volgens mij hebben ze geen leven, een beetje om 11 uur 's morgens op FOK! zitten, niet te hoeven werken etc.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:29 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Naar bed zoals ieder ander mens? Het is een referendum, geen way of life.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik marginaliseer niets... feitelijk is het gezien 100% correct dat Wilders (en okee vooruit, Roemer) op dit moment niet de absolute meerderheid van kiezers achter zich hebben. Dus een minderheid.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ga vooral verder met het marginaliseren van een grote groep. En kan tegelijk even met alles maar op Geert Wilders af te schuiven.
De naïviteit.
Net zei je wat anders.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Niet negeren zeker niet, maar de consequenties nemen en die consequenties zijn dat het verdrag er komt...
Ik denk dat ze eerder hun salaris krijgen uit de kas van D66quote:Op donderdag 7 april 2016 11:29 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
volgens mij hebben ze geen leven, een beetje om 11 uur 's morgens op FOK! zitten, niet te hoeven werken etc.
Het geeft ook aan, net als vele andere momenten dat er gestemd kon worden, dat veel nederlanders het stemrecht niet waard zijn.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:29 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Je schuift het wel erg makkelijk opzij. Hoe democratisch is dat? Dit raadgevend referendum voldeed aan alle criteria en gaf een zeer duidelijk advies. De meerderheid van de tweede kamer heeft aangegeven dat men hier iets mee moet en Rutte geeft zelf aan dat het verdrag zoals het er nu ligt niet geratificeerd kan worden.
Men zal het serieus moeten nemen en er iets mee moeten. Het lijkt dat die wil er ook is. Bovendien staat er natuurlijk een vergrootglas op.
Netflix aan het kijken, weekendje Berlijn aan het plannen, nog een werkgerelateerde mail sturen...quote:Op donderdag 7 april 2016 11:28 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Maar waar waren Nielsch en 99999 gisteren toen bekend werd dat het nee-kamp won?
quote:Op donderdag 7 april 2016 11:29 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
volgens mij hebben ze geen leven, een beetje om 11 uur 's morgens op FOK! zitten, niet te hoeven werken etc.Ik ben bezig met mn bachelor thesis. PRO-CAS-TRI-NA-TION.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Europese onderwerpen hebben gemiddeld een opkomst tussen de 30 en 40% dus je hele lulverhaal gaat niet opquote:Op donderdag 7 april 2016 11:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De kiezer gaat echt niet afrekenen op deze kwestie. Van de kiesgerechtigden is maar 1/3e gekomen en daarvan heeft maar 61% nee gestemd dus nog geen 20% van de kiesgerechtigden. Dat zijn waarschijnlijk al PVV en SP stemmers dus de andere partijen hebben niets te verliezen. Na het vorige referendum werd ook niets gedaan met het bijna volledig negeren van de uitslag terwijl dat wel wat belangrijker was. Nu is het ook nog raadgevend en is het advies dat is gegeven totaal onduidelijk, wat men niet wil is volstrekt onbeantwoord.
Die uitslagen hadden niets te maken met het referendum en CDA verloor maar 3 zetels. Ondanks de PVV die net begon en Marijnissen die enorm populair was.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb gisteren van de NOS-verslaggeving gehoord dat de regeringspartijen die de uitslag van het eerdere EU-referendum hebben genegeerd politiek zijn afgestraft bij de daarop volgende verkiezingen.
Altijd mooi hoe verhitte politieke debatten de fascistoïde trekjes in mensen naar boven kunnen halen.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:30 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Het geeft ook aan, net als vele andere momenten dat er gestemd kon worden, dat veel nederlanders het stemrecht niet waard zijn.
Wassenaar is een laagopgeleide Tokkie gemeente¿quote:Op donderdag 7 april 2016 11:01 schreef Serieus_Persoon het volgende:
22 van 390 gemeenten stemden voor het verdrag de rest zijn laagopgeleide tokkie gemeenten.
Het was een samenloop van omstandigheden, niet de oorzaak van maar één variabele.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die uitslagen hadden niets te maken met het referendum en CDA verloor maar 3 zetels. Ondanks de PVV die net begon en Marijnissen die enorm populair was.
Ik weet niet eens wat precies jouw mening is hier, maar mensen met een andere mening 'het stemrecht niet waard' vinden is nooit erg democratisch.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:30 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Het geeft ook aan, net als vele andere momenten dat er gestemd kon worden, dat veel nederlanders het stemrecht niet waard zijn.
Ik ben klaar met het nakijken van bachelorscripties en ben aan het nagloeien van de overwinning. Gister in een links bolwerk, een universiteit in Amsterdam, tegen gestemd. En nu blijkt de kiesdrempel ook nog gehaald. Fantastisch.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:31 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Ik ben bezig met mn bachelor thesis. PRO-CAS-TRI-NA-TION.
Als je de discussie niet kunt winnen ga je gewoon iedereen maar op één hoop gooien, lekker makkelijk zo'n zwart/wit gekleurd wereldbeeldquote:Op donderdag 7 april 2016 11:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik marginaliseer niets... feitelijk is het gezien 100% correct dat Wilders (en okee vooruit, Roemer) op dit moment niet de absolute meerderheid van kiezers achter zich hebben. Dus een minderheid.
Zal mij een worst wezen, in vele landen wordt er oorlog gepleegd zodat mensen een stem kunnen krijgen. En hier in Nederland doen we moeilijk als we ongeveer 4x per vier jaar een stem moeten uitbrengen...quote:Op donderdag 7 april 2016 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Altijd mooi hoe verhitte politieke debatten de fascistoïde trekjes in mensen naar boven kunnen halen.
Spullen pakken voor een weekendje kamperen. Heb ook niet gestemd omdat ik tegen dit type referenda ben. Heb dus nuttiger dingen gedaan.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:28 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Maar waar waren Nielsch en 99999 gisteren toen bekend werd dat het nee-kamp won?
welke discussie precies?quote:Op donderdag 7 april 2016 11:33 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Als je de discussie niet kunt winnen ga je gewoon iedereen maar op één hoop gooien, lekker makkelijk zo'n zwart/wit gekleurd wereldbeeld
Het feit dat ze het niet waard zijn betekend niet dat ze het niet mogen hebben of mogen gebruiken.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik weet niet eens wat precies jouw mening is hier, maar mensen met een andere mening 'het stemrecht niet waard' vinden is nooit erg democratisch.
Met een positieve blik op het leven ga je dus vaker een weekendje weg.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Netflix aan het kijken, weekendje Berlijn aan het plannen, nog een werkgerelateerde mail sturen...
You know, life...
Kijk een verstandige reactie van een voor-stemmer, het kan dus wel.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:30 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Net zei je wat anders.
Hier ben ik het wel mee eens. Het verdrag moet er gewoon komen. Iedereen verdiend een kans om in samenwerking met de EU om op zowel economisch als democratisch gebied vooruitgang te boeken. Ook Oekraïne.
Maar dit verdrag zoals het nu staat is niet compleet en mensen zijn onzeker over de consequenties daarvan. Deze mensen hebben zich laten horen. Deze mensen "negeren" door het verdrag door te drukken zoals het er nu ligt voedt de angst en onzekerheid nog meer.
Dat is niet constructief. Ik ben niet tegen de EU, maar als hier niets mee gedaan wordt begin ook ik te twijfelen.
Ik heb overigens voor gestemt.
Nu is het zelfs een feit?quote:Op donderdag 7 april 2016 11:35 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Het feit dat ze het niet waard zijn betekend niet dat ze het niet mogen hebben of mogen gebruiken.
Heb je Orwell niet gelezen? Some men are more equal than others.quote:
quote:Op donderdag 7 april 2016 11:34 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Zal mij een worst wezen, in vele landen wordt er oorlog gepleegd zodat mensen een stem kunnen krijgen. En hier in Nederland doen we moeilijk als we ongeveer 4x per vier jaar een stem moeten uitbrengen...
Mua zo gek is het toch niet om je vraagtekens te zetten bij iedereen laten meebeslissen over alles in de politiek en ook steeds meer politiek te maken. In bijna elk deel van het leven hebben experts een grotere inbreng dan leken maar hier opeens niet. Ik denk dat een totale democratisering helemaal niet zo geweldig is, denk bijvoorbeeld aan die op de universiteit wat levert dat nou op.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Altijd mooi hoe verhitte politieke debatten de fascistoïde trekjes in mensen naar boven kunnen halen.
Dat blijkt wel uit de asielzoekerscrisis. Maar dat is een ander topic.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je Orwell niet gelezen? Some men are more equal than others.
Het is nog wel een stap van less equal naar not worthy.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je Orwell niet gelezen? Some men are more equal than others.
Nee hoor, dan moet je de vraag van het referendum beantwoorden, en vervolgens is het aan de politiek om er iets mee te doen.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als je deel wilt nemen aan de democratie, moet je wel met meer komen dan alleen NEE. Anders kan je het maar beter weer gewoon aan de volksvertegenwoordigers overlaten.
De linkse partijen waren toch ook tegen? Zo raar is het dus niet dat je in een links bolwerk tegen hebt gestemd.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben klaar met het nakijken van bachelorscripties en ben aan het nagloeien van de overwinning. Gister in een links bolwerk, een universiteit in Amsterdam, tegen gestemd. En nu blijkt de kiesdrempel ook nog gehaald. Fantastisch.
Het gaat niet om Geert. Kap daarmee. Ik heb bijv. niets met die kapstok.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik marginaliseer niets... feitelijk is het gezien 100% correct dat Wilders (en okee vooruit, Roemer) op dit moment niet de absolute meerderheid van kiezers achter zich hebben. Dus een minderheid.
Dat was ook mooi te zien aan de toenemende bewondering van Poetin en het vaker voor waar aannemen van wat RT roept.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is ook inderdaad onbegonnen werk...quote:Op donderdag 7 april 2016 11:40 schreef Scrummie het volgende:
Alsof ik bij elke speler van Feyenoord die ik niet goed genoeg vind een alternatief moet aanbieden, pleur op.
quote:Op donderdag 7 april 2016 11:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is ook inderdaad onbegonnen werk...
Uh nee, zo simpel is het niet. Het is al aangetoond dat de meeste hoofdstukken van de overeenkomst gewoon geïmplementeerd gaan worden, ondanks dit Nederlandse referendum. Dit aangezien het referendum slechts betrekking had op hoofdstuk 2 van het verdrag. Dat zal dus aangepast gaan worden met de onderbouwde mening van het nee-kamp in ogenschouw. En dan moeten we daar een beslissing over nemen. Dat kan met of zonder referendum, dat is aan de Nederlander.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:41 schreef Kurovski het volgende:
Eigenlijk is het heel simpel.
Geeft de regering gehoor aan de uitslag van het referendum dan kunnen niet alle lidstaten de associatie overeenkomst ondertekenen en gaat het dus niet door.
Bedanktquote:Op donderdag 7 april 2016 11:35 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Kijk een verstandige reactie van een voor-stemmer, het kan dus wel.
Ik ben het met je eens en heb ook nog wel twijfel gehad over mijn stem, maar uiteindelijk toch 'tegen' gekozen.
Ik denk niet dat veel mensen begrepen hebben dat het expliciet om één hoofdstuk ging Öquote:Op donderdag 7 april 2016 11:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Uh nee, zo simpel is het niet. Het is al aangetoond dat de meeste hoofdstukken van de overeenkomst gewoon geïmplementeerd gaan worden, ondanks dit Nederlandse referendum. Dit aangezien het referendum slechts betrekking had op hoofdstuk 2 van het verdrag.
Heb al gevraagd of dit in de OP kon, maar het sneeuwt onder....quote:Op donderdag 7 april 2016 11:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Uh nee, zo simpel is het niet. Het is al aangetoond dat de meeste hoofdstukken van de overeenkomst gewoon geïmplementeerd gaan worden, ondanks dit Nederlandse referendum. Dit aangezien het referendum slechts betrekking had op hoofdstuk 2 van het verdrag. Dat zal dus aangepast gaan worden met de onderbouwde mening van het nee-kamp in ogenschouw. En dan moeten we daar een beslissing over nemen. Dat kan met of zonder referendum, dat is aan de Nederlander.
Nu moet je telkens herhalen.quote:In het Raadsbesluit van 2014 over die voorlopige toepassing is ook te vinden wat de Raad grosso modo als bevoegdheden van de EU ziet in het Associatieakkoord (23 juni 2014, 2014/668/EU) en waar dus het referendum niet aan kan afdoen:
Titel III Justitie, Vrijheid en Veiligheid
Titel IV Handel
Titel V Economische en sectorale samenwerking
Titel VI Financiële samenwerking
Titel VII Institutionele bepalingen
En een aanzienlijk aantal bijlagen.
Dan resteren nog titel I, twee artikelen over algemene beginselen, en titel II, over politieke dialoog en hervorming, politieke integratie, samenwerking en convergentie op het vlak van buitenlands- en veiligheidsbeleid. Die tweede titel is dus eigenlijk het voornaamste, enige, onderwerp van het referendum! Een nee-stem betekent dat Nederland niet meedoet aan het stabiliseren van Oekraïne. Dominee kunnen we dan niet spelen, maar handeldrijven kan gelukkig wel want dat loopt via de EU-component.
Als tegenstander van dit soort referenda voel ik me geen winnaar. Ik heb nergens de kans gehad om te stemmen voor: ik ben tegen dit referendum en dat wil ik graag laten blijken en verder heb ik er geen behoefte aan om meegenomen te worden in de opkomst aangezien ik daarmee dit middel zou legitimeren.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:44 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Bedankt
En ik ben voor een deel blij met de uitkomst. Op deze manier wordt het debat in de samenleving gevoerd en wordt de politiek gedwongen dit ook te doen. De grootte van de kloof tussen politiek en burger is duidelijk en alhoewel er veel ruimte zit, is er ook veel ruimte voor verbetering.
In mijn ogen zijn er alleen maar winnaars na gisteren. (Op het strategisch ja-kamp na, wat een kneuzen) Jammer alleen dat Oekraïne het onderwerp van het referendum is, dat had ik ze niet gegunt. Vandaar ook mijn voor-stem.
tsja, dat eerlijke verhaal was natuurlijk niet sexy genoeg voor Jan Roos en co.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:44 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat veel mensen begrepen hebben dat het expliciet om één hoofdstuk ging Ö
Het ging over de wet om dat verdrag goed te keuren. Die wet was vrij beknopt maar wel geheel het onderwerp van dit raadgevende referendum.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:44 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat veel mensen begrepen hebben dat het expliciet om één hoofdstuk ging Ö
quote:Artikel 1
De op 27 juni 2014 te Brussel tot stand gekomen Associatieovereen-komst tussen de Europese Unie en de Europese Gemeenschap voor Atoomenergie en haar lidstaten, enerzijds, en Oekraïne, anderzijds, waarvan de Nederlandse tekst is geplaatst in Tractatenblad 2014, 160, wordt goedgekeurd voor het Europese deel van Nederland.
Artikel 2
Deze wet treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van het Staatsblad waarin zij wordt geplaatst.
kst-
Maar het lijkt mij de taak van de politiek om het volk voor te lichten en aangezien zij er alles aangedaan hebben om het maar dood te zwijgen kun je dus ook geen gefundeerde meningen verwachten van zowel voor als tegen.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
tsja, dat eerlijke verhaal was natuurlijk niet sexy genoeg voor Jan Roos en co.
Ik klink als een grammofoonplaat, maar nog nooit van Zwitserland gehoord? Die doet precies dat en is het best bestuurde land ter wereld. Case closed.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Mua zo gek is het toch niet om je vraagtekens te zetten bij iedereen laten meebeslissen over alles in de politiek en ook steeds meer politiek te maken. In bijna elk deel van het leven hebben experts een grotere inbreng dan leken maar hier opeens niet. Ik denk dat een totale democratisering helemaal niet zo geweldig is, denk bijvoorbeeld aan die op de universiteit wat levert dat nou op.
Ik denk dat alle burgers veel meer zouden moeten worden gevraagd naar morele en ethische vraagstukken en veel minder over praktische zaken.
Want? Er zit een duidelijk verschil tussen strategische voorstanders die thuis bleven en kiesgerechtigden die tegen het referendum zijn onafhankelijk van hun positie. Waarom zou die laatste groep zijn mening niet mogen laten horen van jou?quote:Op donderdag 7 april 2016 11:46 schreef Slobeend het volgende:
Ik word heel erg moe van veel niet-stemmers die het referendum gewoon geen reet konden schelen of uit rancune naar initiatiefnemers niet gingen stemmen, nu ineens gaan roepen dat ze strategisch niet gingen stemmen om hun moreel goed te doen, toch belangrijk te zijn en een lange neus naar domme voor-stemmers te trekken.
Scheer je toch weg.
Wederom nonsens natuurlijk.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:48 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Maar het lijkt mij de taak van de politiek om het volk voor te lichten en aangezien zij er alles aangedaan hebben om het maar dood te zwijgen kun je dus ook geen gefundeerde meningen verwachten van zowel voor als tegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |