abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161250112
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:29 schreef Shadowkid053 het volgende:

[..]

Naar bed zoals ieder ander mens? Het is een referendum, geen way of life.
volgens mij hebben ze geen leven, een beetje om 11 uur 's morgens op FOK! zitten, niet te hoeven werken etc.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161250126
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ga vooral verder met het marginaliseren van een grote groep :). En kan tegelijk even met alles maar op Geert Wilders af te schuiven.

De naïviteit :').
ik marginaliseer niets... feitelijk is het gezien 100% correct dat Wilders (en okee vooruit, Roemer) op dit moment niet de absolute meerderheid van kiezers achter zich hebben. Dus een minderheid.
pi_161250133
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Niet negeren zeker niet, maar de consequenties nemen en die consequenties zijn dat het verdrag er komt...
Net zei je wat anders.

Hier ben ik het wel mee eens. Het verdrag moet er gewoon komen. Iedereen verdiend een kans om in samenwerking met de EU om op zowel economisch als democratisch gebied vooruitgang te boeken. Ook Oekraïne.

Maar dit verdrag zoals het nu staat is niet compleet en mensen zijn onzeker over de consequenties daarvan. Deze mensen hebben zich laten horen. Deze mensen "negeren" door het verdrag door te drukken zoals het er nu ligt voedt de angst en onzekerheid nog meer.

Dat is niet constructief. Ik ben niet tegen de EU, maar als hier niets mee gedaan wordt begin ook ik te twijfelen.

Ik heb overigens voor gestemt.
  donderdag 7 april 2016 @ 11:30:42 #104
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_161250138
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:29 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

volgens mij hebben ze geen leven, een beetje om 11 uur 's morgens op FOK! zitten, niet te hoeven werken etc.
Ik denk dat ze eerder hun salaris krijgen uit de kas van D66
Hoe stout is Konijntjuh!
  donderdag 7 april 2016 @ 11:30:42 #105
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_161250139
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:29 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Je schuift het wel erg makkelijk opzij. Hoe democratisch is dat? Dit raadgevend referendum voldeed aan alle criteria en gaf een zeer duidelijk advies. De meerderheid van de tweede kamer heeft aangegeven dat men hier iets mee moet en Rutte geeft zelf aan dat het verdrag zoals het er nu ligt niet geratificeerd kan worden.
Men zal het serieus moeten nemen en er iets mee moeten. Het lijkt dat die wil er ook is. Bovendien staat er natuurlijk een vergrootglas op.
Het geeft ook aan, net als vele andere momenten dat er gestemd kon worden, dat veel nederlanders het stemrecht niet waard zijn.
pi_161250145
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:28 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Maar waar waren Nielsch en 99999 gisteren toen bekend werd dat het nee-kamp won?
Netflix aan het kijken, weekendje Berlijn aan het plannen, nog een werkgerelateerde mail sturen...

You know, life...

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2016 11:31:30 ]
  donderdag 7 april 2016 @ 11:31:09 #107
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_161250154
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:29 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben bezig met mn bachelor thesis. PRO-CAS-TRI-NA-TION.
pi_161250155
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:23 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De kiezer gaat echt niet afrekenen op deze kwestie. Van de kiesgerechtigden is maar 1/3e gekomen en daarvan heeft maar 61% nee gestemd dus nog geen 20% van de kiesgerechtigden. Dat zijn waarschijnlijk al PVV en SP stemmers dus de andere partijen hebben niets te verliezen. Na het vorige referendum werd ook niets gedaan met het bijna volledig negeren van de uitslag terwijl dat wel wat belangrijker was. Nu is het ook nog raadgevend en is het advies dat is gegeven totaal onduidelijk, wat men niet wil is volstrekt onbeantwoord.
Europese onderwerpen hebben gemiddeld een opkomst tussen de 30 en 40% dus je hele lulverhaal gaat niet op

http://www.parlement.com/(...)pese_verkiezingen_in
pi_161250157
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb gisteren van de NOS-verslaggeving gehoord dat de regeringspartijen die de uitslag van het eerdere EU-referendum hebben genegeerd politiek zijn afgestraft bij de daarop volgende verkiezingen.
Die uitslagen hadden niets te maken met het referendum en CDA verloor maar 3 zetels. Ondanks de PVV die net begon en Marijnissen die enorm populair was.
pi_161250173
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:30 schreef Shadowkid053 het volgende:

[..]

Het geeft ook aan, net als vele andere momenten dat er gestemd kon worden, dat veel nederlanders het stemrecht niet waard zijn.
Altijd mooi hoe verhitte politieke debatten de fascistoïde trekjes in mensen naar boven kunnen halen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 april 2016 @ 11:31:45 #111
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_161250174
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:01 schreef Serieus_Persoon het volgende:
22 van 390 gemeenten stemden voor het verdrag de rest zijn laagopgeleide tokkie gemeenten.
Wassenaar is een laagopgeleide Tokkie gemeente¿ :P

donderdag 7 april 2016 @ 11:32:02 #112
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_161250180
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:31 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Die uitslagen hadden niets te maken met het referendum en CDA verloor maar 3 zetels. Ondanks de PVV die net begon en Marijnissen die enorm populair was.
Het was een samenloop van omstandigheden, niet de oorzaak van maar één variabele.
  donderdag 7 april 2016 @ 11:32:20 #113
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161250190
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:30 schreef Shadowkid053 het volgende:

[..]

Ik weet niet eens wat precies jouw mening is hier, maar mensen met een andere mening 'het stemrecht niet waard' vinden is nooit erg democratisch.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161250205
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:31 schreef Shadowkid053 het volgende:

[..]

Ik ben bezig met mn bachelor thesis. PRO-CAS-TRI-NA-TION.
Ik ben klaar met het nakijken van bachelorscripties en ben aan het nagloeien van de overwinning. Gister in een links bolwerk, een universiteit in Amsterdam, tegen gestemd. En nu blijkt de kiesdrempel ook nog gehaald. Fantastisch.
pi_161250217
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ik marginaliseer niets... feitelijk is het gezien 100% correct dat Wilders (en okee vooruit, Roemer) op dit moment niet de absolute meerderheid van kiezers achter zich hebben. Dus een minderheid.
Als je de discussie niet kunt winnen ga je gewoon iedereen maar op één hoop gooien, lekker makkelijk zo'n zwart/wit gekleurd wereldbeeld :)
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 7 april 2016 @ 11:34:36 #116
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_161250245
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Altijd mooi hoe verhitte politieke debatten de fascistoïde trekjes in mensen naar boven kunnen halen.
Zal mij een worst wezen, in vele landen wordt er oorlog gepleegd zodat mensen een stem kunnen krijgen. En hier in Nederland doen we moeilijk als we ongeveer 4x per vier jaar een stem moeten uitbrengen...
pi_161250247
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:28 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Maar waar waren Nielsch en 99999 gisteren toen bekend werd dat het nee-kamp won?
Spullen pakken voor een weekendje kamperen. Heb ook niet gestemd omdat ik tegen dit type referenda ben. Heb dus nuttiger dingen gedaan.
pi_161250257
quote:
3s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:33 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Als je de discussie niet kunt winnen ga je gewoon iedereen maar op één hoop gooien, lekker makkelijk zo'n zwart/wit gekleurd wereldbeeld :)
welke discussie precies?
  donderdag 7 april 2016 @ 11:35:15 #119
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_161250265
quote:
13s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:32 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik weet niet eens wat precies jouw mening is hier, maar mensen met een andere mening 'het stemrecht niet waard' vinden is nooit erg democratisch.
Het feit dat ze het niet waard zijn betekend niet dat ze het niet mogen hebben of mogen gebruiken.
pi_161250275
quote:

[..]

Netflix aan het kijken, weekendje Berlijn aan het plannen, nog een werkgerelateerde mail sturen...

You know, life...
Met een positieve blik op het leven ga je dus vaker een weekendje weg.
pi_161250285
Maar wat gaat er nu veranderd worden aan het verdrag?
Zoveel staat er niet in wat ratificatie van NL nodig heeft...
Make my day!
pi_161250287
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:30 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Net zei je wat anders.

Hier ben ik het wel mee eens. Het verdrag moet er gewoon komen. Iedereen verdiend een kans om in samenwerking met de EU om op zowel economisch als democratisch gebied vooruitgang te boeken. Ook Oekraïne.

Maar dit verdrag zoals het nu staat is niet compleet en mensen zijn onzeker over de consequenties daarvan. Deze mensen hebben zich laten horen. Deze mensen "negeren" door het verdrag door te drukken zoals het er nu ligt voedt de angst en onzekerheid nog meer.

Dat is niet constructief. Ik ben niet tegen de EU, maar als hier niets mee gedaan wordt begin ook ik te twijfelen.

Ik heb overigens voor gestemt.
Kijk een verstandige reactie van een voor-stemmer, het kan dus wel.

Ik ben het met je eens en heb ook nog wel twijfel gehad over mijn stem, maar uiteindelijk toch 'tegen' gekozen.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 7 april 2016 @ 11:36:06 #123
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161250294
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:35 schreef Shadowkid053 het volgende:

[..]

Het feit dat ze het niet waard zijn betekend niet dat ze het niet mogen hebben of mogen gebruiken.
Nu is het zelfs een feit?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161250315
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

welke discussie precies?
De discussie over de uitslag van dit referendum :)
٩๏̯͡๏)۶
pi_161250327
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:36 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nu is het zelfs een feit?
Heb je Orwell niet gelezen? Some men are more equal than others.
pi_161250336
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:34 schreef Shadowkid053 het volgende:

[..]

Zal mij een worst wezen, in vele landen wordt er oorlog gepleegd zodat mensen een stem kunnen krijgen. En hier in Nederland doen we moeilijk als we ongeveer 4x per vier jaar een stem moeten uitbrengen...
;(
pi_161250369
quote:

[..]

Mua zo gek is het toch niet om je vraagtekens te zetten bij iedereen laten meebeslissen over alles in de politiek en ook steeds meer politiek te maken. In bijna elk deel van het leven hebben experts een grotere inbreng dan leken maar hier opeens niet. Ik denk dat een totale democratisering helemaal niet zo geweldig is, denk bijvoorbeeld aan die op de universiteit wat levert dat nou op.
Ik denk dat alle burgers veel meer zouden moeten worden gevraagd naar morele en ethische vraagstukken en veel minder over praktische zaken.
  donderdag 7 april 2016 @ 11:38:37 #128
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_161250372
quote:
11s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat blijkt wel uit de asielzoekerscrisis. Maar dat is een ander topic.
  donderdag 7 april 2016 @ 11:39:59 #129
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161250407
quote:
11s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is nog wel een stap van less equal naar not worthy.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161250424
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:29 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Als je deel wilt nemen aan de democratie, moet je wel met meer komen dan alleen NEE. Anders kan je het maar beter weer gewoon aan de volksvertegenwoordigers overlaten.
Nee hoor, dan moet je de vraag van het referendum beantwoorden, en vervolgens is het aan de politiek om er iets mee te doen.

Iets anders is er niet, maar ik snap dat jullie hoogopgeleiden en elitairen dit heel graag anders willen zien.

Alsof ik bij elke speler van Feyenoord die ik niet goed genoeg vind een alternatief moet aanbieden, pleur op :').
pi_161250430
quote:
17s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben klaar met het nakijken van bachelorscripties en ben aan het nagloeien van de overwinning. Gister in een links bolwerk, een universiteit in Amsterdam, tegen gestemd. En nu blijkt de kiesdrempel ook nog gehaald. Fantastisch.
De linkse partijen waren toch ook tegen? Zo raar is het dus niet dat je in een links bolwerk tegen hebt gestemd.
pi_161250442
quote:

[..]

Het gaat niet om Geert. Kap daarmee. Ik heb bijv. niets met die kapstok.
pi_161250449
quote:

[..]

Dat was ook mooi te zien aan de toenemende bewondering van Poetin en het vaker voor waar aannemen van wat RT roept.
pi_161250451
Tevens zijn veel zaken uit het verdrag een samenvatting van andere verdragen die allang geldig zijn en in werking.
Make my day!
pi_161250457
Eigenlijk is het heel simpel.
Geeft de regering gehoor aan de uitslag van het referendum dan kunnen niet alle lidstaten de associatie overeenkomst ondertekenen en gaat het dus niet door.

Interessant om te weten dat slechts 0,5% van het europese inwoner aantal dit kan bepalen.

Europa totaal: 508 mil
Nederland: 17 mil
30% drempel: 5,1 mil
51% van drempel: 2,6 mil = 0,5% van 508 mil
Ben je me zat? Neem een FOK!-abonnement!
pi_161250468
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:40 schreef Scrummie het volgende:

Alsof ik bij elke speler van Feyenoord die ik niet goed genoeg vind een alternatief moet aanbieden, pleur op :').
Dat is ook inderdaad onbegonnen werk...
pi_161250480
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat is ook inderdaad onbegonnen werk...
:D. Lul ;)
pi_161250502
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:41 schreef Kurovski het volgende:
Eigenlijk is het heel simpel.
Geeft de regering gehoor aan de uitslag van het referendum dan kunnen niet alle lidstaten de associatie overeenkomst ondertekenen en gaat het dus niet door.

Uh nee, zo simpel is het niet. Het is al aangetoond dat de meeste hoofdstukken van de overeenkomst gewoon geïmplementeerd gaan worden, ondanks dit Nederlandse referendum. Dit aangezien het referendum slechts betrekking had op hoofdstuk 2 van het verdrag. Dat zal dus aangepast gaan worden met de onderbouwde mening van het nee-kamp in ogenschouw. En dan moeten we daar een beslissing over nemen. Dat kan met of zonder referendum, dat is aan de Nederlander.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2016 11:44:45 ]
pi_161250532
quote:
3s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:35 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Kijk een verstandige reactie van een voor-stemmer, het kan dus wel.

Ik ben het met je eens en heb ook nog wel twijfel gehad over mijn stem, maar uiteindelijk toch 'tegen' gekozen.
Bedankt :)

En ik ben voor een deel blij met de uitkomst. Op deze manier wordt het debat in de samenleving gevoerd en wordt de politiek gedwongen dit ook te doen. De grootte van de kloof tussen politiek en burger is duidelijk en alhoewel er veel ruimte zit, is er ook veel ruimte voor verbetering.

In mijn ogen zijn er alleen maar winnaars na gisteren. (Op het strategisch ja-kamp na, wat een kneuzen :') ) Jammer alleen dat Oekraïne het onderwerp van het referendum is, dat had ik ze niet gegunt. Vandaar ook mijn voor-stem.
  donderdag 7 april 2016 @ 11:44:23 #140
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_161250538
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Uh nee, zo simpel is het niet. Het is al aangetoond dat de meeste hoofdstukken van de overeenkomst gewoon geïmplementeerd gaan worden, ondanks dit Nederlandse referendum. Dit aangezien het referendum slechts betrekking had op hoofdstuk 2 van het verdrag.
Ik denk niet dat veel mensen begrepen hebben dat het expliciet om één hoofdstuk ging Ö
pi_161250574
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Uh nee, zo simpel is het niet. Het is al aangetoond dat de meeste hoofdstukken van de overeenkomst gewoon geïmplementeerd gaan worden, ondanks dit Nederlandse referendum. Dit aangezien het referendum slechts betrekking had op hoofdstuk 2 van het verdrag. Dat zal dus aangepast gaan worden met de onderbouwde mening van het nee-kamp in ogenschouw. En dan moeten we daar een beslissing over nemen. Dat kan met of zonder referendum, dat is aan de Nederlander.
Heb al gevraagd of dit in de OP kon, maar het sneeuwt onder....
quote:
In het Raadsbesluit van 2014 over die voorlopige toepassing is ook te vinden wat de Raad grosso modo als bevoegdheden van de EU ziet in het Associatieakkoord (23 juni 2014, 2014/668/EU) en waar dus het referendum niet aan kan afdoen:

Titel III Justitie, Vrijheid en Veiligheid

Titel IV Handel

Titel V Economische en sectorale samenwerking

Titel VI Financiële samenwerking

Titel VII Institutionele bepalingen

En een aanzienlijk aantal bijlagen.

Dan resteren nog titel I, twee artikelen over algemene beginselen, en titel II, over politieke dialoog en hervorming, politieke integratie, samenwerking en convergentie op het vlak van buitenlands- en veiligheidsbeleid. Die tweede titel is dus eigenlijk het voornaamste, enige, onderwerp van het referendum! Een nee-stem betekent dat Nederland niet meedoet aan het stabiliseren van Oekraïne. Dominee kunnen we dan niet spelen, maar handeldrijven kan gelukkig wel want dat loopt via de EU-component.
Nu moet je telkens herhalen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 11:46:28 #142
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_161250592
Ik word heel erg moe van veel niet-stemmers die het referendum gewoon geen reet konden schelen of uit rancune naar initiatiefnemers niet gingen stemmen, nu ineens gaan roepen dat ze strategisch niet gingen stemmen om hun moreel goed te doen, toch belangrijk te zijn en een lange neus naar domme voor-stemmers te trekken.

Scheer je toch weg.
pi_161250593
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:44 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Bedankt :)

En ik ben voor een deel blij met de uitkomst. Op deze manier wordt het debat in de samenleving gevoerd en wordt de politiek gedwongen dit ook te doen. De grootte van de kloof tussen politiek en burger is duidelijk en alhoewel er veel ruimte zit, is er ook veel ruimte voor verbetering.

In mijn ogen zijn er alleen maar winnaars na gisteren. (Op het strategisch ja-kamp na, wat een kneuzen :') ) Jammer alleen dat Oekraïne het onderwerp van het referendum is, dat had ik ze niet gegunt. Vandaar ook mijn voor-stem.
Als tegenstander van dit soort referenda voel ik me geen winnaar. Ik heb nergens de kans gehad om te stemmen voor: ik ben tegen dit referendum en dat wil ik graag laten blijken en verder heb ik er geen behoefte aan om meegenomen te worden in de opkomst aangezien ik daarmee dit middel zou legitimeren.

Then again, daar ging het gisteren ook niet over.
pi_161250603
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:44 schreef Shadowkid053 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat veel mensen begrepen hebben dat het expliciet om één hoofdstuk ging Ö
tsja, dat eerlijke verhaal was natuurlijk niet sexy genoeg voor Jan Roos en co.
pi_161250611
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:44 schreef Shadowkid053 het volgende:

[..]

Het ging over de wet om dat verdrag goed te keuren. Die wet was vrij beknopt maar wel geheel het onderwerp van dit raadgevende referendum.

quote:
Artikel 1
De op 27 juni 2014 te Brussel tot stand gekomen Associatieovereen-komst tussen de Europese Unie en de Europese Gemeenschap voor Atoomenergie en haar lidstaten, enerzijds, en Oekraïne, anderzijds, waarvan de Nederlandse tekst is geplaatst in Tractatenblad 2014, 160, wordt goedgekeurd voor het Europese deel van Nederland.
Artikel 2
Deze wet treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van het Staatsblad waarin zij wordt geplaatst.
kst-
pi_161250617
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

tsja, dat eerlijke verhaal was natuurlijk niet sexy genoeg voor Jan Roos en co.
Maar het lijkt mij de taak van de politiek om het volk voor te lichten en aangezien zij er alles aangedaan hebben om het maar dood te zwijgen kun je dus ook geen gefundeerde meningen verwachten van zowel voor als tegen.
  donderdag 7 april 2016 @ 11:48:27 #147
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_161250626
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Mua zo gek is het toch niet om je vraagtekens te zetten bij iedereen laten meebeslissen over alles in de politiek en ook steeds meer politiek te maken. In bijna elk deel van het leven hebben experts een grotere inbreng dan leken maar hier opeens niet. Ik denk dat een totale democratisering helemaal niet zo geweldig is, denk bijvoorbeeld aan die op de universiteit wat levert dat nou op.
Ik denk dat alle burgers veel meer zouden moeten worden gevraagd naar morele en ethische vraagstukken en veel minder over praktische zaken.
Ik klink als een grammofoonplaat, maar nog nooit van Zwitserland gehoord? Die doet precies dat en is het best bestuurde land ter wereld. Case closed.
pi_161250628
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:46 schreef Slobeend het volgende:
Ik word heel erg moe van veel niet-stemmers die het referendum gewoon geen reet konden schelen of uit rancune naar initiatiefnemers niet gingen stemmen, nu ineens gaan roepen dat ze strategisch niet gingen stemmen om hun moreel goed te doen, toch belangrijk te zijn en een lange neus naar domme voor-stemmers te trekken.

Scheer je toch weg.
Want? Er zit een duidelijk verschil tussen strategische voorstanders die thuis bleven en kiesgerechtigden die tegen het referendum zijn onafhankelijk van hun positie. Waarom zou die laatste groep zijn mening niet mogen laten horen van jou?
  donderdag 7 april 2016 @ 11:48:39 #149
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_161250630
Wat een elitaire reacties van het ja-kamp, werkelijk stuitend. Om even wat perspectief aan te brengen in de discussie hier mijn beweegredenen voor een nee-stem.

• Ik ben principieel tegen de manier waarop de EU heeft gehandeld om het verdrag erdoorheen te drukken. De EU heeft m.i. bijgedragen aan de onstabiliteit door een verdrag neer te leggen dat niet breed genoeg gedragen werd. Dit wist Janoekovitsj, welke later min of meer met goedkeuring van de EU het land uit moest vluchten omdat hij anders doodgeschoten zou worden. De propaganda hieromheen is werkelijk bizar.
• Ook de anti-Ruslandpropaganda is voor mij een schop tegen het zere been. De EU heeft veel meer belang bij een goede relatie met Rusland dan met een goede relatie met Oekraine. Daarin moet m.i. een betere middenweg worden gezocht. M.b.t. de MH17 kwestie had Oekraine het luchtruim moeten sluiten zodra zij de separatisten gingen bombarderen. Ongeacht de partij die daadwerkelijk de MH17 heeft neergehaald is Oekraine op zijn minst medeverantwoordelijk.
- Ook de militaire samenwerking zie ik niet zitten. Hier hebben we als EU niks aan en hiermee jaag je alleen maar Rusland tegen je in het harnas.
- Het kost m.i. teveel geld, zelfs in een situatie zonder oorlog om standaarden in Oekraine op Europees niveau te krijgen.

Dit zijn de hoofdpunten wel. Verder ben ik redelijk pro-Europees. Zo ben ik o.a. voor een centrale Europese krijgsmacht en ook sta ik niet negatief tegenover verdere integratie. Het is jammer dat een groot deel van het nee-kamp om andere redenen stemt maar in dit referendum delen we een gezamelijk doel: een breder gedragen associatieverdrag.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_161250632
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:48 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

Maar het lijkt mij de taak van de politiek om het volk voor te lichten en aangezien zij er alles aangedaan hebben om het maar dood te zwijgen kun je dus ook geen gefundeerde meningen verwachten van zowel voor als tegen.
Wederom nonsens natuurlijk.
pi_161250637
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Want? Er zit een duidelijk verschil tussen strategische voorstanders die thuis bleven en kiesgerechtigden die tegen het referendum zijn onafhankelijk van hun positie. Waarom zou die laatste groep zijn mening niet mogen laten horen van jou?
pi_161250650
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:48 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

Nee, het is aan allerlei maatschappelijk instanties om het volk voor te lichten, daarvoor geeft de politiek ook subsidie. Dat die maatschappelijke instanties van alles weglaten en erbij slepen wat er niets mee te maken heeft is niet de schuld van de politiek.
pi_161250666
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:46 schreef Slobeend het volgende:

Scheer je toch weg.
Het blijkt inderdaad wel hoe slim het was om Ja te gaan stemmen en zo Nee te krijgen als uitslag.
pi_161250669
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, het is aan allerlei maatschappelijk instanties om het volk voor te lichten, daarvoor geeft de politiek ook subsidie. Dat die maatschappelijke instanties van alles weglaten en erbij slepen wat er niets mee te maken heeft is niet de schuld van de politiek.
Ik heb hier alleen een foldertje van de SP gehad, dus wat die maatschappelijke instanties aan het doen waren is mij een raadsel.
pi_161250693
quote:

[..]

Alles mag, maar het is nogal achteraf. Genoeg momenten om je mening te laten horen, nu mag de overwinnaar zijn feestje vieren.
pi_161250695
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:50 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

Ik heb hier alleen een foldertje van de SP gehad, dus wat die maatschappelijke instanties aan het doen waren is mij een raadsel.
mij ook... ik heb bijna geen enkele instantie of partij (zowel voor- als tegen) duidelijk horen uitleggen waar het daadwerkelijk om ging.
pi_161250715
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als tegenstander van dit soort referenda voel ik me geen winnaar. Ik heb nergens de kans gehad om te stemmen voor: ik ben tegen dit referendum en dat wil ik graag laten blijken en verder heb ik er geen behoefte aan om meegenomen te worden in de opkomst aangezien ik daarmee dit middel zou legitimeren.

Then again, daar ging het gisteren ook niet over.
Als je überhaupt geen voorstander bent van dit soort referenda dan wist je dit vantevoren natuurlijk.

Ik persoonlijk ben wel voorstander, omdat men weer eens in dialoog is met elkaar op het niveau van de EU. In dialoog, in plaats van het alleen maar zitten te zeiken en te kankeren op alles wat het doet.

Dit soort referenda geeft in mijn ogen net dat beetje extra lucht dat men nodig heeft om er gerust van te kunnen zijn dat er wel degelijk mogelijkheden zijn tot inspraak. Daarnaast brengt dit referendum de EU dichter bij de bevolking. Op die manier begint het meer te leven.

Bovenstaand tekstblok gaat natuurlijk alleen op als de politiek hier juist mee om gaat. En met Rutte aan het roer hou ik mijn hart vast.
pi_161250730
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:51 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Alles mag, maar het is nogal achteraf. Genoeg momenten om je mening te laten horen, nu mag de overwinnaar zijn feestje vieren.
Ah, dus omdat jij een feestje wil vieren (ga je gang natuurlijk) mag ik geen mening meer hebben over het middel referendum an sich of discussiëren over de implicaties. Rare gedachtenkronkel, maar okee...
pi_161250748
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ah, dus omdat jij een feestje wil vieren (ga je gang natuurlijk) mag ik geen mening meer hebben over het middel referendum an sich of discussiëren over de implicaties. Rare gedachtenkronkel, maar okee...
Je mag die mening best hebben, en ook geven, maar ik zou dan een nieuw topic starten want in feite heb je het over een nieuw onderwerp.
pi_161250755
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het ja-kamp heeft genoeg media aandacht gehad. Dijsselbloem kwam zelfs 2x opdagen bij Eenvandaag. Dus nu niet verongelijkt gaan mekkeren dat de NEE! stemmers in overgrote meerderheid NEE! hebben gestemd. Zo denkt Nederland nu eenmaal over de EU. Bij het vorige referendum stemde ook ruim 60% NEE!
pi_161250758
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:52 schreef -mosrednA het volgende:

Dit soort referenda geeft in mijn ogen net dat beetje extra lucht dat men nodig heeft om er gerust van te kunnen zijn dat er wel degelijk mogelijkheden zijn tot inspraak. Daarnaast brengt dit referendum de EU dichter bij de bevolking. Op die manier begint het meer te leven.

Ja, ik denk dat je dit echt heel erg overschat. Maar goed, dat is mijn mening.
pi_161250765
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:53 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Je mag die mening best hebben, en ook geven, maar ik zou dan een nieuw topic starten want in feite heb je het over een nieuw onderwerp.
nee, vinnik nie...
pi_161250778
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:53 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het ja-kamp heeft genoeg media aandacht gehad. Dijsselbloem kwam zelfs 2x opdagen bij Eenvandaag. Dus nu niet verongelijkt gaan mekkeren dat de NEE! stemmers in overgrote meerderheid NEE! hebben gestemd. Zo denkt Nederland nu eenmaal over de EU. Bij het vorige referendum stemde ook ruim 60% NEE!
wut, waar heb jij het nu weer over...?
pi_161250786
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:53 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Volgens mij zijn oorzaken en gevolg van het referendum wel degelijk iets wat je hier zou moeten kunnen bespreken. Voor dom juichen over een uitslag zijn andere delen van dit forum wellicht geschikter :P
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 11:55:18 #165
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_161250792
quote:

[..]

Ik heb het over wijsneuzen die achteraf hun gelijk halen. Achteraf kan je altijd claimen dat je strategisch niet gestemd hebt omdat je daarmee achteraf gelijk hebt en een legitimatie hebt, maar niemand die het kan controleren.

En wat betreft die andere groep. Als het referendum je niets kon schelen kan de uitslag je ook niets schelen. Op zich zelf is er inderdaad niets mis met tegen het referendum zijn.
  donderdag 7 april 2016 @ 11:55:22 #166
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161250793
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:53 schreef Elzies het volgende:
dat de NEE! stemmers in overgrote meerderheid NEE! hebben gestemd
Het zou wel heel bijzonder zijn als de 'nee' stemmers in overgrote meerderheid 'ja' gingen stemmen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161250802
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

wut, waar heb jij het nu weer over...?
Zij is van het *O* PVV-promotieteam *O*
  donderdag 7 april 2016 @ 11:55:58 #168
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_161250808
De opkomst bij de Europese verkiezingen in 2009 en 2014 was niet veel hoger, waarmee we kunnen concluderen dat daar ook weinig draagvlak voor is.
Bedankt Hans.
pi_161250817
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn oorzaken en gevolg van het referendum wel degelijk iets wat je hier zou moeten kunnen bespreken. Voor dom juichen over een uitslag zijn andere delen van dit forum wellicht geschikter :P
Mwah, daar heb je ook wel een punt ja. Alleen maar *O* zou dit topic ook weer heel doods maken.
  donderdag 7 april 2016 @ 11:56:52 #170
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_161250835
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

mij ook... ik heb bijna geen enkele instantie of partij (zowel voor- als tegen) duidelijk horen uitleggen waar het daadwerkelijk om ging.
Dit vond ik inderdaad ook wel jammer. De propaganda, aan beide kanten, was bizar. Meningen als feiten presenteren, deels of gehele onwaarheden verkondigen en het referendum gebruiken als symbool (stem tegen Putin/stem tegen de EU).
pi_161250870
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:55 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik heb het over wijsneuzen die achteraf hun gelijk halen. Achteraf kan je altijd claimen dat je strategisch niet gestemd hebt omdat je daarmee achteraf gelijk hebt en een legitimatie hebt, maar niemand die het kan controleren.

En wat betreft die andere groep. Als het referendum je niets kon schelen kan de uitslag je ook niets schelen. Op zich zelf is er inderdaad niets mis met tegen het referendum zijn.
Niet helemaal logisch geredeneerd dit. Ik ben tegen dit type referenda maar van de uitslag heeft heel Nederland last. Daar mag ik dus best een mening over hebben. Daarnaast ben ik gewoon erg benieuwd van wat voor effect jullie nu precies verwachten van dit Nee?
pi_161250901
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:55 schreef Slobeend het volgende:

Als het referendum je niets kon schelen kan de uitslag je ook niets schelen.
Dat zal van persoon tot persoon verschillen wellicht. Zelfs als je tegen het referendum an sich bent kun je nog wel interesse hebben voor de politieke gevolgen van de uitslag ervan.
pi_161250933
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:48 schreef Klokov het volgende:
Wat een elitaire reacties van het ja-kamp, werkelijk stuitend. Om even wat perspectief aan te brengen in de discussie hier mijn beweegredenen voor een nee-stem.

• Ik ben principieel tegen de manier waarop de EU heeft gehandeld om het verdrag erdoorheen te drukken. De EU heeft m.i. bijgedragen aan de onstabiliteit door een verdrag neer te leggen dat niet breed genoeg gedragen werd. Dit wist Janoekovitsj, welke later min of meer met goedkeuring van de EU het land uit moest vluchten omdat hij anders doodgeschoten zou worden. De propaganda hieromheen is werkelijk bizar.
• Ook de anti-Ruslandpropaganda is voor mij een schop tegen het zere been. De EU heeft veel meer belang bij een goede relatie met Rusland dan met een goede relatie met Oekraine. Daarin moet m.i. een betere middenweg worden gezocht. M.b.t. de MH17 kwestie had Oekraine het luchtruim moeten sluiten zodra zij de separatisten gingen bombarderen. Ongeacht de partij die daadwerkelijk de MH17 heeft neergehaald is Oekraine op zijn minst medeverantwoordelijk.
- Ook de militaire samenwerking zie ik niet zitten. Hier hebben we als EU niks aan en hiermee jaag je alleen maar Rusland tegen je in het harnas.
- Het kost m.i. teveel geld, zelfs in een situatie zonder oorlog om standaarden in Oekraine op Europees niveau te krijgen.

Dit zijn de hoofdpunten wel. Verder ben ik redelijk pro-Europees. Zo ben ik o.a. voor een centrale Europese krijgsmacht en ook sta ik niet negatief tegenover verdere integratie. Het is jammer dat een groot deel van het nee-kamp om andere redenen stemt maar in dit referendum delen we een gezamelijk doel: een breder gedragen associatieverdrag.
Dit inderdaad en dat hoor je veel te weinig. Met name punt 2 en 3 vond ik een reden om tegen te stemmen.

Maar dan ben je schijnbaar een PVV-er/Wilders aanhanger of andersoortig tokkie.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 7 april 2016 @ 12:01:37 #174
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_161250969
quote:

[..]

Er was een politieke meerderheid voor invoer van het referendum als instrument.
Dat jij toevallig tegen bent is jammer maar in een democratie gaat niet alles zoals jij het wil. Je kan straks op een partij stemmen die tegen referenda is.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  donderdag 7 april 2016 @ 12:02:49 #175
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_161251005
quote:
3s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:00 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dit inderdaad en dat hoor je veel te weinig. Met name punt 2 en 3 vond ik een reden om tegen te stemmen.

PVV staat bij mij onderin de lijst, net boven de SP.
pi_161251016
quote:
3s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:00 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Het argument dat we moeten zwichten voor de militaire intimidatie van Poetin hoor je juist best veel. Ook die drie oorspronkelijke aanjagers riepen dat vorige week nog in de NRC.
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 12:03:13 #177
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_161251018
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat zal van persoon tot persoon verschillen wellicht. Zelfs als je tegen het referendum an sich bent kun je nog wel interesse hebben voor de politieke gevolgen van de uitslag ervan.
Maar als je echt zo begaan zou zijn met de Oekraïners en dit verdrag had je voor moeten stemmen. Nu is het roepen in de woestijn. Maar nogmaals ik heb het dus over de wijsneuzen die hun gelijk gaan halen tov ja-stemmers, niet over alle niet-stemmers :P.
pi_161251087
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:03 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Maar als je echt zo begaan zou zijn met de Oekraïners en dit verdrag had je voor moeten stemmen. Nu is het roepen in de woestijn. Maar nogmaals ik heb het dus over de wijsneuzen die hun gelijk gaan halen tov ja-stemmers, niet over alle niet-stemmers :P.
Nee, door te gaan stemmen legitimeer je dit belachelijke referendum. Dat is dus geen erg logische stap als je tegen dit type referenda bent. Ook al ben je sterk voor een verdrag met Oekraïne.
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 12:06:12 #179
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_161251102
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niet helemaal logisch geredeneerd dit. Ik ben tegen dit type referenda maar van de uitslag heeft heel Nederland last. Daar mag ik dus best een mening over hebben. Daarnaast ben ik gewoon erg benieuwd van wat voor effect jullie nu precies verwachten van dit Nee?
Ja. Het is een irritatie vanuit het ja-kamp (van mij) naar niet-stemmers die claimen dat niet stemmen de beste optie was als je voor het verdrag was en heel hoog van de toren blazen wat betreft de uitkomst.
  donderdag 7 april 2016 @ 12:06:44 #180
347012 Akwasi
Geen baas.
pi_161251118
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, door te gaan stemmen legitimeer je dit belachelijke referendum. Dat is dus geen erg logische stap als je tegen dit type referenda bent. Ook al ben je sterk voor een verdrag met Oekraïne.
Hey, strategisch thuisblijver.
Anton Karel Willem Anton Simon Isaak
  donderdag 7 april 2016 @ 12:07:32 #181
8369 speknek
Another day another slay
pi_161251145
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:55 schreef bascross het volgende:
De opkomst bij de Europese verkiezingen in 2009 en 2014 was niet veel hoger, waarmee we kunnen concluderen dat [voor het veranderen van de koers van de EU] ook weinig draagvlak voor is.
Ik heb 'daar' even gespecificeerd, want dit referendum ging over de wens tot een koerswijziging van reeds in gang gezette processen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_161251148
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat je dit echt heel erg overschat. Maar goed, dat is mijn mening.
Overschatten wat je met dit referendum in praktische zin bereikt t.o.v. het handelsverdrag? Of overschatten wat dit voor een positief effect heeft op de gewone bezorgde burger (mits de politiek hier goed mee omgaat)?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 april 2016 @ 12:08:14 #183
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161251167
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:03 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik ben begaan met de Oekraïners, en hoop echt dat ze betere banden met Europa kunnen krijgen. Maar toch tegen gestemd.

Waarom? Omdat het belangrijkste deel van het verdrag, handel, al is ingegaan en niet zal verdwijnen met een nee.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 12:08:22 #184
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_161251176
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik ben voor dit type referenda. Maar als je tegen dit type referenda bent maar voor het verdrag heb je dus je ego laten prevaleren boven die van de Oekraïners. In feite is dat ook tegen stemmen.
pi_161251187
quote:
Medvedev dik tevreden met uitslag referendum

MOSKOU - Dat het Nederlandse volk een nauwere band van de Europese Unie met Oekraïne afwijst, toont precies aan hoe Europa tegenover het politieke systeem in Kiev staat. Dat zei premier Dmitri Medvedev van Rusland donderdag naar aanleiding van het adviserende referendum in Nederland.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ag_referendum__.html

De Russen zijn in elk geval blij gemaakt en hebben weer wat steun voor hun verwerpelijke agenda.
pi_161251231
We hebben de Russen in ieder geval blij gemaakt. Gelukkig maar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161251248
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)ag_referendum__.html

De Russen zijn in elk geval blij gemaakt en hebben weer wat steun voor hun verwerpelijke agenda.
Mooi stukje propoganda wat appels met peren vergelijkt.

Geen nederlandse overigens, want die exporteren we niet meer.

De ironie. :')
  donderdag 7 april 2016 @ 12:10:52 #188
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_161251261
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:07 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik heb 'daar' even gespecificeerd, want dit referendum ging over de wens tot een koerswijziging van reeds in gang gezette processen.
Nederlanders zijn dus niet geïnteresseerd in Europese politiek. Opdoeken die handel.
Bedankt Hans.
pi_161251290
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:46 schreef Nielsch het volgende:
En dat is helemaal terecht want je bent immers tegen referenda. :)
pi_161251322
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:11 schreef grimselman het volgende:

[..]

En dat is helemaal terecht want je bent immers tegen referenda. :)
pi_161251341
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:06 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ja. Het is een irritatie vanuit het ja-kamp (van mij) naar niet-stemmers die claimen dat niet stemmen de beste optie was als je voor het verdrag was en heel hoog van de toren blazen wat betreft de uitkomst.
Die zijn mij niet zo opgevallen. Maar de volgende keer zal de roep aan één kant om het referendum te boycotten nog veel sterker zijn. Een paar procent minder opkomst en het was ongeldig, dat blijkt dus een veel betere optie dan vergeefs oproepen om te gaan stemmen.
pi_161251354
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:06 schreef Akwasi het volgende:

[..]

Hey, strategisch thuisblijver.
Nee, principieel thuisblijver.
  donderdag 7 april 2016 @ 12:13:47 #193
454110 Alektorophobia
minderminderminder
pi_161251374
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De linkse partijen waren toch ook tegen? Zo raar is het dus niet dat je in een links bolwerk tegen hebt gestemd.
De linkse partijen waren voor het verdrag. Behalve de SP alhoewel de meningen binnen de SP ook behoorlijk verdeeld waren. GL was voor, PVDA was voor en er werd op verschillende linkse sites, waaronder de populaire actiesite Indymedia, opgeroepen om het referendum te boycotten omdat het een rechts initiatief was:https://www.indymedia.nl/node/32583
Ik vind het als rechtseling dan ook bijzonder sportief dat de SP wel meedeed maar de rest van links heeft zijn uiterste best gedaan om dit referendum te saboteren.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_161251416
Je zou je toch je ogen uit je kop schamen als je in zo'n groen gebiedje woont. :o
pi_161251433
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:13 schreef Alektorophobia het volgende:

[..]

De linkse partijen waren voor het verdrag. Behalve de SP alhoewel de meningen binnen de SP ook behoorlijk verdeeld waren. GL was voor, PVDA was voor en er werd op verschillende linkse sites, waaronder de populaire actiesite Indymedia, opgeroepen om het referendum te boycotten omdat het een rechts initiatief was:https://www.indymedia.nl/node/32583
Ik vind het als rechtseling dan ook bijzonder sportief dat de SP wel meedeed maar de rest van links heeft zijn uiterste best gedaan om dit referendum te saboteren.
PvdD is links en tegen. Qua huidige zetelaantallen is het vrij eerlijk verdeeld over de flanken.
  donderdag 7 april 2016 @ 12:15:39 #196
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_161251441
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:14 schreef hpeopjes het volgende:
Je zou je toch je ogen uit je kop schamen als je in zo'n groen gebiedje woont. :o
Daarom is Fylax ook al druk met verhuizen.
pi_161251445
Hartverwarmend om te zien dat een meerderheid tegen heeft gestemd. Op naar de volgende referendums.
Conscience do cost.
  donderdag 7 april 2016 @ 12:15:50 #198
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161251450
http://nos.nl/artikel/209(...)en-niet-opdagen.html

Ipsos heeft een poll gedaan naar redenen om niet te stemmen. De top 4:
• De regering doet toch niets met de uitslag 27%
• Ik weet niet wat ik moet stemmen 26%
• Ik ben tegen dit referendum 23%
• Omdat ik hoop dat de opkomst niet boven de 30 procent komt 16%
http://nos.nl/artikel/209(...)en-niet-opdagen.html

[ Bericht 4% gewijzigd door De_Hertog op 07-04-2016 13:00:58 (NOS lijstje bleek niet op percentage gesorteerd) ]
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161251452
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:14 schreef hpeopjes het volgende:
Omdat je dan vermoedelijk in een gebied woont met hoger opgeleide en welvarende mensen?
pi_161251468
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:15 schreef ems. het volgende:
Hartverwarmend om te zien dat een meerderheid tegen heeft gestemd. Op naar de volgende referendums.
Referendoms!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')