Exact en dat komt door de mooie uitvinding in het Westen die we 'scheiding van Kerk en staat' noemen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:56 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Lees eens een bijbel door, zou ik zeggen. Daar vind je dezelfde uitspraken. Worden die ook in alle kerken gepredikt?
Het Christendom kent tegenwoordig minder extremistisch geweld dan de Islam, maar de onderliggende teksten liegen er niet om
Jihadisten richten een slachting aan.quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:56 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Lees eens een bijbel door, zou ik zeggen. Daar vind je dezelfde uitspraken. Worden die ook in alle kerken gepredikt?
Het Christendom kent tegenwoordig minder extremistisch geweld dan de Islam, maar de onderliggende teksten liegen er niet om
Sorry ik zit de hele dag mobiel ik kan nu geen lange dingen typen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid: je zit hier in F&L, niet in NWS. Hier wordt wel min of meer verwacht dat je zaken kunt onderbouwen zonder te verwijzen naar google. Dat iedereen https://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia heeft gelezen gaan we wel van uit.
En als ik nu eens zeg dat ik dat al lang en breed heb gedaan en dat ik daarom zeg dat het niet zo zwart/wit is als jij stelt?quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:27 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Sorry ik zit de hele dag mobiel ik kan nu geen lange dingen typen.
Maar het antwoord is simpel ja. Google vindt allerlei soorten bronnen. Zowel sites bedoeld voor een niet-moslim publiek als sites geschreven door en voor moslims. Het gaat om die laatste.
En alles wat je met Google staat is waar natuurlijk. Of selecteer je slechts wat in jouw nauwe straatje past?quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:27 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Sorry ik zit de hele dag mobiel ik kan nu geen lange dingen typen.
Maar het antwoord is simpel ja. Google vindt allerlei soorten bronnen. Zowel sites bedoeld voor een niet-moslim publiek als sites geschreven door en voor moslims. Het gaat om die laatste.
Niet dat ik PVV'er ben, maar:hquote:Op woensdag 23 maart 2016 23:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klopt. Jet is alleen jammer dat ik hier waarschijnlijk geen reactie pp krijg van een pvv'er
Inclusief een inhoudelijk antwoord.
Want het meest ironische en voor hun vervelende gevolg wat ze eruit gaan trekken is dat het stemvee extremer is dan diegene die ze als hun leider en hun held zien
Nee, ik citeer notabene de verschillende stromingen, waartoe 90% van de moslimbevolking behoort.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Je haalt nu de mening van 1 stroming aan, dat terwijl ik aantoon dat er dus ook stromingen zijn die zeggen geheel geen straf.
Dit is geen vaste en onveranderlijke wet, het staat onder discussie en er zijn verschillende manieren van hoe ermee om te gaan. En ja, ik haal landen aan, die hun wetten gedeeltelijk of helemaal op de islam laten steunen. Maar ik kan ook verschillende scholen en discussie's binnen die scholen aanhalen.
Je bent vrij selectief in wat je copy/past... Laat me van diezelfde pagina die jij gebruikt wat meer neerzetten:
[..]
[..]
[..]
Kort om, zo zwart wit als jij het stelt is het niet. De doodstraf op afvalligheid staat al onder discussie sinds ze het verzonnen hebben....
Niet alleen 1000 jaar dacht men er anders over, ook nu wordt er verschillend over gedacht en verschillend toegepast. Maar ook dat heb ik al in een citaat laten zien.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:42 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Nee, ik citeer notabene de verschillende stromingen, waartoe 90% van de moslimbevolking behoort.
Hoe men er 1000 jaar geleden over dacht hebben we het nu niet over. In de loop der tijd heeft men hierover consensus bereikt en sindsdien is de straf onveranderlijk. Zozeer dat op zelfs deze straf ter discussie stellen de doodstraf staat.
We hebben het ook niet over landen. Landen zijn iets anders dan de islam. De meeste landen in de islamitische wereld zijn geen islamitische landen. Die hebben geen islamitische regering die vanuit de staat de sharia oplegt. De sharia legt het volk elkaar op, en poogt het de staat op te leggen middels jihad.
Jij gelooft dat je nooit kunt achterhalen wat de leerstellingen van een islamitische stroming zijn?quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:31 schreef laforest het volgende:
[..]
En alles wat je met Google staat is waar natuurlijk. Of selecteer je slechts wat in jouw nauwe straatje past?
Volgens mij gaan er dagelijks meer moslims dood door het Middenoostenconflict dan de Westerse bevolking.quote:
Daar gaan we weer.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet alleen 1000 jaar dacht men er anders over, ook nu wordt er verschillend over gedacht en verschillend toegepast. Maar ook dat heb ik al in een citaat laten zien.
Het is niet onveranderlijk, het staat niet zo vast als een huis, het is niet zo zwart/wit als jij het voorstelt.
Neem Ali Gomaa, niet de minste, toch staat hij tot op de dag van vandaag achter zijn stelling dat er geen doodstraf op afvalligheid zou moeten zijn, is hij daar falikant tegen en als je even wat moeite ervoor doet kan je hele verhandelingen vinden van hem waarom hij dat denkt, met geloofsbronnen waarop hij zich beroept. Dat in een land waar het leeuwendeel wel voor die doodstraf is, zijn mening heeft heel wat stof op doen waaien.
Dit is een interessant statestiekje trouwens, ook hieruit blijkt dat het niet zo zwart/wit als als jij stelt
[ afbeelding ]
https://www.quora.com/Is-(...)ting-away-from-Islam
Dit gaat dus om mosims die graa de sharia als landswet zouden willen zien, of die ook voor de doodstraf op afvalligheid zijn.
Zoals je ziet zit daar een grote variatie in. Is het allemaal niet zo klip en klaar als jij graag wil denken.
Inderdaad. Daarom is het ook zo bizar dat mensen die het jihadisme proberen te bagatelliseren of de islam proberen te beschermen dit zogenaamd doen omdat ze het beste voor hebben met moslims. De mensen die dat doen geven blijkbaar niks om moslimlevens.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:18 schreef starla het volgende:
[..]
Volgens mij gaan er dagelijks meer moslims dood door het Middenoostenconflict dan de Westerse bevolking.
Of heb ik het mis?
Met andere woorden: je verdedigt de vrijheid om hier jihad oorlog te mogen leren.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:00 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen het recht heeft om te geloven wat hij/zij wilt. Tenzij er slachtoffers vallen. Dus nee, maar ik ben niet degene die islam wilt verbieden en iedereen die zich verzet wil arresteren.
Eigenlijk denk je net als IS maar dan het andere uiterste. Zij pakken niet moslims aan, en jij wilt wel moslims aanpakken.
Ik vind niet dat mensen zoals jij verboden en vervolgt moeten worden, tenzij je besluit het recht in eigen handen te nemen.
Met andere woorden: je verdraait mijn woorden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 14:27 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Met andere woorden: je verdedigt de vrijheid om hier jihad oorlog te mogen leren.
En de ISLAM, om maar jou een beetje na te doen, geeft geen eenduidig antwoord hierop. Daarom wordt er verschillend gedacht en wordt het verschillend toegepast.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:19 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Daar gaan we weer.
We hebben het over de ISLAM.
Niet over alle moslims. Wat leert de ISLAM. Wat de ISLAM leert heeft invloed op moslims, maar natuurlijk nooit never op alle moslims.
Als je buurman je een klap verkoopt en de politie vertelt je vervolgens dat er ook hele normale buurmannen zijn, dan is dat net zo absurd als het argument wat je hier aandraagt.
Wat. Leert. De. Islam.
Het wordt niet gebaetelliseerd, je wordt er alleen op gewezen dat jouw zeer nauwe definitie niet klopt, niet de grote en enige waarheid is. Dat er variatie is.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:28 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarom is het ook zo bizar dat mensen die het jihadisme proberen te bagatelliseren of de islam proberen te beschermen dit zogenaamd doen omdat ze het beste voor hebben met moslims. De mensen die dat doen geven blijkbaar niks om moslimlevens.
Ik heb geen definitie van jihad. Ik herhaal simpelweg wat voor definitie de islamstromingen zelf hanteren. Dit botst met jouw interpretatie.quote:Op donderdag 24 maart 2016 15:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Het wordt niet gebaetelliseerd, je wordt er alleen op gewezen dat jouw zeer nauwe definitie niet klopt, niet de grote en enige waarheid is. Dat er variatie is.
Naar mijn mening zouden we juist diegene die dus de jihad vorm die nu gepleegd wordt afkeuren moeten ondersteunen. Denk dat dat veel meer zoden aan de dijk zal zetten dan jouw jullie zijn vieze leugenaars die ons een rad voor de ogen willen draaien.
Ik heb geciteerd wat alle grote islamstromingen leren over afvalligen: die moeten vermoord worden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 15:22 schreef erodome het volgende:
[..]
En de ISLAM, om maar jou een beetje na te doen, geeft geen eenduidig antwoord hierop. Daarom wordt er verschillend gedacht en wordt het verschillend toegepast.
In de koran zelf staat niets over die doodstraf op afvalligheid, alleen een straf in het hiernamaals.
In de overleveringen staat daar wel iets over, maar wel in een bepaalde context, niet alleen om afvalligheid.
De sharia is een groep van wetten die van oorsprong en nog steeds opnieuw getoetst worden, bekeken worden en bediscussieerd wordt. Er is niet maar 1 sharia, er zijn er op dit moment een heel aantal. Die hebben overeenkomsten, maar ook verschillen.
Ook wat de islam hierover zegt heb ik al geplaatst en zoals je dat zelf kan lezen geeft dat ruimte voor interpretatie. Wat dan ook aan de lopende band gebeurd.
Daardoor is het aan het eind van de dag helemaal niet zo interessant wat de islam hier precies over zegt, maar is het vooral interessant wat de moslim ermee doet.
Ik bagatelliseer niet, ik stip alleen aan wat er onder "de leer" wordt verstaan.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:24 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Jihadisten richten een slachting aan.
Vervolgens valt de policor het christendom aan om de slachting te bagatelliseren. Dit patroon zien we keer op keer. Omdat de policor alle religies gelijkstelt en het christendom hier het meest aanwezig is, gaat de haat naar het christendom. Dat is niet alleen ongepast, maar ronduit kwaadaardig.
Er is wel degelijk een zeer genuanceerd geluid te horen, sterker nog, dat hebben mensen je al meerdere keren getoont. Maar jij blijft gewoon met je vingers in je oren lalalala roepenquote:Op donderdag 24 maart 2016 16:11 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Ik heb geen definitie van jihad. Ik herhaal simpelweg wat voor definitie de islamstromingen zelf hanteren. Dit botst met jouw interpretatie.
Er is geen enkel moslim geluid over het afkeuren van jihad. Alleen van het afkeuren van terrorisme.
Radicalen liegen over de islam en zijn dan ook niet eerlijk over dat jihad voornamelijk geweld tegen niet moslims is. Die steunen staat gelijk aan collaboreren met de jihadistische beweging.
Ik heb, vanaf diezelfde pagina die je hebt geciteert ook geciteert, daarmee laten zien dat het niet zo zwart/wit is als jij wil voorstellen. Heb nog meer bewijs daarvan laten zien, maar ook hier blijf je met je vingers in je oren lalalala roepen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 16:23 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Ik heb geciteerd wat alle grote islamstromingen leren over afvalligen: die moeten vermoord worden.
Je kunt hier niet omheen bluffen. Toon maar aan dat één van die stromingen iets anders leert.
Stop met het verdedigen en beschermen van gruwelijke shit. Stop met om de hete brei heen draaien.
Mits je de 'juiste' zoekcriteria gebruikt natuurlijk.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:31 schreef laforest het volgende:
[..]
En alles wat je met Google staat is waar natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |