Exact en dat komt door de mooie uitvinding in het Westen die we 'scheiding van Kerk en staat' noemen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:56 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Lees eens een bijbel door, zou ik zeggen. Daar vind je dezelfde uitspraken. Worden die ook in alle kerken gepredikt?
Het Christendom kent tegenwoordig minder extremistisch geweld dan de Islam, maar de onderliggende teksten liegen er niet om
Jihadisten richten een slachting aan.quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:56 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Lees eens een bijbel door, zou ik zeggen. Daar vind je dezelfde uitspraken. Worden die ook in alle kerken gepredikt?
Het Christendom kent tegenwoordig minder extremistisch geweld dan de Islam, maar de onderliggende teksten liegen er niet om
Sorry ik zit de hele dag mobiel ik kan nu geen lange dingen typen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid: je zit hier in F&L, niet in NWS. Hier wordt wel min of meer verwacht dat je zaken kunt onderbouwen zonder te verwijzen naar google. Dat iedereen https://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia heeft gelezen gaan we wel van uit.
En als ik nu eens zeg dat ik dat al lang en breed heb gedaan en dat ik daarom zeg dat het niet zo zwart/wit is als jij stelt?quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:27 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Sorry ik zit de hele dag mobiel ik kan nu geen lange dingen typen.
Maar het antwoord is simpel ja. Google vindt allerlei soorten bronnen. Zowel sites bedoeld voor een niet-moslim publiek als sites geschreven door en voor moslims. Het gaat om die laatste.
En alles wat je met Google staat is waar natuurlijk. Of selecteer je slechts wat in jouw nauwe straatje past?quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:27 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Sorry ik zit de hele dag mobiel ik kan nu geen lange dingen typen.
Maar het antwoord is simpel ja. Google vindt allerlei soorten bronnen. Zowel sites bedoeld voor een niet-moslim publiek als sites geschreven door en voor moslims. Het gaat om die laatste.
Niet dat ik PVV'er ben, maar:hquote:Op woensdag 23 maart 2016 23:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klopt. Jet is alleen jammer dat ik hier waarschijnlijk geen reactie pp krijg van een pvv'er
Inclusief een inhoudelijk antwoord.
Want het meest ironische en voor hun vervelende gevolg wat ze eruit gaan trekken is dat het stemvee extremer is dan diegene die ze als hun leider en hun held zien
Nee, ik citeer notabene de verschillende stromingen, waartoe 90% van de moslimbevolking behoort.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Je haalt nu de mening van 1 stroming aan, dat terwijl ik aantoon dat er dus ook stromingen zijn die zeggen geheel geen straf.
Dit is geen vaste en onveranderlijke wet, het staat onder discussie en er zijn verschillende manieren van hoe ermee om te gaan. En ja, ik haal landen aan, die hun wetten gedeeltelijk of helemaal op de islam laten steunen. Maar ik kan ook verschillende scholen en discussie's binnen die scholen aanhalen.
Je bent vrij selectief in wat je copy/past... Laat me van diezelfde pagina die jij gebruikt wat meer neerzetten:
[..]
[..]
[..]
Kort om, zo zwart wit als jij het stelt is het niet. De doodstraf op afvalligheid staat al onder discussie sinds ze het verzonnen hebben....
Niet alleen 1000 jaar dacht men er anders over, ook nu wordt er verschillend over gedacht en verschillend toegepast. Maar ook dat heb ik al in een citaat laten zien.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:42 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Nee, ik citeer notabene de verschillende stromingen, waartoe 90% van de moslimbevolking behoort.
Hoe men er 1000 jaar geleden over dacht hebben we het nu niet over. In de loop der tijd heeft men hierover consensus bereikt en sindsdien is de straf onveranderlijk. Zozeer dat op zelfs deze straf ter discussie stellen de doodstraf staat.
We hebben het ook niet over landen. Landen zijn iets anders dan de islam. De meeste landen in de islamitische wereld zijn geen islamitische landen. Die hebben geen islamitische regering die vanuit de staat de sharia oplegt. De sharia legt het volk elkaar op, en poogt het de staat op te leggen middels jihad.
Jij gelooft dat je nooit kunt achterhalen wat de leerstellingen van een islamitische stroming zijn?quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:31 schreef laforest het volgende:
[..]
En alles wat je met Google staat is waar natuurlijk. Of selecteer je slechts wat in jouw nauwe straatje past?
Volgens mij gaan er dagelijks meer moslims dood door het Middenoostenconflict dan de Westerse bevolking.quote:
Daar gaan we weer.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet alleen 1000 jaar dacht men er anders over, ook nu wordt er verschillend over gedacht en verschillend toegepast. Maar ook dat heb ik al in een citaat laten zien.
Het is niet onveranderlijk, het staat niet zo vast als een huis, het is niet zo zwart/wit als jij het voorstelt.
Neem Ali Gomaa, niet de minste, toch staat hij tot op de dag van vandaag achter zijn stelling dat er geen doodstraf op afvalligheid zou moeten zijn, is hij daar falikant tegen en als je even wat moeite ervoor doet kan je hele verhandelingen vinden van hem waarom hij dat denkt, met geloofsbronnen waarop hij zich beroept. Dat in een land waar het leeuwendeel wel voor die doodstraf is, zijn mening heeft heel wat stof op doen waaien.
Dit is een interessant statestiekje trouwens, ook hieruit blijkt dat het niet zo zwart/wit als als jij stelt
[ afbeelding ]
https://www.quora.com/Is-(...)ting-away-from-Islam
Dit gaat dus om mosims die graa de sharia als landswet zouden willen zien, of die ook voor de doodstraf op afvalligheid zijn.
Zoals je ziet zit daar een grote variatie in. Is het allemaal niet zo klip en klaar als jij graag wil denken.
Inderdaad. Daarom is het ook zo bizar dat mensen die het jihadisme proberen te bagatelliseren of de islam proberen te beschermen dit zogenaamd doen omdat ze het beste voor hebben met moslims. De mensen die dat doen geven blijkbaar niks om moslimlevens.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:18 schreef starla het volgende:
[..]
Volgens mij gaan er dagelijks meer moslims dood door het Middenoostenconflict dan de Westerse bevolking.
Of heb ik het mis?
Met andere woorden: je verdedigt de vrijheid om hier jihad oorlog te mogen leren.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:00 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen het recht heeft om te geloven wat hij/zij wilt. Tenzij er slachtoffers vallen. Dus nee, maar ik ben niet degene die islam wilt verbieden en iedereen die zich verzet wil arresteren.
Eigenlijk denk je net als IS maar dan het andere uiterste. Zij pakken niet moslims aan, en jij wilt wel moslims aanpakken.
Ik vind niet dat mensen zoals jij verboden en vervolgt moeten worden, tenzij je besluit het recht in eigen handen te nemen.
Met andere woorden: je verdraait mijn woorden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 14:27 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Met andere woorden: je verdedigt de vrijheid om hier jihad oorlog te mogen leren.
En de ISLAM, om maar jou een beetje na te doen, geeft geen eenduidig antwoord hierop. Daarom wordt er verschillend gedacht en wordt het verschillend toegepast.quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:19 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Daar gaan we weer.
We hebben het over de ISLAM.
Niet over alle moslims. Wat leert de ISLAM. Wat de ISLAM leert heeft invloed op moslims, maar natuurlijk nooit never op alle moslims.
Als je buurman je een klap verkoopt en de politie vertelt je vervolgens dat er ook hele normale buurmannen zijn, dan is dat net zo absurd als het argument wat je hier aandraagt.
Wat. Leert. De. Islam.
Het wordt niet gebaetelliseerd, je wordt er alleen op gewezen dat jouw zeer nauwe definitie niet klopt, niet de grote en enige waarheid is. Dat er variatie is.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:28 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarom is het ook zo bizar dat mensen die het jihadisme proberen te bagatelliseren of de islam proberen te beschermen dit zogenaamd doen omdat ze het beste voor hebben met moslims. De mensen die dat doen geven blijkbaar niks om moslimlevens.
Ik heb geen definitie van jihad. Ik herhaal simpelweg wat voor definitie de islamstromingen zelf hanteren. Dit botst met jouw interpretatie.quote:Op donderdag 24 maart 2016 15:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Het wordt niet gebaetelliseerd, je wordt er alleen op gewezen dat jouw zeer nauwe definitie niet klopt, niet de grote en enige waarheid is. Dat er variatie is.
Naar mijn mening zouden we juist diegene die dus de jihad vorm die nu gepleegd wordt afkeuren moeten ondersteunen. Denk dat dat veel meer zoden aan de dijk zal zetten dan jouw jullie zijn vieze leugenaars die ons een rad voor de ogen willen draaien.
Ik heb geciteerd wat alle grote islamstromingen leren over afvalligen: die moeten vermoord worden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 15:22 schreef erodome het volgende:
[..]
En de ISLAM, om maar jou een beetje na te doen, geeft geen eenduidig antwoord hierop. Daarom wordt er verschillend gedacht en wordt het verschillend toegepast.
In de koran zelf staat niets over die doodstraf op afvalligheid, alleen een straf in het hiernamaals.
In de overleveringen staat daar wel iets over, maar wel in een bepaalde context, niet alleen om afvalligheid.
De sharia is een groep van wetten die van oorsprong en nog steeds opnieuw getoetst worden, bekeken worden en bediscussieerd wordt. Er is niet maar 1 sharia, er zijn er op dit moment een heel aantal. Die hebben overeenkomsten, maar ook verschillen.
Ook wat de islam hierover zegt heb ik al geplaatst en zoals je dat zelf kan lezen geeft dat ruimte voor interpretatie. Wat dan ook aan de lopende band gebeurd.
Daardoor is het aan het eind van de dag helemaal niet zo interessant wat de islam hier precies over zegt, maar is het vooral interessant wat de moslim ermee doet.
Ik bagatelliseer niet, ik stip alleen aan wat er onder "de leer" wordt verstaan.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:24 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Jihadisten richten een slachting aan.
Vervolgens valt de policor het christendom aan om de slachting te bagatelliseren. Dit patroon zien we keer op keer. Omdat de policor alle religies gelijkstelt en het christendom hier het meest aanwezig is, gaat de haat naar het christendom. Dat is niet alleen ongepast, maar ronduit kwaadaardig.
Er is wel degelijk een zeer genuanceerd geluid te horen, sterker nog, dat hebben mensen je al meerdere keren getoont. Maar jij blijft gewoon met je vingers in je oren lalalala roepenquote:Op donderdag 24 maart 2016 16:11 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Ik heb geen definitie van jihad. Ik herhaal simpelweg wat voor definitie de islamstromingen zelf hanteren. Dit botst met jouw interpretatie.
Er is geen enkel moslim geluid over het afkeuren van jihad. Alleen van het afkeuren van terrorisme.
Radicalen liegen over de islam en zijn dan ook niet eerlijk over dat jihad voornamelijk geweld tegen niet moslims is. Die steunen staat gelijk aan collaboreren met de jihadistische beweging.
Ik heb, vanaf diezelfde pagina die je hebt geciteert ook geciteert, daarmee laten zien dat het niet zo zwart/wit is als jij wil voorstellen. Heb nog meer bewijs daarvan laten zien, maar ook hier blijf je met je vingers in je oren lalalala roepen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 16:23 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Ik heb geciteerd wat alle grote islamstromingen leren over afvalligen: die moeten vermoord worden.
Je kunt hier niet omheen bluffen. Toon maar aan dat één van die stromingen iets anders leert.
Stop met het verdedigen en beschermen van gruwelijke shit. Stop met om de hete brei heen draaien.
Mits je de 'juiste' zoekcriteria gebruikt natuurlijk.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:31 schreef laforest het volgende:
[..]
En alles wat je met Google staat is waar natuurlijk.
Alleen via internet durven ze. Zie ze in het dagelijks leven eens. Komen ze ( soort dat hier reageert) niet verder dan smerig naar je kijken wanneer je in je hoofddoek langsloopt.quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:19 schreef Firuze het volgende:
Ik schrik soms echt van wat sommigen hier neerzetten.
En een paar posts eerder beschouw je de 'invloed' van het 'westen' juist als onderbelicht. Wat is het nou?quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:47 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Zonder deze aanslagen te willen bagatelliseren, is het inderdaad goed om te bedenken dat dit soort geweld dagelijks aan de hand is in Syrië, en dat het Westen tot nu toe een akelig passieve (of in elk geval stroeve) houding aanneemt.
Die twee dingen staan apart van elkaar. Maar het antwoord is simpel: islam en de politieke invloed daarvan. Propaganda voornamelijk. Maar ook flinke hypocrisie, moslims in het Midden-Oosten veroordelen zo'n beetje alle westerse waarden maar consumeren tegelijkertijd een enorme bak westers entertainment.quote:Op donderdag 24 maart 2016 09:31 schreef Haushofer het volgende:
Wat ik persoonlijk mis in alle heisa in de media is een goede uiteenzetting van waar al die anti-Westerse sympathieën en radicalisering nu precies vandaan komen.
Oh die vraag heeft een simpel antwoord: islam. Dit is waar het altijd toe leidt als men een religie de macht geeft.quote:Als je dit probleem wilt aanpakken zul je toch op z'n minst moeten begrijpen waarom deze extremisten doen wat ze doen.
Ik houd er niet zo van mensen onder 1 dak te scharen, maar ik begrijp niet waarom zoveel mensen blijkbaar denken dat ik hen het leven niet zou gunnen puur omwille van mijn geloof. De aanslagen die met regelmaat in het nieuws verschijnen worden net zo goed door mij afgekeurd, maar telkens moet ik mijzelf verdedigen ook al gaat het helemaal niet om mij maar om slachtoffers.quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:26 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Alleen via internet durven ze. Zie ze in het dagelijks leven eens. Komen ze ( soort dat hier reageert) niet verder dan smerig naar je kijken wanneer je in je hoofddoek langsloopt.
Ik kan me dit zo goed voorstellen. Moslims die niets met die aanslagen te maken hebben en die geweld afkeuren worden hier toch op aangekeken.quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:45 schreef Firuze het volgende:
[..]
Ik houd er niet zo van mensen onder 1 dak te scharen, maar ik begrijp niet waarom zoveel mensen blijkbaar denken dat ik hen het leven niet zou gunnen puur omwille van mijn geloof. De aanslagen die met regelmaat in het nieuws verschijnen worden net zo goed door mij afgekeurd, maar telkens moet ik mijzelf verdedigen ook al gaat het helemaal niet om mij maar om slachtoffers.
Steeds aanhoren 'wat vind jij ervan Moslima zijnde?'. Wat denk je zelf? Misbruik van religie door een stelletje moordzuchtige, op macht en geld beluste debielen van Saddam, of welke andere idioten dan ook, die eenvoudig kneedbare losers gebruiken om hun doelen te bereiken.
Vandaag ook weer een blik naar mij en ik kan het 'ze' niet eens kwalijk nemen. Ik werk, ik studeer, ik zorg voor familie maar het is nooit genoeg. Misschien moet ik een sticker op m'n hoofd plakken met 'ik haat ISIS'.
Waarom schaart de media elke Moslim onder 1 groep? Waarom leggen politieke figuren niet de verschillen uit tussen culturen, geloven, groepen en dergelijke? Sunni, Shia, Alevi, Khawarij, Wahhabi? Geef een paar basislessen over de geschiedenis en totstandkoming van die stromingen, twee uurtjes voor middelbare scholieren of op TV en je hebt al veel meer kennis dan 'oh, die is Moslim, zal wel terrorist zijn'.
Waarom wordt er niet ingegaan op Saudische invloeden op Salafistische groepen die in Brussel, Den Haag etc. actief zijn? Pak ze op, zet ze uit of sluit ze preventief op. Doe je onderzoek.
Uiteraard, ik heb ook heel veel lieve mensen in m'n kringen en de meeste mensen zullen wel niet zo denken. Ik vind het alleen erg moeilijk. Ik voel mij niet één met die gekken. Wat kan ik doen, buiten het blijven afkeuren? Zinloos geweld lieveheersbeestje ketting of armbandje aandoen?quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik kan me dit zo goed voorstellen. Moslims die niets met die aanslagen te maken hebben en die geweld afkeuren worden hier toch op aangekeken.
Maar weet: niet iedereen gooit alle moslims op 1 hoop.
Dat soort mensen gewoon negeren.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:19 schreef Firuze het volgende:
[..]
Uiteraard, ik heb ook heel veel lieve mensen in m'n kringen en de meeste mensen zullen wel niet zo denken. Ik vind het alleen erg moeilijk. Ik voel mij niet één met die gekken. Wat kan ik doen, buiten het blijven afkeuren? Zinloos geweld lieveheersbeestje ketting of armbandje aandoen?
Er is ontkenning dat het iets met de islam te maken heeft gecombineerd met de leugen dat de islam geen jihad oorlog leert. Dat is geen genuanceerd geluid, maar het geluid van radicalen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een zeer genuanceerd geluid te horen, sterker nog, dat hebben mensen je al meerdere keren getoont. Maar jij blijft gewoon met je vingers in je oren lalalala roepen
Je zoekt de slachtofferrol op.quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:45 schreef Firuze het volgende:
[..]
Ik houd er niet zo van mensen onder 1 dak te scharen, maar ik begrijp niet waarom zoveel mensen blijkbaar denken dat ik hen het leven niet zou gunnen puur omwille van mijn geloof. De aanslagen die met regelmaat in het nieuws verschijnen worden net zo goed door mij afgekeurd, maar telkens moet ik mijzelf verdedigen ook al gaat het helemaal niet om mij maar om slachtoffers.
Steeds aanhoren 'wat vind jij ervan Moslima zijnde?'. Wat denk je zelf? Misbruik van religie door een stelletje moordzuchtige, op macht en geld beluste debielen van Saddam, of welke andere idioten dan ook, die eenvoudig kneedbare losers gebruiken om hun doelen te bereiken.
Vandaag ook weer een blik naar mij en ik kan het 'ze' niet eens kwalijk nemen. Ik werk, ik studeer, ik zorg voor familie maar het is nooit genoeg. Misschien moet ik een sticker op m'n hoofd plakken met 'ik haat ISIS'.
Waarom schaart de media elke Moslim onder 1 groep? Waarom leggen politieke figuren niet de verschillen uit tussen culturen, geloven, groepen en dergelijke? Sunni, Shia, Alevi, Khawarij, Wahhabi? Geef een paar basislessen over de geschiedenis en totstandkoming van die stromingen, twee uurtjes voor middelbare scholieren of op TV en je hebt al veel meer kennis dan 'oh, die is Moslim, zal wel terrorist zijn'.
Waarom wordt er niet ingegaan op Saudische invloeden op Salafistische groepen die in Brussel, Den Haag etc. actief zijn? Pak ze op, zet ze uit of sluit ze preventief op. Doe je onderzoek.
Ik vind het wel een beetje apart dat je als niet-moslim een moslim probeert te overtuigen wat 'de ware islam' is. Enigszins surrealistisch.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:46 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Wees eerlijk over de islam, en dat het jihad oorlog leert. Verwerp het vervolgens.
Ontkennen dat de islam zo is, is liegen. En dat wordt niet gewaardeerd in Nederland.
Waarom? In dit geval wellicht maar over het algemeen weet de gemiddelde gelovige net zo weinig over zijn/haar religie als de gemiddelde atheist.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik vind het wel een beetje apart dat je als niet-moslim een moslim probeert te overtuigen wat 'de ware islam' is. Enigszins surrealistisch.
Er is niet zoiets als "De Islam", net zo min als er zoiets is als "Het Christendom".quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom? In dit geval wellicht maar over het algemeen weet de gemiddelde gelovige net zo weinig over zijn/haar religie als de gemiddelde atheist.
Daar ben ik het mee eens. Helaas denken de meeste gelovigen (waaronder IS) daar anders over.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er is niet zoiets als "De Islam", net zo min als er zoiets is als "Het Christendom".
Het klopt dat veel gelovigen niet bijster goed geinformeerd zijn ten aanzien van de geschiedenis van hun geloof en de uiteenlopende theologieen. Maar om als ongelovige nu 1 enkele interpretatie aan te wijzen als de juiste vind ik persoonlijk absurd.
Ik denk dat de PVV niks tegen de islam heeft. En als jij meent van wel, dan voel ik mij beledigd en aangevallen. Waarom ben je niet gewoon blij om hoe ik ben?quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik vind het wel een beetje apart dat je als niet-moslim een moslim probeert te overtuigen wat 'de ware islam' is. Enigszins surrealistisch.
Waarom ben je niet gewoon blij dat er ook moslims zijn die niet zo denken?
Gelukkig zijn er heel veel moslims die de Islam anders interpreteren dan IS. Zoals Firuze hierboven bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Helaas denken de meeste gelovigen (waaronder IS) daar anders over.
Klassieke drogreden. De islam is de benaming van de verzameling van stromingen. Doen alsof iemand die DE islam zegt dit niet weet is ridicuul.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er is niet zoiets als "De Islam", net zo min als er zoiets is als "Het Christendom".
Het klopt dat veel gelovigen niet bijster goed geinformeerd zijn ten aanzien van de geschiedenis van hun geloof en de uiteenlopende theologieen. Maar om als ongelovige nu 1 enkele interpretatie aan te wijzen als de juiste vind ik persoonlijk absurd: in de ogen van een ongelovige zijn alle interpretaties onjuist.
Mooie verwoording.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Maar om als ongelovige nu 1 enkele interpretatie aan te wijzen als de juiste vind ik persoonlijk absurd: in de ogen van een ongelovige zijn alle interpretaties onjuist.
Dat lijkt me evident. Maar daar gaat het ook niet over in dit topic.quote:Op donderdag 24 maart 2016 22:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er heel veel moslims die de Islam anders interpreteren dan IS. Zoals Firuze hierboven bijvoorbeeld.
En we kunnen hen toch moeilijk de misdaden van IS verwijten. Ik zou niet weten waarom die daar een speciale verantwoordelijkheid in zouden dragen.
Het leek me toch het vermelden en benadrukken waard.quote:Op donderdag 24 maart 2016 22:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat lijkt me evident. Maar daar gaat het ook niet over in dit topic.
Iemand die de leer van jihad verdedigt kan het verweten worden als er jihad aanvallen plaatsvinden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 22:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er heel veel moslims die de Islam anders interpreteren dan IS. Zoals Firuze hierboven bijvoorbeeld.
En we kunnen hen toch moeilijk de misdaden van IS verwijten. Ik zou niet weten waarom die daar een speciale verantwoordelijkheid in zouden dragen.
Het is prima om de islam anders te interpreteren. Tegelijkertijd moeten moslims eerlijk zijn over de interpretatie die de grote islamstromingen verspreiden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 22:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat lijkt me evident. Maar daar gaat het ook niet over in dit topic.
Ik ben Shia. Zoek maar op wie er het eerste 'aan' gaat als ISIS er 1tje mocht kiezen, als er een Shia, Sunni, een ongelovige of een Christen in een rijtje staan.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:46 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Je zoekt de slachtofferrol op.
Niemand zegt dat alle moslims terroristen zijn. Dat is iets wat je jezelf wijsmaakt om vervolgens anderen te haten.
Wees eerlijk over de islam, en dat het jihad oorlog leert. Verwerp het vervolgens.
Ontkennen dat de islam zo is, is liegen. En dat wordt niet gewaardeerd in Nederland.
Je noemt wat stromingen, maar vertelt er niet bij dat 90% van de moslims soennitisch is. We moeten de islam niet gelijkstellen aan de sektes en de uitzonderingen. De mainstream islam leert de foute, foute shit, en wat sektes doen dat niet. Werp geen rookscherm op.
Daarmee bedoelde ik met name de wijze waarop het Westen na de 1e wereldoorlog de voormalige Ottomaanse gebieden heeft herverdeeld (denk b.v. aan de Balfour-verklaring en de stichting van Israël, de Sykes-Picot overeenkomst, 'am annakba', etc) en daarmee een stevig staaltje perverse politiek heeft laten zien. Ik denk dat dat een grote impact heeft gehad op het ontstaan van veel anti-Westerse sympathieën die nu nog steeds in het MO heersen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En een paar posts eerder beschouw je de 'invloed' van het 'westen' juist als onderbelicht. Wat is het nou?
Dat zou fijn zijn, zo'n simpel antwoord, maar ik denk dus niet dat dat de enige reden is.quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:42 schreef Fir3fly het volgende:
Oh die vraag heeft een simpel antwoord: islam. Dit is waar het altijd toe leidt als men een religie de macht geeft.
Maar wat versta je exact onder "de leer"? De Koran, of zoals deze wordt uitgelegd in de moskeeën? Ben je überhaupt zelf wel es in moskeeën geweest of discussies gehad met moslims?quote:Op donderdag 24 maart 2016 22:16 schreef geavanceerd het volgende:
Als iemand die leer niet alleen verdedigt, maar openlijk vijandig reageert naar mensen die wel benoemen dat de islam jihad oorlog leert, is het helemaal foute koek.
De rechtsscholen leggen de interpretaties van de grote stromingen vast. Aangezien er een doodstraf staat op het verwerpen of in twijfel trekken van een standpunt dat vastgelegd is door deze rechtsscholen, hoe waarschijnlijk acht je het dan dat moskeeen tegen hun eigen leer inpreken? Dat is nog gevaarlijker dan een koran verbranden. De sociale controle is enorm.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 08:19 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Maar wat versta je exact onder "de leer"? De Koran, of zoals deze wordt uitgelegd in de moskeeën? Ben je überhaupt zelf wel es in moskeeën geweest of discussies gehad met moslims?
Kijk, ik ken de Koran wel redelijk, ook vanuit mijn interesse voor het Arabisch. Daar staan de nodige "Middeleeuwse" praktijken in, en een imo groot obstakel is de wijze waarop veel moslims de Koran benaderen: als rechtstreekse dictering van God. Dat maakt zaken als tekstkritiek al gauw een taboe. Vergelijk de bijbelse tekstkritiek eens met die van de Koran; Luxenberg moest zijn onderzoek zelfs onder pseudoniem uitvoeren.
De hamvraag hier is echter wat jij precies onder "de leer" verstaat. Zoals deze in de meeste moskeeën wordt uitgedragen? En ben je daar zelf getuige van geweest, of trek je dat van het 'alleswetende internet'?
Het is voor moslims niet toegestaan iets te vertellen wat de islam schaadt. Dus je zult altijd te horen krijgen dat het niet aan de islam ligt, dat de ware islam anders is, dat hun islam de oplossing is tegen radicalisering en men de moskee eens vaker zou moeten bezoeken. En de mensen die dat doen krijgen de schone schijn en zijn zo weer opgezet tegen de tegenstanders van de moskee.quote:Zo ben ik zelf bijvoorbeeld altijd nogal kritisch geweest jegens evangelische stromingen binnen het Christendom. Een alfa-cursus volgen bij een evangelische kerk geeft je dan een aardig inkijkje in die wereld. Hetzelfde geldt voor de IslamIk vond het erg verfrissend om moskeeën te bezoeken en te horen hoe moslims daar denken. Dus mocht je het nog niet gedaan hebben, dan kan ik je rechtstreeks contact alleen maar aanraden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |