Dag voor het referendum "Oekraïne kan ons niets schelen":quote:Op donderdag 7 april 2016 21:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb het ze niet horen zeggen maar het was duidelijk uit hun houding. Ik kon en kan ze gewoon niet serieus nemen.
Wie wel? We moeten niet gaan pretenderen dat we een 'rat's ass' begaan zijn.quote:
Dus hoe moeten we dit Nee interpreteren?quote:Op donderdag 7 april 2016 22:12 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wie wel? We moeten niet gaan pretenderen dat we een 'rat's ass' begaan zijn.
En als dit wel zo is waarom dit land wel en andere random landen niet?
We kunnen als dat kleine landje aan de zee niet de gehele wereldproblematiek op onze schouders nemen. Het is een mooi streven maar het kan niet.
Samen met dat het een corrupte bende is in dat landquote:Op donderdag 7 april 2016 22:11 schreef kawotski het volgende:
Militaire steun en samenwerking, kijk, als ze dat er nou even uitgehaald hadden dan zou ik wellicht overwogen hebben voor te stemmen. Maar we zijn sinds de val van de muur al gestaag toe aan het werken naar een WW3 dus vergeef me dat ik daaraan niet aan wil meewerken.
Ik kan die "dus" nog niet plaatsen. Ik weet het niet.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:14 schreef agter het volgende:
[..]
Dus hoe moeten we dit Nee interpreteren?
Wel wat triest dat ze zo weinig vertrouwen hebben in hun achterban. Dit zou te moeilijk voor ze zijn, net zoals een keuze maken uit twee opties op een stembiljet. Dan vraag ik me wel een beetje af waar ze zich op richten.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is in het begin gecommuniceerd:
[..]
Bron!quote:
Dit heeft niets met het verdrag te maken. We hebben soortgelijke verdragen met een hele hoop andere landen als EU zijnde. Geen van die verdragen heeft ook maar iets te maken met problematiek zomaar op de schouders nemen.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:12 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wie wel? We moeten niet gaan pretenderen dat we een 'rat's ass' begaan zijn.
En als dit wel zo is waarom dit land wel en andere random landen niet?
We kunnen als dat kleine landje aan de zee niet de gehele wereldproblematiek op onze schouders nemen. Het is een mooi streven maar het kan niet.
Ik hoop niet dat je echt beweert dat mensen die niet zijn gaan stemmen de democratie verachten want dan ben je, om Mart Smeets te citeren, nog dommer dan je eruitziet.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:11 schreef Red_85 het volgende:
Hadden jullie maar moeten gaan stemmen en ja moeten vullen.
...
de democratie verachten
Was net in Nieuwsuur. Jan Terlouw zelf dus.quote:
Haha dat is wel een mooie inderdaad.quote:
Doe ik ook niet. Alleen wijs ik op de combinatie van factoren.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:21 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je echt beweert dat mensen die niet zijn gaan stemmen de democratie verachten want dan ben je, om Mart Smeets te citeren, nog dommer dan je eruitziet.
Eensch. Alleen was dat vroegah wel zo. En sommige mensen denken nog steeds dat vroegah alles beter was.quote:Ik heb op andere plekken meer mensen zien oproepen tot een stemplicht, maar het kan toch niet zo zijn dat je 13 miljoen mensen wil dwingen om te stemmen wanneer 300.000 mensen hun handtekening hebben gezet? Dan heb je geen democratie maar een dictatuur van de hardst schreeuwende minderheid.
Ik vind dit verdrag ook geen goed onderwerp voor een referendum.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit heeft niets met het verdrag te maken. We hebben soortgelijke verdragen met een hele hoop andere landen als EU zijnde. Geen van die verdragen heeft ook maar iets te maken met problematiek zomaar op de schouders nemen.
Zit jij een beetje tv te kijken terwijl wij hier met de poten in de modder de democratie aan het redden zijn.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:21 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Was net in Nieuwsuur. Jan Terlouw zelf dus.
Pardon?quote:Op donderdag 7 april 2016 22:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doe ik ook niet. Alleen wijs ik op de combinatie van factoren.
Hoe weet jij trouwens hoe ik er uit zie??
[..]
Eensch. Alleen was dat vroegah wel zo. En sommige mensen denken nog steeds dat vroegah alles beter was.
Stemmen moet uit vrije wil zijn. Vrijheid moet je hebben. Wil je niet? Prima. Eigen keuze. Maar wees dan ook zo'n karakter dat je je verlies pakt. Niet gaan lopen mekkeren nu als je voor was, maar niet ging vanwege 'tegen referendum', 'hopende op niet halen kiesdrempel' of wat dan ook.
Hoe weet jij hoe Red_85 er uit ziet?quote:Op donderdag 7 april 2016 22:28 schreef agter het volgende:
[..]
Pardon?
We moeten nog zien waar dit toe leidt.
Het staat een ieder vrij om daar een mening over te hebben en die hier te bespreken.
Huh?quote:Op donderdag 7 april 2016 22:28 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Hoe weet jij hoe Red_85 er uit ziet?
Klopt. Daar heb ik ook niks tegen. Ik heb alleen wel wat tegen de karakterlozen die nu redelijk hypocriet reageren.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:28 schreef agter het volgende:
[..]
Pardon?
We moeten nog zien waar dit toe leidt.
Het staat een ieder vrij om daar een mening over te hebben en die hier te bespreken.
He, Red_85. Hoe zie je er uit?quote:Op donderdag 7 april 2016 22:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Daar heb ik ook niks tegen. Ik heb alleen wel wat tegen de karakterlozen die nu redelijk hypocriet reageren.
Deze is ontluisterend: http://www.geenstijl.nl/m(...)_pisnichten_gaa.htmlquote:Op donderdag 7 april 2016 20:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Deze is nog leuker.
http://www.dumpert.nl/med(...)ussen_in_spanje.html
Noem man en paard dan eens.. Over wie heb je het?quote:Op donderdag 7 april 2016 22:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Daar heb ik ook niks tegen. Ik heb alleen wel wat tegen de karakterlozen die nu redelijk hypocriet reageren.
Als een duidelijk signaal tegen de EU.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:14 schreef agter het volgende:
[..]
Het swingt nu weer allerlei onvermoede kanten op. Dat maakt dit forum zo vermoeiend en lastig te volgen en zo onserieus.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En daar ging het referendum dus niet over. Het onderwerp is misbruikt, niet meer en niet minder.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als een duidelijk signaal tegen de EU.
Het verdrag moet van tafel en het kabinet moet opstappen.
GeenStijl is geen lobbygroep. Het is een beweging van onderop. De vakbonden (quote:Op donderdag 7 april 2016 21:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bedankt voor de informatie.
Hetgene dat dit referendum voornamelijk bewijst is dat zo'n referendum een behoorlijk krachtig middel kan zijn voor lobbygroepen. Zoals GeenStijl.
Het meest verontrustende is nog wel dat veel mensen het ook niet eens uitmaakt waar ze nee tegen zeggen. Het gaat enkel en alleen om een 'nee'. Waartegen is niet interessant.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:25 schreef agter het volgende:
[..]
Ik vind dit verdrag ook geen goed onderwerp voor een referendum.
Ik denk meer aan binnenlandse aangelegenheden enzo.
Je weet dat je met ieder EU onderwerp een boel anti EU sentiment aantrekt om te stemmen, en de vraag van het referendum wordt dan 'misbruikt'. Het is ieders goed recht, ik heb er ook geen problemen mee. Maar de uitkomst is zo moeilijk te interpreteren.
Bovendien weten mensen kennelijk helemaal niet waar ze nu Nee tegen gezegd hebben.
Het is vooral een weblog dat met slimme psychologische truckjes een enorme fanbase heeft weten te vergaren. Een fanbase die het vrijwel automatisch eens is met wat Geenstijl schrijft en zelfs een Geenstijl-taaltje heeft geadopteerd.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
GeenStijl is geen lobbygroep. Het is een beweging van onderop. De vakbonden () krijgen zoiets nooit van de grond.
Wat voor slimme psychologische truckjes zijn dat dan?quote:Op donderdag 7 april 2016 22:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is vooral een weblog dat met slimme psychologische truckjes een enorme fanbase heeft weten te vergaren.
Dus een beweging van onderop. Van over het algemeen hoger opgeleide mensen. Ze zijn het zeker niet per definitie eens met wat GeenStijl schrijft, maar delen wel een afkeer tegen de EU.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is vooral een weblog dat met slimme psychologische truckjes een enorme fanbase heeft weten te vergaren. Een fanbase die het vrijwel automatisch eens is met wat Geenstijl schrijft en zelfs een Geenstijl-taaltje heeft geadopteerd.
Tittenfilmpjes w.s.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:39 schreef karton2 het volgende:
[..]
Wat voor slimme psychologische truckjes zijn dat dan?
Dat is het zwakke punt; een raadgevend referendum zou een advies moeten zijn maar met alleen Nee geef je geen advies, voor een advies is een onderbouwing nodig waarom je nee zegt. De argumenten ontbreken bij het Nee en nu gaat de politiek bedenken waarom Nee is gezegd door anderen. Ook bij een Ja weet je overigens vrij weinig, je kunt aspecten van het verdrag bij Ja ook slecht vinden maar uiteindelijk toch voor ja kiezen. Een referendum is gewoon niet erg geschikt voor deze kwesties.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:14 schreef agter het volgende:
[..]
Klopt. Omdat ze door hun halsstarrige ouderwetse commiegedrag al hun zicht op de nieuwe generaties verloren hebben.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
GeenStijl is geen lobbygroep. Het is een beweging van onderop. De vakbonden () krijgen zoiets nooit van de grond.
Heerlijk fragment blijft dat.quote:
Daar gaan we weer. Het volk heeft gesproken, respecteer dat gewoon. Nee=nee, dus verdrag de schredder in.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is het zwakke punt; een raadgevend referendum zou een advies moeten zijn maar met alleen Nee geef je geen advies, voor een advies is een onderbouwing nodig waarom je nee zegt. De argumenten ontbreken bij het Nee en nu gaat de politiek bedenken waarom Nee is gezegd door anderen. Ook bij een Ja weet je overigens vrij weinig, je kunt aspecten van het verdrag bij Ja ook slecht vinden maar uiteindelijk toch voor ja kiezen. Een referendum is gewoon niet erg geschikt voor deze kwesties.
Zeg agter, denk jij echt dat ik hier iedere zure ga lopen quoten en linken. Misschien zelf even kijken op twittah.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:34 schreef agter het volgende:
[..]
Noem man en paard dan eens.. Over wie heb je het?
Goede post. Jij hebt duidelijk nog geen borrel op.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is het zwakke punt; een raadgevend referendum zou een advies moeten zijn maar met alleen Nee geef je geen advies, voor een advies is een onderbouwing nodig waarom je nee zegt. De argumenten ontbreken bij het Nee en nu gaat de politiek bedenken waarom Nee is gezegd door anderen. Ook bij een Ja weet je overigens vrij weinig, je kunt aspecten van het verdrag bij Ja ook slecht vinden maar uiteindelijk toch voor ja kiezen. Een referendum is gewoon niet erg geschikt voor deze kwesties.
Ik lees van die dingen als "tegen de EU". Lekker algemeen ook.. Waar precies tegen dan?quote:Op donderdag 7 april 2016 22:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het meest verontrustende is nog wel dat veel mensen het ook niet eens uitmaakt waar ze nee tegen zeggen. Het gaat enkel en alleen om een 'nee'. Waartegen is niet interessant.
Je ziet het ook hier een beetje gebeuren, de extreemlinkse users zijn het over dit referendum eens met de extreemrechtse. Dat moet toch wat alarmbellen doen rinkelen.
Zondebokken zoeken, zoals bijvoorbeeld Ella Vogelaar. Dat ging er goed in bij de fans. Verder zoekt Geenstijl veel en graag de slachtofferrol op. Ze hebben meerdere malen video's geplaatst van reporters die hun targets zo op de zenuwen werken dat de ondervraagde uiteindelijk explodeert, gevolgd door een campagne van Geenstijl ten faveure van de aangevallen reporter.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:39 schreef karton2 het volgende:
[..]
Wat voor slimme psychologische truckjes zijn dat dan?
En naar al die trollen op FOK!, ook in dit topic de afgelopen week. Wat heb ik een hoop persoonlijke aanvallen en andere drek over mij heen gehad simpelweg om het verkondigen van een meningquote:Op donderdag 7 april 2016 22:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeg agter, denk jij echt dat ik hier iedere zure ga lopen quoten en linken. Misschien zelf even kijken op twittah.
quote:Op donderdag 7 april 2016 22:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die krijg je hier dagelijks van een aantal inderdaad.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
En naar al die trollen op FOK!, ook in dit topic de afgelopen week. Wat heb ik een hoop persoonlijke aanvallen en andere drek over mij heen gehad simpelweg om het verkondigen van een mening
Helaas voor jou. 90% van het verdrag heeft geen goedkeuring van NL nodig.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Daar gaan we weer. Het volk heeft gesproken, respecteer dat gewoon. Nee=nee, dus verdrag de schredder in.
Dat was grandioos. Zij viel door de mand. GeenStijl deed alleen maar waar de pers voor is bedoeld: Zaken bloot leggen, zoals totale incompetentie van een minister. Deden maar meer journalisten dat in plaats van dat onderdanige geslijm bij politici.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Zondebokken zoeken, zoals bijvoorbeeld Ella Vogelaar. Dat ging er goed in bij de fans.
Het is altijd links stinktuig dat agressief op de roze microfoon reageert. Daar hoeft GeenStijl niets voor te doen.quote:Verder zoekt Geenstijl veel en graag de slachtofferrol op. Ze hebben meerdere malen video's geplaatst van reporters die hun targets zo op de zenuwen werken dat de ondervraagde uiteindelijk explodeert, gevolgd door een campagne van Geenstijl ten faveure van de aangevallen reporter.
Dat is natuurlijk treurig. Het is ook het gevolg van de verharding, vooral op internet. Geenstijl is daar mede debet aan.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
En naar al die trollen op FOK!, ook in dit topic de afgelopen week. Wat heb ik een hoop persoonlijke aanvallen en andere drek over mij heen gehad simpelweg om het verkondigen van een mening
Het is een raadgevend referendum dus je kunt zeggen wat je wil maar het is aan de politiek. Overigens is in de shredder bijna onmogelijk gezien de status die het verdrag, zo heeft de Europese raad heeft het unaniem ondertekend en het is al in werking. Rutte mag nu uitzoeken wat er nog kan en wat er nog mogelijk is en moet dan in onderhandeling met Oekraïne en de andere EU leiders.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Daar gaan we weer. Het volk heeft gesproken, respecteer dat gewoon. Nee=nee, dus verdrag de schredder in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |