twitter:FGunay1 twitterde op donderdag 07-04-2016 om 22:50:28Nazi's in #Ukraine zijn niet blij met uitslag referendum. Dit heeft t westen aan macht geholpen in Ukr @MCal27 https://t.co/7Rr5u5KFoS reageer retweet
Is fakequote:Op vrijdag 8 april 2016 00:11 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]twitter:FGunay1 twitterde op donderdag 07-04-2016 om 22:50:28Nazi's in #Ukraine zijn niet blij met uitslag referendum. Dit heeft t westen aan macht geholpen in Ukr @MCal27 https://t.co/7Rr5u5KFoS reageer retweet
En hier gaat de EU dus zaken mee doen...
Tja misschien is Bellingcat wel opgezet door de CIA??quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Is fake
https://www.bellingcat.co(...)16/04/03/azov-video/
Niets is wat het lijkt![]()
Geen verrassing.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Deze is ontluisterend: http://www.geenstijl.nl/m(...)_pisnichten_gaa.html
quote:Initiatiefnemer van het Oekraïne-referendum Thierry Baudet wil premier Rutte adviseren over het aanpassen van het associatieverdrag tussen Europa en Oekraïne, dat woensdag is weggestemd door een meerderheid van de kiezers.
Baudet wil een manifest opstellen met daarin de aanpassingen in het associatieverdrag die Rutte volgens hem zou moeten uitonderhandelen in Brussel. "Dat manifest ga ik samen met andere leden van het intellectuele nee-kamp opstellen", zei hij in tv-programma Pauw.
Vandaag praat de ministerraad over de uitkomst van het referendum. Formeel kan het kabinet de uitslag naast zich neerleggen, maar premier Rutte heeft al gezegd dat Nederland wat hem betreft het verdrag met Oekraïne niet zonder meer kan ratificeren nu het nee-kamp het referendum heeft gewonnen.
In Pauw zei Baudet verder dat hij al drie onderwerpen op de plank heeft liggen waarover volgens hem ook heel goed een referendum gehouden zou kunnen worden: het TTIP-handelsverdrag tussen Europa en de VS, nieuwe financiële steun van de Europese Unie aan landen in Zuid-Europa en de Europese aanpak van het vluchtelingenprobleem.
Hahahahaquote:Op donderdag 7 april 2016 20:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Deze is nog leuker.
http://www.dumpert.nl/med(...)ussen_in_spanje.html
twitter:patcondell twitterde op donderdag 07-04-2016 om 07:58:12Rotten expansionist #EU rejected. The Dutch were already my favourite people in Europe. Now I like them even more. https://t.co/GD4RuIa9ll reageer retweet
Ik zie juist kansen voor de vlaggenhandel. Hup, snel even tienduizenden vlaggen aan Oekraïne verpatsen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:11 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]twitter:FGunay1 twitterde op donderdag 07-04-2016 om 22:50:28Nazi's in #Ukraine zijn niet blij met uitslag referendum. Dit heeft t westen aan macht geholpen in Ukr @MCal27 https://t.co/7Rr5u5KFoS reageer retweet
En hier gaat de EU dus zaken mee doen...
Wat ik al zei, Baudet gaat over de rug van het referendum zelf proberen een vinger in de pap te duwen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:56 schreef Infection het volgende:
Nee-kamp referendum komt met nieuw Oekraïne-voorstel
[..]
Wat zijn pro-Europeanen slechte verliezers. Iedereen heeft het democratische recht zo'n referendum te organiseren. De opkomstdrempel van 30% is zowel in de Tweede als de Eerste Kamer afgesproken. Dan achteraf gaan mekkeren als de uitslag niet bevalt. Want een zielige vertoning.quote:Op vrijdag 8 april 2016 07:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat ik al zei, Baudet gaat over de rug van het referendum zelf proberen een vinger in de pap te duwen.
Die gast is een narcistisch, pseudo-intellectueel Paard van Troje die de door hem zo gelauwerde democratie alleen maar gebruikt om zich in een kansrijke positie te manoeuvreren om beleid te maken, zonder dat hij ooit verkozen is.
Hij is de voornaamste reden waarom ik mijn tegenstem niet heb laten horen. Omdat ik er van overtuigd ben dat hij een dubbele agenda heeft en de uitslag van dit referendum interpreteert als een stem van het volk voor de volkomen ongevraagde mening van Baudet.
Een handelsnatie als Nederland gaat echt never nooit niet uit de EU. Laat de illusie nou eens varen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 07:42 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wat zijn pro-Europeanen slechte verliezers. Iedereen heeft het democratische recht zo'n referendum te organiseren. De opkomstdrempel van 30% is zowel in de Tweede als de Eerste Kamer afgesproken. Dan achteraf gaan mekkeren als de uitslag niet bevalt. Want een zielige vertoning.
Iedereen die denkt dat het NEE! kamp na dit referendum zijn mond zal houden heeft het mis. Het bedrog van Balkenende ligt de Nederlander nog vers in het geheugen, dus Rutte moet niet denken dat hij via een stiltemoment alsnog kan tekenen. Dus ik vind zo'n manifest een goed initiatief. Het volk pikt het niet meer. En als pro-Europeanen dit sentiment in de samenleving blijven weg bagatelliseren hebben ze echt een probleem.
Vooralsnog hoop ik op 23 juni op de volgende zegetocht. Een belangrijke voorloper van de uiteindelijke Nexit uit de EU. Het aanstaande bindende referendum voor een Brexit. Als dat gebeurd zal dat een impact hebben op andere landen om hetzelfde te doen.
Maar de EU gaat imploderen. Dat staat vast. Tuurlijk gaat het stapsgewijs, maar het gaat duidelijk die kant op.quote:Op vrijdag 8 april 2016 07:46 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Een handelsnatie als Nederland gaat echt never nooit niet uit de EU. Laat de illusie nou eens varen.
Als de EU uit zichzelf implodeert is het nog wat anders, maar Nederland zal nooit uit zichzelf uit de Unie stappen.
Dat is voorspelbaar menselijk gedrag. Het gaat slechter, dus zoekt men naar externe factoren die men de schuld kan geven: moslims, buitenlanders, Brussel. Het is allemaal niet nieuw.quote:Op vrijdag 8 april 2016 07:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
Maar de EU gaat imploderen. Dat staat vast. Tuurlijk gaat het stapsgewijs, maar het gaat duidelijk die kant op.
Bovendien is het groeiende anti-EU sentiment geen eendagsvlieg wat wel zal overwaaien. We zien door heel Europa dat anti-EU partijen electoraal steeds beter scoren. Tien jaar geleden werden ze nog weggehoond en nu moet men al cordon sanitair aanleggen om ze van de macht weg te houden. Zo'n noodgreep hou je natuurlijk niet eeuwig vol.
Ik zit niet in het pro-Europakamp. Get your facts straight voor je met modder gaat gooien. Ik vind Baudet een naar mannetje en wel exact om bovenstaande reden.quote:Op vrijdag 8 april 2016 07:42 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wat zijn pro-Europeanen slechte verliezers. Iedereen heeft het democratische recht zo'n referendum te organiseren. De opkomstdrempel van 30% is zowel in de Tweede als de Eerste Kamer afgesproken. Dan achteraf gaan mekkeren als de uitslag niet bevalt. Want een zielige vertoning.
Iedereen die denkt dat het NEE! kamp na dit referendum zijn mond zal houden heeft het mis. Het bedrog van Balkenende ligt de Nederlander nog vers in het geheugen, dus Rutte moet niet denken dat hij via een stiltemoment alsnog kan tekenen. Dus ik vind zo'n manifest een goed initiatief. Het volk pikt het niet meer. En als pro-Europeanen dit sentiment in de samenleving blijven weg bagatelliseren hebben ze echt een probleem.
Vooralsnog hoop ik op 23 juni op de volgende zegetocht. Een belangrijke voorloper van de uiteindelijke Nexit uit de EU. Het aanstaande bindende referendum voor een Brexit. Als dat gebeurd zal dat een impact hebben op andere landen om hetzelfde te doen.
Is er een intellectueel Nee-kamp? En zo ja hoe kan Baudet daar dan deel van uitmaken?quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:56 schreef Infection het volgende:
Nee-kamp referendum komt met nieuw Oekraïne-voorstel
[..]
Andersom ben ik ook tegen een verdere uitbreiding van Europa, maar heb ik juist ja gestemd omdat ik dat een andere discussie vind en vind dat heren als Baudet en Roos dit referendum hebben gekaapt voor hun eigen agenda.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik zit niet in het pro-Europakamp. Get your facts straight voor je met modder gaat gooien. Ik vind Baudet een naar mannetje en wel exact om bovenstaande reden.
Waar ik tegen ben is verdere uitbreiding van de EU. De unie moet eerst maar eens het democratisch gehalte verhogen voor we ons gaan associëren met allerlei bananenrepublieken aan de grenzen van Europa. Wat ik dus niet wil is iemand uit het Nee-kamp die mijn eventuele tegenstem gaat gebruiken voor zijn eigen agenda.
Wat een vreemde reactie. Hij zegt toch tegen te willen stemmen? Er wordt hier best leuk gediscussieerd door beide 'kampen', maar ik heb helaas ook bijna net zo veel slechte winnaars als slechte verliezers gezien.quote:Op vrijdag 8 april 2016 07:42 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wat zijn pro-Europeanen slechte verliezers
Door te gaan stemmen steun je toch juist die kaping? Op voorhand stond immers al vast dat uitslag niet uitmaakt.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:05 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Andersom ben ik ook tegen een verdere uitbreiding van Europa, maar heb ik juist ja gestemd omdat ik dat een andere discussie vind en vind dat heren als Baudet en Roos dit referendum hebben gekaapt voor hun eigen agenda.
Ik heb gewoon niet gestemd. Omdat een referendum altijd gekaapt gaat worden voor agenda's terwijl stemming daar helemaal niet over ging. Stel dat er nu Ja was gestemd met deze opkomst. Dan was dat door de eurofielen geïnterpreteerd als een vrijbrief om maar door te gaan met die doorgeslagen Europese integratie.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:05 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Andersom ben ik ook tegen een verdere uitbreiding van Europa, maar heb ik juist ja gestemd omdat ik dat een andere discussie vind en ik vind dat heren als Baudet en Roos dit referendum hebben gekaapt voor hun eigen agenda.
Trecht punt. Ik heb in dit topic zeer uiteenlopende redenen gezien waarom mensen tegen stemden, ik vraag me af of die zich allemaal kunnen vinden in de aanpassingen die de heer Baudet nu gaat voorstellen. Dit voelt een beetje als politiek via de achterdeur, eerst mensen laten stemmen en dan bepalen wat de standpunten eigenlijk zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik zit niet in het pro-Europakamp. Get your facts straight voor je met modder gaat gooien. Ik vind Baudet een naar mannetje en wel exact om bovenstaande reden.
Waar ik tegen ben is verdere uitbreiding van de EU. De unie moet eerst maar eens het democratisch gehalte verhogen voor we ons gaan associëren met allerlei bananenrepublieken aan de grenzen van Europa. Wat ik dus niet wil is iemand uit het Nee-kamp die mijn eventuele tegenstem gaat gebruiken voor zijn eigen agenda.
Jan Roos zal het onnozele Nee-kamp dan wel vertegenwoordigen, daarnaast lijkt je natuurlijk al snel intellectueel.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is er een intellectueel Nee-kamp? En zo ja hoe kan Baudet daar dan deel van uitmaken?
Precies dit. Ik zal al mijn bezwaren tegenover Baudet inslikken als hij aan mag schuiven (niet dat dat gaat gebeuren, want establishment blijft establishment), iets voorstelt en vervolgens eist dat we die voorstellen per referendum gaan voorleggen aan de bevolking.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Trecht punt. Ik heb in dit topic zeer uiteenlopende redenen gezien waarom mensen tegen stemden, ik vraag me af of die zich allemaal kunnen vinden in de aanpassingen die de heer Baudet nu gaat voorstellen. Dit voelt een beetje als politiek via de achterdeur, eerst mensen laten stemmen en dan bepalen wat de standpunten eigenlijk zijn.
Inderdaad. Wil je beleid maken? Richt een politieke partij op, formuleer je standpunten en laat mensen daar op stemmen. Volgens mij is er best ruimte voor een Eurosceptische partij die niet extreem-rechts of extreem-links is.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:10 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
(Ja, dit laatste is een aanname, maar stel dat Baudet aan mag schuiven en beleid gaat maken, hebben we dan met onze tegenstem automatisch vóór zijn voorstellen gestemd?)
Het zijn terechte externe factoren. De moslimgemeenschap zorgt voor een ernstige destabilisering binnen Europese landen met al die probleemwijken en geradicaliseerde Jihadisten.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:00 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is voorspelbaar menselijk gedrag. Het gaat slechter, dus zoekt men naar externe factoren die men de schuld kan geven: moslims, buitenlanders, Brussel. Het is allemaal niet nieuw.
Door de geschiedenis heen zie je dit gedrag steeds terugkomen. God verhoedde dat je naar jezelf gaat kijken.
Bestaat die groep dan?quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:17 schreef Zienswijze het volgende:
Mooi initiatief van Baudet. Tevens sta ik zeer positief tegen zijn voorstel over 3 nieuwe referenda. Het is goed dat EU-kritische intellectuelen zich verenigen.
Eens hiermee. Ik voel mij cultureel totaal niet verbonden met pakweg Polen of Italië. Ik zie meer in kleinschalige unies omdat ik echt wel de voordelen zie van open grenzen of financiële samenwerking. Dat het product wat ik in Nederland koop feitelijk hetzelfde is en aan dezelfde eisen moet voldoen als het product in Duitsland. Ga zo maar door. Maar niet een Unie waarin Nederland en Roemenië langs dezelfde meetlat worden gelegd, en later het debieltje van de twee een aai over zijn bol krijgt en wij de volle laag.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:14 schreef Elzies het volgende:
[..]
Daarom moet de EU op de schop. Het werkt niet, het is niet in staat om een internationale crisis gemeenschappelijk aan te pakken. De culturele verschillen tussen EU-lidstaten zijn te groot. Wat ooit begon als ideaal is uitgemond tot een ondemocratisch monster waar we vanaf moeten.
De EU moet worden aangepast. Meer zelfbeschikking voor de landen, grenscontroles invoeren en geen gezamenlijke Europese bankrankrekening hanteren. En al helemaal geen gezamenlijke Europese staatsobligaties op de markt zetten, zoals onze "intellectueel" Pechtold van D66 graag wil.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:14 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het zijn terechte externe factoren. De moslimgemeenschap zorgt voor een ernstige destabilisering binnen Europese landen met al die probleemwijken en geradicaliseerde Jihadisten.
Het open grenzensysteem (wat al jaren een walhalla is voor de georganiseerde criminaliteit, drugshandel, mensenhandel en terrorisme) ontwricht momenteel hele samenlevingen.
Griekenland blijft een bodemloze financiële put waar steeds meer miljarden in verdwijnen die we vervolgens nooit meer terug zien. Wij Europese lidstaten onderhouden feitelijk dit land.
De euro is een rampspoed die van crisis naar crisis duikelt. Nu gaat men noodgedwongen euro's bijdrukken en de rente kunstmatig laag houden zodat ons spaargeld niets meer waard is en onze pensioenen verdampen. Met dank aan Brussel.
Daarom moet de EU op de schop. Het werkt niet, het is niet in staat om een internationale crisis gemeenschappelijk aan te pakken. De culturele verschillen tussen EU-lidstaten zijn te groot. Wat ooit begon als ideaal is uitgemond tot een ondemocratisch monster waar we vanaf moeten.
We zullen zien hoe die groep eruit komt te zien. Baudet is niet minder intellectueel dan Rutte of Pechtold. Vraag aan Pechtold wat het effect van Europese staatsobligaties is en hij kijkt je met grote vragende ogen aan.quote:
Oh de leden van die groep moeten dus nog geboren worden?quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
We zullen zien hoe die groep eruit komt te zien. Baudet is niet minder intellectueel dan Rutte of Pechtold. Vraag aan Pechtold wat het effect van Europese staatsobligaties is en hij kijkt je met grote vragende ogen aan.
Zijn voor alle drie die voorstellen referendabele wetten te vinden dan?quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:17 schreef Zienswijze het volgende:
Mooi initiatief van Baudet. Tevens sta ik zeer positief tegen zijn voorstel over 3 nieuwe referenda. Het is goed dat EU-kritische intellectuelen zich verenigen.
quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:21 schreef Sylv3se het volgende:
Ze zijn nog steeds verzuurd, dat het nog lang aan mag houden.
quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat een vreemde reactie. Hij zegt toch tegen te willen stemmen? Er wordt hier best leuk gediscussieerd door beide 'kampen', maar ik heb helaas ook bijna net zo veel slechte winnaars als slechte verliezers gezien.
Dat is het mooie aan zo'n Baudet, die zal altijd verontwaardigd blijven en anderen de schuld van zijn frustraties blijven geven.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:21 schreef Sylv3se het volgende:
Ze zijn nog steeds verzuurd, dat het nog lang aan mag houden.
Ik ben het wel eens met de symbolische waarde van zo'n referendum. Of het nou praktisch is of niet. Om een statement te maken snap ik het wel, ook al is het feitelijk het kapen van de referendumwetgeving.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:21 schreef 99.999 het volgende:
En die drie andere referenda klinken ook erg nuttig. Wil hij over een half jaar over het nu terugsturen van vluchtelingen naar Turkije gaan stemmen? Klinkt wel zeer intellectueel
Dat laatste zouden ze moeten doen. Want nu voelt het alsof van de zijlijn beleid gemaakt wordt waar nooit direct voor gestemd is. Laat ze ook voorstellen verdedigen in de Tweede Kamer. Daar is dat ding voor, en dan worden ze bij verkiezingen wel beloond of afgerekend op die voorstellen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:22 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zijn voor alle drie die voorstellen referendabele wetten te vinden dan?
Waarom kunnen de EU-kritische intellectuelen zich niet in een politieke partij verenigen?
De beste leugens hebben uiteraard een kern van waarheid.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:14 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het zijn terechte externe factoren. De moslimgemeenschap zorgt voor een ernstige destabilisering binnen Europese landen met al die probleemwijken en geradicaliseerde Jihadisten.
Het open grenzensysteem (wat al jaren een walhalla is voor de georganiseerde criminaliteit, drugshandel, mensenhandel en terrorisme) ontwricht momenteel hele samenlevingen.
Griekenland blijft een bodemloze financiële put waar steeds meer miljarden in verdwijnen die we vervolgens nooit meer terug zien. Wij Europese lidstaten onderhouden feitelijk dit land.
De euro is een rampspoed die van crisis naar crisis duikelt. Nu gaat men noodgedwongen euro's bijdrukken en de rente kunstmatig laag houden zodat ons spaargeld niets meer waard is en onze pensioenen verdampen. Met dank aan Brussel.
Rutte en Pechtold zijn absoluut geen intellectuelen en Baudet ook niet.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
We zullen zien hoe die groep eruit komt te zien. Baudet is niet minder intellectueel dan Rutte of Pechtold. Vraag aan Pechtold wat het effect van Europese staatsobligaties is en hij kijkt je met grote vragende ogen aan.
Referendabel: dat moet getoetst worden. De belangrijkste van de 3 vind ik de financiele steun van de EU aan Zuid-Europa. De minst belangrijke vind ik TIIP.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:22 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zijn voor alle drie die voorstellen referendabele wetten te vinden dan?
Waarom kunnen de EU-kritische intellectuelen zich niet in een politieke partij verenigen?
Ze behoren wel minstens tot de middenmoot der Nederlandse bevolking. Goed, het zijn geen hoogvliegers die een nieuwe financiele crisis kunnen voorspellen maar het zijn ook geen schoonmakers bij de Action.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:25 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Rutte en Pechtold zijn absoluut geen intellectuelen en Baudet ook niet.
Het zijn vooral mensen met een eigen agenda. En eenieder die denkt dat Baudet dit doet voor 'het volk' moet zich echt eens laten nakijken. Baudet dient slecht de verdere eer en glorie va Baudet, zoals het een echt narcist betaamt.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:29 schreef Zienswijze het volgende:
Ze behoren wel minstens tot de middenmoot der Nederlandse bevolking. Goed, het zijn geen hoogvliegers die een nieuwe financiele crisis kunnen voorspellen maar het zijn ook geen schoonmakers bij de Action.
Bij mij is het andersom, maar dat is niet zo relevantquote:Op vrijdag 8 april 2016 08:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Referendabel: dat moet getoetst worden. De belangrijkste van de 3 vind ik de financiele steun van de EU aan Zuid-Europa. De minst belangrijke vind ik TIIP.
Referenda hebben impact op het terugfluiten van de kamer. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat uitpakken met het maken van beleid. Ik vraag me ten zeerste af of Baudet straks met een voorstel gaat komen waar iedere tegen-stemmer zich in kan vinden, laat staan de meerderheid van de bevolking. En of dit überhaupt op een of andere manier gecontroleerd gaat worden.quote:Politieke partij: op dit moment hebben referenda wellicht meer impact. Er zijn de laatste jaren al tig nieuwe (hopeloze) partijen opgericht. Tevens is het termijn tot de aankomende verkiezingen te kort om een nieuwe partij op te richten. Wellicht in de toekomst maar daar moet je eerst zeer goed over nadenken.
Tuurlijk doet hij het voor een eigen agenda. Dat weet je vantevoren. Ik kijk ook niet wat zijn persoonlijke doelstellingen zijn maar wat hij teweeg heeft gebracht: een referendum.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:31 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het zijn vooral mensen met een eigen agenda. En eenieder die denkt dat Baudet dit doet voor 'het volk' moet zich echt eens laten nakijken. Baudet dient slecht de verdere eer en glorie va Baudet, zoals het een echt narcist betaamt.
Ik ben pro-handel dus voor TIIP.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Bij mij is het andersom, maar dat is niet zo relevant. Wat bedoel je met 'dat moet getoetst worden?'
[..]
Referenda hebben impact op het terugfluiten van de kamer. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat uitpakken met het maken van beleid. Ik vraag me ten zeerste af of Baudet straks met een voorstel gaat komen waar iedere tegen-stemmer zich in kan vinden, laat staan de meerderheid van de bevolking. En of dit überhaupt op een of andere manier gecontroleerd gaat worden.
Hij is in het debat wel zeer zwak. Als dit het beste is wat het intellectuele anti-Europakamp te bieden heeft...quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tuurlijk doet hij het voor een eigen agenda. Dat weet je vantevoren. Ik kijk ook niet wat zijn persoonlijke doelstellingen zijn maar wat hij teweeg heeft gebracht: een referendum.
Baudet is geen profeet, verre van, maar hij is wel goed inzetbaar om tegenwicht te bieden aan de te pro EU-ingestelde lieden als Rutte, Pechtold en Samson.
Agenda of geen agenda, elke politicus heeft ook zijn eigen agenda, zij het voor "de partij" of voor "welk baantje ik na mijn termijn kan binnenharken". Of wou je zeggen dat Rutte het doet voor het volk? Als dat zo is, dan doet 'ie het verkeerd.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:31 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het zijn vooral mensen met een eigen agenda. En eenieder die denkt dat Baudet dit doet voor 'het volk' moet zich echt eens laten nakijken. Baudet dient slecht de verdere eer en glorie va Baudet, zoals het een echt narcist betaamt.
Dat weet ik nu niet. Maar liever een goede discussie dan domweg alleen eens in de 4 jaar op een partij stemmen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:35 schreef 99.999 het volgende:
Misschien moeten we volgend jaar bij de algemene verkiezingen ook gelijk die referenda houden en bindend maken. Dat moet hilarische coalitiebesprekingen opleveren
Ja, dat bedoel ik, ik weet zo even niet of er voor een van die drie punten aan de voorwaarden wordt voldaan. Dat is ook een van de redenen dat ik tegen 'beleid per referendum' benquote:Op vrijdag 8 april 2016 08:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben pro-handel dus voor TIIP.
Qua toetsing: naar mijn weten mogen ingediende wetsvoorstellen alleen als een referendum worden aangemerkt. Ik ken de precieze richtlijnen daarvan niet uit mijn hoofd. Maar er zijn inderdaad voorwaarden waarop je een referendum mag aanvragen.
Hij is nog heel jong. Hij moet rijpen. Overigens is het niet anti-Europa maar EU-kritisch. Voor Europa, pro-handel maar kritisch op de huidige vorm van de EU.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij is in het debat wel zeer zwak. Als dit het beste is wat het intellectuele anti-Europakamp te bieden heeft...
Zou het een heel goed idee vinden als je naast een partij ook je mening kan aangeven over bijvoorbeeld 20 stellingen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat weet ik nu niet. Maar liever een goede discussie dan domweg alleen eens in de 4 jaar op een partij stemmen.
Baudet is gewoon anti-Europa.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hij is nog heel jong. Hij moet rijpen. Overigens is het niet anti-Europa maar EU-kritisch. Voor Europa, pro-handel maar kritisch op de huidige vorm van de EU.
Pro handel en dus voor TTIP is echt niet hetzelfde. TTIP consolideert bestaande macht en kan dus uiteindelijk tegen vrije handel zijn. Het voornaamste probleem met TTIP echter, is de mate van geheimzinnigheid waarmee het akkoord wordt uitonderhandeld. Dat is echt volledig onacceptabel.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Qua toetsing: naar mijn weten mogen ingediende wetsvoorstellen alleen als een referendum worden aangemerkt. Ik ken de precieze richtlijnen daarvan niet uit mijn hoofd. Maar er zijn inderdaad voorwaarden waarop je een referendum mag aanvragen.
Het probleem met dit referendum (en bijna alle referenda) is dat het zwart-wit wordt voorgelegd. Ja of Nee. Ik ben tegen het verdrag, maar niet op dezelfde gronden als mijn buurman. Het Nee-kamp gaat dan wel aan de haal met een interpretatie van mijn tegenstem, en daar heb ik moeite mee. Dan is de democratie alsnog niet direct.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:38 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik, ik weet zo even niet of er voor een van die drie punten aan de voorwaarden wordt voldaan. Dat is ook een van de redenen dat ik tegen 'beleid per referendum' ben.
Dat is mijn andere voornaamste reden, ja.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:41 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het probleem met dit referendum (en bijna alle referenda) is dat het zwart-wit wordt voorgelegd. Ja of Nee. Ik ben tegen het verdrag, maar niet op dezelfde gronden als mijn buurman. Het Nee-kamp gaat dan wel aan de haal met een interpretatie van mijn tegenstem, en daar heb ik moeite mee. Dan is de democratie alsnog niet direct.
99k maakt geen onderscheid tussen anti-EU en anti-Europa. Hij ziet het verschil niet.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Overigens is het niet anti-Europa maar EU-kritisch.
Dat is bijvoorbeeld een goed idee.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:38 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Zou het een heel goed idee vinden als je naast een partij ook je mening kan aangeven over bijvoorbeeld 20 stellingen.
Stemmen via een kieswijzer.
Kan me altijd slecht vinden in een bepaalde partij, maar heb wel een duidelijke mening over de onderwerpen.
Doch is er zeer zeker een verschil. Alleen al omdat de EU niet het volledige Europa behelst. Oekraine en West-Rusland behoren bijvoorbeeld ook gewoon tot Europa.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:46 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
99k maakt geen onderscheid tussen anti-EU en anti-Europa. Hij ziet het verschil niet.
Daar is Poetin het niet helemaal mee eens geloof ik. Maar dat ligt heel erg aan je definitie.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Doch is er zeer zeker een verschil. Alleen al omdat de EU niet het volledige Europa behelst. Oekraine en West-Rusland behoren bijvoorbeeld ook gewoon tot Europa.
Door het parlement aangenomen wetten zijn referendabel, met een paar uitzonderingen (Grondwetswijzigingen, Koninklijk Huis, begrotingen, Rijkswetten, en nog een aantal kleinere uitzonderingen).quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Qua toetsing: naar mijn weten mogen ingediende wetsvoorstellen alleen als een referendum worden aangemerkt. Ik ken de precieze richtlijnen daarvan niet uit mijn hoofd.
Ja, hij is voor heleboel. Bijv. de in de 19de eeuw ontstane manier van verkiezingen houden, daarop is hij tegen = ouderwets. Maar het eveneens in de 19de eeuw ontstane idee van soevereine natiestaten is hij voor.quote:
Klopt idd, hij kan nauwelijks een zin afmaken als hij in een debatje bezig is, zelfs niet als hij omringd is door vrienden bij Powned. Nu kan de rest bij Powned dat ook nauwelijks dus het valt niet zo op daar.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij is in het debat wel zeer zwak. Als dit het beste is wat het intellectuele anti-Europakamp te bieden heeft...
Baudet is fan van Trump, dat zegt al genoeg. Ook dat item n.a.v. Julien Blanc toen bij DWDD is idioot sneu.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
Baudet vindt dat als een vrouw een grote bek opzet, je haar gewoon een mep moet verkopen. Dat geëmancipeerde gutmensch-gedoe, daar moet hij niets van weten.
Ik heb ook niet het idee dat hij iets mag besluiten, maar het is voor mij tekenend voor zijn arrogantie en zijn gevoelens van grandeur dat hij deze uitslag direct aanwendt om persoonlijk invloed uit te willen oefenen op het Europese beleid terwijl hij niet verkozen is. Dit referendum is geen mandaat aan hem om zich er tegen aan te bemoeien. Het referendum is geeft mandaat aan de regering om het verdrag af te wijzen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:13 schreef Vasilevski het volgende:
Hoezo is het kaping als Baudet een manifest schrijft over wat er nu moet gebeuren? Iedereen kan van alles schrijven. Rutte gaat Baudet echt niet in het Torentje ontbieden en zeggen: 'Thierry, ik weet het allemaal ook niet meer, zeg jij maar wat ik moet doen.' De SP en de PvdD kunnen ook voorstellen schrijven. De kans dat iemand luistert is zelfs groter, omdat zij wel in de Kamer zitten.
Het is ook niet mijn held, maar kom op, een beetje perspectief houden graag.
Blij met je keuze?quote:Op vrijdag 8 april 2016 09:46 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, gisteren bleek dat die grote Europese continentale crisis dus wel meevalt?
1) Dld en Fr. zien het als een probleem van NL, zij gaan gewoon door met het verdrag.
2) Maakt sws niet uit of NL nu wel of niet meedoet, verdragen worden soms helemaal niet geratificeerd of dat duurt misschien 20 jaar.
3) NL schiet alleen maar in eigen been, omdat nu eigen bedrijfsleven niet mee profiteert.
4) Porosjenko zegt dat de Europese intergatie van Oekraïne sws doorgaat...
Wie heeft jou die grote crisis dan verkocht?quote:Op vrijdag 8 april 2016 09:46 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, gisteren bleek dat die grote Europese continentale crisis dus wel meevalt?
Juncker had het daar toch over?quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wie heeft jou die grote crisis dan verkocht?
Volgens mij heb ik duidelijk gesteld dat ik geen illusies had mbt of dit referendum überhaupt iets uitmaakt. Dat de meeste ratificaties heel lang duren en dat men dan sws uiteraard het verdrag al in werking laat treden, daarvan was ik niet op de hoogte. Maar met 28 landen inmiddels is dat ook wel logisch ergens natuurlijk.quote:
Nou nee, volgens mij heb ik daar paar artikeltjes over gelezen, geheel losstaande van GeenStijl.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vanuit opgeklopt Geenstijlperspectief?
Laatst was er een Andere Tijden aflevering over de uitlevering van Holleeder en Van Hout door de Fransen, dat was allemaal ook heel lastig omdat een afgesloten nieuw uitleveringsverdrag al meer dan 30 jaar lag te wachten op behandeling in de Franse Senaat. Dat soort zaken zal vaak wel niet de grootste prioriteit hebben.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik duidelijk gesteld dat ik geen illusies had mbt of dit referendum überhaupt iets uitmaakt. Dat de meeste ratificaties heel lang duren en dat men dan sws uiteraard het verdrag al in werking laat treden, daarvan was ik niet op de hoogte. Maar met 28 landen inmiddels is dat ook wel logisch ergens natuurlijk.
Je wilde natuurlijk gewoon een statement maken. 'Foei' zeggen tegen lachebek Rutte en engnek Peggold.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik duidelijk gesteld dat ik geen illusies had mbt of dit referendum überhaupt iets uitmaakt. Dat de meeste ratificaties heel lang duren en dat men dan sws uiteraard het verdrag al in werking laat treden, daarvan was ik niet op de hoogte. Maar met 28 landen inmiddels is dat ook wel logisch ergens natuurlijk.
Zijn voornaamste uitspraak was volgens mijquote:Op vrijdag 8 april 2016 10:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou nee, volgens mij heb ik daar paar artikeltjes over gelezen, geheel losstaande van GeenStijl.
Geen hele gekke uitspraak.quote:Volgens Juncker zou het koren op de molen zijn van populisten die de EU willen opblazen. „Laten we het referendum niet veranderen in een referendum over Europa”, zegt Juncker. „Ik hoop van harte dat [Nederlanders] niet nee zullen zeggen om redenen die niets met het verdrag zelf te maken hebben.”
Wist jij dan dat het 30 jaar kon duren dan, voordat je die aflevering van Andere Tijden had gezien? Je gaat ervan uit dat een verdrag, omdat het nog een hogere rechtsgrond heeft dan reguliere wetgeving zsm door het parlement gehaald wordt, toch?quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Laatst was er een Andere Tijden aflevering over de uitlevering van Holleeder en Van Hout door de Fransen, dat was allemaal ook heel lastig omdat een afgesloten nieuw uitleveringsverdrag al meer dan 30 jaar lag te wachten op behandeling in de Franse Senaat. Dat soort zaken zal vaak wel niet de grootste prioriteit hebben.
Al is het hier wel rap gegaan, na nog geen twee jaar is Nederland de laatste partij die nog moet volgens mij.
http://www.nrc.nl/next/20(...)ds-nee-kan-l-1575019quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zijn voornaamste uitspraak was volgens mij
[..]
Geen hele gekke uitspraak.
NRC, voorwaar geen GeenStijl.quote:Een Nederlands nee tijdens het Oekraïne-referendum op 6 april „kan de deur openen naar een grote continentale crisis”. Dat zegt de voorzitter van de Europese Commissie in een interview met NRC.
Dat het heel lang kon duren wist ik al wel. Dat hoor je wel eens bij VN-verdragen e.d. met betrekking tot ondertekening door de grootmachten.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wist jij dan dat het 30 jaar kon duren dan, voordat je die aflevering van Andere Tijden had gezien? Je gaat ervan uit dat een verdrag, omdat het nog een hogere rechtsgrond heeft dan reguliere wetgeving zsm door het parlement gehaald wordt, toch?
In relatie tot zijn opmerkingen over extra voedingsbodem voor populisten is de speculatie dat het gevolgen kan hebben niet zo gek toch?quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/next/20(...)ds-nee-kan-l-1575019
[..]
NRC, voorwaar geen GeenStijl.
Hoe dan ook daar ga je niet direct vanuit met een associatie verdrag dat dan ineens als heikel punt wordt bestempeld door Juncker.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat het heel lang kon duren wist ik al wel. Dat hoor je wel eens bij VN-verdragen e.d. met betrekking tot ondertekening door de grootmachten.
Beetje flauw, want in zo te zien hetzelfde artikel staat:quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zijn voornaamste uitspraak was volgens mij
[..]
Geen hele gekke uitspraak.
http://www.nrc.nl/next/20(...)ds-nee-kan-l-1575019quote:Een Nederlands nee tijdens het Oekraïne-referendum op 6 april „kan de deur openen naar een grote continentale crisis”. Dat zegt de voorzitter van de Europese Commissie in een interview met NRC.
Hoe dan ook: grote Europese continentale crisis + niet uit GeenStijl koker.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In relatie tot zijn opmerkingen over extra voedingsbodem voor populisten is de speculatie dat het gevolgen kan hebben niet zo gek toch?
Het zou mogelijk een deur kunnen openen tot. Dat is heel wat anders dan stellen dat die crisis er komt.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe dan ook: grote Europese continentale crisis + niet uit GeenStijl koker.
Serieus? Even los van het politieke taalgebruik, Juncker speculeerde inderdaad dat er een grote crisis zou kunnen komen, en daar wees Ryan3 op. Accepteer gewoon dat hij dat inderdaad gezegd heeft.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het zou mogelijk een deur kunnen openen tot. Dat is heel wat anders dan stellen dat die crisis er komt.
Hij zal er niet op gedoeld hebben dat 2 dagen na het referendum een crisis uitgebroken zou zijn. Ik vind het gewoon wat overtrokkenquote:Op vrijdag 8 april 2016 10:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Serieus? Even los van het politieke taalgebruik, Juncker speculeerde inderdaad dat er een grote crisis zou kunnen komen, en daar wees Ryan3 op. Accepteer gewoon dat hij dat inderdaad gezegd heeft.
Het enige was wat gezegd was dat het 'met die grote crisis nog wel meeviel'. Ik vind jouw reactie wat overtrokken.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij zal er niet op gedoeld hebben dat 2 dagen na het referendum een crisis uitgebroken zou zijn. Ik vind het gewoon wat overtrokken
Idd omdat, zoals hij het uitdrukt, andere Eurosceptici het ook wel eens in hun populistische bolletje kunnen krijgen om in de wielen te rijden van de aspiraties van Juncker en een clubje Eurocratische zetbazen. Ook Verhofstadt kreeg daarover, zoals een kind dat zijn zin niet krijgt, en plein public al menig bijna-woede aanval.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het zou mogelijk een deur kunnen openen tot. Dat is heel wat anders dan stellen dat die crisis er komt.
quote:Referendum Commissie Logo
Home
Nieuws
Subsidie
Referendum 6 april 2016
Associatieovereenkomst EU-Oekraïne
Achtergrond associatieovereenkomst
Inhoud associatieovereenkomst
Veelgestelde vragen over dit referendum
Wet raadgevend referendum
Veelgestelde vragen
De commissie
Contact
Referendum over de associatieovereenkomst EU-Oekraïne
Op 6 april 2016 wordt in Nederland een raadgevend referendum gehouden. U kunt dan stemmen over de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie (EU) en Oekraïne. In deze overeenkomst hebben de EU en haar lidstaten afspraken gemaakt met Oekraïne over politieke en economische samenwerking, en vooral over handel. Waarover gaat het referendum precies? Wat houdt een associatieovereenkomst in? Wat is erin afgesproken? En wanneer treedt die in werking?
Waarover gaat het referendum?
Op het stembiljet komt de volgende vraag te staan: bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne? De Referendumcommissie heeft deze vraag bepaald. Via de ‘wet tot goedkeuring’ wordt ingestemd met de associatieovereenkomst. De Eerste en Tweede Kamer zijn met deze wet akkoord gegaan. Bij het referendum kunt u laten weten of u het daarmee eens bent of niet. Meer over de inhoud van de associatieovereenkomst leest u op deze pagina.
Waarom stemmen we bij het referendum niet over de associatieovereenkomst zelf?
Waarom wordt er een referendum gehouden over deze associatieovereenkomst?
Wat gebeurt er met de uitkomst van dit referendum?
Waar vind ik meer informatie over het stemmen?
Wat houdt een EU-associatieovereenkomst in?
Een associatieovereenkomst is een politiek akkoord, een verdrag, tussen 2 of meer landen die de banden willen aanhalen. De Europese Unie (EU) heeft meerdere van deze overeenkomsten gesloten, bijvoorbeeld met Chili en Marokko. Landen spreken erin af politiek en economisch meer te gaan samenwerken.
Onderwerpen van politieke samenwerking zijn bijvoorbeeld versterking van de democratie, verbetering van de mensenrechtensituatie en bevordering van de veiligheid. Economische samenwerking is erop gericht om voor beide partijen handel en investeringen eenvoudiger of goedkoper te maken.
Met welke landen heeft de EU een associatieovereenkomst?
Waarom worden deze associatieovereenkomsten gesloten?
Wie hebben deze associatieovereenkomst tussen de EU en Oekraïne gesloten?
Hoe heet de associatieovereenkomst met Oekraïne officieel?
Wat is er in de associatieovereenkomst met Oekraïne afgesproken?
In de associatieovereenkomst hebben de EU en Oekraïne afspraken gemaakt over politieke en economische samenwerking tussen de landen. De overeenkomst bestaat uit 486 artikelen en een groot aantal bijlagen. De artikelen zijn ingedeeld in 7 delen (in de associatieovereenkomst heten ze ‘titels’). Het grootste deel, zo’n twee derde van de artikelen, gaat over handel.
deel 1: doelstellingen en algemene beginselen
deel 2: politieke dialoog
deel 3: justitie, vrijheid en veiligheid
deel 4: handel
deel 5: economische samenwerking
deel 6: financiële samenwerking
deel 7: institutioneel kader, algemene en slotbepalingen
Klik op de titel van een van de delen om meer te lezen over de afspraken in dit deel. Of lees de samenvatting van de associatieovereenkomst.
Wanneer treedt de associatieovereenkomst in werking?
De associatieovereenkomst met Oekraïne treedt in werking als alle partijen er uitdrukkelijk mee hebben ingestemd. Die partijen zijn aan de ene kant Oekraïne en aan de andere kant: de EU, alle EU-lidstaten en de Europese Gemeenschap voor Atoomenergie. Zij stemmen in met de associatieovereenkomst door deze goed te keuren en dit besluit daarna officieel mee te delen aan de EU (dit wordt ‘ratificeren’ genoemd). Nog niet alle lidstaten hebben zo’n officiële mededeling gedaan; ook Nederland niet. Nederland beslist hierover na het referendum.
Delen van de associatieovereenkomst worden al uitgevoerd. Hoe zit dat?
Het Nederlandse parlement heeft al ingestemd met de associatieovereenkomst. Waarom is de procedure dan nog niet rond?
Meer weten?
Lees meer over de achtergrond van de associatieovereenkomst
Lees meer over de inhoud van de associatieovereenkomst
Lees de antwoorden op veelgestelde vragen over dit referendum
Bekijk de inhoudsopgave van de associatieovereenkomst
Bekijk de hoofdtekst van de associatieovereenkomst
Bekijk de bijlagen bij de associatieovereenkomst (vanaf pagina 182)
Wilt u deze pagina printen? Download dan deze pdf
Wilt u alle informatie printen over het referendum van 6 april 2016? Download dan de complete pdf
For information on the contents and background of the EU-Ukraine Association Agreement, see the following PDF.
Pa mas informashon tokante kontenido i background di e kombenio di asosashon i EU-Ukarania, wak e pdf akí.
Disclaimer
Copyright 2016
Die woorden heeft-ie weloverwogen gebruikt om mensen schrik aan te jagen, volgens mij. Ze hadden zelfs op gegeven moment Obama nog even gecharterd om de NL'ers op het hart te drukken vooral voor te stemmen. Ja, of hij weet niet dat het helemaal geen flikker uitmaakt. Vraag me af wat erger is.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij zal er niet op gedoeld hebben dat 2 dagen na het referendum een crisis uitgebroken zou zijn. Ik vind het gewoon wat overtrokken
Of hij is oprecht bezorgd om de opkomst van de populisten?quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die woorden heeft-ie weloverwogen gebruikt om mensen schrik aan te jagen, volgens mij. Of hij weet niet dat het helemaal geen flikker uitmaakt. Vraag me af wat erger is.
Maar die zijn er sws, of je nu wel of geen referendum had gehouden.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of hij is oprecht bezorgd om de opkomst van de populisten?
Allicht maar nu lijkt een verdrag te moeten sneuvelen waar de stemmers vermoedelijk inhoudelijk weinig serieuze problemen hebben. Enkel omdat men graag naar de populisten luistert. Ik snap zijn zorgen wel. Ben ook niet zo voor het omarmen van het populisme. Maar ik snap ook wel dat jij het wel kan waarderen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar die zijn er sws, of je nu wel of geen referendum had gehouden.
Hoe kan je nou anti-Europa zijn? Alsof Nederland ineens naar Azië gaat verhuizenquote:Op vrijdag 8 april 2016 08:46 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
99k maakt geen onderscheid tussen anti-EU en anti-Europa. Hij ziet het verschil niet.
Nee, ik kan populisme niet zo waarderen, nee.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Allicht maar nu lijkt een verdrag te moeten sneuvelen waar de stemmers vermoedelijk inhoudelijk weinig serieuze problemen hebben. Enkel omdat men graag naar de populisten luistert. Ik snap zijn zorgen wel. Ben ook niet zo voor het omarmen van het populisme. Maar ik snap ook wel dat jij het wel kan waarderen.
'Europa' en 'Brussel' worden vrij algemeen als synoniemen voor de EU gebruikt.quote:Op vrijdag 8 april 2016 11:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoe kan je nou anti-Europa zijn? Alsof Nederland ineens naar Azië gaat verhuizen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |