Voor iemand die zo'n liefhebber is, is een lijstje van 10 best wel karig... en dan nog alleen zo'n beetje de bekendste nummers ook.quote:Op zondag 24 april 2016 20:34 schreef cofox het volgende:
Loopt niet echt storm hier vind het ook niet gaat met al lil wayne en marco borsato kontebonkers hier op fok. Toen MJ overlden was waren er in no time 100 topics vol geschreven. Dit val mij vies tegen weinig liefde hier voor Prince![]()
![]()
Het gaat om de beste nummers dus niet om de kwantiteit en volgens mij ben ik vrij om te bepalen wat ik de beste nummers van Prince vind. Maar ik denk dat je maar beter dit topic kan sluiten want er is hier geen liefde voor Prince.quote:Op zondag 24 april 2016 21:00 schreef ranja het volgende:
[..]
Voor iemand die zo'n liefhebber is, is een lijstje van 10 best wel karig... en dan nog alleen zo'n beetje de bekendste nummers ook.
Temptationquote:Op zondag 24 april 2016 19:43 schreef Weltschmerz het volgende:
1. Temptation
2. Darling Nikki
3. When you were mine
4. Kiss
5. The ballad of Dorothy Parker
6. Girls&Boys
7. The Ladder
8. When doves cry
9. Raspberry baret
10. Condition of the heart
Ik heb wel geduld hoorquote:Op zondag 24 april 2016 21:24 schreef cofox het volgende:
Het gaat om de beste nummers dus niet om de kwantiteit en volgens mij ben ik vrij om te bepalen wat ik de beste nummers van Prince vind. Maar ik denk dat je maar beter dit topic kan sluiten want er is hier geen liefde voor Prince.
Prince is ook niet voor iedereen weggelegd. Kwaliteit is niet voor de meute.quote:Op zondag 24 april 2016 20:34 schreef cofox het volgende:
Loopt niet echt storm hier vind het ook niet gaat met al lil wayne en marco borsato kontebonkers hier op fok. Toen MJ overlden was waren er in no time 100 topics vol geschreven. Dit val mij vies tegen weinig liefde hier voor Prince![]()
![]()
Ik moest even luisteren welke dat ook weer was. Vet nummer ja, helemaal vergeten. Ik vind sowieso Around the World in a Day en Parade wel de beste albums.quote:
Ik ben het helemaal niet eens met je lijstjequote:Op zondag 24 april 2016 21:57 schreef Arcee het volgende:
Prince Top 50
[ afbeelding ]
01. Sign O' The Times
02. If I Was Your Girlfriend
03. Raspberry Beret
04. I Could Never Take The Place Of Your Man
05. Kiss
06. When Doves Cry
07. 1999
08. U Got The Look
09. Alphabet St.
10. Mountains
11. Girls & Boys
12. Joy In Repetition
13. Cream
14. Glam Slam
15. Starfish And Coffee
16. The Most Beautiful Girl
17. 7
18. Peach
19. Purple Rain
20. Strange Relationship
21. Darling Nikki
22. Take Me With U
23. Batdance
24. Computer Blue
25. New Power Generation
26. Gold
27. Sexy M.F.
28. Hot Thing
29. I Wish U Heaven
30. The Cross
31. Housequake
32. Strolin'
33. Money Don't Matter 2 Night
34. Gett Off
35. Diamonds And Pearls
36. Thieves In The Temple
37. Controversy
38. Dolphine
39. Paisley Park
40. Now
41. Little Red Corvette
42. My Name Is Prince
43. Can't Stop This Feeling I Got
44. Delirious
45. I Would Die 4 U
46. The Morning Papers
47. Let's Go Crazy
48. Dinner With Delores
49. The Future
50. Partyman
Teurig dat-ie dood is en mooi om met zo'n lijst z'n leven te vieren. Het was een genoegen om 'm samen te stellen.
Prince.
The 80'squote:Op zondag 24 april 2016 22:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Journalist: "Who do you think would win in a fight, you or Michael Jackson?
Prince: "Michael's a lover, not a fighter"
Daar zat/zit ik nou eigenlijk helemaal niet op te wachten.quote:Op zondag 24 april 2016 22:09 schreef cofox het volgende:
Ik blijf het jammer vinden dat Prince en MJ nooit een plaat hebben uitgebracht samen in de jaren 80 jammer dat hun ego's elkaar in de weg zaten in die tijd
Echt wel maar beiden vertoonde in die tijd nog al haantjes gedragquote:Op zondag 24 april 2016 22:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Daar zat/zit ik nou eigenlijk helemaal niet op te wachten.
Maar zo'n compleet andere sound. MJ is helemaal niet funky.quote:Op zondag 24 april 2016 22:20 schreef cofox het volgende:
[..]
Echt wel maar beiden vertoonde in die tijd nog al haantjes gedrag
Komt omdat MJ muziek is voor de massa, Prince zit muzikaal een stuk gewikkelder in elkaar. En daar moet je gehoor voor hebben/van houden.quote:Op zondag 24 april 2016 22:21 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb MJ altijd onwijs overschat gevonden, en Prince werd altijd erg onderschat imo.
Ik vind dat je ze eigenlijk niet mag vergelijken met elkaar, daarom zou het ook tof zijn als ze in the 80's een collaboration hadden gedaan! Beiden zijn toppers iconen en onderdeel van mijn jeugdquote:Op zondag 24 april 2016 22:21 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb MJ altijd onwijs overschat gevonden, en Prince werd altijd erg onderschat imo.
Prince wilde wel maar hij was in die tijd een beetje bang voor MJ die in de 80's toch wel de upperdog was. Jammer gemiste kans beiden blijven ongeëvenaardquote:Op zondag 24 april 2016 22:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Prince deed ook niet mee met Artists for Africa van MJ (We Are The World) omdat hij niet opneemt met andere artiesten. Hij had toen wel een nummer aan dat album gedoneerd.
Bijzonder dat jij dat beter weet dan alle journalisten en biografieën...quote:Op zondag 24 april 2016 22:36 schreef cofox het volgende:
[..]
Prince wilde wel maar hij was in die tijd een beetje bang voor MJ die in de 80's toch wel de upperdog was. Jammer gemiste kans beiden blijven ongeëvenaard
Waarom in hemelsnaam een collaboratie in de 80s?quote:Op zondag 24 april 2016 22:24 schreef cofox het volgende:
[..]
Ik vind dat je ze eigenlijk niet mag vergelijken met elkaar, daarom zou het ook tof zijn als ze in the 80's een collaboration hadden gedaan! Beiden zijn toppers iconen en onderdeel van mijn jeugd
Ja ik heb Prince hier des tijd in 88 over gesproken ik werkte toen in het Paard van Troje in Den Haagquote:Op zondag 24 april 2016 22:36 schreef cofox het volgende:
[..]
Prince wilde wel maar hij was in die tijd een beetje bang voor MJ die in de 80's toch wel de upperdog was. Jammer gemiste kans beiden blijven ongeëvenaard
Herinner je nog de clip "Partyman"?quote:Op zondag 24 april 2016 22:36 schreef cofox het volgende:
[..]
Dat mag toch? Prince eigen versie staat op de CD single van Peach.quote:Op zondag 24 april 2016 23:29 schreef oh-oh het volgende:
Met een eervolle vermelding voor Nothing Compares 2U, die zeker in mijn top 10 zou staan als ie zou mogen.
Ik wil 'm wel even voor je hernummeren, hoor.quote:Op zondag 24 april 2016 23:40 schreef oh-oh het volgende:
Crap, geen zin om die hele tijst opnieuw te doen
Schiet je wel opquote:Op zondag 24 april 2016 23:43 schreef oh-oh het volgende:
Ik doe het zo wel even zelf want ik ga niet gewoon schuiven
Wow... ja!!quote:
Op de 'grote' zenders heb ik 'Come on' ook nooit gehoord. Toevallig luisterde ik in 1998 nogal fanatiek de lokale zender Atlantis/Channel X, en die draaiden het bij wijze van uitzondering juist veelvuldig. M'n muzikale ding was het destijds nog niet helemaal, maar nu het meer in m'n straatje ligt ben ik alsnog blij dat ze het me lieten horen.quote:Op zondag 24 april 2016 19:56 schreef ranja het volgende:
[..]
Het zegt mij zo niks in elk geval. Ik zie van welk album het komt en daar ken ik helemaal niks van.
Ik heb wel een later optreden met dat nummer gezien eens waar hij naast Quincy Jones staat en eigenlijk de gedeelten van MJ moet zingen. Maar dat was na 1993 na de beschuldiging van kindermisbruik aan het adres van MJ. Prince staat alleen met een lolly in z'n mond en zingt niet. Quincy houdt de microfoon nog voor z'n mond maar Prince blijft aan z'n lolly zuigen.quote:Op zondag 24 april 2016 22:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Prince deed ook niet mee met Artists for Africa van MJ (We Are The World) omdat hij niet opneemt met andere artiesten. Hij had toen wel een nummer aan dat album gedoneerd.
"Come On" is een track van The NPG (album: New Power Soul). Al staat Prince pontificaal op de coverquote:Op zondag 24 april 2016 23:52 schreef female81 het volgende:
iden het bij wijze van uitzondering juist veelvuldig. M'n muzikale ding was het destijds nog niet helemaal, maar nu het meer in m'n straatje ligt ben ik al
Maar als ik me niet vergis wordt dat gewoon meegeteld?quote:Op zondag 24 april 2016 23:55 schreef Florint2013 het volgende:
[..]
"Come On" is een track van The NPG (album: New Power Soul). Al staat Prince pontificaal op de cover
Tuurlijk mag dat album wel. Ik hou zo van dat album!!quote:Op maandag 25 april 2016 00:00 schreef female81 het volgende:
[..]
Maar als ik me niet vergis wordt dat gewoon meegeteld?
Zo nee, dan mag Ranja het ertussenuit halen, de nummers eronder opschuiven en '7' eraan vast plakken op nummer 20.
Mijn lijst is denk ik meer gebaseerd op live optredens dan op albums, ik luister zelden albums moet ik eerlijk zeggen.quote:Op maandag 25 april 2016 00:01 schreef netverhuisd1 het volgende:
da's het mooie met Prince, hij heeft zoveel en zo diverse muziek gemaakt. oh-oh heeft liedjes in zijn/haar top 75 (zelfs in top 10) staan die mijn top 500 niet eens zouden halen. en nog altijd is de lijst van oh-oh een fantastische playlist.
quote:Op zondag 24 april 2016 23:43 schreef oh-oh het volgende:
Ik doe het zo wel even zelf want ik ga niet gewoon schuiven
Grappig, dat heb ik juist precies andersom.quote:Op maandag 25 april 2016 00:02 schreef oh-oh het volgende:
Mijn lijst is denk ik meer gebaseerd op live optredens dan op albums, ik luister zelden albums moet ik eerlijk zeggen.
Luister jij juist de live boots? Daar heb ik juist weinig mee, enige reden waarom ik die luisterde waren vanwege songs die hij nooit opgenomen heeft. Covers van andere artiesten, niet uitgebrachte songs etc...quote:Op maandag 25 april 2016 00:02 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Mijn lijst is denk ik meer gebaseerd op live optredens dan op albums, ik luister zelden albums moet ik eerlijk zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |