abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161076219
quote:
Waar komt deze poll van? :)
Altijd weer lachen: de overheid die ons stemgedrag probeert te manipuleren (net als met de EU-grondwet-referendum (wel alsnog ingevoerd 13.gif)) en vervolgens de backfire omdat ofwel de Nederlandse staat te amateuristisch hierin is ofwel de Nederlander er te gemakkelijk doorheen prikt. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161076289
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 16:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Geen poll. :@ Gewoon mijn uitkomst van verdragwijzer.nl
Werd boven mij genoemd.
  donderdag 31 maart 2016 @ 16:38:21 #253
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161076292
quote:
Haha, mijn uitslag was precies andersom.

www.verdragwijzer.nl
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_161076303
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

NRC vat het aardig samen
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-oekraine-referendum

Vooral punten 7 en 10 zijn wellicht interessant.
Ik ga het vanavond eens rustig lezen. :)
quote:
Bewering 1: Door dit verdrag gaat Oekraïne veel Nederlands belastinggeld ontvangen.

Het is waar dat Oekraïne onder meer door dit verdrag in aanmerking komt voor financiële hulp uit de EU. Dit staat er letterlijk in het verdrag:

„Oekraïne komt in aanmerking voor financiële bijstand via de relevante EU-mechanismen en -instrumenten voor financiering. De financiële bijstand moet bijdragen aan de verwezenlijking van de doelstellingen van deze overeenkomst.”

Het geld kan bijvoorbeeld worden besteed aan het terugdringen van de corruptie en het verbeteren van de werking van de rechtsstaat.
Mogen we dat een beetje vergelijken met die miljarden euro's die naar Turkije gingen om de grenzen beter te bewaken met als resultaat dat de grenzen nog net zo lek waren en ze meer geld eisten? :)
Die corruptie verdwijnt niet zomaar, helaas.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 31 maart 2016 @ 16:45:37 #255
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161076420
pi_161076559
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 16:12 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Heb het gisteren eens doorgenomen en ik vond dat inderdaad het meest nuttige stuk dat ik er tot nu toe over gevonden heb.
Klopt, best uitgebreid en genuanceerd allemaal. Zal voor de letterneukers zat op aan te merken zijn maar ik kan het wel waarderen.
pi_161076581
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 16:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Altijd weer lachen: de overheid die ons stemgedrag probeert te manipuleren (net als met de EU-grondwet-referendum (wel alsnog ingevoerd [ afbeelding ])) en vervolgens de backfire omdat ofwel de Nederlandse staat te amateuristisch hierin is ofwel de Nederlander er te gemakkelijk doorheen prikt. :)
Je roept constant wat over manipulatie door de overheid maar waar doel je dan concreet op? Mogen ministers of parlementsleden geen mening hebben?
pi_161076603
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 16:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ga het vanavond eens rustig lezen. :)

[..]

Mogen we dat een beetje vergelijken met die miljarden euro's die naar Turkije gingen om de grenzen beter te bewaken met als resultaat dat de grenzen nog net zo lek waren en ze meer geld eisten? :)
Die corruptie verdwijnt niet zomaar, helaas.
Nee, je mag het wel vergelijken met middelen die bv Turkije of Kroatië kregen om hun openbaar bestuur te versterken.
pi_161076859
Ik las dat Cargill momenteel al hele havens aan het opkopen is ergens in Oekraïne, klopt dat?
I´m back.
pi_161076937
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 17:07 schreef Ryan3 het volgende:
Ik las dat Cargill momenteel al hele havens aan het opkopen is ergens in Oekraïne, klopt dat?
Als je dat leest, dan check je toch gewoon even de bron?
pi_161076958
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 17:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je dat leest, dan check je toch gewoon even de bron?
Kon ik niet. Maar ik denk als het waar is, zal dat op FOK! inmiddels ook wel ingedaald zijn.

Je weet dat Oekraïne de graanschuur was van Sovjetunie, de zwarte aarde, vruchtbare löss bodem zorgt daarvoor en dat Cargill één der grootste multinationals is op het gebied van verwerking van graan e.d. hè?

Enfin, ik heb het maar even gevraagd aan ze, kan er geen bron verder over vinden.

Maar toen ik het zag staan, dacht ik, dat is slim natuurlijk, lekker gebruik maken van de shock doctrine.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ryan3 op 31-03-2016 17:40:46 ]
I´m back.
pi_161077419
Oekraïense onderzoekers: verdrag niet goed voor Oekraïne

quote:
Het associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne is niet goed voor de Oekraïense economie. Slechts een handvol grote bedrijven zal ervan profiteren en dat gaat ten koste van de grote meerderheid, zeggen Oekraïense onderzoekers.

De linkse denktank Transnational Institute, die subsidie krijgt voor een 'nee'-campagne, liet een Oekraïens kenniscentrum in Kiev de mogelijke gevolgen van het akkoord voor de Oekraïense economie onderzoeken. De resultaten zijn vandaag gepubliceerd (.pdf).

Europese standaarden

Het Europese associatieverdrag heeft als doel de handel tussen tussen Europa en Oekraïne te vergemakkelijken, maar de onderzoekers zeggen dat de Oekraïense industrie veel te weinig geld en middelen heeft om te produceren volgens de Europese standaarden. Veel Oekraïense bedrijven zullen daardoor failliet gaan, is de voorspelling.

Door het akkoord zal de Oekraïense economie vooral afhankelijk worden van de export van onbewerkte grondstoffen en goedkope landbouwproducten naar de EU. Dat levert veel minder op dan de handel met Rusland, die door de politieke spanningen tussen de landen drastisch is gekrompen.

Goedkoop productieplatform

De onderzoekers verwachten dat het akkoord zal leiden tot een stijging van de werkgelegenheid in Oekraïne, maar dit zullen vooral slecht betaalde banen zijn. Hoogopgeleid personeel zal nog meer naar de EU trekken dan nu al het geval is. Momenteel werkt ongeveer een kwart van de Oekraïners in het buitenland.

Het associatieverdrag leidt ertoe dat de Oekraïense economie wordt overgenomen door het buitenland, zegt het kenniscentrum. Het land zal op termijn alleen nog een goedkoop productieplatform voor Europese bedrijven zijn.
pi_161077456
quote:
Vandaar de activiteiten van Cargill wrs. En of er nu wel of geen associatie verdrag wordt getekend dat huppelt toch wel gewoon door.
I´m back.
pi_161077461
quote:
2s.gif Op donderdag 31 maart 2016 16:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, je mag het wel vergelijken met middelen die bv Turkije of Kroatië kregen om hun openbaar bestuur te versterken.
En hoe pakt dat goede bestuur uit in Turkije op dit moment?
pi_161077486
quote:
10s.gif Op donderdag 31 maart 2016 17:38 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ja, idem Egypte trouwens, die hebben een associatie verdrag vanaf 2004 met de EU. Dat is lekker gegaan allemaal dan.
I´m back.
pi_161077570
quote:
10s.gif Op donderdag 31 maart 2016 17:38 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Er is ook niemand die claimt dat het een wondermiddel is :D. Het ging me alleen om een wat zuiverder vergelijking :P
  donderdag 31 maart 2016 @ 17:58:01 #267
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161077881
vkoblenko twitterde op donderdag 31-03-2016 om 13:54:06 Nexit over de rug van 45 miljoen burgers van Oekraine. Als DAT democratie is...#nrc #referendum https://t.co/TODCfovMT2 reageer retweet
Tsja...
pi_161078021
quote:
10s.gif Op donderdag 31 maart 2016 17:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er is ook niemand die claimt dat het een wondermiddel is :D. Het ging me alleen om een wat zuiverder vergelijking :P
Wit-Rusland komt, Loekasjenko weg en ze willen associatie verdrag, ook doen? Kun je helemaal lange neus trekken naar Poetin hè.
I´m back.
pi_161078058
IMF ook druk bezig uiteraard in Oekraïne: https://www.ftm.nl/artikelen/imf-oekraine

Kijk du_ke hoe de gewone Oekraïner ervan profiteert:

quote:
Aan de lening van het IMF zijn strenge voorwaarden verbonden. Het standaardpakket aan maatregelen waar het IMF sinds de jaren tachtig berucht om is, wordt ook toegepast in Oekraïne. Radicale bezuinigingen op de overheidsuitgaven, waaronder sociale voorzieningen en de gezondheidszorg, vergezeld van verregaande liberalisering van handel en markten die het land openstellen voor buitenlands kapitaal.

Ze zijn Oekraïne al volop aan het verkrachten, zo te zien.

[ Bericht 11% gewijzigd door Ryan3 op 31-03-2016 18:12:01 ]
I´m back.
  donderdag 31 maart 2016 @ 18:06:34 #270
192592 SureD1
------------------------------
pi_161078059
quote:
2s.gif Op donderdag 31 maart 2016 17:58 schreef Gutmensch het volgende:
vkoblenko twitterde op donderdag 31-03-2016 om 13:54:06 Nexit over de rug van 45 miljoen burgers van Oekraine. Als DAT democratie is...#nrc #referendum https://t.co/TODCfovMT2 reageer retweet
Tsja...
Ja dat dus, ik ben er klaar mee, ik laat me niet voor een vruchteloos Nexit karretje spannen :r

Ik ga niet, dat de opkomst maar onder de 30% mag blijven, zijn we meteen van het hele gezeik af...
  donderdag 31 maart 2016 @ 18:07:58 #271
192592 SureD1
------------------------------
pi_161078080
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Correct en Rusland staat het vrij een dergelijk verdrag met de EU af te sluiten. Daar is zelfs over onderhandeld meen ik.
Sterker, is er al... EU-Russia Partnership Agreement...
pi_161078381
I´m back.
pi_161078541
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 18:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wit-Rusland komt, Loekasjenko weg en ze willen associatie verdrag, ook doen? Kun je helemaal lange neus trekken naar Poetin hè.
Er over praten kan altijd. Net zoals er met Poetin ook over een dergelijk verdrag is onderhandeld. Je doet net alsof het iets heel uitzonderlijks is.

Maar Ryan, wat ga jij stemmen en waarom?
pi_161078556
quote:
15s.gif Op donderdag 31 maart 2016 18:06 schreef Ryan3 het volgende:
IMF ook druk bezig uiteraard in Oekraïne: https://www.ftm.nl/artikelen/imf-oekraine

Kijk du_ke hoe de gewone Oekraïner ervan profiteert:

[..]

Ze zijn Oekraïne al volop aan het verkrachten, zo te zien.
Ze hoeven niet om buitenlandse hulp te vragen Ryan. Dat doen ze enkel als ze het blijkbaar hard nodig hebben...
pi_161078577
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 18:25 schreef Ryan3 het volgende:
Cargills terminal iig in Yuzhni: http://www.cargill.com/news/releases/2016/NA31931055.jsp
Een graanterminal binnen een bestaande haven die uitgebaggerd gaat worden. Zoiets heeft pakweg Kampen ook...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')