Klassieke drogreden. De islam is de benaming van de verzameling van stromingen. Doen alsof iemand die DE islam zegt dit niet weet is ridicuul.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er is niet zoiets als "De Islam", net zo min als er zoiets is als "Het Christendom".
Het klopt dat veel gelovigen niet bijster goed geinformeerd zijn ten aanzien van de geschiedenis van hun geloof en de uiteenlopende theologieen. Maar om als ongelovige nu 1 enkele interpretatie aan te wijzen als de juiste vind ik persoonlijk absurd: in de ogen van een ongelovige zijn alle interpretaties onjuist.
Mooie verwoording.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Maar om als ongelovige nu 1 enkele interpretatie aan te wijzen als de juiste vind ik persoonlijk absurd: in de ogen van een ongelovige zijn alle interpretaties onjuist.
Dat lijkt me evident. Maar daar gaat het ook niet over in dit topic.quote:Op donderdag 24 maart 2016 22:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er heel veel moslims die de Islam anders interpreteren dan IS. Zoals Firuze hierboven bijvoorbeeld.
En we kunnen hen toch moeilijk de misdaden van IS verwijten. Ik zou niet weten waarom die daar een speciale verantwoordelijkheid in zouden dragen.
Het leek me toch het vermelden en benadrukken waard.quote:Op donderdag 24 maart 2016 22:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat lijkt me evident. Maar daar gaat het ook niet over in dit topic.
Iemand die de leer van jihad verdedigt kan het verweten worden als er jihad aanvallen plaatsvinden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 22:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er heel veel moslims die de Islam anders interpreteren dan IS. Zoals Firuze hierboven bijvoorbeeld.
En we kunnen hen toch moeilijk de misdaden van IS verwijten. Ik zou niet weten waarom die daar een speciale verantwoordelijkheid in zouden dragen.
Het is prima om de islam anders te interpreteren. Tegelijkertijd moeten moslims eerlijk zijn over de interpretatie die de grote islamstromingen verspreiden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 22:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat lijkt me evident. Maar daar gaat het ook niet over in dit topic.
Ik ben Shia. Zoek maar op wie er het eerste 'aan' gaat als ISIS er 1tje mocht kiezen, als er een Shia, Sunni, een ongelovige of een Christen in een rijtje staan.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:46 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Je zoekt de slachtofferrol op.
Niemand zegt dat alle moslims terroristen zijn. Dat is iets wat je jezelf wijsmaakt om vervolgens anderen te haten.
Wees eerlijk over de islam, en dat het jihad oorlog leert. Verwerp het vervolgens.
Ontkennen dat de islam zo is, is liegen. En dat wordt niet gewaardeerd in Nederland.
Je noemt wat stromingen, maar vertelt er niet bij dat 90% van de moslims soennitisch is. We moeten de islam niet gelijkstellen aan de sektes en de uitzonderingen. De mainstream islam leert de foute, foute shit, en wat sektes doen dat niet. Werp geen rookscherm op.
Daarmee bedoelde ik met name de wijze waarop het Westen na de 1e wereldoorlog de voormalige Ottomaanse gebieden heeft herverdeeld (denk b.v. aan de Balfour-verklaring en de stichting van Israël, de Sykes-Picot overeenkomst, 'am annakba', etc) en daarmee een stevig staaltje perverse politiek heeft laten zien. Ik denk dat dat een grote impact heeft gehad op het ontstaan van veel anti-Westerse sympathieën die nu nog steeds in het MO heersen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En een paar posts eerder beschouw je de 'invloed' van het 'westen' juist als onderbelicht. Wat is het nou?
Dat zou fijn zijn, zo'n simpel antwoord, maar ik denk dus niet dat dat de enige reden is.quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:42 schreef Fir3fly het volgende:
Oh die vraag heeft een simpel antwoord: islam. Dit is waar het altijd toe leidt als men een religie de macht geeft.
Maar wat versta je exact onder "de leer"? De Koran, of zoals deze wordt uitgelegd in de moskeeën? Ben je überhaupt zelf wel es in moskeeën geweest of discussies gehad met moslims?quote:Op donderdag 24 maart 2016 22:16 schreef geavanceerd het volgende:
Als iemand die leer niet alleen verdedigt, maar openlijk vijandig reageert naar mensen die wel benoemen dat de islam jihad oorlog leert, is het helemaal foute koek.
De rechtsscholen leggen de interpretaties van de grote stromingen vast. Aangezien er een doodstraf staat op het verwerpen of in twijfel trekken van een standpunt dat vastgelegd is door deze rechtsscholen, hoe waarschijnlijk acht je het dan dat moskeeen tegen hun eigen leer inpreken? Dat is nog gevaarlijker dan een koran verbranden. De sociale controle is enorm.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 08:19 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Maar wat versta je exact onder "de leer"? De Koran, of zoals deze wordt uitgelegd in de moskeeën? Ben je überhaupt zelf wel es in moskeeën geweest of discussies gehad met moslims?
Kijk, ik ken de Koran wel redelijk, ook vanuit mijn interesse voor het Arabisch. Daar staan de nodige "Middeleeuwse" praktijken in, en een imo groot obstakel is de wijze waarop veel moslims de Koran benaderen: als rechtstreekse dictering van God. Dat maakt zaken als tekstkritiek al gauw een taboe. Vergelijk de bijbelse tekstkritiek eens met die van de Koran; Luxenberg moest zijn onderzoek zelfs onder pseudoniem uitvoeren.
De hamvraag hier is echter wat jij precies onder "de leer" verstaat. Zoals deze in de meeste moskeeën wordt uitgedragen? En ben je daar zelf getuige van geweest, of trek je dat van het 'alleswetende internet'?
Het is voor moslims niet toegestaan iets te vertellen wat de islam schaadt. Dus je zult altijd te horen krijgen dat het niet aan de islam ligt, dat de ware islam anders is, dat hun islam de oplossing is tegen radicalisering en men de moskee eens vaker zou moeten bezoeken. En de mensen die dat doen krijgen de schone schijn en zijn zo weer opgezet tegen de tegenstanders van de moskee.quote:Zo ben ik zelf bijvoorbeeld altijd nogal kritisch geweest jegens evangelische stromingen binnen het Christendom. Een alfa-cursus volgen bij een evangelische kerk geeft je dan een aardig inkijkje in die wereld. Hetzelfde geldt voor de IslamIk vond het erg verfrissend om moskeeën te bezoeken en te horen hoe moslims daar denken. Dus mocht je het nog niet gedaan hebben, dan kan ik je rechtstreeks contact alleen maar aanraden.
IS is geen islam stroming. Maar het gedachtegoed van IS is wel mainstream. Het wordt gedeeld door de grootste stromingen. Vertel mij bijvoorbeeld maar eens welke grote islam stroming niet leert om een kalifaat te stichten, oa. via jihad oorlog, en de sharia in te voeren en niet-sharia machten omver te werpen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 22:50 schreef Firuze het volgende:
[..]
Ik ben Shia. Zoek maar op wie er het eerste 'aan' gaat als ISIS er 1tje mocht kiezen, als er een Shia, Sunni, een ongelovige of een Christen in een rijtje staan.
ISIS zie ik als een sekte vol met 'zieke shit', en zeker niet als wat jij mainstream Islam noemt. De slachtofferrol zoek ik helemaal niet op, maar ik wil wel gewoon normaal over straat kunnen zoals ieder ander. Enige wat ik vraag is hoe hier mee om te gaan, want ik vind dit moeilijk.
ISIS toont gigantische vergelijkingen met de Khawarij. Khawarij betekent 'diegene die weg gingen', ruim vertaald. Dit is een anarchistische oude sekte die al eeuwen lang aan terrorisme doet en praktisch iedereen die niet volgens de eerste drie Islamitische generaties leeft als ongelovige bestempeld en deze in de meeste gevallen willen doodmaken. Dit zijn de grondleggers van het Islamitisch radicalisme. Ga mij niet vertellen dat ISIS mainstream is.
De Khawarij en ISIS geloven dat het concept van 'zondigen' gelijk staat aan ongeloof, ofwel ieder die zondigt is volgens hen een ongelovige. Ook al is dit in strijd met de leringen van de Profeet (صلى الله عليه وآله وسلم), waarbij iemand een zondiger kan zijn terwijl hij Moslim is/blijft.
Wat maakt dit uit, denk je? Jihad bestond volgens de leringen BUITEN het 'Rijk van Vrede' ofwel Dar al-Islam en het 'Rijk van Oorlog' ofwel Dar al-Harb, maar Khawarij/ISIS voegt bij het 'Rijk van Oorlog' alle mensen toe die zich niet volgens hun leer gedragen. Dit houdt in dat de Khawarij en ISIS praktisch iedereen behalve henzelf als uit te roeien vijand zien en zij derhalve in permanente oorlog verkeren.
1) 'Jihad' betekent toch echt iets anders dan 'oorlog'. Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Jihadquote:Op vrijdag 25 maart 2016 09:29 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
IS is geen islam stroming. Maar het gedachtegoed van IS is wel mainstream. Het wordt gedeeld door de grootste stromingen. Vertel mij bijvoorbeeld maar eens welke grote islam stroming niet leert om een kalifaat te stichten, oa. via jihad oorlog, en de sharia in te voeren en niet-sharia machten omver te werpen.
Jihad betekent voornamelijk oorlog, maar is een breder begrip wat eigenlijk iedere vorm van strijd kan omvatten, inclusief de strijd met jezelf. Echter in de islamitische lectuur slaat jihad nagenoeg altijd op oorlog tegen de niet-moslims. Er zijn nauwelijks verwijzingen naar een ander soort strijd.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
1) 'Jihad' betekent toch echt iets anders dan 'oorlog'. Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Jihad
2) 'Sharia' is niet veel meer dan een containerbegrip voor 'wetgeving'. Een moslim in het midden-oosten vragen of hij voor Sharia is is ongeveer hetzelfde als een Nederlander vragen of hij voor wetgeving is. Het zegt vrij weinig over de inhoud van die wetgeving.
Wellicht doe je er verstandig aan je informatie niet te betrekken van rechtsextremistische websites.
Onzin. Geen enkele andere religie leert dit soort shit, en we zien dan ook bij geen enkele andere religie dit soort shit voorkomen. Het waren geen boeddhisten, geen christenen en geen hindoestanen. Het waren moslims. Moslims die vechten voor een kalifaat, zoals alle grote islamstromingen opdragen. Geen enkele andere religie kent een doctrine die opdraagt tot het stichten van een staat middels oorlog, en eenmaal die staat gesticht is verplicht om de oorlog uit te breiden naar het buitenland.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:23 schreef truthortruth het volgende:
Het gaat helemaal niet om welke stroming van de islam dit veroorzaakt, elke vorm van religie kan dit veroorzaken. Het gaat om de mate van beleving van religie die bepaalt hoe mensen erin mee kunnen gaan. Zolang religie nog zo'n belangrijke rol blijft spelen in het leven van mensen zullen er altijd extremisten zijn die deze dingen doen.
Daarom zie je dit terroristisch verschijnsel ook meer bij de islam dan bij de verlichtte godsdiensten.
De vijandigheid van de moslim, wanneer een niet-moslim herhaalt wat de islam leert. En zo zie je weer dat het niet uitmaakt dat jij in je hoofd een gematigde interpretatie van de islam kan hebben. Waar het keer op keer op uitdraait is die vijandigheid jegens mensen die wél benoemen dat de grootste islamstromingen foute, foute shit preken. Where are the gematigden?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:31 schreef Firuze het volgende:
Ik begin mijn Shia strijd vandaag maar door mijn lichaam in de sportschool te versterken, zodat ik komend Pasen met mijn ongelovige vriendinnen en hun kinderen mooiere eitjes kan verven.Die blije gezichten zijn leuker dan het gezwam van geavanceerd.
Ben jij moslim? Heb je de Koran gelezen? Ben je in alle (of uberhaupt 1) moskee geweest?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:50 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
De vijandigheid van de moslim, wanneer een niet-moslim herhaalt wat de islam leert. En zo zie je weer dat het niet uitmaakt dat jij in je hoofd een gematigde interpretatie van de islam kan hebben. Waar het keer op keer op uitdraait is die vijandigheid jegens mensen die wél benoemen dat de grootste islamstromingen foute, foute shit preken. Where are the gematigden?
Het gezwam kunnen jullie allemaal blijven negeren. Maar op een gegeven moment naderen de jihadknallen gehoorafstand. En dan heb je me een partij spijt.
Jij komt zelf ook nogal vijandig over.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:50 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
De vijandigheid van de moslim, wanneer een niet-moslim herhaalt wat de islam leert. En zo zie je weer dat het niet uitmaakt dat jij in je hoofd een gematigde interpretatie van de islam kan hebben. Waar het keer op keer op uitdraait is die vijandigheid jegens mensen die wél benoemen dat de grootste islamstromingen foute, foute shit preken. Where are the gematigden?
Het gezwam kunnen jullie allemaal blijven negeren. Maar op een gegeven moment naderen de jihadknallen gehoorafstand. En dan heb je me een partij spijt.
Je vraag is dus eigenlijk: hoe weet je dat je meer kennis in huis hebt dan anderen over een onderwerp? En het antwoord weet je zelf best ook wel. Stop nou toch eens met je van de domme houden.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:20 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Ben jij moslim? Heb je de Koran gelezen? Ben je in alle (of uberhaupt 1) moskee geweest?
Waarom denk je dat JIJ het beter weet dan mensen die daadwerkelijk moslim zijn?
Ik zie trouwens niet hoe firuze vijandig is. Denk dat ze eerder gewoon de hoop heeft opgegeven, aangezien jij bij je standpunt blijft.
Eerder verstandig dan vijandig als je het mij vraagt...
Er is niet zo veel mis met vijandigheid, mits je het goed richt. Als iemand hier verkondigt een neonazi te zijn, zul jij ook vijandig reageren danwel hem verbannen. Daar is niets mis mee. Dat moet je niet gelijkstellen aan de vijandigheid die de neonazi heeft tov Joden.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jij komt zelf ook nogal vijandig over.
Heb ik al lang en breed gedaan, maar ik kom tot een andere conclusie dan jij komt. Ben ook in verschillende moskees geweest, heb preken die ze vaak opnemen gezien, heb met moslims gepraat. Het beeld dat daaruit komt is veel genuanceerder dan jij mensen wil laten geloven.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:30 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Je vraag is dus eigenlijk: hoe weet je dat je meer kennis in huis hebt dan anderen over een onderwerp? En het antwoord weet je zelf best ook wel. Stop nou toch eens met je van de domme houden.
Ik heb geciteerd wat de grootste stromingen leren over één onderwerpje (afvalligheid), om jullie geesten op een kier te krijgen. Eén onderwerpje, zodat jullie je misschien gaan afvragen of het misschien toch echt zo kan zijn, zonder overdonderd te zijn door een informatie overload. Dit is gewoon verifieerbare informatie. Maar jullie doen geen enkele poging om het te verifiëren. In de plaats daarvan vraag je mij of ik de koran gelezen heb, of ik in een moskee geweest ben. Vraag jezelf eens: waarom, in godsnaam, heb je niet gewoon geverifieerd wat ik zei? De vraag is niet of ik de islam beter ken dan een moslim zelf, maar waarom de moslim zelf niet eerlijk erkent wat de islam leert (nadat je zelf geverifieerd hebt dat wat ik zeg werkelijk klopt).
Tik in op google:
[naam van een stroming die ik noemde] + apostasy punishment.
Klaar. Doe het nu.
Wederom, ik heb het niet over moslims, maar over de islam.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb ik al lang en breed gedaan, maar ik kom tot een andere conclusie dan jij komt. Ben ook in verschillende moskees geweest, heb preken die ze vaak opnemen gezien, heb met moslims gepraat. Het beeld dat daaruit komt is veel genuanceerder dan jij mensen wil laten geloven.
Sterker nog, ik heb de pagina waaruit je citeerde (wiki) geheel gelezen en kwam erachter dat je nogal selectief bezig bent geweest.
Heb ook het een en ander geciteerd, maar dat zijn dan volgens jou allemaal leugens, alhoewel ik me dan afvraag waarom je wat je uitkomt van dezelfde pagina wel als waarheid kan zien.
Je komt niet verder dan alles wat niet jouw visie is hierop leugens noemen en dat vind ik persoonlijk een schoffering van de werkelijkheid.
Ik denk dat jij heel selectief leest, vooral met Google zoek en je zult ergens een site vinden met aansluitende informatie. (Of dit echt klopt is nooit zeker)quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:36 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Er is niet zo veel mis met vijandigheid, mits je het goed richt. Als iemand hier verkondigt een neonazi te zijn, zul jij ook vijandig reageren danwel hem verbannen. Daar is niets mis mee. Dat moet je niet gelijkstellen aan de vijandigheid die de neonazi heeft tov Joden.
Mijn vijandigheid jegens de foute zooi in de islam is niet ongepast. Alleen als je in beginsel ontkent dat die foute zooi er is, en gelooft dat die foute zooi eigenlijk goed is, lijkt het ongepast. Dan zie je critici als mij aan voor haters.
Maar na de zoveelste knal begint men toch langzaam te beseffen dat de critici al die tijd gelijk hebben gehad.
Ik heb het over de bronteksten, die duidelijk ruimte overlaten voor interpretatie. Ik heb het over wat men (onder elkaar dus) preekt. Daarnaast praten met mensen e.d.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:48 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Wederom, ik heb het niet over moslims, maar over de islam.
En wederom, het is doctrine dat je niets vertelt wordt dat de islam schade aandoet. Zoals een moslim geen varkensvlees met je zal eten, zal hij je ook niet iets vertellen wat de islam schade aandoet. Het mag niet, en het is gevaarlijk.
JIJ kwam met die wiki pagina om daarmee je gelijk te tonen, een pagina die veel groter is dan dat stukje dat jij eruit gepikt hebt en daarin veel nuance ligt.quote:Stap van de wiki pagina af en verifieer direct in de primaire bronnen wat een stroming leert. Ga naar islamitische sites bedoeld voor een islamitisch publiek. Dit heb ik je al eerder verteld.
En als je dan komt aanzetten met dat het 1000 jaar geleden nog anders was, dat is niet relevant. Waar het om gaat, is wat de stromingen NU leren. Wat veroorzaakt NU de ellende, de oorlog, de aanslagen. Behandel de islam voor wat het NU is, niet wat het vroeger was of wat je hoopt dat het gaat worden. En gebruik de mooie dingen die je ontdekt niet om het beeld te nuanceren, net zo min je de mooie dingen uit Duitsland moet gebruiken om het nazisme te nuanceren. Het doel is niet om moslims te straffen en schuld uit te delen, maar om ellende te voorkomen.
Niet mee eens, want wat ze zelf "preken" is niet zozeer foute shit. Het probleem van oa een isis is niet dat ze de gewonere dingen van dat geloof ook onderschrijven, het probleem ligt daar waar de overeenkomsten ophouden, waar er een zeer ruime en vrije interpretatie wordt toegepast om het geweld te rechtvaardigen.quote:Iemand zei hier eerder al dat de meeste slachtoffers moslims zijn. Die hebben er dus ook het meeste baat bij als men deze foute shit die de islamstromingen leren stopt te verspreiden.
Je verwart het ongenuanceerde beeld wat ik schets, met selectiviteit aan mijn kant. Het kan ook zo zijn dat die nuance er gewoon niet is en ik je dat duidelijk probeer te maken. Niet ik maar de islam zelf bepaalt welke ruimte er is voor nuance. Ik haalde niet voor niets het voorbeeld aan van afvalligheid/het verwerpen van een leerstelling. De deur zit op een kier zo ver als zij dat bepalen en niet ik.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:48 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Ik denk dat jij heel selectief leest, vooral met Google zoek en je zult ergens een site vinden met aansluitende informatie. (Of dit echt klopt is nooit zeker)
Wat hebben de slachtoffers in Brussel hieraan?quote:Je moet je ook bedenken dat dit geloof eeuwenoud is, en dat in die tijd dingen gewoon anders waren. De mens is gegroeid en zo ook de manier waarop de Koran word geïnterpreteerd. Dat geld ook voor de Bijbel of de thora...
Zijn het er duizenden? Hoe weet je dat? Waarom waren er maar 3 mensen die de aanslagen pleegde en niet 100 of 1000?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:04 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Je verwart het ongenuanceerde beeld wat ik schets, met selectiviteit aan mijn kant. Het kan ook zo zijn dat die nuance er gewoon niet is en ik je dat duidelijk probeer te maken. Niet ik maar de islam zelf bepaalt welke ruimte er is voor nuance. Ik haalde niet voor niets het voorbeeld aan van afvalligheid/het verwerpen van een leerstelling. De deur zit op een kier zo ver als zij dat bepalen en niet ik.
Daarnaast merk ik vaker dat mensen geloven dat het onmogelijk is om te achterhalen wat de islam eigenlijk leert. Ze proberen het niet eens. Want bronnen kunnen betrouwbaar danwel onbetrouwbaar zijn en dus bestaat de waarheid niet meer. Dat klopt voor geen meter. Alsof je ook niet kunt weten wat de PVV wil, want iedereen heeft zo zijn eigen mening daarover. Natuurlijk kun je dit wel weten en kun je dit achterhalen. De islam is per definitie wat moslims onderling leren dat de islam is. Dus moet je naar dat soort bronnen kijken.
[..]
Wat hebben de slachtoffers in Brussel hieraan?
Stop met draaien, stop met van de hak op de tak springen. Er wordt jihad geleerd, hier in het Westen. Waarom zouden we dat toestaan? De bijbel is geen excuus, de Thora is geen excuus, de kruistochten zijn geen excuus, een gematigde moslim is geen excuus om dit toe te staan. Het zijn allemaal afleidingsmanoeuvres. Er wordt jihad geleerd, en het resultaat is talloze oorlogen en aanslagen.
Als er geen jihad geleerd werd, hier in het Westen, hoe komen we dan aan duizenden en duizenden jihadisten die vanuit het Westen de wereld intrekken om genocide te verrichten? En dit zou zogenaamd onopgemerkt gebeurd zijn? Hoe geloofwaardig is het dat een moskee zou preken wat haaks staat op de leer van de eigen stroming. Dat is absurd. Alsof een katholieke kerk zou leren dat homosexualiteit prima is, en niet één maar de meerderheid van de katholieke kerken. Het is wensdenken, en een risico voor lief nemen wat je nauwelijks kan bevatten. Nu zijn het er duizenden me tig maal sympathisanten, de volgende generatie zijn het er tienduizenden en ik denk zelfs meer.
Doen we. Ik vind dat Nederlanders zich ook bij elk incident in het vervolg moeten uitspreken. Dus het incident in Madrid, daar wil ik een excuses voor en wel nu! En ook wil ik in het vervolg voor elk pedofiel dat opgepakt wordt een excuses van alle Nederlanders.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:50 schreef LionPopChoc het volgende:
Ik denk dat moslims zich meer moeten uitspreken.
Ik snap dat ze dit niet willen, maar het zou goed zijn als er bijv. Op TV ook wat programma's zouden komen over dit onderwerp.
Dat zou ook een aantal waanideeen die sommige mensen hebben de wereld uit helpen.
Oh lieve schat, als jij je constant moet verantwoorden kan je dat soort Hollanders heel snel de oren wassen. Zeg gewoon en wat vind je ervan dat Hollanders oververtegenwoordigd zijn in de pedofilie? Of zeg dat je ook excuses wilt voor elk incident aangaande pedofilie. Moet je eens zien hoe snel dat soort hun bek houden. Enige manier is dus echt met gelijk munt terugbetalen. Niet grof, doch op een zeer beleefde manier met een grote glimlach. Heeerlijk die gezichten!!quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:45 schreef Firuze het volgende:
[..]
Ik houd er niet zo van mensen onder 1 dak te scharen, maar ik begrijp niet waarom zoveel mensen blijkbaar denken dat ik hen het leven niet zou gunnen puur omwille van mijn geloof. De aanslagen die met regelmaat in het nieuws verschijnen worden net zo goed door mij afgekeurd, maar telkens moet ik mijzelf verdedigen ook al gaat het helemaal niet om mij maar om slachtoffers.
Steeds aanhoren 'wat vind jij ervan Moslima zijnde?'. Wat denk je zelf? Misbruik van religie door een stelletje moordzuchtige, op macht en geld beluste debielen van Saddam, of welke andere idioten dan ook, die eenvoudig kneedbare losers gebruiken om hun doelen te bereiken.
Vandaag ook weer een blik naar mij en ik kan het 'ze' niet eens kwalijk nemen. Ik werk, ik studeer, ik zorg voor familie maar het is nooit genoeg. Misschien moet ik een sticker op m'n hoofd plakken met 'ik haat ISIS'.
Waarom schaart de media elke Moslim onder 1 groep? Waarom leggen politieke figuren niet de verschillen uit tussen culturen, geloven, groepen en dergelijke? Sunni, Shia, Alevi, Khawarij, Wahhabi? Geef een paar basislessen over de geschiedenis en totstandkoming van die stromingen, twee uurtjes voor middelbare scholieren of op TV en je hebt al veel meer kennis dan 'oh, die is Moslim, zal wel terrorist zijn'.
Waarom wordt er niet ingegaan op Saudische invloeden op Salafistische groepen die in Brussel, Den Haag etc. actief zijn? Pak ze op, zet ze uit of sluit ze preventief op. Doe je onderzoek.
Je schermt steeds met nuance. Goed, dan nemen we toch even de proef op de som? Welke grote islamitische stroming leert dan NIET om een kalifaat te stichten middels jihad, inclusief de sharia en bijbehorende straffen zoals executies, amputaties en het doden van afvalligen?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb het over de bronteksten, die duidelijk ruimte overlaten voor interpretatie. Ik heb het over wat men (onder elkaar dus) preekt. Daarnaast praten met mensen e.d.
[..]
JIJ kwam met die wiki pagina om daarmee je gelijk te tonen, een pagina die veel groter is dan dat stukje dat jij eruit gepikt hebt en daarin veel nuance ligt.
JIJ bent degene die zegt dat die een vastgelegde en onveranderlijke wet is, dat terwijl dat zelfs heden ten dage niet het geval is, maar gewoonweg nooit zo is geweest.
Hoe kom je op het idee dat ik nog nooit op site's ben geweest voor een islamitisch publiek, zoals al gezegd heb ik zelfs preken gekeken, ook irl.
Heb eerder het idee dat jij dat wat te weinig doet, iig erg selectief bent in wat je wil zien en er je eigen interpretatie op los laat.
[..]
Niet mee eens, want wat ze zelf "preken" is niet zozeer foute shit. Het probleem van oa een isis is niet dat ze de gewonere dingen van dat geloof ook onderschrijven, het probleem ligt daar waar de overeenkomsten ophouden, waar er een zeer ruime en vrije interpretatie wordt toegepast om het geweld te rechtvaardigen.
Ik ben het niet eens met jouw lezing dat dat de "pure" islam is, zonder leugens om het beter voor te doen. Juist omdat ik die grondteksten aardig goed ken, omdat ik de lezingen van de wetsscholen (die jij teveel waarde toedicht trouwens)ken, omdat ik me heb verdiept in de verschillende interpretatie's van de " gewone moslim" ben ik me ervan bewust dat isis en co juist op die probleempunten erg ver weg staat van die andere lezingen en interpretatie's. Ze op veel punten echt dwars tegen de grondteksten in gaan, zelfs harde regels die amper voor interpretatie vatbaar zijn.
En vind ik de verdachtmaking die jij erop na houdt een zeer slechte zaak.
Uhhh was van de week nog op het nieuws dat er 5000 Europese jihadisten vertrokken zijn naar alleen al Syrië. Volg je het nieuws een beetje?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:14 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Zijn het er duizenden? Hoe weet je dat? Waarom waren er maar 3 mensen die de aanslagen pleegde en niet 100 of 1000?
Ik hoop echt dat niemand je serieus neemt, want ik vind je gedachtegang onlogisch en extreem.
Ik Snap je reactie, maar ik zeg niet dat moslims zich moeten verontschuldigen. Ik wil graag zien dat ze zich uitspreken zodat mensen een beter beeld kunnen creeeren van wat een moslim is. Wat het geloof inhoud zodat ze niet gaan denken als geavanceerd bijv.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Doen we. Ik vind dat Nederlanders zich ook bij elk incident in het vervolg moeten uitspreken. Dus het incident in Madrid, daar wil ik een excuses voor. En ook wil ik in het vervolg voor elk pedofiel dat opgepakt wordt een excuses van alle Nederlanders.
Hebben we een deal? Of nee, alleen moslims moeten dat natuurlijk. Zie hier de zoveelste Nederlandse hypocriet.
Dat maakt je wel hypocriet. Wetende dat je nooit tegen een Hollander zou zeggen dat hij of zij zich wat meer moet uitspreken. Met andere woorden, we moeten openlijk het boetekleed aantrekken, alsof deze gasten (terroristen) eerst met alle moslims overlegd hebben alvorens zij zichzelf opgeblazen hebben.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:28 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Ik Snap je reactie, maar ik zeg niet dat moslims zich moeten verontschuldigen. Ik wil graag zien dat ze zich uitspreken zodat mensen een beter beeld kunnen creeeren van wat een moslim is. Wat het geloof inhoud zodat ze niet gaan denken als geavanceerd bijv.
Het is niet leuk maar ik denk persoonlijk dat het nodig is om twee werelden dichterbij elkaar te brengen.
Als jij dat niet zo ziet dan is dat jouw goed Recht. Ik zie niet in hoe dat mij hypocriet maakt?
Precies. Zie discussies hier over islam, sharia en weet ik het wat. Wat boeit het dat er in islamitische landen eventueel sharia's ingevoerd worden? Elk land maakt zich wel uit wat voor regels het wil hebben. Nou wist ik wel dat vele Hollanders betweterig zijn, maar zo erg? Sinds wanneer is 'democratie' de norm? Wie beslist dat?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:32 schreef Perrin het volgende:
Ik wil nog wel even benadrukken dat dit topic niet bedoeld is om de gehele islam telkens in de fundamentalistische hoek van IS en de aanslagplegers te drukken. Het slaat elke genuanceerde discussie plat.
Het onderwerp is: hoe nu verder.
Beantwoord mijn vraag eens?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:27 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Uhhh was van de week nog op het nieuws dat er 5000 Europese jihadisten vertrokken zijn naar alleen al Syrië. Volg je het nieuws een beetje?
Wat is jouw oplossing voor Nederland dan qua Islam en moslims?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:27 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Uhhh was van de week nog op het nieuws dat er 5000 Europese jihadisten vertrokken zijn naar alleen al Syrië. Volg je het nieuws een beetje?
Nee dan begrijp je me dus niet, ik zeg niks over een boetekleed aantrekken. Dat maak jij ervan, maar ik gooi juist een idee op hoe we ervoor kunnen zorgen dat moslims een betere naam kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dat maakt je wel hypocriet. Wetende dat je nooit tegen een Hollander zou zeggen dat hij of zij zich wat meer moet uitspreken. Met andere woorden, we moeten openlijk het boetekleed aantrekken, alsof deze gasten (terroristen) eerst met alle moslims overlegd hebben alvorens zij zichzelf opgeblazen hebben.
De enige oplossing is voor moslims om religie minder belangrijk in hun leven te maken, net zoals dat met andere religies is gebeurt.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:38 schreef laforest het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing voor Nederland dan qua Islam en moslims?
Blanke Nederlanders zonder dubbel paspoort (Hollanders zoals jij ze noemt) zijn veruit in de meerderheid in Nederland dus is het heel logisch dat die oververtegenwoordigd zouden zijn in de criminaliteit in het algemeen, en in verschillende vormen van criminaliteit an sich.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh lieve schat, als jij je constant moet verantwoorden kan je dat soort Hollanders heel snel de oren wassen. Zeg gewoon en wat vind je ervan dat Hollanders oververtegenwoordigd zijn in de pedofilie? Of zeg dat je ook excuses wilt voor elk incident aangaande pedofilie. Moet je eens zien hoe snel dat soort hun bek houden. Enige manier is dus echt met gelijk munt terugbetalen. Niet grof, doch op een zeer beleefde manier met een grote glimlach. Heeerlijk die gezichten!!
Ik denk dat je dit wel weet maar toch:quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:38 schreef laforest het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing voor Nederland dan qua Islam en moslims?
Wat is onzin? Ik heb alleen maar gezegd dat er duizenden jihadisten hier vandaan komen. Misschien dat jij dingen in mijn mond stopt die ik daar helemaal niet wil hebben.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:35 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Beantwoord mijn vraag eens?
5000 vanuit Europa dat NAAR Syrië gehad is een heel KLEIN percentage van de gehele Europese populatie.
Tuurlijk 5000 klinkt als een hoog getal maar niet als je het aantal van de totale Europese populatie Daartegenover zet... Onzin dus
Deze vraag kan je voor elke godsdienst stellen, naar mijn idee.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:02 schreef Perrin het volgende:
Wat moeten we toch aan met deze godsdienst?
Je dwaalt af. Het gaat over de islam.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:47 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Deze vraag kan je voor elke godsdienst stellen, naar mijn idee.
Dat houdt effectief in dat je de Koran wilt censureren? En je wilt een bepaalde vrijheid van geloof ontnemen (immers er is ook een innerlijke jihad die niets met oorlogvoeren te maken heeft)?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:28 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Ik denk dat je dit wel weet maar toch:
Een verbod op de leer van jihad.
Moskeeen en islamitische scholen moeten programma's opzetten om pro-actief tegen jihad, de sharia en het kalifaat te leren. Ik denk dat we het allemaal wel eens zijn dat gematigden daar geen enkel probleem mee zouden hebben. Dus dit zou geen probleem voor de moskeeen en scholen moeten zijn, aldus wat sommigen hier denken. Ik vermoed echter dat moskeeen dit nooit zullen doen. Dit omdat zij die vrijheid niet hebben en de druk vanuit de islamitische gemeenschap die vanuit de Westerse maatschappij ver overtreft. Het Westen kan iets "willen", maar hun gemeenschap zal ze doden als ze het doen. Dus er is van keuze geen enkele sprake.
Maar het punt is dat we hierin geen enkel risico horen te nemen. We kunnen niet "hopen" dat ze die shit niet leren, en er vervolgens na decennia achterkomen dat er duizenden en duizenden jihadisten gekweekt zijn. We moeten het zeker weten.
Men kan zeggen dat ik radicaal ben. Maar degenen die dat zeggen beseffen niet hoezeer ze zelf geradicaliseerd zijn de afgelopen decennia. Het is ultra radicaal om het acceptabel te vinden dat hier jihad oorlog geleerd kan worden, en eveneens is het ultra radicaal om het in orde te vinden dat hier miljoenen en miljoenen moslimimmigranten heentrekken. Hiertegen zijn is gematigd.
Dat is inderdaad precies het probleem met het willen verbieden. Want wat moeten daarvoor dan precies de criteria zijn?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:05 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat houdt effectief in dat je de Koran wilt censureren? En je wilt een bepaalde vrijheid van geloof ontnemen (immers er is ook een innerlijke jihad die niets met oorlogvoeren te maken heeft)?
Je kunt geen enkel geloof verbieden, alleen geloof (anders is het discriminatie). Dus dan ook de Joden, Christenen, etc. Echter, wat men denkt en innerlijk gelooft kun je sowieso niet verbieden. Ik zie in geavanceerd's voorstel niets anders als thought control en actief politieke indoctrinatie en censuur, precies wat IS ook doet, en daarom net zo gevaarlijk. Als je zulke dingen wilt dan ben je actief bezig met het ondermijnen van de democratie. Verder vind ik het gedrag voor een angsthaas om je vrijheden op te geven voor een veiligheid die je nooit kunt garanderen en waarvoor vele miljoenen mensen voor gestorven zijn in Europa.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is inderdaad precies het probleem met het willen verbieden. Want wat moeten daarvoor dan precies de criteria zijn?
Als dat eenvoudig is "verbied de Koran", zonder inhoudelijke criteria, dan is dat niet te verdedigen. En eventuele algemene criteria zijn al gauw van toepassing op andere boeken zoals het Oude Testament.
Je framed het weer zo negatief. Jij wilt dat hier jihad geleerd mag worden, en ik wil dat niet. Wat is extremer? Ik denk dat heel wat Brusselaren niet naar mij zullen wijzen. En naarmate dit ook in Nederland gaat escaleren, zal dat ook hier zo zijn.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:05 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat houdt effectief in dat je de Koran wilt censureren? En je wilt een bepaalde vrijheid van geloof ontnemen (immers er is ook een innerlijke jihad die niets met oorlogvoeren te maken heeft)?
Oké de EU heeft grof geschat een biljoen inwoners 5000 is wel wat minder dan 0,01 %. Maar goed dit is ook niet echt relevant.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:34 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Wat is onzin? Ik heb alleen maar gezegd dat er duizenden jihadisten hier vandaan komen. Misschien dat jij dingen in mijn mond stopt die ik daar helemaal niet wil hebben.
Verder is een leger altijd een miniem percentage van een gehele bevolking. Nog geen 0,01% van de Amerikanen heeft in Irak gevochten, en nog geen 0,01% daarvan heeft zijn wapen afgevuurd. Dus Amerika is ongevaarlijk en kan geen oorlogen beginnen?
Naast de duizenden Westerse jihadisten die bekend zijn bij onze instanties, zijn er duizenden die ze niet kennen. En honderdduizenden niet-Westerse jihadisten. En miljoenen Westerse sympathisanten en honderden miljoenen niet-Westerse sympathisanten. De aantallen zijn dusdanig groot dat de gecombineerde legers van de Westerse wereld hun handen vol hebben, evenals de Russen en vele legers in het Oosten en Afrika. Wat je nu ziet is dat de strijd zich verplaatst naar Europa. Ons in West-Europa wacht oorlog. Zoals ook de Westerse jihadisten oorlog maken in het Oosten, zullen de Oosterse jihadisten oorlog maken in het Westen. Wie het onmogelijk maakt om de leer van jihad aan te pakken en de ideeen in de islam die dit veroorzaken, maakt het dus onvermijdelijk dat de hamer de oplossing wordt voor alle islamitische problemen.
Je kunt gewelddadige islamitische lectuur verbieden. Het tegengaan van de verspreiding.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:16 schreef laforest het volgende:
[..]
Je kunt geen enkel geloof verbieden, alleen geloof (anders is het discriminatie). Dus dan ook de Joden, Christenen, etc. Echter, wat men denkt en innerlijk gelooft kun je sowieso niet verbieden. Ik zie in geavanceerd's voorstel niets anders als thought control en actief politieke indoctrinatie en censuur, precies wat IS ook doet, en daarom net zo gevaarlijk. Als je zulke dingen wilt dan ben je actief bezig met het ondermijnen van de democratie. Verder vind ik het gedrag voor een angsthaas om je vrijheden op te geven voor een veiligheid die je nooit kunt garanderen en waarvoor vele miljoenen mensen voor gestorven zijn in Europa.
Dat is jouw interpretatie vanuit een behoorlijk radicaal perspectief en in deze zin ben jij dan dus even extreem als andere die hun extreme interpretatie van de Jihad geven.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:25 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Je framed het weer zo negatief. Jij wilt dat hier jihad geleerd mag worden, en ik wil dat niet. Wat is extremer? Ik denk dat heel wat Brusselaren niet naar mij zullen wijzen. En naarmate dit ook in Nederland gaat escaleren, zal dat ook hier zo zijn.
Over jihad: als de geweldloze jihad effectiever is dan de gewelddadige, dan is de geweldloze gevaarlijker. Het gaat om het streven: het kalifaat en de sharia. Het is ook niet OF de kleine OF de grote jihad. Het is het beiden. Wat veel mensen lastig vinden is dat je dit als juridisch teksten moet zien, want die positie hebben ze in de islamitische wereld. Als een juridische tekst ergens ruimte voor laat, betekent het dat er ruimte voor is. De meeste mensen lezen dan echter "oh er is ook een innerlijke jihad dus jihad valt wel mee en er zijn zoveel interpretaties".
Nee, de interpretatie is dat jihad het allemaal is, en de gewelddadige jihad is toegestaan, en de gewelddadige jihad is goed, maar de andere jihad zijn ook goed. De gewelddadige is echter de voornaamste, en alleen sterven in de gewelddadige jihad is de enige garantie om direct in de hemel te komen en het dag des oordeels over te slaan.
Heb je ooit van een jihad groep gehoord die zich exclusief richt op de innerlijke jihad?
Het zal dan ook escaleren. Maar wel op een moment dat we dit nog kunnen winnen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:27 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Oké de EU heeft grof geschat een biljoen inwoners 5000 is wel wat minder dan 0,01 %. Maar goed dit is ook niet echt relevant.
Je zei eerder in een post iets in de trant van dat we niet onze ogen kunnen sluiten en maar hopen dat het goedkomt. Daar Geef ik je gelijk in, maar ik denk niet dat de oplossing is om een religie te gaan verbieden en te arresteren als ze zich verzetten. Grote kans dat het juist escaleert, al helemaal als andere religies wel gewoon mogen blijven bestaan. Ik vermoed dat je dan juist meer terroristen gaat creeeren.
Dus wat zijn andere opties?
Het gaat er niet om wat mijn of jouw interpretatie is, maar dat er jihadisten wereldwijd oorlog aan het voeren zijn. En dat die leer aangepakt wordt. Het is prima als jij wil ontkennen dat deze leer wijdverspreid is, maar je bent het er hopelijk mee eens dat de leer die dat jihadisme veroorzaakt aangepakt moet worden.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:38 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie vanuit een behoorlijk radicaal perspectief en in deze zin ben jij dan dus even extreem als andere die hun extreme interpretatie van de Jihad geven.
Dus in dit briljante Masterplan zit geen plan b verwerkt?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:40 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Het zal dan ook escaleren. Maar wel op een moment dat we dit nog kunnen winnen.
Zelfs als we alles goed doen, is het geloof van jihadisten nog steeds dat ze de oorlog hier moeten ontketenen, de jihad moeten beginnen waar die nog niet is. Daar kun je niet mee onderhandelen. Je kunt het niet "goed" aanpakken en er zijn geen "goede" opties. De goede optie hebben jullie vertikt door de leer niet te willen aanpakken. Gezonde afkeer van de islamitische norm is geframed naar islamofobie en racisme, en een groot deel van het Westerse volk heeft zich tegen de islamofoben gekeerd en het pad vrij gemaakt voor de jihadisten. Nu zitten we met de gebakken peren. Nu is het kiezen uit het minste kwaad.
Een verbod was nooit nodig geweest als we dit net als het neonazisme aan hadden gepakt. Dat gedachtegoed verspreid zich hier ook niet, omdat die mensen uitgekotst worden. Niemand geeft ze een baan, niemand wil ze als schoonzoon, en niemand wil ermee geassocieerd worden. Zo smoor je het in de kiem. Doe je het omgekeerde, geef je ze huizen, banen en subsidie en bestrijd je tegenstanders als racisten en islamofoben, dan neemt de omvang van het probleem toe.
De 'vrijheid van geloof' is in mijn ogen een beetje een wassen neus, in die zin dat die vrijheid geen le aanvullende vrijheden biedt die niet anderszins al bestaan. Vandaar ook de toevoeging 'behoudens ieders verantwoordelijkheid voor de wet'.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:16 schreef laforest het volgende:
[..]
Je kunt geen enkel geloof verbieden, alleen geloof (anders is het discriminatie). Dus dan ook de Joden, Christenen, etc. Echter, wat men denkt en innerlijk gelooft kun je sowieso niet verbieden. Ik zie in geavanceerd's voorstel niets anders als thought control en actief politieke indoctrinatie en censuur, precies wat IS ook doet, en daarom net zo gevaarlijk. Als je zulke dingen wilt dan ben je actief bezig met het ondermijnen van de democratie. Verder vind ik het gedrag voor een angsthaas om je vrijheden op te geven voor een veiligheid die je nooit kunt garanderen en waarvoor vele miljoenen mensen voor gestorven zijn in Europa.
Jouw briljante meesterplan is het beschermen van de leer van jihad in het Westen, tot bloedens toe, en te doen alsof niet de jihadisten maar hun tegenstanders de democratie ondermijnen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:50 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Dus in dit briljante Masterplan zit geen plan b verwerkt?
Het boeit juist wel dat er in andere landen bepaalde rechtssystemen zijn ingevoerd als mensen met een andere denkwijze hiervan de dupe worden. In Saudi-Arabië heeft men onlangs in het strafrecht een artikel opgenomen waarin atheïsme gelijk wordt gesteld aan terrorisme.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Precies. Zie discussies hier over islam, sharia en weet ik het wat. Wat boeit het dat er in islamitische landen eventueel sharia's ingevoerd worden? Elk land maakt zich wel uit wat voor regels het wil hebben. Nou wist ik wel dat vele Hollanders betweterig zijn, maar zo erg? Sinds wanneer is 'democratie' de norm? Wie beslist dat?
De norm is respect voor individuele vrijheden en rechten, dat is geen lokale aangelegenheid maar moet je voor ieder mens nastreven. Wat jij doet is een heel land generaliseren, alsof er binnen een land geen mensen zijn met hun eigen ideeën. Dat is ook het zieke aan landen met religieuze wetgeving.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Precies. Zie discussies hier over islam, sharia en weet ik het wat. Wat boeit het dat er in islamitische landen eventueel sharia's ingevoerd worden? Elk land maakt zich wel uit wat voor regels het wil hebben. Nou wist ik wel dat vele Hollanders betweterig zijn, maar zo erg? Sinds wanneer is 'democratie' de norm? Wie beslist dat?
Ik heb geen meesterplan, ik heb het idee geopperd dat moslims zich meer moeten uitspreken. Ik hoop juist dat iemand zegt ja maar hier heb je nog niet aan gedacht, zodat ik verder kan denken. Ik zeg niet dat mijn visie de enige juist visie is. Sterker nog ik denk dat er heel veel mensen zijn die veel betere ideeën hebben. En ik kan mijn eigen gedachtegang verbeteren door daar naar te luisteren en daar open voor te staan. Zelfs bij jou lees ik dingen waarvan ik denk dat je misschien wel een punt hebt. Maar jij houd zo Star vast aan je eigen beeld dat dit een ja nee discussie word.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:59 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Jouw briljante meesterplan is het beschermen van de leer van jihad in het Westen, tot bloedens toe, en te doen alsof niet de jihadisten maar hun tegenstanders de democratie ondermijnen.
Een groot gedeelte daarvan werd gedaan in samenwerking met verschillende landen in het Midden-Oosten zelf. Het is absoluut geen homogeen gebied. Daarnaast, hoeveel mensen daar zullen denk je kennis hebben van dingen die jij noemt? Vrijwel geen, net zoals weinig mensen daar hier vanaf weten.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 08:01 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Daarmee bedoelde ik met name de wijze waarop het Westen na de 1e wereldoorlog de voormalige Ottomaanse gebieden heeft herverdeeld (denk b.v. aan de Balfour-verklaring en de stichting van Israël, de Sykes-Picot overeenkomst, 'am annakba', etc) en daarmee een stevig staaltje perverse politiek heeft laten zien. Ik denk dat dat een grote impact heeft gehad op het ontstaan van veel anti-Westerse sympathieën die nu nog steeds in het MO heersen.
Gelukkig is dat wel zo. De problemen met IS zijn puur en alleen gebaseerd op islamitisch geloof en overlevering. Zij doen simpelweg wat Mohammed deed vanuit Medina een paar honderd jaar na christus. Vergeet niet dat Mohammed van een redelijk simpele koopman veranderde in een warlord van ongekende proporties. De grootste reden dat islam zo snel verspreidde in die tijd is dat Mohemmad en zijn leger simpelweg gebied na gebied veroverden, op een manier die niet heel veel verschilt van wat IS nu doet. Alleen heeft IS nog wat gruwelijkere middelen dan alleen het zwaard.quote:Dat zou fijn zijn, zo'n simpel antwoord, maar ik denk dus niet dat dat de enige reden is.
Het geluid van de moslimgemeenschap is al te horen maar je hoopt iets anders te horen. Het feit dat je niet gelooft wat ik over de islam zeg, toont de onwil van de moslimgemeenschap om oprecht te zijn over de islam. Waarom hebben ze je dit niet eerlijk vertelt? Waarom moet ik dit doen? Waar zijn de gematigden die gewoon eerlijk vertellen wat de islam leert. Zelfs als zijn er gematigden die een vreedzame en afwijkende interpretatie hebben, die zouden dan toch oprecht genoeg zijn om je te vertellen dat de grote stromingen wel die foute shit leren? Maar nee, ze ontkennen, verzwijgen en worden vijandig als je aankaart dat grote stromingen gruwelijke shit leren.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:33 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Ik heb geen meesterplan, ik heb het idee geopperd dat moslims zich meer moeten uitspreken. Ik hoop juist dat iemand zegt ja maar hier heb je nog niet aan gedacht, zodat ik verder kan denken. Ik zeg niet dat mijn visie de enige juist visie is. Sterker nog ik denk dat er heel veel mensen zijn die veel betere ideeën hebben. En ik kan mijn eigen gedachtegang verbeteren door daar naar te luisteren en daar open voor te staan. Zelfs bij jou lees ik dingen waarvan ik denk dat je misschien wel een punt hebt. Maar jij houd zo Star vast aan je eigen beeld dat dit een ja nee discussie word.
Dus nogmaals wat zijn andere opties?
quote:Enough With The Teddy Bears And Tears: It’s Time To Take Our Civilization Back
http://www.breitbart.com/(...)st-threat-in-europe/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |