abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161272615
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:35 schreef 99.999 het volgende:
Misschien moeten we volgend jaar bij de algemene verkiezingen ook gelijk die referenda houden en bindend maken. Dat moet hilarische coalitiebesprekingen opleveren _O_
Dat weet ik nu niet. Maar liever een goede discussie dan domweg alleen eens in de 4 jaar op een partij stemmen.
  vrijdag 8 april 2016 @ 08:38:14 #52
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161272631
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:35 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik ben pro-handel dus voor TIIP. ;)

Qua toetsing: naar mijn weten mogen ingediende wetsvoorstellen alleen als een referendum worden aangemerkt. Ik ken de precieze richtlijnen daarvan niet uit mijn hoofd. Maar er zijn inderdaad voorwaarden waarop je een referendum mag aanvragen.
Ja, dat bedoel ik, ik weet zo even niet of er voor een van die drie punten aan de voorwaarden wordt voldaan. Dat is ook een van de redenen dat ik tegen 'beleid per referendum' ben ;).
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161272634
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij is in het debat wel zeer zwak. Als dit het beste is wat het intellectuele anti-Europakamp te bieden heeft...
Hij is nog heel jong. Hij moet rijpen. Overigens is het niet anti-Europa maar EU-kritisch. Voor Europa, pro-handel maar kritisch op de huidige vorm van de EU.
pi_161272636
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:36 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat weet ik nu niet. Maar liever een goede discussie dan domweg alleen eens in de 4 jaar op een partij stemmen.
Zou het een heel goed idee vinden als je naast een partij ook je mening kan aangeven over bijvoorbeeld 20 stellingen.
Stemmen via een kieswijzer.

Kan me altijd slecht vinden in een bepaalde partij, maar heb wel een duidelijke mening over de onderwerpen.
pi_161272648
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:38 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hij is nog heel jong. Hij moet rijpen. Overigens is het niet anti-Europa maar EU-kritisch. Voor Europa, pro-handel maar kritisch op de huidige vorm van de EU.
Baudet is gewoon anti-Europa.
  vrijdag 8 april 2016 @ 08:41:06 #56
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_161272659
quote:

[..]

Qua toetsing: naar mijn weten mogen ingediende wetsvoorstellen alleen als een referendum worden aangemerkt. Ik ken de precieze richtlijnen daarvan niet uit mijn hoofd. Maar er zijn inderdaad voorwaarden waarop je een referendum mag aanvragen.
Pro handel en dus voor TTIP is echt niet hetzelfde. TTIP consolideert bestaande macht en kan dus uiteindelijk tegen vrije handel zijn. Het voornaamste probleem met TTIP echter, is de mate van geheimzinnigheid waarmee het akkoord wordt uitonderhandeld. Dat is echt volledig onacceptabel.

Daarom begrijp ik ook niet zo goed waarom we een referendum houden over een flutverdragje, terwijl we ontwikkelingen die ons echt kunnen raken links laten liggen. Maar ja, de tegenstand tegen TTIP wordt vooral als een links dingetje gezien, zal daarom wel verdacht zijn.
pi_161272665
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:38 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik, ik weet zo even niet of er voor een van die drie punten aan de voorwaarden wordt voldaan. Dat is ook een van de redenen dat ik tegen 'beleid per referendum' ben ;).
Het probleem met dit referendum (en bijna alle referenda) is dat het zwart-wit wordt voorgelegd. Ja of Nee. Ik ben tegen het verdrag, maar niet op dezelfde gronden als mijn buurman. Het Nee-kamp gaat dan wel aan de haal met een interpretatie van mijn tegenstem, en daar heb ik moeite mee. Dan is de democratie alsnog niet direct.
  vrijdag 8 april 2016 @ 08:43:21 #58
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161272679
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:41 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het probleem met dit referendum (en bijna alle referenda) is dat het zwart-wit wordt voorgelegd. Ja of Nee. Ik ben tegen het verdrag, maar niet op dezelfde gronden als mijn buurman. Het Nee-kamp gaat dan wel aan de haal met een interpretatie van mijn tegenstem, en daar heb ik moeite mee. Dan is de democratie alsnog niet direct.
Dat is mijn andere voornaamste reden, ja. ;). Maar ik denk dat het wel duidelijk is dat we hierin dezelfde mening hebben.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161272696
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:38 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Overigens is het niet anti-Europa maar EU-kritisch.
99k maakt geen onderscheid tussen anti-EU en anti-Europa. Hij ziet het verschil niet.
pi_161272714
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:38 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Zou het een heel goed idee vinden als je naast een partij ook je mening kan aangeven over bijvoorbeeld 20 stellingen.
Stemmen via een kieswijzer.

Kan me altijd slecht vinden in een bepaalde partij, maar heb wel een duidelijke mening over de onderwerpen.
Dat is bijvoorbeeld een goed idee.
pi_161272723
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:46 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

99k maakt geen onderscheid tussen anti-EU en anti-Europa. Hij ziet het verschil niet.
Doch is er zeer zeker een verschil. Alleen al omdat de EU niet het volledige Europa behelst. Oekraine en West-Rusland behoren bijvoorbeeld ook gewoon tot Europa.
  vrijdag 8 april 2016 @ 09:02:34 #62
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161272824
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:50 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Doch is er zeer zeker een verschil. Alleen al omdat de EU niet het volledige Europa behelst. Oekraine en West-Rusland behoren bijvoorbeeld ook gewoon tot Europa.
Daar is Poetin het niet helemaal mee eens geloof ik. Maar dat ligt heel erg aan je definitie.

Bedoel je geografische ligging, invloedssfeer, wat?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 8 april 2016 @ 09:45:29 #63
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_161273463
quote:

[..]

Qua toetsing: naar mijn weten mogen ingediende wetsvoorstellen alleen als een referendum worden aangemerkt. Ik ken de precieze richtlijnen daarvan niet uit mijn hoofd.
Door het parlement aangenomen wetten zijn referendabel, met een paar uitzonderingen (Grondwetswijzigingen, Koninklijk Huis, begrotingen, Rijkswetten, en nog een aantal kleinere uitzonderingen).
pi_161273480
Maar goed, gisteren bleek dat die grote Europese continentale crisis dus wel meevalt?

1) Dld en Fr. zien het als een probleem van NL, zij gaan gewoon door met het verdrag.
2) Maakt sws niet uit of NL nu wel of niet meedoet, verdragen worden soms helemaal niet geratificeerd of dat duurt misschien 20 jaar.
3) NL schiet alleen maar in eigen been, omdat nu eigen bedrijfsleven niet mee profiteert.
4) Porosjenko zegt dat de Europese intergatie van Oekraïne sws doorgaat...
I´m back.
  vrijdag 8 april 2016 @ 09:53:54 #65
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_161273578
Baudet is echt een verschrikkelijk naar mannetje.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_161273627
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Baudet is gewoon anti-Europa.
Ja, hij is voor heleboel. Bijv. de in de 19de eeuw ontstane manier van verkiezingen houden, daarop is hij tegen = ouderwets. Maar het eveneens in de 19de eeuw ontstane idee van soevereine natiestaten is hij voor.
I´m back.
pi_161273711
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij is in het debat wel zeer zwak. Als dit het beste is wat het intellectuele anti-Europakamp te bieden heeft...
Klopt idd, hij kan nauwelijks een zin afmaken als hij in een debatje bezig is, zelfs niet als hij omringd is door vrienden bij Powned. Nu kan de rest bij Powned dat ook nauwelijks dus het valt niet zo op daar.
Hij is ook nauwelijks ad rem. Heel af en toe komt er iets uit dat daarop lijkt, maar dan is de timing ook niet 100% op één of andere manier.
Deze knaap heeft niet de gave van het woord iig.
En zelfs die paar keer dat ik op twitter in een discussietje met hem bezig was, komt-ie er al niet helemaal uit. Dan heb je maar 140 tekens vice versa hè.
I´m back.
pi_161273759
Baudet vindt dat als een vrouw een grote bek opzet, je haar gewoon een mep moet verkopen. Dat geëmancipeerde gutmensch-gedoe, daar moet hij niets van weten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 8 april 2016 @ 10:08:30 #69
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_161273873
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
Baudet vindt dat als een vrouw een grote bek opzet, je haar gewoon een mep moet verkopen. Dat geëmancipeerde gutmensch-gedoe, daar moet hij niets van weten.
Baudet is fan van Trump, dat zegt al genoeg. Ook dat item n.a.v. Julien Blanc toen bij DWDD is idioot sneu.

Naar hem luisteren is mijns inziens gewoon belachelijk
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_161273967
Hoezo is het kaping als Baudet een manifest schrijft over wat er nu moet gebeuren? Iedereen kan van alles schrijven. Rutte gaat Baudet echt niet in het Torentje ontbieden en zeggen: 'Thierry, ik weet het allemaal ook niet meer, zeg jij maar wat ik moet doen.' De SP en de PvdD kunnen ook voorstellen schrijven. De kans dat iemand luistert is zelfs groter, omdat zij wel in de Kamer zitten.

Het is ook niet mijn held, maar kom op, een beetje perspectief houden graag.
pi_161274006
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:13 schreef Vasilevski het volgende:
Hoezo is het kaping als Baudet een manifest schrijft over wat er nu moet gebeuren? Iedereen kan van alles schrijven. Rutte gaat Baudet echt niet in het Torentje ontbieden en zeggen: 'Thierry, ik weet het allemaal ook niet meer, zeg jij maar wat ik moet doen.' De SP en de PvdD kunnen ook voorstellen schrijven. De kans dat iemand luistert is zelfs groter, omdat zij wel in de Kamer zitten.

Het is ook niet mijn held, maar kom op, een beetje perspectief houden graag.
Ik heb ook niet het idee dat hij iets mag besluiten, maar het is voor mij tekenend voor zijn arrogantie en zijn gevoelens van grandeur dat hij deze uitslag direct aanwendt om persoonlijk invloed uit te willen oefenen op het Europese beleid terwijl hij niet verkozen is. Dit referendum is geen mandaat aan hem om zich er tegen aan te bemoeien. Het referendum is geeft mandaat aan de regering om het verdrag af te wijzen.
pi_161274033
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:46 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, gisteren bleek dat die grote Europese continentale crisis dus wel meevalt?

1) Dld en Fr. zien het als een probleem van NL, zij gaan gewoon door met het verdrag.
2) Maakt sws niet uit of NL nu wel of niet meedoet, verdragen worden soms helemaal niet geratificeerd of dat duurt misschien 20 jaar.
3) NL schiet alleen maar in eigen been, omdat nu eigen bedrijfsleven niet mee profiteert.
4) Porosjenko zegt dat de Europese intergatie van Oekraïne sws doorgaat...

Blij met je keuze?
pi_161274067
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:46 schreef Ryan3 het volgende:

Wie heeft jou die grote crisis dan verkocht?
pi_161274088
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wie heeft jou die grote crisis dan verkocht?
Juncker had het daar toch over?
I´m back.
pi_161274112
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Juncker had het daar toch over?
Vanuit opgeklopt Geenstijlperspectief?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: