal fanatiek de lokale zender Atlantis/Channel X, en die draaiden het bij wijze van uitzondering juist veelvuldig. M'n muzikale ding was het destijds nog niet helemaal, maar nu het meer in m'n straatje ligt ben ik alsnog blij dat ze het me lieten horen.quote:Op zondag 24 april 2016 19:56 schreef ranja het volgende:
[..]
Het zegt mij zo niks in elk geval. Ik zie van welk album het komt en daar ken ik helemaal niks van.
Ik heb wel een later optreden met dat nummer gezien eens waar hij naast Quincy Jones staat en eigenlijk de gedeelten van MJ moet zingen. Maar dat was na 1993 na de beschuldiging van kindermisbruik aan het adres van MJ. Prince staat alleen met een lolly in z'n mond en zingt niet. Quincy houdt de microfoon nog voor z'n mond maar Prince blijft aan z'n lolly zuigen.quote:Op zondag 24 april 2016 22:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Prince deed ook niet mee met Artists for Africa van MJ (We Are The World) omdat hij niet opneemt met andere artiesten. Hij had toen wel een nummer aan dat album gedoneerd.
"Come On" is een track van The NPG (album: New Power Soul). Al staat Prince pontificaal op de coverquote:Op zondag 24 april 2016 23:52 schreef female81 het volgende:
iden het bij wijze van uitzondering juist veelvuldig. M'n muzikale ding was het destijds nog niet helemaal, maar nu het meer in m'n straatje ligt ben ik al
Maar als ik me niet vergis wordt dat gewoon meegeteld?quote:Op zondag 24 april 2016 23:55 schreef Florint2013 het volgende:
[..]
"Come On" is een track van The NPG (album: New Power Soul). Al staat Prince pontificaal op de cover
Tuurlijk mag dat album wel. Ik hou zo van dat album!!quote:Op maandag 25 april 2016 00:00 schreef female81 het volgende:
[..]
Maar als ik me niet vergis wordt dat gewoon meegeteld?
Zo nee, dan mag Ranja het ertussenuit halen, de nummers eronder opschuiven en '7' eraan vast plakken op nummer 20.
Mijn lijst is denk ik meer gebaseerd op live optredens dan op albums, ik luister zelden albums moet ik eerlijk zeggen.quote:Op maandag 25 april 2016 00:01 schreef netverhuisd1 het volgende:
da's het mooie met Prince, hij heeft zoveel en zo diverse muziek gemaakt. oh-oh heeft liedjes in zijn/haar top 75 (zelfs in top 10) staan die mijn top 500 niet eens zouden halen. en nog altijd is de lijst van oh-oh een fantastische playlist.
quote:Op zondag 24 april 2016 23:43 schreef oh-oh het volgende:
Ik doe het zo wel even zelf want ik ga niet gewoon schuiven
Grappig, dat heb ik juist precies andersom.quote:Op maandag 25 april 2016 00:02 schreef oh-oh het volgende:
Mijn lijst is denk ik meer gebaseerd op live optredens dan op albums, ik luister zelden albums moet ik eerlijk zeggen.
Luister jij juist de live boots? Daar heb ik juist weinig mee, enige reden waarom ik die luisterde waren vanwege songs die hij nooit opgenomen heeft. Covers van andere artiesten, niet uitgebrachte songs etc...quote:Op maandag 25 april 2016 00:02 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Mijn lijst is denk ik meer gebaseerd op live optredens dan op albums, ik luister zelden albums moet ik eerlijk zeggen.
Ja, geweldig moment was dat. Zie het nu weer helemaal voor me.quote:Op maandag 25 april 2016 00:08 schreef oh-oh het volgende:
Gold bv, vond ik als album track altijd mwah.
Maar sinds ie er in 2011 dat concert mee opende met die glitters en alles ben ik er helemaal weg van omdat die beleving er nu bij zit
Ik heb 2 van die gouden glitters bewaard en die zit nu nog in mijn portemonnee!quote:Op maandag 25 april 2016 00:08 schreef oh-oh het volgende:
Maar sinds ie er in 2011 dat concert mee opende met die glitters en alles ben ik er helemaal weg van omdat die beleving er nu bij zit
Ik heb er ook nog een paar liggenquote:Op maandag 25 april 2016 00:13 schreef Florint2013 het volgende:
[..]
Ik heb 2 van die gouden glitters bewaard en die zit nu nog in mijn portemonnee!
beetje. Maar daar was ik altijd nieuwsgierig naar de gitaar solo.quote:Op maandag 25 april 2016 00:10 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja dat bedoel ik dus, dat nummer is daardoor voor mij echt 1000% omgeslagen.
En daarom heb ik ook echt een grafhekel aan Purple Rain want dat was ik na een keer of 10 live echt wel spuug en spuug zat
Die mag inderdaad wel, heb vandaag geleerd dat Prince 'gewoon' bandlid is van de NPG.quote:Op maandag 25 april 2016 00:00 schreef female81 het volgende:
[..]
Maar als ik me niet vergis wordt dat gewoon meegeteld?
Zo nee, dan mag Ranja het ertussenuit halen, de nummers eronder opschuiven en '7' eraan vast plakken op nummer 20.
quote:Op maandag 25 april 2016 00:08 schreef oh-oh het volgende:
Het is waarschijnlijk ook omdat 3/4 van de Fokkers nog jonge ukkies zijn die ergens achter in de jaren 90 zijn geboren. Tja die groeien gewoon op met....andere muziek....quote:Op zondag 24 april 2016 20:34 schreef cofox het volgende:
![]()
En met YouTube en Spotify. Waar de muziek van Prince dus niet op staat.quote:Op maandag 25 april 2016 05:25 schreef breaky het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk ook omdat 3/4 van de Fokkers nog jonge ukkies zijn die ergens achter in de jaren 90 zijn geboren. Tja die groeien gewoon op met....andere muziek....
Andere muziek, andere kwaliteit, andere orde grootsheid, anders soort liefhebbers. Ik heb fok over Jackson niet gevolgd, maar die man heeft altijd een hysterisch publiek aangetrokkken die om het hardst schreeuwen dat hij de beste is en alles van hem even fantastisch is. Die kwantiteitslogica past daar natuurlijk veel beter bij dan bij Prince. Prince lokt niet het soort liefde uit dat doof maakt. Prince was in de eerste plaats een muzikant en kunstenaar, en pas daardoor een ster.quote:Op zondag 24 april 2016 20:34 schreef cofox het volgende:
![]()
Waarom heb ik die er eigenlijk niet in staan...quote:
Jaaahhh die was mooi!!!quote:
Je telling doet raarquote:Op zondag 24 april 2016 23:58 schreef oh-oh het volgende:
Ik zal die eerste ff deleten, doe deze maar:
51 Still Would Stand All Time
52 It
57 Let’s go crazy
58 Electric Chair
59 Walk Don’t Walk
60 Dig U better dead
Jouw telling doet ook raar, je hebt nu een top 74quote:Op maandag 25 april 2016 09:18 schreef Sequencial het volgende:
47. One of Us
48. Partyman
49. Friend, Lover, Sister, Mother/Wife
51. The Max
52. Paisley Park
Oe, nice idd.quote:Op maandag 25 april 2016 19:33 schreef Dagonet het volgende:
Dit is toch bijna niet te doen? Het is net als met sommige jazz-spelers: wélk nummer, maar dan ook nog eens in welke uitvoering?
Op dit moment staat deze bijvoorbeeld érg hoog bij mij:
Ik vind dat nummer zo geweldig, ik weet niet waarom, het slepende slome, het broeierige, alles.quote:Op maandag 25 april 2016 19:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Oe, nice idd.
Sowieso is Joy in Repetition mijn favoriete non-80s-Prince-nummer.
Dacht precies hetzelfde..., op 3121 staat ook nog wel iets dat herbeluisterd moet worden...quote:Op maandag 25 april 2016 14:41 schreef belsen het volgende:
[..]
Waarom heb ik die er eigenlijk niet in staan...
Nou ja, ik heb gekozen voor andere nummers van Batman. Dat zal het zijn.
Staat op 51..., bij herbeluistering van Graffiti Bridge moet ie eigenlijk wat hoger...quote:Op maandag 25 april 2016 19:33 schreef Dagonet het volgende:
Dit is toch bijna niet te doen? Het is net als met sommige jazz-spelers: wélk nummer, maar dan ook nog eens in welke uitvoering?
Op dit moment staat deze bijvoorbeeld érg hoog bij mij:
Ja, helemaal waar. Ik vind met name direct het begin ook zo mooi: "He like to frequent this club...". Je zit gelijk helemaal in het nummer.quote:Op maandag 25 april 2016 19:45 schreef Dagonet het volgende:
Ik vind dat nummer zo geweldig, ik weet niet waarom, het slepende slome, het broeierige, alles.
Maar dat vind ik dus het lastige, deze live uitvoering vind ik weer beter dan de albumversie. Je kan van veel nummers een top 10 aan uitvoeringen maken.quote:Op maandag 25 april 2016 19:49 schreef Burnett het volgende:
[..]
Staat op 51..., bij herbeluistering van Graffiti Bridge moet ie eigenlijk wat hoger...
alleen... is dit nummer (en zelfs de albumversie zelf ook) uit 1987, afkomstig van de 3lp Crystal Ball (die tot 2lp Sign of the times werd teruggebracht).quote:Op maandag 25 april 2016 19:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Oe, nice idd.
Sowieso is Joy in Repetition mijn favoriete non-80s-Prince-nummer.
Wow, ik lees het nu idd. Nooit geweten.quote:Op maandag 25 april 2016 22:29 schreef netverhuisd1 het volgende:
[..]
alleen... is dit nummer (en zelfs de albumversie zelf ook) uit 1987, afkomstig van de 3lp Crystal Ball (die tot 2lp Sign of the times werd teruggebracht).
Haha, maar deze lijst is natuurlijk niet decennium-gerelateerdquote:Op maandag 25 april 2016 22:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat zou Cream trouwens tot m'n favoriete non-80s-Prince-nummer maken, als we heel zuiver de jaartallen aanhouden, wat er dik in zit met n00biedoobiedoo in het topic.
Fixedquote:Op maandag 25 april 2016 19:23 schreef ranja het volgende:
[..]
Jouw telling doet ook raar, je hebt nu een top 74
Bijna wantquote:
was ik nog vergeten te meldenquote:Op maandag 25 april 2016 09:18 schreef Sequencial het volgende:
29. I Like It There
75. I Like It There
Ja, enorm interessant.quote:Op dinsdag 26 april 2016 00:33 schreef netverhuisd1 het volgende:
de evolutie van Dream Factory naar Crystal Ball met een zijpad van Camille uiteindelijk naar Sign Of The Times vind ik een van de mooiste hoofdstukken van het hele Prince verhaal.
nope, maar alle bovenstaande tracks zijn in zeer goede geluidskwaliteit gelekt inmiddels. de meeste liedjes zijn sinds begin jaren 90 op bootleg te vinden, maar de geluidskwaliteit liet te wensen over. de laatste paar jaar zijn veel uitmuntende dingen gelekt door echte fans, op labels als 4DaFunk en Free Boot Generation. beste boots: Parade Demos, Box Of Chocolates, Crystal Ball, 30 Years Of Unreleased Music en Blast From The Past pt 1,2,3quote:Ja, enorm interessant.
Ik ben erg nieuwsgierig naar het onuitgebrachte materiaal daarvan. Als je toch 'es bedenkt dat dat uit de gouden jaren 1985-1987 komt. Ook alles van Dream Factory waar Wendy and Lisa aan hebben (mee)geschreven zou ik erg graag willen horen. Zo schijnt A Place in Heaven wel een parel te zijn, als ik dat allemaal zo 'es lees.
Zijn Dream Factory en Crystal Ball in hun oorspronkelijk vorm eigenlijk ooit uitgebracht? Lijkt me eigenlijk van niet. Ik lees alleen wat over bootlegs.
Zou enorm gaaf zijn als al dat soort materiaal nog in z'n oorspronkelijke vorm zou worden uitgebracht.![]()
Geweldige boot is dat.quote:nope, maar alle bovenstaande tracks zijn in zeer goede geluidskwaliteit gelekt inmiddels. de meeste liedjes zijn sinds begin jaren 90 op bootleg te vinden, maar de geluidskwaliteit liet te wensen over. de laatste paar jaar zijn veel uitmuntende dingen gelekt door echte fans, op labels als 4DaFunk en Free Boot Generation. beste boots: Parade Demos, Box Of Chocolates, Crystal Ball, 30 Years Of Unreleased Music en Blast From The Past pt 1,2,3
ook soundboards van legendarische shows waar hij alleen onbekende liedjes speelde of zelden gespeeld materiaal. een van de allerbeste is wel een show uit juni 1984, de week dat When Doves Cry uitkwam, de titel is "From The Soundboard". Tracklist:
17 days
our destiny
roadhouse garden
speech
all day all night
free
noon rendezvous
erotic city
something in the water
when doves cry
happy birthday by audience
irresistable bitch
possessed
bestaat daar een versie van Prince van?quote:Op woensdag 27 april 2016 16:40 schreef methodmich het volgende:
Nou, bepaald niet eenvoudig, maar ik denk toch dat ik er ben. Is een top 100 geworden.
92 A Love Bizarre
Maar het is wel uitgebracht als Sheila E track, op de singlehoes komt de naam Prince niet voor, op de lp ook alleen maar bij de credits. Ik vind het een geweldig nummer maar niet voor deze Prince-lijst.quote:Op donderdag 28 april 2016 21:13 schreef netverhuisd1 het volgende:
je kunt het nauwelijks een valide Sheila E track noemen, want het lied is geschreven en opgenomen door Prince. Sheila mocht meezingen![]()
het is het enige lied op de lp Romance 1600 waar Prince ook credits voor kreeg, terwijl de hele lp van hem afkomstig is...
ik zie dat de lange arm van Prince nog steeds genoeg reikwijdte heeftquote:Op woensdag 27 april 2016 10:52 schreef DrDentz het volgende:
1 - When Doves Cry
2 - She's Always in My Hair
3 - If I Was Your Girlfriend
4 - Alphabet St.
5 - Sometimes It Snows in April
6 - Raspberry Beret
7 - Purple Rain
8 - 17 Days
9 - Mountains
10 - The Beautiful Ones
Ja, de afgelopen week is er heel veel muziek van hem op youtube gezet en de meeste zijn er na 1 a 2 dagen net zo hard weer afgegooid...quote:Op vrijdag 29 april 2016 09:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
ik zie dat de lange arm van Prince nog steeds genoeg reikwijdte heeft
Okee, dan telt die inderdaad niet. Helaas lijkt de periode waarin je een post kunt aanpassen verstreken...quote:Op donderdag 28 april 2016 18:55 schreef ranja het volgende:
[..]
bestaat daar een versie van Prince van?
Hij zingt wel mee met Sheila op haar album/single maar die versie kan ik toch geen valide Prince-song noemen.
Prima. Daarnaast kan ik niet vinden waar O No (je nummer 64) vandaan komtquote:Op vrijdag 29 april 2016 16:52 schreef methodmich het volgende:
[..]
Okee, dan telt die inderdaad niet. Helaas lijkt de periode waarin je een post kunt aanpassen verstreken...
Je mag dus in mijn lijst nummer 93 t/m 100 een plekje laten stijgen. Dan komt er een nieuwe nummer 100: Computer Blue.
Oh stom, dat is Eye No uiteraard. Had Lovesexy omgekeerd voor me liggen en bij het snelle invoeren in Excel is het oog veranderd in een O.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:22 schreef ranja het volgende:
[..]
Prima. Daarnaast kan ik niet vinden waar O No (je nummer 64) vandaan komtIk probeer van alle nummers het album er bij te zoeken (of als b-kant aan te merken) en dat is de enige die ik nog niet heb
Pfft. Nu kan de jeugd nooit kennismaken met Prince. Moeten ze eerst een dvd kopen. Dat doet niemand.quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:47 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, de afgelopen week is er heel veel muziek van hem op youtube gezet en de meeste zijn er na 1 a 2 dagen net zo hard weer afgegooid...
Ja! Ik wil die van mij nog graag aanpassen en er een top 75 van maken.quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:27 schreef ranja het volgende:
Is er nog iemand met een lijstje bezig? Zo niet dan maak ik de uitslag komend weekend bekend.
Als dat snel kan, waarom wachtenquote:Op woensdag 4 mei 2016 09:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja! Ik wil die van mij nog graag aanpassen en er een top 75 van maken.
Dat kan ik overigens elk moment doen, dus zeg het maar als je niet langer wilt wachten.
Ja! Ik lever 'm vanavond in!quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:27 schreef ranja het volgende:
Is er nog iemand met een lijstje bezig? Zo niet dan maak ik de uitslag komend weekend bekend.
Die heb ik zelfs 2x als b-kant - zowel op Paisley Park als Raspberry Beret. Maar die heeft het bij mij niet gehaald. Enige b-kant - afgezien van Erotic City wat feitelijk ook een b-kant is - die ik heb overwogen is Escape, b-kant van Gett Off maar die haalde mijn 50 toch ook niet.quote:Op woensdag 4 mei 2016 14:15 schreef Burnett het volgende:
Mocht uw lijstje nog niet compleet zijn..., een b-kantje ter overweging...
Ben benieuwd. Opvallend geen lijst is volgens mij hetzelfde hier...quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:27 schreef ranja het volgende:
(kan het nog?)quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:38 schreef ranja het volgende:
Zondagavond de uitslag. Tot die tijd mogen er nog lijstjes gepost worden
Ja. heerlijk...quote:Op zondag 8 mei 2016 21:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wat een lijst muziek is het ook he, zo bij elkaar
Wat gaafquote:Op zondag 8 mei 2016 21:25 schreef ranja het volgende:
24 lijsten, waarvan 8 een top 10, 2 een top 100, 4 een top 75, 3 een top 50 en wat daar tussenin zit...
en er is een mooie eindlijst waarbij exact 100 nummers meer dan 100 punten gehaald hebben en maar liefst 6 nummers meer dan 1000 (!) punten...
bedankt voor het stemmen
Dat was gáááf iddquote:Op maandag 25 april 2016 00:08 schreef oh-oh het volgende:
Je was de enige die dat nummer noemde...quote:Op maandag 9 mei 2016 00:36 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
(of dat Crazy You niet eens in de top 100 is gekomen).
Dat lijkt me overdreven, zeker niet voor alle fans/liefhebbers. Ik denk dat net zo veel, of wellicht iets minder, Sign O' The Times als favoriet hebben. Voor mij is dat iig zijn absolute meesterwerk.quote:Op maandag 9 mei 2016 00:36 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Alle nummers van Purple Rain in de eerste 32 nummers van de top 100... Die plaat is dan ook wel de absolute favoriet van alle Prince-fans/liefhebbers.
U bent te laatquote:Op maandag 9 mei 2016 16:24 schreef Poolhond39 het volgende:
Ik doe ook graag mee, maar 100 nummers uitzoeken vind ik wel erg veel, het wordt dus een top 20.
Ik neem aan dat nummers van protege-groepen ook mogen wanneer Prince het nummer heeft geschreven, (grotendeels) zelfs heeft opgenomen en geproduceerd, maar dat het alleen door iemand anders gezongen is?
Als het om een protegee-nummer gaat heb ik dat erbij gezet. Mocht dat nu niet in de poll mogen, laat het me even weten, dan pas ik het lijstje aan.
1. If i was your girlfriend
2. Mia Bocca (Jill Jones)
3. Automatic
4. Lovesexy
5. All my dreams (outtake)
6. Crystal Ball (originele versie uit 1986, dus niet die ´verpeste´ versie uit de jaren negentig)
7. Raspberry Beret
8. New Position
9. Glam Slam
10. Around the world in a day
11. Hide the Bone
12, Screams of Passion (The Family)
13. Do U Lie?
14. 8 (Madhouse)
15. Dark
16. The Morning Papers
17. Sign of the Times
18. Shockadelica
19. When Doves Cry (te vaak gehoord, maar hoort er natuurlijk wel in)
20. Purple Rain (idem)
Ik ben er inmiddels achter ja, maar ach, weer wat herinneringen opgehaald en ook weer een idee welke nummers en albums ik weer eens terug kan gaan luisteren.quote:
Ja ik weet wat je bedoelt. Ben het met je eens, al zou ik Parade an op 2 zetten.quote:Op maandag 9 mei 2016 16:24 schreef Poolhond39 het volgende:
1. Parade (De afzonderlijke numers op "Sign" zijn sterker, maar als album "flowt" Parade perfect, en het heeft zo een heerlijke "breezy, lenteachtige" atmosfeer)
ja, ik was sommige hits ook echt spuugzat, maar het is echt gewoon bijna perfect. Al vind ik een ander nummer een filler, namelijk computer blue. Darlink Nikki en Beautiful Ones vind ik overigens ook niet helemaal van je het en erbij horen en had hij Raspberry Beret gewoon een jaartje eerder moeten maken en Kiss 2 jaartjes eerder, zodat Purple Rain echt supersterk geweest zou zijn.quote:3. Purple Rain (eigenlijk ben ik het album spuugzat, want ik heb de meeste nummers veel te vaak gehoord, maar het is gewoon een bijna perfect album, met als enige filler-track misschien Baby, im a star, en Take me with U is gewoon een guilty pleasure)
Blijft toch mooi hoe smaken kunnen verschillen...quote:ja, ik was sommige hits ook echt spuugzat, maar het is echt gewoon bijna perfect. Al vind ik een ander nummer een filler, namelijk Computer Blue. Darling Nikki en Beautiful Ones vind ik overigens ook niet helemaal van je het en erbij horen en had hij Raspberry Beret gewoon een jaartje eerder moeten maken en Kiss 2 jaartjes eerder, zodat Purple Rain echt supersterk geweest zou zijn.
Mooie lijst, uitstekende top10!quote:Op zondag 8 mei 2016 21:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
The Beautiful Ones en Controversy in de top 10, geweldig
Niet meer dan terecht en eigenlijk nog te laag!quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:46 schreef Burnett het volgende:
[..]
054 She's Always in My Hair [b-kant] (1985) 278 (4)![]()
Ja, 40 en 62, ook twee van mijn favorieten!quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:30 schreef methodmich het volgende:
Fraaie eindlijst geworden. Maar ja, dat kon ook bijna niet anders met zoveel goede nummers om uit te kiezen. Wel jammer dat twee persoonlijke favorieten relatief laag eindigden - pas op 40 en 62 - en ik mis toch een paar topsongs in de eindlijst, maar dat heb je altijd.
Puik organisatiewerk weer ranja!
En dan is de Extended version nog beter. Meer muziek, meer tekst!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:23 schreef methodmich het volgende:
[..]
Niet meer dan terecht en eigenlijk nog te laag!
Heb je het nu over de demoversie van 14 minuten van Computer Blue?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:29 schreef Florint2013 het volgende:
[..]
En dan is de Extended version nog beter. Meer muziek, meer tekst!
Een van mijn favoriete extended versions, zoals ze tegenwoordig niet meer gemaakt worden. Tegenwoordig zijn extended versions gewoon lange remixen (extended remix).
Zo heeft ook Poplife (extended version) een extra couplet (Niet de freshdance remix)
"What's the matter with your sex, is fifteen minutes your best?....Me body needs satisfaction, I want a chemical reaction..." en America (Extended) van maarliefst 21 minuten met een mooie extra insrtumentaal stuk er achteraan.
Vooral de 12inches van Around The World In A Day, hebben deze echt langere versies met meer tekst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |