Jij mag ook niet overal meer posten......quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:10 schreef sp3c het volgende:
al is het anti EU sentiment wel een sterke, als ik zou denken dat het daarom ging zou ik ook tegen stemmen
kappen met die onzin
misschien in de toekomst
Whehequote:Op woensdag 30 maart 2016 23:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
feitelijk betekend het alleen dat ze beloven hun leven te beteren als wij ze geld geven en ondertussen kan de westerse zakenwereld het land leegroven
win win voor iedereen
Wat precies leegroven?quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
feitelijk betekend het alleen dat ze beloven hun leven te beteren als wij ze geld geven en ondertussen kan de westerse zakenwereld het land leegroven
win win voor iedereen
Dan moet je dat vertrouwen kweken. De "tokkies" hebben een grote bek maar zijn een kleine minderheid. De grote meerderheid van mensen, ook die minder dan de universiteit hebben gestudeerd kunnen echt wel redelijk over dingen nadenken. Juist als je mensen verantwoordelijkheid geeft gaan ze ook echt beter over dingen nadenken. Nu worden mensen als dom volk weggezet als ze niet op een politiek correcte partij stemmen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:08 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is het gevaar. Dat voor alles een referendum gaan houden. Dan krijg je werkelijk het volk aan het woord. Daar heb ik geen vertrouwen in. Tenminste.....niet in Nederland.
So what? Ze komen aan onze zijde en wij gaan handel drijven.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Whehe
Ik denk dat je onmogelijk kan inschatten hoe het alles bij elkaar opgeteld uit gaat pakken. Omdat Oekraïne zo corrupt is kan het alle kanten op. Gaan ze hervormen en de corruptie aanpakken, of niet? Gaan westerse landen het land leeg kunnen roven of niet -- gaan corrupte oligarchen hun bedrijven voor te weinig geld aan westerse investeerders verpatsen of gaan ze juist het vrij verkeer van kapitaal tegen de verdragsregels in tegenhouden om hun bezit te beschermen?
Ik denk dat maar weinig mensen zo'n dikke pil als de EU verdragen zijn weg kunnen lezen, deze kunnen snappen en een weloverwogen mening er over kunnen vormen. Of daar de tijd voor hebben/willen nemen. Dat het te complex is, is geen woord over gelogen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:08 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is het gevaar. Dat voor alles een referendum gaan houden. Dan krijg je werkelijk het volk aan het woord. Daar heb ik geen vertrouwen in. Tenminste.....niet in Nederland.
damnquote:Op woensdag 30 maart 2016 23:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Jij mag ook niet overal meer posten......
elk land is rijk, geen idee wat er in de Oekraine te halen valt ... ik ken alleen Donbaz Donetsk en die ijsbaan is gel00t en afgebrandquote:
Ik vraag mij af hoe dom "het volk" is. De PVV loopt toch wel aardig. Niet door Amsterdammers trouwens.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:12 schreef tfors het volgende:
[..]
Dan moet je dat vertrouwen kweken. De "tokkies" hebben een grote bek maar zijn een kleine minderheid. De grote meerderheid van mensen, ook die minder dan de universiteit hebben gestudeerd kunnen echt wel redelijk over dingen nadenken. Juist als je mensen verantwoordelijkheid geeft gaan ze ook echt beter over dingen nadenken. Nu worden mensen als dom volk weggezet als ze niet op een politiek correcte partij stemmen.
Denk je echt dat mensen het hele verdrag gaan lezen?quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:12 schreef tfors het volgende:
[..]
Dan moet je dat vertrouwen kweken. De "tokkies" hebben een grote bek maar zijn een kleine minderheid. De grote meerderheid van mensen, ook die minder dan de universiteit hebben gestudeerd kunnen echt wel redelijk over dingen nadenken. Juist als je mensen verantwoordelijkheid geeft gaan ze ook echt beter over dingen nadenken. Nu worden mensen als dom volk weggezet als ze niet op een politiek correcte partij stemmen.
in de regel kan het de belangrijke mensen stiekem niet zoveel schelen dat ze daar zo corrupt als de neten zijn, dat maakt de boel alleen maar makkelijkerquote:Op woensdag 30 maart 2016 23:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Whehe
Ik denk dat je onmogelijk kan inschatten hoe het alles bij elkaar opgeteld uit gaat pakken. Omdat Oekraïne zo corrupt is kan het alle kanten op. Gaan ze hervormen en de corruptie aanpakken, of niet? Gaan westerse landen het land leeg kunnen roven of niet -- gaan corrupte oligarchen hun bedrijven voor te weinig geld aan westerse investeerders verpatsen of gaan ze juist het vrij verkeer van kapitaal tegen de verdragsregels in tegenhouden om hun bezit te beschermen?
En als dat laatste niet gebeurt pomp je geld in niets.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:14 schreef agter het volgende:
[..]
So what? Ze komen aan onze zijde en wij gaan handel drijven.
En we helpen ze, maar het is aan hun om hervormingen door te voeren.
Ik herken je aan je hoofddeksel...quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
damn
[..]
elk land is rijk, geen idee wat er in de Oekraine te halen valt ... ik ken alleen Donbaz Donetsk en die ijsbaan is gel00t en afgebrand
Graanvelden, olieschuren.. Dat zochten de Duitsers daar. Meer weet ik niet.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
damn
[..]
elk land is rijk, geen idee wat er in de Oekraine te halen valt ... ik ken alleen Donbaz Donetsk en die ijsbaan is gel00t en afgebrand
Dat is zeker zo. De redelijkheid is totaal weg bij bepaalde mensen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
in de regel kan het de belangrijke mensen stiekem niet zoveel schelen dat ze daar zo corrupt als de neten zijn, dat maakt de boel alleen maar makkelijker
Als je de 17e eeuw leuk vindt; dit is zo'n voorbeeld.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:15 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En als dat laatste niet gebeurt pomp je geld in niets.
hoppaquote:
ook niet echt een reden om het niet te doenquote:Nog geen reden om fout zaken te doen.
Bedrijven en landbouwgrond opkopen.quote:
Even knuffelen mag.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoppa
[..]
ook niet echt een reden om het niet te doen
betere vraag is of het aan het einde van de rit meer of minder geld op heeft gebracht lijkt mij
Maar verspreiden ze die anderen ook? Deze kreeg ik als ongewenste reclame. Maar wel grappig dat je hun zogenaamde neutraliteit zo makkelijk sliktquote:Op woensdag 30 maart 2016 23:10 schreef karton2 het volgende:
[..]
Je bent onvolledig. Er zijn 3 soorten flyers: 1 met voorargumenten, 1 met tegenargumenten, 1 met neutrale stellingen
Nee natuurlijk niet, denk je dat politici die hierover stemmen dat wel doen dan? Eén politicus weet het waarschijnlijk beter dan één gewone burger, maar 100 gemiddeld gewone burgers bij elkaar (plus oplettende journalisten die het verdrag wel doorspitten) weten het 100% zeker beter dan één gemiddelde politicus.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:15 schreef agter het volgende:
[..]
Denk je echt dat mensen het hele verdrag gaan lezen?
Je bent een optimistisch mens.
Ik heb er naar gekeken. Waar zit het rendement? Grond kost niets.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Bedrijven en landbouwgrond opkopen.
Kan ook zonder associatie-overeenkomst trouwens. Een Chinees bedrijf (uit de grensregio met Rusland, met ervaring om vijanden met militair geweld buiten de deur te houden) had al een intentie-overeenkomst met Oekraïne om een gebied zo groot als België voor 50 jaar te pachten.
Voor ons kan dat leuk zijn (bijv. als een pensioenfonds in zo'n bedrijf belegt) maar ik denk niet dat de Oekraïners er zo veel aan hebben.
Schaliegas.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
damn
[..]
Iedereen wil iets verdienen. Zwart, blank, grijs en geel. Het moet wel kunnen. Ik zie het daar niet.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:18 schreef agter het volgende:
[..]
Als je de 17e eeuw leuk vindt; dit is zo'n voorbeeld.
Ennuh: De kost gaat voor de baat uit.
Vrijwilligers verspreiden die flyers. Je kon je aanmelden en dan kreeg je de flyers toegestuurd die je wilde hebben. GS heeft de flyers aangeboden aan iedereen die wilde. Dus ja; in deze zijn ze neutraal geweest.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar verspreiden ze die anderen ook? Deze kreeg ik als ongewenste reclame. Maar wel grappig dat je hun zogenaamde neutraliteit zo makkelijk slikt.
AH, ons schip zeilt de verkeerde haven binnen?quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:23 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Iedereen wil iets verdienen. Zwart, blank, grijs en geel. Het moet wel kunnen. Ik zie het daar niet.
Net als je de Telegraaf aangeboden krijgt. Het is een keuze.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:23 schreef karton2 het volgende:
[..]
Vrijwilligers verspreiden die flyers. Je kon je aanmelden en dan kreeg je de flyers toegestuurd die je wilde hebben. GS heeft de flyers aangeboden aan iedereen die wilde. Dus ja; in deze zijn ze neutraal geweest.
Als het helpt de opbrengst te verhogen en kennis en werk naar het land te brengen hoeft het ook zeker niet negatief te zijn. Er zijn nu al Nederlandse boeren met grote bedrijven in dat land. Geloof niet dat die als negatief voor Oekraine worden gezien. En liever Europese investeringen dan Chinese wat mij betreft.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Bedrijven en landbouwgrond opkopen.
Kan ook zonder associatie-overeenkomst trouwens. Een Chinees bedrijf (uit de grensregio met Rusland, met ervaring om vijanden met militair geweld buiten de deur te houden) had al een intentie-overeenkomst met Oekraïne om een gebied zo groot als België voor 50 jaar te pachten.
Voor ons kan dat leuk zijn (bijv. als een pensioenfonds in zo'n bedrijf belegt) maar ik denk niet dat de Oekraïners er zo veel aan hebben.
Optimist.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:23 schreef karton2 het volgende:
[..]
Vrijwilligers verspreiden die flyers. Je kon je aanmelden en dan kreeg je de flyers toegestuurd die je wilde hebben. GS heeft de flyers aangeboden aan iedereen die wilde. Dus ja; in deze zijn ze neutraal geweest.
Wat zie je daar werkelijk aan positiefs in? Wat brengt men ons? Naast investering.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:24 schreef agter het volgende:
[..]
AH, ons schip zeilt de verkeerde haven binnen?
Ik denk dat een stronghold daar juist goed doet voor hun en Europa.
Dat was voor een groot deel in nu kapotgeschoten gebied te vinden. En met de lage olieprijzen niet meer interessant. Goede landbouwgrond te over echter.quote:
De vraag is wat het associatieverdrag daarover regelt.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:24 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Kan. Dan maak je daar een zakelijke deal over.
Afzetmarkt voor ons.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat zie je daar werkelijk aan positiefs in? Wat brengt men ons? Naast investering.
Die Zuid-Amerikaanse landen zijn wel een stuk welvarender, een stuk minder corrupt en een stuk meer op één lijn met westerse liberale normen en waarden dan Oekraïne. En een stuk verder weg. En geen geopolitiek mijnenveld, half in oorlog met Rusland. Dus dat is wel iets anders.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:30 schreef agter het volgende:
[..]
Afzetmarkt voor ons.
Goedkope producten vanuit hen. Olie. Graan.
Maar vnl dat ze aan onze zijde staan.
We hebben een bijna identiek verdrag met meerdere zuid Amerikaanse landen.
Waarom is Oekraïne opeens zo belangrijk?
Vorig jaar hoorde je daar nooit iemand over.
Handelsverdragen zijn goed als je niet op een eiland wil leven.
Maar die zijn ook volkomen corrupt. Daar kom je niet onderuit.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:30 schreef agter het volgende:
[..]
Afzetmarkt voor ons.
Goedkope producten vanuit hen. Olie. Graan.
Maar vnl dat ze aan onze zijde staan.
We hebben een bijna identiek verdrag met meerdere zuid Amerikaanse landen.
Waarom is Oekraïne opeens zo belangrijk?
Vorig jaar hoorde je daar nooit iemand over.
Handelsverdragen zijn goed als je niet op een eiland wil leven.
Wie?quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar die zijn ook volkomen corrupt. Daar kom je niet onderuit.
Wint Nederland ooit het WK Voetbal JA danwel te NEE.quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:21 schreef Perrin het volgende:
Vinden de mensen die dit referendum onzin vinden alle referenda onzin? Zo nee, welke onderwerpen zijn dan wél geschikt?
Wil U meer of minder belasting?quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wint Nederland ooit het WK Voetbal JA danwel te NEE.
Zeker Oost Europese landen. Maar eigenlijk iedereen. Waar je een beetje naar moet kijken is wat je nog voor een volk doet. Dat is vaak weinig. Ook in Azie trouwens.quote:
Alleen met Cruiyf .quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wint Nederland ooit het WK Voetbal JA danwel te NEE.
Echte democraten zijn niet bang voor referenda.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:41 schreef Ringo het volgende:
Referenda zijn voer voor bookmakers, niet voor democraten.
Wat mij persoonlijk heeft overtuigd om nee te stemmen zijn de argumenten van pro-EU politici om ja te stemmen. Zoek die nog eens opquote:Op donderdag 31 maart 2016 13:12 schreef Onnoman het volgende:
kan iemand een opsomming van argumenten geven waarom ik ja of nee moet stemmen?
NRC vat het aardig samenquote:Op donderdag 31 maart 2016 13:12 schreef Onnoman het volgende:
kan iemand een opsomming van argumenten geven waarom ik ja of nee moet stemmen?
Mijn idee.quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:52 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Niet stemmen lijkt me de enige wijze om uit te spreken dat het een onzinnig referendum is dat om de verkeerde redenen gehouden wordt.
Heb het gisteren eens doorgenomen en ik vond dat inderdaad het meest nuttige stuk dat ik er tot nu toe over gevonden heb.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
NRC vat het aardig samen
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-oekraine-referendum
Vooral punten 7 en 10 zijn wellicht interessant.
Waar komt deze poll van?quote:
)) en vervolgens de backfire omdat ofwel de Nederlandse staat te amateuristisch hierin is ofwel de Nederlander er te gemakkelijk doorheen prikt.
Ik ga het vanavond eens rustig lezen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
NRC vat het aardig samen
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-oekraine-referendum
Vooral punten 7 en 10 zijn wellicht interessant.
Mogen we dat een beetje vergelijken met die miljarden euro's die naar Turkije gingen om de grenzen beter te bewaken met als resultaat dat de grenzen nog net zo lek waren en ze meer geld eisten?quote:Bewering 1: Door dit verdrag gaat Oekraïne veel Nederlands belastinggeld ontvangen.
Het is waar dat Oekraïne onder meer door dit verdrag in aanmerking komt voor financiële hulp uit de EU. Dit staat er letterlijk in het verdrag:
„Oekraïne komt in aanmerking voor financiële bijstand via de relevante EU-mechanismen en -instrumenten voor financiering. De financiële bijstand moet bijdragen aan de verwezenlijking van de doelstellingen van deze overeenkomst.”
Het geld kan bijvoorbeeld worden besteed aan het terugdringen van de corruptie en het verbeteren van de werking van de rechtsstaat.
Klopt, best uitgebreid en genuanceerd allemaal. Zal voor de letterneukers zat op aan te merken zijn maar ik kan het wel waarderen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Heb het gisteren eens doorgenomen en ik vond dat inderdaad het meest nuttige stuk dat ik er tot nu toe over gevonden heb.
Je roept constant wat over manipulatie door de overheid maar waar doel je dan concreet op? Mogen ministers of parlementsleden geen mening hebben?quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waar komt deze poll van?
Altijd weer lachen: de overheid die ons stemgedrag probeert te manipuleren (net als met de EU-grondwet-referendum (wel alsnog ingevoerd [ afbeelding ])) en vervolgens de backfire omdat ofwel de Nederlandse staat te amateuristisch hierin is ofwel de Nederlander er te gemakkelijk doorheen prikt.
Nee, je mag het wel vergelijken met middelen die bv Turkije of Kroatië kregen om hun openbaar bestuur te versterken.quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ga het vanavond eens rustig lezen.
[..]
Mogen we dat een beetje vergelijken met die miljarden euro's die naar Turkije gingen om de grenzen beter te bewaken met als resultaat dat de grenzen nog net zo lek waren en ze meer geld eisten?
Die corruptie verdwijnt niet zomaar, helaas.
Als je dat leest, dan check je toch gewoon even de bron?quote:Op donderdag 31 maart 2016 17:07 schreef Ryan3 het volgende:
Ik las dat Cargill momenteel al hele havens aan het opkopen is ergens in Oekraïne, klopt dat?
Kon ik niet. Maar ik denk als het waar is, zal dat op FOK! inmiddels ook wel ingedaald zijn.quote:Op donderdag 31 maart 2016 17:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je dat leest, dan check je toch gewoon even de bron?
quote:Het associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne is niet goed voor de Oekraïense economie. Slechts een handvol grote bedrijven zal ervan profiteren en dat gaat ten koste van de grote meerderheid, zeggen Oekraïense onderzoekers.
De linkse denktank Transnational Institute, die subsidie krijgt voor een 'nee'-campagne, liet een Oekraïens kenniscentrum in Kiev de mogelijke gevolgen van het akkoord voor de Oekraïense economie onderzoeken. De resultaten zijn vandaag gepubliceerd (.pdf).
Europese standaarden
Het Europese associatieverdrag heeft als doel de handel tussen tussen Europa en Oekraïne te vergemakkelijken, maar de onderzoekers zeggen dat de Oekraïense industrie veel te weinig geld en middelen heeft om te produceren volgens de Europese standaarden. Veel Oekraïense bedrijven zullen daardoor failliet gaan, is de voorspelling.
Door het akkoord zal de Oekraïense economie vooral afhankelijk worden van de export van onbewerkte grondstoffen en goedkope landbouwproducten naar de EU. Dat levert veel minder op dan de handel met Rusland, die door de politieke spanningen tussen de landen drastisch is gekrompen.
Goedkoop productieplatform
De onderzoekers verwachten dat het akkoord zal leiden tot een stijging van de werkgelegenheid in Oekraïne, maar dit zullen vooral slecht betaalde banen zijn. Hoogopgeleid personeel zal nog meer naar de EU trekken dan nu al het geval is. Momenteel werkt ongeveer een kwart van de Oekraïners in het buitenland.
Het associatieverdrag leidt ertoe dat de Oekraïense economie wordt overgenomen door het buitenland, zegt het kenniscentrum. Het land zal op termijn alleen nog een goedkoop productieplatform voor Europese bedrijven zijn.
Vandaar de activiteiten van Cargill wrs. En of er nu wel of geen associatie verdrag wordt getekend dat huppelt toch wel gewoon door.quote:Op donderdag 31 maart 2016 17:36 schreef Infection het volgende:
Oekraïense onderzoekers: verdrag niet goed voor Oekraïne
[..]
En hoe pakt dat goede bestuur uit in Turkije op dit moment?quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, je mag het wel vergelijken met middelen die bv Turkije of Kroatië kregen om hun openbaar bestuur te versterken.
Ja, idem Egypte trouwens, die hebben een associatie verdrag vanaf 2004 met de EU. Dat is lekker gegaan allemaal dan.quote:Op donderdag 31 maart 2016 17:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En hoe pakt dat goede bestuur uit in Turkije op dit moment?
Er is ook niemand die claimt dat het een wondermiddel isquote:Op donderdag 31 maart 2016 17:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En hoe pakt dat goede bestuur uit in Turkije op dit moment?
Tsja...twitter:vkoblenko twitterde op donderdag 31-03-2016 om 13:54:06Nexit over de rug van 45 miljoen burgers van Oekraine. Als DAT democratie is...#nrc #referendum https://t.co/TODCfovMT2 reageer retweet
Wit-Rusland komt, Loekasjenko weg en ze willen associatie verdrag, ook doen? Kun je helemaal lange neus trekken naar Poetin hè.quote:Op donderdag 31 maart 2016 17:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er is ook niemand die claimt dat het een wondermiddel is. Het ging me alleen om een wat zuiverder vergelijking
Ze zijn Oekraïne al volop aan het verkrachten, zo te zien.quote:Aan de lening van het IMF zijn strenge voorwaarden verbonden. Het standaardpakket aan maatregelen waar het IMF sinds de jaren tachtig berucht om is, wordt ook toegepast in Oekraïne. Radicale bezuinigingen op de overheidsuitgaven, waaronder sociale voorzieningen en de gezondheidszorg, vergezeld van verregaande liberalisering van handel en markten die het land openstellen voor buitenlands kapitaal.
Ja dat dus, ik ben er klaar mee, ik laat me niet voor een vruchteloos Nexit karretje spannenquote:Op donderdag 31 maart 2016 17:58 schreef Gutmensch het volgende:
Tsja...twitter:vkoblenko twitterde op donderdag 31-03-2016 om 13:54:06Nexit over de rug van 45 miljoen burgers van Oekraine. Als DAT democratie is...#nrc #referendum https://t.co/TODCfovMT2 reageer retweet
Sterker, is er al... EU-Russia Partnership Agreement...quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Correct en Rusland staat het vrij een dergelijk verdrag met de EU af te sluiten. Daar is zelfs over onderhandeld meen ik.
Er over praten kan altijd. Net zoals er met Poetin ook over een dergelijk verdrag is onderhandeld. Je doet net alsof het iets heel uitzonderlijks is.quote:Op donderdag 31 maart 2016 18:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wit-Rusland komt, Loekasjenko weg en ze willen associatie verdrag, ook doen? Kun je helemaal lange neus trekken naar Poetin hè.
Ze hoeven niet om buitenlandse hulp te vragen Ryan. Dat doen ze enkel als ze het blijkbaar hard nodig hebben...quote:Op donderdag 31 maart 2016 18:06 schreef Ryan3 het volgende:
IMF ook druk bezig uiteraard in Oekraïne: https://www.ftm.nl/artikelen/imf-oekraine
Kijk du_ke hoe de gewone Oekraïner ervan profiteert:
[..]
Ze zijn Oekraïne al volop aan het verkrachten, zo te zien.
Een graanterminal binnen een bestaande haven die uitgebaggerd gaat worden. Zoiets heeft pakweg Kampen ook...quote:Op donderdag 31 maart 2016 18:25 schreef Ryan3 het volgende:
Cargills terminal iig in Yuzhni: http://www.cargill.com/news/releases/2016/NA31931055.jsp
Ja, dat zei ik ook tegen degene die hiermee kwam, dat is niet het idee dat ik heb bij complete havens die opgekocht worden. Vroeg om meer informatie dus.quote:Op donderdag 31 maart 2016 18:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een graanterminal binnen een bestaande haven die uitgebaggerd gaat worden. Zoiets heeft pakweg Kampen ook...
"De linkse denktank Transnational Institute, die subsidie krijgt voor een 'nee'-campagne"quote:Op donderdag 31 maart 2016 17:36 schreef Infection het volgende:
Oekraïense onderzoekers: verdrag niet goed voor Oekraïne
[..]
Je zou het ook inhoudelijk kunnen proberen. Het bevestigt precies de vrees die ik in dit topic ook al eerder heb geuit en waar ik eigenlijk nog nauwelijks een weerlegging op heb gezien. Terwijl het toch een fundamenteel probleem met het verdrag is, als het waar is.quote:Op donderdag 31 maart 2016 18:42 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
"De linkse denktank Transnational Institute, die subsidie krijgt voor een 'nee'-campagne"
Klinkt objectief.
De verhouding van de EU met Griekenland is totaal anders dan die met de Oekraïne. Onvergelijkbaar zelfs.quote:Op donderdag 31 maart 2016 18:48 schreef juliusceasar het volgende:
Zeg NEE tegen een tweede Griekenland!!!!!
Het lijkt mij niet bijzonder logisch dat een dergelijke club dat zou doen. Het kan best dat havens geprivatiseerd worden, dat zouden we in Nederland ook meer mogen doen, maar daar komt een ander soort bedrijven op af.quote:Op donderdag 31 maart 2016 18:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik ook tegen degene die hiermee kwam, dat is niet het idee dat ik heb bij complete havens die opgekocht worden. Vroeg om meer informatie dus.
Als het IMF flink investeert, dan word je de moeder geprivatiseerd hoor. Denk je soms dat dat niet gaat gebeuren in Oekraïne?quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet bijzonder logisch dat een dergelijke club dat zou doen. Het kan best dat havens geprivatiseerd worden, dat zouden we in Nederland ook meer mogen doen, maar daar komt een ander soort bedrijven op af.
Genegeerd wordt het zeker niet, het is in dit topic en het topic in POL bij elkaar zeker een keer of 8 aangehaald, wellicht niet geheel toevallig door figuren die normaal heel boos zijn op de NOS en ik heb het volgens mij ook wel inhoudelijk besproken zien worden. Daarbij hoeft ook het vrij hoge WC-eend gehalte niet genegeerd worden wat mij betreft.quote:Op donderdag 31 maart 2016 18:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Je zou het ook inhoudelijk kunnen proberen. Het bevestigt precies de vrees die ik in dit topic ook al eerder heb geuit en waar ik eigenlijk nog nauwelijks een weerlegging op heb gezien. Terwijl het toch een fundamenteel probleem met het verdrag is, als het waar is.
Daarom is het jammer als het alleen maar hetzij op grond van de bron genegeerd wordt of sowieso genegeerd wordt.
Waarom zou ik denken dat er niet geprivatiseerd zou worden als ikquote:Op donderdag 31 maart 2016 19:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als het IMF flink investeert, dan word je de moeder geprivatiseerd hoor. Denk je soms dat dat niet gaat gebeuren in Oekraïne?
Je denkt toch niet dat er een soort NL wordt gecreëerd daar hè?
schrijf?quote:Het kan best dat havens geprivatiseerd worden,
Ik schreef "je moeder" en er wordt wrs juist bezuinigd daardoor op sociale voorzieningen, gezondheidszorg etc. Dat is namelijk hoe privatisering en IMF werkt. Wie worden daar beter van?quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom zou ik denken dat er niet geprivatiseerd zou worden als ik
[..]
schrijf?
Dat het compleet kut gaat in dat land lijkt me geen verrassing Ryan. Beetje gek ook dat je doet alsof dat nieuws is.quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik schreef "je moeder" en er wordt wrs juist bezuinigd daardoor op sociale voorzieningen, gezondheidszorg etc. Dat is namelijk hoe privatisering en IMF werkt. Wie worden daar beter van?
Ja, gewone bevolking wordt er beter van als ze hier in het westen kunnen gaan werken op den duur.
Het is niet alsof je dit proces niet kent hè, du_ke.
Misschien kun je van 1 van die 8 uitgebreide discussies een post met een inhoudelijk tegenargument citeren.quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Genegeerd wordt het zeker niet, het is in dit topic en het topic in POL bij elkaar zeker een keer of 8 aangehaald, wellicht niet geheel toevallig door figuren die normaal heel boos zijn op de NOS en ik heb het volgens mij ook wel inhoudelijk besproken zien worden. Daarbij hoeft ook het vrij hoge WC-eend gehalte niet genegeerd worden wat mij betreft.
Ik heb het over dat dit bericht vandaag al een keer of 8 is aangehaald. Ik heb nergens beweerd dat er 8 keer uitgebreid over gediscussieerd is. Wel een wat aparte gewoonte om me constant dat soort zaken in de mond te leggenquote:Op donderdag 31 maart 2016 19:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien kun je van 1 van die 8 uitgebreide discussies een post met een inhoudelijk tegenargument citeren.
(Rond de Pasen was ik bijv. weg dus het kan zijn dat ik wat gemist heb.)
Geef het allemaal aan de multinationals en dan komt alles goed dus?quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat het compleet kut gaat in dat land lijkt me geen verrassing Ryan. Beetje gek ook dat je doet alsof dat nieuws is.
Denk je dat het mij of wie dan ook een reet interesseert of het nou 8 keer gepost is, of misschien 7 keer of 5 keer of misschien ook wel 9 keer?quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik heb het over dat dit bericht vandaag al een keer of 8 is aangehaald. Ik heb nergens beweerd dat er 8 keer uitgebreid over gediscussieerd is. Wel een wat aparte gewoonte om me constant dat soort zaken in de mond te leggen
Dat lijkt me niet.quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geef het allemaal aan de multinationals en dan komt alles goed dus?
Ja dus.quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Denk je dat het mij of wie dan ook een reet interesseert of het nou 8 keer gepost is, of misschien 7 keer of 5 keer of misschien ook wel 9 keer?
Ik wil weten of er een tegenargument is, ja of nee.
Bi-laterale verdragen met landen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet.
Maar wat is jouw betere alternatief voor Oekraïne? Immers alles wat wordt voorgesteld is kut.
Dan moet je even in de topics hier en in POL kijken, zoals ik al aangaf.quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:22 schreef Igen het volgende:
[..]
En wat is dat tegenargument dan? Inhoudelijk graag, dus geen "wc-eend"-klacht.
maar hoe zie je dat concreet Oekraïne helpen? Hoe houden ze daarmee de multinantionals buiten de deur? En waarom zouden 28 losse verdragen beter zijn dan 1 verdrag met zoveel landen?quote:
Ik ga niet "de topics" teruglezen, dan ben ik maar zo een week zoet. Vandaar dat ik eerder vriendelijk vroeg of je het misschien kan aanwijzen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan moet je even in de topics hier en in POL kijken, zoals ik al aangaf.
Oekraïne moet zelf nog evolueren en uit die burgeroorlog proberen te komen, dus ik stel voor een deling tussen West- en Oost-Oekraïne vaststellen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan moet je even in de topics hier en in POL kijken, zoals ik al aangaf.
[..]
maar hoe zie je dat concreet Oekraïne helpen? Hoe houden ze daarmee de multinantionals buiten de deur? En waarom zouden 28 losse verdragen beter zijn dan 1 verdrag met zoveel landen?
Geld is altijd een goed smeermiddel daarvoor. Als je bedrijven belet veel geld te verdienen tenzij ze zich aan bepaalde regels houden zullen ze zich veel sneller aan die regels houdenquote:Op donderdag 31 maart 2016 19:30 schreef vigen98 het volgende:
Wat ik niet snap is waarom Oekraïne niet zelf iets doet tegen de corruptie. Daar heb je geen verdrag voor nodig en dan lijk je erg lui over te komen. En ook over mensenrechten bijvoorbeeld. Daar heb je geen verdrag voor nodig/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |