AH, ons schip zeilt de verkeerde haven binnen?quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:23 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Iedereen wil iets verdienen. Zwart, blank, grijs en geel. Het moet wel kunnen. Ik zie het daar niet.
Net als je de Telegraaf aangeboden krijgt. Het is een keuze.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:23 schreef karton2 het volgende:
[..]
Vrijwilligers verspreiden die flyers. Je kon je aanmelden en dan kreeg je de flyers toegestuurd die je wilde hebben. GS heeft de flyers aangeboden aan iedereen die wilde. Dus ja; in deze zijn ze neutraal geweest.
Als het helpt de opbrengst te verhogen en kennis en werk naar het land te brengen hoeft het ook zeker niet negatief te zijn. Er zijn nu al Nederlandse boeren met grote bedrijven in dat land. Geloof niet dat die als negatief voor Oekraine worden gezien. En liever Europese investeringen dan Chinese wat mij betreft.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Bedrijven en landbouwgrond opkopen.
Kan ook zonder associatie-overeenkomst trouwens. Een Chinees bedrijf (uit de grensregio met Rusland, met ervaring om vijanden met militair geweld buiten de deur te houden) had al een intentie-overeenkomst met Oekraïne om een gebied zo groot als België voor 50 jaar te pachten.
Voor ons kan dat leuk zijn (bijv. als een pensioenfonds in zo'n bedrijf belegt) maar ik denk niet dat de Oekraïners er zo veel aan hebben.
Optimist.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:23 schreef karton2 het volgende:
[..]
Vrijwilligers verspreiden die flyers. Je kon je aanmelden en dan kreeg je de flyers toegestuurd die je wilde hebben. GS heeft de flyers aangeboden aan iedereen die wilde. Dus ja; in deze zijn ze neutraal geweest.
Wat zie je daar werkelijk aan positiefs in? Wat brengt men ons? Naast investering.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:24 schreef agter het volgende:
[..]
AH, ons schip zeilt de verkeerde haven binnen?
Ik denk dat een stronghold daar juist goed doet voor hun en Europa.
Dat was voor een groot deel in nu kapotgeschoten gebied te vinden. En met de lage olieprijzen niet meer interessant. Goede landbouwgrond te over echter.quote:
De vraag is wat het associatieverdrag daarover regelt.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:24 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Kan. Dan maak je daar een zakelijke deal over.
Afzetmarkt voor ons.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat zie je daar werkelijk aan positiefs in? Wat brengt men ons? Naast investering.
Die Zuid-Amerikaanse landen zijn wel een stuk welvarender, een stuk minder corrupt en een stuk meer op één lijn met westerse liberale normen en waarden dan Oekraïne. En een stuk verder weg. En geen geopolitiek mijnenveld, half in oorlog met Rusland. Dus dat is wel iets anders.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:30 schreef agter het volgende:
[..]
Afzetmarkt voor ons.
Goedkope producten vanuit hen. Olie. Graan.
Maar vnl dat ze aan onze zijde staan.
We hebben een bijna identiek verdrag met meerdere zuid Amerikaanse landen.
Waarom is Oekraïne opeens zo belangrijk?
Vorig jaar hoorde je daar nooit iemand over.
Handelsverdragen zijn goed als je niet op een eiland wil leven.
Maar die zijn ook volkomen corrupt. Daar kom je niet onderuit.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:30 schreef agter het volgende:
[..]
Afzetmarkt voor ons.
Goedkope producten vanuit hen. Olie. Graan.
Maar vnl dat ze aan onze zijde staan.
We hebben een bijna identiek verdrag met meerdere zuid Amerikaanse landen.
Waarom is Oekraïne opeens zo belangrijk?
Vorig jaar hoorde je daar nooit iemand over.
Handelsverdragen zijn goed als je niet op een eiland wil leven.
Wie?quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar die zijn ook volkomen corrupt. Daar kom je niet onderuit.
Wint Nederland ooit het WK Voetbal JA danwel te NEE.quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:21 schreef Perrin het volgende:
Vinden de mensen die dit referendum onzin vinden alle referenda onzin? Zo nee, welke onderwerpen zijn dan wél geschikt?
Wil U meer of minder belasting?quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wint Nederland ooit het WK Voetbal JA danwel te NEE.
Zeker Oost Europese landen. Maar eigenlijk iedereen. Waar je een beetje naar moet kijken is wat je nog voor een volk doet. Dat is vaak weinig. Ook in Azie trouwens.quote:
Alleen met Cruiyf .quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wint Nederland ooit het WK Voetbal JA danwel te NEE.
Echte democraten zijn niet bang voor referenda.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:41 schreef Ringo het volgende:
Referenda zijn voer voor bookmakers, niet voor democraten.
Wat mij persoonlijk heeft overtuigd om nee te stemmen zijn de argumenten van pro-EU politici om ja te stemmen. Zoek die nog eens opquote:Op donderdag 31 maart 2016 13:12 schreef Onnoman het volgende:
kan iemand een opsomming van argumenten geven waarom ik ja of nee moet stemmen?
NRC vat het aardig samenquote:Op donderdag 31 maart 2016 13:12 schreef Onnoman het volgende:
kan iemand een opsomming van argumenten geven waarom ik ja of nee moet stemmen?
Mijn idee.quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:52 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Niet stemmen lijkt me de enige wijze om uit te spreken dat het een onzinnig referendum is dat om de verkeerde redenen gehouden wordt.
Heb het gisteren eens doorgenomen en ik vond dat inderdaad het meest nuttige stuk dat ik er tot nu toe over gevonden heb.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
NRC vat het aardig samen
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-oekraine-referendum
Vooral punten 7 en 10 zijn wellicht interessant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |